И все още се сипе фин прах над страната

И все още се сипе фин прах над страната

© Цветелина Николаева, Капитал



"Замърсяването на въздуха с фини прахови частици продължава да бъде основен проблем за качеството на атмосферния въздух в София и на територията на цялата страна."


Това е обобщение на Изпълнителната агенция по околна среда в отговор на въпроси на "Дневник" за качеството на въздуха. Въпреки мерките и пропагандираните от държавата и общините усилия, за последните три години няма особена промяна, поне ако се съди по данните на Агенцията. И все така замърсяването в страната е хронично, както написа през 2010 г. онлайн изданието EurActiv.


Тревожни данни




Пунктовете за мониторинг на качеството на атмосферния въздух са разположени в 34 населени места, като анализът на Агенцията показва, че през миналата година в 25 станции са регистрирани превишения на средноденонощната норма за фини прахови частици повече от допустимите 35 пъти за година.


При норма 50 мкг/м3 най-високи средноденонощни стойности са отчетени в станция "Хиподрума" в София (7 януари - 409.41 мкг/м3), във Видин (9 февруари - 328.23 мкг/м3), в Сливен (14 февруари - 306.89 мкг/м3), в Плевен (9 февруари - 272.41 мкг/м3), и в станция "Шахтьор" в Перник (24 декември - 232.44 мкг/м3).


Най-голям брой превишения на средноденонощнинорма за опазване на човешкото здраве на фини прахови частици са регистрирана във Видин, Ловеч, Плевен, Димитровград и Варна, уточниха от Агенцията пред "Дневник".


В София все така замърсено


За София данните показват, че нивото на замърсяване е проблем за цялата територия на общината, като през периода от 2012 г. до 2014 г. са регистрирани повече от допустимите 35 превишения на нормата. Изключение прави извънградският фонов пункт "Копитото", в който регистрираните превишения на средноденонощната норма са единични.
 

Пункт
 
Брой превишения на ПС за СДН [50 µg/m3]
 

 
2012г.
 
2013г.
 
2014г.
 
АИС "Орлов Мост"
 
108
 
100
 
105
 
АИС "Надежда"
 
71
 
69
 
68
 
АИС "Хиподрума"
 
80
 
72
 
81
 
АИС "Дружба"
 
59
 
110
 
94
 
АИС "Павлово"
 
65
 
80
 
87
 
АИС "Копитото"
 
2
 
2
 
3
 

През зимата отоплението покачва нивата на замърсяване. В местата с голям автомобилен трафик явлението е постоянно и прахът се увеличава в пиковите часове. Такъв е случаят с "Орлов мост" в столицата, както и навсякъде в големите градове, където движението е натоварено.


През последните години Столичната община построи кръстовища на две нива при Семинарията, Лъвов мост, Телевизионната кула и в "Младост", като предстои и още едно - при бул. "България" и "Акад. Иван Гешов". Освен облекчение на трафика, всъщност строителството на естакадите целеше да се намали времето за преминаване на колите, оттам да няма задръствания и съответно да има по-малко запрашаване на въздуха. Такава беше и една от целите на метрото, което и в момента се строи и през лятото се очаква да започне строителството на третия лъч.


Стратегии има


Сред основните причини за повишението на праха във въздуха са изгарянето на твърди и течни горива за битово отопление, транспортът и индустрията в районите, където я има. Неблагоприятните метеорологични условия - липса на вятър, температурни инверсии и мъгла, също сред оказват влияние.


В над 30 населени места са разработени общински програми за подобряване качеството на атмосферния въздух, както и намаляване нивото на фините прахови частици. Целта е преминаването към използване на по-екологосъобразни горива (природен газ) за отопление в бита, редовно почистване на уличните настилки, регулиране на автомобилния трафик и намаляване запрашването от строителни обекти.


Прахът като цяло увеличава рисковете за редица заболявания на дихателната система, възпаления на горните дихателни пътища и алергии, а често срещани са и бронхити, пневмонии, особено при децата, възрастните хора и хронично болните, които са рисков контингент. Прахът достига до окончанията на белите дробове - алвеолите.

Ключови думи към статията:

Коментари (101)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2141 Весело

    Просто трябва време за да може човешкия организъм да еволюира и да започне да живее с друг химичен състав на въздуха.

  2. 2 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 833 Неутрално

    [quote#1:"chicago514"]

    Просто трябва време за да може човешкия организъм да еволюира и да започне да живее с друг химичен състав на въздуха. [/quote]
    Това важи и за рибите, защото еб@хме мамата и на океаните.

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  3. 3 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 2539 Неутрално

    София е един от най-неуредените и мръсни градове, в които съм стъпвал. След падналия мокър сняг сега навсякъде е кал. Коли паркират в - условно казано - "тревни площи", което на практика означава разкаляни участъци встрани от тротоарите, после излизат на пътното платно, като влачат кам с гумите си. След като изсъхне, тази кал се превръща в какво? Не в парфюм J'Adore, във всеки случай.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  4. 4 Профил на гарата
    гарата
    Рейтинг: 739 Неутрално

    При неработеща държава е невъзможно да се изчисти въздуха.
    Пореден блок започна да се строи в Младост-4, като от дупката излизат кални следи от камиони. Същевременно масово паркиране в бившите вече градинки - е няма как да стане номерът...

  5. 5 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 1996 Неутрално

    В по-големите градове, автомобилния трафик е основен генератор на замърсяване, особено в часовете на пиково натоварване. По-старите и неподдържани автомобили бълват, от ауспусите си, димни облаци, а щастливите им притежатели блажено недоумяват, четейки тази статия и попържат държавата!

  6. 6 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1325 Любопитно

    София има политика за насърчаване ползването на личните автомобили, та оттук не разчитайте на подобрение.
    Единственото, което подобрява нещата, е метрото. Интересно ми е след напролет (като пуснат много важните лъчи до летището и бизнес парка) с колко ще падне трафика.

  7. 7 Профил на paf
    paf
    Рейтинг: 654 Разстроено

    И около моя дом е много замърсен въздухът, вследствие на масовото използване на печки с твърдо гориво. Не упреквам хората - такива са им финансовите възможности. Лошото е, че не виждам в близко бъдеще да се получи някакво подобрение. Газта и тока не са сред евтините алтернативи. А за по-съвременните и ефективни методи - въобще да не отварям дума. Така, че трябва държавата трябва по някакъв начин да стимулира тези методи, включително и с данъчни облекчения. Но знам, това няма да стане. Поне в близките 10-на години.

  8. 8 Профил на bora bora
    bora bora
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    Боже, какво поетично заглавие на статията!!!
    Като прочетеш ти идва или да не излизаш от банята,
    Или да се изнесеш от града

  9. 9 Профил на dimko
    dimko
    Рейтинг: 606 Весело

    Финия прах е внос от Сахара - това ли не знаете ???...

  10. 10
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  11. 11 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4221 Неутрално

    "Замърсяването на въздуха с фини прахови частици продължава да бъде основен проблем за качеството на атмосферния въздух в София и на територията на цялата страна."
    - констатация на Изпълнителната агенция по околна среда. Ние го знаем, но някои за да кажат това получават и заплати. Имчат и някакви мижави стратегии, и толкова. София, а и другите ни големи градове скоро няма да имат нищо общо с другите европейски. Защото тулупите от общините и Дундуков 1 има една-единствена цел - да получават големи заплати, и евентуално да откраднат. А ние тук във форумите се опитваме да даваме идеи. А те ни се смеят, и си го местят от единия крачол в другия..

  12. 12 Профил на rorikabc
    rorikabc
    Рейтинг: 524 Неутрално

    [quote#9:"dimko"]Финия прах е внос от Сахара - това ли не знаете ???... [/quote]
    През февруари , дето духа от Карпатите?
    Или както наблягат по -горе от селяните дето се топлят на дърва и въглища. щото хората толкова векове са се топлили на газ ?

  13. 13 Профил на Дневник:Анкета за или против новият сайт
    Дневник:Анкета за или против новият сайт
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Моите уважения Авторе, за повдигната тема и обясненията, предупрежденията и изводите от нея, но ....
    обществото ни не може да се пребори манталитетно и приеме и си (само)наложи възпитателно и дисциплиниращо една забрана за тютюнопушенето и то от най -високо властово ниво, по което по презумция трябва да се равняват всички по вертикала( нали за това ги избира да ни водят през бурните житейски води ), а какво остава за прахови частици , тежки метали и други не по малко вредни за организма елементи от менделеевата таблица, които са така далеко от битието и затова звучат и абстрактно на обикновеният и смачкан от пропаганда, популизъм и инфо затъмнение средно стат.българин, че не виждам , в крайна сметка в следносрочен план този проблем да се приеме като обеществено опасен, освен... освен, ако всички медии не започнат съвместна, организирана, убедителна и убеждаващо -разяснителна методична кампания по набиване в главите на същият този българин , че си самонаврежда и че вреди и на най-милото - на децата си.

    Да мразиш е сериозно занимание. Имаш ли толкова време, да се "забавляваш" с това ?!?
  14. 14 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1802 Весело

    [quote#4:"гарата"]Пореден блок започна да се строи в Младост-4, като от дупката излизат кални следи от камиони.[/quote]

    Навремето Интерпред го строиха едни испанци. Бяха монтирали машина да мие гумите на камионите преди да излязат на булеварда. Никой у нас не беше виждал такова нещо... 30 години по-късно още не сме виждали.

  15. 15 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1420 Неутрално

    "Освен облекчение на трафика, всъщност строителството на естакадите целеше да се намали времето за преминаване на колите, оттам да няма задръствания и съответно да има по-малко запрашаване на въздуха. "

    Сега по естакадите минават поне 2 пъти повече коли, а замръсяването даже се е увеличило. И 8 ленти да направят, и те ще се напълнят. Прави се метро.

  16. 16 Профил на aldoushuxley
    aldoushuxley
    Рейтинг: 473 Неутрално

    Всеки кара 15 годишна кола, вместо да се вози в чисто ново метро. Явно е въпрос и на народопсихология.

  17. 17 Профил на mapuhcku
    mapuhcku
    Рейтинг: 423 Неутрално

    Специално за София цялата инфраструктура се проектира в полза на колите. Скорошно изследване показва, че хората които пътуват с метро са онези, които до скоро са пътували в друг вид градски автобус, т.е. хората слизат от автобус, трамвай, тролей или др. за да се качат в метро. Автомобилите се увеличават непрекъснато, като процент на глава от населението (не само в София), хората са заврени в подлези, за сметка на колите, не се обособяват бус-ленти, за да пресечеш едно обикновено кръстовище предпочиташ да яхнеш колата и да нямаш грижи, строят се естакади, кръгови, разширавят се платна. Никакви велоалеи (имам предвид проектирани с мисъл).
    Отделно имам чувството че всичко поголовно се отоплява на кюнец. То из цяла София се носи миризма на пушек, какво остава за по-малките градове....

  18. 18 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1420 Неутрално

    А към СО и Ююрданка имам едно единствено предложение - да мият улиците повече от един път годишно или да се махат.

  19. 19 Профил на devdimi
    devdimi
    Рейтинг: 413 Неутрално

    Финият прах е от горене на твърдо гориво ( дърва, въглища ) и от старите дизели предо 2004, които нямат специален филтър за фин прах.
    В Германия за дизели без такъв филтер е забранено да влизат в широкия център на градовете.

  20. 20 Профил на BlueBoss
    BlueBoss
    Рейтинг: 440 Неутрално

    До коментар [#3] от "Norman Granz"

    Очевидно не си от София... Града е мръсен заради множеството индивиди дошли от къде ли не да го населяват, които вършат точно това, което си написал. И в това е проблема.... Когато пред 2 седмици направих забележка на една "дама" да не паркира върху тротоара, тя ме изгледа учудено и ми каза, че ще си паркира където си иска. Номера на колата започваше със "СН..." София е доста по-уреден град от много други български, а и не само български градове. Проблема обаче е в населяващите го, които все още живеят по ливадите на село.

  21. 21 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#5] от "batzdravo":

    Всъщност, голяма част от дъртите кошници са доста екологични, защото са на газ, предвид финансовото състояние на собствениците им.

    Реално дъртите автобуси и камиони са големия замърсител от автотранспорта. Един Икарус или дърт Камаз бълва сажди и прах колкото 100 тина Жигулки на газ.

  22. 22 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#14] от "tamada":

    А най - дразнещото е, че има и наредби и закон по, който да се санкционират калните камиони. И е елементарно да го "изловят в крачка". Ама никой не си дава зор или просто си плащат на инспектората, все тая...

  23. 23 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 528 Неутрално

    Май е крайно време да се въведат стикери за автомобилите като в някои немски градове. В града да влизат коли са Евро 4 и нагоре например. Очевидно няма как да накараш хората да не ползват въглища за отопление, но поне трафикът може да бъде ограничен.

  24. 24 Профил на dobrev1
    dobrev1
    Рейтинг: 254 Неутрално

    Как няма да е така като всеки левандурник паркира в калта... после се калта са разнася по улиците и когато изсъхне се вдига във въздуха. Погледнете около вас, във всяка градинка има автомобили...


    Докато не се реши драконовски този въпрос така ще е.

  25. 25 Профил на alextan
    alextan
    Рейтинг: 524 Неутрално

    За да няма прохоляк в нашия климат трябва да има 2 вида настилки - твърда - асфалт, бетон, плочки и зелени площи, които трябва да са затревени, оградени и редовно поливани. А не разни кални, буренясали "зелени площи" с трошки върху тях.
    Другото е да се забрани в големите градове отоплението с въглища и забрана за движение в големите градове на стари превозни средства, които след лабораторен анализ надвишават границите на отделяните газове.

  26. 26 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2423 Неутрално

    До коментар [#6] от "rainbou1":
    Eдва ли ще падне. Метрото е удобно, но само когато началото и края на пътуването са близко до нега. Ако трябва да ползваш друг транспорт, ефекта е нулев.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  27. 27 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 528 Неутрално

    До коментар [#24] от "dobrev1":

    Не само от това. Нашето чистене на сняг е съпроводено с обилно опесъчаване на пътищата.

  28. 28 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 805 Неутрално

    [quote#23:"gogo2011"]Очевидно няма как да накараш хората да не ползват въглища за отопление, но поне трафикът може да бъде ограничен.[/quote]
    Защо да не можеш да ги накараш?
    Имаме програма за саниране на блокове за милиони, защо следващата да не е за субсидирането на закупуването на климатици срещу забрана на твърдите горива за отопление.
    Много трудно ще ни се промени манталитета, но практиката показва, че е възможно. Нали се научихме да караме с колани. Защо да не ни отучат от печките на дърва? Поне в областните градове.

  29. 29 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 528 Неутрално

    До коментар [#28] от "sasoss":

    Да започнем с колите, по-лесно ще е. Като субсидираш някого да си купи и климатик, готов ли си да го субсидираш и за месечната му сметка за ток?

  30. 30 Профил на Кокетна - Спасението на България е ПП ГЕРБ!
    Кокетна - Спасението на България е ПП ГЕРБ!
    Рейтинг: 638 Неутрално

    [quote#6:"rainbou1"]София има политика за насърчаване ползването на личните автомобили, та оттук не разчитайте на подобрение.
    Единственото, което подобрява нещата, е метрото.[/quote]
    Усещате ли се какви откровени глупости пишете? Ако наистина политиката на София е да насърчава ползването на лични автомобили, за какъв дявол би се харчила да строи метро? Позитановските простотии вече омръзнаха на всички, можете спокойно да ни ги спестявате.

    Има две политики. Едната е дясна, а другата - грешна. Маргарет Тачър
  31. 31 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 657 Неутрално

    проблемът ще намери своето решение когато гражданите на софия решим дали това е град за автомобили или за хора !

    в момента дори майките в колички са в подчинено положение спрямо автомобилите...

  32. 32 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 901 Неутрално

    Интересно! Ако зимата отоплението с твърдо гориво е удобно обяснение за високото колич'ество прах във въздуха, как ще обяснят "специалистити" същите високи нива през пролетта и началото на лятото, когато обикновенно е достатъчно топло за да не се ползва твърдо гориво и едновременно с това е достатъчно влажно от падащите пролетон летни валежи.
    А голата истина е, че голяма часто от населените места вече е без пътна мрежа-направо в калта вървят колите. Вече четвърт век живота си върви и хората взеха да напускат блоковите гета и да си строят домове в покрайнините на градовете. За съжаление общините вечно "нЕмат пАри" за инфраструктура там където има нужда от нея, но винаги намира за дейности, от които падат добри и най-вече редовни комисионни.
    Идете в Австрия, че и Унгария дори да видите как са уредени градовете и как до последната къща има асвалтов или друг път с твърда настилка, тротоар, че дори и кофи за боклук. А тук с оправданието че се намират извън града се отказва на хората каквото и да е елементарно уреждане около домовете им. Нищо, че са си платили всички такси за съвсем законно разрешение за строителство.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  33. 33 Профил на ggrigorov
    ggrigorov
    Рейтинг: 469 Неутрално

    [quote#20:"BlueBoss"][/quote]

    От CH е най-добрият кмет, който София е имала.
    Тоа "селянин" е построил такива неща, че ум да ти зайде...

  34. 34 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 657 Весело

    "майките ... С ...колички"

  35. 35 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2141 Неутрално

    До коментар [#2] от "КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ":
    За всяко живо същество.

  36. 36 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 528 Неутрално

    До коментар [#30] от "Кокетна - Спасението на България е ПП ГЕРБ!":

    Метрото е ясно. Но човекът има предвид, че дори и в новите проекти не се залагат велоалеи, удобства за пешеходци, няма бус-ленти. Та, кого всъщност насърчават?

  37. 37 Профил на Nan_Kurunir
    Nan_Kurunir
    Рейтинг: 1326 Неутрално

    Естествено,че е така след като всеки втори се качва на щайгата си,за да отиде да купи хляб зад ъгъла.Велоалеи,хубав,чист и бърз градски транспорт,плащане на високи данъци за всички щайги без катализатор,урегулиране на местата за паркинг,като се въведе платена зона за целия град,преминаване към еднопосочно движение...и още и още и още...

    "Представи си,че не съществуваш и бъди свободен!"- Омар Хаям
  38. 38 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2423 Гневно

    По-големите булеварди и новите кръгови кръстовища единствено докарват повече автомобили и всъщност увеличават трафика и замърсяването. Пешеходците и колоездачите биват все по повече унижавани и пренебрегвани, защото все по-често се махат светофари и биват натиквани в подлези, които в повечето случаи са едни клоаки - например Централна гара. А дебилите Фандъкова и Диков продължават да обясняват, че не може да се направят бус ленти и светофари за пешеходци, защото се паркирало на булевардите и щели да се бавят колите на кръстовищата !?! А велоалеи на практика няма, защото ползването им е опасно за живота и здравето както на колоездачите, така и на пешеходците!?!Питам се защо по дяволите тези двамата са още на постовете си? Защо тези огромни средства се дадоха за построяване на още пътища, а не за градски транспорт? Защо като се пусне метро, от маршрута му се маха наземния транспорт (или се прави крайно неудобен).

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  39. 39 Профил на Nan_Kurunir
    Nan_Kurunir
    Рейтинг: 1326 Неутрално

    До коментар [#24] от "dobrev1":

    Не е само калта виновна,всеки втори кара кола на по 20+ години без катализатор,чиито данък е 15 лева,докато за новата такава ти е 150 лв+.Абсолютно безумие.

    "Представи си,че не съществуваш и бъди свободен!"- Омар Хаям
  40. 40 Профил на Кокетна - Спасението на България е ПП ГЕРБ!
    Кокетна - Спасението на България е ПП ГЕРБ!
    Рейтинг: 638 Неутрално

    [quote#36:"gogo2011"]дори и в новите проекти не се залагат велоалеи, удобства за пешеходци, няма бус-ленти[/quote]
    Това са пълни глупости - точно обратното е! Дори там, където в момента няма велоалеи, където инфраструктурата позволява, се обособяват такива. За съжаление, социалистическите архитекти не са имали широкия поглед на колегите си от останалите соц. столици - Варшава, Букурещ, Прага, Будапеща - в резултат на което няма големи възможности да се разширяват съществуващите пътни платна, без да се прибегне до разрушаването на сгради. Поради което велоалеи в старите квартали може да има само там, където това е възможно. А в новите това ще стане част от стандартната пътна инфраструктура. Но извън темата за велоалеите - колко души ходят на работа с велосипеди и за какъв период? Няколкото летни месеца, десетина хиляди души от двата милиона, живеещи в София. Едва ли ще качите на велосипеди бабите или бизнесмените, работещи в бизнес центровете. Просто с ревматизъм (за пенсионерите) или с официален костюм (за бизнесмените) не е много удачно да яхнеш велосипеда.

    Има две политики. Едната е дясна, а другата - грешна. Маргарет Тачър
  41. 41 Профил на Радио Плутон
    Радио Плутон
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Софийска община води политика на насърчаване на автомобилното движение - съкращава трамваите поради метрото, не развива тролейния транспорт, който въпреки всичко е най-евтин, вело алеите, които се отчитат, са подигравка с колоездачите (бул. Бъкстон, Младост), няма нови паркове (НИТО ЕДИН) срещу масовото застрояване на зелени площи. Автомобилите са хипер евтини и са погълнали всяко свободно петно в София за сметка на зеленината. Боклуците също.

  42. 42 Профил на Россприматрезил
    Россприматрезил
    Рейтинг: 637 Неутрално

    "Освен облекчение на трафика, всъщност строителството на естакадите целеше да се намали времето за преминаване на колите, оттам да няма задръствания и съответно да има по-малко запрашаване на въздуха. "

    Прахът не е от ауспусуте на колите!!! Вдигат го вятъра и колелата на автомобилите от изключително мръсните улици на градовете. Управниците се оправдават с автомобилите защото за да са чисти улиците, трябва сериозно да си размърдат тлъстите оядени задници! След всеки дъжд върху улиците и тротоарите се появяват наноси от кал и пясък, които идват от неправилно направени наклони, разкопани и зарязани така улични платна, от вода оттичаща се през градинки и т.н. Тия мръсотии си остават непочистени и автомобилите и вятърът ги вдигат във въздуха.
    Очаквам да използват проблема за да вдигнат данъка за колите , от което нищо няма да се подобри.
    Проблемът се дължи на мурдарщината и безхаберието на общините! Дълги години ще ни баламосват със всякакви глупости и имитация на някакви мерки.

    WWW . ДЕНьГИ .ru.net
  43. 43 Профил на yorddj
    yorddj
    Рейтинг: 788 Неутрално

    Праховите частици са най-малката беда за гражданите. Истинската опсност е в епидемията от ''червена зараза'', която от 70 години опустошава живота, здравето и бъдещето на страната.

  44. 44 Профил на markblog
    markblog
    Рейтинг: 287 Весело

    Така е като Бай Ганя не слиза от колата. Ми Ганчовци, селяне слезнете от колите за малко и въздъха нема да е толко замърсен. Що ходите събота до мола с колата ми ползвайте градски транспорт. Или сте гъзета и ви е под нивото това? От гъзарщина и парвенющина затова е мръсен въздуха. Бай Ганя не разбра ли че вече не е модерно да са праиш на гъзе с телефон и кола?!

  45. 45 Профил на Радио Плутон
    Радио Плутон
    Рейтинг: 466 Гневно

    До коментар [#6] от "rainbou1":

    И то не някаква си отвлечена "София", а тази политика си има име - Петър Диков, по някакво недоразумение "архитект" на София!!! Ще го запомним с проектирането на Бизнес парка, унищожил завинаги хубавия някога квартал Младост, опитите за застрояване на парка зад и около София ленд, Западния парк, мързела му по отношение на кърпенето на фасади на парче, желанието му да съсипе стара София, съборената къща-музеа на Стефан Стамболов и построения стъкларник на пъпа на ул. Раковска, слугинажа му пред Цеко Миневите амбиции за нови лифтове на Витоша, мераците му за нов бизнес парк на мястото на МК Кремиковци (отново в съдружие с ПИБ, които купиха терена), съсипването на подвитошките поляни около Икея и бизнес парка с безумни молове, Витошка в стил византийска тоалетна итн итн итн.

  46. 46 Профил на a40
    a40
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Еми нормално да е прашно като за чистотата се грижат индивиди от съмнителен етнос, с метличли и светещи жилетки с номера на гърба. В нормалните държави тези от чистотата си имат камиончета с четки отпред и вода от зад и познайте каква площ може да се почисти за един работен ден и каква нашенските труженички с метличките за същото време. Още сме си бананова република и това си е, само дето нямаме и банани

  47. 47 Профил на pp90
    pp90
    Рейтинг: 237 Неутрално

    В Пекин какво да кажат?

  48. 48 Профил на Россприматрезил
    Россприматрезил
    Рейтинг: 637 Неутрално

    [quote#5:"batzdravo"]В по-големите градове, автомобилния трафик е основен генератор на замърсяване, о[/quote]

    Виждал ли си автомобил от който излиза прах??? Аз не съм! Това са оправданията на кметовете.

    WWW . ДЕНьГИ .ru.net
  49. 49 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 528 Неутрално

    До коментар [#40] от "Кокетна - Спасението на България е ПП ГЕРБ!":

    Кое е точно обратното? На колко от новите проекти за разширяване и уж подобряване на пътната среда има велоалеи? А колко души ходят на работа с велосипед ще разбереш като създадеш подходящи условия за това. В белите страни е масово. Но тук е по-разумно да не се пробваш, че може и да не се прибереш жив.

  50. 50 Профил на markblog
    markblog
    Рейтинг: 287 Весело

    И бай ганя иска да си спира каручката навсякъде в градинки, на тротоари, да каля, да цапа. това е бай ганя. Спират си каручките където си искат пък се правят после на гражданя и софиенци.

  51. 51 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 528 Неутрално

    До коментар [#48] от "Россприматрезил надзор":

    Това че не го виждаш, не значи че не е там. Говорим за фини прахови частици. Предполагам нямаш желание да се подложиш на експеримент и да застанеш зад ауспух за да го докажеш, дори и да са изчистени всички вредни газове преди това?

  52. 52 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 901 Неутрално

    [quote#40:"Кокетна - Спасението на България е ПП ГЕРБ!"]Поради което велоалеи в старите квартали може да има само там, където това е възможно.[/quote]
    Като запален велосипедист, ще кажа само, че на всякъде е възможно стига да има желание. Целия център с тесни улици във Виенер Нойщат е с обособени велоалеи върху тесните улици, и всеки автомобилист позволил си да стъпи върху тях, получава прекрасна винаги подсещаща глоба, да не го прави повече. За пъркирали тама избощо не коментирам! Да не говорим че в цяла Австрия не съм видял скосяване на бордюр на тротоар за преход на инвалид или велосипедист към пътното платно с денивилация между нивото на пътя и прехода повече от 1см, а при нас е "стандарт" да има преход между 5-8см. Това нормално ли е? А нормално ли е да се плащат пари за такъв тип псевдо преходи, на които скосяването е само загатнато.... Елате да видити колко е абсурдно направено всичко това в Пловдив. Предполгам и другаде е така. Но парите са похарчени, а резултата е колкото да се каже че нещо е направено.
    Така, че просто е да се направи, само да има желание - ама НЯМА!!!

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  53. 53 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 816 Неутрално

    [quote#30:"Кокетна - Спасението на България е ПП ГЕРБ!"]за какъв дявол би се харчила да строи метро? [/quote]
    Ами заради рушветите и рекета - същностните бизнеси на мутромилиционерската шайка, окупирала София и държавата.

    Да изринем сикаджията и мутренската му шайка! Този път завинаги!
  54. 54 Профил на jza49480915
    jza49480915
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Не само трафика но и ТЕЦ са виновни за замърсяванията.Колко фабрики и щехове бълват вредни емисии и не могат да оделят средства за филтри и др. подобни.Когато в тези предприятия се намали бюрукрацията и се спре източването с фиктивни ремонти ще има и пари за почистващи системи.Крайно врме е да разберем че мина ерата на комунизма когато не е важно какво работиш но е по важно да няма безработица.Точно тя е коректива и стимула на икономиката за да върви напред.Ако всички в страната си плащат данъците към държавата то ще се подобри и статуса на обикновения гражданин а от там за да не се плащат тези огромни суми ще се повиши и заплатата и хората ще могат да си купят еко коли което също ще е от полза за околната среда.От всичко което написах следва държавата запретне ръкави и да почне да работи а не само да раздува щатовете и да назначава "експерти" по партиини заслуги и роднински връзки че това не води към подобрения а към падение.

  55. 55 Профил на Кокетна - Спасението на България е ПП ГЕРБ!
    Кокетна - Спасението на България е ПП ГЕРБ!
    Рейтинг: 638 Неутрално

    [quote#42:"Россприматрезил надзор"]Проблемът се дължи на мурдарщината и безхаберието на общините[/quote]
    А не на гражданите, които са инженери, технически ръководители и строители във фирмите, които строят блоковете, улиците, парковете, алеите? Или пак общината трябва да ходи и да мери всеки наклон и бордюр, или да пази всеки автомобилен рейнджър, който кърти бордюри с джипа си за десетки хиляди? До кога ще живеете с илюзията, че държавата и общините, със стотината си души администрация и няколко десетки хиляди полицаи, могат да се преборят с мърлящината и безхаберието на 7 милиона невъзпитани обитатели, свикнали да живеят като прасета, да се държат като такива и да се оплакват непрекъснато заради последствията от собствената си свинщина?

    Има две политики. Едната е дясна, а другата - грешна. Маргарет Тачър
  56. 56 Профил на Россприматрезил
    Россприматрезил
    Рейтинг: 637 Неутрално

    [quote#7:"paf"]Газта и тока не са сред евтините алтернативи.[/quote]

    Газът влиза в България на цена около 600 лева 1000 м.куб. Тая цена е най-строго пазената тайна и не претендирам да съм точен. Аз, като краен потребител, го плащам по 1100-1200 лева. И двете цени са много надути, а втората е натоварена и с данъци, които могат да бъдат намалени от правителството при добро желание.

    WWW . ДЕНьГИ .ru.net
  57. 57 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 901 Неутрално

    [quote#45:"cuauhtemoc"]Петър Диков,[/quote]
    Тази персона се чудя как може да я държите все още.
    Още в момента когато чух думите му, че София "няма нужда от градска железница, понеже влаковете били шумни", ми стана ясно що за архитект е! И това при положение, че всички градове с население над 300 хил души в Европа са с градска железница, като по-евтина алтернатива на метрото.
    Интересно какво би казал същия за раздрънканите трамваи, произвеждащи невероятен шум току под домовете на хората в София?

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  58. 58 Профил на snower
    snower
    Рейтинг: 327 Неутрално

    Ще дадем 1млрд за саниране на блоковете. А кой ще санира калта около тях - преди 25 г. зелени площи, днес импровизирани паркинги. Кой разрешаваше години наред да се строят сгради, без паркоместа?
    Как общината решава проблема с паркирането - чертае линии, слага знаци и купува паяци.
    Как се стимулира купуването на нови коли, като се облагат с 300лв данък?

    Облекченият трафик на телевизонната кула създава неистови задръствания на румънското посолство. Да не говорим за задръстването на симеоновско шосе в посока семинарията. Кой ще измери ефекта за въздуха след построяването на тези гениални съоръжения?

  59. 59 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 786 Неутрално

    Навсякъде кал и мръсотия. Имаше времена, когато улиците се миеха непрекъснато. Сега ако се случи един път в годината викаме ура. София/отнася се и за останалите големи български градове/ ще стане един добър за живеене град/като Прага например/, когато движейки се из него пеша, ще бъде невъзможно да си изкаляш обувките.

  60. 60 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2547 Неутрално

    [quote#14:"tamada"]Бяха монтирали машина да мие гумите на камионите преди да излязат на булеварда.[/quote]
    В "За Япония като за Япония" М. Семов го разказа още през 80-те. За това и други подобни сравнения книгата беше инкриминирана и иззета от книжарниците.

    * ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание
  61. 61 Профил на v_l
    v_l
    Рейтинг: 410 Неутрално

    Просто и бързо решение - маски на лицето (носа и устата)
    Може да изглежда тъпо, но това е положението. Проблема не сме го открили ние, има го къде ли не по света включително и във развити държави. Докато се намери генерално решение и ако въобще се намери това е най простия начин да се опази човек.

    Принципно България е на място с голяма естествена запрашеност на въздуха.

  62. 62 Профил на Россприматрезил
    Россприматрезил
    Рейтинг: 637 Неутрално

    [quote#21:"niakoi_si"] Един Икарус или дърт Камаз бълва сажди и прах колкото 100 тина Жигулки на газ.[/quote]

    От кола на газ излиза само водна пара и въглероден двуокис, няма прах.

    WWW . ДЕНьГИ .ru.net
  63. 63 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 718 Неутрално

    До коментар [#40] от "Кокетна - Спасението на България е ПП ГЕРБ!":

    Вече втори пост не се усещаш аккви пълни глупости пишеш.

    Велоалеи могат да се обособят АБСОЛЮТНО НАВСЯКЪДЕ, като се задели един метър от бордюра на ВСИЧКИ улици, булеварди и прочие.

    Има ли го? Има го.

    Масово ли е? Не е масово.

    Защо не е масово? И те така.

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  64. 64 Профил на Радио Плутон
    Радио Плутон
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#46] от "a40":

    Не е това причината да е прашно. Индивидите всъщност добре чистят там, където управляващите индивиди им кажат да чистят, но останалото тъне в боклуци.
    Замърсяването е от строежите, автомобилите и липсата на зеленина.

  65. 65 Профил на Радио Плутон
    Радио Плутон
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Нищо, тази година пак ще си изберем Юрданка и Петър Диков ... То просто няма кой да ги смени. Няма дори кой да ги изобличи какво вършат ...

  66. 66 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Специално за София , праховпте частици или както там ги наричат, ще намалеят с 2/3 -ти , ако се МИЯТ улиците или булевардите , ПОНЕ 3 - 4 пъти годишно ...
    Миенето, изобщо, не влиза в сметките на селяни - началници - управляващи" София ..
    Става дума и за личната им хигиена..Когато си БЕЗ този навик -личен - управляваш и ГРАД - без този навик - задължение ...))
    С ГОДИНИ не се мият булеварди- камо ли малки улици ...
    Това е "голяма 'философия" ..)

    BIG AL
  67. 67 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1319 Неутрално

    Поне засега имаме право на избор-ако искаш дишаш.

  68. 68 Профил на aleko
    aleko
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#24] от "dobrev1":

    Може да се реши с един замах, т.е. закон. Забранява се вносът на коли втора употребана възраст над 5-6 години. Те ще са с работещи катализатори и доста по-висока цена, за да не може всеки сульо да си купува по 2 коли и да се чуди после къде да ги паркира. Старите таратайки постепенно сами ще излязат от употреба.

  69. 69 Профил на zueka
    zueka
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Онзи ден пуснах сигнал до Столичен инспекторат за едни строежи в Студентски град до бл. 33. Страшна работа, тонове кал изнасят по улиците. От инспектората нищо, засега.

  70. 70 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 1097 Неутрално

    До коментар [#21] от "niakoi_si":

    "Реално дъртите автобуси и камиони са големия замърсител от автотранспорта. Един Икарус или дърт Камаз бълва сажди и прах колкото 100 тина Жигулки на газ."

    Точно така е.

  71. 71 Профил на Forrest Gump
    Forrest Gump
    Рейтинг: 1113 Неутрално

    при положение, че Кремиковци не работи, автомобилите са основна причина за замърсяването. крайно време е данъците за кола в софия да бъдат повишени многократно и техническите прегледи да бъдат истински, а не формално.

    Истината ни прави свободни.
  72. 72 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 1097 Неутрално

    До коментар [#23] от "gogo2011":

    "Май е крайно време да се въведат стикери за автомобилите като в някои немски градове. В града да влизат коли са Евро 4 и нагоре например."

    Добра идея. Или например както във Франция въвеждат зелени стикери за автомобилите с малки емисии, които дават някои предимства при паркиране (вкл. по-ниски такси):

    http://www.lemonde.fr/planete/article/2015/02/04/segolene-royal-prone-le-retour-de-la-pastille-verte-pour-les-vehicules-propres_4569245_3244.html

  73. 73 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 805 Неутрално

    [quote#29:"gogo2011"]Като субсидираш някого да си купи и климатик, готов ли си да го субсидираш и за месечната му сметка за ток?[/quote]
    Разбира се, енергийните помощи, които държавата плаща на хиляди за да си купят дърва или въглища, ще са за месечна сметка за ток.

  74. 74 Профил на Кокетна - Спасението на България е ПП ГЕРБ!
    Кокетна - Спасението на България е ПП ГЕРБ!
    Рейтинг: 638 Неутрално

    [quote#63:"galio"]Велоалеи могат да се обособят АБСОЛЮТНО НАВСЯКЪДЕ, като се задели един метър от бордюра на ВСИЧКИ улици[/quote]
    По стандарт бордюрите са с ширина от 10 до 18 см. и не ми е съвсем ясно, как при налични 18 см., ще заделите един метър за велоалея. Освен това, освен в цирка, не съм виждала някой да кара по бордюрите. Може би имате предвид тротоарите? А пешеходците къде ще се движат? По парапетите на терасите? Или минаващите велосипедисти ще ги забират и ще ги качват по кормилата на велосипедите си? Дали обвинението ви
    [quote#63:"galio"]пълни глупости пишеш. [/quote]
    не се отнася именно за своя автор?

    Има две политики. Едната е дясна, а другата - грешна. Маргарет Тачър
  75. 75 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8551 Неутрално

    Като е толкова запрашено,защо улиците се мият два пъти в годината?Все пари няма.За всичко друго се намира,само за чистота,не.

  76. 76 Профил на Кокетна - Спасението на България е ПП ГЕРБ!
    Кокетна - Спасението на България е ПП ГЕРБ!
    Рейтинг: 638 Неутрално

    [quote#49:"gogo2011"] В белите страни е масово[/quote]
    И в черните е масово. Справка - Индия. Колкото до проектите - след като имате достъп до тях, дайте линк да ги видим. Към момента има изградени множество велоалеи и доколкото изграждането им започна по време на мандатите на ГЕРБ - тоест, от края на 2005, за десет години има забележителен напредък:

    https://www.google.com/maps/d/viewer?msa=0&mid=zja56jKA3jT4.kvmiNjds9qP4

    Има две политики. Едната е дясна, а другата - грешна. Маргарет Тачър
  77. 77 Профил на Димитър Атанасов
    Димитър Атанасов
    Рейтинг: 8 Неутрално

    до коментар [#6]
    Наистина метрото помага много за придвижването в София без да замърсява, но то не е достатъчно, колкото и да го разширяват. Необходим е качествен довозваш наземен транспорт, който да подпомага метрото на места, където то не може да стигне. А с превозни средствата от типа на Mercedes O305 (от 80-те години) и несъобразените с пътникопотока автобусчета по А204 това няма как да стане. Хубаво е, че малко по малко обновяват автобусния парк, но има още какво да се желае. :)

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  78. 78 Профил на avatar
    avatar
    Рейтинг: 524 Неутрално

    [quote#65:"cuauhtemoc"]Няма дори кой да ги изобличи какво вършат[/quote]
    Как ве, другар!?! "Изобличават" ги постоянно! Половината Европейска комисия се изсипва в София, за да "изобличи" поредния пуснат лъч на метрото или поредното отпушено кръстовище! Нема се пуашите, другаре, изобличители бол! Ама вас как не се прилъга някой да ви "изобличи" за нещо такова, а все за кражби и далавери и току ви резнат всичките пари от Европата...

    ГЕРБ отново ще спаси България, РъБъ са проект на ДС
  79. 79 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2440 Неутрално

    [quote#65:"cuauhtemoc"]Нищо, тази година пак ще си изберем Юрданка и Петър Диков ... То просто няма кой да ги смени. Няма дори кой да ги изобличи какво вършат ... [/quote]
    Покрай финия пах има и фини далавери!
    Нали в общинския съвет има пълна хармония и единство на съдружниците и съучастниците от различните партии и дават клетва-омерта !
    Над 100 общински фирми хрантутят мафията.
    Ама поне можеше Антоначо да го изобличат и да се пръкне някоя негова далвера ама Цацата си трае !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  80. 80 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 638 Неутрално

    [quote#74:"Кокетна - Спасението на България е ПП ГЕРБ!"]не ми е съвсем ясно, как при налични 18 см., ще заделите един метър за велоалея.[/quote]

    Не е нужно велоалеята да е на бордюра. Виждал съм във френски град нарисувани велоалеи на тротоара, около 0.5-1 м. и хората не ходят по тях. Тук това не може да стане, всички борци за чист въздух ще кажат "Е....л съм им колоездачите, тротоаро е мой" и ще си ходят по велоалеята.
    Много са причините за запрашаването - старите коли, кални улици извън центъра, камионите с кални гуми, излизащи от строежите, все още пушещите комини в гара Искър например. Наслагали са минуси на №9 за сахарския прах, но и това го имо, макар и незначително:
    http://earthobservatory.nasa.gov/IOTD/view.php?id=85218&src=fb
    Все пак е по-добре от времето, когато Кремиковци бълваше отрови, а някои "бизнесмени" правеха пачки.

  81. 81 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 718 Неутрално

    До коментар [#74] от "Кокетна - Спасението на България е ПП ГЕРБ!":

    Да се обособи метър в края на платното.

    Както се прави навсякъде по белия свят, където не може тепърва да се построи и обособи алея.

    Сега велоалеи се "строят" или обособяват, за сметка на пространство, ползвано от пешеходците. По-ясно приоритетите на общината не могат да бъдат поставени.

    Ти определено нямаш никаква представа какво коменираш. Кога за последно си карала велосипед в България и къде?

    Понеже това е очевидно за всеки, който покарва малко от малко.

    Ония иновативни жълти линии пред и около НДК защо не ги нашариха по улиците? Защото им е все тая какво се слчува с всичко, различно от автомобили.

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  82. 82 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 718 Неутрално

    До коментар [#80] от "aralambi":

    Ходят по велоалеята, защото няма къде другаде.

    Майка с количка какво да прави? Да бута по релсите на трамвая, или да слезе на платното?

    Тук за т.нар. велоалеи се отнема пространство на пешеходци (с малки изключения), като пространството на автомобилите се увеличава постоянно.

    Много ясно показват присоритетите си. София е сигурно единственият град в Европа, ако не и на света, който започна кампания за стимулиране градското каране на колело, като затапи най-старата велоалея в центъра.

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  83. 83 Профил на timon444
    timon444
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Интересна но не съвсем информативна статия.

    Мръсните улици, неизмитите камиони от строежите и т.н. нямат почти никъкво отношение за запрашаването на въздука. При показаните измервания се следят "финни прахови частици" със размери до 10 и 2.5 микрона. Тези частици са значително по-малки от частиците, от които се състои обикновенния уличен "прахоляк". Разбира се, и прахоляка до някъде съдържа и финни прахови частици но основния източник на тези частици са автомобилите (и особенно дизелите и колите с отрязани катализатори и ДПФ) и използването на въглища и дърва за огрев. Идеята, че положението може да се промени само с "миене на улиците" е само игнориране на проблема, породено от факта, че за да има реално подобрение ще трябва да има и реални мерки, - примерно, яки глоби за автомобили със махнати катализатори или инициативи за намаляване на броя на личните МПС по улиците поне със 40-50%...

  84. 84 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#82] от "galio":

    galio, казах, че съм виждал такива алеи за колоездачи - в старинни центрове на градове, улиците и тротоарите са по-тесни от централните софийски улици. Майките си бутат количките, но като чуят да им звънне велосипедист, му правят място.
    Но това не е решение за запрашеността на София, няма да стане - дори да имаше идеални велоалеи навсякъде, пак минимален процент ще ходят на работа или на пазар с колело. Няма и места за паркиране и заключване на колелата, няма и велосипеди под наем срещу минимална такса, както в Лондон например.
    По-важно е да се мият поне големите улици по-често и да се въведе строг контрол за камионите, излизащи с кални гуми от строежите, да се направи градския транспорт по-удобен, да се закупят нови автобуси, с намалени газови емисии, и много още. Надявам се общината да се постресне пони преди изборите и да започне по-активно да предприема мерки за чистотата на въздуха.

  85. 85 Профил на BlueBoss
    BlueBoss
    Рейтинг: 440 Неутрално

    До коментар [#33] от "ggrigorov":

    Само дето когато той е бил кмет в СН е имало два-три файтона интелигентни хора, а останалите са си седели в СН, щото Софията не е била за селяци. На коментара ми към въпросната дама, че не е на село, ми отговори:"Ами селанка съм - и какво?". Отдавна селянин не е обида към хората живеещи по селата, а за тези, дето се мислят за граждани, а галошите им седят пред вратата на апартамента.

  86. 86 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 718 Неутрално

    До коментар [#84] от "aralambi":

    Значи горе едни викат направете условия, за да се кара колело, ти викаш и да има условия, няма да се кара колело

    Естествено, че е решение. Ще скочат колоездачите в пъти, както скочиха миналото лято спрямо 2013-та, сигурно бяха по две.

    Явно нямаш представа колко хора ползват колело в София конкретно ВЪПРЕКИ политиката на общината.

    Ако се измислят и затворени помещения за паркиране на колелета, ще се учвелиат по две и по три колоездачите.

    Общината не е показвала, не показва и едва ли ще покаже интерес към здравето на хората.

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  87. 87 Профил на BSRD
    BSRD
    Рейтинг: 746 Неутрално

    До коментар [#83] от "timon444":

    +++++
    Иначе излиза, че сега замърсяването на въздуха е по-голямо отколкото по времето на работещото "кремиковци" и ТЕЦ-овете на мазут и въглища. И защо тогава преминаха тецовете на по-скъпото гориво газ, само за да ни растат сметките за парно Х 3?!
    Безумия за които плащаме със здравето си!

  88. 88 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1154 Неутрално

    Ако се мият улиците от време на време ще има подобрение

  89. 89 Профил на Батков-вън
    Батков-вън
    Рейтинг: 543 Неутрално

    Нещата се оправят за 1 седмица щото ветър си духа винаги. Само трябва три мерки да се приемат за 1 час от СО и готово:
    - забрана за отопление на дърва и въглища
    - приемане на политика за ограничение на движението на автомобили в центъра (с винетка, друг вид такса, или просто чрез реорганизация на движението, за да стане влизането в центъра много трудно и бавно, като задръстванията се изместат извън него)
    - ВСИЧКИ улици и тротоари в града да се мият минимум веднъж в месеца. Лятото - по два пъти в месеца. Това ще струва някъде 20-30 млн повече годишно, което е нищо за общината (защото само за 2014 неусвоените средства са няколко стотин милиона...)

  90. 90 Профил на Радио Плутон
    Радио Плутон
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#57] от "traveler1":

    Как може Ердоган да се държи като води Турция към пропаст? Как може Путин?
    Овцете, особено от женски пол, гласуват за Йорданка, че е тъжна, а с нея получават Диков ...

  91. 91 Профил на Радио Плутон
    Радио Плутон
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#78] от "avatar":

    Жозеф Дол и Барозо са наистина да се гордее човек, че се е стискал с тях

    Ще видиме, ще видиме ние ...

  92. 92 Профил на Радио Плутон
    Радио Плутон
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#79] от "comandante vs либертарианци и корпокративисти":

    Това е отделна тема, нали смениха Андрей Иванов, че беше твърде скандален, сега за Еленчо нищо са не знай ...
    Но нищо нема да спре стринките пак да си изберат Юрданката - я колко тъжно гледа ! Ти можеш ли така да гледаш? Не можеш!
    Аз мога, ама ми става смешно и не мога да издържам дълго, иначе щех да съм стана кмет отдавна!

  93. 93 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1325 Неутрално

    До коментар [#30] от "Кокетна - Спасението на България е ПП ГЕРБ!":
    С никакво Позитано не съм свързан.
    А освен строенето на метрото какви други мерки се взимат, за да започне народа да ползва останалата част на градския транспорт? Например да се назначат контрольори във всяко превозно средство като във Бургас и Варна например, като по този начин ще започнат да отпаднат гратисчиите, циганите и притесняващите другите хора.

  94. 94 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 1996 Неутрално

    До коментар [#21] от "niakoi_si":

    За старите автобуси и камиони си прав, но за леките коли, не! Правиш ли сметка колко от таралясниците са с дизелови двигатели, бълващи вредни емисии?

  95. 95 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4514 Любопитно

    До коментар [#1] от "chicago514":
    Обаче след някое друго поколение.................може да стане и това......................?!

  96. 96 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 1996 Неутрално

    До коментар [#48] от "Россприматрезил надзор":"Виждал ли си автомобил от който излиза прах??? Аз не съм! Това са оправданията на кметовете."

    Не съм, но ти вземи погледни в техн. х-ки на автомобилите. Там има данни, колко изхвърлят, особено дизеловите двигатели.

  97. 97 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4514 Любопитно

    До коментар [#1] от "chicago514":
    Обаче след някое друго поколение.................може да стане и това......................?!



  98. 98 Профил на hugo_chaves
    hugo_chaves
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Малка но адски мръсна държава много жалко /:

  99. 99 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#68] от "aleko":

    Е що не еволюираш още малко предложението си - направо избийте бедните. Ще ми карат те коли, дрипльовци.

  100. 100 Профил на SStan
    SStan
    Рейтинг: 486 Неутрално

    Виждала съм строителство в Германия. Е, няма нищо общо със строителството в България! От загражденията на обекта, до миенето на гумите на камионите, вида на машините и работниците!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK