Столичната община обещава да се бори със запрашаването през следващите четири години

Столичната община обещава да се бори със запрашаването през следващите четири години

© Надежда Чипева, Капитал



От Столична община общават, че през 2017 г. и в следващите години до 2020 г. ще приложат "целенасочени мерки за ограничаване на фините прахови частици" в столицата. Това става ясно от позицията на общината, разпространена ден след решението на Съда на Европейския съюз, който осъди България заради системно мръсния и опасен въздух в страната.


Именно фините прахови частици са най-сериозният проблем за въздуха в столицата – първенец сред европейските столици по мръсен въздух.


Пред журналисти днес заместник-кметът по екология Христова обяви, че общината ще прави проучвания дали е необходимо разполагането на допълнителни станции за измерване замърсяването на въздуха в София.




Мерките за трайно намаляване на запрашаването са заложени в актуализираната програма за подобряване на качеството на въздуха. От общината твърдят, че програмата ще бъде гласувана от мастната власт до края на този месец. Документът беше актуализиран и представен публично през март 2017 г., след силно обществено недоволство през февруари заради сериозните превишения на допустимите нива на замърсяване с фини прахови частици в определени часове на денонощието.


Очакванията на екипа на Столична община са, че мерките заложени в програмата ще доведат до "чувствително и трайно намаляване на нивата на фините прахови частици".


В момента експерти на СО адаптират постъпилите предложения към първоначалния вариант на програмата, а окончателният вариант ще бъде внесен в СОС през април.


Пред последните две седмици се водят разговори с екипа на на Световна банка за синхронизиране на дейностите и увеличаване на екологичния ефект от предприеманите усилия както на национално, така и на местно ниво.


На работно посещение в Столична община днес е бил представител на Европейския тематичен център за качество на атмосферния въздух към Европейската агенция по околна среда, който се е запознал с изготвената програма.


"Веднага след като документите бъдат одобрени, ще се пристъпи към същинската работа по конкретните мерки", обещава общината и твърди, че в момента вече се изпълняват някои от краткосрочните мерки: миене на улиците, завишаване на контрола на строителните площадки и поетапното озеленяване.


Вече е възложена и се разработва системата за ранно прогнозиране на атмосферни замърсявания.

Коментари (12)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на noshtnik
    noshtnik
    Рейтинг: 233 Весело

    "Столичната община обещава да се бори със запрашаването през следващите четири години"...
    Голямо борене ще настане...
    Като прасе с тиква...

    The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt
  2. 2 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2112 Неутрално

    Има само едно нещо, което общината може бързо и без противодействие от нас да направи - миенето на улиците, ако трябва да преразпредели бюджета, но това е само мярката.
    Може разбира се да дигне до тавана цената на паркиране и да разшири контролираните зони, но тогава ще стане супер скандал.
    За цената на парното има-няма 100-на човека се събират, но за най-милото, да можеш да паркираш където и както си поискаш, желателно безплатно...тука прошка няма от будното гражданство:).

  3. 3 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1398 Весело

    Как беше оня готин виц - Кой ще се бие с мен ??? Аз, изръмжава огромен боец. А сега да видим, кой ще се бие срещу двамата ???

  4. 4 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5238 Неутрално

    Много тежко обещание. За да се изпълни трябва силно съдействие и от столичани.

  5. 5 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1179 Неутрално

    Факта е, че замърсяването е основно зимния период. Минаваш покрай факултета и мирише на сяра.
    И не е проблема в шведите, във всеки квартал със къщи е така. Как общината ще забрани отоплението на твърдо гориво не ми е ясно. Но докато се топлим на въглища няма да стане номера.

  6. 6 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3315 Неутрално

    Започна наказателна процедура от ЕС срещу България, затова обещават.А мисля първо да се бръкнат да платят глобата ТЕ ,а не ние, второ - да измият поне веднъж улиците и трето- евтин градски транспорт с предимство пред джигитите.

  7. 7 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3315 Неутрално

    Започна наказателна процедура от ЕС срещу България, затова обещават.А мисля първо да се бръкнат да платят глобата ТЕ ,а не ние, второ - да измият поне веднъж улиците и трето- евтин градски транспорт с предимство пред джигитите.

  8. 8 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#2] от "tsvetko_51":

    Нали занеш, че фините прахови частици (ФПЧ, или PM 2.5-10) не са като прахоляка по улицата. За друго става въпрос - за емисиите на превозните средства с дизелови двигатели, каквито преобладават през последните години.

    Но от общината не им стиска да нарекат нещата с истинските им имена и да кажат - който кара дизел, да си оди на село, там да си чади с трактора.

    Спешно трябва да се ограничи достъпа на дизелови автомобили до урбанизираните територии.

  9. 9 Профил на xwj30520971
    xwj30520971
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Проблемът са колите. Отчайващите статистики за автомобилния парк в България! България е гробище, гробница за коли! Освен да се мият настилките - защо не се глобяват колите, които са неизмити, ами си разнасят мръсотията и прахоляка из града? Нали като ги измият и тия са с мръсните и прашни коли - все едно нищо не е направено, а само похарчени пари без интегриран резултат, кактое модерно да се казва. И неясно защо, или пък може би ясно?Анти-социалнота психология на водачите/шофьорите. Към цалата анти-социална комуникация. Или тя не прави впечатление, общата анти-социална комуникация? По памет по данни на МВР от лятото на миналата година: 3% от колите са до 5 г. възраст; 5% до 7-8 г. възраст. Това е допустимата възраст за амортизация на МПС. С неясни материали и качество на материали на МПС-тата! Некачествени горива.... Много тъжно. В много страни, САЩ, Австралия, Израел, Зап. Европа от много години се слагат стикери на МПС, управлявани от младежи шофьори - "младеж зад волана". И превантивно за другите водачи. Заради анти-социалнота психология. ... И това отдавна е известно на МВР.... Разбира се никой не иска да живее в селища - гробища за коли. ??? Но къде освен в Дневник, тук-там май и Монитор - се дават дори и тези данни? За екологични мерки? И за това съдът в люксембург трябва да съди. Къде са комуникационните планове по тези въпроси, толкова известни от самато начало на прехода? По всички канали/видове на мас-медийте?

  10. 10 Профил на dobrev1
    dobrev1
    Рейтинг: 241 Неутрално

    Най важното е да се махнат колите от калта и от тревата. Лелите и всеки ден да метат и да мият, ако не се махне причината, няма да става по чисто.
    Всеки ден гледам облаци от прах, там където колите излизат от калта на пътя. Не може след всеки един олигофрен да се мие, по лесно е да се ограничи влизането в калта.
    И не е като да няма нормативна база, има, но не се преследва и наказва, затова сме на това положение.

    Аз съм за драконовски мерки срещу разнасянето на кал и паркирането в тревата.

  11. 11 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4468 Неутрално

    Прекалено оптимистично ми звучат тези приказки от страна на СОб.!Прекалено сложен и комплексен е този екологичен проблем,за да бъде намерено лесно работещо решение!

  12. 12 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1623 Неутрално

    Да видим.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK