България е шеста в Европа по производство на велосипеди

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (51)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Читателят
    Читателят
    Рейтинг: 436 Неутрално

    Ако имаше и къде да се карат...

    Попътен вятър в главите!
  2. 2 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1261 Неутрално

    И ний сме дали нещо на света.

    Икономиката икономична, светът светски, апокалипсисът апокалиптичен
  3. 3 Профил на purple_rain
    purple_rain
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Много хубаво е,че сме се намърдали в тази ниша производството на велосипеди.Още по-хубаво е,че все повече български брандове започват да се налагат за сметка на производството на ишлеме за големите вериги магазини.

  4. 4 Профил на 42
    42
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Мда, смяна на местата с Китай, европейците яхат велосипеди и изоставят колите, а китайците изхвърлят велосипедите и яхат колите. Сега остава Брюксел да ни облече задължително всички с по една синя куртка и да обикаляме полетата и да гоним врабчетата щото е еко и дежавюто ще е пълно, ха ха ха.

    След комунистите най-много мразя антикомунистите!
  5. 5 Профил на zapoznat
    zapoznat
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Aми едно време бяхме и първи по производство на електрокари, но май ни ги купуваха заради оловото в тях. Не че производството на велосипеди не е добър пример за лека промишленост, но ми се ще да сме напред в индустрии с по-висока добавена стойност.

  6. 6 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1261 Неутрално

    До коментар [#3] от "purple_rain":

    А ако вземем статистиката "на глава от населението", направо сме си на първо място.

    Икономиката икономична, светът светски, апокалипсисът апокалиптичен
  7. 7 Профил на ѩзыкъ блъгарьскъ
    ѩзыкъ блъгарьскъ
    Рейтинг: 890 Неутрално

    Над 90% износ? Никак не е зле. Забелязвам, че и у нас има повишен интерес. Това лято, например, незнаен любител отмъкна велосипеда на дъщеря ми. Та, хубаво изнасяме, ама не е зле да наблегнем и на велоалеите.

  8. 8 Профил на nikero
    nikero
    Рейтинг: 479 Неутрално

    А кои конкретно части са произведени в България? Рамките се леят в Китай.

  9. 9 Профил на Nan_Kurunir
    Nan_Kurunir
    Рейтинг: 1211 Неутрално

    До коментар [#1] от "Читателят":

    Има,има..не се притеснявай..Трябва само да излезеш от София и е пълно с прекрасни пътеки с различна натовареност.. Много ме радва тази новина..

    "Представи си,че не съществуваш и бъди свободен!"- Омар Хаям
  10. 10 Профил на Nan_Kurunir
    Nan_Kurunir
    Рейтинг: 1211 Весело

    До коментар [#8] от "nikero":

    Предполагам в статията се има предвид сглобяване на велосипеди..Те всички части са произведени в Китай и после се изпращат в Германия,Франция или България,където се асемблират,за да се превърнат в едно прекрасно колело..

    "Представи си,че не съществуваш и бъди свободен!"- Омар Хаям
  11. 11 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1192 Неутрално

    РАМИТЕ ТРЯБВА ДА СА ЛЕКИ иначе кофти за бизнеса...китайското и ишлемето го подкопават бавно, но сигурно!

  12. 12 Профил на kxone
    kxone
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#10] от "Nan_Kurunir":

    Това важи почти за всеки краен продукт с много компоненти

  13. 13 Профил на Божикравов
    Божикравов
    Рейтинг: 483 Неутрално

    [quote#2:"Bulgarische Motoren Werke"]И ний сме произвели нещо за износ. [/quote]
    ^ Поправка.

    СВОБОДНИЯТ СЕ СТРЕМИ КЪМ СЪВЪРШЕНСТВО, ПОРОБЕНИЯТ - КЪМ СВОБОДА, А РОДЕНИЯТ РОБ - ДА СИ ИЗБИРА ГОСПОДАРЯ.
  14. 14 Профил на Real Adventure Machinery
    Real Adventure Machinery
    Рейтинг: 431 Весело

    95% от велочастите и рамките идват от Тайван и Китай. Има и евтини и качествени, но евтини и качествени (2в1) компоненти няма.

    proudly built in Bulgaria
  15. 15 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1703 Неутрално

    Частите може да се произвеждат в Китай и Тайван, но желязната руда от която са направени идва от Бразилия.

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  16. 16 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1703 Неутрално

    Желязната руда може да идва от Бразилия, но таткото на президентшата е българин!

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  17. 17 Профил на zenit
    zenit
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Лошото е, че напрактика нищо не се произвежда у нас. Тук само се сглобяват китайски и тайвански части. Истински полезно за икономиката би било, ако се организира производство поне на рамки, за които не са необходими кой знае колко високи технологии, а от друга страна производството е трудоемко и би разкрило много нови работни места.

  18. 18 Профил на glatzial
    glatzial
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#17] от "zenit":
    Но пък голяма част от рамките са с български дизайн и геометрия - и Драг и Крос имат модели, които си се произвеждат само за тях по техни планове. И реално противно на очакванията точно в България се случва труда с голяма добавена стойност - сглобяването на всички компоненти в колело. Ако си поръчаш всички чаркове за колелото, което си си харесал от ибей да кажем ще ти излезе по-евтино или на същата цена.

  19. 19 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 636 Неутрално

    България е сред първенците в класацията за производството на велосипеди в Европейския съюз.
    ..........
    И на последно място по брой велоалеи където да се карат тези велосипеди! На малкото места където ги има, върху велоалеите любезно са паркирани автомобили... Справка - ежедневно в Пловдив на велоалеята покрай бул. "България" макар и асфалтирана с червен асфалт!

    Слушкаш Шорош, папкаш грантове! (Верую на Киселото, миризливо и кресливо, неолиберално-марксистко л@йно ...невник...)
  20. 20 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 583 Неутрално

    ясно е че докато не почнем да произвеждаме поне космически кораби, все ще има недоволни...

    Birds of a feather flock together.
  21. 21 Профил на DeepBlue
    DeepBlue
    Рейтинг: 1577 Неутрално

    Шеста щото в Европа не се произвеждат велосипеди а се внасят от Китаи.

    След всички решения които сте взели през живота си ,сте решили да ми прочетете коментара.
  22. 22 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Хубава новина. Няма какво повече да се коментира. То е ясно, че в днешния свят няма как всичко да се произведе в една страна, а частите идват отвсякъде. То и немските коли е така, ама никой не вика, че не са немски или пък, че е лошо.

  23. 23 Профил на DeepBlue
    DeepBlue
    Рейтинг: 1577 Неутрално

    Първи сме по производство на ракия за Азия и Африка.

    След всички решения които сте взели през живота си ,сте решили да ми прочетете коментара.
  24. 24 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1316 Весело

    До коментар [#4] от "42":


    [quote#4:"42"]Сега остава Брюксел да ни облече задължително всички с по една синя куртка и да обикаляме полетата и да гоним врабчетата щото е еко[/quote]
    ======================

    Изпуснал си мухобойката и събирането на убитите мухи в кибритена кутийка, и евентуално и цитатник с мисли на великия кормчия Мао Цзе Дун .
    В Е С Е Л О

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  25. 25 Профил на liion44
    liion44
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Произведени или за сглобени е класацията.

  26. 26 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 531 Неутрално

    [quote#7:"cor.ne.edito"]Това лято, например, незнаен любител отмъкна велосипеда на дъщеря ми. Та, хубаво изнасяме, ама не е зле да наблегнем и на велоалеите. [/quote]
    И на боя с пръчки по тиквите на мургави туземци!...

  27. 27 Профил на Øϰϰå Çҩßё
    Øϰϰå Çҩßё
    Рейтинг: 628 Неутрално

    браво, до момента съм си мислела, че тук сглобяваме велосипеди, не знаех, че произвеждаме

    иронията е моята първа, втора и трета природа, аронията няма нищо общо
  28. 28 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Да, много от частите за велосипеди се произвеждат в Китай, но те са по японски или други технологии, напр. задвижването на "Shimano". Сигурно половината приходи от това производство отива директно в Япония, но и за Китай остава нещо. Та и от нашето сглобяване - създават се все пак работни места, а ще дойде и един момент, когато успеем да наложим някоя марка, и нещата ще са много по-различни!

  29. 29 Профил на Xintu
    Xintu
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Еиии тия хора няма да се научат, че между произвеждане и сглобяване (асемблиране) няма разлика - по същество....

    Close to the Edge
  30. 30 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 897 Неутрално

    [quote#1:"Читателят"]Ако имаше и къде да се карат... [/quote]

    За първи път се замислих сериозно каква ще бъде този път причината поради която ще ударим задник в тавана и след това ще започнем да вием като линейките на Пирогов и ето, че веднага получих отговор на недоумението си!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  31. 31 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 897 Неутрално

    До коментар [#5] от "zapoznat":

    Ще ми разясните ли по какъви галерийни схеми на разсъждения стигнахте до извода, че производството на велосипеди е с ниска принадена стойност!?

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  32. 32 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 681 Неутрално

    Това е добра класация,но велосипедистите и велоалеите са малко ,а и пътният ни трафик е опасен за желаещите да ползват велосипед!Това е жалко!

    Tony
  33. 33 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 583 Неутрално

    До коментар [#31] от "tribiri":

    той е "запознат" не виждаш ли

    Birds of a feather flock together.
  34. 34 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 897 Неутрално

    До коментар [#29] от "Xintu":

    Между производството и асемблирането една от разликите е, че производството се прави в заводи, а асемблирането се случва в работилници и/или дори на място в магазините.
    Ние имаме:
    Завод за велосипеди Монтана
    Завод за велосипеди Пловдив
    Завод за велосипеди Ловеч

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  35. 35 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1703 Неутрално

    Значи в Германия 500 хил. от велосипедите се сглобяват от фирмата МИФА, на базата на части от Шимано

    http://www.mifa.de/investor-relations/presse/detail/?tx_ttnews[tt_news]=9&cHash=b1b50f535696886ddeb36c7256690221

    МИФА дори е листнато на борсата акц.дружество: http://www.comdirect.de/inf/aktien/detail/chart.html?ID_NOTATION=9898377&REQUESTED_REDIRECT=STOCK#timeSpan=5Y&e&

    Може би има доста леб в този бизнес заради електическите велосипеди, които напират....

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  36. 36 Профил на Archer
    Archer
    Рейтинг: 1146 Неутрално

    Всъщност и RAM и Drag се произвеждат в Тайван Тук само се сглобяват и се пребоядисват...

    Idiots doing idiot things, because they’re idiots.
  37. 37 Профил на DeepBlue
    DeepBlue
    Рейтинг: 1577 Неутрално

    Днес смених гумите на колата.
    Ето още една кола "направена" в България

    След всички решения които сте взели през живота си ,сте решили да ми прочетете коментара.
  38. 38 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 583 Весело

    Така е, защото този бизнес още не е полазен от мутри и ченгета. Виждал съм фирмени магазини за наши велосипеди из цяла Европа. На Майорка например има 2 и са с добро качество.
    Жалко, че толкова малко от тези велосипеди остават у нас...повечето е за износ
    Колкото до отделните компоненти естествено е, че велосипедите са събират тук, а повечето компоненти се внасят.
    И в САЩ да отидеш и колело за 5000 $ да купиш, рамката ще ти е тайванска, скоростите японски, шините, германски или италиански...

  39. 39 Профил на Archer
    Archer
    Рейтинг: 1146 Неутрално

    [quote#38:"elevation04"]И в САЩ да отидеш и колело за 5000 $ да купиш, рамката ще ти е тайванска, скоростите японски, шините, германски или италиански...
    [/quote]

    В общия случай е така, аз лично за РАМ и драг не го казвам с лошо, че рамските са тайвански... Рамчетата са качествени и са доста напред с материала, това може само да радва

    Idiots doing idiot things, because they’re idiots.
  40. 40 Профил на niko_tin
    niko_tin
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Браво. Пляс-пляс педалите. Водно. Колело. Иначе другаде картината не е толкова розова.

    "През 80-те години на миналия век площите с домати на открито в България са били около 280-300 хил. дка, средните добиви около 3 000 кг/дка и общото производство е достигнало максимума си между 800 и 900 хил. тона. С това България би била сега на пето място в Европа след Италия, Испания, Гърция и Португалия. На глава от населението сме били и още по-напред, след Чили, Италия и Португалия. С домати са били засаждани и големи полски поливни площи, които се прибират механизирано с комбайни или с влагане на много ръчен труд. България е била на едно от първите места в Европа по преработка и износ и на домати като различни продукти.

    След което настъпва пълен провал. От 1990 г. до 2000 г. производството намалява повече от 2 пъти - до 409 хил. тона. В следващите 4 години до 2004 г. се свива още два пъти до 213 хил. тона, а след това до 2011 г. - до само 103 хил. тона. В резултат на това сега произвеждаме повече от осем пъти по-малко домати."

    Но нищо! Ще ядем велосипеди!

    Ваш отец е дявола и вие изпълнявате похотите на отца си Когато говори лъжа говори свое ибо той е лъжец и отец на лъжа А как Аз истина говоря, не вярвате Ми
  41. 41 Профил на Imeto mi
    Imeto mi
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#18] от "glatzial":

    Ако си сглобиш сам излиза винаги по-скъпо

  42. 42 Профил на Sorilea
    Sorilea
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Еееее голяма работа. Частите били произведени в Китай и Тайван. И PC компонентите са прозведени в Тайван ама си купувате разни лаптопчета. То не е Sony Vayo, то не е HP, таблетче нещо .... абе какво си говорим техника от класа.
    И на смартфончето си цъкате , което ама въобще няма нищо общо с малките тайванчета.

  43. 43 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 430 Неутрално

    До коментар [#38] от "elevation04":
    "И в САЩ да отидеш и колело за 5000 $ да купиш"

    Хубавото е че произвеждаме и такива велосипеди, на цени до 10 000 лв, а не само евтинийки.

    Eddie lives... somewhere in time!
  44. 44 Профил на Един Българин
    Един Българин
    Рейтинг: 485 Неутрално

    До коментар [#18] от "glatzial":

    И според мен е по-важно къде е извършена инженерната дейност (проектирането). В масовото производство и ниската себестойност на чаркаляци разбира се че в страните с повечко население ще са водещи. Добавената стойност е при крайният продукт, така че парите би трябвало да идват където трябва.

    Аз имам Крос "Вендета" от 2004та ако не се лъжа и съм го карал къде ли не и как ли не, но с изключение на една много сериозна "катастрофа" по моя вина не е имало кой знае какви ремонти.

    За сметка на това съм имал през този период два германски автомобила, които вярно че бяха между 6 и 14 годишни през този период, но пък съм ги карал много внимателно, и съм им правил много повече и много по-сериозни ремони (основен на единия).

    Един Българин
  45. 45 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 583 Неутрално

    До коментар [#40] от "niko_tin":

    ами той Борисов ви викаше да одите да копате компира ама вие иската на бюро

    Birds of a feather flock together.
  46. 46 Профил на glatzial
    glatzial
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#41] от "buzzjn":
    точно в случая с колелото не е винаги така.
    Драг примерно са на доста висока печалба от всяко колело. Те взимат чарковете с доста големи намаления, на много под пазарни цени, продават ги поотделно тук на по-висока цена и колелата, които продават ги дават на цена съвсем малко по-малка от сборът на частите им по нашенски цени. От едно колело фирмата си докарава около 30% (може дори малко повече) печалба. Ако си поръчваш чарковете от ибей можеш да ги намериш по-евтино и дори като го сглобиш да ти излезе по-евтино. Но пък фирмата дава гаранция и доста добра поддръжка в сервизите. Аз лично си го взех от фирмата.
    Но иначе основната ми идея е, че производството, дори с чужди чаркове, е достатъчно добър бизнес със сравнително висока добавена стойност.

  47. 47 Профил на glatzial
    glatzial
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#44] от "Един Българин":
    Абсолютно - карал съм колело със сбъркана геометрия, сегашното ми е с добра. Разликата и в издръжливост, и в удобство е огромна - старото ми беше със стоманена рамка и въпреки това успях да я изкривя.
    А тайванците и китайците ще направят каквото им поръчаш, в качество каквото искаш

  48. 48 Профил на Imeto mi
    Imeto mi
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#46] от "glatzial":

    Като цяло съм съгласен с това мнение, но може би трябва да се уточни какви точно части и каква рамка.
    Мисля, че завишаването идва от факта, че производителите на колела, принципно са и производители на рамки. Но продават рамките скъпо, за да си ги купуваме сглобени.

  49. 49 Профил на hhhuuunnnn
    hhhuuunnnn
    Рейтинг: 499 Неутрално

    В България има немалко хора, които си седят вкъщи, проектират си нещо по поръчка, после го пращат в Китай, къде другаде, да се произведе - сега моля философите да ми обяснят кой е производителят - оня, дето е поръчал, оня, дето е проектирал, или ония, дето са го сглобили. И къде е по-висока добавената стойност? ... А, и българинът измислил Скайп дали е работил към БАН и дали е платил данък, че е измислил Скайп, на някого?

    нищо не прилича повече на Работническо Дело от Дневник
  50. 50 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 1300 Неутрално

    и на последно място по употребата им

    “I am sorry for the length of my letter, but I had not the time to write a short one.” Blaise Pascal
  51. 51 Профил на pipilonia
    pipilonia
    Рейтинг: 426 Неутрално

    И последна по карането им.





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK