Сериозен ръст на смъртни инциденти с колоездачи има в Лондон

Сериозен ръст на смъртни инциденти с колоездачи има в Лондон

© Дневник



Смъртта на петима велосипедисти в Лондон само за девет дни разтревожи сериозно британската общественост и повдигна дебат за безопасността на колоездачите на британската столица, бяха отправени и директни призиви към кмета на града Борис Джонсън за по-строги и адекватни мерки за безопасността по пътищата, съобщават БиБиСи и агенция "Ройтерс".


Стотици колоездачи излязоха в сряда на едно от най-опасните места в града – Bow Roundabout, за да изразят недоволството си от опасната тенденция. Именно там са загинали трима от велосипедистите. Всички инциденти с фатален изход са били свързани с катастрофи с големи автомобили – бусове, тирове и един междуградски автобус. Още трима велосипедисти са настанени в болница. Общо за тази година 13 колоездачи са намерили смъртта си по лондонските улици.


Кметът трябва да действа, заяви в тази връзка Дарън Джонсън, член на общинския съвет в Лондон от Зелената партия и член на комисията за транспорт към общината. "Макар кметът да е привърженик на колоезденето и добър колоездач, той не успя да изгради необходимата инфраструктура, за да е по-безопасно да караш велосипед в Лондон", заяви той пред "Ройтерс"."Мисля, че след тези трагични смъртни случаи кметът трябва веднага да се заеме да направи улиците ни по-безопасни за колоездачи".




Дебатът обаче регресира, коментират в БиБиСи с аргумента, че не се обсъждат важните подобрения в инфраструктурата и засилване на безопасността, а се дебатира кой е най-опасен на пътя. Дарън Джонсън пък обяснява, че хората, които водят кампании за повече безопасност, критикуват инициативите като например боядисването в синьо на колоездачни пътеки и поставянето на отделни светофари, тъй като това не помага за адекватна защита. Съвсем правилно е да се въведе в ред инфраструктурата, но за съжаление твърде често предприетите мерки не атакуват директно действителните проблеми като например да се попречи на колите да минават по велоалеите.


Преобладава мнението, че колоездачите не бива да карат непосредствено до тежките автомбили, които често могат да не ги видят и да ги убият. Програмата за градска инфраструктура с отделени велоалеи по датски модел, с която лондонският кмет се ангажира, обаче се бави.


От 2000 г. броят на колоездачите в Лондон е нараснал с почти  200 процента, според данните на "Лондонски транспорт" – институцията, отговаряща за по-голямата част от градския транспорт в столицата.Кметът, който често е сниман да кара колело из града, въведе система за велосипеди под наем през 2010 г. Първите две велоалеи бяха открити през юли 2010 г., а до 2015 първоначално бяха планирани 12.


Миналия месец длъжностно лице от следствието нареди да бъдат преразгледани мерките за сигурност на системата на велоалеите, маркирани със синьо, след като направи дознание по два смъртни случая на велосипедисти, загинали на алеи.


Тогава кметът заяви, че и един смъртен случай е много, но настоя, че карането на колело в Лондон всъщност става все по-безопасно, тъй като броят на нещастните случаи на милион пробега спада.


"Искам само да подчертая пред всички лондончани и хора, които смятат да карат колело в нашия град, че ние влагаме стотици милиони лири като инвестиции в пътната мрежа. Даваме най-доброто от себе си да я направим възможно по-безопасна", заяви той пред телевизия "Скай".

Коментари (14)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1111 Разстроено

    Кофти работа! А колоездачите спазват ли правилата?

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  2. 2 Профил на nutch
    nutch
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Новината я четох в оригинал в сайта на БиБиСи преди дни. Но друго искам да кажа - "Дневник" хванете за ушите редактора си и го изхвърлете! Все бях чел новини на сайта ви с правописни грешки, но тази би ВСЯКАКВИ рекорди. Толкова ли е бил гладен коректора/редактора... не знам... Не се излагайте на толкова елементарно ниво.

  3. 3 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1226 Неутрално

    Преди около година и българин - колоездач, загина в Лондон, ударен от автобус на лондонската компания за градски транспорт. Според мен тези автобуси имат много сериозна мъртва точка, защото отнесе човека, без да направи опит да спре.

  4. 4 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 754 Неутрално

    Нито колоездачите спазват правилата, нито шофьорите се съобразяват с тях. Това е резултата.

  5. 5 Профил на ivanchoLA
    ivanchoLA
    Рейтинг: 1341 Весело

    Особено сутрин пове1чето колоездачи блеят някъде си и постоянно засичат автобуси и коли с идиотски маневри, защо няма класове за тях и да се лицензират. В центъра съм гледал такива циркове заради идиотски маневри че не е истина.

    #notmypresidentAmericans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012
  6. 6 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1568 Неутрално

    До коментар [#3] от "Цайко":

    За мъртвата точка - всъщност само 2 допълнителни странични огледала премахват този проблем при камиони и автобуси. Засега не са задължителни, но се чудя защо не ги направят (всъщност съгласно предписанията на ЕС, от 2005 г. новите камиони се произвеждат с такива).

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  7. 7 Профил на gfn_666
    gfn_666
    Рейтинг: 381 Разстроено

    То като в България......

  8. 8 Профил на Zaffirov
    Zaffirov
    Рейтинг: 968 Неутрално

    Без да коментираме кой е виновен на пътя. 13 смъртни случая на година е точно средната стойност за последните 10 години, през които колоездачите са се увеличили с 200%. Според мен цялата истерия почна от Ивнинг Стандард и защото инцидентите се струпаха в рамките на няколко дни. Това не означава, че не трябва да се направи повече за подобряването на сигурността

  9. 9 Профил на Angelina
    Angelina
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Колоездачите трябва да се движат по правилата за движение, а шофьорите да бъдат по-внимателни.

  10. 10 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2584 Разстроено

    Първите две велоалеи бяха открити през юли 2010 г., а до 2015 първоначално бяха планирани 12.
    ------
    мноооооого са изостанали. Нека да почерпят опит от Холандия и Белгия. Много жалко за колоездачите. Аз съм израстнал на колело, и още карам, но в Лондон не бих и се пробвал...

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  11. 11 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2584 Весело

    До коментар [#5] от "ivanchoLA":

    да лицензират колоездачите казваш? Това знаеш ли къде го правят? В Северна Корея.

    мисля че дори в сащ при вас, закона е трафика да не се приближава на по-малко от 3 фута/към 1 м. от колоездач

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  12. 12 Профил на АБПФК
    АБПФК
    Рейтинг: 808 Неутрално

    Курсове и книжки муй майката- като при останалите участници в движението. Едно време велосипедите в НРБ имаха и номера, но после ги премахнаха.

    ☭ Нас червеното знаме роди ни...☭ http://youtu.be/EC58ZjzejL0
  13. 13 Профил на ivanchoLA
    ivanchoLA
    Рейтинг: 1341 Весело

    До коментар [#11] от "Пешката":

    Говоря като карат в големите градове, ЛА/Лондон. Проблема е че колоездачите не знаят правилника за движение, не спазват сфетофарите и както им изнася и като коли и като пешеходци, изкачат от всякъде включае на тротоарите се качват и блъскат хора ... та как иначе да ги накарат да спазват правилата

    #notmypresidentAmericans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012
  14. 14 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2584 Неутрално

    До коментар [#13] от "ivanchoLA":

    веднъж да се съглася с тебе бе ИванчоЛА. Има си закон който важи за колоездачите, друг е въпроса доколко полицаите правят нещо за да се спазва този закон. Не е нужна регистрация, със всяко продадено колело да се предлага и една брошурка със законите и правилата на пътищата.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK