До 10 март столичани могат да дават идеи на общината за програмата ѝ за въздуха

Смог над София в средата на декември

© Надежда Чипева, Капитал

Смог над София в средата на декември



До 10 март граждани, организации и други заинтересовани лица могат да внасят предложения до Столичната община за изменения на програмата за повишаване на качеството на въздуха в София. Документът с мерките, които администрацията планира да предприеме, беше публикуван на сайта на общината в петък (10 февруари).


В последните месеци данните от измервателните станции в София често показваха, че нивата на замърсяване на въздуха с фини прахови частици са няколко пъти над допустимото.


Мерките в програмата за 2015-2020 г. са разделени на краткосрочни, средносрочни и дългосрочни. Първите предвиждат в дните с високо замърсяване на въздуха да бъде ограничавано движението на дизелови автомобили, които отделят високо количество вредни емисии, зони в централната градска част, в които максималната скорост да бъде 30 км/ч, безплатен градски транспорт и др.




Сред дългосрочните мерки са повишаване на контрола върху битовото горене и въвеждане на стандарт за вида горива, които могат да се използват, както и продължаване на модернизацията на градския транспорт.


От деня на публикуването на мерките започна да тече 30-дневният срок, в който в деловодството на Столичната община или в контактния център може да се изпращат предложения. След изтичането на този срок документът ще влезе за обсъждане в общинската комисия по опазване на околната среда, земеделие и гори.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (92)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на boring pumpkin
    boring pumpkin
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Като начало , освобождаване на СОС и другарката Фандъкова

  2. 2 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Веднага имам предложение.
    ОСТАВКА.
    Янчулев остави София без вода.
    Софиянски я остави зарината с боклуци.
    Фандъкова ще я остави с въздух който се вижда.

  3. 3 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1115 Неутрално

    Няма бързи решения. Тока скъп, парното с изгнили тръби и матряла се топли с всичко което може да гори. Кое по-точно не им е ясно !!!
    Можеше по някой програми да се направят неща поне за сгради с голяма обществена значимост, като болници, детски градини и други но, ... .

  4. 4 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5714 Неутрално

    Газификация на битовите абонати.
    Катализатори по колите.
    Оптимизация на трафика.
    Култивиране на простотията.
    Фантастика, особено последното...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  5. 5 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2548 Неутрално

    [quote#2:"Virgin"]Янчулев остави София без вода. [/quote]
    Не Янчулев, а любимата ти Партия източи яз. Искър до дъно, за да ни обясни колко кофти нещо е демокрацията.
    Общината първо да си оправи улиците, без да ояснява колко хиляди километра били! В тези дупки гумите се късат, ронят се частици...
    Да стимулират употребата на хибридни и електрически автомобили, както е в Холандия, Норвегия.
    Миенето на улиците "не е лукс, а необходимост" - по Илф и Петров по повод автомобилите !

  6. 6 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2548 Неутрално

    [quote#4:"Незнайко в Слънчевия град"]Оптимизация на трафика.[/quote]
    Ние изнасяме оптимизация за Монголия, доколкото си спомням

  7. 7 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 1540 Весело

    Баси комунделите. Тия ще забранят и камините скоро. А матряла пак се гърчи в безизходица щото забравя единствения изход - Терминал 2.

  8. 8 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4550 Неутрално

    ОСТАВКА !!!
    сега искат да им напишем програмата а те да си я адаптират и да гушнат едни милиони за една концепция.
    Защо искат акъл(който е с пари) като там са най-умните ???
    Ето една препоръка - намалете цените на градския транспорт и го подобрете.
    Изградете нови модерни ВИСОКОЕФЕКТИВНИ централи за отопление.
    Използвайте боклука за отопление.
    Контрол върху техническото състояние на "НОВИЯ" внос леки коли.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  9. 9 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 778 Весело

    Да се ограмоти народонаселението и да му се внуши, че "бракмата не е най-важния член на фамилията". Оттам всичко ще е по-лесно. Мунчо няма да се грижи първом за "дека да са паркирвам", ще се възстановят градинките (от само себе си, след като бракмите спрат да ги разкалват и унищожават), детските площадки, тротоарите... Но имайки предвид (както казват простаците - "в на предвид", разби'йш) нивото на мат'риала - ще са нужни поне 20 години ограмотяване. Дотогава - мор и нови онкологии.

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  10. 10 Профил на mtzvetkov
    mtzvetkov
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Напоследък ме обзема все по-голямо отчаяние. Безотговорни институции, чиновници, депутати и тн. Хора без грам чувство за дълг, социална отговорност и, в случая, дори, самосъхранение. Но най ме боли за това, че всички ние си мълчим!

    Нивото в БГ е много ниско. Жалки опити за решаване на проблема само когато вече ситуацията е непоносима. Пример е не само въздуха в София, но и трагедията в Ечемишка и мн мн други.

    Относно въздуха, първо трябва да се почне с "пропаганда" на проблема. Това е преди всичко навик и начин на живот на населението. Народопсихология, която се променя с десетилетия. За да има по-бърз напредък и ефект си трябва много "топки" от управляващите.

    Опитвам се да ходя пеш в София. Искам да ви кажа, че вече е непоносимо. Смрадта и прахоляка, таратайките.... Навсякъде

  11. 11 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4550 Неутрално

    До коментар [#5] от "Alexander97":

    не е точно така. източиха го за ток, който се изнасяше за Турция и после даже убиха няколко човека в Турция заради парите и информацията. Язовирът бе на пряко подчинение на Янчулев а ВЕЦ Пасарел и Кокаляне работеха нон стоп.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  12. 12 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 778 Весело

    До коментар [#2] от "Virgin":


    До коментар [#8] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Ма тя Фандъкова ли пърпорка с бракмите хиляди по градинки разкаляни и после бучи по шосетата? Тя ли гори гуми в печките ни? Тя ли не мие строителните камиони, излизащи без платнища от строежите? Тя ли се вози сама в бракмата си и виси в задръстванията с часове? Бе вие - комуноидите, поне веднъж в годината някаква истина изричате ли? Или си лъжете... винаги? Що ли питам?!? То си е ясно и видно.

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  13. 13 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 778 Неутрално

    До коментар [#10] от "mtzvetkov":

    Когато повечето софиянци тръгнат пеш и с градския транспорт "да си вършат работата у градо", тогава София ще хароса. Ама засега и 100 метра да са - "с бракмата ше идемо". И не се сърдете на институциите. Те ще се задвижат ако има гражданско недоволство. А такова има по темата "Нема паркинги!". На 90% от живеещите в този град не им дреме за въздуха, стига бракмичката им да е добре позиционирана в някоя разкаляна градинка отсреща.

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  14. 14 Профил на БГА Балкан
    БГА Балкан
    Рейтинг: 643 Неутрално

    "До 10 март столичани могат да дават идеи на общината за програмата ѝ за въздуха"

    Маи се образува консенсус около идеята - вън ГЕРБ от управлението на София.

    И в морето ми е до колене .....................
  15. 15 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4550 Гневно

    До коментар [#12] от "moriarti":

    Фандъкова да слезе от мерцедеса( с наши пари) и да даде личен пример с едно колело !!!
    Кой внася "бракмите" и прави милиони от тях без никакъв технически контрол ???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  16. 16 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 778 Весело

    До коментар [#15] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Ами вноса на бракмите, както и почти целия бизнес в България, е в ръцете на комуноидната мафия - вашите, ма. Питайте дУругарчето си по копаня. Да, оня с будьоновката, до оная с картечницата...

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  17. 17 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 1196 Неутрално

    То проблема е ясен ама да накараш хората да спрат да горят дърва и въглища за отопление и да да слязат от колите или поне да се возят по двама или трима е много сложно, да се случи. Градския транспорт е достатъчно евтин 365 лева годишна карта е поне 50% отстъпка дори да не се пътува събота и неделя.

  18. 18 Профил на 1452
    1452
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Мерките са ясни - забрана на дизелови автомобили и забрана за отопление на дърва.

  19. 19 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4550 Неутрално

    До коментар [#17] от "Боян Дуков":

    колко е себестойността на един билет ? и защо е толкова разреден транспортът???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  20. 20 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 778 Весело

    До коментар [#14] от "БГА Балкан":

    За маите ясно, а за инките? Те какво мислят? Как успяхте толкоз бързо и спешно да направите проучването, че чак и да излезете с резултати? Кънчо, ти ли си?

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  21. 21 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 778 Весело

    До коментар [#19] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Лъжец сте вие и то голям. Кой транспорт е разреден? Междуградския или междуселския? Или за кабинковия лифт става дума?! Радостното е, че след 26 март ще ви спрат рублите и ще престанете да лъжете и да тровите форума.

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  22. 22 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4550 Неутрално

    До коментар [#16] от "moriarti":

    Като те гледам как скачаш на амбразурата мяй са твои другарчета.
    Всеки да внася но да има ИСТИНСКИ контрол за техническото състояние. Сега МАСОВО се мамят обикновените хора а после ги обвиняват, че те замърсявали. В Германия има 6 месеца гаранция за автомобил втора ръка от автокъща. Защо тук не е така ???
    П.П. Метилът е опасен !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  23. 23 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4550 Неутрално

    До коментар [#21] от "moriarti":

    Кога за последен път си се возил на трамвай през деня ???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  24. 24 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 778 Весело

    До коментар [#22] от "КМЕТ В СЯНКА":

    50 лева давате и минавате технически преглед и на ядрен танк (Армата, разбира се) у некое частно (не на Фандъкова) сервизче. Можете да изпищите и да подадете сигнал, но не го правите, защото чакате някой друг да се задвижи. А после мрънкате... Германецът (който не е комуноид и мързеливец) ще вдигне вой до небесата, че това се случва и ще се бори. А вие... ще мрънкате по форумите. Давайте - борете се, пускайте сигнали, настоявайте да ви пазят правата, изправете се срещу мафията.

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  25. 25 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 778 Весело

    До коментар [#23] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Ежедневно ползвам всякакъв вид градски транспорт. Автобуси, метро, трамваи и тролейбуси. 4 лева струва целодневната карта. И?

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  26. 26 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4550 Неутрално

    До коментар [#25] от "moriarti":

    кои номера трамваи ползваш ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  27. 27 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 413 Неутрално

    [quote#5:"Alexander97"]Не Янчулев, а любимата ти Партия източи яз. Искър до дъно, за да ни обясни колко кофти нещо е демокрацията. [/quote]
    Хахаха, това ли е опорната точка?
    Първо - ако не беше тази Партията, още щяхте да чакате демокрацията по кафенетата.
    Второ - ако търсиш оправдание за Янчулев - търси го в правителствата на Филип Димитров и Димитър Попов.
    Трето - проблема с водата бе решен от правителството на Жан Виденов с построяването на Джерман - Скакавица. Въпреки съпротивата на меко казани странни хора като Едвин Сугарев.

  28. 28 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 778 Весело

    До коментар [#26] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Недейте да се превъзбужда. Интимните въпроси - към дУругарката ви Пена у Сливенскиот. Нея си разпитвайте на воля. Тук се фокусирайте да виете "Оставка!" и да лъжете за всяко нещо, свързано със София, Русия и ГЕРБ.

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  29. 29 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 413 Неутрално

    [quote#23:"КМЕТ В СЯНКА"]Кога за последен път си се возил на трамвай през деня ??? [/quote]
    Много си милостив.
    Задай му въпрос за тролейбус вечер след 19 и какво е усещането да чакаш 25 минути на -10.

  30. 30 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    [quote#12:"moriarti"]Ма тя Фандъкова ли пърпорка с бракмите хиляди по градинки разкаляни и после бучи по шосетата? [/quote]

    Не. Тя е тази, дето инвестира в инфраструктура за автомобилите, вместо в градски транспорт.
    Тя е и тази, която е овластена, и на която й е предоставет огромен бюджет, за да се справи със всичко, което изброяваш.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  31. 31 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1515 Гневно

    До коментар [#12] от "moriarti":

    Ми Фандъкова баш пърпорка. Сама. В служебна кола, платена с нашите пари. Вярно, Мерцедес е, но пърпорка.
    Щото ако се блъскаше като нас по транспорта, висеше по 15-20 минути по спирките в адския студ, джапаше из локвите, леда и дупките, караше колело по измислените велоалеи и се мъчеше като идиот с детска количка по кривите тротоари, окупирани от трошляци, София нямаше да е тая отвратителна кочина.

    Some say the end is near, Some say we'll see Armageddon soon, I certainly hope we will, I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.
  32. 32 Профил на cognitive
    cognitive
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Една идея - незабавно спиране от движение на колите, които оставят димна завеса след себе си. Една такава таратайка цапа колкото 100 нормални коли.

  33. 33 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4550 Неутрално

    До коментар [#29] от "Panda":

    избяга, защото знае колко лъже.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  34. 34 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4550 Неутрално

    До коментар [#32] от "cognitive":

    а какво правим с автобусите дето димят и маршрутките на по 1 000 000 км. ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  35. 35 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 418 Любопитно

    [quote#18:"1452"]Мерките са ясни - забрана на дизелови автомобили и забрана за отопление на дърва.[/quote]

    В десетката!
    Само да добавя и твърдо гориво...

    Stef
  36. 36 Профил на soave
    soave
    Рейтинг: 1086 Неутрално

    Фандъкова се опитва да измие имиджа на ГЕРБ. Популистки ход. Има си специалисти, ако нямаме български, в Европа има доста компетентни професионалисти. В България се мисли повече за автомобилите, а не за хората. В Италия например удобството на пешеходците е водещо, а не това на шофьорите. Освен това се правят кръгови движения вместо светофари, което облекчава задръстванията и престои на място на автомобили.

    "Лъжата е обиколила половината свят преди истината да има възможност да си обуе гащите." Уинстън Чърчил
  37. 37 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 472 Неутрално

    Действително големите източници на замърсяване на въздуха са два - отоплението с твърдо гориво и движението на дизеловите двигатели в града. Мерките включват пълна газификация на столицата (необходими са средства и за подпомагане на най-бедните) и катализатори на автомобилите, включително режим на движението.

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  38. 38 Профил на soave
    soave
    Рейтинг: 1086 Неутрално

    Държава може да подпомага по енергийни програми използването на пелети и термопомпи, с което да се намалят вредните емисии. В Италия по тези програми се възстановят на хората 50% от стойността на подобни отоплителни уреди.

    "Лъжата е обиколила половината свят преди истината да има възможност да си обуе гащите." Уинстън Чърчил
  39. 39 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4550 Неутрално

    До коментар [#35] от "stef":

    и каква е алтернативата, която предлагате на хората ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  40. 40 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4550 Неутрално

    До коментар [#37] от "neut":

    Чудесно. А колко струва отоплението на едно жилище на газ примерно за около 150 куб. м.(двустайно).

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  41. 41 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 418 Любопитно

    До коментар [#40] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Най-вероятно по-малко отколкото на дрЪва...
    Освен ако не си ги отсечеш от Западния парк и нацепиш на улицата... безценно...

    Stef
  42. 42 Профил на Сашо
    Сашо
    Рейтинг: 675 Неутрално

    ИДЕЯ НОМЕР 1: НЕЗАБАВНА ОСТАВКА НА КМЕТИЦАТА И ЕКИПА Й

    ИДЕЯ НОМЕР 2: НАЗНАЧАВАНЕ НА ЕКСПЕРТНА КОМИСИЯ ОТ ЕВРОПЕЙСКИ СПЕЦИАЛИСТИ-УРБАНИСТИ, РАБОТЕЩА КЪМ ОБЩИНАТА, КОЯТО ДА РАБОТИ САМО ЗА ПОДОБРЯВАНЕ НА ВЪЗДУХА

    "Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchill
  43. 43 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 775 Неутрално

    Изхарчиха по над 20 000 на апартамент за стиропор и черчевета,а газифицирането излиза 3-4 000 на апартамент, със всичко в сметката.

    СЛЕД ГЕРБ, ДЕЗИНФЕКЦИЯ НА ЦЯЛАТА ДЪРЖАВА.
  44. 44 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1333 Неутрално

    Изселване на половин София и въвеждане на гражданство, като в доброто старо време. 😙

    Икономиката икономична, светът светски, апокалипсисът апокалиптичен
  45. 45 Профил на Вера Су
    Вера Су
    Рейтинг: 278 Любопитно

    "От деня на публикуването на мерките започна да тече 30-дневният срок, в който в деловодството на Столичната община или в контактния център може да се изпращат предложения."

    В началото на януари изпратих за първи и последен път сигнал там. Седя уж активен дълго време и после премина в небитието и си остана със статус "В процес на обработка". Вече го няма на картата, а се открива само по номер.
    Явно не им допадна, че тротоарите (голяма част вече във вид ала самоковска картофена нива) в цяло едно каре с дължина над половин километър са паркинги и от коли карфица няма къде да падне. Така се бори мръсния въздух, по Сталински - няма сигнал, няма проблем.

  46. 46 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1333 Неутрално

    До коментар [#34] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Бракувме ги и пускаме общ. поръчка за 1/2 млн. на автобус. 😀

    Икономиката икономична, светът светски, апокалипсисът апокалиптичен
  47. 47 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 675 Неутрално


    Г-жа Фандъкова и общинарите около нея или силно подценяват столичани/които им плащат заплатите/, или не знаят за какво говорят. И в двата случая има сериозен проблем. За гражданите на София. Управленска мъка. Вместо да си изрежеш ноктите, да си отрежеш пръстите.
    ФПЧ/фините прахови частици, които са видимата сърцевина на всеки смог/, се получават най - много от калта и мръсотията по улиците, където се трупат. Ако няма редовно почистване и миене на улиците/с вода от специални автомобили, имаше времена в София, когато улиците се миеха всяка нощ/, те просто се разнасят от вятъра, от наземния транспорт, който движейки се също прави вятър и отново падат на земята, като общото им каличество се увеличава а не намалява. Дори и през лятото. Да се разчита на дъждовете и снеговете да ги отмиват в канализацията не е достатъчно. Някой/в случая кмета на София, както и услужливи медии с "журналисти усвоили добре темата" / упорито се опитва да внушава на софиянци, а и не само на тях, че те и техните автомобили са причината за мръсотията в града и като следствие от нея замърсеният с ФПЧ въздух. Когато няма адекватно/всекидневно/ почистване на целия град, а се разчита на кампанийни действия 1 път най - много 2 пъти в годината и на дъждовете резултатите ще са такива. В автомобилните газове се отделят токсични вещества/те също не са безопасни/ , които са различни от т. нар. "фини прахови частици". Отработените газове от автомобилите/за тези с газови уредби да не говорим/, не са причината за ФПЧ. Причината за тях са многогодишната кал и физически осезаемата и очевадна улична мръсотия. Навсякъде. Същите ФПЧ ги има и в офисите и в домовете на хората. Виждат се на слънчева светлина. Без тях не може, няма ги в барокамера с чист кислород. Въпросът е в концентрацията им. Там където се почиства и се мие редовно са пренебрежимо малко. И обратно.
    Снегът поченрнял от калта/а не от отработените газове на автомобилите/ се стопи, калта остана, пътните платна изсъхнаха и затова не случайно най - голямата запрашеност с ФПЧ в София бе измерена по - миналата неделя. Когато трафикът и на градския транспорт и на автомобилите е силно редуциран. За това обаче ни дума, ни вопъл, ни стон.
    Фандъкова и общинарите да застанат за половин час на която и да е софийска улица по която се движат автобуси/крайно дясно/ и да видят какъв гъст облак от фини и груби прахови частици се вдига след тях. Апропо, когато отидеш в която и да е европейска столица, дори и силно да искаш, няма как да си изкаляш обувките. Калта, като такава, трябва да намери своето достойно място в герба на София.
    Най - добре е също така дизеловото гориво в БГ да бъде забранено, както и вносът на дизелови автомобили. Тези които карат такива в затвора. Столичната община да заведе дела за непозволено увреждане срещу световните автомобилни концерни, които ги произвеждат. Сас сигурност ще ги спечели.
    Един друг титан на мисълта от общината - зам. кмета по транспорта онзи ден сподели със софиянци, конгениалното си хрумване да направи централен столичен булевард/не улица а БуЛЕВАРД/, еднопосочен. Боже изчисти калта и измети боклука, защото ние очевидно не можем.


  48. 48 Профил на cognitive
    cognitive
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#34] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Знам, че си много активен по темата но досега не съм прочел ЕДНО НЕЩО което да предложиш за решаване на проблема с МРЪСНИЯ софийски въздух. Каквото и да се напише по темата ти си контра.

  49. 49 Профил на Този е от онези
    Този е от онези
    Рейтинг: 220 Любопитно

    А дизеловите автобуси, които наскоро закупиха и тях ли ще спират?

  50. 50 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2182 Неутрално

    Първата и най-важна идея е да разкараме сегашния кмет, заедно с целия СОС с изключение на 2-3 читави.

    Цялата тази паплач ще тръгне да ви агитира още след първата ракия на масата, че мърлячите, измекярите, автодебилите, които не си отлепят задника от седалката на 25-годишните дараци - всичкото това било "капчици от електоралния океан, с който на изборите ще издавят опозицията от еврогейове, хипари и примадони.

    По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупция
  51. 51 Профил на uvx36507936
    uvx36507936
    Рейтинг: 213 Неутрално

    На всеки автобус с 50 човека вътре има по 50 коли с по един гъзар вътре... решенията трябва да са в тази посока.

  52. 52 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2182 Неутрално

    [quote#1:"boring pumpkin"]Като начало , освобождаване на СОС и другарката Фандъкова[/quote]

    Сега чета коментари по другите форуми, че на 1000 столичани още през 2014 са се падали 700 коли, а 2017 вероятно са станали 1:1 и тенденцията е за две-три на калпак.

    Много усилия хвърлиха, докато я докарат до това дередже.

    По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупция
  53. 53 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3335 Неутрално

    До коментар [#24] от "moriarti":

    За никаквия контрол в автосервизите си много прав.

    Не мога да виждам коментарите си и тези към мен, и не мога да отговарям, ако случайно не ги видя.
  54. 54 Профил на borkar
    borkar
    Рейтинг: 268 Неутрално

    До коментар [#47] от "subaru":
    Това, което си написал е вярно, но над 600 автомобила/1000 човека също е лудост. Абсолютно наложително е въвеждане на денонощно платено паркиране в целия град, това е единственото работещо решение - годишен талон за паркиране по местодумване в размер на 200-600лв/година, извън тази зона 2-4лв/час. 90% от трафика на лични МПС и 50% от собствеността на МПС се дължи на безплатното паркиране. По-малко трафик на лични МПС - повече място за градски транспорт по улиците. Градският транспорт ще стане по-бърз и по-удобен.

  55. 55 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3335 Неутрално

    Всяка нова жилищна сграда - със изцяло соларен покрив, постепенно и при вече построените...

    Не мога да виждам коментарите си и тези към мен, и не мога да отговарям, ако случайно не ги видя.
  56. 56 Профил на s_topuzov
    s_topuzov
    Рейтинг: 271 Весело

    Да изселят половината град става ли?

  57. 57 Профил на Teaser
    Teaser
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Калта драги ми Иречек, калта е проблем на София! Трошляците се паркират в калта и после всичко се разнася. Близката на Герб (Титан), която "чисти" всички техни общини полага достатъчно боклуци с веществата, който разпръсква при снеговалеж.

  58. 58 Профил на Вера Су
    Вера Су
    Рейтинг: 278 Весело

    [quote#52:"cinik"]Сега чета коментари по другите форуми, че на 1000 столичани още през 2014 са се падали 700 коли, а 2017 вероятно са станали 1:1 и тенденцията е за две-три на калпак.
    [/quote]

    Оффтопик.
    Вчера попадам на малоумно предаване по ТВ - младо семейство от Монтана иска да си купи апартамент НА София. Брокерът: Имате ли кола? Те: Да, и двамата. Брокерът: Гараж и паркомясто търсим ли? Те: Не, все ще намерим къде да паркираме.
    Край на оффтопика.
    Гарантирано безнаказано, безплатно и удобно.

  59. 59 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2026 Весело

    [quote#51:"uvx36507936"]На всеки автобус с 50 човека вътре има по 50 коли с по един гъзар вътре... решенията трябва да са в тази посока. [/quote]
    Казваш, че има пазар за още 20-30 автомобила... или пазар за имоти тип два етажа магазини, с четири етажа паркоместа.
    Уточнявай, щото положението е "на кантар"...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  60. 60 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    [quote#54:"borkar"]Абсолютно наложително е въвеждане на денонощно платено паркиране в целия град[/quote]

    Ох, пак ли? Гледам си развил малко тезата, ама пак си в грешна посока.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  61. 61 Профил на bultras
    bultras
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Въвеждане на категоризация на превозните средства спрямо отделените вредни емисии. Всяко МПС се категоризира при техническият преглед:
    зелен стикер: свободен достъп
    жълт стикер: забранено влизане в центъра
    червен стикер: само по околовръстното.

    Мярката да е постоянна.

  62. 62 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2026 Любопитно

    До коментар [#58] от "Silence":

    В Рим прави като римляните. Та тези гледат и правят като останалите, а и строителите строят по същия начин — без паркоместа. Напълно нормално е като няма акъл, да няма търсене и да няма предлагане.
    Проблема е, че кметовете и политиците не се сещат да пуснат аванта на народа за първите две паркоместа в рамките на имота. Примерно да са необлагаеми с такси и данъци. Гаранция, че всяко жилище ще има по две паркоместа в мазето (щото гараж на партера е безсмислица като практическо и икономическо решение на проблема с паркирането), щото българите обичаме авантата на генетично ниво.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  63. 63 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2026 Весело

    До коментар [#61] от "Dimitar Menkov":
    Имаш автосервиз и си търсиш допълнителна "хранилка"? Абе я направо оферирай колко искаш за зелен стикер за 15+ годишна барака...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  64. 64 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    [quote#62:"gost22"], а и строителите строят по същия начин — без паркоместа[/quote]
    А как го правят, след като общината би следвало да има изискване по темата? Ако не бъркам - 110% паркоместа?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  65. 65 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2182 Неутрално

    До коментар [#58] от "Silence":

    25 години имиджът на София беше този, че веднъж да се добереш, поне топлото и паркомясто са ти гарантиран минимум. Парното - плащаш само ако желаеш. Паркиране - където си искаш. И този имидж е лъскан, лъскан, лъскан...25 години.

    По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупция
  66. 66 Профил на sow29372525
    sow29372525
    Рейтинг: 562 Неутрално

    Значи, реших да се заинтересувам как биха ме стимулирали да си ползвам електромобил. Отворих документа с "Мерките..." и намерих следното:
    Sf_i_2_PM: Стимулиране използването на екологично чисти
    горива, био-горива и екологични превозни средства. Въвеждане на „зелени поръчки”.

    Яко! Отивам да чета подробностите за мярка Sf_i_2_PM и за електромобили намирам следното:

    На територията на Столична община електромобилите паркират безплатно в зоните за почасово платено паркиране. (Наредба за организация на движението на територията на Столична община, приета от Столичен общински съвет)
    2013


    Еми, не! Няма да си купя два пъти по-скъпа кола, за да мога да паркирам в центъра, където и без това не ходя с кола. Ще продължа да си карам дизеловия таралясник.

  67. 67 Профил на Вера Су
    Вера Су
    Рейтинг: 278 Неутрално

    [quote#62:"gost22"]щото българите обичаме авантата на генетично ниво.[/quote]

    Именно де, затова казах безнаказано. По тротоарите и градинките в София всеки ден се подаряват стотици хиляди лева под формата на глоби, но никой не си прави труда да ги събира. Иначе глобата е от 50 до 200 лева според последните промени.
    А относно гаражите, и сега към всеки апартамент строителя е длъжен да осигури и гараж, друг е въпроса, че ги продава по отделно и купувачите "да не са луди" да дават още 10-15К при наличието на тротоар. Бе на хартия нещата са прекрасни.

  68. 68 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2026 Любопитно

    [quote#64:"Darth Plagueis"]А как го правят, след като общината би следвало да има изискване по темата? Ако не бъркам - 110% паркоместа? [/quote]
    Ми като самотаксуването в софийския градски транспорт — ефикасно е, ама само по документи.
    Когато дадеш на хората пряка аванта (спестяването на данъци също е вид аванта), то строителите няма как да го карат "само на хартия"... Тури и една минимална такса нощуване в квартала (примерно 50стотинки на вечер ама само с целогодишно плащане), и ще видиш как се случват чудесата с "отпушването на улиците" в рамките на един мандат.
    Нещата се оправят с даване на аванта, а не с бой с тоягата. Тоягата е само за размахване и плашене, а не за як бой, независимо какво ти подсказват инстинктите. Все пак, диригента на оркестъра само размахва една пръчица и въпреки това изкарва много по-добра музика, от овчаря с голямата гега...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  69. 69 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 873 Неутрално

    Предлагам на повечето от хората с предложения тук във форума да обмисят и да направят идейте си видими във
    http://call.sofia.bg/bg/Petition/CheckUser
    така ще сте/ще сме, много повече и по истински полезни.
    Иначе за форумното обсъждане бих дал съвети за ЗЕЛНО ,ЗЕЛЕНО...около всеки голям булевард -дървета ,всяка градинка да бъде с декоративни но да има доста дръвчета ,закони...които да задължават около имотите кандидатстващи за новостроителство да се организира озеленяване,и група която да следи строежите ,от там идва по улиците и после във въздуха най-много прах.Справка току що пуснатия бул."Черни връх" вече е доста кален от строители- Аргогруп и още много знайни герой-стройтели.Просто трябва санкция.В Германия и Чехия е задължително строежите в града да бъдат опаковани ...време е за законност.

  70. 70 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 932 Неутрално

    Идеи да искаш
    1)В Париж-градска винетка
    2)в Антверпен, Белгия-дизелови автомобили и Евро 2 и 3-само платено, и само 10 дни в годината! В останалото време-забранено!
    Автомобилите са с по 1 човек в кола! Задръстват, замърсяват!
    3)След въвеждане на ТОЛ система, таксуване за :
    3-А)такса за преминаване през централно кръстовище и кръстовище със задръстване(Орлов мост)напр
    3-Б)по 1 лв на минута прекарване в задръстване около Орлов мост) например
    4)много е евтин бензина за софиянци! Вдигнето му акциза с 50 ст! После парите използвайте за каквото искате, ако искате санирайте блокове, както си знаете! Дори да е по системата-покрива струва 5000лв, а общината плаща 400 000, пак ще е добре
    5)по времето на ИК в България, и сега в Румъния, 50% от цената на централното парно отопление се поема от държавата! Доста-по екологично и енерго-икономичено е от въглища или дърва! Но тряя се субсидира с десетки, че и над сто-двеста млн ежегодно!
    6)НЕпредлагам амсова газификация, щото то си избухва...
    7)По-високи данъци за автомобили с Евро 2 и 3!
    8)високи и чести глоби за автомобили, паркирани по тротоарите! % за подалия сигнал! Защото евтините автомобили замърсяват повече!
    9)преместване устройствата за замерване на въздуха от градинакта пред обредния дом Красно село, на Орлов мост!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  71. 71 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2026 Любопитно

    [quote#67:"Silence"]По тротоарите и градинките в София всеки ден се подаряват стотици хиляди лева под формата на глоби, но никой не си прави труда да ги събира. Иначе глобата е от 50 до 200 лева според последните промени. [/quote]
    Глупости. Ако само за един ден, не ако само за 4часа се пишат актове за неправилно паркиране върху тротоари, то вечерта ще има 100 000 на жълтите павета, дето ще искат оставки на правителството. Това дето го пишеш изначално не е възможно да бъде наложено, камо ли да бъде ежедневие и няма как да бъде постигнато при тези си размери. Проблема е голям и трябва да се решава "хапка по хапка", иначе ще се озовеш в положението да се опиташ да лапнеш цял "слон" наведнъж. Малко реализъм в мераците.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  72. 72 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#54] от "borkar":
    "Абсолютно наложително е въвеждане на денонощно платено паркиране в целия град, това е единственото работещо решение"

    "Единственото работещо решение" е да се национализират автомобилите на плебса. Не ги е срам. Нищо че плащат данъци, нищо че плащат най - скъпото гориво в Европа, акцизът и данъците от което отиват в държавата. Лични автомобили само за русите със сини очи. Всъщност това е и целта на кампанията - насочване на фокуса в грешна посока - личните автомобили, насаждане на комплес за вина на собствениците им и отклоняване на вниманието, от факта че общината не си върши работата за която, данъкоплатците я издържат. Улици и тротоари, без кал и дупки/резервоари за кал и боклуци/, озеленяване, и непрекъснато чистене. Така както правят общините в Рим, Прага, Брюксел, ..................... Кишинев.

  73. 73 Профил на Вера Су
    Вера Су
    Рейтинг: 278 Неутрално

    [quote#71:"gost22"]Това дето го пишеш изначално не е възможно да бъде наложено, камо ли да бъде ежедневие и няма как да бъде постигнато при тези си размери. [/quote]

    НО на хартия е така. Естествено, че би бил бавен процес, но веднъж бръкнат ли ти в джоба, после ще се замислиш. В София дори "веднъж" няма освен в широко рекламирани едноседмични акции за пред медиите. Освен в синя зона, но там дебнат като хиени за сметка на това.

  74. 74 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2528 Неутрално

    До коментар [#18] от "1452":

    И двете забрани, които си написал, няма да доведат до нищо...!
    Дървата са много по-добър вариант от брикети и всякакви други боклуци. И дизелите сами по себе си не са проблем, старите коли, като цяло са проблем. Аз карам дизелова кола, в добро състояние. Преди няколко дена карах след една бензинова с газ и ми се насълзиха очите, буквално! Такава смрад ужасна, на изгоряло масло... За кражбите на катализатори, които станаха масови и много народ реве, не се вземат никакви мерки...!

    Бивш tww09306483.
  75. 75 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 808 Неутрално

    Гледам тука се вихри предизборно тролене и меткане на амбразурите.

    Фънди е виновата с това, че имайки цялата политическа власт и отговорност не е решила този проблем, но по важното няма визия за решаването му освен взимането на "напопулярни " мерки т.е. скубане на електората.

    Не са сложни нещата, кото можеше и може да се направят на прима виста и това е редовно,а не кампанийно миене на улиците.

    После идва другото.
    Фънди направи, така че е по-изгодно да си с автомобил, а не с ГТ (Сдружение от Катили за Грабеж и Тарикатлък).

    Пълно свобода на тъмнозелените да горят всякакви боклуци.

    Отделно БХ и всички други преди него са виновни за системно ниските доходи на българите. При нормални доходи НИКОЙ няма да кара трошки и да гори дърва.

    За сега най-разумното е да се чистят улиците като хората (за това има пари), да се вдигнат леко данъците на МПС и да се направят адекватни като цена карти за ГТ (по 30 кинта месечно субсидирани естествено) и да не дават енергийни помощи във вид на твърдо гориво.

  76. 76 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4550 Неутрално

    До коментар [#48] от "cognitive":

    написал съм ама няма кой да чете.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  77. 77 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4550 Неутрално

    До коментар [#47] от "subaru":

    ++++++++
    Само една подробност - улиците се мият често по документи а парите се усвояват !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  78. 78 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#24] от "moriarti":

    Абе диване, каза ти се че повече от половината от замърсяването иде от кюмюра!
    Останалото е от немитите улици и дизелите тип последна грижа, дето никой досега не стана мукаят да разкара от признатия разход на фирмите!
    Щото първи ще се джиросат рейсовете от градския транспорт и товарните и фирмените коли на ншите хора!
    Мнозинството обикновени хора масово карат на пропан-бутан, който е в пъти по-чист от всеки дизеляк с Евро не знам колко си!

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  79. 79 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#18] от "1452":

    "Мерките са ясни - забрана на дизелови автомобили и забрана за отопление на дърва."

    Не на дърва, а на въглища. Дървата отделят много по-малко ФЧП и почти никакви отровни газове, за разлика от кюмюра.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  80. 80 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#77] от "КМЕТ В СЯНКА":

    +++++

  81. 81 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 1331 Неутрално

    Надявам се това за "безплатен градски транспорт" да не бъде изобщо допускано за дискусия.
    Вярно, че билетът е прекалено скъп за нашите условия и съответно е добре цената му да се намали, но за изцяло безплатен и дума не трябва да се отваря.

    Инак метрото ще се напълни с клошари, бездомници, скитници и просяци. Засега това поне ни е спестено там.

    Отнемане на имуществото на всеки, който не е жигосан с COVID "ваксина"!
  82. 82 Профил на borkar
    borkar
    Рейтинг: 268 Неутрално

    До коментар [#60] от "Darth Plagueis":
    Да, пак. Дай твойте идей, конкретно с цифри и очакван ефект!

  83. 83 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    До коментар [#82] от "borkar":

    Драстично увеличаване на използването на градски транспорт. Това става с няколко мерки:
    1. Правилно използване и пълно въвеждане на чекиращите машини (валидаторите) - тяхната основна функция е да дават информация за трафика по направления, часове, маршрути и тн.
    2. На база резултатите от предишната точка се прави цялостна актуализация на маршрутите. Концепцията също трябва да се смени - автобусният и тролейбусният транспорт трябва да е само довеждащ до метрото и евентуално до трамвай. Автобусният може да ходи и до далечните дестинации - селата около града (това частично го има).
    3. Общината трябва рязко да смени схемата на таксуване. Таксуване на качване е безумно и нечестно. Трябва да се смени с таксуване на разстояние.
    4. Общината спешно трябва да разработи абонаментни планове за ГТ, които са привлекателни и подходящи. Семейни, комбинирани, за време, за посока. Довеждащият транспорт до метрото би трябвало да стане дори безплатен (т.е., с общ, комбиниран билет).
    5. Общината трябва да смени и развие нови, атрактивни мерки хората да си оставят колите в метропаркингите и да използват метрото.
    6. Общината трябва да влезе в пряка връзка с едрия бизнес и да му предложи карти с намаление. Като пример, ако предложи служителите на Мтел, Глобул, на банките (примери бол..) карти по 35 лв например, вместо по 50, тогава значителна част от служителите им ще оставят колите. Това важи и за всички ведомства, държавни и общински институции.
    7. Общината трябва рязко да създаде зелени пространства, по които да ти е приятно да ходиш. Понятието кал трябва да изчезне рязко и окончателно от рамките на града.
    8. Общината трябва спешно да преформулира и преработи велоалеите. Пълна идиотщина е да имаш велоалейка по Тодор Александров, която е една от най-мръсните и опасни улици в града. Вместо да я направиш по Пиротска да речем, по която движение няма, но пък има достатъчно място.
    9. Като продължение на горната точка, общината трябва да дефинира улиците като такива - кои са градски магистрали (и да останат такива), кои са с преобладаващ градски транспорт, кои са с малко движение и подходящи за вело и пешеходно движение.
    Всичко това е моркова. За да вадиш тоягата (платено паркиране), първо трябва да създадеш моркова. Едното без другото не работи.

    И накрая, но не на последно място, аз бих направил почти целия център пешеходна зона. С може би малки изключения (по часове и зони) за зареждане на магазини и инвалиди.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  84. 84 Профил на borkar
    borkar
    Рейтинг: 268 Неутрално

    До коментар [#83] от "Darth Plagueis":

    Съгласен съм с всичко, без т.9 в частта за тоягата и моркова. Трябва да намалим броя на колите, за да се освободят улиците за ГТ. Например бул."Пейо Яворов" в 18:00 часа - неподвижен А120 в море от неподвижни коли, 90% от които са там заради безплатното паркиране.
    Не съм съгласен и за т.7, няма как да стане без намаляне на броя на колите - 600-700 коли на 1000 човека е безумие. Общината си затваря очите за незакони паркинги в паркове (Борисовата градина), ти очакваш нови зелени пространства.
    Другота си го описал добре.

  85. 85 Профил на enot
    enot
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Хаха, и все едно някой ще се интересува от тези предложения...

  86. 86 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    До коментар [#84] от "borkar":

    Чакай, чакай... когато си създал моркова, тоягата започва да става много ефективна. След като си създал всичко описано горе, тогава казваш - пичове, всички сгради след 2000 година трябва да имат по 110% парко места спрямо броя на апартаментите. И ги почваш. Глоби, предписания, глоби предписания. Тогава изборът е лесен - нямам паркомясто, скъпо ми е да имам, от друга страна - градският транспорт е евтин. Що пък да не продам колата?
    Тогава, можеш да сложиш и твоята идея с паркирането. Но да е диференцирана спрямо района. Все пак, ако имам кола, но ми трябва четири пъти годишно за море и лютеница, няма логика да плащам паркомясто. Закарвам я на паркинг в покрайнините на града, където не пречи на никого и я взимам, когато ми потрябва. Това е ОК, нали?

    ПП от т.9 не се отказвам за нищо на света

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  87. 87 Профил на ЧИЧО ПЕШО
    ЧИЧО ПЕШО
    Рейтинг: 223 Любопитно

    МОЕТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ :

    ДА СЕ ВЪВЕДЕ МЕСТЕН ДАНЪК-ТАКСА "МРЪСЕН ВЪЗДУХ" ПЛАТИМ ОТ ВСИЧКИ КОИТО ВЛИЗАТ ИЛИ ЖИВЕЯТ В СОФИЯ !!!!

  88. 88 Профил на borkar
    borkar
    Рейтинг: 268 Неутрално

    До коментар [#86] от "Darth Plagueis":
    Не съм съгласен с тебе: Снимки от днес 17:40 часа - пред ВИАС Зелена зона само на бул. Христо Смирненски, наоколо безплатно паркиране. Твойте мерки няма да спрат студентите с МПС с всякакви регистрации и работещите в центъра с коли по преките наоколо оставени за по 10-12 часа, и въобще паркингът Лозенец за всякакви коли, безплатен и на 300 метра от Синя зона.
    http://boemka.snimka.bg/daily/sinya-zona.941380.37798976

  89. 89 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 1196 Неутрално

    До коментар [#19] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Автобус за 100 човека - 500000 лева за 10 години 135 лева на ден
    Гориво - 300км на ден 15 литра на 100км 2 лв на литър нафта 90 лева
    Заплата шофьори 125 лв дневно 16 часа смяна са 2.5 шофьора с болнични и отпуска по 1500 лв/мес с данъци и осигуровки
    Ремонти и поддръжка 30% от стойността на автобуса на всеки 10г 40 лева на ден
    При 45 мин дължина на маршрут и 15 мин интервал трябва да умножим по 3
    10% за администрация или малко под 1300 лева дневно по една линия. 16 часа по 4 автобуса на час по 100 човека теоретичен максимум 6400 превозени човека дневно на една автобусна линия или в най-благобриятния случай малко над 0.2 лева на возене. С оглед непълната заетост и гратисчиите билетът трябва да е поне 2 лева


  90. 90 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    До коментар [#88] от "borkar":

    Е, има напредък, там преди висеше един ЗАЗ, близо 20 години.
    И затова има начин да се справи общината. Кола с неплатен данък няма какво да прави на улицата. Вината си е изцяло в СО - имат и правата и ресурсите да решат това.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  91. 91
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  92. 92 Профил на Kiril Peychev
    Kiril Peychev
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Хората трябва да бъдат компенсирани, за да могат да си позволят по-безвредно отопление и така да преустановят използването на въглища, пелети и др.

    Например, по-малки данъци за нормален достъп до топлофикация и монтаж, насърчаван и логистично подпомаган от общината.

    Безплатният транспорт* би свършил добра работа с трафика и би премахнал голяма част от мръсотията във въздуха.

    * След това може да се помисли как всички автобуси и горивни общински превози да преминат на соларна енергия, което също е познато в някои градове, ориентирани към бъдещето.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK