Агенцията по околна среда реши да даде поисканите данни за мръсния въздух

Агенцията по околна среда реши да даде поисканите данни за мръсния въздух

© Надежда Чипева, Капитал



Изпълнителната агенция по околна среда и води ще предостави поискани от сдружение "За Земята" данни – обработени и необработени за ежедневните и почасови нива на замърсяване за четири години назад. Такова решение е издала агенцията днес (6 февруари 2017 г.) след като е удължила срока за предоставяне на информация по Закона за достъп до информация с 10 дни.


Това обясниха за "Дневник" от агенцията по повод съобщение на сдружение "За Земята", че ИАОС не отговаря на запитването им в срок и така на практика отказва данни за замърсяването на въздуха – тема, която засяга обществеността. С днешна дата еколозите не бяха получили известие от агенцията за удължения срок, но в 18 ч. вечерта в понеделник получиха на електронна поща два мейла с решения за всяко заявление и линк за сваляне на данните.


Постъпилите заявления за достъп до обществена информация от екологично сдружение "За Земята" са с дата 12 януари 2017 г. В тях се иска информация за данни от автоматични измервателни станции за качество на атмосферния въздух на територията на Столична община за периода 2013-2016 г. Срокът за предоставяне на информация по ЗДОИ е 14 календарни дни от датата на входиране на заявленията в агенцията.




"Поради голямото количество информация за периода 2013-2016 г. и времето за обработка на средночасовите и средноденонощните стойности за исканите атмосферни замърсители на територията на София, срокът на заявленията е удължен с 10 календарни дни, позволени от Закона за достъп до обществена информация ( чл.30, ал.1, ЗДОИ).


Според агенцията заявителя от екологично сдружение "За Земята" е уведомен с писма за удължаването на срока за отговор на 26 януари. От сдружението обаче обясниха за "Дневник", че не са получили писма нито на електронен път, нито по поща на адрес на "За Земята".


Ивайло Хлебаров каза, че специално е изискал "предпочитаната форма на достъп да е копие на документите на електронен носител – предоставени по електронен път, както позволява законът.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (19)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 2728 Неутрално

    "Изпълнителната агенция по околна среда и води ще предостави поискани от сдружение "За Земята" данни – обработени и необработени за замърсяване за четири години назад"

    Обработени и необработени - прилича на предварително обявена манипулация

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  2. 2 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 844 Неутрално

    Какво е това "реши да даде.." Не са лидлъжни?!

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  3. 3 Профил на aman
    aman
    Рейтинг: 435 Неутрално

    [quote#1:"neut"]Обработени и необработени - прилича на предварително обявена манипулация [/quote]

    Има се предвид сурови (първични) и верифицирани (валидирани). Първите са предварителни, вторите са официалните и формално са налични 24 по-късно.

  4. 4 Профил на WALL-E
    WALL-E
    Рейтинг: 486 Неутрално

    И като ги даде кво?
    Докато не се забрани движението на всичко под Евро 4 и опесъчването на булевардите в зимни условия в градовете ще е така и по-зле.
    Алабалистиките за твърдото гориво са пълен и тотален шит - я да идат да видят и премерят, например в Орехово дето всички комини димят дали е замърсен въздуха, а?

    Умен и красив жълтопаветник.
  5. 5 Профил на vtl53383951
    vtl53383951
    Рейтинг: 266 Неутрално

    До коментар [#4] от "WALL-E":

    Стига с тия коли, не са само те проблема. На вън мирише на пушек и въглища!!!
    И проблема е ясно израчен в часовия диапазон 19-06 часа, когато по улиците коли няма!

  6. 6 Профил на dkolov
    dkolov
    Рейтинг: 213 Неутрално

    [quote#5:"vtl53383951"]Стига с тия коли, не са само те проблема. На вън мирише на пушек и въглища!!! [/quote]

    Всъщност колите са проблема - дървата и въглищата също са проблем, ама те само носят принос към големия проблем.

    Проблема с колите може отчасти да се реши като се пусне ново метро и като се оправят светофарите. Днес трябваше да карам с 90 километра в час в населено място за да не ме хване следващия светофар.

    Човек като натисне спирачките от тях излизат финни прахови частици - вероятно всеки е бил на автомивка и е гледал каква чернилка излиза от дисковете.

    Като натиснеш спирачките след това известно време се кара на ниски предавки. Моята кола не я бъркат ниските предавки, ама много други ги бъркат.

  7. 7 Профил на dkolov
    dkolov
    Рейтинг: 213 Неутрално

    [quote#5:"vtl53383951"]И проблема е ясно израчен в часовия диапазон 19-06 часа, когато по улиците коли няма![/quote]

    В този диапазон през лятото пада роса, а през зимата пада каквото има. Дължи се на това че няма слънце и няма какво да топли въздуха - той изтива, става тежък и измества топлия приземен въздух.

  8. 8 Профил на vesela
    vesela
    Рейтинг: 285 Неутрално

    София има един проблем, който се проявява през зимата - намира се във високо котловинно поле, често има инверсия, студеният и мръсен въздух не може да се нагрее и да се издигне и се стели в котловината. Цял месец нямаше вятър и смогът не мръдна. В цялото поле има един комин, към Перник, а от там чист въздух не може да дойде. Единственото решение е безплатен градски транспорт, но едва ли общината може да си го позволи.

    vesela
  9. 9 Профил на dkolov
    dkolov
    Рейтинг: 213 Неутрално

    [quote#8:"vesela"]В цялото поле има един комин, към Перник, а от там чист въздух не може да дойде.[/quote]

    Ами ударно поставяне на топлоизолация мисля че може да реши някой проблеми. Вярно много пари струва - цели 17 хиляди лева на апартамент, ама поне няма да се цапа София.

  10. 10 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 474 Неутрално

    [quote#6:"dkolov"]Днес трябваше да карам с 90 километра в час в населено място за да не ме хване следващия светофар.[/quote]
    Вместо това можеш да караш с 40 и да изчакаш пак да светне зелено. Има трасета в града с "умни" светофари и трафикът върви добре, дори в натоварени часове. Но няма как да е навсякъде, все пак се пресичат.
    И не е нужно да има луда надпревара кой ще стигне пръв до светофара. Затова са черни джантите от прах от накладки.

  11. 11 Профил на dkolov
    dkolov
    Рейтинг: 213 Неутрално

    [quote#10:"gogo2011"]Вместо това можеш да караш с 40 и да изчакаш пак да светне зелено.[/quote]

    Аз предпочетох да карам с 90 километра и да използвам двигателя за спирачка за да не чакам и да не замърсявам.

  12. 12 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 602 Неутрално

    "Ивайло Хлебаров каза, че специално е изискал "предпочитаната форма на достъп да е копие на документите на електронен носител – предоставени по електронен път, както позволява законът."

    Само да не му ги пуснат в PDF.

    Могат да изискат и от КАТ-София данни за броя на регистрираните автомобили за периода 2013-2016 с разбивка по вид гориво - бензин, дизел, хибрид, електро.

    На бас че 90% от новорегистрираните автомобили са дизелови.

  13. 13 Профил на dkolov
    dkolov
    Рейтинг: 213 Неутрално

    [quote#11:"dkolov"]Аз предпочетох да карам с 90 километра и да използвам двигателя за спирачка за да не чакам и да не замърсявам[/quote]

    Реално това беше възможно защото видях че няма глъмави велосипедисти дето си мислят че нещо спестяват при положение че градския транспорт си се движи.

  14. 14 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 474 Неутрално

    До коментар [#11] от "dkolov":

    С 90 км/ч в населено място е рисково, а и вероятно забранено. Има един булевард в София, на който разрешената скорост е 80 км/ч, но няма светофари. Та нещо си се объркал. Като то гледам и коментар 13, май все още си младеж и ще има да учиш. С най-добри чувства.

  15. 15 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 675 Неутрално

    [quote#5:"vtl53383951"]Стига с тия коли, не са само те проблема. На вън мирише на пушек и въглища!!! [/quote]
    Новите сгради се оказаха огромен проблем - въглища и дърва, отопляват модерни жилища от 21 век в центъра на европейска столица.

  16. 16 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 814 Неутрално

    На автомобилите се дължи 80% от замърсяването, а печките с твърдо гориво 20%.
    Сега си представете да се ограничи 50% автомобилите и да се спрат от продажба мокрите дърва, както и лигнитните въглища и българските брикети какъв ще е резултата?
    Пък ако вземат и данъците да се определят от това какво излиза от комина ти, тогава набързо всички ще минат на ротортни, пелетни и прочие горелки, с които не само ефективно ще се изгарят горивата, ами и няма да замърсяват. Съкото е и с автомобилите, особенно тези за лично ползване.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  17. 17 Профил на The.Teacher
    The.Teacher
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Много от автоматичните станции за измерване на въздуха са в паркове или подобни площи. Лично съм виждал такива.

    Местоживеене:---> Магратеа. Образование:---> Антична филология, трансформационна етика и вълново-хармонична теория на историческата перцепция.
  18. 18 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 953 Весело

    'Начи въглищата (у Софето, разби'ш) са виновни, ТЕЦ-овете и трошките не са! Повтаряйте си го като мантра.

  19. 19 Профил на petrofff
    petrofff
    Рейтинг: 213 Неутрално

    "Входиране" - няма такава дума! "Подаване на заявление".





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK