Въздухът в София е опасно запрашен

София, снимана от Копитото преди две седмици (на 14 декември 2016 г.)

© Надежда Чипева, Капитал

София, снимана от Копитото преди две седмици (на 14 декември 2016 г.)



И в първите дни на новата 2017 г. въздухът в София е опасно запрашен.


Най-сериозен е проблемът в районите в близост до кварталите Красно село и Павлово, както и "Надежда" в момента, където превишенията на допустимите концентрации на фини прахови частици (ФПЧ10) – 50 µg/m3, са стигнали до над девет пъти в определени часове на последното денонощие.


Това показват данните от измервателните станции за днес (3 януари 2017 г.) и от вчера (2 януари 2017 г.), публикувани на сайта на Столична община.




Причина за опасния смог са масовото използване на твърдо гориво в битовия и обществения сектор, както и емисиите от автомобилите, съчетано с неблагоприятни метеорологични условия, уточняват от общината. Фините прахови частици са сериозен проблем за здравето на хората, особено за децата, възрастните и хора с други заболявания, за които в подобни дни се препоръчва да не излизат от вкъщи, освен ако не е наложително.


София, снимана от Копитото преди две седмици (на 14 декември 2016 г.)

© Надежда Чипева, Капитал

София, снимана от Копитото преди две седмици (на 14 декември 2016 г.)


В кварталите Красно село и Павлово концентрацията на прах е била девет пъти над допустимата концентрация на фини прахови частици (ФПЧ ) във вечерните часове вчера (02 януари 2017 г.), или 450 µg/m3, при пределно допустима концентрация за фини прахови частици 50 µg/m3.


В "Надежда" замърсяването е скочило двойно от вчера вечерта, след като към 11 часа днес (3 януари 2017 г.) замерванията показват 450 µg/m3 концентрации на ФПЧ10, а в 23 ч. на 2-ри вечерта те са били 250 µg/m3.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (112)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2876 Неутрално

    Добре де, Красно село защо?

    Айде в Надежда горят бая кюмюр, в Павлово също доста къщи има. Ама Красно село, къщи почти не останаха там. Кръстовището определено не е от най-натоварените, в момента.

    Някаква локална софийска дупка явно.

  2. 2 Профил на Deinio
    Deinio
    Рейтинг: 410 Неутрално

    Това е нещо обичайно за София през зимата за съжаление

  3. 3 Профил на Georgi Yordanov
    Georgi Yordanov
    Рейтинг: 660 Неутрално

    ... условия по посрещането на новия зам.-кмет по „Околна среда“ на столицата (в друга статия от днес) - честито ... и дето се вика - „с летящ старт“ на работа - да реши проблема!

    Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!
  4. 4 Профил на libertariansky
    libertariansky
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Да се забрани движението на всички дизели и коли над 20 години.

    Give me Liberty Or Give me Death !
  5. 5 Профил на Yossarian
    Yossarian
    Рейтинг: 334 Неутрално

    Това наистина е голям проблем. Решения:
    1. Забрана за отопление на твърдо гориво
    2. Забрана за движение на автомобили над 20г.
    3. Високи данъци и екотакса за дизелови автомобили
    4. Обръщане на скалата на данък МПС така че по-новите автомобили да плащат по-нисък данък, а тези над 15г да плащат минимум 500 лв. годишно.

  6. 6 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3646 Неутрално

    Причина за опасния смог са масово използване на твърдо гориво в битовия и обществения сектор, както и емисиите от автомобилите, съчетано с неблагоприятни метеорологични условия
    __________
    Всъщност най-вредни са мръсните улици,самолетите,строителството и "еко"-брикетите!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  7. 7 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1225 Неутрално

    Отврат...
    После защо децата са с астми и алергии.
    Лошото е, че няма кой да приложи работещи мерки срещу твърдото гориво в тая бедност...

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  8. 8 Профил на evelin_m
    evelin_m
    Рейтинг: 442 Любопитно

    Реститутите са си още на дръвца и кюмюр в Павлово и Бъкстон / има къщи между блоковете/ и хич не им пука, палят си печките, и не им дреме. Изпитан от мен факт !

  9. 9 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 2120 Неутрално

    Снежеца ще изчисти прашищата.

    Panta rhei....
  10. 10 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3316 Весело

    До коментар [#1] от "niakoi_si":

    Оказа се ,че на Лъвов мост е най-чистият въздух. Просто в Павлово и Надежда има измервателни уреди.Данните от Орлов мост и Лъвов мост са публична тайна.

  11. 11 Профил на stupid_american
    stupid_american
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Мръсният въздух е едно от нещата, които са най-големия недостатък на живота в България и е, де факто, скрит убиец. Честно да ви кажа, от мизерията спасение на тоя етап има: има достатъчно работни места в София поне за хора, стига чужд език да знаеш. Но ей тия работи като въздуха са нещо, заради което си заслужава човек да емигрира пак.

    "Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D
  12. 12 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3316 Неутрално

    До коментар [#5] от "Yossarian":

    Екологичен градски транспорт и драстично намаляване цената на билета

  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  14. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  15. 15 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5093 Неутрално

    Много градове преди 15-20 г са били в това положение, така че не трябва да се изобретява колелото. Мерките са ясни, само трябва да се предприемат ТВЪРДО

  16. 16 Профил на Yossarian
    Yossarian
    Рейтинг: 334 Неутрално

    До коментар [#12] от "hodounski":

    Съгласен съм с теб, но не го споменах, тъй като все пак се прави нещо в тази посока (разширяване на метрото, подмяна на старите трамваи и автобуси с нови). Но според мен цената на билета не е проблем. Беше 1 лв. и хората пак ползваха предимно автомобили.

  17. 17 Профил на evelin_m
    evelin_m
    Рейтинг: 442 Любопитно

    А за Павлово и Бъкстон, допринася и великото решение на Данчето Фандъкова, така да ремонтира бул. Братя Бъкстон, заради велоалеята, по която апропо, днес ако минат 10 колелета е добре. Та стеснението на булеварда, води до задръствания от 07:00 до 22:30 и изгорелите газове, къде да отидат? В сводката на най-замърсения въздух !

  18. 18
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  19. 19 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3316 Неутрално

    До коментар [#13] от "eyd13372645":

    Тази мизерия е следствие от монопола на С.Съюз и после Путин.Не са ти виновни евроатлантиците ,че 70г се влачите след комунисти.

  20. 20 Профил на Жълтопаветник
    Жълтопаветник
    Рейтинг: 227 Неутрално

    До коментар [#17] от "evelin_m":

    щото ако беше по-широк булеварда изгорелите газовеше щеше да има къде да отидат...

  21. 21 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 451 Неутрално

    [quote#19:"hodounski"]Тази мизерия е следствие от монопола на С.Съюз и после Путин.[/quote]

    Какъв МОНОПОЛ???
    Защо не Купуваме ГАЗ от Занзибар или САЩ за $100 м3.
    Давай къде е евтината газ по евтина от тази на Путин да купуваме???

  22. 22 Профил на evelin_m
    evelin_m
    Рейтинг: 442 Любопитно

    До коментар [#20] от "zdravei":

    По-малка е вероятността да останат за по-дълго в микроклимата там. Ако минават по-бързо колите, дали по-бързо ще се разсейват газовете, според теб ? А сега да видим , кой е учил физика и математика ?

  23. 23 Профил на paf
    paf
    Рейтинг: 657 Неутрално

    [quote#5:"Yossarian"]Това наистина е голям проблем[/quote]
    Всичко е точно както пишеш. И аз искам да се реши проблема. Но като е толкова беден народът?! Няма как да стане сега. Ще кажат - несоциални мерки и до тук.

  24. 24 Профил на Канасубиги
    Канасубиги
    Рейтинг: 803 Неутрално

    Само да напомня, че в Париж (най-тежкото от 10г) и Мадрид замърсяването беше около 100 µg/m3 и спряха половината автомобили, а идната седмица в София ще има и над 500 µg/m3 и нищо няма да се направи.

    I don't debate. Too much Word, not enough Excel.
  25. 25 Профил на judas111
    judas111
    Рейтинг: 281 Неутрално

    "Въздухът в София е опасно запрашен"


    В други новини - "Тихия океан е съставен предимно от вода"

  26. 26 Профил на Жълтопаветник
    Жълтопаветник
    Рейтинг: 227 Неутрално

    До коментар [#22] от "evelin_m":

    Вие определено не сте учили, но за сметка на това се изказвате изключително некомпетентно. Заслужавате си замърсяването.

  27. 27 Профил на Finland
    Finland
    Рейтинг: 739 Неутрално

    До коментар [#5] от "Yossarian":

    [quote#5:"Yossarian"]Това наистина е голям проблем. Решения: [/quote]

    Плюс:
    - безплатен градски транспорт (поне 3 европейски столици го направиха)
    - разширение на синя зона с още 6 квартала
    - забраняване на всички дизели от 2025 г. - 4 столици го гласуваха вече http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/sviat/2016/12/04/2876175_chetiri_golemi_grada_shte_zabraniat_dizelovite/

  28. 28 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 1636 Неутрално

    Сега ФПЧ надхвърлят ли %-но ФПЧ по времето на Кремиковци, соцколи, печки на нафта и кюмюр? I)

  29. 29 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1128 Неутрално

    Да не са пуснали Кремиковци?

  30. 30 Профил на evelin_m
    evelin_m
    Рейтинг: 442 Весело

    До коментар [#26] от "zdravei":

    Пожелавам от сърце, Фандъкова, да Ви освободи от данък недвижими имоти и такса битови отпадъци пожизнено !

  31. 31 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2158 Неутрално

    [quote#4:"libertariansky"]Да се забрани движението на всички дизели и коли над 20 години. [/quote]Не забрана, а яки данъци. Забраната може да е само за централните части на града. Понеже няма как да се спре отоплението на дърва и въглища, поне засега.

  32. 32 Профил на cognitive
    cognitive
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#13] от "eyd13372645":

    айде стига с тоа путин бе. Като пукне какво ще правите? Ако чакаш русия да те цивилизова си загубен. Те себе си немогат да извадят от 19 век та нас ли?

  33. 33 Профил на Сахаров
    Сахаров
    Рейтинг: 494 Неутрално

    Възрожденски къщи се бутат, за да се вдигнат на тяхно място кооперации, прокарват се велоалеи, започващи и свършващи в нищото, хората се топлят на кюмбета, а по улиците римляни обикалят в каручки... мдам, още не мога да си го обясня, как няма да изберат София за културна столица на Европа...

    I shave with Occam's razor
  34. 34 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3646 Неутрално

    [quote#7:"pariah"]Отврат...
    После защо децата са с астми и алергии.
    Лошото е, че няма кой да приложи работещи мерки срещу твърдото гориво в тая бедност...[/quote]
    По всяко време в ромските анклави се горят гуми , кабели и т.н. за извличане на металното им съдържание ама герберите еколози никога не посещават такива места камо ли да помолят столичния инспекторат да ги придружи за установяване на нарушения и взимане на проба за лабораторен анализ от въздуха!
    Схемата си е либертофонска и касае само завода източил общината с няколко стотин милиона!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  35. 35 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3646 Неутрално

    [quote#5:"Yossarian"]Това наистина е голям проблем. Решения:
    1. Забрана за отопление на твърдо гориво
    2. Забрана за движение на автомобили над 20г.
    3. Високи данъци и екотакса за дизелови автомобили
    4. Обръщане на скалата на данък МПС така че по-новите автомобили да плащат по-нисък данък, а тези над 15г да плащат минимум 500 лв. годишно. [/quote]
    Не съм виждал пред къща да се стоварват въглища , а дървата са си ок.
    То хубаво ама етносите с купени книжки кой ще ги накара да плащат данъци? Те каруците и конските фъшки не могат да им приберат а камо ли данък БМВ на 20г. което е с АГУ.
    Дизела си замърсява-факт ама дизелите са предим строителна техника и луксозни лекотоварни баничарки 4х4, 6+1 на които данъците не са им големи и възобновеното ДДС им е за по 50-60000лв. Така наречената средната класа българи могат си позволят коли между 5-10 години, само обслужващия персонал на корпоративния сектор се вози в нови сапунерки което така или иначе с нищо привлича събираемост в бюджета а в провинцията и без това вече масово явлението коли и техник без номера с такъв закон ще стане още по-масово!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  36. 36 Профил на Yossarian
    Yossarian
    Рейтинг: 334 Неутрално

    До коментар [#23] от "paf":

    Аз пък не мисля, че е чак толкова беден народът в София. В районът в който живея имам наблюдения над 5-6 доста добре изглеждащи къщи, пред които тръбите на София газ минават, но въпреки това собствениците предпочитат да горят въглища, дърва и съдейки по миризмите какво ли още не.... Не е от нямане на пари, просто така им е по-евтино. Отделно от това да не забравяме, че социалното министерство дава помощи под формата на въглища! Спокойно могат да дават тази помощ като електричество с някакъв лимит.

  37. 37 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1449 Весело

    Най-мръсното място в София е по-чисто от най-чистото място в Лондон, Истанбул, Ню Йорк и таканататък мегаполиси.
    Ние тук си дишаме направо свеж кислородец

    Жената е покана за щастие
  38. 38 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2029 Неутрално

    До коментар [#4] от "libertariansky":


    [quote#4:"libertariansky"]Да се забрани движението на всички дизели и коли над 20 години.[/quote]

    Едва ли ще е достатъчно, защото отоплението на твърдо гориво е основния проблем.
    В Чехия този проблем са го решили така - на комините се поставят филтри и ако има превишение в квартала на твърдите частици, се глобява целия квартал, а те вътре да се оправят и...хората са се оправили.
    Но у нас...съмнявам се, ние сме против всичко, но за сметка на това искаме всичко - трудна работа нали.

  39. 39 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1214 Неутрално

    До коментар [#5] от "Yossarian":

    доста добри мерки си набелязал..ама с тия забрани пак ни връщаш към едно по-старо време..не трябва ли да се създават условия хората сами да се отказват от твърдото гориво и прочие, а за данъци за стари коли никой политик у нас няма и да си помисли,понеже ще изхвърчи за часове...повечето българи си харесват дребния тарикатлък и кочината в която живеят,тъжно но истина...

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  40. 40 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1449 Любопитно

    Стига сте мрънкали бе.
    Навремето като всички бяха на кюмбета никой не ревеше.
    Сега 50% са на еко вид отопление и пак статии и пак безумен рев под тях.

    В България си е все още доста чисто. Я идете в Рим да видите какво е.

    Жената е покана за щастие
  41. 41 Профил на Николай Георгиев
    Николай Георгиев
    Рейтинг: 1195 Неутрално

    Всъщност са изброили местата с измервателните станции
    http://aqicn.org/city/bulgaria/sofia/krasno-selo/
    Вижда се, че всъщност в Надежда е най-високо замърсяването.

  42. 42 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3525 Неутрално

    Дефиниция за софийска невменяемост (интерпретация по Айнщайн) - да избираш все един и същи кмет и да чакаш въздухът да се изчисти от самосебе си

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  43. 43 Профил на snower
    snower
    Рейтинг: 327 Неутрално

    [quote#5:"Yossarian"]3. Високи данъци и екотакса за дизелови автомобили [/quote]
    Ако автомобилът е дизелов и покрива Евро 5 или Евро 6, какъв му е проблема? Проблемът е, ако е Евро 0, с изкъртен катализатор.

  44. 44 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3525 Неутрално

    Абе, аз само така да попитам, къде вижда всеки от вас своята граница на търпимост? Миналата година четохме за 8 пъти превишена концентрация, тази година вече имаме 9 пъти. Какво ще кажете за, хм, например 82 (в букви: осемдесет и два) пъти?

    Мислите, че е невъзможно? Но то и на 9 пъти всеки си е казвал, че сте черногледи!

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  45. 45 Профил на Петър Николов
    Петър Николов
    Рейтинг: 275 Неутрално

    Не съм от съм от София, но вероятно и там е подобно.

    Преди малко броих автомобилите които минаха по улицата докато разхождах кучето. От 20 автомобила - 13 бяха на дизел, 5 на газ и останалото бензин.

    Куриоза беше че след единия автомобил се размириса на пържени картофи... всъщност това ми провокира броенето.

    Та това което исках да кажа е че тук се кара дизел щото е по-евтино гориво и цената за пробег е изгодна. Но дизела е виновен за ФПЧ поради спецификата на горенето на горивото. Тъй като цената е във основата - не се карат и най-последните "еко" генерации на дизела. Ами са взети всякакви таралясници от Европата.

    https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A4%D0%B8%D0%BD%D0%B8_%D0%BF%D1%80%D0%B0%D1%85%D0%BE%D0%B2%D0%B8_%D1%87%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%B8%D1%86%D0%B8

    За да бъде цирка пълен София е и във котловина и просто въздуха няма къде да циркулира освен вътре във самата котловина.

  46. 46 Профил на Сахаров
    Сахаров
    Рейтинг: 494 Неутрално

    До коментар [#41] от "Николай Георгиев":

    Благодаря за линка, в края на седмицата, когато е кучия студ, ще го проверя пак, ще се види тогава реалното влияние на твърдото гориво

    I shave with Occam's razor
  47. 47 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 963 Неутрално

    До коментар [#1] от "niakoi_si":

    София от 1-2 месеца е на това дередже, най-накрая го споменаха.

  48. 48 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3646 Неутрално

    [quote#40:"bgpainter"]Сега 50% са на еко вид отопление и пак статии и пак безумен рев под тях. [/quote]
    Е иде реч за PR акция! Както казвам по-горе ако еколозите бяха читави щяха да преследват ромските огнища където се горят къми и кабели,щяха ден и нощ да пишат,че строжите и строителната техника съсипват детските бели дробчета,щяха да замерват мръсните улици,щяха да опищят орталъка за самолетите далаверите около РВД и т.н.
    Ако искате наречете ме еко-талибан аз друго освен сухо дърво няма да сложа в камината! 3-4 кубика годишно унищожавам и смятам ,че това е природосъобразно в хармония със семейните традиции на фона на това което се случва пред очите на "еколозите"


    Libertarianism is just anarchy for rich people
  49. 49 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 963 Неутрално

    До коментар [#10] от "hodounski":

    на Орлов мост има уреди

  50. 50 Профил на borkar
    borkar
    Рейтинг: 421 Неутрално

    До коментар [#27] от "Finland":

    Не платено пакриране в 6 квартала, за това чакаме повече от две години и не го направиха като през това време колите се увеличават. Единственото решение вече е денонощно платено паркиране в целия град!

  51. 51 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8655 Неутрално

    Ако причината е в твърдото гориво, защо и през лятото въздухът е мръсен. По-голяма е вината на старите автомобили и на техния брой.

  52. 52 Профил на melchett
    melchett
    Рейтинг: 605 Любопитно

    що не протестирате? нали имаше уж гражданско общество?

  53. 53 Профил на Yossarian
    Yossarian
    Рейтинг: 334 Неутрално

    До коментар [#48] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Аха, ясно защо твърдиш, че дървата са ОК - щото ти си на дърва. Да ама не са ОК. Горенето на дърва замърсява въздуха много повече от 25 годишен дизелов автомобил.

  54. 54 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1989 Любопитно

    [quote#44:"cinik"]Абе, аз само така да попитам, къде вижда всеки от вас своята граница на търпимост? [/quote]
    Хората имат проблем с абстрактните заплахи. Не бе, сериозно, така сме устроени. Именно заради това ползваме огъня от стотици хиляди години (300 хил. години доказано и 1млн. год. по предположения) и се оправяме с видимите заплахи от хищници, но с невидимите (станали видими след откриването на микроскопа) се борим едва от няма и век (антибиотиците)...
    Та и в София така 8 или 80 пъти невидимо превишение не се усеща като заплаха. Направи заплахата видима (примерно японския вариант на здравна система, с плащането по реални цени на услугите, и разправии с фондове, застрахователи, лични спестявания и чак после доплащане от държавата) и чак тогава ще почнем да правим разлика между 2 и 200 пъти над нормата.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  55. 55
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  56. 56 Профил на Присмехулник
    Присмехулник
    Рейтинг: 637 Неутрално

    Гарантирано от ГРОБ - видимите резултати на Калинките.

    Hang on tightly, let go lightly
  57. 57 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1989 Весело

    [quote#50:"borkar"]Единственото решение вече е денонощно платено паркиране в целия град! [/quote]
    Практичното решение (без вдигане на данъци и разни допълнителни отказващи плащания за паркиране, катализатори, ограничения за еконорми и другите подобни "бариери" беше Юбер в съчетание с кондуктори в ГТ (вместо глутниците контрольори и развъждащото гратисчии и вандали самотаксуване), ама ще караме по традиционния български начин — след като се наложи в останалия цивилизован свят, че чак тогава и ние...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  58. 58 Профил на Yossarian
    Yossarian
    Рейтинг: 334 Весело

    До коментар [#39] от "не на безразличието":

    Не съм съгласен. Това, че живеем и искаме да живеем в свободна страна не означава, че всичко трябва да е разрешено или че не трябва да има забрани. Напротив, трябва да има ясни правила, които да се спазват и когато има нещо, застрашаващо здравето и живота на хората, то трябва да бъде забранявано или ограничавано. Ако някой твърди, че като свободен гражданин има правото да трови останалите, то той разбира свободата по-зле и от оня маркуч със зелените гащи.

  59. 59 Профил на ambros
    ambros
    Рейтинг: 638 Неутрално

    Причината е, че Софийското поле е котловина и при безветрие се образува смог - и да бесят хората по телеграфните стълбове заради кюмюр и дизел, все едно. Бензинът е същият. Само газта е по-щадяща към околната среда - колите на газ обикновено не се спират от движение, когато в даден район има голямо замърсяване.
    Скоро пристига арктически циклон и ветровете ще издухат смога.

  60. 60 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 968 Неутрално

    [quote#51:"Роси"]Ако причината е в твърдото гориво, защо и през лятото въздухът е мръсен. По-голяма е вината на старите автомобили и на техния брой.[/quote]
    Шшшшшт!
    Не казвай истината на глас, че ще се нахвърлят върху тебе да те изядат!
    След всеки автомобил има шлейф от прахоляк и воня, равняваща се на горенето на няколко печки едновременно, но колко е лесно на хората с централно парно или с газ да плюят по всички останали дето нямат досег до тези блага.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  61. 61 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 423 Неутрално

    - По-високи акцизи за дизела
    - Високи общински данъци за старите и дизеловите автомобили, ниски данъци за новите. 70% намаление от данъка ако караш на газ.
    - Реален контрол при годишните технически прегледи и автоматично пререгистриране на автомобили със свален катализатор/ДПФ като ЕВРО1 (и съответно вдигане на данъка)
    (въвеждането на реални прегледи може да стане много лесно: Държавата издава ограничен брой лицензи за провеждане на ГТП. Фирмите, които ги получат могат да ги преотстъпват на неограничен брой места за преглед. Когат някое място за преглед си позволи да прави фиктивни прегледи не се санкционира само то а директно се отнема лиценза издаден от държавата и се затварят всички места, които го ползват)
    - Денонощно платено паркиране за цяла София!
    - Пълна забрана за отоплениение на въглища/дърва в населените места с повече от 100 000 жители.

  62. 62 Профил на Yossarian
    Yossarian
    Рейтинг: 334 Неутрално

    До коментар [#51] от "Роси":

    До коментар [#60] от "traveler1":

    Ако си бяхте направили труда да погледнете данните за една година назад, щяхте да видите, че превишаване на нормата на ФПЧ има през януари, февруари, ноември и декември. И нямаше да пишете глупости! Или данните нямат значение, по-важното е да се плюе и троли?

  63. 63 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1989 Весело

    [quote#51:"Роси"]Ако причината е в твърдото гориво, защо и през лятото въздухът е мръсен. [/quote]
    Заради вятъра и прахоляка (миенето на улиците и свежата трева, дето да задържа прахоляка). Абе причините се редуват: като се изморят вятъра и прахоляка (и част от колите дето не мърдат цяла зима), предават обектна на твърдото гориво...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  64. 64 Профил на .NET
    .NET
    Рейтинг: 449 Неутрално

    Дано природата се смили над нас с вятър, който да разкара тази гадост от въздуха. Нищо друго не е в състояние да реши незабавно(при това времено) този проблем. Ако има начин на всеки 2-3 дни да подухва лек ветрец, колкото да изчисти въздуха...

    Потреблението на дърва за огрев трябва да се обложи с акциз такъв, че да го изравни по цена с газ и ток. Това ще доведе до намаляване на незаконната сеч и драстично свиване на потреблението на дърва. Който не може да си осигури средства за отопление, има социално министерство, то да финансира ваучери за отопление само на ток или газ.

    Бъдещето е не просто пред богатите държави, а пред тези, които са най-напред с образованието. - в."Капитал", 22.12.2016г.
  65. 65 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1989 Весело

    [quote#61:"tvr18355030"] Когат някое място за преглед си позволи да прави фиктивни прегледи не се санкционира само то а директно се отнема лиценза издаден от държавата и се затварят всички места, които го ползват) [/quote]
    Значи всички места ще се надпреварват да правят фиктивни прегледи, та да си избият вложените пари преди да ги затворят... заради някой друг.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  66. 66 Профил на Siriously
    Siriously
    Рейтинг: 347 Неутрално

    Аз не мисля, че причината е (само) отоплението на дърва, въглища...По празниците стойностите бяха в норма, а хората си бяха по цял ден вкъщи, в момента всички са на работа, едва ли някой оставя горяща печка, докато не си е вкъщи...

    S
  67. 67 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1023 Неутрално

    [quote#4:"libertariansky"]Да се забрани движението на всички дизели и коли над 20 години.[/quote]

    Проблемът е в отопляването с дърва и въглища!!! През лятото се карат дори повече автомобили, но това замърсяване не се получава. Най-лесно е да бъдат обвинени автомобилите. Прекратяването на отопляването с дърва и въглища е много по-трудно, защото е необходимо повишаване на доходите, а за това не е много удобно да се говори. Сега имат повод да наложат допълнителни такси или данъци за автомобилите, което няма да подобри въздуха, но ще има някой лев за крадене в повече.
    Да сложат поне 50 лева акциз на всеки кубик дърва и на въглищата и проблемът изчезва. И по-малко ще изсичат горите. Но дървената мафия няма да го допусне.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  68. 68 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1989 Любопитно

    До коментар [#64] от ".NET":

    Налагането на такъв висок акциз на дървата, ще стимулира незаконната сеч, щото файдата от контрабандата нараства. От друга страна, още много неща (по-евтини от дърва с висок акциз) могат да горят, но са по-кофти като сажди и вреди от дървата. Просто помощите за отопление, трябва да се дават целево за ток, парно или природен газ (без пропан-бутан, щото ще има много изгърмели).

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  69. 69 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 423 Неутрално

    До коментар [#65] от "gost22":

    "Значи всички места ще се надпреварват да правят фиктивни прегледи, та да си избият вложените пари преди да ги затворят... заради някой друг."

    Не и ако си платил дебела сума за да ползваш лиценза а те затворят на десетия фиктивен преглед...

  70. 70 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3646 Неутрално

    До коментар [#53] от "Yossarian":
    Не твърдя ,че са оk!
    Иде реч ,че либертофонсккте мейнстрим медии са втълпили на хората какви ли не измишльотини за емисиите и ги бранят смело за финансова изгода!
    Примерно едно горене на стърнища дава повече CO2 от колкото цяло село не може да изгори дърва за зимния сезон! А подпалването на близките 2кв.км гора ще отдели повече СО2 от колкото селото за 1300 години.
    Изригването на един Вулкан как го анализираш? Не се водете пшо либертофонските мантри и пишман еколози,използвайте собствения си акъл!



    Libertarianism is just anarchy for rich people
  71. 71 Профил на Жълтопаветник
    Жълтопаветник
    Рейтинг: 227 Неутрално

    До коментар [#70] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    кой ти говори за СО2? Става въпрос за фпч, с които ти и твоите себеподобни ни тровите, горейки дървета.

  72. 72 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1989 Неутрално

    До коментар [#69] от "tvr18355030":

    Че то, всеки конкурент ще плати пребогато на един човек в един обект само, и да ме затворят. Та освен да отворя огромен брой обекти, които да ми върнат вложеното в кратък срок, преди да са ми отнели лиценза... Ми най-лесно става, като обектите пуснат промоция за "прекарване на преглед"... То, нещата не стават само с високи цени, трябва си и друго.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  73. 73 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3646 Неутрално

    А за Павлово и Бъкстон, допринася и великото решение на Данчето Фандъкова, така да ремонтира бул. Братя Бъкстон, заради велоалеята, по която апропо, днес ако минат 10 колелета е добре.
    _____________
    Е тя кака Данка в полза на немската бакалия в Борово специално направи още едно кръстовище с разширен път със светофар за да може зареждащите камиони да обгазяват местното население!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  74. 74 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2158 Неутрално

    [quote#61:"tvr18355030"]Пълна забрана за отоплениение на въглища/дърва в населените места с повече от 100 000 жители. [/quote]Това как ще се постигне?

  75. 75 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1675 Неутрално

    До коментар [#45] от "Петър Николов":

    Не, проблемът е, че се карат стари дизели. Отделно и се махат или крадат катализаторите. Така виновни са не дизелите, а данъчната система и простотията ни. Отделно, че автомобилите не са най-големия "обогатител" на въздуха ни.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  76. 76 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3979 Неутрално

    До коментар [#13] от "eyd13372645":


    [quote#13:"eyd13372645"]Путин искаше да ви построи ГАЗОПРОВОД[/quote]
    Въпросния газопровод е само ТРАНЗИТЕН-за тебе нямаше да има.Иначе,ако е за газопровод-то и сега има от Русия

  77. 77 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 575 Неутрално

    До коментар [#4] от "libertariansky":
    До коментар [#5] от "Yossarian":

    Достатъчно е да се следи дизеляците да имат катализатор, щото 90% от тях са със свалени катализатори!
    Иначе 99,9% от 20 годишните бензинови автомобили са на газ и не отделят никакви прахови частици!

  78. 78 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3525 Неутрално

    До коментар [#54] от "gost22":

    То и сега си мисля, че 10 шишета аугментин (каквото моето дете се налага да пие почти цяла зима за потискане на алергичните реакции от мръсния въздух) удрят достатъчно в джоба.

    Но явно раята си прави сметката, че е по-добре по 500 лева всяка зима за лекарства, 20 дена болнични (за себе си и детето) и 5 години по-къс живот, отколкото да си изхаби 2 дена за протест пред общината или не дай Боже, най-страшното нещо (даже ме е страх да го изрека без едно "О, Боже, само това не" отпред) - някой да повдигне въпроса за слизане от колите.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  79. 79 Профил на evelin_m
    evelin_m
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#73] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Напълно съм съгласен с теб ! Адмирации !

  80. 80 Профил на Sinite - завоят наляво забранен
    Sinite - завоят наляво забранен
    Рейтинг: 1005 Неутрално

    [quote#5:"Yossarian"]Това наистина е голям проблем. Решения:
    1. Забрана за отопление на твърдо гориво
    2. Забрана за движение на автомобили над 20г.
    3. Високи данъци и екотакса за дизелови автомобили
    4. Обръщане на скалата на данък МПС така че по-новите автомобили да плащат по-нисък данък, а тези над 15г да плащат минимум 500 лв. годишно. [/quote]

    това което си написал е абсолютно правилно да се направи, но да се обзаложим ли че нищо подобно няма да се случи

    това означава, че която партия го направи няма да влезе в следващия парламент, ще ги обвинят за еко-терористи, масони, соросоиди и т.н

    Има два пътя - единият е десен, другият е грешен.
  81. 81 Профил на snower
    snower
    Рейтинг: 327 Неутрално

    [quote#42:"cinik"]Дефиниция за софийска невменяемост [/quote]
    Мръсният въздух не е само в София, виж данните. Освен това, сериозните промени, например високите данъци за стари коли, изискват законови промени. Кметовете могат обединено да излязат с предложения, но предпочитат да ги преизберат сред мръсен въздух, отколкото да не ги изберат на чист въздух.

  82. 82 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3525 Неутрално

    До коментар [#80] от "Sinite - завоят наляво забранен":

    На жълтите павета наричат тази тактика за политическо дълголетие така: "Цфинкята си сака помийката!"

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  83. 83 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3525 Неутрално

    До коментар [#81] от "snower":

    Да, както написах. Формулата за успех сред българските избиратели: "Ципни ън цфинкютю помийката, ич' я упраулеъш до пенция!"

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  84. 84 Профил на borkar
    borkar
    Рейтинг: 421 Неутрално

    До коментар [#80] от "Sinite - завоят наляво забранен":
    Аз мисля, че хората които споделят мението за намаляване на броя на автомобилите и налагане на ограничения никак не са малко. Хиляди хора чакат разширението на зоните за платено паркиране.

  85. 85 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3525 Неутрално

    До коментар [#84] от "borkar":

    Вместо зона за платено паркиране в Лозенец и Лагера, програмата на общината за 2017 г. включва отварянето на нови православни храмове от двете страни на Южния парк и възстановяването на стария кръст до Кинтекс, където гражданите да могат да се молят за изцеление от болестите, които са ни докарали с мръсния въздух.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  86. 86 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1824 Любопитно

    Новия кмет по екология и Фандъкова , да вземат мерки и не само те.
    Основният замърсител е отоплението на дърва и въглища.
    На първи и втори януари автомобили в София нямаше, но пък температурите от 3 дни падат до -12 градуса.
    Ако не вярвате проверете, че замърсен въздух няколко пъти над нормата има и градчета като Смолян , където автомобилният трафик е последеният проблем.

  87. 87 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1989 Любопитно

    До коментар [#78] от "cinik":
    Хората не свързват директно едното с другото, обаче нагледно виждат, как онези в колите си стоят в "тапата" по-рахат, от онези в ГТ, а и с калта по улиците и локвите се справят без да се изкалят... и познай каква е мечтата на 90% от пътниците в автобуса.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  88. 88 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3525 Неутрално

    До коментар [#86] от "001":

    Обсъждали сме много пъти темата, кое цапа повече, колите или кюмбетата. Но фактът, че докато имаше измервателна станция на Орлов мост, чупеше рекордите (но сега я махнаха), показва как и двете имат своя достоен принос принос.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  89. 89 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1824 Гневно

    До коментар [#88] от "cinik":

    Да, обсъждали сме го и е добре да прегледаш клипа, че Видин е града с най много дни с мръсен въздух. Там нямат орлов мост, но пък използват най евтиното възможно отопление. Дърва и въглища.
    На първи януари, автомобилите в София се брояха на пръсти , сутринта беше -13 градуса и замърсеността на въздуха стигаше около 3 пътин над нормата.

  90. 90 Профил на Петър Николов
    Петър Николов
    Рейтинг: 275 Неутрално

    До коментар [#75] от "deutschwagen":

    и аз точно това имах в предвид. Вече не съм броил автомобили преди/след 2000.

  91. 91 Профил на yeah, well... whatever
    yeah, well... whatever
    Рейтинг: 225 Весело

    Страхотни услуга на "сайта на Столична община". (дето дори домейн няма )
    Почти на всяка графика вертикалната скала е различна, идеално.
    Човек да и погледне всички и да сравни
    А и пределната концентрация е 50 µg/m3, но всички барове над 50 са си свежо зелени, в нормата демек
    Само един жълтее около 200, така, за цвят да има

    Beware the man of one book. ~ St Thomas Aquinas
  92. 92 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3525 Неутрално

    До коментар [#89] от "001":

    Между 3 или 9 пъти над нормата има разлика. Видин, Стара Загора, Горна Оряховица, Смолян нямат централна топлофикация. Топлофикация София отнема няколкостотин мегавата от отоплителните нужди и пак ще се изтровим.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  93. 93 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1989 Неутрално

    До коментар [#80] от "Sinite - завоят наляво забранен":

    Всъщност това не може да се направи насила. Хората са като течност, а не като газ, и няма как да бъдат компресирани в по-малък обем. А една партия, която постигне тези неща давайки на хората, ще гътне всички останали партии, независимо от огромните вътрешни или външни интереси, дето ги подкрепят. Само дето трябва да се пипа постепенно и с акъл. Първа цел е отпушване на трафика, като се прецакат колите на трупчета (тези, които не са в движение). Всички ще са навити, дори и автоталибаните щото ще се отворят места за паркиране. Второто е, кондуктори в ГТ вместо контроли, които да продават билети и да таксуват по системата дето един билет важи за няколко превозни средства с прекачване, за определено време. Хем огромен брой смислени работни места, хем гратисчиите отпадат и има чувство за справедливост. Следва, всеки бракуван автомобил със софийска регистрация получава една карта за ГТ за цяла година. Бонуси за пенсионери при пътуване с ГТ извън пиковете. Бонус за студентите при пътуване към/от студентски град.
    И не, не е скъпо, щото в момента със самотаксуването гратисчиите изяждат куп пари, дето ще покрият разходите по отстъпките, но пък ще има повече ползващи ГТ заради отпушения трафик и по-малката навалица в пиковете...
    Та ако повече хора печелят от промените, а по-малко се чувстват застрашени (автоталибаните), то може да се промени статуквото и купуването на автогласове.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  94. 94 Профил на evmen
    evmen
    Рейтинг: 442 Неутрално

    ИЗКЛЮЧИТЕЛНО СМЕ ПРИТЕСНЕНИ ОТ ПРОВИНЦИЯТА ЗА ЗДРАВЕТО НА СТОЛИЧАНИ! (провинция- тълкувание:присъединени територии) !ТА! МНОГО НИ (ДРЕМЕ) Е ПРИТЕСНЕНО В ПРИСЪЕДИНЕНИТЕ ТЕРИТОРИИ ЗА ВСИЧКО ОТ И ЗА ГРАНДОМАНЩИНАТА НА ТН.СТОЛИЧАНИ! ОРЕВАХТЕ БЪЛГАРИЯ ЗА ЩЯЛО И НЕЩЯЛО ! АПМ!

  95. 95 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 432 Весело

    До коментар [#13] от "eyd13372645":

    А можеше и на ГАЗ да е хем по евтино хем по Икономично.
    ------
    по-добре да се тровим, отколкото да ползваме руски газ.

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  96. 96 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 432 Неутрално

    Вместо по 1 млрд. за опаковане със стиропор, можеше с тези пари да се изгради газифициране на тези блокове.

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  97. 97 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1214 Неутрално

    До коментар [#58] от "Yossarian":

    ние сме на едно мнение...няма за какво да спорим ,но при факта че абсолютно нищо не е наред в нашата държавица...някак си за замърсяването едва ли е най-големия ни проблем,а за мерките предложени от теб няма политик с топки който даже да ги предложи ,на повечето им пука само за джобовете им и възможноста да стоят на власт максимално дълго заради далаверата от власта

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  98. 98 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1824 Любопитно

    До коментар [#92] от "cinik":

    Значи забраняваме да се движат всякакви превозни средства в София и живеем здравословно, само с 3 пъти по голямо замърсяване от допустимото.
    Нали се сещаш, че когато една трета от живеещите в София ги няма по празниците, тези от тях които се отопляват на дърва и въглища не са си ползвали камината и печката . В момента в който се приберат и те трябва да се отопляват.

  99. 99 Профил на In my world
    In my world
    Рейтинг: 702 Весело

    да се забранят дизелите и селяните от горубляне,горна банкя и другите села.Тези трябва да спрят да използват въглища и дърва.

    In many wars between the CIVILIZED MAN and the SAVEGE.Support Civilized man defeat the terror(islam)
  100. 100 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3525 Неутрално

    До коментар [#98] от "001":

    Приносът на транспорта към замърсяването е абсолютно безспорен. Достатъчно беше тунелът под НДК да стане двупосочен и на следващия ден можеше не само да видиш, но и да дъвчеш продукцията на ауспусите (при все че центърът е затворен за камиони). И знаеш как затвориха спирката на тролеите, в подлеза, което продължава до ден днешен.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK