"Никой не иска електробуси или поне не го показва официално. На фона на почти ежедневните новини за наднормено замърсяване на въздуха, Столична община купи 110 нови дизелови автобуси"
Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
И държавата да иска да бъде лидер, Ня Кой трябва да реши и се пребори с консерватизма и с петролните лобита, които вероятно ще провидят още по-голяма заплаха за "черната отрова", която започна началото на края си през миналата година. Иначе идеята е повече от хубава и щадяща и Природата и хората. Бих стачкувал до откат за въвеждането на Черуът е-бус.
Браво на сърбите!Пак са
по напред в представите за
света от нас.За нашите управници
вече не ми се пише,просто са нула(0)
Има три вида истина-моята,твоята и ИСТИНАТА! 21.11.21 - черна дата за БЪЛГАРИЯ"Върви лъжец от село на село, та лъже, върви брат му ден по-късно след него, та маже" - Елин Пелин - Големи лъжи.
[quote#0:"статията"]Никой не иска електробуси или поне не го показва официално. На фона на почти ежедневните новини за наднормено замърсяване на въздуха, Столична община купи 110 нови дизелови автобуси...Защо наша фирма успява в търг срещу всички световни гиганти в такъв високотехнологичен бизнес там, а не вкъщи?
[/quote]
Имам поне два отговора (ако не са достатъчни-имам още!!!):
1. Дизелово гориво може да се краде, от еврейски електрически автобус нЕма много неща за крадене!
2. По голЕмите производители на дизелови автобуси са си подкупили отдавна "свойте хора" между тези взимащи решенията по въпроса. И за това И ДУМА НЕ Е СТАВАЛО за електрически автобуси, а само за кой да е доставчикът на дизеловите!!!
THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
Защо все държавата? Само в Пловдив има 4-5 частни оператора, които возят на фиксирана цена за километър пробег. Защо никой не се е поблазнил да си купи електробус и да си сложи разликата в джоба? Явно има някакви причини
Графиката на разходите ми се струва сбъркана още от t=0. Ето цени на дизелови автобуси от последния търг в София за 110 броя. Турските почват от 152 хиляди евро, сега транспонирайте правата от графиката да почва от 300 хиляди лева и ще видите, че с електрическите ще излезнем на плюс едва след 8 години.
Нищо против новите технологии, само да не стане като с ВЕИ, да си купим фабрика на 8-ми септември. Защото само 2 години по-късно слънчевата енергия стана пазарно реализуема и една от най-евтините, но вече НЕК казваше "техническата квота е запълнена, евтино или скъпо, стоп за следващите 20 години"
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "
Не може.
Това, което навярно иска да каже е "би могла".
Ако се намерят мъже с топки, които да я поведат.
Да ми посочите един поне напоследък?
У нас "мъжете" участвуват в схеми, правят екшън-планове и вечер си мечтаят за далавера или рушвет, в зависимост от това от коя страна на барикадата са.
Останалото са ала-бализми.
"замяна на изпускателните устройства на превозните средства на градския транспорт" - типично е за БГ ОПравниците - отвлича се вниманието от общото, цялото, същностното, за сметка на нещо отплеснато, но пък сметките им се пълнят с комисиони, по проекти, по програми. Такъв е ОПравленският ни мат`риал.
Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
Мирише ми на платена публикация , явно експерта лобира за компанията зад , която стои Спас Русев. Тоя експерт поне да каже , защо са по добри, ама не по добри, защото са по добри с графика , на коята се вижда , че автобуса струва 800 000 лева , докато един нормален автобус струва 250-300 000 , а не 600 000 лева както са дали.
Трябва и друг да се има предвид , освен цените на машините , които евентуално ще се изплатят след 10 -15 години , цената на инфраструктурата и зарядните станции , общината трябва да я изгради и това ще струва милиони.
Това ми прилича на рекламна статия. Много бих искал да прочета нещо повече преди да чета стандартното хейтърство по отношение на управляващите. Тук става въпрос за технически параметри и сравнения, които са от компетентност на специалисти.
"Как стана така, че сърбите ни изпревариха? Защо наша фирма успява в търг срещу всички световни гиганти в такъв високотехнологичен бизнес там, а не вкъщи?"
Просто е. Ако тук се организира такъв търг, форумните разбирачи и плювалници ще ореват орталъка ка Бойко, Йорданка или Седящият бик са се облажили "кой взе парите", "безбожно скъпо е", "пак мафията спечели" и т.н.
[quote#12:"takeshi303"]Мирише ми на платена публикация , явно експерта лобира за компанията зад , която стои Спас Русев.[/quote]
Аха... Спас Русев. Това обяснява и защо сърбите са купили въпросните електробуси. Нищо че типично по сръбски са извадили големите приказки за "европейското" и "околната среда''
Ето това е нещо на което Баце, трябва да обърне сериозно внимание. Дори щатите подкрепиха Tesla и то доколкото помня безвъзмездно. Българските правителства през годините подкрепяха Илия Павловци, Цветановци, Каци, Цаци, Самоковци, Златевци и разни други Грухоподобни бизнесмени.
Ето и линк към саита на фирмата, не пише че е Българо-Израелска.
[quote#20:"tsyrvulan"]Ето и линк към саита на фирмата, не пише че е Българо-Израелска. [/quote]
Чариот'моторс е израелска компания, вероятно има общи проекти с различни фирми по света, и там не пишат С ГЛАВНИ букви за "еврейската конспирация"
Те ти линк от сайта на втората по големина израелска фирма за градски транспорт в Израел:
Така са решили в община София- това са направили - ако наистина имаше такава огромна сметка от еАвтобуси все още- щеше да има обществен натиск за закупуването им - Нека видим дали ще ги вземат в Грац и как върви обслужването им по текущи разходи и тн! Всъщност каква гаранция имаме че ще ги произвеждат в България и дали ще ре-инвестират печалбата си тук? Тази статия мирише на платена публикация отвсякъде - без никакви конкретни цифри и дани за сравнение без никакви интервюта или разследваща журналистика
Ако има пробег 50 км и се зарежда за 5 минути, тогава по един трафопост на последна спирка няма да е кой знае какъв разход.
Повече ме смущава първоначалната инвестиция.
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "
Да, ако споменатите цифри по-горе са реални, инвестицията е наистина доста сериозна.Предполагам, че подръжката е по-ефтина - няма смяна на масла, филтри.
Но според мен освен чисто финансовите параметри трябва да се гледа и глобалния ефект от ел.автобусите.По малко шум, никакво замърсяване на въздуха (при условие, че в София особено зимата стойностите на ФПЧ са в пъти над нормата ) и т.н.
ЗАКОН ЗА ОБЯВЯВАНЕ НА КОМУНИСТИЧЕСКИЯ РЕЖИМ В БЪЛГАРИЯ ЗА ПРЕСТЪПЕН Обн. ДВ. бр.37 от 5 Май 2000г. - http://lex.bg/laws/ldoc/2134920192
Сега ми стана интересно... на сайта им - който междудругото е много зле направен - пише, че мощността е 21 kWh, което ми се вижда нещо малко. Уточнявам, че нищо не разбирам от автобуси и съвсем малко от автомобили, но 21 kWh не е ли нещо слабо? Разбира се това е мощността на ултракондензатора, а не на двигателя, но колко да може да извади този двигател? Все пак трябва да тегли автобус с поне 30 човека вътре. Моля някой по-запознат да сподели дали пропускам нещо.
Могат да се купят метанови автобуси, които изкарват само вода и С02.
Изобщо защо да вкарваме в преразход точно обществения транспорт, който и с най-скапания двигател дава стотици пъти по-ниско замърсяване на пътникокилометър, отколкото сам шофоьор в автомобила си? Да се движи един електробус на фантасмагорична цена със 100 пътника вътре и с него да чакат на светофара 100 сами шофьори, качени в любимите 4х4, пикапи, ванове и 20-годишни дизели? От такъв подход ефект никакъв.
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "
След осмата година ще е по-евтино. Евентуално. До 8-та година ще се избива разлика от 2,5 пъти в покупната цена.
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "
Нашата мафиотска държава се интересува само как повече да открадне,не как да решава проблемите на гражданите.Не само румънците ни изпревариха,но утре и сърбите,като влязат в ЕС и те ще ни изпреварят.Нас всички ни изпреварват,защото мафията няма нужда от напредък и от умни иинтелигентни граждани.Идиоти,като нас, се управляват много по-лесно.
Колко наивни хора са това българите. Готови са да повярват веднага на всяка статия, която ругае лошата държава. Ами ако нещата съвсем не стоят така, както ги представя поредният автор, комуто са платили за това?
В статията пише, че електробусите се произвеждат изцяло в Китай. Значи израелската фирма е просто търговец, който иска да реализира някаква печалба и естествено ще рекламира по всякакъв начин своята стока. Не е работа на писателите по форумите да определят кое е по-целесъобразно и кое не е, когато нямат никаква представа за икономическите параметри на подобна сделка.
Колко пъти пишат по нашите вестници за намерения на китайци да инвестират "огромни" суми в България. Резултатът всякога е нулев. Вероятно същата тази фирма беше обявила намерението си да започне производството на 3000 електробуса годишно !!! в Дупница. И накрая нищо не излезе.
Имам съвсем точното усещане, че държавата ни, в лицето на хилядите безсмислени администратори, кметове, депутати, министри и премиер не иска нищо хубаво за останалите.
Т.е. не очаквам автобусите нито в София, нито в другите градове да станат зелени скоро.
Емиграцията е единственото решение за интелигентния българин
Защо ли винаги се стряскам от такива възторжени реклами? И защо ли винаги установявам, че не напразно съм се стряскал? Например- интернет ври и кипи от реклами на средства за възстановяване на косата. Като гледам- по цял свят никога не е имало толкова плешиви хора!
Би трябвало експеримента да тръгне от някой по-малък град. Там разстоянията са по 3-4 километра в една посока. Такъв е-бус ще може да се презрежда на 2 курса/ 4+4=8 един курс, два курса -16 километра и е на зарядка/. Необходима ще е само една зарядна станция, която да обслужва поне 5-6 е-буса. Или по Слънчев Бряг, където в едната посока ще са към 20 километра и на последните спирки ще има по една зарядна станция. За няколко месеца ще бъде ясно, колко е ефективно и ще си струва ли парите. Все пак има и метанови варианти, които не са за пренебрегване!
До коментар [#25] от "cinik":
"изминава 20 км след 6-минутно зареждане"
[quote#25:"cinik"]Ако има пробег 50 км и се зарежда за 5 минути, [/quote]
Ако имат 50 км/5мин, но пише, че имат 20/6. Може това да е причината. В София разстоянията са големи, ще закъсват по средата. Абе кой бяга от хубавото? Точно пробегът и времето за зареждане стопират масово производство и употреба.
Да де, за това казах "в перспектива" Не знам колко е експлотационният срок на един автобус (такъв или дизелов), но всичко зависи именно от това. Един пример за далеч по-малко пари - вместо да си купувам купувам климатик примерно "Мидея", който работи повече като духалка дадох 3 пъти повече пари. Гори много по-малко ток и топли много повече. Инвестицията се изби за 3 години и в студените месеци сметките ми за ток са с минимална разлика спрямо есента когато не съм го пускал. Разбира се при автобусите положението е съвсем различно, но от друга страна те трябва да имат и доста голям срок на експлоатация. Както някой написа по-горе всичко опира до данни и технически параметри и не смятам, че е редно бързо да се отхвърля идеята понеже автобусът бил 2-3 пъти по-скъп.
И още нещо. Електробусът изминавал 20 км. с едно зареждане.
А колко километра ще изминава през зимата, ако трябва и да се отоплява?
Ами колко ще изминава през лятото, ако трябва да се захранва и климатична инсталация?
Или българинът не е претенциозен. За какво са му такива екстри?
И сега ще ти обяснят как:
1.Това е еврейска конспирация, да ни подлъжат.
2. Израел е богата държава и могат да си ги позволят.
3. "Те такова животно нЕма!" (Това го казва шопа, като гледа жирафа в зоопарка.)
4. Комбинация от горните три обяснения.
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
Или, че Белград е много, много по-наперд от нас. Обаче там НЕ управлява ГЕРБ
"Успехът на "Чериът" е-бус в Белград съвсем не е случаен. Те просто предлагат най-добрата налична технология за градски транспорт в света – а именно електробус с ултракондензатор. За разлика от тежките батерии, които отнемат от товароносимостта и се зареждат дълго време, ултракондензаторът е лек и акумулира големи количества електроенергия чрез кратък заряд – изминава 20 км след 6-минутно зареждане на двата края на линията. Консумацията на електроенергия е около 40% по-ниска.
[quote#38:"ivan25"]И още нещо. Електробусът изминавал 20 км. с едно зареждане.
А колко километра ще изминава през зимата, ако трябва и да се отоплява? [/quote]
Израелският го дават да минава 250 км градско с едно зареждане (е пак според линията но то си е логично), като има две трети по-евтино возене.
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
[quote#41:"stenli1"]Или, че Белград е много, много по-наперд от нас. Обаче там НЕ управлява ГЕРБ [/quote]
Що, тука като управляваше НДСВ, БСП, Орешарски да не би да имаше електрически автобуси, а?
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
Дори само това, че се произвежда у нас, т.е. в ЕС! И че реализираме печалба, което значи данъци за държавата. А това че сме лидери, сърбите първи го доказват, конкуренцията е била голяма. Надявам се не само те.
Между другото, извинете ме че се повтарям, ама летящата фраза от бай тошово време е в сила все още:
- У нас е така, ако щеш!
[quote#37:"Sinergy"]Да де, за това казах "в перспектива" Не знам колко е експлотационният срок на един автобус (такъв или дизелов), но всичко зависи именно от това. [/quote]
На запад автобусите на 8 години ги хвърлят и им ги откупуват такива като нас. Тоест по западни критерии аха се е ИЗРАВНИЛ по разходи с дизеловия/метановия и трябва вече да се отърваш от него, защото експлоатационните му разходи стават непоносими. При нас да не са 8 години, нека 12 да са, няма кой да ти чака толкова време, че да се зарадва на последни 3-4 евтини години.
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "
Статията е писана от абсолютно некомпетентен по темата човек. Това е нова, много скъпа и все още развиваща се технология, която не е подходяща за климатичните условия и релефа в повечето градове у нас. Освен това е абсолютна лъжа твърдението, че тролейбусния транспорт е най-скъп - погледнете цените на горивата и цените на ел. енергията за последните 20 години. Глупаво е да се унищожава готова, изградена и работеща контактна мрежа и въобще инфраструктура за тролейбусен транспорт само и само за да се наложи един непознат, ненадежден и неизпробван при различни условия транспорт, при който разходите също нарастват - хипотетично ако 1 нов тролейбус има живот 15 години, не се заблуждавайте, че батерията на 1 електробус за същия период ще издържи без да се налага смяна (тя е доста скъп консуматив, струващ около половината от стойността на целия електробус); освен това 1 тролейбус може да изкара дори над 20-25 години, всичко зависи от поддръжката. За пример може да се даде тролейбусният транспорт в почти всички български градове от 1990 до 2012 г. - минимални или нулеви инвестиции, на места дори без елементарна поддръжка като системата остана сигурна и стабилна за всички пътуващи при всякакви атмосферни условия. Електробусите са алтернатива на автобусите с дизелови двигатели, НЕ НА ТРОЛЕЙБУСИТЕ. Интересно е да се знае също така, че в София единствения електробус се движеше на тестове по специално създадената за целта линия 11-А с няколко курса на ден, от понеделник до петък. Изводите си ги правете вие, но графиката за разходите е лъжлива като целта й е унищожаване на тролейбусния транспорт, който е доказано най-екологичен и евтин спрямо други видове транспорт.
Всъщност заглавието не отговаря на съдържанието на коментираната статия. Защото авторъг пише за лидерство в само едно отношение, само в един раздел на икономиката, а според заглавието на статията излиза, че България може изобщо да е лидер пред другита държави. Не в един отделен ресор в икономиката, не дори и само в икономиката, а изобщо лидер. Което е възможно само ако сме лидер поне в цялата икономика, а не в едно не чак толкова важно нейно разделче.
Ужас.. единия не прави разлика между капацитет и мощност .. другия си мисли, че кондензаторът е като батерията и след 1000 цикъла ще замине.. трети защитава тролеите , при все че авторът спори основно за закупуването на дизелови срещу капабуси и , че европа ти ги плаща.. само трябва да напишеш едно проектче..
IQто в БГ рязко спада напоследък.. иде ми да си скубя косите дето ги нямам..
Мъка, мъка, мъка..
Мощността на елетрически двигател и ДВГ не е еквивалентна.На алектрическия е произведение на тока по напрежението,на ДВГ е произведение на въртящия момент по оборотите
Всичко хубаво, но статията е малко странна.
Диаграмата е съвсем неясна, няма точни числа за разходите за отделните опции...
Странно е, защо няма кампания в другите медии, най-вече в тези с техническа насоченост, защо няма лобиране в администрацията?
Иначе китайските ултракондензатори са най-евтини, но най-качествените се правят в САЩ - там са ги измислили...
Очакваме точни данни за предимствата
Верно е, общата техн култура и нивото на тук пишещите е на доста ниско ниво - общо взето никой не се интересува от числа и логически заключения, а само дращи качествени определения, които отговарят на неговите лични предпочитания. Тук не става въпрос за специални техн познания (едва ли мнозина знаят що е това "въртя момент", а за елементарни логика и мин техн култура.
Жалко! Тематга не изглежда да е политическа и затова лъсва с пълна сила ниското ниво на интелигентност на форумните писатели, а това е много лошо, като се има предвид, че се очаква тези същите, да не са от най-тъпите в българското общество, т. е да са над средното интел ниво или поне около него...
Като се вземе предвид, че написалия текста е от едната страна на бариерата, ясно е че ще поиска да придаде по-голяма тежест на собствената си теза и виждане. Вероятно може да се намерят и аргументи и срещу, но не това е важното.
Имам предвид, че няма нужда да подкрепяме една теза, с възможността ние, нашата страна да станем лидер, ако не световен, поне европейски.
В края на краищата, това е бизнес и има хора, било като потребители на транспортни средства ( транспортни фирми) било като производители на такива средства.
За първата група има много фирми, които могат да си направят бизнес план и ако той им показва предимствата, не виждам какво ги спира да печелят.
Ако говорим за производството на такива автобуси, тук въпроса е доста потруден за разрешаване, но пак е въпрос на сметки и бизнес, макар че да имаме потенциал да учудим света е пресилено.
За мен е интересно, как в Европа, където има толкова много и толкова мощни, включително и финансово дружества и за сега не сме чули, някой да се е хвърлил в тази посока.
Дали въпроса е технологичен, дали е на ноу-хау, но е факт, чче нещо ги спира и едва ли е нежеланието да печелят.
Но да очакваме държавата и общините в България, да направят някакво чудо си е направо несериозно. В коя друга област, ние като държава, на държавно равнище сме станали или очакваме да поведем света, та видиш ли в тази да го направим.
Тази статия е учебникарски пример за платен рекламен материал, опакован като "експертен". ... Икономисти пишат експертно (?!) по чисто инженерни въпроси - само хвалебствия, графика с четири линии без грам обяснения какви данни стоят зад тях. Всеки инженер ще ви каже, че няма такава технология - само предимства и никакъв недостатък. Мрежата е пълна с информация по темата - добре предъвкана като за икономисти ... ама кой да чете ???
... А и като са толкова убедени в качествата на технологията - защо не извъртят един бизнес план ... да намерят банка ... да задвижат бизнеса. Икономисти са ... нишата засега е свободна ... чудесна възможност да инвестират в бъдещето.
... Да де, ама - не. Вместо това - дайте държавата/общината да даде парите, да поеме риска, а пък ние сме готови за "експертно" мнение срещу скромен процент.
Три дребни забележки:
1. Замърсяването с фини прахови частици през зимата основно се дължи на отоплението с твърдо гориво, съвсем не на двигателите на автобусите.
2. Комично е икономисти да се пънат да рекламират нечии продукти, маскирани като "експертни" статии по технически въпроси.
3. Както срамежливо се отбелязва накрая на статията "засега се правят само в Китай", ама видите ли, като почнат "големите поръчки" ще "трябва" да се прави производство в Европа. Верно? И защо по-точно "ще трябва"? Нещо цифри, обосновки? Няма.......
Мда, на сайта на Chariot пише, че суперкондензаторите били безопасни, защото никога не горели и не избухвали, за разлика от батериите.
Като инженер-електроник мога най-отговорно да заявя, че кондензаторите се подпалват и избухват без никакъв проблем, даже и много "по-добре" от батериите заради възможността практически мигновено да отдадат натрупаната в тях енергия.
Да не ви плаша, но 25 kWh запасена енергия са около 20 килограма тротилов еквивалент..........
[quote#55:"slonsco"]Мощността на елетрически двигател и ДВГ не е еквивалентна.[/quote]
Мощността на всички двигатели e мярка за работата, която могат да извършат за единица време, и е съвсем еквивалентна, независимо дали са парни, електрически, ДВГ, вятърни, водни, слънчеви, конски, волски и пр.
"Конската сила" е въведена от Джеймс Уат за сравняване мощностите на новоизобретените тогава парни машини и е еквивалентна на работата, необходима за вдигане на тегло от 75 кг на височина 1 метър за 1 секунда - колкото е "мощността" на средно голям кон.
Киловатът се смята по друг начин, разбира се, но също няма никакво значение какъв е източникът на енергия.
Чисто и просто, ментален дефицит и липса на кураж! А като се добави лоби-натиска, става ужасно! Както при разработката на собствени газови и петролни залежи и провалянето с години на проектите за диверсификация чрез връзки със съседите!
Да, страната ни МОЖЕ да бъде лидер. Гаранция за това е наличието на млади, умни, активни и родолюбиви български граждани, готови да изведат страната ни от сегашното състояние на наднормено замърсяване на въздуха. Приветствам автора на статията, медията и най-вече темата за "Електробуси с ултракондензатори", които безспорно са "най-чистия и икономически най-изгодния вариант за градския транспорт".
Само 3 дни по-рано, по тази тема излезе статията на И. Филипова - "Едва един на 21 хил. автомобила в България е електрически. Страната ни значително изостава от Европа. Само 0.08% от новорегистрираните автомобили в Бг. през 2015 г., са електрически". Вярвам, че обществото и държавата ще подкрепят компанията "Черитът моторс", за да може в най-скоро време, да дишаме чист въздух.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
hodounski
Рейтинг: 2922 НеутралноДържавата не чака, просто пълни гушата на Златев.
Jessika
Рейтинг: 1342 ГневноЛеле как се ядосах, докато го четох това.
Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”"Никой не иска електробуси или поне не го показва официално. На фона на почти ежедневните новини за наднормено замърсяване на въздуха, Столична община купи 110 нови дизелови автобуси"
bgmusquetaire
Рейтинг: 316 НеутралноИ държавата да иска да бъде лидер, Ня Кой трябва да реши и се пребори с консерватизма и с петролните лобита, които вероятно ще провидят още по-голяма заплаха за "черната отрова", която започна началото на края си през миналата година. Иначе идеята е повече от хубава и щадяща и Природата и хората. Бих стачкувал до откат за въвеждането на Черуът е-бус.
АмброзСП
Рейтинг: 889 НеутралноБраво на сърбите!Пак са
Има три вида истина-моята,твоята и ИСТИНАТА! 21.11.21 - черна дата за БЪЛГАРИЯ"Върви лъжец от село на село, та лъже, върви брат му ден по-късно след него, та маже" - Елин Пелин - Големи лъжи.по напред в представите за
света от нас.За нашите управници
вече не ми се пише,просто са нула(0)
chicago514
Рейтинг: 1018 НеутралноТова е текста на Боян Рашев.Ако има текст различен от този на Боян Рашев,публикувайте го.
роджър
Рейтинг: 829 НеутралноЕй това наистина иска протести и демонстрации !!!
https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRgМойше! Толкоз!!!
Рейтинг: 880 Весело[quote#0:"статията"]Никой не иска електробуси или поне не го показва официално. На фона на почти ежедневните новини за наднормено замърсяване на въздуха, Столична община купи 110 нови дизелови автобуси...Защо наша фирма успява в търг срещу всички световни гиганти в такъв високотехнологичен бизнес там, а не вкъщи?
!!!):
!
!!!
THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO![/quote]
Имам поне два отговора (ако не са достатъчни-имам още
1. Дизелово гориво може да се краде, от еврейски електрически автобус нЕма много неща за крадене
2. По голЕмите производители на дизелови автобуси са си подкупили отдавна "свойте хора" между тези взимащи решенията по въпроса. И за това И ДУМА НЕ Е СТАВАЛО за електрически автобуси, а само за кой да е доставчикът на дизеловите
cinik
Рейтинг: 2054 НеутралноЗащо все държавата? Само в Пловдив има 4-5 частни оператора, които возят на фиксирана цена за километър пробег. Защо никой не се е поблазнил да си купи електробус и да си сложи разликата в джоба? Явно има някакви причини
a/2015/07/05/2566880_silna_konkurenciia_v_turga_za _dostavka_na_110_avtobusa/
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "Графиката на разходите ми се струва сбъркана още от t=0. Ето цени на дизелови автобуси от последния търг в София за 110 броя. Турските почват от 152 хиляди евро, сега транспонирайте правата от графиката да почва от 300 хиляди лева и ще видите, че с електрическите ще излезнем на плюс едва след 8 години.
Нищо против новите технологии, само да не стане като с ВЕИ, да си купим фабрика на 8-ми септември. Защото само 2 години по-късно слънчевата енергия стана пазарно реализуема и една от най-евтините, но вече НЕК казваше "техническата квота е запълнена, евтино или скъпо, стоп за следващите 20 години"
http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgari
simval
Рейтинг: 631 Неутрално"Страната ни може да бъде лидер..."
Аз не зареждам в Лукойл.Не може.
Това, което навярно иска да каже е "би могла".
Ако се намерят мъже с топки, които да я поведат.
Да ми посочите един поне напоследък?
У нас "мъжете" участвуват в схеми, правят екшън-планове и вечер си мечтаят за далавера или рушвет, в зависимост от това от коя страна на барикадата са.
Останалото са ала-бализми.
mr. wonderworld.
Рейтинг: 1291 НеутралноКолкото държавата подкрепи Грейт Уол в Баховица, толкова ще подкрепи и ел- автобусите!
In my Wonderworld each sleeping vision is so real.ЗаНиЗа
Рейтинг: 2616 Неутрално"замяна на изпускателните устройства на превозните средства на градския транспорт" - типично е за БГ ОПравниците - отвлича се вниманието от общото, цялото, същностното, за сметка на нещо отплеснато, но пък сметките им се пълнят с комисиони, по проекти, по програми. Такъв е ОПравленският ни мат`риал.
Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.takeshi303
Рейтинг: 726 Неутралноhttp://www.mediapool.bg/sofiya-testva-elektrobus-n a-firma-na-spas-rusev-v-gradskiya-transport-news22 0314.html
Мирише ми на платена публикация , явно експерта лобира за компанията зад , която стои Спас Русев. Тоя експерт поне да каже , защо са по добри, ама не по добри, защото са по добри с графика , на коята се вижда , че автобуса струва 800 000 лева , докато един нормален автобус струва 250-300 000 , а не 600 000 лева както са дали.
Долен лев педал
Рейтинг: 213 ЛюбопитноМоже ми,що да не може,да бъде лидер!?
Когато един глупак върши нещо,от което се срамува,той винаги твърди,че това е негов дълг.Той и Цар Плъх,е цар на плъховете!
takeshi303
Рейтинг: 726 НеутралноДо коментар [#8] от "cinik":
Трябва и друг да се има предвид , освен цените на машините , които евентуално ще се изплатят след 10 -15 години , цената на инфраструктурата и зарядните станции , общината трябва да я изгради и това ще струва милиони.
бАрни
Рейтинг: 521 ВеселоНие си искаме комините на Фолксваген.Ако може и на кюмур да пуснат автомобили...
stedim
Рейтинг: 1540 НеутралноТова ми прилича на рекламна статия. Много бих искал да прочета нещо повече преди да чета стандартното хейтърство по отношение на управляващите. Тук става въпрос за технически параметри и сравнения, които са от компетентност на специалисти.
simval
Рейтинг: 631 НеутралноДо коментар [#10] от "mr. Earthquake & Fire.":
Аз не зареждам в Лукойл.[quote#10:"mr. Earthquake & Fire."]
Колкото държавата подкрепи Грейт Уол в Баховица, толкова ...[/quote]
Не й е работа на държавата да подкрепя бизнеси.
Освен ако не държи да бъде глобена.
Натътрузен десебар, слуга на БСП
Рейтинг: 983 Любопитно"Как стана така, че сърбите ни изпревариха? Защо наша фирма успява в търг срещу всички световни гиганти в такъв високотехнологичен бизнес там, а не вкъщи?"
Няма шики-мики.Просто е. Ако тук се организира такъв търг, форумните разбирачи и плювалници ще ореват орталъка ка Бойко, Йорданка или Седящият бик са се облажили "кой взе парите", "безбожно скъпо е", "пак мафията спечели" и т.н.
Натътрузен десебар, слуга на БСП
Рейтинг: 983 Неутрално[quote#12:"takeshi303"]Мирише ми на платена публикация , явно експерта лобира за компанията зад , която стои Спас Русев.[/quote]
Няма шики-мики.Аха... Спас Русев. Това обяснява и защо сърбите са купили въпросните електробуси. Нищо че типично по сръбски са извадили големите приказки за "европейското" и "околната среда''
tsyrvulan
Рейтинг: 470 НеутралноЕто това е нещо на което Баце, трябва да обърне сериозно внимание. Дори щатите подкрепиха Tesla и то доколкото помня безвъзмездно. Българските правителства през годините подкрепяха Илия Павловци, Цветановци, Каци, Цаци, Самоковци, Златевци и разни други Грухоподобни бизнесмени.
За русогнили рубльовци дори хуманизмът на д-р Гелотен е много. Подпис - Цървулан.Ето и линк към саита на фирмата, не пише че е Българо-Израелска.
http://www.chariot-electricbus.com/
mr. wonderworld.
Рейтинг: 1291 НеутралноДо коментар [#17] от "simval":
In my Wonderworld each sleeping vision is so real.За това ли румънските министри и кметове карат Дачии?
Скакауец
Рейтинг: 624 НеутралноМного думи и нито една относно-КОЛКО СТРУВА е-бусът? Нито дума!
Слушкаш Шорош, папкаш грантове! (Верую на Киселото, миризливо и кресливо, неолиберално-марксистко л@йно ...невник...)Публикувано през m.dnevnik.bg
Мойше! Толкоз!!!
Рейтинг: 880 Весело[quote#20:"tsyrvulan"]Ето и линк към саита на фирмата, не пише че е Българо-Израелска. [/quote]
THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!Чариот'моторс е израелска компания, вероятно има общи проекти с различни фирми по света, и там не пишат С ГЛАВНИ букви за "еврейската конспирация"
Те ти линк от сайта на втората по големина израелска фирма за градски транспорт в Израел:
http://www.dan.co.il/Eng/pages/1394.aspx
До коментар [#20] от "tsyrvulan":
Пешката
Рейтинг: 1137 ЛюбопитноТака са решили в община София- това са направили - ако наистина имаше такава огромна сметка от еАвтобуси все още- щеше да има обществен натиск за закупуването им - Нека видим дали ще ги вземат в Грац и как върви обслужването им по текущи разходи и тн! Всъщност каква гаранция имаме че ще ги произвеждат в България и дали ще ре-инвестират печалбата си тук? Тази статия мирише на платена публикация отвсякъде - без никакви конкретни цифри и дани за сравнение без никакви интервюта или разследваща журналистика
Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.cinik
Рейтинг: 2054 НеутралноДо коментар [#14] от "takeshi303":
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "Ако има пробег 50 км и се зарежда за 5 минути, тогава по един трафопост на последна спирка няма да е кой знае какъв разход.
Повече ме смущава първоначалната инвестиция.
ПТН ПНХ
Рейтинг: 524 Неутрално[quote#25:"cinik"]Повече ме смущава първоначалната инвестиция.[/quote]
ЗАКОН ЗА ОБЯВЯВАНЕ НА КОМУНИСТИЧЕСКИЯ РЕЖИМ В БЪЛГАРИЯ ЗА ПРЕСТЪПЕН Обн. ДВ. бр.37 от 5 Май 2000г. - http://lex.bg/laws/ldoc/2134920192Да, ако споменатите цифри по-горе са реални, инвестицията е наистина доста сериозна.Предполагам, че подръжката е по-ефтина - няма смяна на масла, филтри.
Но според мен освен чисто финансовите параметри трябва да се гледа и глобалния ефект от ел.автобусите.По малко шум, никакво замърсяване на въздуха (при условие, че в София особено зимата стойностите на ФПЧ са в пъти над нормата ) и т.н.
Sinergy
Рейтинг: 482 ЛюбопитноСега ми стана интересно... на сайта им - който междудругото е много зле направен - пише, че мощността е 21 kWh, което ми се вижда нещо малко. Уточнявам, че нищо не разбирам от автобуси и съвсем малко от автомобили, но 21 kWh не е ли нещо слабо? Разбира се това е мощността на ултракондензатора, а не на двигателя, но колко да може да извади този двигател? Все пак трябва да тегли автобус с поне 30 човека вътре. Моля някой по-запознат да сподели дали пропускам нещо.
cinik
Рейтинг: 2054 НеутралноДо коментар [#26] от "Идеологически диверсант":
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "Могат да се купят метанови автобуси, които изкарват само вода и С02.
Изобщо защо да вкарваме в преразход точно обществения транспорт, който и с най-скапания двигател дава стотици пъти по-ниско замърсяване на пътникокилометър, отколкото сам шофоьор в автомобила си? Да се движи един електробус на фантасмагорична цена със 100 пътника вътре и с него да чакат на светофара 100 сами шофьори, качени в любимите 4х4, пикапи, ванове и 20-годишни дизели? От такъв подход ефект никакъв.
Sinergy
Рейтинг: 482 НеутралноДо коментар [#28] от "cinik":
Защото в перспектива е по-добре и по-евтино, но нали тук винаги правим нещата от днес за утре...
cinik
Рейтинг: 2054 НеутралноДо коментар [#29] от "Sinergy":
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "След осмата година ще е по-евтино. Евентуално. До 8-та година ще се избива разлика от 2,5 пъти в покупната цена.
Роси
Рейтинг: 7414 НеутралноНашата мафиотска държава се интересува само как повече да открадне,не как да решава проблемите на гражданите.Не само румънците ни изпревариха,но утре и сърбите,като влязат в ЕС и те ще ни изпреварят.Нас всички ни изпреварват,защото мафията няма нужда от напредък и от умни иинтелигентни граждани.Идиоти,като нас, се управляват много по-лесно.
Ivan Stefanov
Рейтинг: 367 НеутралноДо коментар [#1] от "hodounski":
%D0%BE%D0%B4-%D1%81-%D0%B3%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D1%88 %D0%B5%D0%BD-%D0%BA%D0%B0%D0%BF%D0%B0%D1%86%D0%B8% D1%82%D0%B5%D1%82-3000-%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1 %82%D1%80%D0%BE%D0%B1%D1%83/
До коментар [#2] от "Jessika":
До коментар [#3] от "bgmusquetaire":
До коментар [#4] от "Амброзия(аман от профани)":
Колко наивни хора са това българите. Готови са да повярват веднага на всяка статия, която ругае лошата държава. Ами ако нещата съвсем не стоят така, както ги представя поредният автор, комуто са платили за това?
В статията пише, че електробусите се произвеждат изцяло в Китай. Значи израелската фирма е просто търговец, който иска да реализира някаква печалба и естествено ще рекламира по всякакъв начин своята стока. Не е работа на писателите по форумите да определят кое е по-целесъобразно и кое не е, когато нямат никаква представа за икономическите параметри на подобна сделка.
Колко пъти пишат по нашите вестници за намерения на китайци да инвестират "огромни" суми в България. Резултатът всякога е нулев. Вероятно същата тази фирма беше обявила намерението си да започне производството на 3000 електробуса годишно !!! в Дупница. И накрая нищо не излезе.
http://viaranews.com/2013/01/17/%D0%B7%D0%B0%D0%B2
И престанете с това - всички други са глупаци и мошеници, само ние тук на форумите сме умните и честните.
qdk12501326
Рейтинг: 316 НеутралноИмам съвсем точното усещане, че държавата ни, в лицето на хилядите безсмислени администратори, кметове, депутати, министри и премиер не иска нищо хубаво за останалите.
Емиграцията е единственото решение за интелигентния българинТ.е. не очаквам автобусите нито в София, нито в другите градове да станат зелени скоро.
Дон Кихот
Рейтинг: 1188 ЛюбопитноЗащо ли винаги се стряскам от такива възторжени реклами? И защо ли винаги установявам, че не напразно съм се стряскал? Например- интернет ври и кипи от реклами на средства за възстановяване на косата. Като гледам- по цял свят никога не е имало толкова плешиви хора!
razlichen123
Рейтинг: 521 НеутралноБи трябвало експеримента да тръгне от някой по-малък град. Там разстоянията са по 3-4 километра в една посока. Такъв е-бус ще може да се презрежда на 2 курса/ 4+4=8 един курс, два курса -16 километра и е на зарядка/. Необходима ще е само една зарядна станция, която да обслужва поне 5-6 е-буса. Или по Слънчев Бряг, където в едната посока ще са към 20 километра и на последните спирки ще има по една зарядна станция. За няколко месеца ще бъде ясно, колко е ефективно и ще си струва ли парите. Все пак има и метанови варианти, които не са за пренебрегване!
Judjuk
Рейтинг: 2317 НеутралноДо коментар [#25] от "cinik":
Judjuk"изминава 20 км след 6-минутно зареждане"
[quote#25:"cinik"]Ако има пробег 50 км и се зарежда за 5 минути, [/quote]
Ако имат 50 км/5мин, но пише, че имат 20/6. Може това да е причината. В София разстоянията са големи, ще закъсват по средата. Абе кой бяга от хубавото? Точно пробегът и времето за зареждане стопират масово производство и употреба.
Sinergy
Рейтинг: 482 НеутралноДо коментар [#30] от "cinik":
Не знам колко е експлотационният срок на един автобус (такъв или дизелов), но всичко зависи именно от това. Един пример за далеч по-малко пари - вместо да си купувам купувам климатик примерно "Мидея", който работи повече като духалка дадох 3 пъти повече пари. Гори много по-малко ток и топли много повече. Инвестицията се изби за 3 години и в студените месеци сметките ми за ток са с минимална разлика спрямо есента когато не съм го пускал. Разбира се при автобусите положението е съвсем различно, но от друга страна те трябва да имат и доста голям срок на експлоатация. Както някой написа по-горе всичко опира до данни и технически параметри и не смятам, че е редно бързо да се отхвърля идеята понеже автобусът бил 2-3 пъти по-скъп.
Да де, за това казах "в перспектива"
Ivan Stefanov
Рейтинг: 367 ВеселоИ още нещо. Електробусът изминавал 20 км. с едно зареждане.
А колко километра ще изминава през зимата, ако трябва и да се отоплява?
Ами колко ще изминава през лятото, ако трябва да се захранва и климатична инсталация?
Или българинът не е претенциозен. За какво са му такива екстри?
полувишис
Рейтинг: 264 Неутралнодреме й на българската "държава" за лидерство и стратегия.
http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnesдай й на "държава" хъбове, потоци, шлемове и "стабилност".
gost22
Рейтинг: 1854 ВеселоДо коментар [#23] от "Мойше! Толкоз!!!":
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...И сега ще ти обяснят как:
1.Това е еврейска конспирация, да ни подлъжат.
2. Израел е богата държава и могат да си ги позволят.
3. "Те такова животно нЕма!" (Това го казва шопа, като гледа жирафа в зоопарка.)
4. Комбинация от горните три обяснения.
stenli1
Рейтинг: 932 ЛюбопитноДо коментар [#2] от "Jessika":
Или, че Белград е много, много по-наперд от нас. Обаче там НЕ управлява ГЕРБ
"Успехът на "Чериът" е-бус в Белград съвсем не е случаен. Те просто предлагат най-добрата налична технология за градски транспорт в света – а именно електробус с ултракондензатор. За разлика от тежките батерии, които отнемат от товароносимостта и се зареждат дълго време, ултракондензаторът е лек и акумулира големи количества електроенергия чрез кратък заряд – изминава 20 км след 6-минутно зареждане на двата края на линията. Консумацията на електроенергия е около 40% по-ниска.
gost22
Рейтинг: 1854 Любопитно[quote#38:"ivan25"]И още нещо. Електробусът изминавал 20 км. с едно зареждане.
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...А колко километра ще изминава през зимата, ако трябва и да се отоплява? [/quote]
Израелският го дават да минава 250 км градско с едно зареждане (е пак според линията но то си е логично), като има две трети по-евтино возене.
gost22
Рейтинг: 1854 Неутрално[quote#41:"stenli1"]Или, че Белград е много, много по-наперд от нас. Обаче там НЕ управлява ГЕРБ [/quote]
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Що, тука като управляваше НДСВ, БСП, Орешарски да не би да имаше електрически автобуси, а?
stenli1
Рейтинг: 932 ВеселоДо коментар [#40] от "gost22":
Колегата Иван25 се е заел с тази важна и отговорна " задача"
stenli1
Рейтинг: 932 ВеселоДо коментар [#43] от "gost22":
Къде бе, в София ли?
ГЕРБ са там от 10 г., откога е проекта в Белград?
zabejko
Рейтинг: 521 Неутралноза всичко е виновна някаква държава, а какво точно е това държава, от какво се състои тя, никой и не иска да знае
veni vidi fugicharlesdegaulle
Рейтинг: 657 РазстроеноДо коментар [#4] от "Амброзия(аман от профани)":
По рабираеми причини, сърбите сега са назад. Но ще дръпнат доста напред и ако я карат така, ще ни позадминат... Както Румъния. Срам ме е, но е така.
Един препатил
Рейтинг: 2339 НеутралноСтатията е много интересна. Но аз не разбрах какво точно е българското в цялата история. И като как точно ще ставаме лидери.
charlesdegaulle
Рейтинг: 657 НеутралноДо коментар [#48] от "Един препатил":
Дори само това, че се произвежда у нас, т.е. в ЕС! И че реализираме печалба, което значи данъци за държавата. А това че сме лидери, сърбите първи го доказват, конкуренцията е била голяма. Надявам се не само те.
Между другото, извинете ме че се повтарям, ама летящата фраза от бай тошово време е в сила все още:
- У нас е така, ако щеш!
cinik
Рейтинг: 2054 Неутрално[quote#37:"Sinergy"]Да де, за това казах "в перспектива" Не знам колко е експлотационният срок на един автобус (такъв или дизелов), но всичко зависи именно от това. [/quote]
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "На запад автобусите на 8 години ги хвърлят и им ги откупуват такива като нас. Тоест по западни критерии аха се е ИЗРАВНИЛ по разходи с дизеловия/метановия и трябва вече да се отърваш от него, защото експлоатационните му разходи стават непоносими. При нас да не са 8 години, нека 12 да са, няма кой да ти чака толкова време, че да се зарадва на последни 3-4 евтини години.
jakeup
Рейтинг: 8 ГневноСтатията е писана от абсолютно некомпетентен по темата човек. Това е нова, много скъпа и все още развиваща се технология, която не е подходяща за климатичните условия и релефа в повечето градове у нас. Освен това е абсолютна лъжа твърдението, че тролейбусния транспорт е най-скъп - погледнете цените на горивата и цените на ел. енергията за последните 20 години. Глупаво е да се унищожава готова, изградена и работеща контактна мрежа и въобще инфраструктура за тролейбусен транспорт само и само за да се наложи един непознат, ненадежден и неизпробван при различни условия транспорт, при който разходите също нарастват - хипотетично ако 1 нов тролейбус има живот 15 години, не се заблуждавайте, че батерията на 1 електробус за същия период ще издържи без да се налага смяна (тя е доста скъп консуматив, струващ около половината от стойността на целия електробус); освен това 1 тролейбус може да изкара дори над 20-25 години, всичко зависи от поддръжката. За пример може да се даде тролейбусният транспорт в почти всички български градове от 1990 до 2012 г. - минимални или нулеви инвестиции, на места дори без елементарна поддръжка като системата остана сигурна и стабилна за всички пътуващи при всякакви атмосферни условия. Електробусите са алтернатива на автобусите с дизелови двигатели, НЕ НА ТРОЛЕЙБУСИТЕ. Интересно е да се знае също така, че в София единствения електробус се движеше на тестове по специално създадената за целта линия 11-А с няколко курса на ден, от понеделник до петък. Изводите си ги правете вие, но графиката за разходите е лъжлива като целта й е унищожаване на тролейбусния транспорт, който е доказано най-екологичен и евтин спрямо други видове транспорт.
glog
Рейтинг: 624 НеутралноВсъщност заглавието не отговаря на съдържанието на коментираната статия. Защото авторъг пише за лидерство в само едно отношение, само в един раздел на икономиката, а според заглавието на статията излиза, че България може изобщо да е лидер пред другита държави. Не в един отделен ресор в икономиката, не дори и само в икономиката, а изобщо лидер. Което е възможно само ако сме лидер поне в цялата икономика, а не в едно не чак толкова важно нейно разделче.
Алф
Рейтинг: 936 НеутралноДо коментар [#17] от "simval":
Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.Едно е да субсидира, друго - да поощрява.
P.S.
Рейтинг: 418 НеутралноУжас.. единия не прави разлика между капацитет и мощност .. другия си мисли, че кондензаторът е като батерията и след 1000 цикъла ще замине.. трети защитава тролеите , при все че авторът спори основно за закупуването на дизелови срещу капабуси и , че европа ти ги плаща.. само трябва да напишеш едно проектче..
IQто в БГ рязко спада напоследък.. иде ми да си скубя косите дето ги нямам..
Мъка, мъка, мъка..
Илиян Колев
Рейтинг: 918 НеутралноДо коментар [#27] от "Sinergy":
Мощността на елетрически двигател и ДВГ не е еквивалентна.На алектрическия е произведение на тока по напрежението,на ДВГ е произведение на въртящия момент по оборотите
Уточнител
Рейтинг: 587 НеутралноВсичко хубаво, но статията е малко странна.
истината е по-важна от честта на Великая РоссияДиаграмата е съвсем неясна, няма точни числа за разходите за отделните опции...
Странно е, защо няма кампания в другите медии, най-вече в тези с техническа насоченост, защо няма лобиране в администрацията?
Иначе китайските ултракондензатори са най-евтини, но най-качествените се правят в САЩ - там са ги измислили...
Очакваме точни данни за предимствата
Уточнител
Рейтинг: 587 НеутралноВерно е, общата техн култура и нивото на тук пишещите е на доста ниско ниво - общо взето никой не се интересува от числа и логически заключения, а само дращи качествени определения, които отговарят на неговите лични предпочитания. Тук не става въпрос за специални техн познания (едва ли мнозина знаят що е това "въртя момент"
, а за елементарни логика и мин техн култура.
истината е по-важна от честта на Великая РоссияЖалко! Тематга не изглежда да е политическа и затова лъсва с пълна сила ниското ниво на интелигентност на форумните писатели, а това е много лошо, като се има предвид, че се очаква тези същите, да не са от най-тъпите в българското общество, т. е да са над средното интел ниво или поне около него...
tsvetko_51
Рейтинг: 1550 НеутралноКато се вземе предвид, че написалия текста е от едната страна на бариерата, ясно е че ще поиска да придаде по-голяма тежест на собствената си теза и виждане. Вероятно може да се намерят и аргументи и срещу, но не това е важното.
.
Имам предвид, че няма нужда да подкрепяме една теза, с възможността ние, нашата страна да станем лидер, ако не световен, поне европейски.
В края на краищата, това е бизнес и има хора, било като потребители на транспортни средства ( транспортни фирми) било като производители на такива средства.
За първата група има много фирми, които могат да си направят бизнес план и ако той им показва предимствата, не виждам какво ги спира да печелят.
Ако говорим за производството на такива автобуси, тук въпроса е доста потруден за разрешаване, но пак е въпрос на сметки и бизнес, макар че да имаме потенциал да учудим света е пресилено.
За мен е интересно, как в Европа, където има толкова много и толкова мощни, включително и финансово дружества и за сега не сме чули, някой да се е хвърлил в тази посока.
Дали въпроса е технологичен, дали е на ноу-хау, но е факт, чче нещо ги спира и едва ли е нежеланието да печелят
Но да очакваме държавата и общините в България, да направят някакво чудо си е направо несериозно. В коя друга област, ние като държава, на държавно равнище сме станали или очакваме да поведем света, та видиш ли в тази да го направим.
Булаир
Рейтинг: 558 НеутралноТази статия е учебникарски пример за платен рекламен материал, опакован като "експертен". ... Икономисти пишат експертно (?!) по чисто инженерни въпроси - само хвалебствия, графика с четири линии без грам обяснения какви данни стоят зад тях. Всеки инженер ще ви каже, че няма такава технология - само предимства и никакъв недостатък. Мрежата е пълна с информация по темата - добре предъвкана като за икономисти ... ама кой да чете ???
... А и като са толкова убедени в качествата на технологията - защо не извъртят един бизнес план ... да намерят банка ... да задвижат бизнеса. Икономисти са ... нишата засега е свободна ... чудесна възможност да инвестират в бъдещето.
... Да де, ама - не. Вместо това - дайте държавата/общината да даде парите, да поеме риска, а пък ние сме готови за "експертно" мнение срещу скромен процент.
pag
Рейтинг: 1086 ЛюбопитноТри дребни забележки:
Culus capitem delit1. Замърсяването с фини прахови частици през зимата основно се дължи на отоплението с твърдо гориво, съвсем не на двигателите на автобусите.
2. Комично е икономисти да се пънат да рекламират нечии продукти, маскирани като "експертни" статии по технически въпроси.
3. Както срамежливо се отбелязва накрая на статията "засега се правят само в Китай", ама видите ли, като почнат "големите поръчки" ще "трябва" да се прави производство в Европа. Верно? И защо по-точно "ще трябва"? Нещо цифри, обосновки? Няма.......
pag
Рейтинг: 1086 ВеселоМда, на сайта на Chariot пише, че суперкондензаторите били безопасни, защото никога не горели и не избухвали, за разлика от батериите.
Culus capitem delitКато инженер-електроник мога най-отговорно да заявя, че кондензаторите се подпалват и избухват без никакъв проблем, даже и много "по-добре" от батериите заради възможността практически мигновено да отдадат натрупаната в тях енергия.
Да не ви плаша, но 25 kWh запасена енергия са около 20 килограма тротилов еквивалент..........
pag
Рейтинг: 1086 Любопитно[quote#49:"charlesdegaulle"]Дори само това, че се произвежда у нас, т.е. в ЕС![/quote]
Culus capitem delitВ статията пише друго: "Днес единичните бройки "Чериът" е-бус се произвеждат изцяло в Китай. "
Чукча не читател, чукча писател, май.........
pag
Рейтинг: 1086 Неутрално[quote#55:"slonsco"]Мощността на елетрически двигател и ДВГ не е еквивалентна.[/quote]
Culus capitem delitМощността на всички двигатели e мярка за работата, която могат да извършат за единица време, и е съвсем еквивалентна, независимо дали са парни, електрически, ДВГ, вятърни, водни, слънчеви, конски, волски и пр.
"Конската сила" е въведена от Джеймс Уат за сравняване мощностите на новоизобретените тогава парни машини и е еквивалентна на работата, необходима за вдигане на тегло от 75 кг на височина 1 метър за 1 секунда - колкото е "мощността" на средно голям кон.
Киловатът се смята по друг начин, разбира се, но също няма никакво значение какъв е източникът на енергия.
3.14
Рейтинг: 429 НеутралноЧисто и просто, ментален дефицит и липса на кураж! А като се добави лоби-натиска, става ужасно! Както при разработката на собствени газови и петролни залежи и провалянето с години на проектите за диверсификация чрез връзки със съседите!
21 ВЕК - ВЕК НА ПРОСВЕТЕНО ВАРВАРСТВО!А.Стоянова
Рейтинг: 213 НеутралноДа, страната ни МОЖЕ да бъде лидер. Гаранция за това е наличието на млади, умни, активни и родолюбиви български граждани, готови да изведат страната ни от сегашното състояние на наднормено замърсяване на въздуха. Приветствам автора на статията, медията и най-вече темата за "Електробуси с ултракондензатори", които безспорно са "най-чистия и икономически най-изгодния вариант за градския транспорт".
Само 3 дни по-рано, по тази тема излезе статията на И. Филипова - "Едва един на 21 хил. автомобила в България е електрически. Страната ни значително изостава от Европа. Само 0.08% от новорегистрираните автомобили в Бг. през 2015 г., са електрически". Вярвам, че обществото и държавата ще подкрепят компанията "Черитът моторс", за да може в най-скоро време, да дишаме чист въздух.