Европейският парламент препоръча по-строги тестове за нови автомобили

Европейският парламент препоръча по-строги тестове за нови автомобили

© Надежда Чипева, Капитал



Европейският парламент прие препоръки към Европейската комисия и държавите от Европейския съюз за по-строги тестове на новите автомобили, съобщи пресслужбата на ЕП, цитирана от БТА. Причината за препоръките, които не са задължителни, е опазването на природата и най-вече да се предотврати замърсяването на въздуха.


Европарламентът промени условията за одобряване на вида моторни превозни средства в ЕС, за да се защити околната среда, за да бъдат тестовете по-независими, с по-строг контрол за колите, които вече са на пътя, мотивират се от институцията.


Повече от десетилетие ЕК и държавите членки са наясно, че нивата на емисиите, отделяни от автомобилните двигатели в реални условия, са много по-високи от измерените в лабораторни условия, се посочва в доклад, приет днес от европарламента.




Документът отчита, че държавите в съюза са извършвали обичайни тестове, но нито една от тях не е подозирала или търсила устройства за промяна на данните за емисиите, нито ЕК е изразила подозрения.


След скандала с германския автомобилостроител "Фолксваген" (Volkswagen) от 2015 г. ЕК очакваше държавите да извършат разследвания и затова не оказа допълнителен натиск върху тях, но те не успяха да накажат производителите на автомобили, нито да изтеглят от пазара дефектните автомобили, подчертава докладът.


Препоръките


Основните препоръки, гласувани днес:


- работата по изготвянето на законодателството за качеството на въздуха и политиките, насочени към източници на замърсяване, да бъдат отговорност на само един еврокомисар и генерална дирекция на ЕК;


- законодателството на ЕС за тестове за замърсяването в истински условия на движение да бъдат приети бързо, като бъдат взети предвид възможности за откриване на незаконни устройства за промяна на данните;


- потребителите, пострадали от скандала, да бъдат финансово обезщетени от съответните производители;


- ЕК да предложи правила за обща система за обезщетения в ЕС.


Повече отговорност и контрол


Европейският парламент настоява новите правила за видово одобрение да бъдат приети възможно най-скоро, за да се въведе нова европейска системата за надзор, с ясно определени отговорности.


Евродепутатите преразглеждат правилата за одобрение на автомобили в ЕС, за да предотвратят нови скандали, свързани с вредните емисии


ЕП одобри промени в проекта за регламент за одобряването на вида на моторните средства. Така трябва да бъде подобрен контролът върху работата на центровете за технически прегледи на превозните средства.


Проверките на автомобили, които вече са на пътя, трябва да се ускорят, а ЕК следва да получи повече права за надзор, за да установява дали националните власти си вършат работата, се посочва в доклада.


Задължения за тестовете сега


Държавите от ЕС трябва да извършват всяка година тестове на няколко вида автомобили, които общо са минимум 20% от моторните превозни средства на пазара през предходната година.


Производителите на автомобили, които подправят резултатите от изпитанията, трябва да бъдат наказвани с до 30 000 евро за превозно средство, се посочва в текста. Приходите от административните глоби ще служат за подпомагане на надзора на пазара, на потребителите и за защита на околната среда.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (4)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1908 Неутрално

    А матряла в България очаква нов внос и, докато го дочака, се топли с всичко което може да гори. После ни били осъдили щото в сместа която дишаме вече почти не останало въздух. Матрял както казва Бойко, от кофтия.

  2. 2 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 328 Весело

    "Производителите на автомобили, които подправят резултатите от изпитанията, трябва да бъдат наказвани с до 30 000 евро за превозно средство..."

    Малеййй - е тука се намериха пари и за безплатно здравопазване, образование, жилища за младите, че и за полети до Марс...

  3. 3 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 6619 Неутрално

    Ние от години ви изкупихме на Европа старите "чайници" без катализатори, те също оказват влияние на въздуха. Да не говорим за "майстори", които преправят двигателите да горят употребявано олио от заведенията.

  4. 4 Профил на xwj30520971
    xwj30520971
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Проблемът са колите. Отчайващите статистики за автомобилния парк в България! България е гробище, гробница за коли! Освен да се мият настилките - защо не се глобяват колите, които са неизмити, ами си разнасят мръсотията и прахоляка из града? Нали като ги измият и тия са с мръсните и прашни коли - все едно нищо не е направено, а само похарчени пари без интегриран резултат, кактое модерно да се казва. И неясно защо, или пък може би ясно?Анти-социалнота психология на водачите/шофьорите. Към цалата анти-социална комуникация. Или тя не прави впечатление, общата анти-социална комуникация? По памет по данни на МВР от лятото на миналата година: 3% от колите са до 5 г. възраст; 5% до 7-8 г. възраст. Това е допустимата възраст за амортизация на МПС. С неясни материали и качество на материали на МПС-тата! Некачествени горива.... Много тъжно. В много страни, САЩ, Австралия, Израел, Зап. Европа от много години се слагат стикери на МПС, управлявани от младежи шофьори - "младеж зад волана". И превантивно за другите водачи. Заради анти-социалнота психология. ... И това отдавна е известно на МВР.... Разбира се никой не иска да живее в селища - гробища за коли. ??? Но къде освен в Дневник, тук-там май и Монитор - се дават дори и тези данни? За екологични мерки? И за това съдът в люксембург трябва да съди. Къде са комуникационните планове по тези въпроси, толкова известни от самато начало на прехода? По всички канали/видове на мас-медийте?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK