Европейската комисия заплаши със съд пет членки заради замърсяване с азотен диоксид

Европейската комисия заплаши със съд пет членки заради замърсяване с азотен диоксид

© Associated Press



Европейската комисия отправи последно предупреждение към Германия, Франция, Испания, Италия и Великобритания заради системно нарушаване ограниченията на Европейския съюз за замърсяването на въздуха. Това съобщават от пресцентъра на комисията на официалния сайт.


Това са петте европейски държави членки, които постоянно надвишават допустимите нива на азотен диоксид – замърсител, особено рисков за здравето, който причинява сърдечни и белдробни заболявания.


Повечето емисии азотен диоксид са резултат от трафика и автомобилите по пътищата. Европейската комисия приканва петте държавите членки да предприемат действия, за да се гарантира здравето на хората.




Постоянно превишаване на пределно допустимите стойности на NO2 се отнасят за конкретни зони: в Германия те са 28, включително Берлин, Мюнхен, Хамбург и Кьолн; във Франция – 19 района сред които Париж, Марсилия и Лион; в Обединеното кралство те са 16, сред които Лондон, Бирмингам, Лийдс и Глазгоу; Италия – 12, сред тях са Рим, Милано и Торино; Испания – трите зони са Мадрид и две в Барселона.


Постоянно високите нива на азотен диоксид (NO2) са причина за почти 70 000 случая на преждевременна смърт в Европа през 2013 г., което е почти три пъти повече от броя на смъртните случаи от пътни инциденти в една и съща година.


От Брюксел напомнят, че над 400 000 европейци умират преждевременно всяка година заради лошото качество на въздуха. Милиони повече страдат от респираторни и сърдечно-съдови заболявания, причинени от замърсяването на въздуха.


Законодателството на съюза, свързано с качеството на атмосферния въздух (Директива 2008/50 / ЕО), определя пределните стойности за замърсителите на въздуха.


В случаите, когато са превишени допустимите стойности, държавите членки трябва да приемат и прилагат планове срещу мръсния си въздух, които определят подходящи мерки, за да се справят с проблема възможно най-бързо.


Ако държавите членки не се задействат в рамките на два месеца, комисията може да отнесе въпроса до съда.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (16)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6609 Неутрално

    Пораженията очевидно са големи, въпреки задължителните катализатори за автомобилите, но точно как ще бъдат наказани страните с най-голям дял в бюджета на ЕС е въпрос с повишена трудност.

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  2. 2 Профил на Beyond
    Beyond
    Рейтинг: 1127 Любопитно

    Каква ирония. Сложно устроената ни цивилизация, не може да ни осигури най-простото нещо - чист въздух.

    TAKE THE RED PILL!
  3. 3 Профил на KÖK BÖRÜ
    KÖK BÖRÜ
    Рейтинг: 274 Неутрално

    "Европейската комисия заплаши със съд пет членки заради замърсяване с азотен диоксид"

    Тази "комисия" кой ги е избирал?! Главният КОМИСАР /копирано от СССР - комисариати вместо министерства/ та КОЙ е главният комисар?!
    "...Европейската комисия отправи последно предупреждение към Германия, Франция, Испания, Италия и Великобритания заради системно нарушаване ограниченията на Европейския съюз за замърсяването на въздуха. " - Да си имаме уважението, но ВБ е в процес на развод, така че ....
    Съдът какво ли ще се произнесе по въпроса?! Кой съд? Кои са съдиите?! Ега ти.....

  4. 4 Профил на Beyond
    Beyond
    Рейтинг: 1127 Любопитно

    [quote#2:"Beyond"]Каква ирония. Сложно устроената ни цивилизация, не може да ни осигури най-простото нещо - чист въздух.[/quote]

    2. Чиста и полезна храна.

    И това са ЕЛЕМЕНТАРНИ неща, които щяхме да имаме и без цивилицацията.

    Сега се стремим към Марс. Скоро и на други планети няма да има чист въздух и чиста и полезна храна. Дръжте се, идваме!

    TAKE THE RED PILL!
  5. 5 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3968 Любопитно

    Ще последва това което се случи в Норвегия,а именно:забрана за продажбата на автомобили с ДВГот 2025г.Германия също обмисля такава мярка от 2035.Скоро,много скоро това ще стане факт в нормална Европа!!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  6. 6 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1238 Любопитно

    Преди няколко години "Агрополихим" Девня купиха и въведоха в експлоатация един катализатор, който намали значително емисиите на азотните оксиди след окислението на амоняка с въздуха. Поради това България не можа да изпълни определената и квота за емитиране на азотни оксиди в атмосферата и Дания се възползва от това, като изкупи тези квоти от нас. От това спечели както държавата ни, така и фирма Агрополихим.
    Така че, който изпревари, той ще натовари!!!!

  7. 7 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 426 Любопитно

    "Постоянно високите нива на азотен диоксид (NO2) са причина за почти 70 000 случая на преждевременна смърт в Европа през 2013 г"

    Как точно се правят тези изводи?
    Има ли някакви технически решения към момента или ще тръгнем да забраняваме пък после ще му мислим? Тези дето предлагат горното ще приемат ли като звънят за линейка да им отговорят - "Съжаляваме - колите се зареждат в момента - наслаждавайте се на чистия въздух докато дойдем!"


  8. 8 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1023 Неутрално

    [quote#5:"Messerschmitt"]...забрана за продажбата на автомобили с ДВГот 2025г....Скоро,много скоро това ще стане факт в нормална Европа!![/quote]
    С какви двигатели ще се движат автомобилите? Доколкото ми позволяват техническите познания най-реално ми изглежда да бъдат електрически. Как ще произвеждаме необходимата електроенергия? Допълнително се създават предпоставки за бурно развитие на химическата индустрия. Отрасли, които включват технологични процеси, които не са от най-чистите.

  9. 9 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8526 Неутрално

    Един път и нас да ни няма в списъка.

  10. 10 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2304 Весело

    [quote#6:"Дедо Либен"]който намали значително емисиите на азотните оксиди след окислението на амоняка с въздуха.[/quote]
    Просто е трябвало да пръскат като мъгла воден разтвор на амоняк сред азотните окиси и емисията на азотния диоксид ще се е редуцирала почти до 100%. Пък и полученият амониев нитрат щяха да го продават като тор вместо да хабят скъпоструващия аманяк с окисление с въздуха.

  11. 11 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2304 Неутрално

    [quote#6:"Дедо Либен"]квота за емитиране на азотни оксиди в атмосферата [/quote]
    Такива квоти няма. Всяко химично производство е длъжно (и икономически е ефективно) да улавя и четирите азотни окиса (NO2, N2O3, NO и N2O5) и двата серни (SO2 и SO3).
    Няма смисъл "стоката" (реагенти, киселини, азотни или серни соли) да се издухва в атмосферата.

  12. 12 Профил на KÖK BÖRÜ
    KÖK BÖRÜ
    Рейтинг: 274 Весело

    До коментар [#8] от "zhivko6461":


    [quote#8:"zhivko6461"]С какви двигатели ще се движат автомобилите? [/quote]
    Перпетум мобиле

  13. 13 Профил на KÖK BÖRÜ
    KÖK BÖRÜ
    Рейтинг: 274 Весело

    До коментар [#9] от "Роси":

    Плюса е от мен!

  14. 14 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1023 Весело

    [quote#12:"KÖK BÖRÜ"]С какви двигатели ще се движат автомобилите? - цитат на коментар #8 от “zhivko6461”
    Перпетум мобиле [/quote]
    Благодаря! Все пак доколкото съм запознат с т.нар. вечен двигател (перпетуум мобиле, от рerpetuum mobile) изходящата енергия е по-голяма от входящата, т.е. кпд>=100%. Как ще се осигури входящата енергия?

  15. 15 Профил на KÖK BÖRÜ
    KÖK BÖRÜ
    Рейтинг: 274 Неутрално

    До коментар [#14] от "zhivko6461":

    Изв. се за двойното У ... Разбира се, че е перпетуум./рerpetuum mobile/. Благодаря!

  16. 16 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1023 Неутрално

    [quote#15:"KÖK BÖRÜ"]Изв. се за двойното У ... Разбира се, че е перпетуум./рerpetuum mobile/. Благодаря![/quote]
    Моля! Предполагам, че е механична грешка. Маловажна. Същността на въпроса-констатация ми е, че преминаването към автомобили с електродвигатели не е гаранция за сериозен прогрес в екологията.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK