Безплатен градски транспорт при смог в София обещава кметът най-рано през пролетта

Безплатен градски транспорт при смог в София обещава кметът най-рано през пролетта

© Юлия Лазарова



Безплатен градски транспорт и ограничаване движението на автомобили в най-натоварените зони на града в дните с трайно превишаване на допустимите норми на запрашаване на въздуха. Това са част от краткосрочните мерки срещу смога в София, които обещават да въведат от Столичната община, но най-рано на пролет.


За новите рестрикции съобщи кметът Йорданка Фандъкова във фейсбук профила си във вторник – ден след уикенд, в който градът отново беше погълнат от опасен смог, а в късните часове на неделя в някои райони допустимите норми за фини прахови частици във въздуха бяха 10 пъти над позволеното замърсяване (50 mg/m2).


Високите нива на замърсяване на въздуха в София са най-опасни и продължителни през зимата, а програмата за по-чист въздух в столицата до 2020 г. – с всички конкретни мерки, ще бъде внесена за обсъждане и гласуване в общинския съвет през пролетта. Преди това тя ще бъде обявена публично. "Очакваме да получим бележки и предложения и от страна на гражданите, неправителствени организации и институции", посочва Фандъкова.




Ранно предупреждение


От екипа на Фандъкова се ангажират и със система за ранно предупреждение на гражданите при прогнозни високи нива на фините прахови частици, което да позволи предприемането на навременни мерки. Предвижда се и местна система за мониторинг на въздуха.


В момента от Изпълнителната агенция по околната среда и водите публикуват данните от измервателните станции с ден закъснение, а на сайта на Столичната община информацията за нивата на фини прахови частици и други замърсители се публикуват за денонощието по часове, но липсва предварителна информация, прогнози и предупреждения за гражданите.


Безплатен градски транспорт при смог в София обещава кметът най-рано през пролетта

© Юлия Лазарова


Строг контрол на колите


Строг контрол на техническите прегледи на автомобили и спиране от движение на автомобилите без катализатор и с нива на замърсяване над допустимите норми са други важни нововъведения, които от общината обещават.


Екипът на Фандъкова иска и законодателна промяна, която да позволи поставянето на стикер, който обозначава екологичния клас, върху всеки автомобил, който се движи на територията на Столичната община. Целта на промяната е да даде възможност за допълнителен контрол от Пътна полиция и Столичната община.


Локалните източници на смог


От общината смятат да въведат и т.нар. екологичен мониторинг на територията на цялата Столична община, който да отчита кои са локалните източници на замърсяване, за да може да фокусира действията и рестрикциите си към тях.


Безплатен градски транспорт при смог в София обещава кметът най-рано през пролетта

© Надежда Чипева, Капитал


Информационни кампании


От общината посочват, че залагат и на информационни кампании за вредното влияние върху качеството на въздуха при отопление с твърдо и течно гориво и насърчаване на гражданите да преминат към алтернативни горива. В момента обаче социално слабите получават евтини въглища като субсидия.


Електробуси


Закупуваме електробуси за градския транспорт и даваме възможност за изграждане на нови зарядни станции за електромобили в града, повтарят от общината.


Програмата им и включва: строителството на третия лъч на метрото, с който очакват да спестят до 90 хил. т годишно вредни емисии и модернизация на градския транспорт. Всички нови превозни средства задължително са с екостандарт ЕВРО 6. Изграждането на нови велоалеи и нови буферни паркинги при началните и крайните спирки на метрото със стимули за използването им е посочена също като една от стъпките към по-чист въздух.


По-често миене на улиците


От общината заявяват, че увеличават честотата на миенето на основните улици и булеварди, както и включването на повече квартални улици в това миене.


Залесяване


"Продължаваме да залесяваме и да създаваме нови зелени площи около натоварените булеварди, както и ежегодно да залесяваме ерозирали и замърсени терени извън урбанизираната територия", пише още в плана на Фандъкова.


Според данните на общината в периода 2012 – 2016 г. на територията на София са засадени 6844 дървета, в последните 6 години са залесили 1041 дка горски територии, пустеещи земеделски земи и нарушени крайречни територии около София.


През 2017 г. общината ще засади 1200 нови дървета в града и ще залеси над 200 дка нарушени земеделски земи в крайградските зони.


Фандъкова пояснява, че програмата на общината за подобряване на качеството на въздуха, която с екипа си ще представи в близките дни, включва серия от краткосрочни, средносрочни и дългосрочни мерки, които да намалят емисиите на фини прахови частици от транспорта, транспортната инфраструктура, битовото отопление, отоплението в обществени сгради и от други източници.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (89)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Beyond
    Beyond
    Рейтинг: 1211 Любопитно

    Мчи той и сега е безплатен. Не съм виждал контрола от поне три месеца.

    TAKE THE RED PILL!
  2. 2 Профил на evelin_m
    evelin_m
    Рейтинг: 466 Весело

    И как ще разберем, спощенските гълъби, или с Глашатай във всеки квартал ?

  3. 3 Профил на J.J.
    J.J.
    Рейтинг: 873 Неутрално

    Най-добрата мярка би била градският транспорт да стане АДЕКВАТЕН. Метрото е наистина огромен напредък, но не е панацея за всеки проблем. Наземният градски транспорт (трамваи, тролеи и автобуси) само се реже в последните 20 години и няма никакво развитие. Трябва да има ясна стратегия за достигането на удобен, бърз и адекватен градски транспорт до най-голям процент жители на града.

  4. 4 Профил на snower
    snower
    Рейтинг: 327 Неутрално

    Този същия кмет, който увеличи билета с 60%, за да стимулира ползването на градски транспорт?

  5. 5 Профил на boring pumpkin
    boring pumpkin
    Рейтинг: 245 Неутрално

    Това другарко Фандъкова , няма да ме накара да ползвам адския транспорт .... що не намалите билетчето .... щото няма за кражбА

  6. 6 Профил на mitkokitkata
    mitkokitkata
    Рейтинг: 313 Неутрално

    "Продължаваме да залесяваме и да създаваме нови зелени площи около натоварените булеварди, както и ежегодно да залесяваме ерозирали и замърсени терени извън урбанизираната територия," 

    А в урбанизираната територия продължаваме да строим и сечем

  7. 7 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 638 Весело

    Който си е купил карта се е цакал .....

  8. 8 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 689 Неутрално

    "...информационни кампании за вредното влияние върху качеството на въздуха при отопление с твърдо и течно гориво и насърчаване на гражданите да преминат към алтернативни горива."

    И как точно ще стане това преминаване към алтернативни горива? Кои са тия горива и кой колко ще инвестира?

  9. 9 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Значи да очакваме билети от 2,30 лв

  10. 10 Профил на balkantourist
    balkantourist
    Рейтинг: 879 Неутрално

    др. Фандъкова, не може да реши проблема със смога!

  11. 11 Профил на OOPS
    OOPS
    Рейтинг: 294 Весело

    Тези които са с карти как ще се възолзват от "безплатното" возене?

  12. 12 Профил на 8th_ball
    8th_ball
    Рейтинг: 1530 Неутрално

    Няма как да стимулираш хората да слязат от колите е да се качат на метро или тролей, като вдигаш билетчето с 60% в период, когато горивата поевтиняват.

  13. 13 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 1986 Весело

    я глоба от по 200лв на всяка кола дето е над 5г и готово всички на трамвай ще са

    гошо
  14. 14 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3324 Весело

    И колело ,ама друг път...

  15. 15 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 753 Неутрално

    печките, печките с твърдо гориво - ТОВА Е ПРОБЛЕМА !!!

  16. 16 Профил на 8th_ball
    8th_ball
    Рейтинг: 1530 Неутрално

    Онзи ден четирима решихме да ходим на Витоша, през Драгалевци. До Драгалевци, от столичния Младост, с услугите на Градски транспорт, това щеше да ни струва общо 8 билета по 1,60, таксито ни излезе 7,20.

  17. 17 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 532 Гневно

    Да вземат да залесят София ленд наново, (дик)оффф те пък вече го застроиха...

    Stef
  18. 18 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 656 Неутрално

    И както винаги всеки обещава това което не зависи от него .
    А може да реши нещата които зависят от кмета , монтиране на инсталации в тецовете за изгаряне на горивото получено от завода за преработка на боклук , в момента стои неизползвано .
    Това ще доведе до минимум двойно намаление на цените на парното в София , защо не се прави и кой има сметка от това .
    Увеличаване на данъците за колите и въвеждане на платени стикери за паркиране в кварталите .
    Намаляване на цената на градският транспорт и въвеждане на възможност за директно плащане с карти дебитни или кредитни .Има още десетки начини измислени и прилагани по света , но тук се използва само това което ще ги облагодетелства лично .

  19. 19 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1057 Неутрално

    То зимата е най-големия смог!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  20. 20 Профил на mtzvetkov
    mtzvetkov
    Рейтинг: 294 Неутрално

    Вече ми писна да я слушам с равния и тон и смирена физиономия. Блага, точно както началника от Банкя. Истината е, че в София се направиха козметични промени, с изключение на метрото, без да се реши нито един генерален проблем. Мръсотията е повече от ужасна, улици с дупки като от времето на Янчулев, сградите, една висока и до нея една ниска, една с тухла другата от стъкло.... Ужас.

  21. 21 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1057 Весело

    И тия диванета с 20 годишните таратайки, с по 1 човек в кола, безплатен транспорт няма да ги откаже от колите! На тях им е кеф да замърсяват въздуха! Така се доказват на другите!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  22. 22 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2405 Любопитно

    Какко Данче, 26 март не е ли една добра дата да изтествате безплатен градски транспорт в столицата?!

    I Want To Believe
  23. 23 Профил на осмоъ
    осмоъ
    Рейтинг: 505 Неутрално

    газификация също, особено за кварталите без топлофикация.

  24. 24 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1389 Неутрално

    Безплатен градски транспорт за тези, които пътуват с билет/без билет. А относно тези, които имат предплатени абонаментни карти? За тях какво ще бъде безплатното? Ще им раздават допълнително чай и кроасани в автобуса ли? Фъндъкова вдигна билета с 60 %, а сега обещава евентуално, ако си случи, възможно е, да пусне безплатен транспорт при смог. Може да се случи, защо да не може - и бай Иван може утре да спечели тотото, защо да не може.

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  25. 25 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2289 Неутрално

    [quote#24:"Lou"]А относно тези, които имат предплатени абонаментни карти? За тях какво ще бъде безплатното? [/quote]
    Бе тихо са, хейтър.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  26. 26 Профил на iavorski
    iavorski
    Рейтинг: 364 Неутрално

    Случка от миналата седмица - половинката ми остава вкъщи и отива на работа на обяд с градския транспорт / сутрин я карам аз /:

    Отива на спирката и на таблото пише:
    Автобус ххх пристига след 17 минути
    Тролей ууу пристига след 24 минути
    Температура на въздуха -8 градуса

    И после защо сме с коли?

  27. 27 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1723 Любопитно

    Стига сте плакали за това билетче,
    Редовните ползватели на градския транспорт , ползват намалените карти, които излизат по 1 лев на ден
    Напълно приемлива цена.
    За един лев имаш право да ползваш неограничен брой пътувания.

  28. 28 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1419 Весело

    Смог е мъртъв! ©

    Мачкай климатичния чейндж!
  29. 29 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1057 Весело

    В Париж са въвели градска винетка! ТОва би билоефективна мякра срещу смога! Пък ако ще парите да ги харчи КОЙ за саниране на панелки по системата-покрив за 5000 лева се заплаща от общината за 400 000! (Михаил Илиев, Фейсбук) Сложете им винетки, по-малко смог!
    Преди години, половината от замърсяванетов София идеше от Кремиковци, но останаха само автомобилите!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  30. 30 Профил на bj_int
    bj_int
    Рейтинг: 242 Неутрално

    В страна, в която притежаването и обслужването на таратайка струва около 700 лева годишно заедно с газта (изч. при 30 км.пробег на ден) няма как градският транспорт с миризливите, счупени и претъпкани бусове да е предпочитан (и то при билет 1.60 лв)

  31. 31 Профил на serpico
    serpico
    Рейтинг: 1139 Неутрално

    при всичките проблеми и лайна в този град, тази жена ме изумява с нейното спокойствие... Живеем в най-гнусната столица в Европа... Едно Скопие, като му махнеш Груьоленда изглежда в пъти по европейска столица от София... Дори и циганските им квартали изглеждат по-добре от някой елитни тука.... А за екология, транспорт и спорт няма какво да говорим.... всичко се прави само ако може яко да се краде и накрая ни ефект ни нищо.

    Pure Chewing Satisfaction
  32. 32 Профил на Сахаров
    Сахаров
    Рейтинг: 518 Неутрално

    Данчето на бързо е изкопирала чужда мярка, колкото да се измъкне днес от неудобния въпрос... нито ще го направят, нито ще има ефект

    I shave with Occam's razor
  33. 33 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5050 Неутрално

    Плащане за влизане с кола в центъра на града е едно възможно решение, но няма как да се ограничи използването на твърдо гориво за отопление! Безплатен градски транспорт в рисковите дни е също одбро решение.

  34. 34 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1182 Неутрално

    То и сега си е безплатно, стига да си със светещо жълто елече

  35. 35 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 868 Неутрално

    забрана на дизел- и бензин- автомобили в центъра на София и всичко ще се оправи

    twitter.com/voxybg
  36. 36 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2289 Неутрално

    [quote#26:"iavorski"]И после защо сме с коли? [/quote]
    За сметка на това, с градски транспорт е по-скъпо. Освен, че е по-неудобно. А, и не води до никъде.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  37. 37 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1543 Любопитно

    Ама така и не видях разбивка от какво каква част от замърсяването идва като проценти

  38. 38 Профил на patriotyt
    patriotyt
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Няма и 7000 дървета за 4 години ми се струват абсурдно малко. То сигурно повече изсъхват за такъв период....

  39. 39 Профил на vtl53383951
    vtl53383951
    Рейтинг: 372 Неутрално

    До коментар [#16] от "8th_ball":

    Това не е само тук така, в почти цял свят е по-евтино за 3-4 човека да хванат такси ...

  40. 40 Профил на zidane
    zidane
    Рейтинг: 712 Неутрално

    от тази женица никога нищо разумно и работещо не съм очаквал...
    та сега - пак така.
    още колко - 4 години ли остават?

  41. 41 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7715 Неутрално

    Най-рано през пролетта - а дотогава?

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  42. 42 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1091 Весело

    епа то четирма у софийско такси надали е по-комфортно или по-бързо от грацкиьо кранспрот..

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  43. 43 Профил на paralelepiped
    paralelepiped
    Рейтинг: 516 Неутрално

    Все пак, макар и с обществен натиск, СО реши да предприеме мерки по проблема. Браво на нас!

  44. 44 Профил на Seamus
    Seamus
    Рейтинг: 466 Неутрално

    А, къде бяха институциите когато ми свалиха и откраднаха катализатора от колата? Да видим как ще спрат хиляди като мен.

  45. 45 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1932 Весело

    [quote#7:"elevation04"]Който си е купил карта се е цакал .....[/quote]

    Защо ! Да не мислиш, че Фъндъкова ще пусне фъндък за без пари да се возим в Гратис таранспорта ?
    Пролетта ! ! !
    Тогава няма да чаяат кюмбетата на кюмур и нЕма безплатно возене а само четка мат'ряла и се кефи и си вика :
    Какви рибоци, какви шарани !

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  46. 46 Профил на Silence
    Silence
    Рейтинг: 445 Неутрално

    [quote#31:"serpico"]тази жена ме изумява с нейното спокойствие.[/quote]

    Това е дебилизъм и гьонсуратлък, а не спокойствие.
    Мен ме изумява как я избират по избори, при все, че нямам нито един познат гласувал за нея. За високия рейтинг съвсем нямам логично обяснение. Без да обиждам никого, но и за двете май са виновни новостоличани.
    Да я бяха кандидатирали за президент, можеше и да сме се отървали, ма ей на.


    Да минават изборите и да се маха Адриан, че дискусиите станаха на принципа: "Не е важно под какво, важното е да пействам"
  47. 47 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1372 Разстроено

    тотална неадекватност...гарантирано от пп герп...

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  48. 48 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1752 Любопитно

    Руската Директорка и властови МОНОПОЛИСТ, крадливата кметица Фандъкова отвори кошницата с бедънните лъжи на ГЕРБ!

    Тази е като Пандора.
    А въздухът на София определено ще се очисти, когато тази спре да го издишва в публичното пространство.
    Да Проветрим София!
    Да пратим Фандъкова в Самоков!
    Или...по - добре в сливенския....
    !

  49. 49 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 992 Неутрално

    Лелче, то смогът е през зимата, ма!

    #КОЙ предложи Пеевски за главен прокурор?
  50. 50 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1379 Неутрално

    "Високите нива на замърсяване на въздуха в София са най-опасни и продължителни през зимата, а програмата за по-чист въздух в столицата до 2020 г. – с всички конкретни мерки, ще бъде внесена за обсъждане и гласуване в общинския съвет през пролетта."

    Защо да се разбързат? В Лондон е имало през 50-те и 60-те години смог, който е убивал хиляди, а Темза е била мъртва река. Сега въобще не е така!

  51. 51 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5941 Неутрално

    До коментар [#27] от "001":

    това не е вярно.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  52. 52 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5941 Неутрално

    До коментар [#26] от "iavorski":

    след което се оказва, че в автобуса няма парно !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  53. 53 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1723 Весело

    До коментар [#51] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Кое не е вярно ...

    Най-изгодно за пътуване става с годишна карта. Нейната цена намалява от 500 на 365 лева.
    Изгоден вариант е и дневната карта, която запазва цената си - 4 лева. Въвежда се и нова тридневна карта, която ще струва 10 лева.

  54. 54 Профил на zyx
    zyx
    Рейтинг: 294 Неутрално

    Цялата програма на тази женица и екипчето калинки около нея само крещи колко непознаваем е проблема с екологията на София.
    Три са основните проблема(горене на твърдо гориво, МПС-та и топографски особености) на София и трите са абсолютно нерешими с това подобие на есе на третокласник , което минава за програма на най-успешния и рейтингов политик на ГЕРБ. Градския транспорт на София е неизползваем за активните хора и не се ползва по тази причина, а не защото е скъп. Т.е. дори да по направят с отрицателна цена, няма да е адекватна алтернатива!

  55. 55 Профил на foure
    foure
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#6] от "mitkokitkata":

    В урбанизираните райони кончетата пушат ли пушат. Изцяло да спре трафика пак ще има смог щото не съм видял комин с катализатор и филтър за твърди частици.

  56. 56 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1723 Неутрално

    До коментар [#54] от "zyx":

    На приказки е много лесно,
    чакам с нетърпение да дойде кмет който да забрани на около 400 хиляди автомобила над 10 години да се движат в София и да не го изгонят с камъни. Всеки втори софиянец кара автомобил над 10 години , такъв ни е стандарта на живот.
    Относно замърсяването заради отопление..Газифициране на цяла София би изисквала над милиард инвестиция и около 10 години.
    Всеки един дом трябва да вложи допълнително около 5 хиляди за газово котле и радиатори. А реално в момента имаме квартали все още без канализация , кое по напред.

  57. 57 Профил на zyx
    zyx
    Рейтинг: 294 Неутрално

    До коментар [#56] от "001":

    Аз съм напълно съгласен, че проблема се корени дълбоко във психо-финансовото състояние на българина-софиянец и за решението му трябва да се подходи комплексно и "от далеч", но категорично не желая една учителка по руски език да си прави ПР на гърба на един от най-сериозните проблеми , които отнема повече животи от войната в Мосул.

  58. 58 Профил на spyrogyra.
    spyrogyra.
    Рейтинг: 294 Неутрално

    Направете билетчето 3.80 лв и слизам от колата. И решаваме проблема със замърсяването. Идиоти!

  59. 59 Профил на borkar
    borkar
    Рейтинг: 727 Неутрално

    Колкото и минуса да ми слагат, аз пак ще го пиша: Денонощно платено паркиране в целия град, това е първата стъпка. Няма как да има бърз и удобен градски транспорт, и в същото време безплатно паркиране. Безплатнoто паркиране генерира 90% от трафика. Е, няма как улиците да поберат и колите, и градския транспорт. Необходимо е определяне на бюджет, информационна кампания и т.н. Но общината е пълна със страхливци. И другото - строг контрол на стикерите за паркиране по местоживеене - без фалшиви инвалиди, без фалшиви "актуални" адреси и т.н.

  60. 60 Профил на Ridiculous Върнете стария сайт!
    Ridiculous Върнете стария сайт!
    Рейтинг: 867 Неутрално

    До коментар [#29] от "Антикорупционен блок-Да Корупция!":

    Изобщо не са само автомобилите, а най-вече горивата за отопление. В студените дни след нова година автомобилите се бяха изнесли почти, а въздухът не се дишаше. И не еше от автомобилите!

  61. 61 Профил на Ridiculous Върнете стария сайт!
    Ridiculous Върнете стария сайт!
    Рейтинг: 867 Неутрално

    До коментар [#33] от "vassilun":

    Не е решение. Просто в последните дни ни надъхват срещу колите и сега всички зейнахме. Овце.

  62. 62 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 294 Неутрално

    "Безплатен градски транспорт при смог в София обещава кметът..."

    и тя като мутрата Бойчо.

    а накрая ще ни даде:
    "безплатен смог при градския транспорт в София..."

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  63. 63 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1372 Неутрално

    ми в германия имат отопления на газьол,и е доста по евтино о колкото на газ,но има филтри...основен проблем е беднотията...едва ли някой би искал да мъкне дърва и въглища ако може с едно натискане на копчето да си топли целия апартамент или къща...гледате последиците не проблема..както обикновено се случва у нас върви се след проблема не се мисли за превенция

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  64. 64 Профил на borkar
    borkar
    Рейтинг: 727 Неутрално

    До коментар [#61] от "Ridiculous":

    Дай решение! И кой те надъхва или просто те карат да се замислиш?

  65. 65 Профил на malevv
    malevv
    Рейтинг: 267 Неутрално

    Тя направи билета 1.60лв сега се чуди как да го намалява. Ми в самия градски център от 3-4 км в други градове транспортът се прави постоянно безплатен. Транспортът в никой град не е източник за пълнене на бюджета.

  66. 66 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1551 Неутрално

    До коментар [#27] от "001":

    Да, ама не всички са редовни ползватели и на тези, които им се налага от време на време няма и да го погледнат градския ами ще си ползват колата, защото е 10 пъти по удобно, 2-3 пъти по бързо и освен това малко по-евтино. Абсолютно необоснованото вдигане на цената билетите беше изключително глупаво решение и става една от причините да има все повече коли.

  67. 67 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2289 Неутрално

    До коментар [#56] от "001":

    Що да ги забранява? Само забрани са ви в главите...


    До коментар [#64] от "borkar":

    Платеното паркиране има смисъл единствено, ако не е еднакво и въведено навсякъде. Иначе е просто допълнителен данък - няма регулативен смисъл.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  68. 68 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2918 Неутрално

    [quote#59:"borkar"]Денонощно платено паркиране в целия град, това е първата стъпка.[/quote]

    Изправени пред тази дилема, топчовците ще си кажат веднага "е**л съм му майката, по-добре смог, нежели да се кача на тролей"

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  69. 69 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2918 Неутрално

    [quote#66:"Modestmouse"]ще си ползват колата, защото е 10 пъти по удобно, 2-3 пъти по бързо и освен това малко по-евтино. [/quote]

    И освен това същата кметица им е гарантирала правото да паркират на който тротоар си харесат, за кал и детска площадка да не говорим

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  70. 70 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5941 Любопитно

    До коментар [#53] от "001":

    колко струва тримесечна карта или годишна за ученик и кой ползва карта 365 дни в годината без изключение?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  71. 71 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5941 Неутрално

    До коментар [#59] от "borkar":

    не искаш ли и софийско жителство ? кой разрешава от повече от 10 години строителство без нужните паркоместа ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  72. 72 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5941 Неутрално

    До коментар [#56] от "001":

    доста по-евтино от крадливото саниране.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  73. 73 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5941 Неутрално

    До коментар [#53] от "001":

    виждам, че си на хранилката. тая тридневна карта колко време само я обещавате ? и ЗАЩО вдигнахте единичното пътуване БЕЗ никаква икономическа необходимост ???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  74. 74 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    НАЙ-ДОБРЕ ОТ ПО-ДОГОДИНА, ЩОТО ВСЕ ОЩЕ НЯКОИ СА ЗДРАВИ и мярката не е оправдана.
    И ше важи само за сезоните без мъгла пролет и лятото.

  75. 75 Профил на borkar
    borkar
    Рейтинг: 727 Неутрално

    До коментар [#71] от "КМЕТ В СЯНКА":
    Интересна връзка - платено паркиране и софийско жителство...Имаше и по-интересни - платено паркиране и "а платено дишане не искаш ли?"

    Колкото до разрешавнето на строителството без паркоместа, това е много малка част от проблема - иди и виж колите пред 40 годишната панелка в Люлин.

  76. 76 Профил на barter
    barter
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Венециански принцип - преходът от бавната скорост на придвижване към бързата скорост на придвижване да става на градските порти, а не на входната врата. Една улица с две ленти средно пропуска около 1500-2000 автомобила, на същата тази улица могат да минат 10 000 пешеходци или велосипедисти за същото време. По-бързо е, по-безопасно е, по-здравословно е. Държави, които следваха тази политика преди 20-25 години сега жънат успехи като хората са по-здрави и градската среда е по-гостоприемна. Държави издигнали автомобила на пиедестал сега се чудят как да направят още едно околовръстно, още един десететажен паркинг.

  77. 77 Профил на parcaleste
    parcaleste
    Рейтинг: 641 Неутрално

    Как ще стане това, като данните за замърсеността на въздуха излизат с два дни закъснение? >.<

  78. 78 Профил на borkar
    borkar
    Рейтинг: 727 Неутрално

    До коментар [#76] от "barter":

    ++++++!

  79. 79 Профил на cnu44483672
    cnu44483672
    Рейтинг: 8 Неутрално

    В Бългаеия, синята зона която е образувана е само за печалба на общината. Да сте чули парите от тази зона да са инвестирани в нещо синьо, зелено или нещо което ще намали замърсяването. Де ги тия безплатни паркинги до метрото. Стига сте пищали за колите над 20 г. щото те повечето са на газ и ако има реално замерване на изхвърления окис, серни сесинения и сажди тогава 80% от дизела умра, та макар и на 3 г.

  80. 80 Профил на Finland
    Finland
    Рейтинг: 801 Неутрално

    До коментар [#59] от "borkar":

    До коментар [#68] от "cinik":

    [quote#59:"borkar"]Денонощно платено паркиране в целия град, това е първата стъпка.[/quote]

    Ако по-някакъв начин успеят да забранят горенето на дърва в София ще е страшен успех.

  81. 81 Профил на borkar
    borkar
    Рейтинг: 727 Неутрално

    До коментар [#80] от "Finland":
    Ще е успех, да, но къщата да ти е топла е едно, съвсем друго е да задръстваш улиците с кола и да дишаме автомобилните газове.

  82. 82 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2002 Любопитно

    [quote#63:"не на безразличието"]...основен проблем е беднотията...едва ли някой би искал да мъкне дърва и въглища ако може с едно натискане на копчето да си топли целия апартамент или къща...г[/quote]
    Проблема е в акъла, в чипа, от там идва беднотията. Да ти подскажа, че най-неефективно е да се горят въглища в домашната печка. Следващите по неефективност са дървата. Ако изгориш едно кило въглища в ТЕЦ и получения ток го ползваш за радиатор/духалка, ще има два до четири пъти повече топло в стаята, отколкото килото въглища да го изгориш в кюмбето в същата стая. Това само прякото сравнение по топлина в стаята, отделно меките ползи. Бедните са бедни, щото харчат повече за по-малко.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  83. 83 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2002 Неутрално

    [quote#69:"cinik"]И освен това същата кметица им е гарантирала правото да паркират на който тротоар си харесат,[/quote]
    Това е следствие. Премахни причината и ще изчезнат следствията от нея. Номера е, самото премахване на причината да носи аванта.
    Примерно един месец изкарвай катаджиите в час пик да пазят автобусните ленти едновременно с възможност в същия този час пик който покаже талон на автомобил да пътува безплатно. Гаранция, че катаджиите ще се заяждат с по-старите коли (щото не смеят да се заяждат с новите, а и знаят че ще висят всеки месец именно заради "саждоразпръсквачките-дизели", и точно шофьорите им ще оценят безплатните билети. Отделно, че ще се вдигне скоростта на ГТ и от там висящите в тапите шофьори ще изглеждат прецакани...
    Файда ще промени Ганьо и Андрешко, а не сопата.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  84. 84 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1723 Весело

    До коментар [#73] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Що не вземеш да се поинтересуваш, че навсякъде се толерират по евтини карти, за сметка на единичните билети.
    Когато си си купил карта която ти излиза по 1 лев на ден е много по малка вероятността да ползваш и кола за която само винетка, данъци , гражданска , надхвърля 500 лева и след това добавяш разходите си за гориво.
    Освен това има много намалени карти за ученици, за студенти.
    Месечната карта за пенсионери ти е 8 лева за всички линии. Скъпо ли ти се вижда.

  85. 85 Профил на iavorski
    iavorski
    Рейтинг: 364 Неутрално

    До коментар [#84] от "001":

    Не ти е вярна математиката:

    Винетка, данъци , гражданска така или иначе си ги плащаш ако имаш кола. Разходите за поддръжка на км са по малко от разходите за гориво - тоест ако на месец наливаш гориво за 100 лева, добави си в най-лошия случай 100 лева и за ремонти. Поне с моите 25 000 км на година е така.

    От Младост или Люлин до центъра са ти 9км или за 20 дни с моята кола идват около 100 лева на месец със включени гориво+ремонти. Питам те - колко струват нормални две месечни карти без намаления за всички линии? Къде ми е стимула?

    Е двама души с две месечни карти колко ще платят?

  86. 86 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1723 Неутрално

    До коментар [#85] от "iavorski":

    Какво значи така или иначе си ги смяташ ...
    вадиш ли парите за да си ги платиш ...
    Може само данъка да ти е над 500 лева ако не караш автомобил до 100 коня.
    Важно е че като теглиш черата , карта за всички линии за една година са ти 365 лева,
    В моя случай без гориво ,само данъци , застраховки вкл каско защото живеем в крадлива България ми е около 2 хиляди , за гориво грубо още стотина лева на месец
    3200 лева струва годишното удоволствие да имаш кола , без пътуванията извън града за почивки и извън България и без парите по поддръжката и консумативите.

  87. 87 Профил на iavorski
    iavorski
    Рейтинг: 364 Неутрално

    До коментар [#86] от "001":

    Имах предвид че да сравняваш разходите / всички / за кола със разходите за ГТ не е ОК - колата не се ползва само в града. Ти дори само ГТ да ползваш в София тия две хиляди за данъци и застраховки ще си ги дадеш така или иначе.

    Но не е това проблема на ГТ. Безплатен да е - пак ще предпочета 15 минути с кола пред 60 минути / поне / с ГТ.

  88. 88 Профил на kokobanana21
    kokobanana21
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Това е престъпление! 10 пъти фини прахови частици над нормата и не само, че не се вземат мерки на момента, а дори се крие информация! Това "обещание" за мерки напролет е чиста подигравка! А дотогава, ние, софиянците и по-специално от Павлово и Красно село какво ще дишаме? Че то смогът е главно през зимата. Очевидно разчитат на това, че до 2 месеца ще сме забравили за смога! И ще плащаме 1.60 за скапания градски транспорт, дето сутрин е на интервал 10-12 мин.?!

  89. 89 Профил на Alexsandra Pironeva
    Alexsandra Pironeva
    Рейтинг: 5 Неутрално

    Какво значи ''по-често миене на улиците'' ? Те от години не се мият, че да се мият ''по-често''.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK