Трамваи в София ще се движат по зелен килим

Трамваи в София ще се движат по зелен килим

© Юлия Лазарова



Първите затревени релси у нас ще са в участъците на трамвайните линии на площад "Руски паметник". В България за пръв път дискусията за зелени трамвайни релси започват "Архитекти за София" като част от кампанията "София 2020". Добрата новина е, че тя вече не е само на ниво думи и добри идеи, а е част от проекти, които се реализират. Инициативата за зелени релси в София за два месеца събра над 10 хил. привърженици на страницата й във фейсбук


Релисите ще бъдат озеленени при подмяната на паветата там, а още завършени "зелени" трамвайни трасета ще видим най-вероятно в края на 2016 г. Новината съобщи заместник-кметът по транспорта на София Любомир Христов пред БНР този вторник, като потвърди, че към проекта за рехабилитация на площад "Руски паметник" е заложено да има зелени линии.


Там се предвижда преместване на трамвайното трасе само от едната страна и в участъците, в които няма автомобилно движение, за пръв път ще има подобен тип конструкция като малък пилотен проект. Идеята е обаче зелени килими да има и под други трамвайни линии в София.




Главният архитект на София Петър Диков също обеща публично в началото на юни, цитиран от сайта "Строителство", че релсовото трасе по бул. "България" ще бъде затревено. В момента там се реконструира линията на трамвай 7, като се очаква ремонтът да приключи този месец. По думите на Диков е предвидено и оспорваният проект за трамвайно трасе през Борисовата градина също да бъде със затревени релси.


В началото на следващата година, когато Министерството на регионалното развитие открие процедура за кандидастване по проекти, Софийска община ще се включи с предложение за зелени релси по още някои от трамвайните трасета из града, увери зам.-кметът Любомир Христов. Ако това бъде одобрено на проектно ниво, в края на 2015 г. е напълно реалистично да започне работа по реализиране на тези проекти и до края на 2016 г. няколко зелени килима ще застилат част от столичните ни улици.


Според Христов теоретично по всяка от съществуващите трамвайни линии е възможно да се постави такава конструкция, но в същото време част от трамвайния парк на столицата е доста остарял и трасето не го позволява. Като участъци, в които това може да се случи, той дава пример с тази при площад "Македония".


Трамваи в София ще се движат по зелен килим

© Дневник


Кирил Беспалов е създател на инициативата за зелени релси в София. Този тип затревяване има и екологични, и естетически ползи за големия град, а опитът на други европейски градове като Барселона, Прага, Франкфурт, Сент Етиен и Страсбург го доказва, обяснява Беспалов.


Комбинацията на озеленяване и обществен транспорт не е нова идея. Беспалов подчертава, че технологията за екорелсите е проста, не излиза скъпо (около 1 млн. лв. на километър според английско проучване) и на практика означава затревяване на нови или съществуващи релси.


Позитивните ефекти


Позитивните ефекти от зелената покривка са много:


– зелената покривка, която е в близост до автомобилния уличен трафик, абсорбира вредни прахови частици от атмосферата;
– намалява "шумовото замърсяване" с между 500 и 100 херца. София е на челно място в Европа по шумово замърсяване;
– доказано намаляват температурата на почвата и въздуха над тях, а ефектът е най-осезаем в горещите летни дни, когато трябва да чакате трамвая;
– действат като естествен дренаж при проливни дъждове;
– градът придобива по-приветлив и зелен вид;
– трамвайна линия изглежда по-добре в сравнение със застланата с бетон, асфалт или чакъл;
– има значително по-ниски разноски по поддръжката в дългосрочен план.


Според Петър Диков основният проблем пред масовото въвеждане на тази практика е подвижният състав. "При сегашния наличен подвижен състав не може да се поддържа зелен трамвай. Мотрисите са стари, тече машинно масло от тях", коментира главният архитект. В отговор на тези опасения Кирил Беспалов дава пример с трамвая на булевард "Борис", където има естествени зелени релси. "Явно растителността се чувства добре там и маслото не й пречи, щом вирее там", посочва той.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (55)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1086 Неутрално

    Тамън да има къде да пасът конете които ще ги теглят
    Без майтап, идеята е добра

  2. 2 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3194 Неутрално

    Това е наистина добра идея.Колкото повече зеленина по-добре.Аман от плочки!

  3. 3 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 531 Неутрално

    1милион лв за 600кв/м затревяване.... ВИЕ ГО СМЯТАЙТЕ! Бааси, комунягите могат да крадат от всичко!

  4. 4 Профил на simeonov_
    simeonov_
    Рейтинг: 503 Весело

    Засега има само естествено затревени тротоари

  5. 5 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 481 Неутрално

    Това не би ли било проблем за колите, които искат да карат бързо по трасетата на трамваите? Няма ли да има опасност от подхлъзване?

  6. 6 Профил на Rozalina
    Rozalina
    Рейтинг: 542 Неутрално

    Много добре, само да не гепите пак паветата, които струват около 100лв/м2

    Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
  7. 7 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 426 Весело

    технологията за екорелсите е проста, не излиза скъпо (около 1 млн. лв. на километър според английско проучване)
    .................................

    Като се замисли човек, 7 милиона лева за магистрален газопровод е адски скъпа работа, но 1 млн за затревяване на същствуващи релси си е направо евтинийка!

  8. 8 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 559 Неутрално

    – намалява "шумовото замърсяване" с между 500 и 100 херца. София е на челно място в Европа по шумово замърсяване;

    "с между" или "между" 500 и 100 херца? Щот с херци се мери честота, не ниво на звука.

  9. 9 Профил на Митко Василев
    Митко Василев
    Рейтинг: 621 Неутрално

    Може да монтират на някой от тях един диск за косене, защото не става само да се прави, но трябва и да се поддържа. А всички знаем, че последното не е силата на българина.

    това, че казваш даден факт, не означава, че непременно го харесваш. въпреки че за 95% от аудиторията значи точно това
  10. 10 Профил на query
    query
    Рейтинг: 595 Неутрално

    Ето това ще бъде поредното българско "световно постижение" - зелен килим, който ще е покрит отгоре с два пръста машинно масло. Справка днешните трамвайни трасета.

  11. 11 Профил на Волният Ибрик
    Волният Ибрик
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Ако всичко беше толкова хубаво като в приказките навсякъде щеше да е зелено. А кореновата система на растенията която разрушава всичко произведено от човек? Защо няма трева по магистралата според вас? И после кой ще ремонтира проаднали линии и дерайлирали мотриси? А кърлежите напролет? А смазочните материали които 100% ще капят връху тия тревни площи и ще ги унищожат? Ебаси МЕГА-УЛТРА-ХИПЕР-СУПЕР простотията.

  12. 12 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1336 Любопитно
  13. 13 Профил на zenvo
    zenvo
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Ако някой все още не си представя как би изглеждало подобно "съоръжение", да сърчва "grass tram" в Гугъл. Супер красиво!

  14. 14 Профил на due07477623
    due07477623
    Рейтинг: 425 Неутрално

    Направете го трамвая като комбайн бе! Хем ще вози матряла, хем ще коси тревата - 2 в 1 дет са вика!

  15. 15 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 481 Неутрално

    явно останах грешно разбран. Нямам нищо против зелени трамвайни трасета. Просто си мисля, че ще започнат колите и по тях да минават и ще има скапване. В Будапеща трамвайните линии са отделени с високи бабуни и влезнеш ли в трамвайното трасе трудно се излиза от него, и в обратната посока е така.
    В София направо могат да повдигнат трасетата по-високо и да ги отделят с бабуни. Кръстовищата ще са по-високи, което ще играе роля на спирачка (полегнал полицай) и по-бавното преминаване през кръстовищата, което би трябвало да намали катастрофите там.

  16. 16 Профил на ju.li
    ju.li
    Рейтинг: 1723 Весело

    Ех, щедър е българинът и това си е. Видим ли чиновник и сме готови да го позлатим и него и фирмите му за косене на трева.

  17. 17 Профил на naskom44
    naskom44
    Рейтинг: 534 Неутрално

    Странно кой от общинарите има фирма за производство на тревни чимове???

  18. 18 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4322 Неутрално

    [quote#1:"shileto"]Тамън да има къде да пасът конете които ще ги теглят
    Без майтап, идеята е добра[/quote]
    Ами след като ни спряха парите от ЕС за градски транспорт, действително може да излезе доста добра идея.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  19. 19 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1336 Неутрално

    До коментар [#9] от "Митко Василев":

    Почти съм сигурен, че ще ги косят тъмните братя с бензиновите тримери. А както знаем бензиновите мотори са доста по-неикономични от електрическите. Но като го плаща общата каса, що не?

    Апокалипсисът апокалиптичен
  20. 20 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1603 Неутрално

    "Безпалов подчертава, че технологията за екорелсите е проста, не излиза скъпо (около 1 млн. лв. на километър според английско проучване)"

    Откога 1 милион лева за затревяване на километър е "евтино"? Всички проблеми в Согия ли решихме, че сме готови да дадем десетки милиони за затревяване на междурелсието?

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  21. 21 Профил на sdafcef
    sdafcef
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Как милион на километър, ако това наистина е цената е безумие!

  22. 22 Профил на globetrotter
    globetrotter
    Рейтинг: 473 Весело

    До коментар [#16] от "ju.li":

    Ми вместо да мрънкаш, грабвай косата и почвай да косиш ти. Ще ти съдействам с регистрацията на ЕТ, ако е нужно. Не оставяй гадните, зли чиновници да бъдат позлатени.

  23. 23 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1088 Неутрално

    Крайно време беше!

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  24. 24 Профил на dragalevski
    dragalevski
    Рейтинг: 467 Неутрално

    До коментар [#11] от "Волният Ибрик":

    Колега, доста непросветено звучиш. Ако за момент се измъкнеш от манталитета на ибрикчийството /за справка - ника ти/ и мъничко пообиколиш широкия свят, ще видиш тази идея реализирана на много места. И то от мноооого години насам!

  25. 25 Профил на globetrotter
    globetrotter
    Рейтинг: 473 Весело

    Хайде всички заедно да поупражняваме английския си и да прочетем как става това озеленяване: http://goo.gl/Tv5AQ7

  26. 26 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 510 Неутрално

    [quote#3:"Коки"]1милион лв за 600кв/м затревяване.... ВИЕ ГО СМЯТАЙТЕ! Бааси, комунягите могат да крадат от всичко! [/quote]

    1 километър по всички международни стандарти е 1000 метра, като добавиш и 2 метра широчина става не 600 м2, а 2000 м2! Ако сметката се отнася за двойна релса, тогава е 4000 м2.
    За да не исъхне тревата, трябва да се изгради и напителна система, която допълнително оскъпява озеленяването.

  27. 27 Профил на inadilov
    inadilov
    Рейтинг: 456 Весело

    [quote#4:"simeonov_"]Засега има само естествено затревени тротоари
    [/quote]
    При това точно поради липса на същия този "подвижния състав", който трябва да полага грижи, не само да подпира метлите

    "Странни същества са хората. Откраднеш пет долара и ще си мръсен крадец. Откраднеш ли обаче хиляди долари, ще си герой или правителство."
  28. 28 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4322 Неутрално

    [quote#26:"Ал Бънди"]1 километър по всички международни стандарти е 1000 метра, като добавиш и 2 метра широчина става не 600 м2, а 2000 м2! Ако сметката се отнася за двойна релса, тогава е 4000 м2.
    За да не исъхне тревата, трябва да се изгради и напителна система, която допълнително оскъпява озеленяването. [/quote]
    А дали ще е разрешено да се стъпва по тревата? Щото ние като минем, след нас трева не расте.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  29. 29 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2513 Любопитно

    До коментар [#1] от "shileto":


    [quote#1:"shileto"]Без майтап, идеята е добра [/quote]
    =========================
    Като дете си спомням вкопаните в макадама трамвайни релси на 2-та от Орландовци до спирката пред Военни гробища .
    Тогава улицата покрай "Салната" - месокомбината бе макадам , а релсите бяха вкопани , а не на траверси !
    Трамвайното трасе бе плътно до сами оградата на гробищата , а не както е сега в средата на улицата и върху него не вървяха никакви други транспортни средства .
    И в резултат Природата бе "засяла" трева и бе зелено

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  30. 30 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2051 Неутрално

    До коментар [#15] от "alabalko":

    Колите няма да минават по затревените площи разбира се, на пресечките с пътя си е асфалтирано. Погледнете Бул.Цар Борис 3 и си представете трошения камък засипан с пясък и прокарала трева - е това е заления трамвай.
    Но сте прав за проблема с коли които ще минават отгоре - сега е невъзможно заради денивилацията но ако е рвано всякакви джигити ще се пробват.

  31. 31 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2051 Неутрално

    До коментар [#20] от "Николай Николов":

    Според мен превода е лош, става дума че нови релси със затревяване не излизат по-скъпо от алтернативите. А конкретни суми не могат да се вадят от английски проучвания защото условията са много различни.

  32. 32 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2051 Неутрално

    До коментар [#19] от "Bulgarische Motoren Werke":

    Никои нищо няма да коси защото тревата няма да избуява. А редовното преминаване на трамвая ще елиминира единичните прораснали треви. Погледнете как правят бул. България - засипват трошения камък с дребен филц и ще нахвърлят тревна смеска и малко тор и готово.

  33. 33 Профил на Филанкишията
    Филанкишията
    Рейтинг: 531 Неутрално

    На свинче - звънче.
    90% от тревните площи в София за тотално занемарени, а тези идиоти се канят да започнат да харчат по 1 млн. на километър за затревяване на трамвайните трасета. Любопитно ми е също колко излиза годишно поддръжката на този километър.
    Всъщност целият град е един голям лайнярник и тази мярка би трябвало да е сред последните, заради които София ще заприлича на "други европейски градове като Барселона, Прага, Франкфурт, Сент Етиен и Страсбург".

    The world is £4 trillion in debt. Just exactly which planet do we owe it to?
  34. 34 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 911 Неутрално

    Като човек занимаващ са с ливадна трева вечме повече от 10г., веднага мога да ви кажа проблемите пред тази идея в България
    1. Тревата трябва да се полива поне през ден лятото и да се поддържа подходяща влажност на почвата, за да не изсъхне
    2. Тревата трябва да се коси на максимум 3 дни през лятото инак полягва и става грозотия
    3. за горните две неща иска някой да се грижи постоянно със съответната техника
    4. За съжаление, както и за много други неща в жалната ни република, трамваите не се поддържат както по нормалните страни, в резултат на което от моторредукторите на колоосите не капе, а тече смазочни чорби, резултатите от които се виждат по трасетата на трамваите. Как ще вирее трева под маслен дъжд?
    Инак идеята е чудесна, видждал съм я във Братислава, но съм с предубеждение към крайния резултат при експлоатацията на такъв тип "паркова" растителност от племе като нашето.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  35. 35 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 911 Неутрално

    [quote#32:"m17"]Никои нищо няма да коси защото тревата няма да избуява. А редовното преминаване на трамвая ще елиминира единичните прораснали треви. Погледнете как правят бул. България - засипват трошения камък с дребен филц и ще нахвърлят тревна смеска и малко тор и готово.[/quote]
    Личи си, че не сте се грижили за ливадна трева
    Всичките ми комшии бяха силно обнадеждени и искаха да си правят ливади като моята. Уви след година като видяха колко труд и средства хвърлях за поддръжката И, всички до един предпочетоха или да насеят домати и картофи или изобщо си зарязаха имотите и ги превърнаха в трънарници.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  36. 36 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 426 Весело

    [quote#31:"m17"]Според мен превода е лош, става дума че нови релси със затревяване не излизат по-скъпо от алтернативите. [/quote]
    Какъв превод сънувате - става дума за цитиране на български архитект!

  37. 37 Профил на inadilov
    inadilov
    Рейтинг: 456 Весело

    [quote#36:"nenad"]Какъв превод сънувате - става дума за цитиране на български архитект! [/quote]

    Е, нали точно затова трябва да се превежда. Да си чул някой да говори разбираем български от чиновници, администрация, комисии...и нагоре

    "Странни същества са хората. Откраднеш пет долара и ще си мръсен крадец. Откраднеш ли обаче хиляди долари, ще си герой или правителство."
  38. 38 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1222 Неутрално

    Зелени релси,рисувани мотриси,а пътниците?

  39. 39 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2051 Неутрално

    До коментар [#35] от "traveler1":

    Тук не става дума за идеална английска морава, става дума за естествено затревена площ която си расте сама колкото може.

  40. 40 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2051 Неутрално

    До коментар [#33] от "Филанкишията":

    Специално в моя квартал - Кр.Село 100% от общинските тревните площи са добре подържани - косят се поне два пъти годишно, храстите се почистват всяка пролет. Парковете (славия, жк.славия ) и алеите ( бул. Цар Борис3) се почистват редовно, косят се поне 6 пъти годишно. Всички алеи са преасфалтирани в последните 5 години, миналата година смениха пейките в паркчето в кв.Славия, детските съоражения са нови и се подържат ( откраднаха люлките, тази пролет сложиха нови).
    Това са фактите от моя квартал и аз съм относително доволен. Вие щом живеете в един голям лайнарник може би проблема е във вас и вашите съседи ?!?

  41. 41 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2051 Неутрално

    До коментар [#36] от "nenad":

    Цитирането на суми според английско проучване ясно показва че някакви хора превеждат чужди мисли които не разбират.

  42. 42 Профил на Филанкишията
    Филанкишията
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#40] от "m17":

    Радвам се, че си харесвате квартала и града. Съжалявам, че изказвам различно от вашето мнение, но по-важно е как вие се чувствате там, където сте.
    На мен като човек, живеещ в голям европейски град и бил в десетки други такива, София ми изглежда все така като лайнярник. Вярно, малко по-малко отколкото преди 10 години, но все така лайнярник.
    Щом ви харесва и идеята да се харчат по милион лева на километър трасе ваши пари, за да се намали "шумовото замърсяване" с между 500 и 100 херца (!) - още по-добре!

    The world is £4 trillion in debt. Just exactly which planet do we owe it to?
  43. 43 Профил на Волният Ибрик
    Волният Ибрик
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#24] от "dragalevski":

    Колега ше викаш на баща си. Ако съдиш за хората по НИК-овете, по-добре иди се застреляй. По белия свят може. Ама тука не е белия свят.

  44. 44 Профил на magnas
    magnas
    Рейтинг: 507 Весело

    Гледал съм снимки с прочутия конен трамвай в Ямбол от началото на миналия век - невероятна романтика . Но дори тогава не са се сетили да затревят пътя ...

  45. 45 Профил на Lady  Zeppelin
    Lady Zeppelin
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Това е съвсем модерно решение за трамваите.

    Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.
  46. 46 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2051 Неутрално

    До коментар [#42] от "Филанкишията":

    Е и аз съм попътувал и все още не мога да се освободя от някои спомени - например миризмата на урина по стълбите към МонМартър в Париж, нечовешката мизерия из всеки италиански град и т.н. Е на този фон и спрямо особеностите на обществото ни смятам че София се подържа съвсем, съвсем прилично.
    И да, когато някои индивиди престанат да си изхождат кучетата навсякъде или да си хвърлят боклуците от прозореца ще стане още по-добре.
    И никакви милиони няма да се дават за зелени трамвай, не сте ли се научили да филтрирате вестникарските небивалици. Ще насипят пясък върху трошения камък на релсите и ще прорасне трева. Това е.

  47. 47 Профил на dragalevski
    dragalevski
    Рейтинг: 467 Неутрално

    До коментар [#43] от "Волният Ибрик":

    Господин Волен Ибрик или Господин селянин или както там се самоопределяш! Първо излез от собствената си чалгаро-просташко-нискоинтелектуална кочинка и чак тогава започни да раздаваш мнения

  48. 48 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 1073 Неутрално

    Поздравления и за човека Безлов -решил ,представил,доказал и най-после успял да помогне да живеем в по-красиво място.
    Това за 1 мил. на км. не ми се вярва ,но може и такава да е сметката зависи от вида трева с която ще се сее.Все пак за 800/М2 не ми излезе чак толкова скъпо.

  49. 49 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 1073 Неутрално

    [quote#26:"Ал Бънди"]1 километър по всички международни стандарти е 1000 метра, като добавиш и 2 метра широчина става не 600 м2, а 2000 м2! Ако сметката се отнася за двойна релса, тогава е 4000 м2. [/quote]
    или ако се вземе в предвид цена на дребно за 1кг./райграс=5,99лв,
    а 1кг. стигат за 20-30 м2 средно за 4000м2=160кг.
    160х5,99=958 лв. още толкова за пясък + трнаспорт + труд не мога да стигна до 1 мил.

  50. 50 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 1073 Весело

    Опс объркал съм 10лв. за кг било нормално
    http://www.botanika.bg/products.php?cid=107
    а за английска морава 30лв/кг.

  51. 51 Профил на atreu
    atreu
    Рейтинг: 401 Неутрално

    Мечти..... ще си водят кучетата там да си вършат работата, ще хвърлят боклуци... Нямаме култура за това нещо.

    Приказка без край
  52. 52 Профил на спейс мен
    спейс мен
    Рейтинг: 426 Неутрално

    безкрайно яка идея! дано се задвижи. Като цяло за подобряване на качеството на въздуха е необходимо засаждането на декари зелени площи в София + ограничаване на автомобилния транспорт в центъра. казах!

    Да си тъп, необразован, заблуден и лишен от критично мислене в XXI век е въпрос на избор.
  53. 53 Профил на deinakz
    deinakz
    Рейтинг: 310 Неутрално

    Идеята е хубава и се използва в много европейски (а и не само) градове. Но Столична община пак се опитва да изкривява нещата с този проект на Руски паметник. В него не беше предвидено да се озеленяват трамвайните трасета, така че подмяната на паветата с асфалт по никакъв начин не е обвързано с озеленяването. Като цяло проектът е спорен, особено в частта си с подмяната на паветата. Имаше предложения паветата да бъдат пренаредени, дори доброволци имаше, но уви, от Общината въобще не искат да чуят друго мнение. Опитват се да създават изкуствени конфликти както се случи със сечта в Борисовата градина и естакадата, която се строи там. Прословутата ивица плочки, която замени 3 метровия тротоар, се обоснова с искането на хората да не се секат повече дървета. А истината беше, че просто платната се разшириха. По същия начин се случи и с трасето през Борисовата, където трамвай беше противопоставен на рязането на дървета (без значение от техния брой, тъй като обосновка за това неща, така и не бе показана). Нека се озеленят трамвайни трасета, но не по този начин - да ни карат да избираме асфалт, заедно с тях. Дори е по-логично зеленината да бъде съчетана с паветата, стига разбира се да бъде изпълнено както трябва. Доколкото знам, видът трева, който се използва е специално подбран за целта. Изводът е, че явно не искаме да се борим с автомобилния трафик, а само с последствията, които ще стават все по-тежки.

  54. 54 Профил на pipilonia
    pipilonia
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Преди доста годинки съм гледала такива снимки от чужбина. Е, спомням си ги още. Много хубаво изглеждаше, жалко че пак ще се побългари(т.е. развали) по някакъв начин.

  55. 55 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2051 Неутрално

    До коментар [#53] от "deinakz":

    И всичко това писание само за да защитите идиотските павета ?!?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK