
© Юлия Лазарова
Безплатен градски транспорт и ограничаване движението на автомобили в най-натоварените зони на града в дните с трайно превишаване на допустимите норми на запрашаване на въздуха. Това са част от краткосрочните мерки срещу смога в София, които обещават да въведат от Столичната община, но най-рано на пролет.
За новите рестрикции съобщи кметът Йорданка Фандъкова във фейсбук профила си във вторник – ден след уикенд, в който градът отново беше погълнат от опасен смог, а в късните часове на неделя в някои райони допустимите норми за фини прахови частици във въздуха бяха 10 пъти над позволеното замърсяване (50 mg/m2).
Високите нива на замърсяване на въздуха в София са най-опасни и продължителни през зимата, а програмата за по-чист въздух в столицата до 2020 г. – с всички конкретни мерки, ще бъде внесена за обсъждане и гласуване в общинския съвет през пролетта. Преди това тя ще бъде обявена публично. "Очакваме да получим бележки и предложения и от страна на гражданите, неправителствени организации и институции", посочва Фандъкова.
Ранно предупреждение
От екипа на Фандъкова се ангажират и със система за ранно предупреждение на гражданите при прогнозни високи нива на фините прахови частици, което да позволи предприемането на навременни мерки. Предвижда се и местна система за мониторинг на въздуха.
В момента от Изпълнителната агенция по околната среда и водите публикуват данните от измервателните станции с ден закъснение, а на сайта на Столичната община информацията за нивата на фини прахови частици и други замърсители се публикуват за денонощието по часове, но липсва предварителна информация, прогнози и предупреждения за гражданите.
© Юлия Лазарова
Строг контрол на колите
Строг контрол на техническите прегледи на автомобили и спиране от движение на автомобилите без катализатор и с нива на замърсяване над допустимите норми са други важни нововъведения, които от общината обещават.
Екипът на Фандъкова иска и законодателна промяна, която да позволи поставянето на стикер, който обозначава екологичния клас, върху всеки автомобил, който се движи на територията на Столичната община. Целта на промяната е да даде възможност за допълнителен контрол от Пътна полиция и Столичната община.
Локалните източници на смог
От общината смятат да въведат и т.нар. екологичен мониторинг на територията на цялата Столична община, който да отчита кои са локалните източници на замърсяване, за да може да фокусира действията и рестрикциите си към тях.
© Надежда Чипева, Капитал
Информационни кампании
От общината посочват, че залагат и на информационни кампании за вредното влияние върху качеството на въздуха при отопление с твърдо и течно гориво и насърчаване на гражданите да преминат към алтернативни горива. В момента обаче социално слабите получават евтини въглища като субсидия.
Електробуси
Закупуваме електробуси за градския транспорт и даваме възможност за изграждане на нови зарядни станции за електромобили в града, повтарят от общината.
Програмата им и включва: строителството на третия лъч на метрото, с който очакват да спестят до 90 хил. т годишно вредни емисии и модернизация на градския транспорт. Всички нови превозни средства задължително са с екостандарт ЕВРО 6. Изграждането на нови велоалеи и нови буферни паркинги при началните и крайните спирки на метрото със стимули за използването им е посочена също като една от стъпките към по-чист въздух.
По-често миене на улиците
От общината заявяват, че увеличават честотата на миенето на основните улици и булеварди, както и включването на повече квартални улици в това миене.
Залесяване
"Продължаваме да залесяваме и да създаваме нови зелени площи около натоварените булеварди, както и ежегодно да залесяваме ерозирали и замърсени терени извън урбанизираната територия", пише още в плана на Фандъкова.
Според данните на общината в периода 2012 – 2016 г. на територията на София са засадени 6844 дървета, в последните 6 години са залесили 1041 дка горски територии, пустеещи земеделски земи и нарушени крайречни територии около София.
През 2017 г. общината ще засади 1200 нови дървета в града и ще залеси над 200 дка нарушени земеделски земи в крайградските зони.
Фандъкова пояснява, че програмата на общината за подобряване на качеството на въздуха, която с екипа си ще представи в близките дни, включва серия от краткосрочни, средносрочни и дългосрочни мерки, които да намалят емисиите на фини прахови частици от транспорта, транспортната инфраструктура, битовото отопление, отоплението в обществени сгради и от други източници.
Beyond
Рейтинг: 1094 ЛюбопитноМчи той и сега е безплатен. Не съм виждал контрола от поне три месеца.
TAKE THE RED PILL!evelin_m
Рейтинг: 442 ВеселоИ как ще разберем, спощенските гълъби, или с Глашатай във всеки квартал
?
J.J.
Рейтинг: 852 НеутралноНай-добрата мярка би била градският транспорт да стане АДЕКВАТЕН. Метрото е наистина огромен напредък, но не е панацея за всеки проблем. Наземният градски транспорт (трамваи, тролеи и автобуси) само се реже в последните 20 години и няма никакво развитие. Трябва да има ясна стратегия за достигането на удобен, бърз и адекватен градски транспорт до най-голям процент жители на града.
snower
Рейтинг: 295 НеутралноТози същия кмет, който увеличи билета с 60%, за да стимулира ползването на градски транспорт?
boring pumpkin
Рейтинг: 225 НеутралноТова другарко Фандъкова , няма да ме накара да ползвам адския транспорт .... що не намалите билетчето .... щото няма за кражбА
mitkokitkata
Рейтинг: 295 Неутрално"Продължаваме да залесяваме и да създаваме нови зелени площи около натоварените булеварди, както и ежегодно да залесяваме ерозирали и замърсени терени извън урбанизираната територия,"
А в урбанизираната територия продължаваме да строим и сечем
elevation04
Рейтинг: 605 ВеселоКойто си е купил карта се е цакал .....
m_style
Рейтинг: 668 Неутрално"...информационни кампании за вредното влияние върху качеството на въздуха при отопление с твърдо и течно гориво и насърчаване на гражданите да преминат към алтернативни горива."
И как точно ще стане това преминаване към алтернативни горива? Кои са тия горива и кой колко ще инвестира?
Panda
Рейтинг: 437 НеутралноЗначи да очакваме билети от 2,30 лв
balkantourist
Рейтинг: 825 Неутралнодр. Фандъкова, не може да реши проблема със смога!
OOPS
Рейтинг: 225 ВеселоТези които са с карти как ще се възолзват от "безплатното" возене?
8th_ball
Рейтинг: 844 НеутралноНяма как да стимулираш хората да слязат от колите е да се качат на метро или тролей, като вдигаш билетчето с 60% в период, когато горивата поевтиняват.
гошо
Рейтинг: 962 Веселоя глоба от по 200лв на всяка кола дето е над 5г и готово всички на трамвай ще са
гошоhodounski
Рейтинг: 2968 ВеселоИ колело ,ама друг път...
За да останат ХОРА в България.
Рейтинг: 714 Неутралнопечките, печките с твърдо гориво - ТОВА Е ПРОБЛЕМА !!!
8th_ball
Рейтинг: 844 НеутралноОнзи ден четирима решихме да ходим на Витоша, през Драгалевци. До Драгалевци, от столичния Младост, с услугите на Градски транспорт, това щеше да ни струва общо 8 билета по 1,60, таксито ни излезе 7,20.
stef
Рейтинг: 488 ГневноДа вземат да залесят София ленд наново, (дик)оффф те пък вече го застроиха...
Steflout66
Рейтинг: 902 НеутралноИ както винаги всеки обещава това което не зависи от него .
А може да реши нещата които зависят от кмета , монтиране на инсталации в тецовете за изгаряне на горивото получено от завода за преработка на боклук , в момента стои неизползвано .
Това ще доведе до минимум двойно намаление на цените на парното в София , защо не се прави и кой има сметка от това .
Увеличаване на данъците за колите и въвеждане на платени стикери за паркиране в кварталите .
Намаляване на цената на градският транспорт и въвеждане на възможност за директно плащане с карти дебитни или кредитни .Има още десетки начини измислени и прилагани по света , но тук се използва само това което ще ги облагодетелства лично .
джендър NATO generals
Рейтинг: 987 НеутралноТо зимата е най-големия смог!
Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на токmtzvetkov
Рейтинг: 225 НеутралноВече ми писна да я слушам с равния и тон и смирена физиономия. Блага, точно както началника от Банкя. Истината е, че в София се направиха козметични промени, с изключение на метрото, без да се реши нито един генерален проблем. Мръсотията е повече от ужасна, улици с дупки като от времето на Янчулев, сградите, една висока и до нея една ниска, една с тухла другата от стъкло.... Ужас.
джендър NATO generals
Рейтинг: 987 ВеселоИ тия диванета с 20 годишните таратайки, с по 1 човек в кола, безплатен транспорт няма да ги откаже от колите! На тях им е кеф да замърсяват въздуха! Така се доказват на другите!
Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток2.5
Рейтинг: 1513 ЛюбопитноКакко Данче, 26 март не е ли една добра дата да изтествате безплатен градски транспорт в столицата?!
I Want To Believeосмоъ
Рейтинг: 451 Неутралногазификация също, особено за кварталите без топлофикация.
Lou
Рейтинг: 2013 НеутралноБезплатен градски транспорт за тези, които пътуват с билет/без билет. А относно тези, които имат предплатени абонаментни карти? За тях какво ще бъде безплатното? Ще им раздават допълнително чай и кроасани в автобуса ли? Фъндъкова вдигна билета с 60 %, а сега обещава евентуално, ако си случи, възможно е, да пусне безплатен транспорт при смог. Може да се случи, защо да не може - и бай Иван може утре да спечели тотото, защо да не може.
СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!Darth Plagueis
Рейтинг: 1403 Неутрално[quote#24:"Lou"]А относно тези, които имат предплатени абонаментни карти? За тях какво ще бъде безплатното? [/quote]
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКБе тихо са, хейтър.
iavorski
Рейтинг: 299 НеутралноСлучка от миналата седмица - половинката ми остава вкъщи и отива на работа на обяд с градския транспорт / сутрин я карам аз /:
Отива на спирката и на таблото пише:
Автобус ххх пристига след 17 минути
Тролей ууу пристига след 24 минути
Температура на въздуха -8 градуса
И после защо сме с коли?
001
Рейтинг: 721 ЛюбопитноСтига сте плакали за това билетче,
Редовните ползватели на градския транспорт , ползват намалените карти, които излизат по 1 лев на ден
Напълно приемлива цена.
За един лев имаш право да ползваш неограничен брой пътувания.
БМЗ
Рейтинг: 1057 ВеселоСмог е мъртъв! ©
Апокалипсисът апокалиптиченджендър NATO generals
Рейтинг: 987 ВеселоВ Париж са въвели градска винетка! ТОва би билоефективна мякра срещу смога! Пък ако ще парите да ги харчи КОЙ за саниране на панелки по системата-покрив за 5000 лева се заплаща от общината за 400 000! (Михаил Илиев, Фейсбук) Сложете им винетки, по-малко смог!
Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на токПреди години, половината от замърсяванетов София идеше от Кремиковци, но останаха само автомобилите!
bj_int
Рейтинг: 230 НеутралноВ страна, в която притежаването и обслужването на таратайка струва около 700 лева годишно заедно с газта (изч. при 30 км.пробег на ден) няма как градският транспорт с миризливите, счупени и претъпкани бусове да е предпочитан (и то при билет 1.60 лв)
Bedtime for Democracy
Рейтинг: 921 Неутралнопри всичките проблеми и лайна в този град, тази жена ме изумява с нейното спокойствие... Живеем в най-гнусната столица в Европа... Едно Скопие, като му махнеш Груьоленда изглежда в пъти по европейска столица от София... Дори и циганските им квартали изглеждат по-добре от някой елитни тука.... А за екология, транспорт и спорт няма какво да говорим.... всичко се прави само ако може яко да се краде и накрая ни ефект ни нищо.
Pure Chewing SatisfactionСахаров
Рейтинг: 309 НеутралноДанчето на бързо е изкопирала чужда мярка, колкото да се измъкне днес от неудобния въпрос... нито ще го направят, нито ще има ефект
I shave with Occam's razorvassilun
Рейтинг: 4596 НеутралноПлащане за влизане с кола в центъра на града е едно възможно решение, но няма как да се ограничи използването на твърдо гориво за отопление! Безплатен градски транспорт в рисковите дни е също одбро решение.
shileto
Рейтинг: 1094 НеутралноТо и сега си е безплатно, стига да си със светещо жълто елече
voxy
Рейтинг: 823 Неутралнозабрана на дизел- и бензин- автомобили в центъра на София и всичко ще се оправи
twitter.com/voxybgDarth Plagueis
Рейтинг: 1403 Неутрално[quote#26:"iavorski"]И после защо сме с коли? [/quote]
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКЗа сметка на това, с градски транспорт е по-скъпо. Освен, че е по-неудобно. А, и не води до никъде.
rainbou1
Рейтинг: 1242 ЛюбопитноАма така и не видях разбивка от какво каква част от замърсяването идва като проценти
patriotyt
Рейтинг: 388 НеутралноНяма и 7000 дървета за 4 години ми се струват абсурдно малко. То сигурно повече изсъхват за такъв период....
vtl53383951
Рейтинг: 291 НеутралноДо коментар [#16] от "8th_ball":
Това не е само тук така, в почти цял свят е по-евтино за 3-4 човека да хванат такси ...
zidane
Рейтинг: 704 Неутралноот тази женица никога нищо разумно и работещо не съм очаквал...
та сега - пак така.
още колко - 4 години ли остават?
neut
Рейтинг: 1544 НеутралноНай-рано през пролетта - а дотогава?
In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the resttucker case
Рейтинг: 986 Веселоепа то четирма у софийско такси надали е по-комфортно или по-бързо от грацкиьо кранспрот..
Now what's a few miles between the beauty and the beast...paralelepiped
Рейтинг: 464 НеутралноВсе пак, макар и с обществен натиск, СО реши да предприеме мерки по проблема. Браво на нас!
Seamus
Рейтинг: 442 НеутралноА, къде бяха институциите когато ми свалиха и откраднаха катализатора от колата? Да видим как ще спрат хиляди като мен.
Танас
Рейтинг: 1670 Весело[quote#7:"elevation04"]Който си е купил карта се е цакал .....[/quote]
"Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.Защо ! Да не мислиш, че Фъндъкова ще пусне фъндък за без пари да се возим в Гратис таранспорта ?
Пролетта ! ! !
Тогава няма да чаяат кюмбетата на кюмур и нЕма безплатно возене а само четка мат'ряла и се кефи и си вика :
Какви рибоци, какви шарани !
Silence
Рейтинг: 494 Неутрално[quote#31:"serpico"]тази жена ме изумява с нейното спокойствие.[/quote]
Това е дебилизъм и гьонсуратлък, а не спокойствие.
Мен ме изумява как я избират по избори, при все, че нямам нито един познат гласувал за нея. За високия рейтинг съвсем нямам логично обяснение. Без да обиждам никого, но и за двете май са виновни новостоличани.
Да я бяха кандидатирали за президент, можеше и да сме се отървали, ма ей на.
не на безразличието
Рейтинг: 1124 Разстроенототална неадекватност...гарантирано от пп герп...
'Българите сме малък но много прост народ.' М ВешимAzDebil
Рейтинг: 1706 ЛюбопитноРуската Директорка и властови МОНОПОЛИСТ, крадливата кметица Фандъкова отвори кошницата с бедънните лъжи на ГЕРБ!
Тази е като Пандора.
А въздухът на София определено ще се очисти, когато тази спре да го издишва в публичното пространство.
Да Проветрим София!
Да пратим Фандъкова в Самоков!
Или...по - добре в сливенския....
!
keen
Рейтинг: 1026 НеутралноЛелче, то смогът е през зимата, ма!
Два дни "Работа, Работа, Работа"... да Му се зачитат за три при Бай Ставри!daam
Рейтинг: 1229 Неутрално"Високите нива на замърсяване на въздуха в София са най-опасни и продължителни през зимата, а програмата за по-чист въздух в столицата до 2020 г. – с всички конкретни мерки, ще бъде внесена за обсъждане и гласуване в общинския съвет през пролетта."
Защо да се разбързат? В Лондон е имало през 50-те и 60-те години смог, който е убивал хиляди, а Темза е била мъртва река. Сега въобще не е така!
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4510 НеутралноДо коментар [#27] от "001":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!това не е вярно.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4510 НеутралноДо коментар [#26] от "iavorski":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!след което се оказва, че в автобуса няма парно !
001
Рейтинг: 721 ВеселоДо коментар [#51] от "КМЕТ В СЯНКА":
Кое не е вярно ...
Най-изгодно за пътуване става с годишна карта. Нейната цена намалява от 500 на 365 лева.
Изгоден вариант е и дневната карта, която запазва цената си - 4 лева. Въвежда се и нова тридневна карта, която ще струва 10 лева.
zyx
Рейтинг: 279 НеутралноЦялата програма на тази женица и екипчето калинки около нея само крещи колко непознаваем е проблема с екологията на София.
Три са основните проблема(горене на твърдо гориво, МПС-та и топографски особености) на София и трите са абсолютно нерешими с това подобие на есе на третокласник , което минава за програма на най-успешния и рейтингов политик на ГЕРБ. Градския транспорт на София е неизползваем за активните хора и не се ползва по тази причина, а не защото е скъп. Т.е. дори да по направят с отрицателна цена, няма да е адекватна алтернатива!
foure
Рейтинг: 642 НеутралноДо коментар [#6] от "mitkokitkata":
В урбанизираните райони кончетата пушат ли пушат. Изцяло да спре трафика пак ще има смог щото не съм видял комин с катализатор и филтър за твърди частици.
001
Рейтинг: 721 НеутралноДо коментар [#54] от "zyx":
На приказки е много лесно,
чакам с нетърпение да дойде кмет който да забрани на около 400 хиляди автомобила над 10 години да се движат в София и да не го изгонят с камъни. Всеки втори софиянец кара автомобил над 10 години , такъв ни е стандарта на живот.
Относно замърсяването заради отопление..Газифициране на цяла София би изисквала над милиард инвестиция и около 10 години.
Всеки един дом трябва да вложи допълнително около 5 хиляди за газово котле и радиатори. А реално в момента имаме квартали все още без канализация , кое по напред.
zyx
Рейтинг: 279 НеутралноДо коментар [#56] от "001":
Аз съм напълно съгласен, че проблема се корени дълбоко във психо-финансовото състояние на българина-софиянец и за решението му трябва да се подходи комплексно и "от далеч", но категорично не желая една учителка по руски език да си прави ПР на гърба на един от най-сериозните проблеми , които отнема повече животи от войната в Мосул.
spyrogyra.
Рейтинг: 225 НеутралноНаправете билетчето 3.80 лв и слизам от колата. И решаваме проблема със замърсяването. Идиоти!
borkar
Рейтинг: 286 НеутралноКолкото и минуса да ми слагат, аз пак ще го пиша: Денонощно платено паркиране в целия град, това е първата стъпка. Няма как да има бърз и удобен градски транспорт, и в същото време безплатно паркиране. Безплатнoто паркиране генерира 90% от трафика. Е, няма как улиците да поберат и колите, и градския транспорт. Необходимо е определяне на бюджет, информационна кампания и т.н. Но общината е пълна със страхливци. И другото - строг контрол на стикерите за паркиране по местоживеене - без фалшиви инвалиди, без фалшиви "актуални" адреси и т.н.
Ridiculous Върнете стария сайт!
Рейтинг: 784 НеутралноДо коментар [#29] от "Антикорупционен блок-Да Корупция!":
Изобщо не са само автомобилите, а най-вече горивата за отопление. В студените дни след нова година автомобилите се бяха изнесли почти, а въздухът не се дишаше. И не еше от автомобилите!
Ridiculous Върнете стария сайт!
Рейтинг: 784 НеутралноДо коментар [#33] от "vassilun":
Не е решение. Просто в последните дни ни надъхват срещу колите и сега всички зейнахме. Овце.
полувишис
Рейтинг: 279 Неутрално"Безплатен градски транспорт при смог в София обещава кметът..."
http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnesи тя като мутрата Бойчо.
а накрая ще ни даде:
"безплатен смог при градския транспорт в София..."
не на безразличието
Рейтинг: 1124 Неутралноми в германия имат отопления на газьол,и е доста по евтино о колкото на газ,но има филтри...основен проблем е беднотията...едва ли някой би искал да мъкне дърва и въглища ако може с едно натискане на копчето да си топли целия апартамент или къща...гледате последиците не проблема..както обикновено се случва у нас върви се след проблема не се мисли за превенция
'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешимborkar
Рейтинг: 286 НеутралноДо коментар [#61] от "Ridiculous":
Дай решение! И кой те надъхва или просто те карат да се замислиш?
malevv
Рейтинг: 306 НеутралноТя направи билета 1.60лв сега се чуди как да го намалява. Ми в самия градски център от 3-4 км в други градове транспортът се прави постоянно безплатен. Транспортът в никой град не е източник за пълнене на бюджета.
Billy Pilgrim
Рейтинг: 2098 НеутралноДо коментар [#27] от "001":
Да, ама не всички са редовни ползватели и на тези, които им се налага от време на време няма и да го погледнат градския ами ще си ползват колата, защото е 10 пъти по удобно, 2-3 пъти по бързо и освен това малко по-евтино. Абсолютно необоснованото вдигане на цената билетите беше изключително глупаво решение и става една от причините да има все повече коли.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1403 НеутралноДо коментар [#56] от "001":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКЩо да ги забранява? Само забрани са ви в главите...
До коментар [#64] от "borkar":
Платеното паркиране има смисъл единствено, ако не е еднакво и въведено навсякъде. Иначе е просто допълнителен данък - няма регулативен смисъл.
cinik
Рейтинг: 1648 Неутрално[quote#59:"borkar"]Денонощно платено паркиране в целия град, това е първата стъпка.[/quote]
За коалиция Анти-Пеевски: ДБ+Слави+Мая+БСПИзправени пред тази дилема, топчовците ще си кажат веднага "е**л съм му майката, по-добре смог, нежели да се кача на тролей"
cinik
Рейтинг: 1648 Неутрално[quote#66:"Modestmouse"]ще си ползват колата, защото е 10 пъти по удобно, 2-3 пъти по бързо и освен това малко по-евтино. [/quote]
За коалиция Анти-Пеевски: ДБ+Слави+Мая+БСПИ освен това същата кметица им е гарантирала правото да паркират на който тротоар си харесат, за кал и детска площадка да не говорим
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4510 ЛюбопитноДо коментар [#53] от "001":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!колко струва тримесечна карта или годишна за ученик и кой ползва карта 365 дни в годината без изключение?
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4510 НеутралноДо коментар [#59] от "borkar":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!не искаш ли и софийско жителство ? кой разрешава от повече от 10 години строителство без нужните паркоместа ?
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4510 НеутралноДо коментар [#56] от "001":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!доста по-евтино от крадливото саниране.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4510 НеутралноДо коментар [#53] от "001":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!виждам, че си на хранилката. тая тридневна карта колко време само я обещавате ? и ЗАЩО вдигнахте единичното пътуване БЕЗ никаква икономическа необходимост ???
convince
Рейтинг: 1257 НеутралноНАЙ-ДОБРЕ ОТ ПО-ДОГОДИНА, ЩОТО ВСЕ ОЩЕ НЯКОИ СА ЗДРАВИ и мярката не е оправдана.
И ше важи само за сезоните без мъгла пролет и лятото.
borkar
Рейтинг: 286 НеутралноДо коментар [#71] от "КМЕТ В СЯНКА":
Интересна връзка - платено паркиране и софийско жителство...Имаше и по-интересни - платено паркиране и "а платено дишане не искаш ли?"
Колкото до разрешавнето на строителството без паркоместа, това е много малка част от проблема - иди и виж колите пред 40 годишната панелка в Люлин.
barter
Рейтинг: 225 НеутралноВенециански принцип - преходът от бавната скорост на придвижване към бързата скорост на придвижване да става на градските порти, а не на входната врата. Една улица с две ленти средно пропуска около 1500-2000 автомобила, на същата тази улица могат да минат 10 000 пешеходци или велосипедисти за същото време. По-бързо е, по-безопасно е, по-здравословно е. Държави, които следваха тази политика преди 20-25 години сега жънат успехи като хората са по-здрави и градската среда е по-гостоприемна. Държави издигнали автомобила на пиедестал сега се чудят как да направят още едно околовръстно, още един десететажен паркинг.
parcaleste
Рейтинг: 600 НеутралноКак ще стане това, като данните за замърсеността на въздуха излизат с два дни закъснение? >.<
borkar
Рейтинг: 286 НеутралноДо коментар [#76] от "barter":
++++++!
cnu44483672
Рейтинг: 9 НеутралноВ Бългаеия, синята зона която е образувана е само за печалба на общината. Да сте чули парите от тази зона да са инвестирани в нещо синьо, зелено или нещо което ще намали замърсяването. Де ги тия безплатни паркинги до метрото. Стига сте пищали за колите над 20 г. щото те повечето са на газ и ако има реално замерване на изхвърления окис, серни сесинения и сажди тогава 80% от дизела умра, та макар и на 3 г.
Finland
Рейтинг: 695 НеутралноДо коментар [#59] от "borkar":
До коментар [#68] от "cinik":
[quote#59:"borkar"]Денонощно платено паркиране в целия град, това е първата стъпка.[/quote]
Ако по-някакъв начин успеят да забранят горенето на дърва в София ще е страшен успех.
borkar
Рейтинг: 286 НеутралноДо коментар [#80] от "Finland":
Ще е успех, да, но къщата да ти е топла е едно, съвсем друго е да задръстваш улиците с кола и да дишаме автомобилните газове.
gost22
Рейтинг: 1937 Любопитно[quote#63:"не на безразличието"]...основен проблем е беднотията...едва ли някой би искал да мъкне дърва и въглища ако може с едно натискане на копчето да си топли целия апартамент или къща...г[/quote]
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Проблема е в акъла, в чипа, от там идва беднотията. Да ти подскажа, че най-неефективно е да се горят въглища в домашната печка. Следващите по неефективност са дървата. Ако изгориш едно кило въглища в ТЕЦ и получения ток го ползваш за радиатор/духалка, ще има два до четири пъти повече топло в стаята, отколкото килото въглища да го изгориш в кюмбето в същата стая. Това само прякото сравнение по топлина в стаята, отделно меките ползи. Бедните са бедни, щото харчат повече за по-малко.
gost22
Рейтинг: 1937 Неутрално[quote#69:"cinik"]И освен това същата кметица им е гарантирала правото да паркират на който тротоар си харесат,[/quote]
, и точно шофьорите им ще оценят безплатните билети. Отделно, че ще се вдигне скоростта на ГТ и от там висящите в тапите шофьори ще изглеждат прецакани...
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Това е следствие. Премахни причината и ще изчезнат следствията от нея. Номера е, самото премахване на причината да носи аванта.
Примерно един месец изкарвай катаджиите в час пик да пазят автобусните ленти едновременно с възможност в същия този час пик който покаже талон на автомобил да пътува безплатно. Гаранция, че катаджиите ще се заяждат с по-старите коли (щото не смеят да се заяждат с новите, а и знаят че ще висят всеки месец именно заради "саждоразпръсквачките-дизели"
Файда ще промени Ганьо и Андрешко, а не сопата.
001
Рейтинг: 721 ВеселоДо коментар [#73] от "КМЕТ В СЯНКА":
Що не вземеш да се поинтересуваш, че навсякъде се толерират по евтини карти, за сметка на единичните билети.
Когато си си купил карта която ти излиза по 1 лев на ден е много по малка вероятността да ползваш и кола за която само винетка, данъци , гражданска , надхвърля 500 лева и след това добавяш разходите си за гориво.
Освен това има много намалени карти за ученици, за студенти.
Месечната карта за пенсионери ти е 8 лева за всички линии. Скъпо ли ти се вижда.
iavorski
Рейтинг: 299 НеутралноДо коментар [#84] от "001":
Не ти е вярна математиката:
Винетка, данъци , гражданска така или иначе си ги плащаш ако имаш кола. Разходите за поддръжка на км са по малко от разходите за гориво - тоест ако на месец наливаш гориво за 100 лева, добави си в най-лошия случай 100 лева и за ремонти. Поне с моите 25 000 км на година е така.
От Младост или Люлин до центъра са ти 9км или за 20 дни с моята кола идват около 100 лева на месец със включени гориво+ремонти. Питам те - колко струват нормални две месечни карти без намаления за всички линии? Къде ми е стимула?
Е двама души с две месечни карти колко ще платят?
001
Рейтинг: 721 НеутралноДо коментар [#85] от "iavorski":
Какво значи така или иначе си ги смяташ ...
вадиш ли парите за да си ги платиш ...
Може само данъка да ти е над 500 лева ако не караш автомобил до 100 коня.
Важно е че като теглиш черата , карта за всички линии за една година са ти 365 лева,
В моя случай без гориво ,само данъци , застраховки вкл каско защото живеем в крадлива България ми е около 2 хиляди , за гориво грубо още стотина лева на месец
3200 лева струва годишното удоволствие да имаш кола , без пътуванията извън града за почивки и извън България и без парите по поддръжката и консумативите.
iavorski
Рейтинг: 299 НеутралноДо коментар [#86] от "001":
Имах предвид че да сравняваш разходите / всички / за кола със разходите за ГТ не е ОК - колата не се ползва само в града. Ти дори само ГТ да ползваш в София тия две хиляди за данъци и застраховки ще си ги дадеш така или иначе.
Но не е това проблема на ГТ. Безплатен да е - пак ще предпочета 15 минути с кола пред 60 минути / поне / с ГТ.
kokobanana21
Рейтинг: 8 НеутралноТова е престъпление! 10 пъти фини прахови частици над нормата и не само, че не се вземат мерки на момента, а дори се крие информация! Това "обещание" за мерки напролет е чиста подигравка! А дотогава, ние, софиянците и по-специално от Павлово и Красно село какво ще дишаме? Че то смогът е главно през зимата. Очевидно разчитат на това, че до 2 месеца ще сме забравили за смога! И ще плащаме 1.60 за скапания градски транспорт, дето сутрин е на интервал 10-12 мин.?!
Alexsandra Pironeva
Рейтинг: 5 НеутралноКакво значи ''по-често миене на улиците'' ? Те от години не се мият, че да се мият ''по-често''.