Екоинспекцията в Перник ще проверява спешно пътеката край река Ерма

Екоинспекцията в Перник ще проверява спешно пътеката край река Ерма

© "Зелени инициативи"



Регионалната екоинспекция в Перник ще провери на място състоянието на екопътеката "Ждрелото" при река Ерма и ще даде предписания за обезопасяване. Експертите от РИОСВ - Перник, ще извършат проверката във възможно най-кратък срок и ще посетят ждрелото заедно с представители на община Трън, отговорна за ремонта и поддръжката й. Това съобщиха от Министерство на околната среда и водите, разпоредител на проверката, на запитване на "Дневник" след подадения в понеделник сигнал за "изключително лошото и опасно" състояние на екопътеката.


За установените проблемни участъци - мостчетата над река Ерма и Ябланица, община Трън е сключила договор с Българска асоциация за селски и екологичен туризъм за изготвяне на доклад за състоянието на пътеката, както и за изготвяне на идеен проект с цел реконструкция, пише още в отговора на МОСВ, в който се цитират данни от общината.


В понеделник от местната администрация обясниха пред "Дневник", че в момента водят преговори със същата фирма да възстанови мостовете и проблемните участъци. Според заместник-кмета Цветислава Цветкова общината ще сключи договор с изпълнителя до края на месеца, след което фирмата ще направи обход, за да прецени какво трябва да се ремонтира. "Община Трън няма право да направи сама ремонта заради патент на сглобките, който има фирмата изпълнител на проекта", каза още зам.-кметът.




Още табели като мярка за обезопасяване


Преди откриване на туристическия сезон експерти от община Трън са направили обход по част от трасето на екопътеката, обясняват от ековедомството.


Екоинспекцията в Перник ще проверява спешно пътеката край река Ерма

© "Зелени инициативи"


Сега предстои поставяне на още обезопасителни табели и възстановяване на старите с цел осигуряване безопасност на преминаващите посетители.


В туристическия център при екопътеката служители на община Трън водят "разяснителна кампания" и придружават желаещите групи посетители, уверяват от МОСВ.


Екопътеката "Ждрелото" при река Ерма е изградена през 1997 г. от община Трън. Част от трасето й преминава през природна забележителност "Ждрелото на река Ерма".


Ключови думи към статията:

Коментари (7)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на СърПичук
    СърПичук
    Рейтинг: 675 Разстроено

    Добре че, господарите ръчкат....
    иначе биха чакали първо да има ранени или не даи си Боже жертви.

    Подпис - електронен ;)
  2. 2 Профил на Imeto mi
    Imeto mi
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Пътеката е много хубава - препоръчвам. Дано да и скоро безопасна.

  3. 3 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 796 Неутрално

    Когато такива еко пътеки се правят само за да се усвоят "едни пари" и се използват некачествени материали и се наемат разни цигани за работници, когато не се контролира работата и няма санкции за лоша работа - така се получава.

    Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. "Русия е наш враг и окупатор. Управляваната от нея пета колона вероятно днес може да бъде по-опасна и от открита агресия." Саломе Зурабишвили, президент на Грузия
  4. 4 Профил на zarzawat
    zarzawat
    Рейтинг: 422 Неутрално

    До коментар [#3] от "пустиняк":
    Проблема не е в некачествените материали, а че пътеката е направена много отдавна - имам снимки от 2004 година и там дъските изглеждат доста захабени, и за това време се поддържа съвсем козметично.
    Обаче това с патентованите сглобки е хитра врътка с цел изпълнителя да иска каквато си желае цена за ремонтите. Силно ми е съмнително за ремонт на вече изработени сглоби да могат да искат патент.

  5. 5 Профил на asdas200
    asdas200
    Рейтинг: 242 Неутрално

    Масовата схема за всички обществени поръчки в България е следната: Повечето пари, определени за една работа отиват за рушвети, за да вземеш поръчката. След което, за да излезеш на някаква печалба влагаш възможна най-евтините, съответно нискокачествени и нетрайни материали и наемаш възможно най-евтината, съответно нискоквалифицирана, немотивирана и безотговорна работна ръка. Закономерно получаваш трагичен резултат, което обаче не е проблем, защото този, който трябва да контролира изпълнението вече си е получил рушветеца и си трайка.
    И така кърванът си върви..
    Другата схема се надува цената като се извършват различни ненужни дейности. Например в Трънско преди няколко години подновиха пътищата до 7 села. С евро пари. Пътищата са тупици. Е толкова много пътни знаци на метър път няма никъде по света. На всяка пътечка идваща отстрани , по която е невъзможно да мине каквото и да е МПС , е сложен знак стоп, а на пътя в двете посоки по едни знак за предимство и т.н. Напълно излишни знаци. Цената на един знак с монтажа е калкулирана за 500 лв. без ДДС ...

  6. 6 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3534 Неутрално

    Калпавите закони не вдъхват респект. Те всяват хаос. Някакви апаши усвоили едни европари и построили мостчета с подръчни материали с давност 3-4 години. След това дъските изгниват и някой полита в пропастта и загива, но на кого ме пука! Ей колеги, наясно ли сте, че имаме бутафорна държава, управлявана от криминални субекти. Докога бе колеги? Ами хайде да се обединим и да си върнем държавата. На мене вече ми писна, а на вас?

  7. 7 Профил на moti
    moti
    Рейтинг: 572 Неутрално

    страхотна е пътеката, но е нужно да се пооправи, за да не стане някой инцидент. иначе местенцето е велико, препоръчвам





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK