Осло забрани дизеловите автомобили

Снимката е архивна

© Reuters

Снимката е архивна



От утре в норвежката столица Осло се забранява движението на дизелови автомобили. Мярката се предприема в опит да се спре силното замърсяване на въздуха в града, съобщава БТА.


Забраната ще важи до четвъртък. Тя се отнася за общинските пътища, както и за големите национални шосета, пресичащи норвежката столица. Очаква се за този период от 2-3 дни атмосферните условия да се подобрят значително и да не се налага удължаване на забраната. Глобата при нарушение е 166 евро.


За пръв път Осло въвежда такава забрана, чийто принцип бе одобрен преди година. Макар да отделят по-малко въглероден диоксид, дизеловите двигатели изхвърлят повече азотен диоксид, мотивираха се при гласуването общинските съветници в норвежката столица.




Забраната предизвика остра реакция сред много от шофьорите. Те припомниха как преди години държавата ги насърчавала да си купуват именно автомобили с дизелови двигатели.


Франция също взе строги мерки в борбата със замърсения въздух. От днес всички моторни превозни средства на територията на Париж са задължени да се движат с ековинетки. Освен това беше забранено движението на автомобили, произведени преди 1997 г.


Миналата година Германия поиска от 2030 г. ЕС да забрани пускането в експлоатация на автомобили на бензин и дизел.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (73)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 965 Неутрално

    Освен това беше забранено движението на автомобили, произведени преди 1997 г.
    ----------
    От 8 до 20 ч.

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  2. 2 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2241 Неутрално

    Браво за забраната за движение на дизели, които се оказаха една голяма шашма през последните 10-15 години.

  3. 3 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 921 Неутрално

    До коментар [#1] от "qwertqwert":

    Както беше казал един западен магнат: Никой не ви задължава да ползвате нашите продукти - достатъчно е да си ги купите.
    Така, че спирате дизеляците така и така вече сте си ги купили.

  4. 4 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4980 Весело

    Ударна разпродажба на дизели с норвежка регистрация предстои...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  5. 5 Профил на fras
    fras
    Рейтинг: 459 Любопитно

    Гръмко заглавие, постно съдържание -
    Забраната ще важи до четвъртък.

  6. 6 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 965 Неутрално

    До коментар [#4] от "hamiltonf1":
    Ами трябва.
    Бензиновите таралясници поне ги преоборудват на газ и влизат в друга категория, дизелите просто трябва да изчезнат.

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  7. 7 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 9331 Весело

    Да ги забранят за постоянно, че да си вкараме евтини дизелаци в България!

    karabastun1@abv.bg
  8. 8 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 727 Весело

    Ама снимката кърти мивки! Направо по темата - не знаех, че в Осло през зимата, мотоциклетите са алтернатива на дизеловите коли! Ама как може да "не стопля"!

  9. 9 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 1164 Неутрално

    "Забраната предизвика остра реакция сред много от шофьорите. Те припомниха как преди години държавата ги насърчавала да си купуват именно автомобили с дизелови двигатели."

    Това напомня за "1984" на Оруел. Там в първо хвалиш някого, после когато Големият брат реши почваш да го мразиш.

    Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.
  10. 10 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 727 Неутрално

    [quote#6:"qwertqwert"]Бензиновите таралясници поне ги преоборудват на газ и влизат в друга категория, [/quote]

    И тая категория колко екологична е? Вместо 10л. бензин, 15л. газ! Няма що! Какво толкова трябва да се мисли - забраняват в града автомобили под евро4, или ги пускат срещу доста отблъсващи данъци и такси. На първо време една такса от 500лв/год ще намали трошките в София наполовина за няма и година!

  11. 11 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4382 Неутрално

    Оххх, да можеше София да е замърсена колкото Осло... 😩

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  12. 12 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    До коментар [#10] от "m_style":

    Не бъркай екология с икономия!
    А относно почина браво, сега в Осло
    скоро в други градове !!!

  13. 13 Профил на caterpillar
    caterpillar
    Рейтинг: 346 Неутрално

    В кооперацията ни живее един норвежец. Бачка си там 3 седмици, после си е тук толкова. До скоро развиваше следния допълнителен бизнес. Купува тук джип дизел ML или ХС90 и го продава в Норвегия. Не мога да си представя просто с каква надценка ги е брулил.

  14. 14 Профил на ruby
    ruby
    Рейтинг: 289 Весело

    Нашето общество не е дорасло да се бори със замърсяването на околната среда. Като в третия свят сме - в центъра мучат и се изхождат крави.

  15. 15 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1397 Неутрално

    Айде сега нов внос. Сиромашиика робовладелците нали им се вижда скъпо да плащат минимална на матряла !!!

  16. 16 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 295 Неутрално

    Какво са виновни хората, дали десетки хиляди евро за коли, отговарящи на стандартите на ЕС?
    Аз също карам чисто нов дизел и съм го купил с чистата съвест, че гори малко и има Евро 6, тоест покрива най-суровите еко мерки.
    Сега мога ли да го върна, след като с него не мога да отида в Осло?
    Трябва да стане като в Гърция - замисляли ли сте се защо там карат малки бензинови коли?

  17. 17 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3477 Неутрално

    Само в София положението е напълно под контрол - хем чист въздух, хем свободни тротоари, хем още 70 000 регистрирани автомобила през 2016 г. (паркинги и подземни гаражи - има за всички)

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  18. 18 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 965 Неутрално

    До коментар [#10] от "m_style":

    И тая категория колко екологична е? Вместо 10л. бензин, 15л. газ! Няма що!
    ------------------
    Всъщност има.
    Практически не отделя сажди, а отделянето на СО2 е значително по-малко, отколкото при бензина за единица добита мощност. С дизел, особено стар, няма място за сравнение.
    И това е за пропан-бутан, за метан разликите са още по-големи.

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  19. 19 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 727 Весело

    До коментар [#18] от "qwertqwert":

    Принципно е така, ама сложили това, че трошките на газ са масово без гърнета и горят по литър масло на резервоар?

  20. 20 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 501 Гневно

    [quote#10:"m_style"]автомобили под евро4[/quote]

    Тия Евро норми са булшит - "новите" Евро 6 дизели замърсяват дори повече от старите - вземете се просветете малко, преди да се оправдавате пред себе си и децата си, докато им пълните дробовете с л*йната от ауспуха на дизеляците Ви...

    The car industry's efforts to greenwash dirty diesel have been an attempt to hide the fact that a typical diesel car emits 10 times more nitrogen oxides than an equivalent gasoline car. With 12 out of 13 Euro 6 diesel cars failing to achieve the Euro 6 limit in tests conducted on the road, the SMMT is ignoring the inconvenient truth that new diesels can’t reach the limits agreed back in 2007 without fitting new technology.

    Stef
  21. 21 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 525 Неутрално

    До коментар [#19] от "m_style":

    Не говорим за опели на газ, а за автомобили на газ.

    А относно гърнето - какво общо има? Вероятно бъркаш гърне и катализатор.

    Проблемът на дизелите, дори и "покриващи" Евро 6 е, че отделят азотни окиси, които помагат за формирането на смог. Азотните окиси са бича на новите двигатели с директно впръскване, и най-вече на дизелите.

  22. 22 Профил на селянин
    селянин
    Рейтинг: 515 Любопитно

    До коментар [#18] от "qwertqwert":

    това за газта си напълно прав, но защо в нашата родина толкова й вдигнаха цената /пак далавера/! Аз карах от 1980 г. автомобил на газ, сега вече си взех дизеларка. С удоволствие бих карал и електромобил стиха държавата да създава условия за това, но тука просто няма държава. И защо вдигнаха цените на билетите за градския транспорт /пак далавера за някои/, за да не се качваме повече в него и да си караме колите /далавера за бензинджиите/.

  23. 23 Профил на PETZL
    PETZL
    Рейтинг: 773 Неутрално

    До коментар [#19] от "m_style":

    На баба ти хвърчилото е трошка и гори масло. По себе си ли съдиш. Разхода е минимално по голям.

    99,9% от всички хора, умрели от рак, приживе са яли краставици.
  24. 24 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2726 Неутрално

    “От утре в норвежката столица Осло се забранява движението на дизелови автомобили.”

    Отнася ли се за камиони и автобуси или ще е с двоен аршин?

    I Want To Believe
  25. 25 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1595 Весело

    До коментар [#18] от "qwertqwert":

    са след като обясни че 15л са по малко от 10 л. сега обясникое тежи повече 1 кг памук или 1 кг желязо

  26. 26 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 727 Неутрално

    [quote#21:"subsonic"]А относно гърнето - какво общо има? Вероятно бъркаш гърне и катализатор. [/quote]

    Не, не бъркам! Катализатора стои обикновено в средно гърне, а като няма гърне, катализатора е махната много преди гърнето...

  27. 27
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  28. 28 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 448 Неутрално

    [quote#8:"m_style"]Ама снимката кърти мивки! Направо по темата - не знаех, че в Осло през зимата, мотоциклетите са алтернатива на дизеловите коли! [/quote]
    Отдолу пише: "Снимката е архивна". И може да е от София например.

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  29. 29 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 965 Неутрално

    До коментар [#25] от "1001":

    са след като обясни че 15л са по малко от 10 л.
    ----------------
    Муахахахахахаххаха

    Ся че ти обясним малко като за тебе , скарани с артиметиката.
    Алкохолното съдържание на бирата е средно 5 %.
    На бозата (по-резливичката) е до 1 %.
    Така че изпивайки литър боза, все още не си погълнал толкова алкохол, колкото ако изпиеш бутилка бира.
    Трябва да изпиеш 2,5 литра.
    Надам се да ти е просветнало под капата................

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  30. 30 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 525 Неутрално

    До коментар [#26] от "m_style":

    Я пак!?!

  31. 31 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 727 Неутрално

    [quote#20:"stef"]Тия Евро норми са булшит - "новите" Евро 6 дизели замърсяват дори повече от старите [/quote]

    А горенето на бензин и пропан-бутан е супер еко, става изгорелите газове да ги събираме за дихателни упражнения! щото нек,ва еко организация платила на някой да напише поръчкова статия някъде. Това ли ти е информираността бе, смешко?

  32. 32 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 727 Весело

    [quote#28:"Кристалин Боков"]Отдолу пише: "Снимката е архивна". И може да е от София например.[/quote]

    И е точно по темата, а?

  33. 33 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 448 Неутрално

    [quote#24:"2.5"]Отнася ли се за камиони и автобуси или ще е с двоен аршин? [/quote]
    Some exceptions
    The ban applies to diesel-powered vehicles, but some exceptions have been made. The exceptions include emergency vehicles, plug-in hybrid-diesel vehicles, vehicles used in public service, patient transport, transit and vehicles used for commercial purposes and to document driving needs.
    http://norwaytoday.info/news/diesel-ban-oslo-tuesday/

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  34. 34 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 448 Неутрално

    [quote#32:"m_style"]И е точно по темата, а? [/quote]

    Ако снимката не е от ОСло си е жива манипулация. По-добре да не бяха слагали никаква снимка.
    Тази ми прилича по-скоро на снимка от Пекин.

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  35. 35 Профил на eus47368223
    eus47368223
    Рейтинг: 289 Неутрално

    "Осло забрани дизеловите автомобили!!!!!!"

    и отдолу - "...до четвъртък".
    Дневник, в БЛИЦ ли се превръщате?
    Питам не само заради тази статия. Напоследък виждам при вас на няколко пъти заглавия в стил clickbait, а откакто се разгоря медийната война между шефа ви и Пеевската кафява медийна империя, започват и при вас да се промъкват окалващи статийки с кафяв оттенък. За пояснение - много съм далече от "мурзилка" и под кафяви статийки разбирам не обвиняващи и атакуващи някого, а такива, пуснати в точното време и с точната цел да окалят някого със съмнителни обвинения и внушения.
    Цялото медийно пространство в България ли е на път да се превърне в жълто-кафяв мафиотски инструмент за манипулация?

  36. 36 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 3199 Неутрално

    ДЪРЖАВИТЕ като Норвегия и бензиностанциите, като Рассия имат различно виждане за замърсяването на въздуха.

  37. 37 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7252 Неутрално

    Временна мярка - без успех засега.

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  38. 38 Профил на Ksharp
    Ksharp
    Рейтинг: 505 Гневно

    Доста нагло, предвид, че насърчиха хората да си купят дизели с нисък разход.

  39. 39 Профил на grigoo
    grigoo
    Рейтинг: 744 Неутрално

    И там ли се топлят на твърдо гориво? Хората са го осъзнали, нафтовите печки на колела замърсяват най-много крайно време и в София да ги забранят!

  40. 40 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 501 Гневно

    До коментар [#31] от "m_style":

    Разликата е огромна - Азотни окиси и ФПЧ е бонуса от дизелите, не ми е смешно а ми се реве от байганьовщината Ви...
    Всичко, което не Ви изнася е поръчкова статия - като не вярвате на никой сами си направете изследване, ама като гледам как пестите стинки от "икономичната" нафта...

    Stef
  41. 41 Профил на kalingeorgiev
    kalingeorgiev
    Рейтинг: 346 Неутрално

    Цена на бензина в Норвегия - 1.88 долара/литър
    Цена на бензина в България - 1.11 долара/литър

    Няма да давам данни за стандарта на живот и средния доход, и така е ясно, че бензина спрямо доходите там е в пъти по достъпен. Затова там забраняват този тип автомобили с идеята постепенно на този платежоспособен пазар да прокарат електроавтомобилите. Зеленият свят иска инвестиране (морков) и забрани (тояга.)
    В България е - видяла жабата, че подковават вола и вдигнала крак...

    Загниваща РУСИЯ: https://youtu.be/LslDx7X3gLE
  42. 42 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3602 Неутрално

    Хората се усещат и променят. Някои четящи зирохедж още си карат дизеляка ако има начин... Щото електромобилите били измама.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  43. 43 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 713 Весело

    [quote#19:"m_style"]Принципно е така, ама сложили това, че трошките на газ са масово без гърнета и горят по литър масло на резервоар? [/quote]

    Отделна тема.Да не говоря,че в Пловдив има един тип с тунингован Кайен на газ...селяните са голяма сила

  44. 44 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 1078 Неутрално

    Тази забрана е всъщност доста умерена мярка - като се имат предвид многобройните изключения за различни видове автомобили. Също и много улици остават извън рамките на забраната. Например остава възможно човек да отиде с дизелов автомобил до централната гара:

    http://norwaytoday.info/news/diesel-ban-oslo-tuesday/

  45. 45 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 417 Неутрално

    [quote#7:"karabastun"]Да ги забранят за постоянно, че да си вкараме евтини дизелаци в България![/quote]

    После сам ще си плащаш за лечението на астмата и рака на белите дробове. Само да си посмял да искаш пари от здравната каса или дарения!

  46. 46 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 417 Неутрално

    [quote#43:"Димитър Димитров"]Отделна тема.Да не говоря,че в Пловдив има един тип с тунингован Кайен на газ...селяните са голяма сила [/quote]

    П.С. Газта е най-еколкогичното възможно гориво за двигател с вътрешно горене. Държавата трябва да стимулира заместването на нафтови печки със автмобили на газ.

  47. 47 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 716 Неутрално

    Да забранят "лошото" време най-добре..:-)

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  48. 48 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 853 Неутрално

    всичко на бензин и дизел трябва да бъде забранено и не да се чака до 2030 ами още от 2022

    twitter.com/voxybg
  49. 49 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 791 Неутрално

    Това за пореден път показа, че политиците са пълни идиоти и нямат никаква представа как да решат проблема.

    If you are going through hell... Keep going!
  50. 50 Профил на marks_nazi
    marks_nazi
    Рейтинг: 233 Неутрално

    В Бегето със германските шлепове кога????чист дизел и незнам кви си рекламки то е същото зимата с отопление уж на дърва ама хвърлят вътре всичко....та и дизелите така разни масла отработени и от фритюрници та мирише на чипс

    Долу рушистите и фашистите
  51. 51 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 791 Неутрално

    Това е безобразие и със сигурност е незаконно.
    Трябва да си търсят правата.

    If you are going through hell... Keep going!
  52. 52 Профил на followed
    followed
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#16] от "taratanki":

    Също и много мотоциклети, т.е. само моторни превозни средства с малки размери и ниска степен на замърсяване на въздуха. Освен това, един автомобил заема място колкото няколко мотоциклета или мотопеда.

  53. 53 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Значи да видим дали съм разбрал правилно:

    1. Преди 15-ина години за враг номер 1 на света беше обявен газа СО2

    2. Съответно администрациите започнаха затягане на нивата на отделяно СО2 и всичко се смяташе чрез параметъра "изхвърлени грама СО2 на километър"

    3. На кеча му се набиваше в главите, че бензините са "мръсни", а дизелите "чисти"

    4. В отговор на горното, производителите започнаха яко набиване на пари и усилия в усъвършенстване на дизеловите двигатели и кеча ги купуваше с ентусиазъм

    5. Към днешна дата, администрациите обявяват за враг номер 2, азотните сажди и започва борба с тяхното намаляване

    6. На кеча му се набива в главите, че не само бензините, но и всъщност и дизелите са мръсни, а само електричките са "чисти"

    7. В отговор на горното, производителите започват да набиват яко пари и усилия в усъвършенстване на електрическите автомобили и кеча започва да ги купува, защото са "еко"

    Мда, цикличността и приликите с фреоните, животинските грипове и прочее "врагове номер едно" са само в главите на "мурзилките" и заклетите конспиратори. Няма друго обяснение...

  54. 54 Профил на crq18506084
    crq18506084
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#43] от "Димитър Димитров":
    Много се бърка за газа. Освен по-екологичен е и по-калоричен от бензина. Повишава мощността на бензиновия двигател с 10 - 15% (в течна фаза).
    За невярващите "спортисти" - http://www.autoblog.com/2007/11/17/ac-schnitzer-gp3-10-natural-gas-powered-3-series-hits-318-km-h/

  55. 55 Профил на obektiven_new
    obektiven_new
    Рейтинг: 467 Неутрално

    В София също трябва да се обяви един няколко годишен срок, след който дизеловите МПС-та да се изведат от употреба. Така ще се даде време на хората да си преориентират. Така трябв ада стане и с отоплението на въглища. Без крути мерки няма да има подобрение на въздуха в града.

  56. 56 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1276 Любопитно

    Норвежците си имат и "Тесли", и пари, ще си имат и чист въздух, а ние си имаме... ми, нищо си нямаме, най-вече акъл в главите...

  57. 57 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1252 Неутрално

    Айде пак голям рев срещу дизелите Проблемите със смога идват основноот прекомерната концентрация на автомобили. Самото устройство на центровете на съвременните градове предразполага за образуването му. Всички автомобили с ДВГ замърсяват и не приемам да бъде обявяван дизела за единствения виновник ... това си е дискриминация Свободата на придвижване в централните градски части струва скъпо. Трябва да се подхожда гъвкаво. В Холандия в някаква махала на Утрехт видях улици разрешени за движение на автомобили от 18 часа вечерта до 08 часа сутринта. Другаде зареждането на магазини е разрешено само в "малките" часове. Много хора даже не се и замислят, че снабдяването се крепи основно на хиляди бусове и камиончета ... до един дизели Не съм убеден, че у нас има готовност от страна на градския транспорт да поеме натоварване, ако половината от пътуващите с колите си решат да слязат от тях. Ако пък градския транспорт се въведе като единствена алтернатива ... билета ще е от 7-8 лева нагоре

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  58. 58 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3547 Весело

    До коментар [#19] от "m_style":

    "Принципно е така, ама сложили това, че трошките на газ са масово без гърнета и горят по литър масло на резервоар? "

    Да де, по литър масло на резервоар. Нали са на газ, бензинът е само за загряване.

    Еретик
  59. 59 Профил на 8th_ball
    8th_ball
    Рейтинг: 1371 Весело

    Ех, ако пък изхвърляха не N02, N2O, каква веселба щеше да настане

  60. 60 Профил на bcbg
    bcbg
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Човек като прочете заглавието ще помисли че става дума за окончателна забрана. А то става въпрос за 2 дена. Не падайте на нивото на дебеляновите медии - "Става страшно в Осло", "Нещо ужасно се мъти в Осло", "Шок в Осло" и т.н.

  61. 61 Профил на mirohero
    mirohero
    Рейтинг: 976 Неутрално

    До коментар [#53] от "krasi_kara":

    В Европа от 70-те имаше много инсталации за производство на дизел, докато САЩ са нетен износител на бензини. По-постижимо и по-евтино е да се подмени автопарка, отколкото инфраструктурата за производство и логистика на горива, така че ЕС натискаше в полза на дизел, САЩ натискат в полза на бензини, енергийните лобита де - защото си подкрепят пазарите за износ на петролни деривати. Тези преработващи инсталации са вече на по 40-50 години, време им е да се сменят, така че сега бизнес лобитата имат момент да си прокарват нови интереси свързани с избиване на инвестиции в нови енергийни проекти.

  62. 62 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1847 Неутрално

    [quote#4:"hamiltonf1"]Ударна разпродажба на дизели с норвежка регистрация предстои.[/quote]

    Да, но каквито сме изпълнителни, ако подобно решение се заформи на ниво ЕС, ние първи ще го въведен като задължително. Справка: регистрационните табели на колите, книжките и личните карти. Гърците на юг още си карат с някакви парцаливи тескерета, а табелите им са модел 1920. Ние бързо-бързо минахме към новия модел, нищо че повечето коли никога не излизат навън.

  63. 63 Профил на Лудколю Деликолев
    Лудколю Деликолев
    Рейтинг: 928 Неутрално

    Проблема при дизелите не са азотните оксиди, а ултрафините прахови частици (UFP, с размери под 0,1 микрона), за които има сериозни съмнения, че са основен причинител на тежки заболявания на дихателната система, включително хронично-обструктивна белодробна болест и рак.
    Отделно, че идеята отпреди трийсетина години за повсеместна дизелизация се оказа крайно вредна икономически, тъй като създаде дисбаланс на пазара на горивата в ЕС (търсенето на дизел е по-голямо от това на бензина) и съответно сума ти рафинерии в ЕС глътнаха вода, защото производството на дизел под стандарт от Евро 3 нагоре изисква повече разходи и инвестиции, отколкото производството на бензин със същият стандарт.

  64. 64 Профил на dragon_gpo
    dragon_gpo
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Никога не съм харесвал дизелите. Пушат, миришат и повредите там са сериозни. Бензиновите двигатели са уязвими откъм горивни свещи, кабели и някоя и друга бубинка( всичките консумативи общо струват стотина лева) , При дизелите нещата винаги са сериозно. Изкривени глави, продухани гарнитури, дизелова помпа, дюзи, АГР, хидравлични повдигачи, клапани, турбо компресори, ДПФ филтър.....проблемите на дизеловите мотори са безкрайни, а ремонт под хилядарка при дизел е рядкост, да не кажа мисията невъзможна, защото обикновено се скапват по няколко неща накуп. Ако питате мен, хората каращи дизели са пълни будали. Най-големият мит е, че дизела е много имономичен. В крайна сметка и дизела и всяка една бензинова малолитражка горят около 6л./100км. При дългосрочна употреба дизела ще ви излезне през носа.

  65. 65 Профил на arte
    arte
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#64] от "dragon_gpo":

    Страшно "компетентен" коментар... Особено за разхода на гориво - сравняваш малолитражка с какво - 100-120 к.с. мощен двигател, с несравнимо по-голям въртящ момент (това въобще понятие ли е за теб). Щото една дизелова малолитражка има разход от порядъка на 4 л./100 км. А че проблемите на дизелите били безкрайни, го кажи на всички, които използват автомобилите за работа, щото те нещо не са го забелязали. Хайде провери с какви двигатели са всички таксита в Западна Европа, с какви двигатели са всички МПС, които се използват за доставки и транспорт на стоки и хора.
    Добре, че смога излезе на мода, че сега дизелите да ви са виновни. Апропо в повечето случаи смогът се дължи на особености на терена - примерно София е в затворено поле. Във Варна например постоянно духа и подобен проблем няма. Да не говорим, че дизел с филтър за твърди частици си отговаря спокийно на Евро 6.
    Проблемът не е в дизела, проблемът в главите на всички малоумници, които се впрягат на всяка глупост, която медиите, умишлено или не тиражират.

    Костов е виновен. И циганите. И колоездачите...
  66. 66 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 1134 Неутрално

    " Освен това беше забранено движението на автомобили, произведени преди 1997 г."
    Ако и ние приемем такъв закон, ще намалим наполовина автомобилите по пътищата.

  67. 67 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 249 Неутрално

    [quote#20:"stef"]Тия Евро норми са булшит - "новите" Евро 6 дизели замърсяват дори повече от старите - вземете се просветете малко, преди да се оправдавате пред себе си и децата си, докато им пълните дробовете с л*йната от ауспуха на дизеляците Ви... [/quote]
    А кой си ти бре ПРОФАНЕ... да ни държиш тук сметка кой какво да кара?!?
    Аман от дървени философи... недораслици да казват кой какво да прави!!!

  68. 68 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 249 Неутрално

    [quote#40:"stef"]Разликата е огромна - Азотни окиси и ФПЧ е бонуса от дизелите, не ми е смешно а ми се реве от байганьовщината Ви...
    Всичко, което не Ви изнася е поръчкова статия - като не вярвате на никой сами си направете изследване, ама като гледам как пестите стинки от "икономичната" нафта... [/quote]
    Хайде пак... Хващай си ревлъо чукалата знаеш къде е терминала!

  69. 69 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 249 Неутрално

    [quote#41:"kalingeorgiev"]Зеленият свят иска инвестиране (морков) и забрани (тояга.) [/quote]
    За какъв зелен свят говориш... вчера бях на автоизложение -по около 40 000евро гонят тия чисти хибриди/плъгин хибриди и електрички.
    Оглеждах се просто за голяма кола седем местна -семейна или поне да има сравнително голям багажник и единствения вариант който видях беше на щанда на Мицубиши -Аутландър PHEV -плъгин хибрид -за автоизложението я бяха намалили на 43 000евро, като нормалната цена на този модел е 108 000лв, та хората от щанда на японеца ми разправяха че е най-добре да си взема дизеловия вариант -че давал близка икономия като плъгин-хибрида, втория на 99 масово се взимал САМО от БИЗНЕСА.
    Та за какво иде реч хората-консултанти от щандовете да те убеждават да си вземеш дизела!

  70. 70 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11245 Неутрално

    Няма вятър, затова е така.
    Но така или иначе в Осло от 2025 няма да има друго освен ел.автомобили

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  71. 71 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1847 Неутрално

    [quote#64:"dragon_gpo"]Никога не съм харесвал дизелите. Пушат, миришат и повредите там са сериозни. [/quote]

    А и няма как да им сложиш пропанче или метанче...

  72. 72 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1276 Любопитно

    Важното е, че с тия коментари оправихме въздуха в София, та за Осло сме се притеснили. Хората там имат и пари, и акъл, който за разлика от тукашните географски ширини използват за благото на всички обитатели, а не като нас - личния интерес над всичко и всички...

  73. 73 Профил на Nikolay Savov
    Nikolay Savov
    Рейтинг: 1404 Неутрално

    [quote#8:"m_style"]Ама снимката кърти мивки! Направо по темата - не знаех, че в Осло през зимата, мотоциклетите са алтернатива на дизеловите коли! Ама как може да "не стопля"![/quote]
    Не е лесно да си журналист в Дневник!

    Явно кадърните избягаха....вече!!!!!!!!!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK