Много хубаво е,че сме се намърдали в тази ниша производството на велосипеди.Още по-хубаво е,че все повече български брандове започват да се налагат за сметка на производството на ишлеме за големите вериги магазини.
Мда, смяна на местата с Китай, европейците яхат велосипеди и изоставят колите, а китайците изхвърлят велосипедите и яхат колите. Сега остава Брюксел да ни облече задължително всички с по една синя куртка и да обикаляме полетата и да гоним врабчетата щото е еко и дежавюто ще е пълно, ха ха ха.
Aми едно време бяхме и първи по производство на електрокари, но май ни ги купуваха заради оловото в тях. Не че производството на велосипеди не е добър пример за лека промишленост, но ми се ще да сме напред в индустрии с по-висока добавена стойност.
Над 90% износ? Никак не е зле. Забелязвам, че и у нас има повишен интерес. Това лято, например, незнаен любител отмъкна велосипеда на дъщеря ми. Та, хубаво изнасяме, ама не е зле да наблегнем и на велоалеите.
Предполагам в статията се има предвид сглобяване на велосипеди..Те всички части са произведени в Китай и после се изпращат в Германия,Франция или България,където се асемблират,за да се превърнат в едно прекрасно колело..
"Представи си,че не съществуваш и бъди свободен!"- Омар Хаям
Лошото е, че напрактика нищо не се произвежда у нас. Тук само се сглобяват китайски и тайвански части. Истински полезно за икономиката би било, ако се организира производство поне на рамки, за които не са необходими кой знае колко високи технологии, а от друга страна производството е трудоемко и би разкрило много нови работни места.
До коментар [#17] от "zenit":
Но пък голяма част от рамките са с български дизайн и геометрия - и Драг и Крос имат модели, които си се произвеждат само за тях по техни планове. И реално противно на очакванията точно в България се случва труда с голяма добавена стойност - сглобяването на всички компоненти в колело. Ако си поръчаш всички чаркове за колелото, което си си харесал от ибей да кажем ще ти излезе по-евтино или на същата цена.
България е сред първенците в класацията за производството на велосипеди в Европейския съюз.
..........
И на последно място по брой велоалеи където да се карат тези велосипеди! На малкото места където ги има, върху велоалеите любезно са паркирани автомобили... Справка - ежедневно в Пловдив на велоалеята покрай бул. "България" макар и асфалтирана с червен асфалт!
Слушкаш Шорош, папкаш грантове!
(Верую на Киселото, миризливо и кресливо, неолиберално-марксистко л@йно ...невник...)
Хубава новина. Няма какво повече да се коментира. То е ясно, че в днешния свят няма как всичко да се произведе в една страна, а частите идват отвсякъде. То и немските коли е така, ама никой не вика, че не са немски или пък, че е лошо.
[quote#4:"42"]Сега остава Брюксел да ни облече задължително всички с по една синя куртка и да обикаляме полетата и да гоним врабчетата щото е еко[/quote]
======================
Изпуснал си мухобойката и събирането на убитите мухи в кибритена кутийка, и евентуално и цитатник с мисли на великия кормчия Мао Цзе Дун .
В Е С Е Л О
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
[quote#7:"cor.ne.edito"]Това лято, например, незнаен любител отмъкна велосипеда на дъщеря ми. Та, хубаво изнасяме, ама не е зле да наблегнем и на велоалеите. [/quote]
И на боя с пръчки по тиквите на мургави туземци!...
Да, много от частите за велосипеди се произвеждат в Китай, но те са по японски или други технологии, напр. задвижването на "Shimano". Сигурно половината приходи от това производство отива директно в Япония, но и за Китай остава нещо. Та и от нашето сглобяване - създават се все пак работни места, а ще дойде и един момент, когато успеем да наложим някоя марка, и нещата ще са много по-различни!
[quote#1:"Читателят"]Ако имаше и къде да се карат... [/quote]
За първи път се замислих сериозно каква ще бъде този път причината поради която ще ударим задник в тавана и след това ще започнем да вием като линейките на Пирогов и ето, че веднага получих отговор на недоумението си!
Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
Между производството и асемблирането една от разликите е, че производството се прави в заводи, а асемблирането се случва в работилници и/или дори на място в магазините.
Ние имаме:
Завод за велосипеди Монтана
Завод за велосипеди Пловдив
Завод за велосипеди Ловеч
Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
Така е, защото този бизнес още не е полазен от мутри и ченгета. Виждал съм фирмени магазини за наши велосипеди из цяла Европа. На Майорка например има 2 и са с добро качество.
Жалко, че толкова малко от тези велосипеди остават у нас...повечето е за износ
Колкото до отделните компоненти естествено е, че велосипедите са събират тук, а повечето компоненти се внасят.
И в САЩ да отидеш и колело за 5000 $ да купиш, рамката ще ти е тайванска, скоростите японски, шините, германски или италиански...
[quote#38:"elevation04"]И в САЩ да отидеш и колело за 5000 $ да купиш, рамката ще ти е тайванска, скоростите японски, шините, германски или италиански...
[/quote]
В общия случай е така, аз лично за РАМ и драг не го казвам с лошо, че рамските са тайвански... Рамчетата са качествени и са доста напред с материала, това може само да радва
Idiots doing idiot things, because they’re idiots.
Браво. Пляс-пляс педалите. Водно. Колело. Иначе другаде картината не е толкова розова.
"През 80-те години на миналия век площите с домати на открито в България са били около 280-300 хил. дка, средните добиви около 3 000 кг/дка и общото производство е достигнало максимума си между 800 и 900 хил. тона. С това България би била сега на пето място в Европа след Италия, Испания, Гърция и Португалия. На глава от населението сме били и още по-напред, след Чили, Италия и Португалия. С домати са били засаждани и големи полски поливни площи, които се прибират механизирано с комбайни или с влагане на много ръчен труд. България е била на едно от първите места в Европа по преработка и износ и на домати като различни продукти.
След което настъпва пълен провал. От 1990 г. до 2000 г. производството намалява повече от 2 пъти - до 409 хил. тона. В следващите 4 години до 2004 г. се свива още два пъти до 213 хил. тона, а след това до 2011 г. - до само 103 хил. тона. В резултат на това сега произвеждаме повече от осем пъти по-малко домати."
Но нищо! Ще ядем велосипеди!
Ваш отец е дявола и вие изпълнявате похотите на отца си Когато говори лъжа говори свое ибо той е лъжец и отец на лъжа А как Аз истина говоря, не вярвате Ми
Еееее голяма работа. Частите били произведени в Китай и Тайван. И PC компонентите са прозведени в Тайван ама си купувате разни лаптопчета. То не е Sony Vayo, то не е HP, таблетче нещо .... абе какво си говорим техника от класа.
И на смартфончето си цъкате , което ама въобще няма нищо общо с малките тайванчета.
И според мен е по-важно къде е извършена инженерната дейност (проектирането). В масовото производство и ниската себестойност на чаркаляци разбира се че в страните с повечко население ще са водещи. Добавената стойност е при крайният продукт, така че парите би трябвало да идват където трябва.
Аз имам Крос "Вендета" от 2004та ако не се лъжа и съм го карал къде ли не и как ли не, но с изключение на една много сериозна "катастрофа" по моя вина не е имало кой знае какви ремонти.
За сметка на това съм имал през този период два германски автомобила, които вярно че бяха между 6 и 14 годишни през този период, но пък съм ги карал много внимателно, и съм им правил много повече и много по-сериозни ремони (основен на единия).
До коментар [#41] от "buzzjn":
точно в случая с колелото не е винаги така.
Драг примерно са на доста висока печалба от всяко колело. Те взимат чарковете с доста големи намаления, на много под пазарни цени, продават ги поотделно тук на по-висока цена и колелата, които продават ги дават на цена съвсем малко по-малка от сборът на частите им по нашенски цени. От едно колело фирмата си докарава около 30% (може дори малко повече) печалба. Ако си поръчваш чарковете от ибей можеш да ги намериш по-евтино и дори като го сглобиш да ти излезе по-евтино. Но пък фирмата дава гаранция и доста добра поддръжка в сервизите. Аз лично си го взех от фирмата.
Но иначе основната ми идея е, че производството, дори с чужди чаркове, е достатъчно добър бизнес със сравнително висока добавена стойност.
До коментар [#44] от "Един Българин":
Абсолютно - карал съм колело със сбъркана геометрия, сегашното ми е с добра. Разликата и в издръжливост, и в удобство е огромна - старото ми беше със стоманена рамка и въпреки това успях да я изкривя.
А тайванците и китайците ще направят каквото им поръчаш, в качество каквото искаш
Като цяло съм съгласен с това мнение, но може би трябва да се уточни какви точно части и каква рамка.
Мисля, че завишаването идва от факта, че производителите на колела, принципно са и производители на рамки. Но продават рамките скъпо, за да си ги купуваме сглобени.
В България има немалко хора, които си седят вкъщи, проектират си нещо по поръчка, после го пращат в Китай, къде другаде, да се произведе - сега моля философите да ми обяснят кой е производителят - оня, дето е поръчал, оня, дето е проектирал, или ония, дето са го сглобили. И къде е по-висока добавената стойност? ... А, и българинът измислил Скайп дали е работил към БАН и дали е платил данък, че е измислил Скайп, на някого?
нищо не прилича повече на Работническо Дело от Дневник
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Читателят
Рейтинг: 436 НеутралноАко имаше и къде да се карат...
Попътен вятър в главите!БМЗ
Рейтинг: 1261 НеутралноИ ний сме дали нещо на света.
Икономиката икономична, светът светски, апокалипсисът апокалиптиченpurple_rain
Рейтинг: 426 НеутралноМного хубаво е,че сме се намърдали в тази ниша производството на велосипеди.Още по-хубаво е,че все повече български брандове започват да се налагат за сметка на производството на ишлеме за големите вериги магазини.
42
Рейтинг: 426 НеутралноМда, смяна на местата с Китай, европейците яхат велосипеди и изоставят колите, а китайците изхвърлят велосипедите и яхат колите. Сега остава Брюксел да ни облече задължително всички с по една синя куртка и да обикаляме полетата и да гоним врабчетата щото е еко и дежавюто ще е пълно, ха ха ха.
След комунистите най-много мразя антикомунистите!zapoznat
Рейтинг: 426 НеутралноAми едно време бяхме и първи по производство на електрокари, но май ни ги купуваха заради оловото в тях. Не че производството на велосипеди не е добър пример за лека промишленост, но ми се ще да сме напред в индустрии с по-висока добавена стойност.
БМЗ
Рейтинг: 1261 НеутралноДо коментар [#3] от "purple_rain":
Икономиката икономична, светът светски, апокалипсисът апокалиптиченА ако вземем статистиката "на глава от населението", направо сме си на първо място.
ѩзыкъ блъгарьскъ
Рейтинг: 890 НеутралноНад 90% износ? Никак не е зле. Забелязвам, че и у нас има повишен интерес. Това лято, например, незнаен любител отмъкна велосипеда на дъщеря ми. Та, хубаво изнасяме, ама не е зле да наблегнем и на велоалеите.
nikero
Рейтинг: 479 НеутралноА кои конкретно части са произведени в България? Рамките се леят в Китай.
Nan_Kurunir
Рейтинг: 1211 НеутралноДо коментар [#1] от "Читателят":
Много ме радва тази новина..
"Представи си,че не съществуваш и бъди свободен!"- Омар ХаямИма,има..не се притеснявай..Трябва само да излезеш от София и е пълно с прекрасни пътеки с различна натовареност..
Nan_Kurunir
Рейтинг: 1211 ВеселоДо коментар [#8] от "nikero":
"Представи си,че не съществуваш и бъди свободен!"- Омар ХаямПредполагам в статията се има предвид сглобяване на велосипеди..Те всички части са произведени в Китай и после се изпращат в Германия,Франция или България,където се асемблират,за да се превърнат в едно прекрасно колело..
convince
Рейтинг: 1192 НеутралноРАМИТЕ ТРЯБВА ДА СА ЛЕКИ иначе кофти за бизнеса...китайското и ишлемето го подкопават бавно, но сигурно!
kxone
Рейтинг: 426 НеутралноДо коментар [#10] от "Nan_Kurunir":
Това важи почти за всеки краен продукт с много компоненти
Божикравов
Рейтинг: 483 Неутрално[quote#2:"Bulgarische Motoren Werke"]И ний сме произвели нещо за износ. [/quote]
СВОБОДНИЯТ СЕ СТРЕМИ КЪМ СЪВЪРШЕНСТВО, ПОРОБЕНИЯТ - КЪМ СВОБОДА, А РОДЕНИЯТ РОБ - ДА СИ ИЗБИРА ГОСПОДАРЯ.^ Поправка.
Real Adventure Machinery
Рейтинг: 431 Весело95% от велочастите и рамките идват от Тайван и Китай. Има и евтини и качествени, но евтини и качествени (2в1) компоненти няма.
proudly built in BulgariaНинов
Рейтинг: 1703 НеутралноЧастите може да се произвеждат в Китай и Тайван, но желязната руда от която са направени идва от Бразилия.
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.Нинов
Рейтинг: 1703 НеутралноЖелязната руда може да идва от Бразилия, но таткото на президентшата е българин!
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.zenit
Рейтинг: 426 НеутралноЛошото е, че напрактика нищо не се произвежда у нас. Тук само се сглобяват китайски и тайвански части. Истински полезно за икономиката би било, ако се организира производство поне на рамки, за които не са необходими кой знае колко високи технологии, а от друга страна производството е трудоемко и би разкрило много нови работни места.
glatzial
Рейтинг: 479 НеутралноДо коментар [#17] от "zenit":
Но пък голяма част от рамките са с български дизайн и геометрия - и Драг и Крос имат модели, които си се произвеждат само за тях по техни планове. И реално противно на очакванията точно в България се случва труда с голяма добавена стойност - сглобяването на всички компоненти в колело. Ако си поръчаш всички чаркове за колелото, което си си харесал от ибей да кажем ще ти излезе по-евтино или на същата цена.
Скакауец
Рейтинг: 636 НеутралноБългария е сред първенците в класацията за производството на велосипеди в Европейския съюз.
Слушкаш Шорош, папкаш грантове! (Верую на Киселото, миризливо и кресливо, неолиберално-марксистко л@йно ...невник...)..........
И на последно място по брой велоалеи където да се карат тези велосипеди! На малкото места където ги има, върху велоалеите любезно са паркирани автомобили... Справка - ежедневно в Пловдив на велоалеята покрай бул. "България" макар и асфалтирана с червен асфалт!
Xumpomo name
Рейтинг: 583 Неутралноясно е че докато не почнем да произвеждаме поне космически кораби, все ще има недоволни...
Birds of a feather flock together.DeepBlue
Рейтинг: 1577 НеутралноШеста щото в Европа не се произвеждат велосипеди а се внасят от Китаи.
След всички решения които сте взели през живота си ,сте решили да ми прочетете коментара.ugi
Рейтинг: 531 НеутралноХубава новина. Няма какво повече да се коментира. То е ясно, че в днешния свят няма как всичко да се произведе в една страна, а частите идват отвсякъде. То и немските коли е така, ама никой не вика, че не са немски или пък, че е лошо.
DeepBlue
Рейтинг: 1577 НеутралноПърви сме по производство на ракия за Азия и Африка.
След всички решения които сте взели през живота си ,сте решили да ми прочетете коментара.Чардо
Рейтинг: 1316 ВеселоДо коментар [#4] от "42":
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24[quote#4:"42"]Сега остава Брюксел да ни облече задължително всички с по една синя куртка и да обикаляме полетата и да гоним врабчетата щото е еко[/quote]
======================
Изпуснал си мухобойката и събирането на убитите мухи в кибритена кутийка, и евентуално и цитатник с мисли на великия кормчия Мао Цзе Дун .
В Е С Е Л О
liion44
Рейтинг: 479 НеутралноПроизведени или за сглобени е класацията.
Коки
Рейтинг: 531 Неутрално[quote#7:"cor.ne.edito"]Това лято, например, незнаен любител отмъкна велосипеда на дъщеря ми. Та, хубаво изнасяме, ама не е зле да наблегнем и на велоалеите. [/quote]
И на боя с пръчки по тиквите на мургави туземци!...
Øϰϰå Çҩßё
Рейтинг: 628 Неутралнобраво, до момента съм си мислела, че тук сглобяваме велосипеди, не знаех, че произвеждаме
иронията е моята първа, втора и трета природа, аронията няма нищо общоhistorama
Рейтинг: 636 НеутралноДа, много от частите за велосипеди се произвеждат в Китай, но те са по японски или други технологии, напр. задвижването на "Shimano". Сигурно половината приходи от това производство отива директно в Япония, но и за Китай остава нещо. Та и от нашето сглобяване - създават се все пак работни места, а ще дойде и един момент, когато успеем да наложим някоя марка, и нещата ще са много по-различни!
Xintu
Рейтинг: 688 НеутралноЕиии тия хора няма да се научат, че между произвеждане и сглобяване (асемблиране) няма разлика - по същество....
Close to the Edgetribiri
Рейтинг: 897 Неутрално[quote#1:"Читателят"]Ако имаше и къде да се карат... [/quote]
Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!За първи път се замислих сериозно каква ще бъде този път причината поради която ще ударим задник в тавана и след това ще започнем да вием като линейките на Пирогов и ето, че веднага получих отговор на недоумението си!
tribiri
Рейтинг: 897 НеутралноДо коментар [#5] от "zapoznat":
Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!Ще ми разясните ли по какъви галерийни схеми на разсъждения стигнахте до извода, че производството на велосипеди е с ниска принадена стойност!?
Free person
Рейтинг: 681 НеутралноТова е добра класация,но велосипедистите и велоалеите са малко ,а и пътният ни трафик е опасен за желаещите да ползват велосипед!Това е жалко!
TonyXumpomo name
Рейтинг: 583 НеутралноДо коментар [#31] от "tribiri":
Birds of a feather flock together.той е "запознат" не виждаш ли
tribiri
Рейтинг: 897 НеутралноДо коментар [#29] от "Xintu":
Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!Между производството и асемблирането една от разликите е, че производството се прави в заводи, а асемблирането се случва в работилници и/или дори на място в магазините.
Ние имаме:
Завод за велосипеди Монтана
Завод за велосипеди Пловдив
Завод за велосипеди Ловеч
Нинов
Рейтинг: 1703 НеутралноЗначи в Германия 500 хил. от велосипедите се сглобяват от фирмата МИФА, на базата на части от Шимано
l/?tx_ttnews[tt_news]=9&cHash=b1b50f535696886d deb36c7256690221
ml?ID_NOTATION=9898377&REQUESTED_REDIRECT=STOC K#timeSpan=5Y&e&
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.http://www.mifa.de/investor-relations/presse/detai
МИФА дори е листнато на борсата акц.дружество: http://www.comdirect.de/inf/aktien/detail/chart.ht
Може би има доста леб в този бизнес заради електическите велосипеди, които напират....
Archer
Рейтинг: 1146 НеутралноВсъщност и RAM и Drag се произвеждат в Тайван
Тук само се сглобяват и се пребоядисват...
Idiots doing idiot things, because they’re idiots.DeepBlue
Рейтинг: 1577 НеутралноДнес смених гумите на колата.
След всички решения които сте взели през живота си ,сте решили да ми прочетете коментара.Ето още една кола "направена" в България
elevation04
Рейтинг: 583 ВеселоТака е, защото този бизнес още не е полазен от мутри и ченгета. Виждал съм фирмени магазини за наши велосипеди из цяла Европа. На Майорка например има 2 и са с добро качество.
Жалко, че толкова малко от тези велосипеди остават у нас...повечето е за износ
Колкото до отделните компоненти естествено е, че велосипедите са събират тук, а повечето компоненти се внасят.
И в САЩ да отидеш и колело за 5000 $ да купиш, рамката ще ти е тайванска, скоростите японски, шините, германски или италиански...
Archer
Рейтинг: 1146 Неутрално[quote#38:"elevation04"]И в САЩ да отидеш и колело за 5000 $ да купиш, рамката ще ти е тайванска, скоростите японски, шините, германски или италиански...
Idiots doing idiot things, because they’re idiots.[/quote]
В общия случай е така, аз лично за РАМ и драг не го казвам с лошо, че рамските са тайвански... Рамчетата са качествени и са доста напред с материала, това може само да радва
niko_tin
Рейтинг: 426 НеутралноБраво. Пляс-пляс педалите. Водно. Колело. Иначе другаде картината не е толкова розова.
Ваш отец е дявола и вие изпълнявате похотите на отца си Когато говори лъжа говори свое ибо той е лъжец и отец на лъжа А как Аз истина говоря, не вярвате Ми"През 80-те години на миналия век площите с домати на открито в България са били около 280-300 хил. дка, средните добиви около 3 000 кг/дка и общото производство е достигнало максимума си между 800 и 900 хил. тона. С това България би била сега на пето място в Европа след Италия, Испания, Гърция и Португалия. На глава от населението сме били и още по-напред, след Чили, Италия и Португалия. С домати са били засаждани и големи полски поливни площи, които се прибират механизирано с комбайни или с влагане на много ръчен труд. България е била на едно от първите места в Европа по преработка и износ и на домати като различни продукти.
След което настъпва пълен провал. От 1990 г. до 2000 г. производството намалява повече от 2 пъти - до 409 хил. тона. В следващите 4 години до 2004 г. се свива още два пъти до 213 хил. тона, а след това до 2011 г. - до само 103 хил. тона. В резултат на това сега произвеждаме повече от осем пъти по-малко домати."
Но нищо! Ще ядем велосипеди!
Imeto mi
Рейтинг: 479 НеутралноДо коментар [#18] от "glatzial":
Ако си сглобиш сам излиза винаги по-скъпо
Sorilea
Рейтинг: 374 НеутралноЕееее голяма работа. Частите били произведени в Китай и Тайван. И PC компонентите са прозведени в Тайван ама си купувате разни лаптопчета. То не е Sony Vayo, то не е HP, таблетче нещо .... абе какво си говорим техника от класа.
И на смартфончето си цъкате , което ама въобще няма нищо общо с малките тайванчета.
tigervi
Рейтинг: 430 НеутралноДо коментар [#38] от "elevation04":
Eddie lives... somewhere in time!"И в САЩ да отидеш и колело за 5000 $ да купиш"
Хубавото е че произвеждаме и такива велосипеди, на цени до 10 000 лв, а не само евтинийки.
Един Българин
Рейтинг: 485 НеутралноДо коментар [#18] от "glatzial":
Един БългаринИ според мен е по-важно къде е извършена инженерната дейност (проектирането). В масовото производство и ниската себестойност на чаркаляци разбира се че в страните с повечко население ще са водещи. Добавената стойност е при крайният продукт, така че парите би трябвало да идват където трябва.
Аз имам Крос "Вендета" от 2004та ако не се лъжа и съм го карал къде ли не и как ли не, но с изключение на една много сериозна "катастрофа" по моя вина не е имало кой знае какви ремонти.
За сметка на това съм имал през този период два германски автомобила, които вярно че бяха между 6 и 14 годишни през този период, но пък съм ги карал много внимателно, и съм им правил много повече и много по-сериозни ремони (основен на единия).
Xumpomo name
Рейтинг: 583 НеутралноДо коментар [#40] от "niko_tin":
Birds of a feather flock together.ами той Борисов ви викаше да одите да копате компира ама вие иската на бюро
glatzial
Рейтинг: 479 НеутралноДо коментар [#41] от "buzzjn":
точно в случая с колелото не е винаги така.
Драг примерно са на доста висока печалба от всяко колело. Те взимат чарковете с доста големи намаления, на много под пазарни цени, продават ги поотделно тук на по-висока цена и колелата, които продават ги дават на цена съвсем малко по-малка от сборът на частите им по нашенски цени. От едно колело фирмата си докарава около 30% (може дори малко повече) печалба. Ако си поръчваш чарковете от ибей можеш да ги намериш по-евтино и дори като го сглобиш да ти излезе по-евтино. Но пък фирмата дава гаранция и доста добра поддръжка в сервизите. Аз лично си го взех от фирмата.
Но иначе основната ми идея е, че производството, дори с чужди чаркове, е достатъчно добър бизнес със сравнително висока добавена стойност.
glatzial
Рейтинг: 479 НеутралноДо коментар [#44] от "Един Българин":
Абсолютно - карал съм колело със сбъркана геометрия, сегашното ми е с добра. Разликата и в издръжливост, и в удобство е огромна - старото ми беше със стоманена рамка и въпреки това успях да я изкривя.
А тайванците и китайците ще направят каквото им поръчаш, в качество каквото искаш
Imeto mi
Рейтинг: 479 НеутралноДо коментар [#46] от "glatzial":
Като цяло съм съгласен с това мнение, но може би трябва да се уточни какви точно части и каква рамка.
Мисля, че завишаването идва от факта, че производителите на колела, принципно са и производители на рамки. Но продават рамките скъпо, за да си ги купуваме сглобени.
hhhuuunnnn
Рейтинг: 499 НеутралноВ България има немалко хора, които си седят вкъщи, проектират си нещо по поръчка, после го пращат в Китай, къде другаде, да се произведе - сега моля философите да ми обяснят кой е производителят - оня, дето е поръчал, оня, дето е проектирал, или ония, дето са го сглобили. И къде е по-висока добавената стойност? ... А, и българинът измислил Скайп дали е работил към БАН и дали е платил данък, че е измислил Скайп, на някого?
нищо не прилича повече на Работническо Дело от Дневникck2013
Рейтинг: 1300 Неутралнои на последно място по употребата им
“I am sorry for the length of my letter, but I had not the time to write a short one.” Blaise Pascalpipilonia
Рейтинг: 426 НеутралноИ последна по карането им.