И "Зелените", и БСП са срещу проект за добив на газ в Добруджа

И "Зелените", и БСП са срещу проект за добив на газ в Добруджа

© Reuters



И "Зелените", и БСП се обявиха срещу проект за добив на нефт и природен газ в Добруджа. Природозащитниците свикаха специална пресконференция във вторник, за да предупредят, че това ще замърси водите и въздуха в региона.


Причина за реакцията и притесненията е решение на Министерството на околната среда и водите (МОСВ) с подписа на служебния министър Светлана Жекова за съгласуване проект за търсене и проучване на нефт и природен газ в "Блок 1-11 Вранино" в област Добрич.


Според природозащитниците основният проблем е, че залежите в Добруджанския басейн са под подземни води. Другото притеснение на еколозите е, че не ясна методологията на проучването и на добива.




Водачи на БСП листи също изразиха несъгласие с разрешението на МОСВ. "За да се правят такива проучвания, е необходима информационна кампания и референдум на населението на региона", изтъкна водачът на листата на БСП в град Велико Търново Антон Кутев. От левицата смятат, че сондажи на дълбочина 10 000 метра поставят под сериозен риск природата в района.


От своя страна министърът обясни, че с решението на МОСВ за съгласуване на работния план се поставят всъщност ограничителни условия, при които започнатата работа по проекта да продължи. Отново във вторник Жекова покани във ведомството журналисти, за да говори по темата.


"Тук става въпрос за проучване, а не за добив. Първите проучвания са започнали още 2000 г. През 2008 г., когато вече има индикации, че има залежи в региона, кабинетът е взел решение през 2010 г. да се възложи сключване на договор за бъдещо търсене и проучване", разясни тя хронологията на проекта.


По думите й този договор е сключен през април тази година с фирма "Парк плей енерджи корк". "Има процедура, която е относително дълга и включва съгласуване с Министерството на околната среда и водите. Става въпрос за етап от цялостна процедура и за работен план на фирмата, която е сключила този договор", каза още Жекова.


" Това решение слага ограничителните рамки пред Министерството на икономиката. Условията са всяко следващо действие, включително одобряването на плана, да бъдат подлагани на съответните оценки на въздействие на околната среда, както и оценка за съвместимост на всяко следващо действие. Жекова подчерта, че не се предвиждат нови сондажи за 2014 г..


Според адвокат Свилен Овчаров от "Зелените" обаче и експерименталната технология създава опасност от замърсяване. По думите му има огромни количества научни данни, от които е ясно, че в този район има въглища. "Сега се проучва не дали има залежи, а дали е икономически изгодно да се разработват." В решението на МОСВ и запитването на инвеститора не се казва какъв метод ще се използва – дали конвенционален или не – фракинг или въглищна газификация (запалване на въглищните газове, при което се отделя синтетичен газ). Но се планират 10 000 м нови сондажи, информира Овчаров.


Според "Зелените" в находището няма газ, който да подлежи на конвенционално извличане, и единственият възможен метод, който се използва при евентуален добив, е въглищната газификация.

Коментари (92)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на evkalipt
    evkalipt
    Рейтинг: 486 Неутрално
  2. 2 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 612 Неутрално

    Едните са загрижени за екологията ,другите за руските интереси.

  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  4. 4 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 1193 Весело

    Няма да има проблем, ако газът се добива от Гапром, а нефтът от Лукойл

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  5. 5 Профил на adam1966
    adam1966
    Рейтинг: 531 Неутрално

    БСП и зелените са много загрижени , да не би случайно БГ да добива собствен газ !

  6. 6 Профил на TAC
    TAC
    Рейтинг: 647 Неутрално

    До коментар [#3] от "mtmvb":

    ++++++++++++++

    rock n' roll is king!
  7. 7 Профил на Торбеш
    Торбеш
    Рейтинг: 1375 Неутрално

    БСП е руска "партия" - това е известно и на котките ми. Изпълняват нарежданията на кремль, не само без оглед на българските интереси, а категорично против тях. Българските интереси искат защитник, затова да държим БСП далече от властта!

    Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.
  8. 8 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1574 Неутрално

    До коментар [#2] от "lout66":

    ти остави това вчера гледах някакъв, който обесняваше че е нормално цената сметката на водата да стане колкото тази на тока.

  9. 9 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 2674 Весело

    Някои се чудят как да бъдат забелязани...

  10. 10 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3984 Неутрално

    Чудя се до кога в БСП ще изпълняват заръките на Русия и така ще предават интересите на България?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  11. 11 Профил на sommerfugl
    sommerfugl
    Рейтинг: 217 Любопитно

    Интересно каква "информационна кампания и референдум на населението на региона" е имало по повод изграждането на всичките ветропаркове в региона

  12. 12 Профил на brutester
    brutester
    Рейтинг: 542 Разстроено

    САМО РУСКИ ГАЗ!!!!

    Никакви собсвени находища!

    <-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знака
  13. 13 Профил на 16bit
    16bit
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Лошо, да не вземат да си покажат боята горките...

  14. 14 Профил на Лимонетко
    Лимонетко
    Рейтинг: 583 Любопитно

    До коментар [#3] от "mtmvb":

    И какво общо с комунистите са имали Зелените?

  15. 15 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1329 Весело

    До коментар [#12] от "brutester":
    Ако газа не е от Русия, ни го щем, ба.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  16. 16 Профил на lynyrdS
    lynyrdS
    Рейтинг: 426 Неутрално

    .. Ами компрометира се единственото" производство" и гордост на Русия...ко ша праят братята...

  17. 17 Профил на En route
    En route
    Рейтинг: 426 Неутрално

    По газа ще ги познаете.

    Пътуващ
  18. 18 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 725 Неутрално

    Партиите са в предизборен режим и ще подкрепят това,което им се струва че печели гласове.

  19. 19 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 2998 Неутрално

    Става дума за проучване.Каква е тази истерия?

  20. 20 Профил на ДЗВЕР
    ДЗВЕР
    Рейтинг: 602 Неутрално

    ... хм, разрешение трЕбе да дадат и живеещите там. Ако нЕкой мно'о сака дупчене, да сА пресели там.

    опозиция на всяка власт, отпор на всяка тъпота...
  21. 21 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4924 Неутрално

    Добре, че не се разбраха с РБ.

    Gunter glieben glauchen globen
  22. 22 Профил на ДЗВЕР
    ДЗВЕР
    Рейтинг: 602 Неутрално

    До коментар [#19] от "излез и гласувай 7":

    ... бе то истериАта сА подклажда и от джурналя... Също кат' проучването за вровик у еди кое си село, жителите му обаче блокират пътища...

    опозиция на всяка власт, отпор на всяка тъпота...
  23. 23 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 688 Неутрално

    "От левицата смятат, че сондажи на дълбочина 10 000 метра..."

    Много смята тъз левица, бе! Има само няколко сондажа в света над 10 000 м., най-дълбокият беше в СССР, около 12 000 м, на Колския полуостров.
    А за този договор може да се прочете в Стандарт в брой от миналата година:
    "С Решение номер 718 на МС от 4 октомври 2010 г. кабинетът "Борисов" дава разрешение за търсене и проучване на нефт и газ в "Блок 1-11 Вранино" на канадския клон на щатската компания "Парк Плейс Енерджи Корп". А блокът, чийто размер е 397,42 кв. км, в голяма степен съвпада с Добруджанския въглищен басейн. В конкурса участва и "Овергаз", но не печели и оттогава обжалва процедурата. Времето тече, от което губят и двете компании.

    Възможно е обаче "Овергаз" и "Парк Плейс Енерджи Корп" да се договорят да експлоатират съвместно блока, смятат енергийни експерти. Още повече, че става дума за добив на различни изкопаеми - канадците ще търсят нефт и газ, а "Овергаз" ще газифицира въглищата и ще произвежда ток. А ако един ден "Парк Плейс" открие газ, ще има алтернатива да избира на кого да го продава - на газовата топлоцентрала на "Овергаз" или на обществения доставчик "Булгаргаз".

    Що се отнася до опасенията на еколозите - те нямат основание, категорични са геолози. Технологията "подземна въглищна газификация" е възможно най-щадящата околната среда, твърдят те. Под земята се вкарват кислород и пара и въглищата се запалват, като горенето е непълно и контролирано. Чрез друг сондаж се извежда образувалият се сингаз, който освен метан съдържа и въглероден двуокис, серни и азотни окиси и пр. На повърхността окисите се отделят и отново нагнетяват в дълбините. Така атмосферата не се замърсява, пепелта и отровите остават под земята. Технологията е модерна и е приложена в Чинчила, Австралия, Хоу Крийк, САЩ, Узбекистан и други страни. В момента в Китай се разработват около 30 находища по метода на подземна газификация.

    Според експерти днешната нормативна уредба разрешава ползването на метода, тъй като при него не се прави фракинг във въглищата."

  24. 24 Профил на 42
    42
    Рейтинг: 426 Неутрално

    10 км сондаж звучи доста отчаяно и гарантира съмнителни технологии. Ако помислим разумно какво виждаме, в България не останаха заводи които жизнено зависят от евтин природен газ. Любимата ви Украйна ги унищожи отдавна. Перспективно за България е единствено дупченето в шелфа и метанхидратите. Ако излезе заек от тоя храст добре, ако не трябва да се концентрираме върху производства с голяма добавена стойност, където цената на газа няма чак такова значение, защото очевидно България няма да има достъп до евтин газ по цял ред причини.

    След комунистите най-много мразя антикомунистите!
  25. 25 Профил на lynyrdS
    lynyrdS
    Рейтинг: 426 Неутрално

    .. ако пък намерят газ и почнем да добиваме направо да стягаме софрите за зелените човечета и чадърите по плажа за воиниците в отпуска..

  26. 26 Профил на adam1966
    adam1966
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#19] от "излез и гласувай 7":

    Ами ако случайно вземат да открият нещо , кво правиме...
    Никакво търсене и точка...БСП си имат други енергийни
    проекти Голямия Беленски Гьол,Южния Паток..как ще направят голямия Източен енергиен шлем ?

  27. 27 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1938 Неутрално

    Ама и петте партии на зелените са против или само "Зелените".

  28. 28 Профил на 42
    42
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#23] от "aralambi":

    При непълно горене на въглищата се получава въглероден окис който е силно отровен и при авария, а никой не може да гарантира липса на такава, няма да остане нищо живо там.

    След комунистите най-много мразя антикомунистите!
  29. 29 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 2998 Неутрално

    До коментар [#26] от "adam1966":

    Те знаят ,че там има нещо и затова е цялата истерия

  30. 30 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 688 Весело

    [quote#8:"1001"] цената сметката на водата да стане колкото тази на тока.[/quote]
    Я обясни колко струва 1 киловатчас вода и 1 куб. метър ток 7)

  31. 31 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Напълно разбираемо.Особено за БСП-зер недай си боже България да се окаже с достатъчно природен газ и недай си боже да не трябва да зависи от техния вожд и учител в Кремъл...

  32. 32 Профил на paf
    paf
    Рейтинг: 595 Неутрално
  33. 33 Профил на ДЗВЕР
    ДЗВЕР
    Рейтинг: 602 Неутрално

    [quote#20:"dzwer"]... хм, разрешение трЕбе да дадат и живеещите там. Ако нЕкой мно'о сака дупчене, да сА пресели там. [/quote]
    ... и мно'о несАгласни с мнението ми... Да питам риторично: кой дава гаранции, че водата у Добруджа нЕма да сА нацапа? Имена, а не анонимници, скрити зад компа искам. Ако имат дупе- заселват се там и с две рАце гласуват за дупчене. И после ник'во бЕгане... там, независимо колкУ е злЯ.

    опозиция на всяка власт, отпор на всяка тъпота...
  34. 34 Профил на kman
    kman
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Слушах днес по радиото една госпожа от Зелените, от Добрич. Беше въоръжена до зъби с парчета информация оттук-оттам по интернет, бъркаше този проект с други но не се отказваше, намеси огромен набор от несвързани но заплашителни факти, дори Чернобил (?!?!), каза неща от типа на "Навсякъде където е правено това, в момента е лунен пейзаж". И разбира се, всичко се върза с това, че някакви "чужденци" (добре че не каза "западняци" щяли да печелят тук, видите ли какви са гадни!

    Та така, като дините. Отвън зелени, а отвътре...?

  35. 35 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 688 Неутрално

    [quote#28:"42"]При непълно горене на въглищата се получава въглероден окис който е силно отровен и при авария, а никой не може да гарантира липса на такава, няма да остане нищо живо там. [/quote]

    Прав си. Сега да помислим - ако стане авария на компресорна станция на газопровод и се получи силна експлозия, какво става с близките селища?
    Ако (не дай Боже!) стане авария в АЕЦ, какво ще стане с хората в радиус стотици километри?
    Значи никакви Южни потоци и АЕЦ-и!

  36. 36 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 688 Неутрално

    БСП са за най-чистия добив на газ - с тръба от Русия. Те дори не се притесняват каква цена ще платим, защото природата ни им е много скъпа. Пък и има стремеж поданиците да използват ресурсите икономично. Това се постига със завишени цени на енергоносителите, като печалбата се изнася зад граница и се унищожава основно посредством водка. По тази начин България остава чиста държава, както всяка бедна държава, където хората ходят повече пеш, стоят на студено, не се строи и се пасе коприва след като през зимата са изчерпани всички хранителни запаси.

  37. 37 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1255 Неутрално

    Според цитираната Жекова в материала, договорът за изследване и сондажи е подписан ТАЗИ ГОДИНА през април. По това време не управляваше ли Пламен Орешарски? А той не беше ли лице на правителството на БСП? Тогава тези червени изедници какво скачат срещу газа, след като самите те са подписали договора?

    И тук е хубаво да отбележим нещо важно. Ако има газово находище под българската Добруджа, със сигурност го има и под румънската. Това е едно и също находище, защото под земята няма създадени държавни граници. Преди време румънското правителство издаде резрешение да добив на шистов газ в румънския добруджански край. И тъй като газовото находище е общо за двете страни, всяко замърсяване от Румъния ще идва и в България. И ние не можем нищо да направим по въпроса. БСП да ходи при арменския поп да се оплаква.

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  38. 38 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 688 Неутрално

    До коментар [#24] от "42":


    [quote#24:"42"]Ако помислим разумно какво виждаме, в България не останаха заводи които жизнено зависят от евтин природен газ. [/quote]

    Айде, бе! Я пак! На това твоето му се вика да дрънкаш без да знаеш. Без да се замислям, веднага се сещам за два завода, за които съм сигурен, че зависят изцяло от природния газ. Това са Амилум в Разград и Видима в Севлиево. Първият прави глюкоза и фруктоза за Пепси и Кока Кола, вторият керамика и смесители за цяла Източна Европа и Русия. Амилум е спирал само два пъти работа - при Жан Виденов и при Сергей Станишев. Първия път заради валутната криза, втория заради газовата. Въпросната газова криза не е по вина на Украйна, а по вина на негодните ни политици, които нямат резервен вариант, освен газта на Русия, доставяна през Украйна, без достатъчно резерви в хранилища. И то пак заради рубладжийството за да може Пусин да ни държи изкъсо и да ни сочи врага. Ти си го разпознал, виждам

  39. 40 Профил на pm
    pm
    Рейтинг: 411 Неутрално

    [quote#3:"mtmvb"]
    Отвътре зелени, отвън тъмно червени... [/quote]

    Много смешно!! Това в детската градина минава може би.

    "Лошото е, че [българите] оставиха истинските си политици вън от властта, вкарвайки в парламента само олигархичните корпорации."
  40. 41 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1574 Неутрално

    До коментар [#30] от "aralambi":

    в смисъл ако сметката ти за ток е 50 лв би трябвало и сметката ти за вода да е приблизително 50 лв, за да се научели хората да я пестят

  41. 42 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 635 Неутрално

    До коментар [#8] от "1001":

    тия "зелени" що не протестират против Лукойл и Газпром...

    Birds of a feather flock together.
  42. 43 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 635 Неутрално

    До коментар [#10] от "Храбър":

    докато България стане част от Русия...

    Birds of a feather flock together.
  43. 44 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1574 Неутрално

    До коментар [#42] от "rldkfl":

    аз доколкото си спомням те са два сондажа наблизо единия е на Газпром и него спряха с мораториума

  44. 45 Профил на jza49480915
    jza49480915
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#2] от "lout66":

    Грешиш и едните и другите са от едно котило и сега когато Русия иска да строй южен поток като е добиващ в Черно море и може да добие право много ясно че всички подлоги ще защитават руския интеревс,какво ги интересува България по важно е да си мизерник и роб отколкото свободен и просперираш.

  45. 47 Профил на ok
    ok
    Рейтинг: 636 Неутрално

    А каква е позицията на РБ по този въпрос? Въобще каква е позицията на РБ по нещо (шистов газ, 7 блок на Козлодуй, ГМО)?

  46. 48 Профил на Россприматрезил
    Россприматрезил
    Рейтинг: 583 Неутрално

    [quote#19:"излез и гласувай 7"]Става дума за проучване.Каква е тази истерия?[/quote]

    Ако се окаже, че имаме газ, ще последва въпросът: " Защо купуваме руски, а не ползваме нашия ???"
    Неизгоден въпрос за руските господари на нашата червено-зелена рубладжийска пасмина!

    WWW . ДЕНьГИ .ru.net
  47. 49 Профил на Россприматрезил
    Россприматрезил
    Рейтинг: 583 Неутрално

    [quote#20:"dzwer"]... хм, разрешение трЕбе да дадат и живеещите там. Ако нЕкой мно'о сака дупчене, да сА пресели там.[/quote]

    Там е българска територия, а не територия, собственост на местните!

    WWW . ДЕНьГИ .ru.net
  48. 50 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1574 Неутрално

    До коментар [#49] от "a...":

    Ами нивите са им там като искаш повикай да ти сондират в двора за шистов газ, това съм го виждал при комунистите дойдоха и сондираха в двора добре че не откриха нищо

  49. 51 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3984 Неутрално

    [quote#12:"brutester"]Никакви собсвени находища![/quote]
    Тъй де! Къде се намираме, та ще търсим газ в България!?
    А.а..а..а..аха!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  50. 52 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3984 Неутрално

    [quote#47:"ok"]Въобще каква е позицията на РБ по нещо (шистов газ, 7 блок на Козлодуй, ГМО)?[/quote]
    Каква е връзката между ГМО и шистовия газ?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  51. 53 Профил на brutester
    brutester
    Рейтинг: 542 Неутрално

    До коментар [#19] от "излез и гласувай 7":

    Ще вземат да намерят газ/петрол и ще стане страшно. Главното джудже ще трябва да сваля цената за България.

    <-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знака
  52. 54 Профил на Россприматрезил
    Россприматрезил
    Рейтинг: 583 Неутрално

    [quote#29:"излез и гласувай 7"]Те знаят ,че там има нещо и затова е цялата истерия[/quote]
    Руските им господари знаят. Тия, нашите са само плямпала и масовка.
    След 1944г. руските геолози са отарашили цяла България. Най-вече заради урана.

    WWW . ДЕНьГИ .ru.net
  53. 55 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1574 Неутрално

    До коментар [#54] от "a...":

    Ами ако не греша сондата на Газпром трябваше да е в Рогозина

  54. 56 Профил на brutester
    brutester
    Рейтинг: 542 Весело

    До коментар [#52] от "Храбър":

    Всичките са лоши неща за червените клакьорки (а ГМО е там за да създава образа на адската троица).

    <-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знака
  55. 57 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2664 Неутрално

    [quote#37:"Lou"]Ако има газово находище под българската Добруджа, със сигурност го има и под румънската[/quote]

    До коментар [#37] от "Lou":

    Поне румънците няма да могат да изцоцат българския шистов нефт & газ (както в при конвнциалния нефт и газ).
    Ето един пример от моя любим филм: https://www.youtube.com/watch?v=dOEYT0wZFNg

  56. 58 Профил на brutester
    brutester
    Рейтинг: 542 Весело

    До коментар [#55] от "1001":

    Тя тази е добра помпа, последна дума на техниката от 70-те и не е открила нищо заслужаващо нашето внимание

    <-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знака
  57. 59 Профил на Россприматрезил
    Россприматрезил
    Рейтинг: 583 Неутрално

    [quote#50:"1001"]Ами нивите са им там [/quote]
    Има закони, регламентиращи отчуждаването на терени. Собствеността на земята е за повърхността, а всичко в дълбочина е държавна собственост.

    WWW . ДЕНьГИ .ru.net
  58. 60 Профил на Россприматрезил
    Россприматрезил
    Рейтинг: 583 Неутрално

    [quote#55:"1001"]Ами ако не греша сондата на Газпром трябваше да е в Рогозина[/quote]

    Не зная нищо във връзка с това.

    WWW . ДЕНьГИ .ru.net
  59. 61 Профил на teller
    teller
    Рейтинг: 414 Неутрално

    Защо тези "зелени" не вземат да влязат в БСП коалицията, та да са ясни нещата. Да ама не! Участват самостятелно дано да излъжат някоя заблудена душа. Подлеци!

  60. 62 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1082 Гневно

    Руский газ - най-великий газ в мире! Скапани рубладжии!

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  61. 63 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Така ще е, по заповед на Пут@ин и в името на рублата!

    chavo64
  62. 64 Профил на yorddj
    yorddj
    Рейтинг: 898 Неутрално

    Естествено, че което е добро за страната и ни отдалечава от ледената московска прегръдка ще мобилизира петата колона. Уж зеленикавите, след като не успяха в ролята на ''троянски кон'' да проникнат и дискредитират Реформаторския блок, вече свалят маските.

  63. 65 Профил на objective
    objective
    Рейтинг: 618 Весело

    Разбира се, защо ще добиваме собствен газ и нефт, когато можем да даваме многократно повече пари на руските компании и на рубладжийските ни комисионери ? Даже нещо повече ! Трябва да забраним и проучванията ! Няма за какво народът ни да знае дали страната ни разполага със собствени минерални рресурси !

  64. 66 Профил на dimko
    dimko
    Рейтинг: 561 Весело

    Зелени - зелени, ама умни ...

  65. 67 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Разбирам, че БСП искат да сме зависими с газта от Кремъл, щото нещо може да се открадне по този начин. Ама зелените?

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  66. 68 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 635 Неутрално

    До коментар [#52] от "Храбър":

    технологии с които някои по изостанали държави не разполагат :

    Birds of a feather flock together.
  67. 69 Профил на Reveal
    Reveal
    Рейтинг: 793 Любопитно

    Лъжат. Там няма подземни води. Зелените явно не могат да си направят добре сметката и еко цената, която страната плаща при 100%-вата енергийна зависимост. Ето например БСП са поддръжници и сеят

    ЕНЕРГОЕМКОСТ във всяка сфера на икономиката. Щетите са огромни и битието и ежедневието са показателни. Ако има газ и нефт под земята, то това трябва да се знае. Както казваше бившия посланик

    Уорлик при условие, че беше българин би искал да знае. Така, че кой не иска да знае дали долу има черно и синьо злато? Зелена светлина за проучванията трябва да дадат зелените...поне...Дайте още мъничко ЛЕД

    "Да се махаш от тази банка веднага миличка. Шефа й е параноик и измъчва момчето само защото чело някакви си книги и филми за обири" из Призрачния град
  68. 70 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 635 Неутрално

    До коментар [#52] от "Храбър":

    а в една страна в средата на 20 век генетиката беше обявена за империалистическа измислица

    Birds of a feather flock together.
  69. 71 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 635 Неутрално
  70. 72 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 897 Неутрално

    До коментар [#3] от "mtmvb":

    Обратното, колега - отвън зелени, отвътре червени !

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  71. 73 Профил на sardanapal
    sardanapal
    Рейтинг: 376 Весело

    До коментар [#28] от "42":

    Ако реализираме руските енергийни мераци в България, така или иначе, няма да остане жив човек.

  72. 74 Профил на Само Левски
    Само Левски
    Рейтинг: 953 Неутрално

    https://www.facebook.com/groups/149596528464288/

    "ДА" на шистовия газ, "НЕ" на монопола на Газпром!

  73. 75 Профил на 42
    42
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#73] от "sardanapal":

    Забравяш че половината руски енергийни мераци се трансформираха в американски такива. Белене стана на 7-ми блок, без да имаме нужда от което и да е.

    След комунистите най-много мразя антикомунистите!
  74. 76 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1442 Неутрално

    До коментар [#24] от "42":

    10 км дупчене звучи единствено, че изказалия го е пълен идиот. Най меко казано.
    Отделно, че кво ще става на 10 км изобщо не ни вълнува.
    А за технологията и какво се прави всеки желаещ може да прочете. Както и на каква дълбочина е въглищния пласт в Добруджа.
    Но поне е ясно доказателство, че зелените са червени. И че двете са малоумни или предателски организации.
    Бе как измислиха простотията, че щели да се палят? Га ти и необразованите.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  75. 77 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1442 Неутрално

    До коментар [#28] от "42":

    Скъпи спициалисте. Да имаш идея кво е това синтез газ? Да имаш идея че от над 50 години се произвежда у нас?
    Бе и някъде да сте чували да се прави това под земята? А газ от въглищни пластове се добива отдавна. В т.ч. и у раша. Е никъде не става с "палене".

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  76. 78 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1442 Весело

    До коментар [#33] от "dzwer":

    Ъхъ. Газовете мноо замърсяват водътъ. Бе не точно с "а" а с "ъ". Що ни риват, че немат пречиствателни станции?

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  77. 79 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2940 Весело

    А газопровода може, чудя се как в БСП не изпитват липса на зелена и червена боя.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  78. 80 Профил на Инспектор Стрезов
    Инспектор Стрезов
    Рейтинг: 527 Неутрално

    Не узряват тия зелени и тва си е.
    А червените позеленяват, при мисълта да се търси алтернатива на руския газ.

    Само плашат народа.

    "Я з москалями не балакаю!"
  79. 81 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2011 Неутрално

    Поредната некомпетентност и безграмотност.

    Първо, дълбочини на сондажите по 10,000м както се пише в статията са пълна лудост, най-големите дълбочини на сондаж там са до 5,000м и това са така наречените структурно-опорни сондажи, те имат за цел да проучат общата геоложка структура не за добив. Такива сондажи са доста по-скъпи от обикновените сондажи на 2-3,000 м и затова ако ще се добива от дълбочина примерно 5км ще бъде необходима много внимателна икономическа обосновка за това дали инвестицията е печеливша. Добив от 10,000м е пълен абсурд.

    Второ, Добруджа е надупчена като сирене от сондажи за нефт и газ още при социализма, няколко хиляди сондажа има там. При всичките нефта се добива непосредствено под водоносният хоризонт, т.е. рисковете са много по-големи. И както виждате последици няма, въпрос на технология и спазването и е. Нещо повече, с абсолютно същите апаратури, персонал и ТЕХНОЛОГИЯ в момента се сондират и има прокарани много хидрогеоложки сондажи за вода от същият този водоносен хоризонт.

    Твърдението на пишман-еколозите "в този район няма газ" просто е смешно, да си гледат еко-безумията и да не се пъхат в работата на специалистите. То ако така можеше с един поглед и да се каже фирмите нямаше да пръскат стотици милиони за проучвателни сондажи. Те какво, да не са наели някой от онези багетистите които "познават" дали има вода?

    Твърдението че ще се сондира за да се добива газ с газификация на въглищният пласт също е смешно, в разрешението на всеки сондаж се описват подробно технология, конструкция и още много неща от които прекрасно си личи за какво ще се използва този сондаж. Просто си имаме работа с едни неграмотни плямпала които се правят на интересни. А може и да изпълняват поръчка срещу заплащане, чел съм и имаше официално оплакване от българската минно-геоложка камара за рекет от страна на еко-активисти.

    Имам предложение тези неграмотни еколози просто да им се отдели един район на България, пустеещи села много. Да се оставят там съвсем екологично да си палят огън с триене на дървета и всичките други прелести на липсата на цивилизация и да си живеят щастливи без да ни натрапват безумията си.

    И пътем да се провери с детектор на лъжата дали някои от тях не се явяват войници в хибридната война. Щом Газпром успя да купи един Шрьодер колко ще му е да си напазарува няколко "екологични" партийки. Цената на българският пазар както разбрахме не е висока, за около 100-200,000 лв става дума.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  80. 82 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2011 Неутрално

    [quote#54:"a..."]Те знаят ,че там има нещо и затова е цялата истерия- цитат на коментар #29 от “излез и гласувай 7”
    Руските им господари знаят. Тия, нашите са само плямпала и масовка.[/quote]
    Абсолютно вярно. Навремето в Комитета по Геология си имаше съвсем официално руски съветници, присъстваха на научно-техническите ни съвети. Да не говоря, че огромното мнозинство от старите ни специалисти на водещи позиции тогава бяха хора завършили в съветските университети, можете да си представите каква е степента на проникване.

    Иначе и да има реално нещо без западните технологии няма да се добива много, както написах всичко е надупчено още при социализма и в общи линии се знае положението. По-скоро се води превантивна война срещу всяка дори минималната възможност за собствен добив, представя се това като нещо много лошо и опасно. Така че ако се направят проучвания и наистина се появи възможност в общественото съзнание това да е недопустим риск и да си останем на руското кранче.

    Ако забелязвате те протестират дори срещу проучванията при които няма риск. Не искат да знаем какво имаме защото ако се окаже, че можем и без руският газ на тези еко-маши ще им стане много трудно да ни убеждават колко "опасни" са тези съвременни технологии, как целият свят ги прилага а ние не трябва. Типични похвати в хибридната война.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  81. 83 Профил на petyo9
    petyo9
    Рейтинг: 704 Неутрално

    До коментар [#81] от "Fred":

    За този коментар, с голямо удоволствие, ти слагам
    ++++++++++++++++++++++++++++++++++

  82. 84 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2011 Неутрално

    [quote#23:"aralambi"]Що се отнася до опасенията на еколозите - те нямат основание, категорични са геолози. Технологията "подземна въглищна газификация" е възможно най-щадящата околната среда, твърдят те. Под земята се вкарват кислород и пара и въглищата се запалват, като горенето е непълно и контролирано. Чрез друг сондаж се извежда образувалият се сингаз, който освен метан съдържа и въглероден двуокис, серни и азотни окиси и пр. На повърхността окисите се отделят и отново нагнетяват в дълбините. Така атмосферата не се замърсява, пепелта и отровите остават под земята.[/quote]
    Точно тук ще споря и то МНОГО.

    Първо, да се горят въглищата в Добруджа от икономическа гледна точка е ПРЕСТЪПЛЕНИЕ сравнимо с горенето на банкноти. Въглищата там са прекрасни коксуващи се въглища които могат да бъдат продавани на много висока цена включително преработвани като кокс. И е близо до брега на морето т.е. транспорта не е проблем.

    Това, че руснаците нямат технология за изваждането им понеже трябва да се прави шахта през мощен водоносен хоризонт не означава, че по света няма такива технологии. Още при социализма немска фирма предлагаше да прокара шахта с замразяване на околните скали а американска чрез сондиране с голям диаметър и непрекъснато обсаждане. Специална машина на сондата от стоманена лента навива и заварява стоманена тръба с голям диаметър която се спуска в сондажа едновременно с прокарването му и по този начин изолира шахтата от водоносният пласт.

    Естествено руските съветници не разрешиха навлизането на западни фирми в тази област. Вместо това непрекъснато се пробутва идеята за подземна газификация която е руска разработка.

    В условията на Добруджа да се използва подземната газификация е извънредно опасно. Въглищните пластове са НЕПОСРЕДСТВЕНО под водоносният пласт. От него ги делят само няколко десетки метри не 3-4 километра както е при шистите. Рискът продуктите от непълното горене и съответните отровни окиси да попаднат във водоносният пласт е много голям.

    Поради тази причина подземната газификация не трябва да се прилага в Добруджа. Източници на газ по света има много, ако в момента тези въглища не е икономически изгодно да се изваждат нека да си си стоят там, ще дойде време когато ще е изгодно.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  83. 85 Профил на sardanapal
    sardanapal
    Рейтинг: 376 Неутрално

    До коментар [#75] от "42":

    Това с Уестингхаус беше маневра за отвличане на вниманието. Такъв реактор няма да има.

  84. 86 Профил на matematika
    matematika
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#19] от "излез и гласувай"
    При проучването също се замърсява. Ще се дупчи на дълбочина 10 000 метра под сладководния басейн.

  85. 87 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2011 Неутрално

    До коментар [#46] от "4e":

    И къде в дадените документи има написано "подземна газификация"? Ама МОЖЕЛО да има. Ами и вие МОЖЕ да имате сестра която практикува древният занаят почвайте да доказвате че нямате сестра. Или че майка ви не се занимава с него.

    Ако вие там в Атака или където се водете сте толкова елементарни то ние не сме. И като начало проучете технологията на подземната газификация, като начало колко броя сондажи са необходими при нея, на какво разстояние, откъде се вдухва откъде излиза и още много неща които не са по силите на неграмотни еко-рубладжии.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  86. 88 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8410 Неутрално

    Как на толкова места проучват и добиват,само в България ще се замърси.И Кутев,не помня БСП да е питала,искаме ли да подписвате заробващите договори за Белене и ЮП.

  87. 89 Профил на venelingeologia
    venelingeologia
    Рейтинг: 1077 Неутрално

    Както обикновено, в забравилата що е индустрия и технология България се завърта вихрушка от глупости, особено щом стане дума за някакви ресурси. Работната програма предвижда до 5 сондажа, общо 10 000 м. В района на въглищното находище, лежащо на повече от 1 км дълбочина, са прокарани няколко стотин сондажа през десетилетията на миналия век. В мрежа през 500 м. Районът е отлично проучен за въглища, от които може да се извлече и съдържащия се в тях газ. Новите сондажи ще проучат условията за такъв добив. Оставете професионалистите да си свършат работата, а вие си гледайте вашата...

  88. 90 Профил на Dimitar Kanariev
    Dimitar Kanariev
    Рейтинг: 374 Неутрално

    There you go! всичко си идва на място, а мястото на "зелените"=еколози, природозащитници и т.н. няколко фамилии със заблудена фенове анархисти е точно там или около (гъза в БКП. Да, лявото крило в БСП, са същите неокомунисти като зелените и е повече от нормално да са в една партия и с едни решения. Ако се разкрият истински (и лишат от милионите спечелени по псевдо екопрограми=бизнес и капитализъм с олигархична окраска) ще привлекат повече гласове и подръжници на възраст 15-18 и 60-75 години! Пролетарий от всички партии, обединявайте се! Да се определим, за да се разграничим. За да знаем после, ние десните по кого да стреляме

  89. 91 Профил на vinetu
    vinetu
    Рейтинг: 436 Неутрално

    Протестът в София ще бъде тази Неделя от 6 часа срещу МОСВ https://www.facebook.com/events/604390059669805

    https://sites.google.com/site/demokraturailidictatura/
  90. 92 Профил на vinetu
    vinetu
    Рейтинг: 436 Неутрално

    До коментар [#87] от "Fred":

    Пише си го на страницата на Парк Плейс: http://parkplaceenergy.com/projects/vranino-gas-project/

    https://sites.google.com/site/demokraturailidictatura/




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK