Фандъкова ще се бори с мръсния въздух в София с реорганизация на градския транспорт

Фандъкова ще се бори с мръсния въздух в София с реорганизация на градския транспорт

© Юлия Лазарова



Твърдото битово гориво и засиленият трафик са в основата на замърсяването на въздуха в София. Това обяви столичният кмет Йорданка Фандъкова пред Би Ти Ви.


Тя добави, че е обезпокоена от нивата на прахови частици във въздуха в града, които в последните дни са завишени с от 5 до 9 пъти. Най-сериозен е проблемът в районите в близост до кварталите "Красно село" и "Павлово", както и "Надежда".


Според Фандъкова начинът за преодоляване на този проблем е не да се забранява на хората да се топлят с твърдо битово гориво, а да се направи реорганизация на градския транспорт. Една от идеите е в дни със завишени прахови частици в София приоритетно по улиците да се движат автобуси.




"Вече се изгражда система за даване на предимство на градския транспорт спрямо автомобилите. Дори може да има и безплатен градски транспорт в подобно дни, но това е трудно осъществимо. За целта подменяме постоянно автопарка. От вчера вече имаме и електрически автобус", уточни Фандъкова.


По думите ѝ в общинските сгради е започнала подмяна на инсталациите за отопление. В повечето от тях ще се мине на газ, а някои ще са и на възобновяеми енергийни източници.


Вижте видеото по темата, създадено от "Дневник" в края на миналата година:


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (153)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 914 Неутрално

    не да се забранява на хората да се топлят с твърдо битово
    -----------------------------------
    По-скоро е наясно, че първо такава забрана е спорно дали може да се наложи и второ пък е 100% сигурно, че няма кой да следи/санкционира.
    А с прост нос се усеща, че кюмюрджиите имат основен принос за мръсния въздух....

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  2. 2 Профил на Грант мотивиран, правоверен либерал
    Грант мотивиран, правоверен либерал
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Поне се прави нещо. Но друго си е да се плюнчиш във форума или да пускаш по 5 статии на ден, има полза

    Дневник - рупор на демократичната цензура. "Правилата" на форума - СПОРЕД ФИНАНСОВИЯ ИНТЕРЕС НА СОБСТВЕНИКА :)
  3. 3 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    Какво, ще пуснат старите таралясници по линиите ли?
    А утре като стане -15° и се запалят всички печки?

    Апокалипсисът апокалиптичен
  4. 4 Профил на one_1980
    one_1980
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Тази нашата кметица ните едно непопюлярно, но правилно решение не е взимала и няма да вземе.
    Нито забрана за стари коли в центъра, дизели;
    нито забрана за твърдо гориво, там където има възможност за друго.
    Дай й да говори за детските градини и пробив на някой друг булевард.

  5. 5 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3299 Неутрално

    [quote#2:"Правоверен грант-коментатор"]Поне се прави нещо. Но друго си е да се плюнчиш във форума [/quote]

    Ти изобщо прочете ли, какво Фандъкова предлага? Извинявай, но госпожата просто иска да ни чука в мозъка. Може ли средно грамотен човек със здрав разум да очаква спад на ФПЧ в Павлово и Дружба, понеже по сокаците и между блоковете ще почнат да обикалят автобуси?

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  6. 6 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 471 Любопитно

    Купиха сто дизелови автобуса и се сетиха, че имало и електрически... безценно, Данче...

    Stef
  7. 7 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1172 Весело

    вече имаме и електрически автобус...1бр...няма какво да добавя...

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  8. 8 Профил на zidane
    zidane
    Рейтинг: 656 Неутрално

    айдееее, пак ще откриваме топлата вода!
    и отново - нищо за аутоталибаните и социално слабеещите кюмюрджии. реорганизации с обществени средства и обществени поръчки? докога бе, общинари неедни?

  9. 9 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3299 Неутрално

    [quote#7:"не на безразличието"]вече имаме и електрически автобус...1бр...няма какво да добавя...[/quote]

    Ама ти не знаеш ли, той действа като филтър! Като се завърти в един квартал, събира праха от въздуха в една торбичка като за прахосмукачка !

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  10. 10 Профил на In my world
    In my world
    Рейтинг: 649 Весело

    дизелът и селяните са проблемът за мръсния въздух.

    In many wars between the CIVILIZED MAN and the SAVEGE.Support Civilized man defeat the terror(islam)
  11. 11 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1674 Неутрално

    "Вече се изгражда система за даване на предимство на градския транспорт спрямо автомобилите."

    Лозунги - петилетката за 4 години. А на практика се прави обратното и се закриват трамвайни линии.

  12. 12 Профил на mtzvetkov
    mtzvetkov
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Огромен проблем е въздуха в София! А още по-голям е проблем е реакцията на кметицата. Тази госпожа адекватна ли е, изобщо? Трябват радикални мерки..

  13. 13 Профил на Deinio
    Deinio
    Рейтинг: 408 Неутрално

    Не знам защо адресира проблема по този начин. Той съществува от много години, а ГЕРБ са на власт в София повече от 10 г. Звучи все едно сега се захващат с проблема. Защо купиха китайски дизелови автобуси при пложение, че има алтернативи? Въпросът е риторичен, отговоррът е ясен.

  14. 14 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3299 Неутрално

    [quote#4:"one_1980"]Тази нашата кметица ните едно непопюлярно, но правилно решение не е взимала и няма да вземе.
    Нито забрана за стари коли в центъра, дизели; нито забрана за твърдо гориво, там където има възможност за друго.[/quote]

    Пък на колко пъти щяха да разшрияват сините зони и всеки път се изпокриват като лалугери? Няколко квартала са станали буферен паркинг на цяла България, когато идва по работа или за развлечение в София.

    Но за непопулярните мерки не съм съгласен - виж, ако мярката е непопулярна и вредна, като например поскъпването на билета и автобусните концеси, тогава не можеш да им спреш устрема, а съюзниците от "поддържащото мнозинство" винаги се оказват предостатъчно

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  15. 15 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1424 Любопитно

    Много лесно ще се пребори - на четна дата се движат автомобилите с четни номера, на нечетна - тези с нечетни... и замърсяването ще спадне веднага.... ама недоволните ще са в пъти повече.

    Коя под ред е тази статия за въздуха?

    Жената е покана за щастие
  16. 16 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 701 Неутрално

    Фандъчка хвърля ФПЧ в очите.

    седеньето го зголемува задникот
  17. 17 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1847 Неутрално

    И аз мисля, че само с градския транспорт нма да се оправи въздуха - колкото и да е непопулярно, трябва да се ограничат (оскъпят, глобят все едно) използването на твърдите горива и движението на леките коли, особено тези които пушляват.

  18. 18 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3299 Неутрално

    [quote#13:"Deinio"]Защо купиха китайски дизелови автобуси при пложение, че има алтернативи? [/quote]

    Тези автобуси са Евро-6 и са най-малкият проблем на фона на 700 000 коли 4-та ръка, които не само разпръскват сажди, но и рият всякаква кал от градинки и остатъци от тротоари, по която са свикнали да спират под патронажа на общината.

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  19. 19 Профил на futurama
    futurama
    Рейтинг: 267 Неутрално

    Нали ти купи китайските дизелаци.

  20. 20 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3299 Неутрално

    [quote#16:"Пипера е много лют"]Фандъчка хвърля ФПЧ в очите.[/quote]

    + 1000 !

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  21. 21 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 676 Неутрално

    За съжаление 90% от замърсяването се дължи точно на лигнитните въглища и разни химии които хората горят, Данче.. А също така на атмосферни процеси.. Дори нито един автобус да няма в движение в София промяната ще е минимална! Защо най-голямото замърсяване е измерено точно когато градският транспорт беше на празничен режим и 30% от София беше извън нея?? Помислете!

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  22. 22 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1424 Любопитно

    До коментар [#10] от "In my world":

    Мда... но Данчето Фандъкова им е виновна.
    В интерес на истината повечето от дизеловите автобуси на СА Градски транспорт са от Евро4 нагоре и са задължени да отговарят на всички изисквания за безопасност, защото возят хора. Повечето коли които се движат по улиците ни са с изрязани катализатори, шунтирани филтри за твърди частици и т.н. И за това ли Герб са виновни?

    Аре стегнете се малко.

    Ако и метро нямаше в София не знам кво щяхме да дишаме.

    Жената е покана за щастие
  23. 23 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    До коментар [#6] от "stef":

    Не са проблем 100 дизелови автобуса, а стотиците хиляди коли по пътищата.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  24. 24 Профил на today
    today
    Рейтинг: 933 Неутрално

    Могат да сложат дебел акциз на въглищата, с което отоплението на въглища ще стане неизгодно, но по Перник пак ще започнат незаконен добив.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  25. 25 Профил на boyanv
    boyanv
    Рейтинг: 251 Неутрално

    След като прочетох "Фандъкова ще се бори...." приключих с четенето.

    Μπόικο δεύτερη βουλγαρική δολοφόνος
  26. 26 Профил на In my world
    In my world
    Рейтинг: 649 Неутрално

    До коментар [#22] от "bgpainter":
    селяните от горубляне,горна банкя и другите.Те се топлят на дърва и въглища.

    In many wars between the CIVILIZED MAN and the SAVEGE.Support Civilized man defeat the terror(islam)
  27. 27 Профил на alg57373608
    alg57373608
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Щом ще се бори кметицата, както показва опита от предните "борби", затваряйте прозорците по-плътно и не ги отваряйте често. Пет пари вече не давам за обещанията на кметицата. Нито едно не е изпълнено като хората.

  28. 28 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3299 Неутрално

    [quote#12:"mtzvetkov"]А още по-голям е проблем е реакцията на кметицата. Тази госпожа адекватна ли е, изобщо? Трябват радикални мерки..[/quote]

    Според мен отговорите за интервюто ги е писала пиарката, с инструкцията "Ън теа 1 милион боклука (изорда, пеераса, цървула, разпоретини) треъ са ъ ъм каеш нешо, аъ като го кааш, че си збръчкаш челото от мислене! Кфоч' каеш, не дзначение, теа и без тфа нишо не разбират и не знаат за кфо са се рОдили, че им е*а майката!"

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  29. 29 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3634 Неутрално

    Твърдото битово гориво и засиленият трафик са в основата на замърсяването на въздуха в София.
    _________
    Не е вярно! Як либертофонски лай от всички мейнстрийм медии по темата трети ден! Това не отговаря на истината!
    Въздуха е мръсен от неизмитите от 25-30 години улици,строежите на герберските протежета и в пъти увеличения въздушен трафик!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  30. 30 Профил на Deinio
    Deinio
    Рейтинг: 408 Неутрално

    До коментар [#22] от "bgpainter":
    Не казвам, че автобусите са най-големият проблем със замърсяването, но при положение че купуваш дизел за най-мръсната столица в ЕС, говори за абсолютно подценяване на проблема. Да видим дали ще имат топки за непопулярни, рестриктивни мерки. Това е в интерес на всички нас, които дишаме тия боклуци.

  31. 31 Профил на alg57373608
    alg57373608
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#26] от "In my world":

    Пълно от "селяните" има и баш в центъра на София. Някои и ресторанти карат на дърва. Нищо че пушекът влиза в прозорците на живеещите наблизо. Кметската управа дори с това дребно нещо не може да се справи и издава разрешенията за бизнес не с оглед мръсна/чиста среда, а срещу размера на подкупа. Та ще се надяваме трафика да оправи.

  32. 32 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 676 Неутрално

    Всички говорят наизуст като гледам.. Ще махнели дизеловите автомобили и положението ще се оправило, ще спрели автобусите, ще пускали четни номера само.. :-) Съветвам ви да идете в произволно градче в котловина в студен, безветрен ден.. дори да е 10 хилядно само с 500 коли и една автобусна линия и да измерите замърсяването на въздуха.. Гарантирам че ще е същото!!!

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  33. 33 Профил на alg57373608
    alg57373608
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#29] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Мърсотията е неизмивна в София, идете вижте подлеза до Спортната палата! Това е София, центъра, това е културата и хигиената ни. И на Фандъкова включително.

  34. 34 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3634 Неутрално

    [quote#21:"ostin22"]Защо най-голямото замърсяване е измерено точно когато градският транспорт беше на празничен режим и 30% от София беше извън нея?? Помислете![/quote]
    Щото на Летище София самолетите кацаха през 30 секунди! А ромовете бяха извадили крадени кабели и гуми за да ги запалят и да им отделят метала за вторични суровини!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  35. 35 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3299 Неутрално

    Само да припомня как завърши един подобен кризисен пиар - оплакване на майки с деца от нахлуването на коли в Борисовата градина. Откриха една стойка за бариера, обещаха достъп с карти само за служебни случаи, снимаха се, разтръбиха по прасе-пресата, но самата бариера и до ден днешен не е пристигнала:

    http://www.dnevnik.bg/live/novini_ot_vas/2016/08/15/2811742_pak_za_kolite_v_borisovata/

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  36. 36 Профил на andrej_lj
    andrej_lj
    Рейтинг: 55 Неутрално

    Фандъкова за пореден път мига с очи и моли за търпение - сякаш е кмет от 10 дни, а не 10 години. Само със закупуване на нови (китайски дизелови) автобуси не става. Спаси София от две години говори за нуждата от ускоряване на градския транспорт: въвеждане на повече БУС ленти и ограничени трамвайни трасета, ремонт на трамвайните трасета, нови гъвкави билети, светофари даващи предимство, проактивна роля на общината за насочване на хората към градския транспорт и много други. За тези години нито едно от тези решения не беше прието. Време е най-сетне да почнете да работите сериозно и с ум иначе си ходете назад в Белчин бани (Самоковско), че вече ни писна от неспособността ви!

  37. 37 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3634 Неутрално

    До коментар [#33] от "alg57373608":
    Виждал съм това място разбирам за какво говориш,шефовете на шуробаджанашки общински фирми стопанисват много такива места и въпреки огромните приходи от наеми ги занемаряват и всичко е клоака!
    Кметицата лъска булевардите и плочите само където има инвестиор Клас А и е построил МОЛ или Бизнес Парк.

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  38. 38 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1460 Весело

    Юрдечка се бори със замърсяването, чрез купуване на евтини дизелови таралясници от Китай. И ЕДИН електрически автобус.

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  39. 39 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3299 Неутрално

    До коментар [#32] от "ostin22":

    И по какъв начин смогът в малкото градче се връзва със столица с централната топлофикация, с 1 милиард натрупани загуби и население, което получава 2 пъти по-високи заплати от малките градове?

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  40. 40 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3443 Неутрално

    Тя не е проста учителка. Тя е преди всичко възпитателка. Вижте как внедрява у софиянците стойностно и политкоректно отношение към кюмюро.

  41. 41 Профил на 4itatel
    4itatel
    Рейтинг: 453 Неутрално

    Фандъкова вече се бори, като купува дизелови автобуси втора и трета употреба за градския транспорт. И втора и пета употреба вагони и мотриси за метрото, които блокират от старост...

    4itatel
  42. 42 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 464 Неутрално

    По- скоро слаб кмет до сега, който не показа нито гръбнак да налага решения, нито топки да бъде силна индивидуалност, различна от партията си и сивите й кардинали. Иначе й симпатизирам.

    Градът определено се развива, основно благодарение на европейски пари и заеми.
    Но липсва визия за повечето от проблемите - застраояване, елени зони, транспорт, чистота, екология....

  43. 43 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 594 Весело

    Проблемите на въздуха в София идват първо от :
    1. Тотално разнебитена улична настилка и зелена система
    след това
    2. От непочистването на града от страна на комуналните фирми- имали столица в Европа, която се мие и чисти един път в годината и то само на някой улици.
    следва
    3. Градския трафик: разнебитени лични и обществени МПС, лоши и некачествени горива , ужасна инфраструктура
    и чак тогава е наред отоплението с твърдо гориво, и то забележете, защото включването към ТЕЦ и пророден газ за цели райони в столицата е невъзможно и защото има ли държава в света в която отоплението на природен газ да бъде скъпо почти колкото със смядовски радиатори...

  44. 44 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2126 Неутрално

    Данче, безплатен съвет от мен: проучете примера на Чехия с отоплението на твърдо гориво и го включете в програмата за саниране на сградите.

  45. 45 Профил на koftio_matrial
    koftio_matrial
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Как се дава предимство на транспорт, който минава на 28 минути, мръсен е, смрадлив, неотоплен и виси заедно с автомобилите в здръстване? И за да внеса конкретика - крайградските автобусни линии.

    Баце. толкова ме дразниш, че вече се уморих да те плюя
  46. 46 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3518 Неутрално

    "... Вече се изгражда система за даване на предимство на градския транспорт спрямо автомобилите ..."!

    Нищо не се изгражда...! Евтин политически пи-ар! "Дневник", като папагал пре-предава празнословията на софийските общинари, без да им задава конкретни въпроси. Масово поведение на всички медии, добре описано в друга днешна статия.
    Не знам, за друга европейска столица, в която да се отопляват с толкова долнокачествени брикети, дърва, гуми и всякакви боклуци...! Централизираното отопление е символ на кражби и разхищения. Не са уредени отношенията в етажната собственост и няма сила, която да накара селските тарикати навряни по панелките в ЖК-тата, да си плащат парното, водата и поддържането на общите части!
    За състоянието на автопарка, няма смисъл да говорим! То се вижда! Паркирането е ужасяващо...! Градския транспорт е пълен с гратичсчии, които общината няма никакво намерение да санкционира...! За изграждането, на какво точно става въпрос...?!!

    Бивш tww09306483.
  47. 47 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 394 Неутрално

    "Според Фандъкова начинът за преодоляване на този проблем е не да се забранява на хората да се топлят с твърдо битово гориво, а да се направи реорганизация на градския транспорт. " - едва ли в европа е останал голям град в който е позволено да се топлиш на кюмюр и дръвца...

  48. 48 Профил на Ivan Nikolov
    Ivan Nikolov
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Основният замърсител на въздуха в момента са брикетите и пилети. После дърва и въглища.
    Отоплението с пилети изхвърля отпадъка в атмосферата.
    Модела обаче е проблем - суровина за 40..50лева, продукция за 300лв. Върху генериращите твърди частици пилети се слага 60% акциз и проблема ще намалее.

  49. 49 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 394 Неутрално

    Хора, изнасяйте се от тоя скапан град! Ако останете си скъсявате живота поне с 15 - 20 години!

  50. 50 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 932 Неутрално

    До коментар [#12] от "mtzvetkov":

    За да се намали замърсеността на въздуха не е ли редно и София да бъде почиствана редовно и да се мият улиците й?
    Като не се почистват прахът и мръсотията от улиците как очакваме въздухът да стане кристален. Не са виновни само печките, а и автомобилите. А ако парното отпление не беше на такива непоносими за много хора стойности, едва ли те щяха да прибягват до въглищата.

  51. 51 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#44] от "volarok":

    Това с отоплението на дърва и въглища се преекспонира за сметка на трафика, който е основен за замърсяването. В центъра не пушат много комини, но въпреки това когато чистя терасите всичко е сиво и черно. По-удобно е да се прехвърли вината на другите отколкото да се коментира защо София е толкова мръсно и каква е ролята на общината за това.

  52. 52 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2126 Неутрално

    [quote#50:"ikar_01"]За да се намали замърсеността на въздуха не е ли редно и София да бъде почиствана редовно и да се мият улиците й? [/quote]От няколко дни е влажно и не се вдига прахоляк, значи проблемът е във въздуха (отопление, автомобили), а не на земята. Мие се напролет, сега улиците ще замръзнат.

  53. 53 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 932 Неутрално

    До коментар [#52] от "volarok":

    Естествено, че трябва да се мие в топло време, но не веднъж годишно в най-добрия случай! Защото на много места и веднъж годишно не се мие. А някога миеха София поне веднъж месечно.

  54. 54 Профил на k_man
    k_man
    Рейтинг: 276 Любопитно

    Ама онази другата лелка много страшно гледа.

  55. 55 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4357 Любопитно

    Основният замърсител на въздуха са стотиците хиляди баракуди движещи из София.И системата позволяваща безконтролният им внос!!Само за пример ,държави като Чехия,Унгария е забранен вноса на автомобили над 4,5 години!!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  56. 56 Профил на селянин
    селянин
    Рейтинг: 488 Гневно

    ами да направят билетите за градския транспорт по 5 лв. и съвсем ще очистят въздуха. аз от както ги направиха по 1,60 лв. не съм стъпил в градски транспорт, защото ми е по-изгодно да се движа с автомобила си!!!

  57. 57 Профил на KaV
    KaV
    Рейтинг: 257 Неутрално

    Малко късно се сещат, но все пак е някакво начало.

  58. 58 Профил на .NET
    .NET
    Рейтинг: 439 Любопитно

    Тази женица и нейните сподвижници от СОС, дават ли си сметка, този брутално мръсен въздух до колко заболели от астма деца води, алергии, колко заболели от рак на белите дробове и други отвратителни заболявания?

    Ситуацията може да се овладее само с драстични мерки, а не с подобни глупости, като реорганизация на градския транспорт.

    Бъдещето е не просто пред богатите държави, а пред тези, които са най-напред с образованието. - в."Капитал", 22.12.2016г.
  59. 59 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 2846 Гневно

    Много е зле тая женица... Силно неадекватна.
    ОСТАВКА!
    Искам да я обвинят в безстопанственост и съучастие в убийство.

  60. 60 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 950 Неутрално

    Идат избори. Вие как си представяте Юююрданка да забрани кюмюра ?

  61. 61 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2126 Неутрално

    [quote#51:"VR|46"]Това с отоплението на дърва и въглища се преекспонира за сметка на трафика, който е основен за замърсяването. В центъра не пушат много комини, но въпреки това когато чистя терасите всичко е сиво и черно. [/quote]В центъра също смърди на дърва и въглища зимно време, пък дори да го довява от съседни квартали. Около празниците нямаше голям трафик и пак имаше показатели над нормата. Няма как обаче да се забрани на хората да ползват дърва и въглища, значи трябва да се сложат филтри на комините, както е в Чехия - не е толкова сложно и скъпо. А старите и пушещи коли трябва поетапно да бъдат изваждани от употреба, първоначално чрез ековинетки за достъп до централните части на големите градове, както е на запад, а след това и чрез данъчната политика и подобряване на масовия градски транспорт. В София това може да стартира с откриването на третия метродиаметър, т.е. след около 2-3 години. Всички тези неща са вече измислени някъде и се прилагат, ние няма нужда да откриваме колелото. Не съм сигурен обаче, кое правителство ще се съгласи да ги въведе. Трябва обаче да се започне отнякъде, защото този въздух го дишаме всички, вкл. и управляващите.

  62. 62 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3518 Неутрално

    До коментар [#48] от "Ivan Nikolov":

    Брикетите, да... Пелетите са скъпи и не се използват толкова. Отделно и печките за пелети са доста скъпи, струват по няколко хиляди. Не са, като обикновена печка за твърдо гориво, в която можеш да хвърлиш всичко, което може да гори...!
    По мои наблюдения, печките на пелети пушат доста по-малко, защото имат много по-добро изгаряне! Както казах, пелетите са скъпи. По-добрите отиват към 500 лева за тон и доставката, понякога е проблем. Има и по евтини, правени от всякакви отпадъци и слама, но не са калорични.
    Брикетите, са най-отвратителното нещо, с което може да се отопляваш! Смърдят ужасно, пушека от тях е тежък и пада веднага ниско...! Добри въглища, трудно се намират или също са скъпи.
    Поне за София, в скоро време не виждам нещо да се подобри...!

    Бивш tww09306483.
  63. 63 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3439 Неутрално

    До коментар [#22] от "bgpainter":

    Е не бе, аз съм виновен, че в града основният транспорт е автомобила. Малко мисъл преди да пишеш не е излишна.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  64. 64 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 932 Неутрално

    До коментар [#61] от "volarok":

    В цевтъра на София има райони, където няма парно - например около улица Пиротска /за там зная със сигурност/.

  65. 65 Профил на starlighter
    starlighter
    Рейтинг: 274 Неутрално

    С 1.60 лв. ще го пребори

  66. 66 Профил на borkar
    borkar
    Рейтинг: 417 Неутрално

    Нямам никакви надежди за подобрение, след като Столична община шеста година подред обещава да извади колите от Борисовата градина и не го прави. От подобни хора не очаквам нищо адекватно, само замазване и общи приказки.

  67. 67 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2637 Неутрално

    “ Една от идеите е в дни със завишени прахови частици в София приоритетно по улиците да се движат автобуси.”

    Като начало, служителите в държавната, общинската администрация и пр. фирми трябва да се ограничат да ползват личните си автомобили?! Това може да стане като се ограничат паркоместата на съотв. институции, както и броя на служебните автомобили(много ми е интересно, какво ще покаже една “инвентаризация” на автомобилите в съоъв. учреждения). Борбата със социалнозначими проблеми е редно да запова с личен пример на управляващите!

    I Want To Believe
  68. 68 Профил на snower
    snower
    Рейтинг: 313 Неутрално

    До коментар [#67] от "2.5":
    Доста интересно би било колко автомобила притежава държавната администрация в съвкупност. Ето една занимавка за журналистите - пратете им писма за достъп до общ. информация и да видим кои чиновници са с най-много коли!

  69. 69 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#61] от "volarok":

    От мои познати с които общувам по-често (да речем около 20-на човека) никой не се отоплява на дърва, а живеят в най-различни райони на София. Дори един който е от Княжево отдавна е на ток защото му излиза по-евтино, отделно чистенето и мръсотията. Общината трябва да се концентрира върху трафика, обществения транспорт, чистота и нещата ще се подобрят.

  70. 70 Профил на snower
    snower
    Рейтинг: 313 Неутрално

    Фандъкова удобно пропусна и множеството кални пространства около блоковете, които импровизирани паркинги и източник на ФПЧ. В Будапеща например, няма да видите и сантиметър кално, незатревено, всичко е покрито с камъчета

  71. 71 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2126 Неутрално

    [quote#69:"VR|46"]От мои познати с които общувам по-често (да речем около 20-на човека) никой не се отоплява на дърва, а живеят в най-различни райони на София. [/quote]Достатъчни са два-три района на София, които се отопляват на твърдо гориво (Факултета, Редута, Хр. Ботев, част от центъра и т.н.), а във всеки от останалите комплекси все има хора, които се отопляват на дърва и въглища, за да се осмърди целия град, вследствие на теченията. Пак казвам, по празниците почти нямаше трафик, но показателите отново бяха завишени - не пет пъти, но три пъти, напр., което пак е над нормата. Не казвам, че причината е само в кюмбетата - проблемът е комплексен и за неговото решаване все трябва да се започне отнякъде. Масовият гр. транспорт засега не решава нещата, трябват ограничения за ползването на лични автомобили - физически достъп, данъци, ековинетки и т.н. За целта обаче, схемата на обществения транспорт трябва да е завършена и оптимизирана и тогава да се налагат ограничения.

  72. 72 Профил на hieros_logos
    hieros_logos
    Рейтинг: 440 Неутрално

    Печките били виновни, старите коли...Забрани, санкции... Хора, хора...
    1. Имам две коли - едната на 15 години, другата на 2. За 15 годишния таралясник плащам със сто лева по-малко данък. Филтърът за твърди частици на по-новата е 2000 евро. Естествено ще го махна щом се запуши. Така и така данъкът ми е повече.
    2. На десет километра от центъра няма газификация. От фирмата доставчик ми казаха до 15 години може и да газифицират. Хората ме предупредиха да си направя голям резервоар за няколко хиляди евро ако искам да ми доставят през топлия сезон, че поради добре почистени улици зимата да забравя доставки. Екологично да стоя на амбиентна температура ли?
    3. На същите десет километра, за да стигна до работа трябва да сменя три превозни средства от гаадския транспорт - 3*1,60 е 4.80. отиване и връщане десет кинта. това са пет литра дизел, които няма как да изхарча за 20км. Толкова с неизползването на колата.

  73. 73 Профил на .NET
    .NET
    Рейтинг: 439 Любопитно

    [quote#70:"snower"]Фандъкова удобно пропусна и множеството кални пространства около блоковете, които импровизирани паркинги и източник на ФПЧ. В Будапеща например, няма да видите и сантиметър кално, незатревено, всичко е покрито с камъчета
    [/quote]

    Поне 50 000 автомобила ежедневно паркират в калните междублокови пространства. Веднъж си бях правил проста сметка, че един автомобил изнася средно около 100 грама кал върху асфалта. Особено през есента и пролетта това прави по 5 тона кал ежедневно. После тази кал изсъхва и автомобилите я вдигат във въздуха под формата на прах. Картинката се влошава, като към праховите частици от калта полепнат алергени, фини частици от колите и от изгорелите твърди горива. Това е ужасът за белия дроб.

    Бъдещето е не просто пред богатите държави, а пред тези, които са най-напред с образованието. - в."Капитал", 22.12.2016г.
  74. 74 Профил на loriivanova
    loriivanova
    Рейтинг: 221 Любопитно

    Градският транспорт в София ще има нова система за таксуване.
    В Стара Загора, също.
    Целта е оптималното използване на градския транспорт. Безплатното предоставяне на услугата не е успяло в Талин.
    Интересно е как ще се приложат изброените мерки.

  75. 75 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2126 Неутрално

    [quote#72:"hieros_logos"]На същите десет километра, за да стигна до работа трябва да сменя три превозни средства от гаадския транспорт - 3*1,60 е 4.80. отиване и връщане десет кинта. това са пет литра дизел, които няма как да изхарча за 20км. Толкова с неизползването на колата. [/quote]Именно. Поради същата причина и аз ползвам автомобил за придвижване в града, вкл. ако да се налага да ползвам синя/зелена зона. Увеличаването на цената на билета беше голяма грешка на Ст. община, при условие, че в някои европейски столици вече се въвежда безплатен обществен траспорт.
    [quote#73:".NET"]Поне 50 000 автомобила ежедневно паркират в калните междублокови пространства. Веднъж си бях правил проста сметка, че един автомобил изнася средно около 100 грама кал върху асфалта.[/quote]Автомобилите, паркирани в зелените площи са доста повече и оставят повече от 100 г. кал по асфалта. СО обаче никога няма да огради или чакълира зелените площи, защото паяците от доста време обикалят кварталите и вдигат коли от тях, а това е сериозно перо за приходите на общината. Все има хора, които паркират по тротоарите и зелените площи и все им се налагат глоби, без това да решава проблемите, каквото напр. би било построяването на подземни паркинги. Аз съм съгласен да давам 50-60 лв. на месец за подземен общински паркинг някъде в квартала, ама като няма.

  76. 76 Профил на Коце Слаев
    Коце Слаев
    Рейтинг: 280 Неутрално

    Постепенното преминаване към превозни средства на общ. транспорт в Сф. с електр. двигатели е добра и адекватна инициатива, но по-малкия проблем в борбата с лайняния въздух в Софийско. Всеизвестен факт е, че главния замъсристел са ТЕЦовете и битовото използване на твърдо гориво, от които въглищата са най-лоши!

    Живея в близост до столицата и имам визуална представа, как изглежда смогът над София в различните сезони.

    1. Лято/ранна есен: Леко сивкаво-син смог от газове на МПСта и от многото непочистени строителни площадки (гуми на камиони) и т.н. ТЕЦ Изток добре прикрива Дружба. Въпреки това през седмицата София се вижда относително добре от Лозенска планина, а през уикенда изгледът е почти кристално чист.

    2. Късна есен / Зима: Над 50% от домакинствата в селата и малките градчета около София, а и редица къщи в самата София бутат здраво кюмюр, неизсъхнали дърва, битова нафта, мазут, а понякога и запалими битови отпадъци в печки и локални отоплителни инсталации. София не се вижда; децата започват да кашлят - добра предпоставка за разпространение на вируси, астма или просто белодробна недостатъчност и след това смърт; смогът е тъмно сив с леки червеникави нюанси. Софийско поле е покрито с тежка димна пелена, която малко се разсейва около Коледа, когато "софиянци" се прибират по родните места, но пък около 31 дек е ад, защото пиротехниката допринася допълнително за липсата на нормален за дишане въздух.

    3. Пролет: ако зимата е къса (до средата на март) и вали повечко дъжд, въздухът се избистря бързо ... но пак ще дойде зима и пак няма да може да се диша.

    РЕШЕНИЯ:
    ГЕРБ или който там управлява Булгаристан да спре с популизма и лесните измъквания, а да се концентрира в/у проблема с твърдото гориво за отопление (основен проблем не само в София). Да се наложи данък комин и данък въглища на всички домакинства; да се започне с постепенно затваряне на всички ТЕЦове; да има контрол над строителните прощадки; да се направят инсталации улавящи фините прахови частици (бая пара, но има такива в редица големи европ. градове); държавата да стимулира използването на пелети, сухи дърва и електр. за отопление през зимата и т.н. и т.н. всеизвестни решения, но липса на топки и воля, за да се направи нещо по проблема! И така ще продължава, докато не се издушим като китайци ...

    "Миналото е понятно за нас само в светлината на настоящето и можем напълно да разберем настоящето само в светлината на миналото." - E. H. Carr
  77. 77 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3518 Неутрално

    До коментар [#73] от ".NET":

    50 хиляди коли, да паркират всеки ден в калта? Защо си мисля, че са много повече...?! И десетки тонове кал и прахоляк се носят из въздуха, според сезона! Дори в центъра на София, има ужасяващо мръсни и гнусни места, какво остава за кварталите?!

    Бивш tww09306483.
  78. 78 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3439 Неутрално

    До коментар [#76] от "Коце Слаев":

    Я кажи тия проценти, дето така смело ги разхвърляш, на каква база са? От къде взе статистиката?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  79. 79 Профил на loriivanova
    loriivanova
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#75] от "volarok":

    "Аз съм съгласен да давам 50-60 лв. на месец за подземен общински паркинг някъде в квартала, ама като няма."

    Толкова струва картата за градски транспорт )))

  80. 80 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1412 Любопитно

    До коментар [#72] от "hieros_logos":

    За всичко друго съм съгласен, ама не и за градския транспорт - месечната карта е 50 кинта, дори само 20-те работни дни да се ползва през месеца е 2.50 на ден. Но естествено смяната на 3 превозни средства за 10км не е оферта, особено през зимата.

  81. 81 Профил на laveol
    laveol
    Рейтинг: 608 Неутрално

    [quote#2:"Правоверен грант-коментатор"]Поне се прави нещо.[/quote]
    Е, тя Общината вече доволно направи, специално за градския транспорт. Най-важното решение в града за миналата година беше увеличаването на билетчето. Сигурен съм, че и това е било с умисъл да се насърчи ползването на градски транспорт.

  82. 82 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1412 Любопитно

    Аз отдавна имам чувството, че на тази женица някой и пише изявленията - ето сега от няколко дни се тръби за замърсяването, кризисния ПР се е събрал и измислил някакви глупости, които сега г-жа кметът декламира под строй - не може иначе човек с нормална интелигентност да ръси такива безумни обяснения.

  83. 83 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2126 Неутрално

    [quote#79:"loriivanova"]Толкова струва картата за градски транспорт[/quote]50 лв. за общински паркинг и 50 лв. за карта за транспорта ми излизат колкото горивото за придвижване в града за работа и евентуално паркиране, ако се наложи понякога влизане в синя или зелена зона. Аз съм ок, при условие, че е налице удобен гр. транспорт.

  84. 84 Профил на hieros_logos
    hieros_logos
    Рейтинг: 440 Неутрално

    До коментар [#80] от "rainbou1":

    В това отношение си прав, но аз малко свикнах за няколкото години в чужбина да се возя с един билет определено време във всякакъв вид транспорт, та картите съм ги позабравил. Освен това лятото предпочитам колело пред градския транспорт...

  85. 85 Профил на palivec
    palivec
    Рейтинг: 236 Неутрално

    Героична,но безнадеждна битка води Фандъкова. Някои другари системно развалят въздуха.

  86. 86 Профил на kategori4en
    kategori4en
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Според мен всичко е прах в очите.След колко години ще се смени транспорта с екологично чисти автобуси."Един автобус-пролет не прави".А те са само една част от проблема.

  87. 87 Профил на .NET
    .NET
    Рейтинг: 439 Неутрално

    [quote#77:"tww09306483"]50 хиляди коли, да паркират всеки ден в калта? Защо си мисля, че са много повече...?! И десетки тонове кал и прахоляк се носят из въздуха, според сезона! Дори в центъра на София, има ужасяващо мръсни и гнусни места, какво остава за кварталите?!
    [/quote]

    Реших да дам по..."оптимистично" малко число. Реално и аз мисля, че са много повече.

    Бъдещето е не просто пред богатите държави, а пред тези, които са най-напред с образованието. - в."Капитал", 22.12.2016г.
  88. 88 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3439 Неутрално

    Закриват трамвайни линии и се хвалят, че купуват автобуси. Не е лесно....

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  89. 89 Профил на .NET
    .NET
    Рейтинг: 439 Неутрално

    [quote#76:"Коце Слаев"]Постепенното преминаване към превозни средства на общ. транспорт в Сф. с електр. двигатели е добра и адекватна инициатива, но по-малкия проблем в борбата с лайняния въздух в Софийско. Всеизвестен факт е, че главния замъсристел са ТЕЦовете и битовото използване на твърдо гориво, от които въглищата са най-лоши!
    [/quote]

    ТЕЦ-воете в София няма как да са замърсител с фини прахови частици защото са на природен газ. Важното е проблемът да се идентифицира точно.

    Бъдещето е не просто пред богатите държави, а пред тези, които са най-напред с образованието. - в."Капитал", 22.12.2016г.
  90. 90 Профил на dido7801
    dido7801
    Рейтинг: 221 Неутрално

    [quote#55:"Messerschmitt"]Само за пример ,държави като Чехия,Унгария е забранен вноса на автомобили над 4,5 години!!

    [/quote]
    Не е вярно за Чехия, няма такива ограничения, плаща се само екотакса при първа регистрация. А средната възраст на автопарка е като в България. Обаче въздухът е в пъти по-чист, защото в градовете отоплението е на газ и тец.

  91. 91 Профил на ivanchoLA
    ivanchoLA
    Рейтинг: 1341 Весело

    Просто да се сложи такса за достъп и краи с тия брички дето се мъкнат ИЗ София. Примерно 40 лева на ден, и да видим дебелите колко време ще уститскат. Имам приятели живеещи до станции на метрото които ходят с кола щото им било по-лесно ...

    #notmypresidentAmericans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012
  92. 92
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  93. 93 Профил на stellllli
    stellllli
    Рейтинг: 320 Неутрално

    В посочените квартали, както и в "Дружба" нивата на замърсяване са по-високи заради ТЕЦ-овете. Крайно време е да бъде изяснено защо ТЕЦ-овете продължават да използват трърдо гориво, а не газ. Това е основният замърсител, както и градският транспорт, при който вместо автобуси на газ и ток продължават да се закупуват такива на дизел. Абсурдът е голям...

  94. 94 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3439 Неутрално

    До коментар [#92] от "Коце Слаев":

    Нали се сещаш, че статистиките, които даваш нямат никаква връзка с твърденията ти? Вземи да четеш малко какво пишеш и тогава псссъткай, а?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  95. 95 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2637 Неутрално

    [quote#68:"snower"]пратете им писма за достъп до общ. информация и да видим кои чиновници са с най-много коли! [/quote]

    ++++++

    I Want To Believe
  96. 96
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  97. 97 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3439 Неутрално

    До коментар [#96] от "Евроатлантически вилает Булгаристан!":

    Всъщност, звучи доста ляво. Дясното е точно в обратната посока.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  98. 98 Профил на sv3tli0
    sv3tli0
    Рейтинг: 316 Неутрално

    Да затворят центъра за лични автомобили, би било рай..
    Ще тече доста кръв докато се въведе такова правило, но би било много полезно..
    А като почнеме да изброяваме плюсовете - по-малко мизерия, мърсотия, шум, сгазени пешеходци, нерви.. и ти се стопля душата !

  99. 99 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3439 Неутрално

    До коментар [#98] от "sv3tli0":

    По-скоро гербавите ще го затворят за пешеходци.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  100. 100 Профил на sv3tli0
    sv3tli0
    Рейтинг: 316 Неутрално

    До коментар [#99] от "Darth Plagueis":

    по "гербавите" ти коментари се разбира, че си "комо" трол
    ЧНГ ..





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK