Данъчни облекчения за по-екологичните коли предлагат Реформаторите

Данъчни облекчения за по-екологичните коли предлагат Реформаторите

© Associated Press



Данъчни облекчения за по-голяма част от автомобилите у нас са заложени в проектопромени, предложени от Реформаторския блок, информира Нова телевизия. Основната идея е да се обхванат екологичните автомобили.


В общините няма единно мнение по предложението. Местната власт разчита на приходите от този данък.


В същото време трябва да се намери начин да се ограничи купуването на стари коли, които са сериозен замърсител на въздуха у нас. По данни на МВР в България има около 4 млн. автомобила. От тях едва 3% са нови, тоест на възраст до 5 години. Стимулирането на по-чистите коли под някаква форма е крайно наложително, тъй като трафикът е основен замърсител на въздуха в градовете. Измерихме показателите в натоварен  работен ден и сега, по време на празниците. Без автомобили в София се диша близо 10 пъти по-леко.




Едно от нещата, които значително оскъпяват един автомобил е данъкът, който плащаме всяка година. Разликата в данъка за нова и за стара кола е над два пъти, защото във формулата за изчисляване на данъка старите коли имат 3 пъти по-нисък коефициент от чисто новите.


"По никакъв начин ние не ограничаваме старите автомобили. Трябва да се преразгледа закона, защото той наистина е от миналия век", коментира Христо Христов от Асоциацията на вносителите на автомобили пред Нова телевизия.


Облекчения за екологичните коли има и в момента. Тези, които отговарят на стандартите ЕВРО 3 и 4, плащат наполовина, а при ЕВРО 5 и 6 - отстъпката е дори 60 процента. Стига автомобилът да е с мощност до 74 киловата. Когато е писан законът, това е било разбирането за среден клас коли.


Реформаторите предлагат пределната мощност при ползването на облекчението да се увеличи до 110 киловата, за да се обхване по-голяма част от екологичните автомобили. Ако това стане факт, само в София ще се възползват собствениците на почти 40 хиляди автомобила, но приходите ще са с 4 млн. лв. по-малко за година. Затова кметове искат облекченията да са за сметка на държавния бюджет.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (84)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Синовете на лейтенант Шмид и Решетников
    Синовете на лейтенант Шмид и Решетников
    Рейтинг: 1699 Весело

    "Данъчни облекчения за по-екологичните коли предлагат Редорматорите"
    WTFCK?

    И да знаеш, Минке, че последният комунист на планетата ще умре в България. Даже когато в Съветска Русия няма да има нито един жив комунист. Какъв народ сме, Минке, какъв народ...
  2. 2 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Умно.

    п.п. А кои са "Редорматорите"?

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  3. 3 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 1164 Весело

    А нещо за колите с еко норма Евро 5 и 6 ?!?!?

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  4. 4 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 730 Неутрално

    Тия съвсем са дали фира. Що не вземат да се пробват с някоя реформа, дето ще вдигне покупателната способност до такава, която ще позволи хората да си купуват нови коли или пък намали общата им бройка като не позволява всякаква измет да кара, паркира и минава на светофар както си иска? Посредствена история.

    Не цъкам плюсове и минуси.
  5. 5 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 2600 Весело

    До коментар [#2] от "ПАВЛА - SorryLol":


    [quote#2:"ПАВЛА - SorryLol"]п.п. А кои са "Редорматорите"? [/quote]
    Тия дет ще ни редормират законодателството за нови и стари коли...

  6. 6 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Редорматор да се наричам, първа радост е за мене!!!

    Иначе, за хората - добре. Ма горките общини, не ги ли компенсира бюджетот, ше го закинат...

  7. 7 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 495 Весело

    До коментар [#4] от "Imaginary Friend":

    може директно да поискат забрана за внос на коли над 3г

    гошо
  8. 8 Профил на Nikoi
    Nikoi
    Рейтинг: 2290 Неутрално

    а аз предлагам вместо да се плаща данък ,общините да го връщат на хората ,те ще се организират по добре от общините и държавата и за чистота и за снега и за пътищата

  9. 9 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Хубава посока, ама пак половинчата.

    Моята кола е EURO5. 110 киловата са около 147к.с.. Моята е 208. При положение, че изпуска не повече вредни газове, отколкото която и да е по-маломощна EURO5 кола, защо за мен няма никаква отстъпка, а за тези с по-малко киловата мощност - има 60%.

    Посоката на закона е правилна, но не е никаква генерална промяна - все още си го имаме този данък "лукс", вместо данък "вредни газове".

    Цялата работа е тотално безсмислена, след като Euro5 кола с 90к.с. все пак ще плаща в пъти повече, отколкото 25 годишен дизелов сажден завод на колела.

    И тук взимаме предвид само вредните газове, а има много други важни фактори като спирачен път, който е доста, доста важен в градска среда. Тези, които имаме много по-сигурни за предотвратяване на ПТП автомобили плащаме много повече. А дизайна на предната част на автомбилите? С всяка изминала година колите стават все по-щадящи пешеходците (да не се случва никому!) в случай на катастрофа. За разлика от старите автомобили, които не попадаха под никакви подобни регулации и увеличават в ПЪТИ шанса за сериозни или смъртоносни наранявания в случай на катастрофа дори при по-ниска скорост.

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  10. 10 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    До коментар [#4] от "Imaginary Friend":

    Не е само това. Голяма причина за замърсения въздух е, че на много хора със спорна нужда от автомобил им се купуват автомобили за по 2-3К лева. Отиди покрай университетите и разгледай какво има в градинките. Според мен една добра реформа в автомобилните данъци може да намали драстично броя на автомобилите и да увеличи пътиващите в ГТ. Сещам се за прекалено много семейства, които имат по 3-4 автомобила - извинявай, ама това не е нормално. Не живеем в огромни къщи в LA с магистрали, за които на всеки наистина му трябва автомобил. Докато е евтино да купиш на щерката Корса от 97-ма, за да може да ходи в университета, ще дишаме гаден въздух и ще киснем в задръствания. Колкото и нови булеварди и кръстовища да правим.

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  11. 11 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    До коментар [#7] от "гошо":

    Аз като цветарка ходя под новината, извинявам се. Темата ми е интересна просто

    В Норвегия имат добър баланс - стари коли е ОК да се внасят, но над 5г. таксите за регистрация и данък скачат до абсурдни нива. Затова повечето хора са окей да си купят някой базов нов автомобил. Great Wall (и повечето марки с малки градски автомобили) имат лизинги по 200-300лв. месечно. При добре измислена регулация би трябвало да ти излиза по-евтино да караш малка нова кола. Прекалено много Audi A6,A8 / BMW 5,7 / Mercedes E,S имаме в България като за средния месечен доход.

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  12. 12 Профил на Kotarak
    Kotarak
    Рейтинг: 676 Неутрално

    Това, че на богатият човек му е по-евтино се знае отдавна, сега трябваше и Реформаторите да ни го напомнят? И аз искам да си купя нова кола и да плащам по-малък данък. И аз искам да мога да си резервирам от лятото следващото лято и да имам 30% отстъпка, но не мога. Карам си трошката. Правя каквото мога, за да променя това, но не мога да кажа, че скоро ще си купя нова кола, колкото и да искам.
    Тъй че по-ниските данъци трудно могат да ми станат фактор в избора.
    Гласувах за реформаторите, принципно, това е правилна крачка, но също така е и удар срещу хората, които едвам изкарват хляба си.

  13. 13 Профил на ivanko77
    ivanko77
    Рейтинг: 447 Неутрално

    Данъка за автомобилите е за това колко рушат пътищата(общинските), а не колко замърсяват, за замърсяването си има акциз на горивата!

  14. 14 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 730 Неутрално

    До коментар [#10] от "Пловдивски":

    Втората част от предния ми коментар е насочен в частност към тези твърде специални за да се качат на ГТ, а си разнасят кошниците по улиците. Това дали ще купиш Корса 97 евтино или скъпо не е от голямо значение. Карането и трябва да се направи по-скъпо - глоби за нарушения, следене за спазване на правилника за движение и всички подобни - като им се затегне каишката на тези, дето не им трябва наистина кола и ще се разчистят силно улиците.

    Не цъкам плюсове и минуси.
  15. 15 Профил на Инспектор Стрезов
    Инспектор Стрезов
    Рейтинг: 529 Весело

    До коментар [#4] от "Imaginary Friend":

    Увеличаване минималната заплата на 2000 лв. върши ли работа?

    "Я з москалями не балакаю!"
  16. 16 Профил на ivanko77
    ivanko77
    Рейтинг: 447 Весело

    До коментар [#10] от "Пловдивски":

    Съжалявам, ама няма как да стане да спрат на хората старите коли. Нали ако го направят, ще трябва да се развиват масовия транспорт, а от там, няма да могат да обясняват колко е хубаво да се строят ненужни пътища!

    "По данни на МВР в България има около 4 млн. автомобила. От тях едва 3% са нови, тоест на възраст до 5 години."

    Излиза, че тук има всичко на всичко 120 хил. нови автомобила, представяте ли си как ще се обясни, ако се спрат всички стари,
    че е необходим изобщо, който и да е извънградски път, просто няма да има среднодневно натоварване и за един двулентов път.

  17. 17 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1159 Неутрално

    Кубатура, габарити и тегло ... това са параметрите. Имаш малка кола - от рода на Лупо, Панда, 106 , Айго и т.н.т - минимален данък и евтин паркинг.

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  18. 18 Профил на dereck
    dereck
    Рейтинг: 381 Неутрално

    [quote#0:" "]Данъчни облекчения за по-голяма част от автомобилите у нас са заложени в проектопромени, предложени от Реформаторския блок... Основната идея е да се обхванат екологичните автомобили.[/quote] В страните със стабилни икономики е разбираемо защо в някои от тях има подобни преференции за нови автомобили, а това е защото около 30-48 % от промишлеността им свързана с автомобилостроенето... и преференциите ще стимулират растежа на БВП...
    ...А у нас какво, ще се поставят някои политически сили в услуга на "Асоциацията на вносителите на автомобили"...
    ...Понякога ми е трудно разбера антирастежните идеи на политиците ни!?... Такъв пример е този, а също преди години някой искаше да прави нов Национален стадион... а това са пропилени средства без възвращаемост и мултиплициращ ефект за икономиката...

  19. 19 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2580 Неутрално

    Първо, трябва да се забрани вноса на коли по-стари от 5 (пет) години!
    Второ, общините нямат интерес да стимулират новите коли, колкото и мръсен въздух да дишаме!
    Трето, без истински ГТП (годишен технически преглед) половината от колите с Евро 3, 4 или 5 ще карат с изкарани катализатори, защото подмяната на катализатор е скъпа и никой реално не следи, на каква норма отговаря колата ти!
    Четвърто, без качествени горива каквато и кола да караш, тя няма да покрива нормите!

    Бивш tww09306483.
  20. 20 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1316 Любопитно

    [quote#8:"tur671"]общините да го връщат на хората [/quote]

    До коментар [#8] от "tur671":
    ====================
    Нещо от смисъла ти не го разбирам !
    Нали пътния данък се плаща именно в общините !
    Защо да се плаща ,
    пък после да го връщат . . .

    В Е С Е Л О

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  21. 21 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 642 Неутрално

    Имам 2годишен автомобил 152к.с. с EORO5 и платих данък 390лв.
    Съседа си кара старото жигули, което харчи по-вече от моята кола, но плаща около 20 пъти по нисък данък.
    Стига с тези комунистически разбирания за социална данъчна система!!!

  22. 22 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 6798 Неутрално

    След като дишаме най-мръсния въздух в Европа,трябва да се направи нещо по въпроса.

  23. 23 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 495 Неутрално

    До коментар [#10] от "Пловдивски":

    в случая се шегувах
    Но определено съм съгласен с теб

    гошо
  24. 24 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#8] от "tur671":

    Така ли мислиш? Аз съм останал с друго впечатление, че поне 90 % от собствениците на имоти не си почистват снега пред тях. А какво остава за пътищата.

    Реформаторите с поредната си "дясна" политика на административно свръхрегулиране.
    Хората карали стари коли, щото не мислели екологично? А не си помислихте, макар и за миг, че хората нямат минимум 20 хиляди на 5 години, за да си сменят колата с нова.

  25. 25 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1316 Любопитно

    До коментар [#17] от "ь":


    [quote#17:"ь"]Кубатура, габарити и тегло ... това са параметрите.[/quote]
    ----------------
    То това го има заложено в графите по които се определя пътния данък. Почти идентично се определя и гражданската отговорност .
    До сега ние кьоопавците (над 50 % по ТЕЛК) бяхме освободени от пътен данък ако колата ти е до 1 600 см3 и 100 к.с. , а сега от Нова година е до 2 000 см3 и 160 к.с..
    Същите са изискванията и за безплатна годишна винетка
    и карта за инвалид на МПС , ако си с над 75 % кьпав НО само за увреди на опорно двигателни крайници , а не както беше преди за всички над 50 %
    А ако прочетеш наредбата ще се фанеш за главата - дават 40 % ТЕЛК за розацея -вид акне ? ! ? ! ? !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  26. 26 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#9] от "Пловдивски":

    Приема се по презумпция, че новите коли са карат много, тоест замърсяват повече от по-старите, които се карат в пъти по-малко. Това обикновено е точно така.
    Но си прав, че законът не е особено справедлив и трябва да се търси баланс.

  27. 27 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1911 Неутрално

    Хубаво,ама още мислене трябва.Затова кметове искат облекченията да са за сметка на държавния бюджет."Ако пак държавата ще плаща,не е коректно.

  28. 28 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1316 Любопитно

    До коментар [#26] от "simo87":


    [quote#26:"simo87"]Приема се по презумпция, че новите коли са карат много, тоест замърсяват повече от по-старите, които се карат в пъти по-малко. [/quote]
    Ми да сложим тахошайби, ще е най-честно...

  29. 29 Профил на svetovit
    svetovit
    Рейтинг: 374 Неутрално

    изобщо да няма данък за електрически автоомобили и сериозни облекчения за хибридни такива. Една БМВ i8 от 350 коня харчи 2/100.. а електрическия автомобил като няма кубатура да няма данък ли?

  30. 30 Профил на accidental
    accidental
    Рейтинг: 1043 Неутрално

    Нормално е, аз си купих Нисан Лииф като получих $7,500 федерален данъчен кредит, а също така съм освободен от щатски данък продажба и ползване. Колата е страхотна през лятото изминаваше 130км с едно зареждане, през зимата около 110.
    Струва ми около 15$ на месец, за сравнение Субарото ми струваше около 60$ на месец. Но най-хубавото е че гаражът не мирише на бензин

  31. 31 Профил на Tru Soulja
    Tru Soulja
    Рейтинг: 509 Неутрално

    Те гледат в бъдещето , нормално е като се търси растеж да се намалят данъци.

    Най-добрият съвет, който съм получавал, е да избягвам банките. Те ти дават чадър, но, когато завали, ти го вземат
  32. 32 Профил на Гошко
    Гошко
    Рейтинг: 374 Весело

    Имам и едно товарно бусче Деу Дамас 2001,28 К.С. на бензин и газ,данъкът му е 10 лева на година,но ме карат да минавам на 6 месеца годишен технически преглед,2 по 40 = 80 лв. на година

  33. 33 Профил на меншевик
    меншевик
    Рейтинг: 322 Неутрално

    До коментар [#21] от "acarid":

    Ами подари му твоето ойро 5 с над 150 к.с. и вземи жигулата на комшията си, така ще се доближиш до модерното данъчно планиране.
    Ама че цървули, мила моя майно ле, цървул до цървула...
    Като са ти много 390 лева на година, що не си ги спестиш и да одиш пеша, с ГТ или с БДЖ? Или е по-харно да запалиш гумите пред на съседа си жигулката, да те скива какъв тежкар и патрон си? Баровецът го боли за 390 левчета и завижда на ниския данък на жигулопритежателя... ))

    Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечет
  34. 34 Профил на sadparrot
    sadparrot
    Рейтинг: 479 Неутрално

    За замърсяването може да се сложат стикери, с които да се позволява "чистите" коли да влизат в града, а "мръсните" да могат да влизат максимум до буферните паркинги на метрото. Така е в доста европейски градове, ама в нашия случай ми се струва, че не чистият въздух е основната цел.

  35. 35 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#15] от "Инспектор Стрезов":

    А защо НЕ да не би българина да не заслужава,това ли ми казваш?

  36. 36 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Смешно е просто това нещо което за пореден път доказва че ние българите сме мърши,защото самите ние не протестираме за такива заплати!Няма и да ни ги дадат като не ги искаме и продължаваме да смятаме че другите народи работят повече или просто ей така българина е мързелив и не заслужава,народ мърша!За жалост е истина!

  37. 37 Профил на anonymous200
    anonymous200
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Пак не върши работа, защото катализаторите се крадат масово и на практика колите спират да са екологични. Цената на един катализатор, доколкото знам, е колкото на 10-20 цели стари автомобила.

  38. 38 Профил на Rapala
    Rapala
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Ние се превърнахме в моргата на Европа. София има и ще има все по-приличен градски транспорт. Данъкът съответно на старите автомобили трябва да скочи минимум двойно, дори тройно за сметка на тези с евро 5 и 6. Това е справедлива мярка. Абсурдно е да се плаща данък от 10-15 лева на година за таралясник на 20 год.приветствам промяната, макар и закъсняла с 4-5 години вече.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  39. 39 Профил на Търпана
    Търпана
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Първо някой западен автомобилостроител да благоволи да построи завод в България (както направиха в буквално всички останали страни в Източна европа). След това да искат българският данъкоплатец да спонсорира стоките им.

    Помнете ГОРЯНИТЕ! Въоръжената борба на стотици хиляди българи срещу комунизма, 1945 - 1954!
  40. 40 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2548 Весело

    [quote#22:"rosiraycheva50._"]След като дишаме най-мръсния въздух в Европа,трябва да се направи нещо по въпроса. [/quote]
    Пет пъти вдигане на данъците за автомобили. Бас държа, че при данък-автомобил от 10 МРЗ, 3800 лв. (толкова е Каското на прилично нова кола), броят на атомобилите ще спадне под един милион. Нали това е целта!? Да се ходи пеш ...и по-малко лекарства за затлъстяване, диабет, тромбози и др.
    [quote#13:"ivanko77"]Данъка за автомобилите е за това колко рушат пътищата(общинските), а не колко замърсяват, за замърсяването си има акциз на горивата![/quote] Не е такава практиката на общинарите. Данъкът за колите е да може общинарите да рушат улиците с дупки и бабуни и да усвояват средства, че уж са изградили тротоари.
    Колкото до замърсяването - ако няма задръствания и глупова регулация (тесни паркинги, улици превърнати в сергии, в паркинг за превилигировани и т.н.), замърсяването ще е съизмеримо с това от пешеходец, изминал същото разстояние (пешеходецът освен, че изпуска СО2, замърсява и по много други начини).

  41. 41 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2607 Неутрално

    Реформа ли беше , да я опишеш !! а теца на ковачки ? а абсурдния автопарк в градски и извънградски транспорт ?

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  42. 42 Профил на Trayan
    Trayan
    Рейтинг: 849 Неутрално

    140 кW са много!Абсурдни са облекчения за толкова мощни автомобили. Може 140 да е границата, но в конски сили. От там нагоре вече говорим за лукс или разни други неща,които не заслужават облекчения. А и при новите автомобили с турбо,дори и 90 к.с. е нелоша мощност, стига да не караш джип или ван, а С или В клас автомобил. Друг въпрос е, че напоследък разни технологични малолитражки вадят по 110 к.с. За хибридите трябва отделно правило, защото като се добави мощността на ел.мотора става страшно.

  43. 43 Профил на townboy
    townboy
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Повечето съвременни автомобили от нисък и среден клас са с мощност над 74 квт. Мярката макар и закъсняла ще облекчи бюджета на домакинствата. А кметовете ако намалят малко размера на присвояваните от тях общински средства ще се справят със занижения приход.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Too much цензура Баце.
  44. 44 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1159 Неутрално

    До коментар [#25] от "Чардо":
    Данъка трябва да се определя по формула, включваща няколко компоненти:
    - тегло - основен компонент за амортизиране на пътищата
    - кубатура - основен компонент за отделяне на изгорели газове
    - габарити - каква част от пътя заема колата
    Ако автомобила е електрически, отпада компонента за вредни газове. Ако е с малки габарити, съответно компонента за габарити се намаля и т.н.т.
    Проблема с броя на таралясниците може да се реши бързо, ако се минава истински ГТП, а не като сега. Изгорели газове, корозия по ходовата част ... и разни лади, кадети отиват на заслужен отдих в моргите

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  45. 45 Профил на keranka.sybeva
    keranka.sybeva
    Рейтинг: 217 Неутрално

    След като оправиха съда и здравеопазването, некадърниците на Костов най-сетне опряха и до автомобилите...

  46. 46 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 642 Неутрално

    До коментар [#33] от "меншевик":

    Андршко, твоите вече не са на власт, така че престани с лозунгите. Прочети статията, помисли и тогава повръщай под нея!
    Комплексар!!!

  47. 47 Профил на globetrotter
    globetrotter
    Рейтинг: 471 Неутрално

    Данъкът трябва да е обвързан с количеството твърди частици в изгорелите газове, което да се измерва при правенето на ГТП и при случайни проверки, а не с категорията и мощността, за да няма сърдити.
    Дори и в момента огромна част от автомобилите ЕВРО 3 и 4 стандарт са само на хартия такива, защото катализаторите им отдавна са се запушили и са премахнати и димят като дизелови локомотиви...

  48. 48 Профил на Trayan
    Trayan
    Рейтинг: 849 Неутрално

    До коментар [#44] от "ь":

    Кубатурата какъв компонент е? С няколко турбокомпресора можеш да извадиш въпросните 140 kW от 1L.

  49. 49 Профил на Trayan
    Trayan
    Рейтинг: 849 Неутрално

    До коментар [#45] от "keranka.sybeva":

    Добре, че бяха тези "некадърници" , че да сме сега в ЕС и да има фондове откъдето "кадърниците" да усвояват лесни пари. Истински реформи няма от времето на Костов.

  50. 50
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  51. 51 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 763 Неутрално

    Данакът трабва да бъде свързан с използване, а не с притежаване. Западът измисли стандартите ЕВРО ... за да ни принуждава да си купуваме новите им автомобили. През 90-те имах много приятели шофьори, които си вземаха нови камиони на лизинг, защото с такива без Евро 2 не им разрешаваха да влизат на територията на евросъюза. Работиха здраво. Не се прибираха в къщи. Пътуваха по двама в кабината. Тъкмо успяха да изплатят камиона се оказа, че с този камион отново не могат да пътуват в ЕС. Трябвало да си всемат нов камион с Евро 3? И кой спечели от тяхната бясна самоексплоатация? Спечели производителят на автомобили. Спечели лизингодателя. Спечелиха всички в държаната производител. А нашите приятели останаха излъгани.

  52. 52 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 1018 Неутрално

    До коментар [#4] от "Imaginary Friend":

    Вече са предложили такава реформа - в съдебната система. Но на много хора не може да им схване мозъкът, че това е основата на всички реформи у нас.

  53. 53 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1742 Неутрално

    В правилна посока са тръгнали, но освен това трябва да има и увеличение на данъците за стари коли както е в други държави от западна европа. Знам, че това няма да се приеме добре от масата хора, но в България има страшно много коли и нещо трябва да се направи. Има хора с по 4-5 стари коли това създава и задръстване пред блоковете където трудно се намират места за паркиране. Колата е лукс и всеки трябва да си прецени доколко си заслужава и дали може да си го позволи.

  54. 54 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 1018 Неутрално

    До коментар [#45] от "keranka.sybeva":

    Да оставим настрана дали са на Костов и колко са некадърни. Разбрахме какво е поръчението ти, представяш се убедително.
    Очевидно е май, че именно в съда и здравеопазването се натиска за реформи - сектори, които бяха занемарени с години, а точно те ни дърпат най-много към дъното. Ама така е удобно на някои хора, нали? И съм сигурен, че точно заради това Москов например ще бъде изгонен. Никак не им се иска електронната здравна карта да бъде въведена май.

  55. 55 Профил на raytcho
    raytcho
    Рейтинг: 474 Неутрално

    До коментар [#50] от "keranka.sybeva":

    Ами всичко, бе другарко! Ако си забелязала вече е 21 век и от значение са технологиите, а не черна металургия и производство на азотни торове (например). Ама нищо от започнатото не беше продължено: Сакскобурготски, например, пръв посегна на парите на здравната каса (преди предвидения срок) в резултат на което се създаде порочната и администрация, а пък Даниел Вълчев внесе такъв хаос в образованието със "научните си концепции", които доведоха до катастрофалното спадане на грамотността, не на образоваността, а именно на неграмотността... Масларова пък окончателно деформира социалната сфера, като най-нагло лиши от детски всички българи с що-годе прилични образование и работа. За Станишев и тройната коалиция и за Борисов ...? популизъм за масата българи и тайно ограбване на реалната икономика.

  56. 56 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1211 Неутрално

    Разбогатяха реформатори и пререформатори,
    срамуват се вече от стари коли.

  57. 57 Профил на frankie...says
    frankie...says
    Рейтинг: 406 Неутрално

    [quote#50:"keranka.sybeva"]Че нали точно Костов ни "реформира" така бе, другар,[/quote]
    И от всичките 25 години - точно тия 4 на Костов ти развалиха държавицата, та толква кабинета и мислителя след него не може да я подредят обратно ... Белите държави са бели, защото явно такива като теб и оня "меншевик" са изолирани от вземането на решеия за бъдещето. Абсолютно правилно е като замърсяваш по-малко да плащаш по-малко. Другото са си дрОгарски дЕмагогщини за жигулитата и бдж-то ... тя явно ментално никога няма да слязат от там!

  58. 58 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 763 Неутрално

    До коментар [#50] от "keranka.sybeva":

    Абе облъчвател - ти спомняш ли си БСП какво остави на Костов - разградена територия с дългове от 10 млд. долара, фалирала и спряла икономика затънала в дългове, превишаващи няколко пъти стойността на активите й. Ами проблемите, заради които рухна "комунизъма". Да не говорим за фалиралата банкова система и ужасяващата инфлация, която стигна 300% на месец. Нямаше никакви събрани пари за черни дни - за пенсии, за здравеопазване... Катастрофата беше страшна.

  59. 59 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 763 Неутрално

    Само бързият избор на точният човек спаси народа от огромни страдания. Костов разчисти отломките и на тази територия изгради основите на нова държава. Въведе ново законодателство, съгласувано с ЕС. Държавната администрация се подмени с млади хора избирани чрез конкурс. Въведоха се обществени поръчки във всички области на живота. Въведе се планиране, поставиха се основите на пазарната икономика. За първи път се остойности "безплатното" държавно здравеопазване. Създадоха здравно и пенсионо осигуряване и спестяване във фондове. Запада приветства промените и взе решение за приемането ни в НАТО. България започна преговори за присъединяване с ЕС и затвори повечето глави.... Всичко се случваше открито след широко обсъждане.

  60. 60 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 763 Неутрално

    За съжаление след Костов по времето на царя много добри неща бяха унищожени. Мутрите и руските им приятели объркаха и излъгаха народа. За това, че днес България е в евакуация не са виновни 4 - те години управление на Иван Костов, а това което направиха предателите преди и след него. Той е единственият, който историята ще запомни с добро от този преход. Просто трябва да измрът облъчвателите и другите слуги на мафията, които забравят да потърсят причините за нещастието в своите действия.

  61. 61
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  62. 62 Профил на keranka.sybeva
    keranka.sybeva
    Рейтинг: 217 Неутрално

    [quote#60:"proizvoditel"]не са виновни 4 - те години управление на Иван Костов, а това което направиха предателите преди и след него[/quote]
    Костов раздаде на комунистическата мафия цялата индустрия, за да я нарежат на скрап и да я продадат. Милиони квалифицирани кадри напуснаха България и днес работят за чужди държави, внасяйки данъци и осигуровки в техните пенсионни и социални системи. А "производители" като теб се чудят защо са им малки пенсиите. Е, пенсии от разрушени заводи и мародерстващи латифундисти няма как да има.

  63. 63 Профил на frankie...says
    frankie...says
    Рейтинг: 406 Неутрално

    [quote#62:"keranka.sybeva"]Костов раздаде на комунистическата мафия цялата индустрия, за да я нарежат на скрап и да я продадат.[/quote]
    дЕмагожке Недей се надипля много - приватизацията беше на 2 етапа, не беше много отдавна и още има живи свидетели - на печелившите преприятия и на губещите - първия беше по времето на "червените", втория при Костакис. Недей си измисля, сякаш си на отчетно изборно събрание на ППО-то ти. Костакис не е безгрешен, но с този мат'рял - толква. Недей прехвърля от болната на здравата глава.

  64. 64 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1153 Неутрално

    Трябва да си има отделно данък и отделно еко-такса.
    Данъкът много ясно, че е по-голям за новите и скъпите автомобили. Той е с фискална цел, тоест да пълни бюджета, а това може да стане само като вземеш от по-заможните. То от бедните какво ще вземеш.
    Еко-такса вече ако решат да въведат, тя трябва да си е според евро-3-4-5, кубици, разход на гориво или СО2 емисии или каквото си щат.
    Но не може да се сложи малък данък на някой нов джип или лимузина за 100 хил. евро само защото бил с Евро 6 - кой ще пълни бюджета тогава?

  65. 65 Профил на anonymous200
    anonymous200
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#52] от "gogo2011":

    Както и на теб не може да ти схване мозъкът, че основната реформа е избирателната система, защото от нея зависи парламентът, а чак от него - съдебната система. Избирателната система се променя, когато се промени мозъкът на много такива като теб. След това се променя Конституцията и се оттеглят подписите или се преподписват редактирани много международни документи.

  66. 66 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 763 Неутрално

    До коментар [#61] от "keranka.sybeva":

    Страшно си объркана. Всичко дето си го написала са долни лъжи. ДСБ пък и Костов винаги са били за съдебна реформа. Не си спомням ГЕЛБ да са били някога преди за реформа. Те просто искаха да сменят едни чужди хора със свои, но не и да сменят нещо във системата. Костов бил срещу затварянето на губещи болници. Аз не съм му адвокат, но не съм чувал нищо такова. Такова действие ако не е добре обмислено, може да доведе до ужасни последствия. Например затварянето на училищата по селата изгони младите хора от там.

  67. 67 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 763 Неутрално

    Изобщо не съм чувал д-р Шарков да има фармацевтична фирма, камо ли да е точил здравната каса. Ето ти сайт със списък на големите вложетели в КТБ http://www.bpost.bg/article/31692. Покажи ми къде са милионите на Иван Йорданов Костов или на дъщерите му Мина и Яна. Или пък къде са милионите на д-р Шарков. Ако не знаеш те даже не са от една и съща партия.
    За г-н Прокопиев също не съм чувал да е имал нещо общо с пенсионните фондове. Помня само, че ТИМ го накара да се откаже от спечелен от него конкурс за БРП и да им го остави. Да днес ТИМ го режат ударно.

  68. 68 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 763 Неутрално

    Или пък помня, че фирмата Каолин беще подписала дългосрочен договор за доставка на варовик за западните собственици на ТЕЦ-ове от к-са Марица Изток. ТИМ пожелаха да му вземат договора. Прокопиев не го даде. ТИМ приложи цялата власт на ГЕРБ да го смачка. Вместо това той продаде Коалин на германци - на най-големите в този бранш. Помня и как ГЕРБ смачка Валентин Захариев и го принуди да подари на ДПС и Мултигруп мините и комбината за цветни метали.

  69. 69 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 763 Неутрално

    Ами шо не ми отговориш как изведнъж всички спирки в градовете с кметове на ГЕРБ минаха на "концесия" към "лафка". Не схващаш ли, че Доган, Бойко, Цветанов, Делян Пеевски, Цветан Василев... Това са все един отбор юнаци. Костов е единдтвеният, който срита мафията и тя никога няма да го забрави.

  70. 70 Профил на keranka.sybeva
    keranka.sybeva
    Рейтинг: 217 Неутрално

    [quote#67:"proizvoditel"]не съм чувал [/quote]
    Като гледам, май наистина нищо не сте чувал. Ами лекувайте я тая глухота бе, има си лекари, хем реформирани и от СДС / ДСБ. Но ако сте от ромски произход, по-добре идете в чужбина, че току виж ви удавили в някоя кофа, като онова бебе в Горна Оряховица.

  71. 71 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 1018 Неутрално

    До коментар [#65] от "anonymous200":

    Тива е твое мнение. Няма лошо. Колкото и да рефорнираш избирателната система, ако няна кой да извършва ефективен контрол върху изборния процес, пак ще има купени гласове и манипулации. Докато дознание, съд, прокуратура не заработят както трябва, не виждам как ще ни свърши работа и най-добрата изборна система.
    Та хайде да не започваме дискусия за яйцето и кокошката, разбрахме че се мислиш за умник!
    Весели празници!

  72. 72 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1054 Неутрално

    Хората да не са прости та да не искат нови коли, всичко опира до финанси и те искат още да цакат сиромаха за да го стимулират

  73. 73 Профил на anonymous200
    anonymous200
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#71] от "gogo2011":

    При образователен ценз циганите + турците няма да гласуват изобщо, така че няма и как да им се купят гласовете.

  74. 74 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 763 Неутрално

    До коментар [#62] от "keranka.sybeva":

    Относно това кой на кого какво раздал трябва по внимателно да боравим с лайномета. Приватизацията на апетитните хапки започна още по времето на Беров под формата на апортни вноски в договори за съвместна дейност, прехвърляне собстгвеност на синдикати, спортни и всякакви други смесени предприятия, организации и фондации. Нямаш си идея що нещо си разпределиха комунистите тогава за смешни стотинки. После продължи и при Виденов като стартираха и масовата приватизация. Там мафията написа закона и образува десетки приватизационни фондове, в които събраха 85 % от боновете на българите, разпределиха си най-добрите активи и си ги прехвърлиха като частна собственост.

  75. 75 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 763 Неутрално

    Това, което оставиха на Костов бяха затворени предприятия поради наличие на огромни дългове, предприятия от забранителния списък и безброй имена, останали без активи. Например в "Златни пясъци" АД от над 100 хотела, множество дискотеки, ресторанти, търговски обекти... , Костов приватизира дружество "Златни пясъци" АД , със собственост 4 хотела, една дискотека и ангажимент да поддържа без приходи цялата пътна мрежа, трасетата на ВиК и ел. мрежата.

  76. 76 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 763 Неутрално

    БСП оставиха и едно споразумение със МВФ и Световната банка, задължаващо ни да ликвидираме всичко от тия списъци, което не бъде приватизирано до 30.07.1999. Кремиковци например беше в този списък със задължения към 1,1 млд.$ . Костов го продаде в последния възможен момент и поради липса на интерес освен турска фирма, която го искаше за 1 лев, го продаде на Захариев за 1 долар, срещу спазване на определени анганжименти към предмета на дейност, към работниците, към кредиторите на комбината... Дали това е евтино или скъпо можем да съдим по сумата, за която след проведени няколко търга синдикът продаде активите на комбината, включително и допълнително купените от Захариев, за сумата от 315 млн. лева при дълг от над 1,1 млн.$.

  77. 77 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 763 Неутрално

    Захариев спря кражбите и подобри качеството. Така той само за няколко години успя да изплати огромна част от дълговете на комбината, да придобие и пусне нова електро пеш, линия за непрекъснато леене на стомана, 2 комбината за производство на сродни изделия в съседни държави ... Към момента на продажба дълговете на комбината бяха 300 млн. лева. Всичко вървеше добре докато не се появиха Милен Велчев и Николай Василев.

  78. 78 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 763 Неутрално

    След отказ на Захариев да носи по няколко стотин хиляди марки на месец, беше упражнен нечуван натиск слещу Кремиковци. Блокираха му кораби на Лом със суровина и огромно количество произведена стока на бургаското пристанище. Когато му намалиха налягането на газа за непрекъснатото производство той капитулира, но започна усилено да търси купувач. Така за комбината получи над 100 млн евро, плати им данъците и купи от Цветелина Бориславова комбината за цветни метали.

  79. 79 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1159 Весело

    [quote#48:"b_d_s"]Кубатурата какъв компонент е?[/quote]
    Май си прав, че трябва да са киловатите, но карам служебен дръгел 2500 кубика ... пушещ като вулкан ... че и с катализатор
    Едно е сигурно, че формулата трябва да е с опростен алгоритъм, включващ основни компоненти.
    Имам и друга идея, автомобилите да се делят на класове.

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  80. 80 Профил на penapenka
    penapenka
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Ако искат справедливи "еко" данъци, то те трябва да са не върху автомобилие а върху горивата. Моята таратайка колкото и да е стара, като я карам 3 пъти в годината е много по-еко от всяка нова кола с евро 6, която примерно минава по 30 000 километра на година.

  81. 81 Профил на есе
    есе
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#68] от "proizvoditel":

    А помниш ли градчето Мери Члери и въздействието, което му оказваше Каолин - замърсяваше водите, почвите, хората. Или винаги са по-важни битките по високите етажи?

  82. 82 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 763 Неутрално


    Аз малко съм чувал по темата, но все пак проблемът е от 1986г, а концесията отсткоро. Почти съм сигурен, че това е част от атаката на ТИМ срещу Каолин. "...Институциите: Арсенът във водата е с природен произход. На пресконференция в Хасково днес представители на Министерството на здравеопазването, на Районната здравна инспекция в Хасково, на регионалната екоинспекция и местните власти в Меричлери отрекоха твърденията за бум на заболявания в града заради превишените норми на арсен в питейната вода. "Категорично не можем да докажем връзка между арсена и заболяванията. За мен е учудващо как човек може да си позволява да излиза в общественото пространство с толкова неверни данни. В световен мащаб не е доказана подобна връзка", коментира директорът на Районната здравна инспекция на област Хасково д-р Соня Димитрова. Според шефа на дирекцията "Обществено здраве" в Министерството на здравеопазването Димитър Димитров арсенът във водата е с природен произход, а проблемът в града е от десетки години и идва от смесването на питейната вода с минерални води. За смесването им способства карстовият характер на района. Естественият характер на замърсяването е потвърден и от Министерството на околната среда, каза Димитров. Министерството на здравеопазването е издало предписание водата да не се използва за пиене и за готвене, тъй като продължителното поемане на арсен може да доведе до рак на кожата..." http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2012/04/27/1816972_niama_bum_na_zaboleli_ot_levkemiia_v_merichleri/
    http://www.dnevnik.bg/biznes/companii/2012/04/27/1816751_kaolin_tvurdeniiata_che_deinostta_ni_zamursiava_vodata/

  83. 83 Профил на есе
    есе
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#82] от "proizvoditel":

    Не е от атака, а си от замърсяване на природата. Имаше няколко случая на левкимия там, както и негодна за консумация вода, но малко медии обърнаха внимание.

  84. 84 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 558 Неутрално

    До коментар [#14] от "Imaginary Friend":

    А кое те кара да мислиш, че ти имаш нужда от автомобил повече от някой друг. Погледни отвъд собственото си аз - наоколо има и други човешка същества със собствени нужди, различни от твоите.

    Тази регулация е лобистка. Дилърите на нови автомобили се пробват при всяко ново правителство защото си мислят, че това ще им увеличи продажбите - чугунените бизнесмени очакват все държавата да им помага на бизнеса чрез регулация.

    Истината е, че хората имат ниски доходи и затова карат 20-годишни автомобили.

    Замърсяването се намалява като се управлява правилно трафика - фуражките правят задръстване веднага щом започнат да регулират ръчно светофарите. Отпушват едната посока на даден булевард и запушват останалите 3, заедно с предните 2-3 кръстовища. Изисква се интегрирана система за следене и управление на трафика. А не фуражките да цъкат ръчно светофарите по свое усмотрение.

    Замърсяването се намалява като се правят истински годишни технически прегледи и неизправните автомобили се връщат докато не влязат в нормите, на които трябва да отговаря автомобила според годината на производство. В белия свят имат TUV и MOT - ние имаме една пародия. Много хора минават ГТП по документи, особено по малките населени места. Мнозина карат и автомобили с "чип", които замърсяват много повече от тези с фабрични горивни карти.

    Замърсяването се намалява като се стимулират хората да не махат катализаторите и филтрите за твърди частици на автомобилите си - в момента няма стимул да караш автомобил с катализатор (над 90 к.с.). Няма и наказание за премахнат катализатор или филтър за твърди частици - по белия свят спират колата от движение.

    Последните изследвания сочат че дизеловите емисии са много по-вредни за човешкото здраве от бензиновите. Фините прахови частици и азотните окиси емитирани от дизеловите автомобили, вкл. модерните такива, са класифицирани като група 1 - сигурно канцерогенни вещества. Бензиновите попадат в група 2 - предполагаемо канцерогенни вещества. http://www.iarc.fr/en/media-centre/pr/2012/pdfs/pr213_E.pdf

    Защо не вземат да забранят дизелите за лично ползване и да останат само за обществен и търговски транспорт? Това би имало повече смисъл за екологията и здравето на хората.

    Нещата не винаги са такива каквото се представят - модерните двигатели с директно впръскване и слойно пълнене(stratified charge), бензинови и дизелови, имат по-малко, но по-вредни емисии от по-старите двигатели с хомогенно пълнене(бензин) и предкамерно горене(дизел). Единствената бариера са катализаторите и филтрите за фини прахови частици - които уви рядко се подменят с България. При изчерпването на ресурса им - те просто биват отстранявани.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK