Неправителствени организации и адвокати ще съдят Столичната община за мръсния въздух

Няколко неправителствени организации и адвокати заведоха колективен иск срещу бездействието на Столичната община по отношение на високите нива на замърсяване на въздуха в София. В писмо до медиите те съобщават, че съдят общината "от името на всички живеещи, работещи и учещи в столицата".


Колективният иск е подписан от "Спаси София", "За Земята - Достъп до правосъдие", Асоциация "Диабет тип 2" и Център за независим живот. Адвокатите Димо Господинов, Христо Христев и Иван Велов също се включиха в кампанията.


Организациите, обединени под името "Група за чист въздух", твърдят, че в периода 2015-2017 г. въпреки сериозните нива на замърсяване с фини прахови частици от общината не предприемат никакви мерки, за да предпазят населението на града. Според тях София е била управлявана в продължение на две години без приета стратегия за справяне с проблема.




Вносителите на иска напомнят, че последната приета стратегия е изтекла през 2014 г., а гласуваната преди седмица Програма за качеството на атмосферния въздух 2015-2020 г. все още не е публична. От "Група за чист въздух" подчертават, че имат съмнения в нейната законосъобразност и ефективност. Те цитират изчисления на Европейската комисия, според които българската икономика е ощетена с 3 млрд. евро годишно от непреките разходи за здраве, произтичащи от замърсяването на въздуха.


Организациите очакват от Софийския градски съд да установи дали и колко Столичната община е навредила с бездействието си на жителите на София в периода 2015-2017 г., както и да я задължи да предприеме незабавни компенсиращи мерки.


Неправителствени организации и адвокати ще съдят Столичната община за мръсния въздух

© "Спаси София"


"Ако успешно осъдим общината по този иск, това ще даде право на всички потърпевши от мръсния въздух на свой ред да завеждат дела на база подобно решение", заявяват от "Група за чист въздух".


Вносителите на иска настояват да се оповестява адекватна и навременна информация за предстоящи и настоящи замърсявания, както и да се ограничава движението на автомобили в периодите на замърсяване. Според тях трябва да се дава приоритет на градския транспорт и да се намалят пътуванията с лични автомобили. Освен това трябвало да се прекратят плановете за изгаряне на отпадъци в столичната топлофикация.


В края на миналата седмица от екоминистерството обявиха, че създават работна група, в която влизат представители на министерствата на околната среда и водите, вътрешните работи и транспорта. Целта ѝ ще бъде да очертае общи мерки срещу замърсяването на въздуха с фини прахови частици,


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (65)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на osl19549478
    osl19549478
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Браво! Благодарим дори само за усилието!
    Столична община се управлява от продажни некадърници, чиито действия/бездействия освен всичко друго пряко засягат и здравето ни.

    НЕ НА ЦЕНЗУРАТА ВЪВ ФОРУМА !!! Освен това новият дизайн на Дневник е скапан !!!
  2. 2 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1743 Неутрално

    Лапачите се появиха, кои са спобствениците на т.нар. "Спаси София"!? Гошо и Тошо правят сдружение и завеждат иск за да им плащаме всички!

  3. 3 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2414 Неутрално

    До коментар [#1] от "Щ":

    сега остана столична община да започне делото и да иска експертиза ,кой от подалите ползва лични автомобили ,как се отоплява и дали и той замърсява околната среда с начина си на живот и да ви забрани да го правите ,след което няма лошо да ви изсели и на село , за да не замърсявате околната среда лично ,това ще е добър отговор на въжделенията на разни групи ,които не знаят какво искат и какво може реално да се случи .

  4. 4 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 262 Неутрално

    Похвално! Но съденето и манифестациите, наречени протести по жълтите павета са само част от мерките, които трябва да бъдат предприети, за да се опряват нещата и да влязат в някакъв естествен и законен ритъм. Очевидно на най-високо ниво в държавата не им пука за плебса и данъкоплатците, от които си получават заплатите и уж в чието име са се клели да работят, и това се пренася и на локално ниво.

  5. 5 Профил на ralita68
    ralita68
    Рейтинг: 520 Неутрално

    На село, господа, на се _ло!

  6. 6 Профил на Вонин
    Вонин
    Рейтинг: 617 Любопитно

    Най-накрая да свършат и те някоя полезна работа за обществото :)
    Ползотворна седмица!

    Аз не съм лош - просто съм ПРОЗОРЛИВ! ЕВРОПО, събуди се! https://www.youtube.com/watch?v=_rVSwXloXoM https://www.youtube.com/watch?v=Sp_LA2qE4aM
  7. 7 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 507 Неутрално

    Карам кола и ограничението ще ми бръкне яко във финансите - в моя случай пътуването с адския транспорт е доста по-скъпо и времеемко, но независимо от това подкрепям инициативата. Забравили са обаче, че основният проблем е липсата на адекватно почистване на града и особено миене на улици и булеварди. Не може почистването да се извършва от циганки с метли. Трябва си и миене и то поне веднъж седмично - основно и няколко пъти седмично оросяване в топлите дни.

  8. 8 Профил на fbr02523197
    fbr02523197
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Проблемът на Столична община на екологично ниво не е свързан единствено със замърсяването на въздуха. Редица други екологични проблеми се прикриват от нас. Тези проблеми са породени от НЕКАДЪРНО УПРАВЛЕНИЕ И СХЕМИ на високо равнище. Защо към момента не е представен публичен отчет за дейността на завода за боклук. Защо пред гражданите не се представят тези данни за завод който струва толкова много милиони - пари взети от нашия бюджет. Тази инсталация трябваше да отделя рециклируеми материали, които да се продават на публични търгове, както и да произвежда гориво от отпадъци, което да намали таксата на използваната топлинна енергия от гражданите на София. И не на последно място трябваше да се сведе до минимум количеството на депонирания отпадък - цена която отново гражданите плащат за всеки депониран тон. Къде са обявени публично тези данни и тази отчетност ??? ОТГОВОРА Е НИКЪДЕ. Защото този завод се управлява от абсолютно некадърно ръководство, наместено заради очевидно добри политически познанства. Този завод не върши никаква работа и единствено което прави е харчене на парични средства. Всичко се депонира и околията на София се превръщат в сметище. Проверете одобрената нова структура на това общинско предприятие - численият щат е от близо 300 човека и безброй директори, началници, а всъщност ЕФЕКТИВНОСТТА Е НУЛЕВА. КОГА НЯКОЙ ЩЕ СЕ РАЗРОВИ В СОФИЙСКИЯ БОКЛУК??

  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  10. 10
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  11. 11 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 995 Любопитно

    И общината ПРЕВЗЕТА от ОПГ ГЕРБ ще плаща по исковете са НАШИТЕ данъци

  12. 12 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 995 Любопитно

    Млади хора на снимката.
    Все още не са се отчаяли и отказали да се борят с ОКТОПОДА ГЕРБ управляващ София от 2005 г.

  13. 13 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 591 Неутрално

    Ся да вземем да съдим правителството, че приело най - ниската минимална работна заплата в ЕС?!!

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  14. 14 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1743 Неутрално

    Кои са собствениците на "За земята - достъп до правосъдие"? Някой знае ли, кои са поредните тарикати, които искат да им плащаме?

  15. 15 Профил на mlmirow
    mlmirow
    Рейтинг: 463 Неутрално

    Ами да направят повече велоалеи. Имам огромно желание да ходя навсякъде с колело просто не мога да поема риска да карам наравно с колите... Има много хора, които с удоволствие биха се придвижвали с колело ако е безопасно..

  16. 16 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 995 Любопитно

    Вдигнаха билета за ГТ на 1.60 лв, зада имат повече да КРАДАТ.
    А реално това, води до повече ползване на личните автомобили.
    Вместо да намалят цената на билета и така да стимулират ползването на обществен траспорт,МУТРИТЕ само гледат какво да издоят от нас

  17. 17 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 262 Неутрално

    До коментар [#15] от "mlmirow":
    До коментар [#16] от "stenli1":

    Така е. Съгласен съм с Вас, колеги.

  18. 18 Профил на antoni
    antoni
    Рейтинг: 386 Неутрално

    ГОДИШЕН ДАНЪК ЗА ЛЕКА КОЛА НА 20 И ОКОЛО 20 ГОДИНИ Е ОКОЛО 20 ЛЕВА

    ЗА КОЛА ОКОЛО 5 ГОДИШНА Е ОКОЛО 150 ЛЕВА

    СОФИЯ Е ПЪЛНА С КОЛИ ЗАКУПЕНИ ПО 1500 ЛЕВА И ПАРКИРАНИ ПО ТРОТОАРИ И ЗЕЛЕНИ ПЛОЩИ-----ТОТАЛНА

  19. 19 Профил на xax
    xax
    Рейтинг: 234 Неутрално

    Спаси София започна с добри и свежи идеи, но последно време май просто иска да е в медиите, без значение за какво. Тоест използва тактиката на ББ отпреди 10-15-тина години. Голямата част от инициативите им са по-скоро ПР-ски и се базират на дребнавост и заяждане за глупости.
    Интересно ми е как ще докажат, че общината е виновна за мръсния въздух. Едва ли има правно основание, даже едва ли има нещо дори близо до правно основание за това.

  20. 20 Профил на deepblue
    deepblue
    Рейтинг: 1295 Весело

    Като имаше Кремиковци въздуха беше по-чст.

  21. 21 Профил на deepblue
    deepblue
    Рейтинг: 1295 Весело

    Неправителствени организации и адвокати ще съдят Столичната община за мръсния въздух.

    Който издишат.

  22. 22 Профил на sandi_73
    sandi_73
    Рейтинг: 217 Неутрално

    И като я осъдят СТОЛИЧНА ОБЩИНА ще плати с данъците на соФианци....ей това му се вика затворен кръг!

  23. 23 Профил на _dan_
    _dan_
    Рейтинг: 531 Неутрално

    И как точно това действие ще подобри въздуха на софиянци? Освен, че всички ще платим, за да напълним джобовете на псевдо еколози, които едно дръвче не са засадили през живота си?

  24. 24 Профил на WC1
    WC1
    Рейтинг: 484 Неутрално

    Вместо да се занимавате с глупости погледнете онлайн данните за въздуха в София и в целия свят Положението в Западна Европа е далеч по тежко!
    http://airsofia.info/
    http://aqicn.org/map/europe/ #@g/44.4561/10.0635/4z

    ATX
  25. 25 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 995 Любопитно

    До коментар [#23] от "_dan_":

    Надеждата е, че ще стане чудо и на Мат'ряла ще му дойде акъла и ще потърси сметката на ОПГ ГЕРБ

  26. 26 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 966 Неутрално

    Трафика се намалява наполовина с едно простичко решение: на тек-дата вървят колите с тек-номера, на чифт-дата коли с чифт-номера. Ама тогава ще настане един вой, мани-мани! И тия на снимката ще са начело!

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  27. 27 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2586 Неутрално

    Браво!
    И за автомобилите - трафика трябва да се намали постоянно.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  28. 28 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 995 Любопитно

    До коментар [#24] от "WC1":

    Матряла доволен и щастлив ли е от тези класации на СЗО?:

    България е на ВТОРО място в СВЕТА по смъртни случаи заради мръсния въздух
    Дневник, 13:38, 27 сеп 16, 27356
    http://www.dnevnik.bg/zelen/2016/09/27/2833492_bulgariia_e_na_vtoro_miasto_v_sveta_po_smurtni_sluchai/

  29. 29 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1054 Неутрално

    още едни мераклии да станат известни и да ги дадат по някоя телевизия

  30. 30 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1290 Неутрално

    Те ще осъдят общината, а ще плащаме ние. Честито. Вместо да се хванат нещо идеи и предложения да дават, или да засадят 20 дръвчета, ще точат пари и те от пробитата ни община. П.А.Р.А.З.И.Т.И

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  31. 31 Профил на borkar
    borkar
    Рейтинг: 343 Неутрално

    Трафика се намалява наполовина с едно простичко решение: на тек-дата вървят колите с тек-номера, на чифт-дата коли с чифт-номера. Ама тогава ще настане един вой, мани-мани! И тия на снимката ще са начело!
    —цитат от коментар 26 на ТНТ


    Платеното паркиране е много по-ефективно и доказало се решение. Трябва да е денонощно и да обхване целия град.
    Годишен стикер за паркиране в определен периметър по местодомуване - за първа кола - 400 лв, за втора кола на същия адрес - 800лв, за втора кола на същия собственик - 1500 лв. и т.н. Извън този периметър 2-4 лв/час. Само така ще освободим улиците за да има бърз и удобен градски транспорт. Платеното паркиране значи контрол, т.е. ще се пребори и неправилното/наглото паркиране по тротоари, зелени площи и т.н.

  32. 32 Профил на Крали Марко
    Крали Марко
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Успех! Унищожението и на Трънско с уранов златодобив явно няма да се случи. „Асарел Медет“ са бесни, защото тайните ходове в дебрите на закона се поизчерпаха. Изгледите за печалба се стопиха. Цяла България следи този казус за спазването на закона. Средствата, похарчени за омайване на местните са загубени. Видимата истерия на провалените лобистите на фирмата като Владимир Каролев, Боян Рашев и Лъчезар Богданов всъщност показва униние. Трънчани се пребориха за своя референдум и на 11.06. ще съхранят окончателно своето здраве и природа.

  33. 33 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 920 Неутрално

    До коментар [#24] от "WC1":

    Наорави ли Ви впечатление ,че има разминавене в обявените данни.Като замърсеността в кв."Надежда' не е отчетена.

  34. 34 Профил на WC1
    WC1
    Рейтинг: 484 Неутрално

    До коментар [#28] от "stenli1":
    Най-вероятно е базирано на грешни данни Инсултите и инфарктите се дължат в много по-голяма стерен на начина живот стрес хранене ПИЕНЕ==

    ATX
  35. 35 Профил на zslavov
    zslavov
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Естествено, клавиатурните философи и форумните тролове ще оплюят всеки и всичко, само и само да не се направи нищо заради мръсния въздух в София. Щото може да им се наложи да изоставят вторичните си суровини на колела, с които кръстосват София, или да плащат зверски данък за 20-годишната си таратайка. Тези хора, описани в статията, може и да търсят известност, но тази известност им трябва, за да променят ВАШИЯ живот към добро. Защото в град, където вие и децата ви дишате ФПЧ и се разболявате от астма, рак, и подобни - в този град е необходимо НЯКОЙ да промени живота към по-добро. Общината определено не показва желание. Философите и троловете с бричките по улиците - също. Даже те са прекалено тъпи, за да осъзнаят, че тровят себе си, децата си, и околните. Те всички карат "20-годишни коли на газ, дето са по-чисти от чисто новите коли". Да, добре. Само че по улиците на София не се търпи от автомобилна смрад. Иначе живеем добре... нали... кви са тези дето ше правят нещо от наше име бе, ей!!!

  36. 36 Профил на borkar
    borkar
    Рейтинг: 343 Неутрално

    До коментар [#35] от "zslavov":
    +++++++++!

  37. 37 Профил на it4
    it4
    Рейтинг: 439 Неутрално

    Неформална група "Чист въздух" - всичките са съвсем формални те , ами да лапнат нещо и да ги дадат по телевизиите...

  38. 38 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3913 Неутрално

    UNITED EUROPEAN UNION

    Хубаво, щот Столица стабилно нестарееща е хубаво,
    но не достатъчно.

    Звуково замърсяване... Звуково.... Тоталитарни останки от тоталитарна стабилност... Постоталитарни тоалетни...

    Европа сега вази гледа.

    Не още, но ще загледа като почне Председателството на България над/пред EU.
    Събитие, очаквано в пъти по-зрелищно от Eurovision.

    "Неправителствени организации и адвокати ще съдят Столичната община
    за мръсния въздух"

  39. 39 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 487 Неутрално

    Браво! Благодарим дори само за усилието!Столична община се управлява от продажни некадърници, чиито действия/бездействия освен всичко друго пряко засягат и здравето ни.
    —цитат от коментар 1 на Щ


    Благодариш за какво!? Ако осъдят общината от къде мислиш, че ще дойдат парите за техните обезщетения и за разноските по делото, а? От твоя и моя джоб, и от джобовете на всички софиянци ще дойдат парите, и ще отидат в техните джобове!!!
    Ама ти всъщност може и да не си от София, затова и благодариш - седиш си в някое село, Курнелия ти плаща интернета и изпълняваш стриктно партийните повели...

  40. 40 Профил на ludiakolio
    ludiakolio
    Рейтинг: 473 Неутрално

    Работни групи се създават само за да папкат наще хора на сладка службичка, резултати - НУЛА. Иначе билетче кинта и 60 и отново се купуват дизелови автобуси...

  41. 41 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 995 Неутрално

    До коментар [#28] от "stenli1":Най-вероятно е базирано на грешни данни Инсултите и инфарктите се дължат в много по-голяма стерен на начина живот стрес хранене ПИЕНЕ==
    —цитат от коментар 34 на WC1


    Това е оспорване на данните на СЗО ли е?

  42. 42 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 487 Неутрално

    Тези хора, описани в статията, може и да търсят известност, но тази известност им трябва, за да променят ВАШИЯ живот към добро. [quote], така искат да изглежда, но всъщност се опитват да изкарат някакви кинти...

    [quote#35:"zslavov"]Общината определено не показва желание.
    —цитат от коментар 35 на zslavov
    Общината определено показва голямо желание, но само с желание не става - трябват и пари, много пари. Строи се метро - ето ви екологично чист транспорт. Купуват се нови автобуси ЕУРО 6. Всичко това са мерки за по-чист въздух. Нещото, което обаче Общината не иска да прави, е да пълни гушата на разни НПО-та, които да правят анализи, да съставят програми и всякакви други подобни глупости, за които общината да им плаща суха пара!

  43. 43 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 487 Неутрално

    Работни групи се създават само за да папкат наще хора на сладка службичка, резултати - НУЛА. Иначе билетче кинта и 60 и отново се купуват дизелови автобуси...
    —цитат от коментар 40 на ludiakolio


    А какви да се купуват - бензинови ли?

  44. 44 Профил на Един приатель
    Един приатель
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До всички които бързат да се плюнчат щото видиш ли, хората завели иска, щели да забогатеят. Някой има ли представа какво е 'Колективен иск' и какви са последствията от такъв? То си пише де ама кой да чете...

    "Ако успешно осъдим общината по този иск, това ще даде право на всички потърпевши от мръсния въздух на свой ред да завеждат дела на база подобно решение", заявяват от "Група за чист въздух".

  45. 45 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 332 Неутрално

    За начало всичките членове на гореспоменатите, които карат коли, без да имат гараж или паркомясто и ги трясват ей така на улицата, да бъдат лишени от тях! А след това и всички останали. Мястото на колите не е на улицата! Разчистете ги и показателите на въздуха ще скочат в порядъци! Трябва да има известна равнопоставеност между инвестиращите в гаражи и тези, дето си ги домицилстват, където им падне!

    Мърфи е оптимист!
  46. 46 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1718 Неутрално

    До коментар [#43] от "cristo_n":

    Газови. Или електрически.


    До коментар [#39] от "cristo_n":
    Ми то герберасткото управление винаги идва от нашите джобове. Дали ще бъдат 50 000 евро по иск, или милиарди, за лечение на белодробни болести....

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  47. 47 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1718 Неутрално

    До коментар [#19] от "xax":


    Има разбира се. По-скоро делото е проформа и ще го спечелят без напъване.
    До коментар [#14] от "svoboden":

    Уау, собственик на организация с нестопанска цел.... Боже, какви идиоти...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  48. 48 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Лапачите се появиха, кои са спобствениците на т.нар. "Спаси София"!? Гошо и Тошо правят сдружение и завеждат иск за да им плащаме всички!
    —цитат от коментар 2 на svoboden


    Гузен негонен бяга! Я ти кажи с каква нафтова трошка кръстосваш улиците и тровиш хората?

  49. 49 Профил на zslavov
    zslavov
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Общината определено показва голямо желание, но само с желание не става - трябват и пари, много пари. Строи се метро - ето ви екологично чист транспорт. Купуват се нови автобуси ЕУРО 6. Всичко това са мерки за по-чист въздух. Нещото, което обаче Общината не иска да прави, е да пълни гушата на разни НПО-та, които да правят анализи, да съставят програми и всякакви други подобни глупости, за които общината да им плаща суха пара!
    —цитат от коментар 42 на cristo_n


    Човек, говориш пълни глупости. Общината показва НУЛА желание да се справи с мръсния въздух. Метро се строи единствено защото от проект за няколкостотин милиона, ще се откраднат едни 50-70 милиона през фирмите. Автобуси електрически се купуват по същата причина. Общината не прави НИЩО, което няма да напълни гушата на приближените фирми. Въздухът ще бъде чист, когато се приемат 1) мерки против битовото замърсяване 2) мерки против стария автопарк 3) мерки за озеленяване и миене на улиците - ама БЕЗ ДА СЕ КРАДЕ, щото така парите не стигат. За вдигането на цената на билетчето какво да кажем - НАЙ-АНТИЕКОЛОГИЧНАТА ГЛУПОСТ, която можеше да измислят. Насила качват хората по колите, и единственото обяснение, което имам за тази зверска простотия е, че искат да напълнят улиците с коли, да създадат повече задръствания, и това да оправдае разни проекти за улици и кръстовища - пак европейски програми, пак строителство с наши фирми, и пак крадене. Това е - не че общината няма пари, има. Ама няма желание, а и акъл. А за НПО-тата - да убием пратеника, нали така?

  50. 50 Профил на zenola
    zenola
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#25] от "stenli1":

    По-интересен е въпросът матряла от какво е готов да се лиши в името на по-чистия въздух? Защото по принцип всички сме много силни, буйни и смели в исканията си към държава/община/въобще към това, което някой друг трябва да направи за нас, на като дойде реч за нашия собствен принос се снишаваме, дори нещо повече - агресивно почваме да обясняваме, че това не е наша работа.
    Та, на въпроса - какво пречи на матряла по съвест и на собствено отговорност да не паркира в зелените площи, от където се изнася и разнася тонове кал/прах? Какво пречи на матряла да ограничи ползването на личен автомобил, като го замени с ходене пеша или велосипед или градски транспорт, според случая? Какво пречи на матряла да използва по-малки, по-екологични, по-нови коли вместо мощни дизеляци на по 15 - 20 години?

  51. 51 Профил на mefkata
    mefkata
    Рейтинг: 8 Разстроено

    Чудесно, но:
    От една страна: "Ако успешно осъдим общината по този иск, това ще даде право на всички потърпевши от мръсния въздух на свой ред да завеждат дела на база подобно решение", заявяват от "Група за чист въздух". звучи вече страшно за ефекта от делото и "независимостта" на съдиите, от друга страна и те, и техните деца живеят тук и дишат същия въздух, дано проявят обективност, както после и тези във ВАС. Успех!

  52. 52 Профил на Green Day
    Green Day
    Рейтинг: 482 Неутрално

    До коментар [#49] от "zslavov":

    +++
    Общината вместо да обяснява как няма пари за това или онова, може да врътне кранчето на причтелските си фирмички, дето сменят плочките пред НДК за 7 милиона и пълнят дупките около трамвайните релси за 15.
    Но ето, градът е пълен с хора, които нямат нищо против да плащат тлъстите поръчки на Трейс Груп Холд и други подобни некадърни лапачи, които плучават милиони за безсмислени некачествени ремонти - но мноооого гио боли, че ще платят обезщетение на сдруженията, завели иск за мръсния въздух!

  53. 53 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 487 Неутрално

    До коментар [#43] от "cristo_n":Газови. Или електрически.
    —цитат от коментар 46 на Darth Plagueis

    Я ми кажи един град в света с мащабите на София, където градският транспорт да е само с електрически? Ти още малко ще поискаш Тесла да почнат да правят специално за нас автобуси.
    От чудене каква критика да напишеш, дрънкаш само глупости!

  54. 54 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 487 Неутрално

    За всички озлобени тролчета, вкл.
    До коментар [#46] от "Darth Plagueis":
    До коментар [#49] от "zslavov":
    и други такива, от синьо-червената мъгла - новина от 29 май 17, 16:36

    http://www.dnevnik.bg/gradska_sreda/2017/05/29/2979378_stolichnata_obshtina_shte_plati_72_mln_lv_za_120/

  55. 55 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 821 Любопитно

    До коментар [#45] от "султана глаушева":

    И каква е точно връзката между начина/мястото на паркиране и замърсяването на въздуха?

    Тая тема се превърна във всеки плюе срещу това дето лично него го дразни най-много та дано насъска общественото мнение и общината...

    Я да видя какво ме дразни мен днес....примерно искам зверски глоби за пешеходци пресичащи където им падне!

  56. 56 Профил на objective
    objective
    Рейтинг: 565 Гневно

    Браво на неправителствените организации !
    По атавистичен тоталитарна навик - човешкият живот на обикновените граждани за властимащите не е имал и няма грам стойност и, както си му е реда, опасностите за жцивота на живота им продължават да се укриват или замитат. Олигарсите и техният антураж се преселиха в новите си палати високо в полите на Витоша, докато нородът в Софийското равно поле продължава да измира скоротечно от злокачествени, исхемични, сърдечно-съдови и белодробни заболчвания.
    Тук е нужна Желязната Ръка на Хан Крум ! София има метро-, тролейбусна и трамвайна мрежи ! Общественият транспорт на база на двигатели с вътрешно горене не трябева да имат изобщо дотъп до синята и зелената зони на града ! Трафикът на лични МПС в центъралните квартали трябва да бъде десетократно ограничен и то само за такива с електрическо задвижване. Използването на твърдо гориво и нефтени продукти за нуждите на Топлофикацията и за жилищно отопление трябва да бъде забранено със закон за големите градове ! ЗАБРАНЕНО !!!

  57. 57 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 332 Неутрално

    До коментар [#55] от "johnniewalker":
    Че ти не я ли виждаш? Броят на колите ще се намали драстично. А те цапат най-много. Караш кола, ако си построиш гараж или си платиш паркомясто. Нямаш ли, не караш. Толкоз! Никой не е длъжен да търпи строшляка ти на улицата!

    Мърфи е оптимист!
  58. 58 Профил на objective
    objective
    Рейтинг: 565 Гневно

    Браво на неправителствените организации !
    По непокътнат тоталитарна навик - за властимащите човешкият живот на населението не е имал и няма грам стойност и, както си му е редът, рисковете за живота му продължават да се укриват или замитат.
    Олигарсите и техният антураж се преселиха в новите си палати високо в полите на Витоша, докато нородът в Софийското равно поле продължава да измира скоротечно от злокачествени, исхемични, сърдечно-съдови и белодробни заболчвания.
    Нужна не е Желязната Ръка на Хан Крум !
    София има метро-, тролейбусна и трамвайна мрежи ! Общественият транспорт на база на двигатели с вътрешно горене не трябва да има изобщо дотъп до синята и зелената зони на града ! Трафикът на лични МПС в центъралните квартали трябва да бъде десетократно ограничен и то само за такива с електрическо задвижване. Използването на твърдо гориво и нефтени продукти за нуждите на Топлофикацията и за жилищно отопление трябва да бъде ЗАБРАНЕНО със специален Закон за големите градове ! ЗАБРАНЕНО !!!

  59. 59 Профил на Христо Илиев
    Христо Илиев
    Рейтинг: 845 Любопитно

    1 - като член на Спаси София съм длъжен да кажа, че сме доказали нееднократно, че работим за подобряване на градската среда в София като в същото време имаме проекти, които даваме на общината напълно безплатно само и само да се осъществят. Пример - проектите ни за Нощен градски транспорт, парк Македония и др.

    2 - заведеният колективен иск НЕ цели искане на обезщетение, което общината да ми изплати на мен и колегите ми, за да ги изпием после в дискотека. Целта на иска е съдът да установи дали общината с бездействието си е виновна за критичните нива на въздуха за последните 2 години и ако е виновна да прекрати незабавно това си бездействие и да предприеме мерки, които да компенсират тази вреда. Искът не е за обезщетение, а за доказване на вина.

    3:

    Спаси София започна с добри и свежи идеи, но последно време май просто иска да е в медиите, без значение за какво. Тоест използва тактиката на ББ отпреди 10-15-тина години. Голямата част от инициативите им са по-скоро ПР-ски и се базират на дребнавост и заяждане за глупости.
    —цитат от коментар 19 на xax


    Ние НЕ държим да сме постоянно в медиите с критики спрямо общината и това сме го заявявали нееднократно както на представители на общината, така и на самата г-жа Фандъкова. Искаме да живеем в един уреден, модерен и чист град и последното, което искаме, е да влизаме в грозни сблъсъци с общината по медиите. Но когато от СО провеждат политики в погрешната посока, държат се на моменти нагло и постоянно прикриват обществено значима информация, трудно може да се работи с тях без сътресения.

    Относно дребните глупости - това са симптоми на една болна София - не само старата инфраструктура се разпада, но дори и новооткритите обекти са изключително некачествени. Не само ние, гражданите на София, не спазваме правилата в града, но и властимащите, които трябва да ни дават пример. Така че за нас дребнавостите са от значение, защото дяволът е в детайлите!

    Интересно ми е как ще докажат, че общината е виновна за мръсния въздух. Едва ли има правно основание, даже едва ли има нещо дори близо до правно основание за това.
    —цитат от коментар 19 на xax


    Не бихме завели иск, ако не вярвахме, че сме намерили правните основания за него. Имаме силната увереност, че доказателствата за бездействието на общината в последните 2 години ще удържат в съда, но при всички положения именно съдът накрая ще излезе с решение дали сме прави или не. При всички положения, най-важният резултат, който очакваме, е най-после да се започне реална, експертна и фактологическа дискусия по отношения замърсяването на въздуха в София и вредата, която нанася на нашето здраве.

    Viva EU
  60. 60 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 995 Любопитно

    До коментар [#50] от "zenola":

    Ама чакай какзачо означава на "собствена отговорност"??
    Опитай в Лондон да паркираш в някой парк или в някоя ливада. И ВИЖ КАКВО ЩЕ ТИ СЕ СЛУЧИ
    Или пробвай да караш 20 годишен таралясник

    СТТРОГИ ПРАВИЛА и САНКЦИИ

  61. 61 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 995 Любопитно

    До коментар [#59] от "Христо Илиев":

    Браво и успех

  62. 62 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 995 Любопитно

    До коментар [#49] от "zslavov":

    Парите не стигат защото МНОГО се КРАДЕ
    ОПГ ГЕРБ поставят Световни рекорди по КРАЖБИ от бюджета - измерени като дял от бюджета

  63. 63 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 332 Неутрално

    До коментар [#59] от "Христо Илиев":
    Вие там всичките коли карате ли? И всичките от вас имат ли гараж или паркомясто? Ако не, почнете с тях! Всички коли, дето са на улицата, вън! Искаш ли да караш кола, погрижи се за домицила й! И ти не спиш на тротоара, нали? Ама за такава мярка зъбките ви са слабички - автомобилното лоби е много силно! Кой ли ви обръща внимание? Аз не.

    Мърфи е оптимист!
  64. 64 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Борисов трябва да бъде даден на прокурор и да бъде съден заради катастрофалното замърсяване на въздуха.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  65. 65 Профил на drevnata
    drevnata
    Рейтинг: 390 Гневно

    И аз искам да съдя общината! Но как да докажа, че заради смога детето ми кашля два месеца през зимата и получаваше нощни дихателни спазми?
    Готова съм да зарежа автомобила (макар да е бензинов и да не го ползвам всеки ден) и да се возя на градски транспорт. Хайде всички, дори и без да ни задължават! Общината вместо да действа иновативно и превантивно, дори не изпълнява утвърдени (и елементарни!) практики... Тази леля най-отгоре просто не става... Също и тия под и над нея.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK