Осло, Лондон и Амстердам водят в битката на градовете срещу вредните емисии от трафика

Осло, Лондон и Амстердам водят в битката на градовете срещу вредните емисии от трафика

© Reuters File Photo, Reuters



Осло, Лондон и Амстердам са начело сред големите градове, полагащи усилия да намалят въглеродни емисии от трафика. Това показва ново проучване, публикувано тази седмица и цитирано от агенция Ройтерс. Целта на местните политики за намаляване на въглеродните емисии в тези големи градове е ограничаване на климатичните промени и намаляване на замърсяването на въздуха.


Осем места в топ десет на класацията от общо 35 града са заели европейски градове, наред с Токио и Сеул. Изследването е на независимия Център за икономически и бизнес изследвания (CEBR) в Лондон и е спонсорирано от компанията Qualcomm (QCOM.O). Докладът оценява съществуващите политики и плановете за стимулиране на устойчив транспорт – от електрически автомобили до колела.


Индексът на CEBR включва замърсяването на въздуха в градовете, като един от 20-те фактора, наред с въглеродните емисии, нивата на задръстване, държавните инвестиции в инфраструктурата, зелените пространства, пунктовете за зареждане на електрически автомобили, стимулите за зелено пътуване и ангажиментите на градските власти за намаляване на емисиите.




Осло скоро ще е първия град в света с нулеви емисии от транспорта, прогнозира докладът. Метрото, трамваите и автобусите в норвежката столица се движат предимно на хидроелектричество, а цялата страна има най-висок процент електрически автомобили в света. Местната власт в Осло планира драстично да ограничи броя на колите в градския си център.


Класираният на второ място Лондон "може да не изглежда като пример за зелен град за всички жители", се отбелязва в изследването. Но това е градът, в който повечето хора разчитат на градския транспорт за сметка на колите в града и те използват най-ефективно енергията от всички градски жители в света.


Британската столица също планира до 2025 г. да намали с 60% емисиите парникови газове, спрямо нивата от 1990 г., и стимулира електрическите автомобили и използването на велосипеди.
Амстердам, който е на третото място, е направил повече, от който и да било друг град, за стимулиране на колоезденето и ограничаването на вредните емисии.


Кайро е накрая на класацията, след Найроби, Мумбай и Истанбул, заради нарастването на населението и съсредоточаване на вниманието върху елиминирането на бедността, което често води до горене на повече бензин.


Според прогнозите на авторите град с транспорт, който не произвежда никакви вредни емисии, вероятно ще е факт след 15-20 години, а Осло може да бъде изместен от лидерската позиция.
Много градове си поставиха по-амбициозни цели за ограничаване на вредните емисии, след като близо 200 страни постигнаха климатично споразумение в Париж през 2015 г.

Коментари (4)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на OOPS
    OOPS
    Рейтинг: 233 Весело

    В първия момент помислих, че водят в класацията за най-чист въздух, а те водели в борбата за чист въздух, което е лееекичко по-различно:))

  2. 2 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1874 Неутрално

    В Амстердам почти не се движат леки коли. В Лондон е малко по-тежко, но въздухът си е като планински, в сравнение със софийският. В Осло все още не съм ходил.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  3. 3 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 7451 Неутрално

    В Амстердам велосипедите са на "мода", няма това движение на коли, както е в София и другите български градове.

  4. 4 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1463 Неутрално

    При нас е в корелация с класацията за Свобода на словото - на последно място сме :)





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK