Господин Министър, принципно българинЪ е гъзар, ако има пари ще си купи нова кола, има много идиоти които карат по-скъпи коли спрямо панелките в които живеят. Вие направте така че да може да гъзарее народа. Ама първо санирайте....
Що пък да не се пробва? Положението е отвъд трагичното.
За съжаление живеем в точно тази "държава" и всякакъв такъв вид начала, особено щом ще чакаме "съдът" да се произнесе, са обречени на гръмък (за около три дни) неуспех.
А мерки е извън всякакво съмнение, че трябват. Въпреки, че "питомното" отдвана е изпуснато.
"У нас предпочитаме германска мощна кола на 20 години пред друга на пет за същите пари". Ми то това е държавна и общинска соц. политика. Данъка на 20год. дизелово БМВ е в пъти по-нисък от този на нова бензинова малолитражка.
Този човечец вместо да ни дава акъл, да уточни НА КОЛКО ПАРТИИ Е ?!?!?! Беше в СДС, после в ДСБ ИзбегА при ЯНЕТО ЯНЕВ После и той е забравил още КОЛКО ПАРТИИ е ИЗРЕДИЛ...... И все в името на НЕПОРОЧНОСТТА ха-хаааааааа Сега се е подврял на ГЕРБ !!!! Щеше да е смешно,ако не беше ГНУСНО !!!
Трябва не само вноса да бъде неизгоден, а и шофирането на такива таралясници. Висок данък, а ако не го платиш - ти свалят номерата. Притежаването на автомобил не е задължително.
The best way to predict the future is to invent it.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Няма стари, няма нови - има евростандарти. И сега има 15 годишни коли с Евро 4 които почти не замърсяват атмосферата и такива на 5 години които пушат като комини на печки.
На този човечец бихме му препоръчали, вместо да мисли за това как да направи нещо да е НЕИЗГОДНО ?!?!?! да направи така,че ВНОСЪТ И ПРОДАЖБАТА НА НОВИ КОЛИ ДА Е ИЗГОДЕН ?!?! ГНУСНОТО мислене за това, как да направиш нещо ТЪПО И НЕИЗГОДНО за да пробуташ друго нещо - още ПО-ТЪПО и ПО-НЕИЗГОДНО !!!!!
Ето че лобистките поправки не закъсняват. То да имахме някакво производство на автомобили, да има смисъл, а сега? Ще стимулираме други икономики, като Румъния и Турция. Защотото тези, които вземат втора ръка, ще се насочат към Дачия, и турското Рено.
Отдавна е време да се ограничи вноса на таратайки. Публична тайна е, че 99% от старите коли са свалили катализаторите, на въпреки това плащат по 10 лв. данък. Трябва да се обърне и данъчната политика - по нов автомобил, по-нисък данък. Това е!
Тоя е много зле.....макар, че е наглец. Това с колите няма да стане скоро, докато ЛУКОЙЛ е тук. Повече таратайки, повече коли , повече гориво се продава.
Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.
Абсолютен кретен! Ами вдигнете стандарата на хората, така че българите да сме като германците - на всеки 5 години нов автомобил на лизинг.
Много е лесно когато държавата те храни, облича и вози и да забраняваш на някого да ползва нещо.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Да...! Ама, никой не се сеща да каже, че просто трябва да се затегне преминаването на ГТП и всичко ще си дойде на мястото...! Да минат няколко инспектори през пунктовете за ГТП и да проверят в какво състояние излизат повечето коли, тоест не отговарят на почти никакви изисквания...! Другия проблем... Кражбата на катализатори е масово явление! Да сте чули, МВР да е направило нещо по въпроса или да са хванали за вратовете фирмите, които изкупуват катализатори...?! Пак си говорим общи приказки, обилно посипани с добри намерения...!
Стига празни приказки, а въведете като начало, стимули за покупка на нов автомобил - между 5 и 10 хиляди, рязко вдигане на данъците на старите 15+ год. автомобили...
Нещо като диктатура на свободния пазар, докато свършат еврофондовете. Нещо като лоби на вносителите на нови коли, Нещо като "въртим едни пари", а после, когато парите свършат - свободна пазарна демокрация! Нено, Нено и ти ли Бруте!?
Това,което твърдите,не е вярно.Все пак се изгаря въглеводород и няма как в атмосферата да излиза само пара от двигателите работещи на газ.Друг въпрос е ако двигателите горят водород,но засега сме твърде далече от масовото внедряване на тази технология.
"У нас предпочитаме германска мощна кола на 20 години пред друга на пет за същите пари", коментира Димов в интервю за БНТ." Чак 20 годишна - не, но 12-14 вероятно и това си има обяснение - германската мощна кола, че е мощна - мощна е - да приемем един мерцедес С или Е клас - по-добър комфорт ли предлага на пътника от новата кола (тя ще е в клас економи с двигател не по-голям от 1.2-1,4), която можеш да си позволиш за тези (или малко повече пари)? По-добро поведение на пътя ли има? По-здраво окачване ли ще има? По-голям багжник ли ще има? По-комфортна ли ще е за дълги разстояния? По-сигурна ли е? Каква е разликата в обслужването на автомобила? Как се амортизира във времето? Какво е качеството на материалите вложени в по-стария мерцедес и в по-новия фиат например или рено или .. пежо. Какви са лизинговите условия и какви предимства има /финансови и тн./ да караш нов мобил в клас економи от по-стария?
След като се отговори на тези и други въпроси, вероятно ще се достигне до обяснението защо българинът предпочита по-стар автомобил, но в среден към премиум клас от по-нов автомобил в клас економи/компакт.
Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
ако заставят застрахователите да застраховат и катализатори - много хора биха си купили катализатор. Но да дадеш 2 хил. лева, за да ти го смъкнат отново след седмица - сори, ама или имаш излишни пари за даване или имаш дефицит някъде другаде.
Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
Най-справедливо би било според емисиите. Защто една сдухана бензинова малолитражка трови по-малко, отколкото няколкогодишен дизелов джип. Проблемът ще бъде контрола върху контрола на емисиите.
95% от старите коли нямат действащ катализатор ,но общините им "слагат " такъв за да ползват собствениците 50% намаление на данъка който и без това е нищожен.Срамота е страна в ЕС данък на колата да е 10 -15 лв годишно,да не говорим че поне половината се водят на инвалиди и не плащат никакъв данък.
Айде пак бъдеще време. Ще ми се след 2 години господин министъра пак да излезе по БНТ за да каже колко от добрите му намерения са се случили реално. Господин министър, много хубаво сте решили, ама дали не може да направите някои неща, които да имат незабавен ефект, а не след години. Щото дори още в този момент да спрете да внасяте стари автомобили, тези на наша територия са си тук и продължават да замърсяват. Понеже изпитвам съмнения, че погледът ви се рее в бъдещето, искам да ви шокирам с два въпроса в сегашно време: - Колко камаза се движат в градовете и колко от тях отговарят на каквито и да е норми? - Вие лично кога ще започнете да ходите пеш или с градски транспорт на работа и пеш до министерски съвет, който ви е на 300 метра от министерството?
Да забранят дизелите. Нови, стари - все са печки и убиват! Да свалят на нула данъка на тези, които си карат над 10 годишните коли на газ на нула, а за тези, които не са да е 500 лева годишно. Ако имаш доказано работещ катализатор - 250.
Всяка сутрин някой шеф се събужда и представя сънищата си като план за благоденствие на страната. Ако хората имаха пари за нови коли и електромобили, кой ще кара стари? Опитват се да ни изкарат мазохисти - гъзета, а истината е в доходите. Затова и аз карам 13-годишно Волво, вместо нова Шкода. Еврозащитникът казва, че притежаването на автомобил не е задължително. Ами да пробва, аз не бих опитал. Не съветвам и правителството да докарва нещата дотам, че на следващите избори ще спечели този, който обещае кола на избирателите.
Ами да върнем социализма по добре! Инспектори по граничните пунктове, означава мазна корупция от границата до министерствата, а за катализаторите, виновни са не купувачите, а тези, които правят прегледи на колите - пак бивши милиционири - бизнесмени, които си затварят очичките при проверка на изгорелите газове.
Точно това правят. Засега опипват хавата.
Колко жалко, че всички, които знаят как трябва да се управлява България, са заети да пишат разни неща по форумите...
Ето, юни месец сме. Къде е смога и пушека вън? Няма го. Извод: основен замърсител са печките през зимата.
Решение? Да се забрани продажбата на СУРОВИ дърва за огрев и ЛИГНИТНИ въглища. Просто се спира сечта от юни до март и толкоз. Да се сече от март до юни, за да има време дървата да изсъхнат през лятото. За лаиците, сухите дърва изпускат много по-малко вредни емисии от суровите.
Старите коли няма да ги коментирам, това е неизпълнимо.
"Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи".
(баба Ванга)
Вече три мандата ГЕРБ се опитва да направи живота на обикновения българин неизгоден. Що направо не го забраните, та да не се мъчим?! Като че на мен не ми се кара нова кола! Малоумници.
Този май наистина си е купил дипломата. И трябва доста да се е изръсил. В противен случай този който му я е продал се минал здраво. Кой идиот ще предпочете 20 годишна кола, пред 5 годишна ако са в еднакво състояние и на една цена? Той вероятно е тези хора. За фирмите, които се рекламират със сваляне на катализатора, трябва да се предприемат действия, а не да прехвърлят топката другаде. Идеята трябва да е да се стимулира по-малкото ползване на кола и купуването на нова. За целта трябва да има с порядъци по-добре организиран обществен транспорт с огромен акцент на железопътния.
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
А- за нови коли изгодно няма фъндък. Засега идеята е И старите да са неизгодни... 😂😂😂😂
С други думи- пари няма, ма вие се дръжте! 😂😂😂😂😂😂😀😀😀😀
Извън бъзиците- идеята ми се струва дори малко обидна.
Г-н Министър- българинът не си купува стара кола, защото е чак толкова прост. Причината е другаде. Точно в този специфичен случай- причината е в портфейла, не в главата.
Колко жалко, че всички, които знаят как трябва да се управлява България, са заети да пишат разни неща по форумите...
Сутринта, на път към работата, на два последователни светофара станах свидетел на разликата между +20 годишен дизелов микробус и един друг 7-8 годишен пак дизелов миниван. На първия светофар се възмутих на стария микробус, който избълва известно количество видим пушек при тръгването си, като отлепи едвам едвам и доста бавно набра скорост - микробса беше с характерните за времето си дизолеви двигатели с доста слаба можност (70-80 коня, но с висок въртящ момент) и без никакви катализатори. На втория светофар обаче стана по-интересно, понеже минивана пред мен беше със съвремените мощни дизелови двигатели от по 150-200 коня, които дърпат яко, но и съответено за това им трябва повече гориво, което после излиза през ауспуха. И тъй като всякакви катализатори на този миниван явно БЯХА ОТСТРАНЕНИ, при стремглавото си ускорение избълва такова количество черен дизелов пушек, че не разбрах след него аз на зелено ли преминавам или вече е станало червено... То толкова за +20 годишните и под 10-годишните дизели, и кои са по екологични! Докато не се създаде силен контрол новите коли дали не са "модифицирани", то старите коли със сигурнот ще са по-екологични от новите!
Аз бих върнал техническите прегледи в КАТ, примерно на всеки 3 прегледа, единия да е в КАТ. Той като там опашките ще са големи и едно време човек си пускаше по един ден отпуска за да мине преглед, да видим тогава как някои хора ще имат по 3-4 таралясника на свое име и как с тях ще минават преглед.
А за Банско отново показва, че не може да чете. Спорът в съда за екооценката е за плана за управление на Национален парк Пирин. А ако сегашният лифт работи през лятото, едва ли ще има проблем с достъпа до Пирин. Още повече, че и сега няма такъв проблем.
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
има ли значение дали са 500,600 или 1000 лв. - цената в зависимост от катализатора варира. И пак - като ти го смъкнат след седмица ще извадиш ли нови 500 лв-600 лв. и до кога ще го правиш?> Имам едни познат - 3 пъти за 6 месеца му крадоха катализатора - за 5 мин с метално въже. Мислиш ли, че си купи за 4-ти път и трябваше ли?
Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
Пълни глупости. Старите автомобили, дори на метан, горят масло. На светофара, ако си зад тях, ще те отровят. Истината е яки данъци за старите таралясници и данъчни облекчения за новите коли.
I come in peace. I didn't bring artillery. But I'm pleading with you, with tears in my eyes: If you fuck with me, I'll kill you all. Gen. James Mattis
Държавата да направи вноса на стари коли неизгоден, предлага екоминистърът"
М медиите тече някаква кампания за рекламиране на някакми " Редки тъпанари " лансирани от един от представителите на фамилия Москов . Та направих случайна асоциация с предложението на един от РЪКОВОДИТЕЛИТЕ на държавата как същата държава да свърши нещо си . Та се запитах , дали подобни" държавни ръководители "не се бутат с лакти да се намърдат в това определение - " тъпанари ?. Министър , чието задължение е да свърши определена работа , за да заслужи заплатата си , да призовава някаква имагинерно понятие да свърши неговата работа . Ако не е тъпанарщина , то поне е гьонсуратлък , си мисля ...
Няма стари, няма нови - има евростандарти. И сега има 15 годишни коли с Евро 4 които почти не замърсяват атмосферата и такива на 5 години които пушат като комини на печки.
Пак пълни глупости. Сега евростандарта е Евро6, преди 5 г. да е бил Евро5, което няма как да е по-зле от Евро4.
I come in peace. I didn't bring artillery. But I'm pleading with you, with tears in my eyes: If you fuck with me, I'll kill you all. Gen. James Mattis
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
ДА ,но лобито и най-вече новите фирми дистрибутори са по-склонни да "инвестират' в министъра от онези тарикати с коли втора употреба.Аз не разбирам какво има е на колите втора употреба ,след като всички стават такива след само 1 година употреба.Огледано ли е това как ще се запуши пазара ,че този който иска да купи нова ... къде ще пласира вече използваното возило?? -отговор този министър не е получил чрез "пресмятане'' - макар и да е математик.Явно нещо друго го'подпира'. Фау Ве и Ренде много са мераклии...Да видим! Още един въпрос А защо ще купуваме самолети ВТОРА употреба??? Държавна немощ ,като не могат да регулират и следят годишните прегледи намерили си начин хахах! Дългата скамейка на ГЕРБ развъжда все по уродливи нагаждачи.А някой от тях са прекосили целия,ЦЕЛИЯ-политически спектър до заветната цел !
До коментар [#18] от "Отец Сисой":Какъв лобизъм има в това да дишаме чист въздух? Аз пък не искам да плащам за лечението на твоите увредени бели дробове.
Е :) Какъв аргумент е това? Като платя по-високия данък за стара кола дали ще отидат за лечението на моите бели дробове или ще потънат в обръчите фирми около общината? Хайде малко по-сериозно :)
До коментар [#12] от "pnt31522089"Държавата да не се занимава с глупости, а с това което се иска от нея - достоен живот, справедливост и сигурност за българските граждани.
Ами че тези , дето се занимаватс ДЪРЖАВНИ глупости , вече са постигнали това , за което призоваваш - достоен живот , справедливост и сигурност . Малко са , ама първите стъпки вече са направени . Доще време и за останалите седем милиона българи .
"У нас предпочитаме германска мощна кола на 20 години пред друга на пет за същите пари".Ми то това е държавна и общинска соц. политика. Данъка на 20год. дизелово БМВ е в пъти по-нисък от този на нова бензинова малолитражка.
Сега, без да съм се задъбочавал в темата, аз имам един Матиз на 7 години, баща ми Голф на 15, данъкът на Голфа е около 20 пъти повече от тоя на Матиза.
Високият данък на старата кола ще те принуди да я махнеш и да търсиш начин да си купиш нова. Има Дачии с по 200 - 300 лв. вноска на месец. Такава кола буквално всеки работещ българин може да си позволи. Но не, ние сме гъзари и предпочитаме да се фукаме с изпърдели немски таралясници с много конски сили.
I come in peace. I didn't bring artillery. But I'm pleading with you, with tears in my eyes: If you fuck with me, I'll kill you all. Gen. James Mattis
Държавата никога не мисли така. За нея е очевидно, че да се грижи за теб означава да ѝ плащаш, задето пушиш, или пиеш, или ядеш захар, или купуваш стара кола, а не тя да ти плаща задето спортуваш, ядеш зеленчуци или купуваш нова кола. Е, не никога, в повечето случаи, понякога плаща, хем изключително щедро - за зелен ток, за саниране, стига да е на подходящи фирми.
Друга идея на министъра е държавата да осигури на социално слабите семейства отоплителни уреди на пелети, вместо по-силно замърсяващите въглища и на дърва.
Само че винистъра не смее да каже и една минимална цена , която трябва да се заплати САМО до оборудването за пелети . А то е поне три- четири хиляди лева . Като само автоматиката , изготвена от професионалист , е над 1500 лв . Без котела . Но не това е , което спира дори и майстори , можещи и сами да се справят с оборудването . Проблема е , че пелетите струват над 300- 950 лв/т . Което означава , че ако се увеличи значително употребата им , ще станат над 400 лв . Да не говорим , че впоследствие може да се стигне до правене на пелети и от стари гуми . Явно и министрите имат нужда от мнооого мислене преди да отворят уста за бързи решения .
Аз пък предлагам да си вземате чукалата и да се махате. Вече 3-ти мандат ви слушаме глупавите идеи. Имам чувството, че се надпреварате кой по-голяма тъпотия ще изкаже пред журналистите. Поне Борисов си замълча напоследък, но гледам министрите и коалиционните партньори яко бълват "умнотии" последните месеци. Добре че идва лято та ще излезете в почивка и част от глупостите ще сте ги забравили като се върнете на есен. Не че няма да измислите нови. хахах
Или живеш в София, или си някой гъзар. Средната заплата в България е 1,000 лв. Няма как да си позволиш 200 - 300 лв само за една кола на месец. Ако имаш и деца и живееш под наем, пък е напълно невъзможно. Хората по-горе са ти обяснили, че заплащането е ниско, ти пак си тръгнал да натискаш за румънските Дачии.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Ако поразвиеш темата още малко , може да се стигне и до извода , че ще бъде по- изгодно да ползваш кола под наем . За ден - два , седмица , месец ... Те това е ползата от лакърдиите - може някой министър да стигне до някое полезно решение . Ама надали ...
До коментар [#77] от "Отец Сисой": Живея в София, но не съм гъзар. Ако бях гъзар, щях да карам пушещ дригел на 20 г., с гърмящ ауспух и минимум 200 к.с. И не, не натискам за румънски автомобили, а ти подсказвам решение как да караш нова, екологично приемлива кола. А колкото до заплатите, пропускаш факта, че в едно семейство най-често работят двамата съпрузи и живеят в собствено жилище.По този показател сме на едно от челните места в ЕС.
I come in peace. I didn't bring artillery. But I'm pleading with you, with tears in my eyes: If you fuck with me, I'll kill you all. Gen. James Mattis
да се строят многоетажни гаражи на определено разстояние от курорта и туристите да се извозват с лифт от гаража до курорта както лифта до седемте рилски езера
Ако са младо семейство най-вероятно с 20 годишна ипотека. От София нещата по-лесно изглеждат. Да те светна само, че в Дулово няма никакъв проблем с газовете от старите автомобили :)
1. Няма 20 год. стара масова кола, която да е за същите пари, като 'нова' 5 годишна. 2. 'Цапането' от коли е нищожно в сравнение с цапането на ТЕЦ-овете на нашите хора, ама там подобни на този ... се правят на разсеяни. 3. Ако изобщо ви пукаше за екологиата, то екологията е газ и метан, а не дране на кожи за такива автомобили. 4. Българинът НЕ купува стари коли за кеф, а от МИЗЕРИЯ. Ще направите старите коли неизгодни, а доходите ще направители 'изгодни'?! 5. Ако купите на някой бедняк котел на пелети, кой после ще му купува пелетите?! Дори и бедните биха спестили за котел или климатик, ако тока или пелетите бях а по-евтини от дървата и въглищата. Ама, явно някой дето ще внесе и продаде котлите ще си напълни гушата. 6. За някаква смислена данъчна политика относно данък МПС дори не може да става дума. Тук принципът е някаква неграмотна смесица между идеята да има зависимост от това, колко е скъпа или луксозна колата, а не колко замърсява или троши пътищата. ------------- Заключение: Това е поредният нагъл неграмотник, който 'пробва некви неща'.
Трябва да се обърне и данъчната политика - по нов автомобил, по-нисък данък. Това е!
Категорично - това е !!! А иначе как мислиш - кола на 40 години , но на 100 /сто / хиляки километра /по- точно на 98 / , стара ли е или нова . П П Километража не е манипулиран, със сигурност 100%
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
"Друга идея на министъра е държавата да осигури на социално слабите семейства отоплителни уреди на пелети, вместо по-силно замърсяващите въглища и на дърва."
Тук има много интересен момент, социално слаби ли са хората, които живеят в София? Стойността и на най-евтиния панел в София е по-висока от къща в някое от селата, там където, няма проблем с ФПЧ. Не говоря и за смисъла на избор на тип отопление - на пелети, а не на ток, примерно.
"Балансът е не всички да са съгласни, а най-голяма група да е съгласна"
И тук не съм съгласен - най-голямата група от кои, от изразилите мнение, от всички живеещи, от кое. Нормално хотелиерите са по-голяма група от еколозите, това означава ли, че трябва да слушаме само хотелиери?
15 годинишната кола с евросертификат може би е била относително чиста преди 10-12 години, преди да се сдуха гарнитурата на двигателя, преди да изгори десетки литри маслко и най-вече преди да и махнат катализатора. Тази кола затова е продадена евтино - щото в германия евросертификата се проверява редовно и тази бракма очевидно не го е покрила.
До коментар [#50] от "Gopeто":Кой идиот ще предпочете 20 годишна кола, пред 5 годишна ако са в еднакво състояние и на една цена? Той вероятно е тези хора.
Не е от тези . От другите е - тези , дето ще предпочетат , петгодишната , която е на същата цена , но в много по- лошо състояние от двадесетгодишната .
Моята кола е на 11г., на 320.000 км, като я притежавам от десет години. ДПФ филтър и катализатор са налични. За сведение на министъра, дори и на 11г. е в пъти повече кола от всякакви нови пластмасови кенефи като Дачия, Фиат, Рено, Пежо, Киа, Хюндай и други подобни полуфабрикати, които не могат да завиват и спират, а интериора им е направен от пластмаса, използвана за бъркалки на кафе.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Ако имаше малко акъл министърът трябваше да лансира идеята за създаване и масово производство на български евтин електромобил, изграждане на зарядни станции и кардинално решаване на проблема със замърсяването на въздуха поне от леки автомобили. Подарявам идея: Създаване на акционерно дружество с помощта на държавата, което да осъществи идеята, като всеки желаещ да закупи електромобил закупува акции, с които после може да закупи автомобила с преференции. За съжаление липсва българския Илон Мъск.
До коментар [#15] от "dorn":15 годинишната кола с евросертификат може би е била относително чиста преди 10-12 години, преди да се сдуха гарнитурата на двигателя, преди да изгори десетки литри маслко и най-вече преди да и махнат катализатора. Тази кола затова е продадена евтино - щото в германия евросертификата се проверява редовно и тази бракма очевидно не го е покрила.
колата е напуснала Германия по следната причина: - поддържката под формата на ремонти е станала по-честа. Часовата ставка на немските майстори е доста по-висока от българската и така колата става скъпа за поддръжка, а не че данъците са зле и не е минала ГТП, който при немците е на 2г за старите и 3г за новите автомобили.
А иначе доста немци карат стари коли, защото не могат да си позволят нови. Масово колите от клас Пасат и нагоре се купуват от фирми, а не частни лица. Възрастта на купувачите на нови коли пък непрекъснато нараства. Младите не искат да си купуват коли (тези, които могат) или нямат възможност. Масово колите се купуват на лизинг, защото по-младия германец няма откъде да извади пари за да плати скъпата кола. Нови коли най-често си позволяват хората над 50 (вкл. пенсионерите, поне тези които имат високи пенсии, защото пенсия от 300-400е/месец не е рядкост в Германия). Та, общо взето картината в Германия не е розова, но скъпи коли се карат, защото държавата има политика да стимулира закупуването им от фирми. А и най-често фирмите имат политика да купуват местно или поне на VAG.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
chicago514
Рейтинг: 1053 ВеселоДържавата да направи вноса на стари коли неизгоден, предлага екоминистърът.Пробвайте.
outside
Рейтинг: 714 НеутралноЗапочнете с това да направите неизгодно ползването на коли над 20 години.
Като съвет ви го давам.
gggeorgi77
Рейтинг: 225 НеутралноГосподин Министър, принципно българинЪ е гъзар, ако има пари ще си купи нова кола, има много идиоти които карат по-скъпи коли спрямо панелките в които живеят. Вие направте така че да може да гъзарее народа. Ама първо санирайте....
neut
Рейтинг: 497 НеутралноДневник, последната част на материала е изпъстрена с множество грешки
In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the restGeorgi Yordanov
Рейтинг: 752 Неутрално... в държава, в която разни се правят на “държавници“, може всичко да се пробва - даже и абсолютни безумия и идиотии!!!
Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!Видно е!
parcaleste
Рейтинг: 1097 НеутралноЩо пък да не се пробва? Положението е отвъд трагичното.
За съжаление живеем в точно тази "държава" и всякакъв такъв вид начала, особено щом ще чакаме "съдът" да се произнесе, са обречени на гръмък (за около три дни) неуспех.
А мерки е извън всякакво съмнение, че трябват. Въпреки, че "питомното" отдвана е изпуснато.
nickkal
Рейтинг: 236 НеутралноТолкова ли е сложно? Не разбирам? Важно е колко 'цапа' автомобила, а не на колко години е! Въведете сериозен контрол върху 'газоотделянето'!
acarid
Рейтинг: 639 Неутрално"У нас предпочитаме германска мощна кола на 20 години пред друга на пет за същите пари".
Ми то това е държавна и общинска соц. политика. Данъка на 20год. дизелово БМВ е в пъти по-нисък от този на нова бензинова малолитражка.
Hawaii
Рейтинг: 5244 НеутралноТози човечец вместо да ни дава акъл,
да уточни НА КОЛКО ПАРТИИ Е ?!?!?!
Беше в СДС,
после в ДСБ
ИзбегА при ЯНЕТО ЯНЕВ
После и той е забравил още КОЛКО ПАРТИИ е ИЗРЕДИЛ......
И все в името на НЕПОРОЧНОСТТА ха-хаааааааа
Сега се е подврял на ГЕРБ !!!!
Щеше да е смешно,ако не беше ГНУСНО !!!
parcaleste
Рейтинг: 1097 НеутралноТе не могат да контролират собственото си (вербално и не само) газоотделяне, ти на няколко милиона коли ще искаш да следят.
Нема шанс.
telqk
Рейтинг: 442 НеутралноА защо не направите ползването на лигнитни въглища, стари тецове и отоплението с твърдо гориво неизгодно? Или всяко кюмбе с поне с евро 3 сертификат?
Котаракът на Шрьодингер
Рейтинг: 279 НеутралноДържавата да не се занимава с глупости, а с това което се иска от нея - достоен живот, справедливост и сигурност за българските граждани.
EU defender
Рейтинг: 660 НеутралноТрябва не само вноса да бъде неизгоден, а и шофирането на такива таралясници. Висок данък, а ако не го платиш - ти свалят номерата. Притежаването на автомобил не е задължително.
The best way to predict the future is to invent it.****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
dorn
Рейтинг: 1370 НеутралноНяма стари, няма нови - има евростандарти. И сега има 15 годишни коли с Евро 4 които почти не замърсяват атмосферата и такива на 5 години които пушат като комини на печки.
Hawaii
Рейтинг: 5244 НеутралноНа този човечец бихме му препоръчали,
вместо да мисли за това как да направи
нещо да е НЕИЗГОДНО ?!?!?!
да направи така,че ВНОСЪТ И ПРОДАЖБАТА
НА НОВИ КОЛИ ДА Е ИЗГОДЕН ?!?!
ГНУСНОТО мислене за това,
как да направиш нещо ТЪПО И НЕИЗГОДНО
за да пробуташ друго нещо -
още ПО-ТЪПО и ПО-НЕИЗГОДНО !!!!!
Willy Messerschmitt
Рейтинг: 2361 НеутралноАбсолютно задъжително е да се наложи данък(такса) на колите над 10 години.И да се стимулира покупката на нови или такива до 5 -8 годишни.
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...Отец Сисой
Рейтинг: 442 НеутралноЕто че лобистките поправки не закъсняват. То да имахме някакво производство на автомобили, да има смисъл, а сега? Ще стимулираме други икономики, като Румъния и Турция. Защотото тези, които вземат втора ръка, ще се насочат към Дачия, и турското Рено.
over the underShkembechorba
Рейтинг: 448 НеутралноНе, държавата трябва да направи покупката на нова кола изгодна. Това е правилният път.
Flogger
Рейтинг: 225 НеутралноОтдавна е време да се ограничи вноса на таратайки. Публична тайна е, че 99% от старите коли са свалили катализаторите, на въпреки това плащат по 10 лв. данък.
Трябва да се обърне и данъчната политика - по нов автомобил, по-нисък данък. Това е!
niakoi_si
Рейтинг: 660 НеутралноДневник, кой ви пише и кой ви редактира статиите бе! Даже и парцалите на Свинчо се списват от по-грамотни хора!
elevation04
Рейтинг: 569 ВеселоТоя е много зле.....макар, че е наглец.
Това с колите няма да стане скоро, докато ЛУКОЙЛ е тук. Повече таратайки, повече коли , повече гориво се продава.
Stanko
Рейтинг: 225 НеутралноОще един "десен" министър.
subsonic
Рейтинг: 497 НеутралноКоментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.
Абсолютен кретен!
Ами вдигнете стандарата на хората, така че българите да сме като германците - на всеки 5 години нов автомобил на лизинг.
Много е лесно когато държавата те храни, облича и вози и да забраняваш на някого да ползва нещо.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Petleshev
Рейтинг: 2207 НеутралноДа...! Ама, никой не се сеща да каже, че просто трябва да се затегне преминаването на ГТП и всичко ще си дойде на мястото...! Да минат няколко инспектори през пунктовете за ГТП и да проверят в какво състояние излизат повечето коли, тоест не отговарят на почти никакви изисквания...!
Бивш tww09306483.Другия проблем... Кражбата на катализатори е масово явление! Да сте чули, МВР да е направило нещо по въпроса или да са хванали за вратовете фирмите, които изкупуват катализатори...?!
Пак си говорим общи приказки, обилно посипани с добри намерения...!
reply
Рейтинг: 439 НеутралноТОЧНО ТАКА,САМО НОВИ И ЗА ВСЯКО НОВО ВОЗИЛО ЩЕ МУ КИХАТЕ ПРОЦЕНТ НА ТОЯ БОКООЛУК
hamiltonf
Рейтинг: 4504 НеутралноСтига празни приказки, а въведете като начало, стимули за покупка на нов автомобил - между 5 и 10 хиляди, рязко вдигане на данъците на старите 15+ год. автомобили...
https://uapostcards.org/?utm_source=fb&utm_medium=Facebook_Desktop_Feed&utm_campaign=ua-postcard_website-conversion_abo_upd-23&utm_content=eu-zone_feed_interest_charity_25-65_140923&fbclid=IwAR3ClQksNsxiXeov7KUie6sSWkd8tezQ8gjXihDiuml7rq9uUnWVUdnd9uAsasoss
Рейтинг: 688 НеутралноНима?! Малко си пропуснал часовете по химия...
hanseatic
Рейтинг: 560 НеутралноНещо като диктатура на свободния пазар, докато свършат еврофондовете. Нещо като лоби на вносителите на нови коли, Нещо като "въртим едни пари", а после, когато парите свършат - свободна пазарна демокрация! Нено, Нено и ти ли Бруте!?
gobay
Рейтинг: 796 НеутралноДо коментар [#14] от "rotor":
Това,което твърдите,не е вярно.Все пак се изгаря въглеводород и няма как в атмосферата да излиза само пара от двигателите работещи на газ.Друг въпрос е ако двигателите горят водород,но засега сме твърде далече от масовото внедряване на тази технология.
bludniq_sin
Рейтинг: 1458 Неутрално"У нас предпочитаме германска мощна кола на 20 години пред друга на пет за същите пари", коментира Димов в интервю за БНТ."
Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.htmlЧак 20 годишна - не, но 12-14 вероятно и това си има обяснение - германската мощна кола, че е мощна - мощна е - да приемем един мерцедес С или Е клас - по-добър комфорт ли предлага на пътника от новата кола (тя ще е в клас економи с двигател не по-голям от 1.2-1,4), която можеш да си позволиш за тези (или малко повече пари)?
По-добро поведение на пътя ли има?
По-здраво окачване ли ще има?
По-голям багжник ли ще има?
По-комфортна ли ще е за дълги разстояния?
По-сигурна ли е?
Каква е разликата в обслужването на автомобила?
Как се амортизира във времето?
Какво е качеството на материалите вложени в по-стария мерцедес и в по-новия фиат например или рено или .. пежо.
Какви са лизинговите условия и какви предимства има /финансови и тн./ да караш нов мобил в клас економи от по-стария?
След като се отговори на тези и други въпроси, вероятно ще се достигне до обяснението защо българинът предпочита по-стар автомобил, но в среден към премиум клас от по-нов автомобил в клас економи/компакт.
Martin Stoimenov
Рейтинг: 8 НеутралноВсе още края на статията е като остатък от чернова.
stoimenovbludniq_sin
Рейтинг: 1458 НеутралноДо коментар [#20] от "Flogger":
Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.htmlако заставят застрахователите да застраховат и катализатори - много хора биха си купили катализатор. Но да дадеш 2 хил. лева, за да ти го смъкнат отново след седмица - сори, ама или имаш излишни пари за даване или имаш дефицит някъде другаде.
sasoss
Рейтинг: 688 НеутралноНай-справедливо би било според емисиите. Защто една сдухана бензинова малолитражка трови по-малко, отколкото няколкогодишен дизелов джип.
Проблемът ще бъде контрола върху контрола на емисиите.
sandi_73
Рейтинг: 225 Неутрално95% от старите коли нямат действащ катализатор ,но общините им "слагат " такъв за да ползват собствениците 50% намаление на данъка който и без това е нищожен.Срамота е страна в ЕС данък на колата да е 10 -15 лв годишно,да не говорим че поне половината се водят на инвалиди и не плащат никакъв данък.
sparti
Рейтинг: 279 НеутралноАйде пак бъдеще време. Ще ми се след 2 години господин министъра пак да излезе по БНТ за да каже колко от добрите му намерения са се случили реално.
slivizasmet.blogspot.comГосподин министър, много хубаво сте решили, ама дали не може да направите някои неща, които да имат незабавен ефект, а не след години. Щото дори още в този момент да спрете да внасяте стари автомобили, тези на наша територия са си тук и продължават да замърсяват.
Понеже изпитвам съмнения, че погледът ви се рее в бъдещето, искам да ви шокирам с два въпроса в сегашно време:
- Колко камаза се движат в градовете и колко от тях отговарят на каквито и да е норми?
- Вие лично кога ще започнете да ходите пеш или с градски транспорт на работа и пеш до министерски съвет, който ви е на 300 метра от министерството?
znayko84
Рейтинг: 870 НеутралноДа забранят дизелите. Нови, стари - все са печки и убиват! Да свалят на нула данъка на тези, които си карат над 10 годишните коли на газ на нула, а за тези, които не са да е 500 лева годишно. Ако имаш доказано работещ катализатор - 250.
Костадин Иванов
Рейтинг: 3528 НеутралноВсяка сутрин някой шеф се събужда и представя сънищата си като план за благоденствие на страната.
ЕретикАко хората имаха пари за нови коли и електромобили, кой ще кара стари? Опитват се да ни изкарат мазохисти - гъзета, а истината е в доходите. Затова и аз карам 13-годишно Волво, вместо нова Шкода.
Еврозащитникът казва, че притежаването на автомобил не е задължително. Ами да пробва, аз не бих опитал. Не съветвам и правителството да докарва нещата дотам, че на следващите избори ще спечели този, който обещае кола на избирателите.
hanseatic
Рейтинг: 560 НеутралноДо коментар [#26] от "tww09306483":
Ами да върнем социализма по добре! Инспектори по граничните пунктове, означава мазна корупция от границата до министерствата, а за катализаторите, виновни са не купувачите, а тези, които правят прегледи на колите - пак бивши милиционири - бизнесмени, които си затварят очичките при проверка на изгорелите газове.
952
Рейтинг: 605 РазстроеноАйде сега и ти! Не бъди черноглед- важното е, че сме с нов "дизаин".
Който също е пълна трагедия, но за сметка на това е направо отблъскващ.
Карай де- на кой му пука за читателите- трафик пак има...
Колко жалко, че всички, които знаят как трябва да се управлява България, са заети да пишат разни неща по форумите...
952
Рейтинг: 605 РазстроеноТочно това правят. Засега опипват хавата. Колко жалко, че всички, които знаят как трябва да се управлява България, са заети да пишат разни неща по форумите...
Котаракът на Шрьодингер
Рейтинг: 279 НеутралноПоредният умен и красив - с най-мизерните заплати в Европа и с геноцидни пенсии,
ще направят купуването на скъпи за българина нови коли изгодно.
БМЗ
Рейтинг: 1188 НеутралноЕто, юни месец сме. Къде е смога и пушека вън? Няма го.
"Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи". (баба Ванга)Извод: основен замърсител са печките през зимата.
Решение? Да се забрани продажбата на СУРОВИ дърва за огрев и ЛИГНИТНИ въглища. Просто се спира сечта от юни до март и толкоз. Да се сече от март до юни, за да има време дървата да изсъхнат през лятото. За лаиците, сухите дърва изпускат много по-малко вредни емисии от суровите.
Старите коли няма да ги коментирам, това е неизпълнимо.
Явор Рг
Рейтинг: 279 НеутралноАко държавата направи министерската заплата близка до тази на обикновените хора,
.на този ще му стане неизгодно сегашното предложение.
Вячеслав Атанасов
Рейтинг: 852 НеутралноСъбудил се и си казал:"Трябва да започвам да министерствам нещо там.Иначе ще се чудят чий го крепя."
952
Рейтинг: 605 РазстроеноО да- скоро четох нещо там- извън всичко друго- в статията нямаше нито една правописна (печатна) грешка. Словоредът също беше спазен.
И дизаинът работеше. Сигурно плащат на дизайнери и редактори.
Така ще е... Колко жалко, че всички, които знаят как трябва да се управлява България, са заети да пишат разни неща по форумите...
topal
Рейтинг: 279 НеутралноВече три мандата ГЕРБ се опитва да направи живота на обикновения българин неизгоден. Що направо не го забраните, та да не се мъчим?!
Като че на мен не ми се кара нова кола! Малоумници.
EU defender
Рейтинг: 660 НеутралноТи чакаш някой да ти вдигне стандарта ли? Ще има да чакаш.
The best way to predict the future is to invent it.
Gopeто
Рейтинг: 1494 НеутралноТози май наистина си е купил дипломата. И трябва доста да се е изръсил. В противен случай този който му я е продал се минал здраво.
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян ПетровКой идиот ще предпочете 20 годишна кола, пред 5 годишна ако са в еднакво състояние и на една цена? Той вероятно е тези хора.
За фирмите, които се рекламират със сваляне на катализатора, трябва да се предприемат действия, а не да прехвърлят топката другаде.
Идеята трябва да е да се стимулира по-малкото ползване на кола и купуването на нова. За целта трябва да има с порядъци по-добре организиран обществен транспорт с огромен акцент на железопътния.
arctg
Рейтинг: 8 РазстроеноДневник, не е нужно да четем суровия материал (записките на журналистите).
Моля, пускайте готови статии. Срамна работа.
952
Рейтинг: 605 НеутралноА- за нови коли изгодно няма фъндък. Засега идеята е И старите да са неизгодни... 😂😂😂😂
С други думи- пари няма, ма вие се дръжте! 😂😂😂😂😂😂😀😀😀😀
Извън бъзиците- идеята ми се струва дори малко обидна.
Г-н Министър- българинът не си купува стара кола, защото е чак толкова прост. Причината е другаде. Точно в този специфичен случай- причината е в портфейла, не в главата. Колко жалко, че всички, които знаят как трябва да се управлява България, са заети да пишат разни неща по форумите...
hamiltonf
Рейтинг: 4504 ВеселоДо коментар [#34] от "bludniq_sin":
https://uapostcards.org/?utm_source=fb&utm_medium=Facebook_Desktop_Feed&utm_campaign=ua-postcard_website-conversion_abo_upd-23&utm_content=eu-zone_feed_interest_charity_25-65_140923&fbclid=IwAR3ClQksNsxiXeov7KUie6sSWkd8tezQ8gjXihDiuml7rq9uUnWVUdnd9uAКакви 2 000 за катализатор, "специалиста"!?
http://auspusi-lazarov.com/NOVI-KATALIZATORI
cristo_n
Рейтинг: 497 НеутралноСутринта, на път към работата, на два последователни светофара станах свидетел на разликата между +20 годишен дизелов микробус и един друг 7-8 годишен пак дизелов миниван. На първия светофар се възмутих на стария микробус, който избълва известно количество видим пушек при тръгването си, като отлепи едвам едвам и доста бавно набра скорост - микробса беше с характерните за времето си дизолеви двигатели с доста слаба можност (70-80 коня, но с висок въртящ момент) и без никакви катализатори.
На втория светофар обаче стана по-интересно, понеже минивана пред мен беше със съвремените мощни дизелови двигатели от по 150-200 коня, които дърпат яко, но и съответено за това им трябва повече гориво, което после излиза през ауспуха. И тъй като всякакви катализатори на този миниван явно БЯХА ОТСТРАНЕНИ, при стремглавото си ускорение избълва такова количество черен дизелов пушек, че не разбрах след него аз на зелено ли преминавам или вече е станало червено...
То толкова за +20 годишните и под 10-годишните дизели, и кои са по екологични!
Докато не се създаде силен контрол новите коли дали не са "модифицирани", то старите коли със сигурнот ще са по-екологични от новите!
Аз бих върнал техническите прегледи в КАТ, примерно на всеки 3 прегледа, единия да е в КАТ. Той като там опашките ще са големи и едно време човек си пускаше по един ден отпуска за да мине преглед, да видим тогава как някои хора ще имат по 3-4 таралясника на свое име и как с тях ще минават преглед.
Gopeто
Рейтинг: 1494 НеутралноА за Банско отново показва, че не може да чете. Спорът в съда за екооценката е за плана за управление на Национален парк Пирин. А ако сегашният лифт работи през лятото, едва ли ще има проблем с достъпа до Пирин. Още повече, че и сега няма такъв проблем.
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян ПетровAlarmstufe Rot
Рейтинг: 6616 ЛюбопитноДо коментар [#9] от "Hawaii":
I come in peace. I didn't bring artillery. But I'm pleading with you, with tears in my eyes: If you fuck with me, I'll kill you all. Gen. James MattisТова какво общо има с темата?
bludniq_sin
Рейтинг: 1458 НеутралноДо коментар [#53] от "hamiltonf1":
Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.htmlима ли значение дали са 500,600 или 1000 лв. - цената в зависимост от катализатора варира. И пак - като ти го смъкнат след седмица ще извадиш ли нови 500 лв-600 лв. и до кога ще го правиш?> Имам едни познат - 3 пъти за 6 месеца му крадоха катализатора - за 5 мин с метално въже. Мислиш ли, че си купи за 4-ти път и трябваше ли?
Alarmstufe Rot
Рейтинг: 6616 ЛюбопитноДо коментар [#14] от "rotor":
I come in peace. I didn't bring artillery. But I'm pleading with you, with tears in my eyes: If you fuck with me, I'll kill you all. Gen. James MattisПълни глупости. Старите автомобили, дори на метан, горят масло. На светофара, ако си зад тях, ще те отровят. Истината е яки данъци за старите таралясници и данъчни облекчения за новите коли.
papуre
Рейтинг: 660 НеутралноДържавата да направи вноса на стари коли неизгоден, предлага екоминистърът"
М медиите тече някаква кампания за рекламиране на някакми " Редки тъпанари " лансирани от един от представителите на фамилия Москов . Та направих случайна асоциация с предложението на един от РЪКОВОДИТЕЛИТЕ на държавата как същата държава да свърши нещо си . Та се запитах , дали подобни" държавни ръководители "не се бутат с лакти да се намърдат в това определение - " тъпанари ?. Министър , чието задължение е да свърши определена работа , за да заслужи заплатата си , да призовава някаква имагинерно понятие да свърши неговата работа . Ако не е тъпанарщина , то поне е гьонсуратлък , си мисля ...
Alarmstufe Rot
Рейтинг: 6616 ЛюбопитноПак пълни глупости. Сега евростандарта е Евро6, преди 5 г. да е бил Евро5, което няма как да е по-зле от Евро4. I come in peace. I didn't bring artillery. But I'm pleading with you, with tears in my eyes: If you fuck with me, I'll kill you all. Gen. James Mattis
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
subsonic
Рейтинг: 497 НеутралноДо коментар [#44] от "БМЗ":
Имаш предвид дизеловите печки ли?
http://aqicn.org/city/sofia/
Виж, че замърсяването с твърди частици (PM10) е най-голямо сутрин и около обяд.
Това едва ли е от домашното отопление.
Положението и сега не е розово. За щастие няма условия за Т инверсия която да задържа замърсителите близо до земната повърхност, както е през зимата.
Alarmstufe Rot
Рейтинг: 6616 ЛюбопитноДо коментар [#18] от "Отец Сисой":
I come in peace. I didn't bring artillery. But I'm pleading with you, with tears in my eyes: If you fuck with me, I'll kill you all. Gen. James MattisКакъв лобизъм има в това да дишаме чист въздух? Аз пък не искам да плащам за лечението на твоите увредени бели дробове.
Виктор Флоров
Рейтинг: 937 НеутралноДо коментар [#7] от "nickkal":
ДА ,но лобито и най-вече новите фирми дистрибутори са по-склонни да "инвестират' в министъра от онези тарикати с коли втора употреба.Аз не разбирам какво има е на колите втора употреба ,след като всички стават такива след само 1 година употреба.Огледано ли е това как ще се запуши пазара ,че този който иска да купи нова ... къде ще пласира вече използваното возило?? -отговор този министър не е получил чрез "пресмятане'' - макар и да е математик.Явно нещо друго го'подпира'.
Фау Ве и Ренде много са мераклии...Да видим!
Още един въпрос А защо ще купуваме самолети ВТОРА употреба???
Държавна немощ ,като не могат да регулират и следят годишните прегледи намерили си начин хахах!
Дългата скамейка на ГЕРБ развъжда все по уродливи нагаждачи.А някой от тях са прекосили целия,ЦЕЛИЯ-политически спектър до заветната цел !
Отец Сисой
Рейтинг: 442 НеутралноДо коментар [#63] от "Alarmstufe: Rot":
Е :) Какъв аргумент е това? Като платя по-високия данък за стара кола дали ще отидат за лечението на моите бели дробове или ще потънат в обръчите фирми около общината? Хайде малко по-сериозно :)
over the under
papуre
Рейтинг: 660 НеутралноДо коментар [#12] от "pnt31522089"Държавата да не се занимава с глупости, а с това което се иска от нея - достоен живот, справедливост и сигурност за българските граждани.
Ами че тези , дето се занимаватс ДЪРЖАВНИ глупости , вече са постигнали това , за което призоваваш - достоен живот , справедливост и сигурност . Малко са , ама първите стъпки вече са направени . Доще време и за останалите седем милиона българи .
usero
Рейтинг: 551 НеутралноСега, без да съм се задъбочавал в темата, аз имам един Матиз на 7 години, баща ми Голф на 15, данъкът на Голфа е около 20 пъти повече от тоя на Матиза.
valtoro
Рейтинг: 947 НеутралноДоста недомислици изръси тоя министър, да не кажа глупости !!!
Alarmstufe Rot
Рейтинг: 6616 НеутралноДо коментар [#65] от "Отец Сисой":
I come in peace. I didn't bring artillery. But I'm pleading with you, with tears in my eyes: If you fuck with me, I'll kill you all. Gen. James MattisВисокият данък на старата кола ще те принуди да я махнеш и да търсиш начин да си купиш нова. Има Дачии с по 200 - 300 лв. вноска на месец. Такава кола буквално всеки работещ българин може да си позволи. Но не, ние сме гъзари и предпочитаме да се фукаме с изпърдели немски таралясници с много конски сили.
usero
Рейтинг: 551 НеутралноДържавата никога не мисли така. За нея е очевидно, че да се грижи за теб означава да ѝ плащаш, задето пушиш, или пиеш, или ядеш захар, или купуваш стара кола, а не тя да ти плаща задето спортуваш, ядеш зеленчуци или купуваш нова кола. Е, не никога, в повечето случаи, понякога плаща, хем изключително щедро - за зелен ток, за саниране, стига да е на подходящи фирми.
ivanchoLA
Рейтинг: 1366 ВеселоПросто да направят данъците за стари коли непоносими и така. Колата в Европа е лукс не необходимост, ще погне също с дебелотиятс в БГ също
#notmypresidentAmericans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012dosetliv
Рейтинг: 1255 НеутралноДо коментар [#24] от "subsonic":
"българите да сме като германците - на всеки 5 години нов автомобил на лизинг."
Колите в Германия са:
1 - 5 години = 31%
5 - 10 години = 29%
10 - 20 години = 34%
Средната възраст е 9,3 години и постоянно нараства
http://www.kba.de/SharedDocs/Publikationen/DE/Statistik/Fahrzeuge/FZ/2017/fz15_2017_pdf
полувишис
Рейтинг: 279 НеутралноДо коментар [#2] от "outside":
http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnesтипичното мутренско и комунистическо решение на проблемите. ще бием и с пръчката и с моркова?!?
вместо да предложим стимули, ние отново искаме да налагаме санкции...
а фирмите, които свалят катализаторите и шофьорите, които карат без катализатори няма да санкционираме.
papуre
Рейтинг: 660 НеутралноДруга идея на министъра е държавата да осигури на социално слабите семейства отоплителни уреди на пелети, вместо по-силно замърсяващите въглища и на дърва.
Само че винистъра не смее да каже и една минимална цена , която трябва да се заплати САМО до оборудването за пелети . А то е поне три- четири хиляди лева . Като само автоматиката , изготвена от професионалист , е над 1500 лв . Без котела . Но не това е , което спира дори и майстори , можещи и сами да се справят с оборудването . Проблема е , че пелетите струват над
300- 950 лв/т . Което означава , че ако се увеличи значително употребата им , ще станат над 400 лв . Да не говорим , че впоследствие може да се стигне до правене на пелети и от стари гуми . Явно и министрите имат нужда от мнооого мислене преди да отворят уста за бързи решения .
СърПичук
Рейтинг: 714 РазстроеноКато няма хляб, яжте месо!
Подпис - електронен ;)primaxm
Рейтинг: 442 НеутралноАз пък предлагам да си вземате чукалата и да се махате. Вече 3-ти мандат ви слушаме глупавите идеи. Имам чувството, че се надпреварате кой по-голяма тъпотия ще изкаже пред журналистите. Поне Борисов си замълча напоследък, но гледам министрите и коалиционните партньори яко бълват "умнотии" последните месеци. Добре че идва лято та ще излезете в почивка и част от глупостите ще сте ги забравили като се върнете на есен. Не че няма да измислите нови. хахах
Отец Сисой
Рейтинг: 442 ВеселоДо коментар [#69] от "Alarmstufe: Rot":
over the underИли живеш в София, или си някой гъзар. Средната заплата в България е 1,000 лв. Няма как да си позволиш 200 - 300 лв само за една кола на месец. Ако имаш и деца и живееш под наем, пък е напълно невъзможно. Хората по-горе са ти обяснили, че заплащането е ниско, ти пак си тръгнал да натискаш за румънските Дачии.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
papуre
Рейтинг: 660 ВеселоДо коментар [#69] от "Alarmstufe: Rot":
Ако поразвиеш темата още малко , може да се стигне и до извода , че ще бъде по- изгодно да ползваш кола под наем . За ден - два , седмица , месец ... Те това е ползата от лакърдиите - може някой министър да стигне до някое полезно решение . Ама надали ...
16bit
Рейтинг: 531 Весело"У нас предпочитаме германска мощна кола на 20 години пред друга на пет за същите пари"
Това е защото никой не прави коли по-добре от германците. ;)
Alarmstufe Rot
Рейтинг: 6616 НеутралноДо коментар [#77] от "Отец Сисой":
I come in peace. I didn't bring artillery. But I'm pleading with you, with tears in my eyes: If you fuck with me, I'll kill you all. Gen. James MattisЖивея в София, но не съм гъзар. Ако бях гъзар, щях да карам пушещ дригел на 20 г., с гърмящ ауспух и минимум 200 к.с. И не, не натискам за румънски автомобили, а ти подсказвам решение как да караш нова, екологично приемлива кола. А колкото до заплатите, пропускаш факта, че в едно семейство най-често работят двамата съпрузи и живеят в собствено жилище.По този показател сме на едно от челните места в ЕС.
dearblue
Рейтинг: 544 Неутралнода се строят многоетажни гаражи на определено разстояние от курорта и туристите да се извозват с лифт от гаража до курорта както лифта до седемте рилски езера
mitko11
Рейтинг: 1932 ВеселоДо коментар [#21] от "niakoi_si":
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван ВазовНе им придиряй!!! Всичките си пари са ги дали за новия дизайн......
Отец Сисой
Рейтинг: 442 НеутралноДо коментар [#81] от "Alarmstufe: Rot":
over the under
ali_ibn_isa
Рейтинг: 442 Неутрално1. Няма 20 год. стара масова кола, която да е за същите пари, като 'нова' 5 годишна.
2. 'Цапането' от коли е нищожно в сравнение с цапането на ТЕЦ-овете на нашите хора, ама там подобни на този ... се правят на разсеяни.
3. Ако изобщо ви пукаше за екологиата, то екологията е газ и метан, а не дране на кожи за такива автомобили.
4. Българинът НЕ купува стари коли за кеф, а от МИЗЕРИЯ. Ще направите старите коли неизгодни, а доходите ще направители 'изгодни'?!
5. Ако купите на някой бедняк котел на пелети, кой после ще му купува пелетите?! Дори и бедните биха спестили за котел или климатик, ако тока или пелетите бях а по-евтини от дървата и въглищата. Ама, явно някой дето ще внесе и продаде котлите ще си напълни гушата.
6. За някаква смислена данъчна политика относно данък МПС дори не може да става дума. Тук принципът е някаква неграмотна смесица между идеята да има зависимост от това, колко е скъпа или луксозна колата, а не колко замърсява или троши пътищата.
-------------
Заключение:
Това е поредният нагъл неграмотник, който 'пробва некви неща'.
papуre
Рейтинг: 660 ЛюбопитноДо коментар [#20] от "Flogger":
Трябва да се обърне и данъчната политика - по нов автомобил, по-нисък данък. Това е!
Категорично - това е !!! А иначе как мислиш - кола на 40 години , но на 100 /сто / хиляки километра /по- точно на 98 / , стара ли е или нова .
П П Километража не е манипулиран, със сигурност 100%
subaru
Рейтинг: 986 НеутралноПоредната конгениална изцепка на обединения патриот, изследовател на дясната политика. На Борисов няма да му хареса.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
ivanko77
Рейтинг: 451 Неутрално"Друга идея на министъра е държавата да осигури на социално слабите семейства отоплителни уреди на пелети, вместо по-силно замърсяващите въглища и на дърва."
Тук има много интересен момент, социално слаби ли са хората, които живеят в София? Стойността и на най-евтиния панел в София е по-висока от къща в някое от селата, там където, няма проблем с ФПЧ. Не говоря и за смисъла на избор на тип отопление - на пелети, а не на ток, примерно.
"Балансът е не всички да са съгласни, а най-голяма група да е съгласна"
И тук не съм съгласен - най-голямата група от кои, от изразилите мнение, от всички живеещи, от кое. Нормално хотелиерите са по-голяма група от еколозите, това означава ли, че трябва да слушаме само хотелиери?
m17
Рейтинг: 1227 НеутралноДо коментар [#15] от "dorn":
15 годинишната кола с евросертификат може би е била относително чиста преди 10-12 години, преди да се сдуха гарнитурата на двигателя, преди да изгори десетки литри маслко и най-вече преди да и махнат катализатора. Тази кола затова е продадена евтино - щото в германия евросертификата се проверява редовно и тази бракма очевидно не го е покрила.
Alarmstufe Rot
Рейтинг: 6616 НеутралноДо коментар [#84] от "Отец Сисой":
I come in peace. I didn't bring artillery. But I'm pleading with you, with tears in my eyes: If you fuck with me, I'll kill you all. Gen. James MattisВ Дулово разходите за живот са в пъти по-ниски от тези в София.
papуre
Рейтинг: 660 ВеселоДо коментар [#50] от "Gopeто":Кой идиот ще предпочете 20 годишна кола, пред 5 годишна ако са в еднакво състояние и на една цена? Той вероятно е тези хора.
Не е от тези . От другите е - тези , дето ще предпочетат , петгодишната , която е на същата цена , но в много по- лошо състояние от двадесетгодишната .
gembirdkz
Рейтинг: 501 НеутралноКрайно време е да започнат да се взимат тежки мерки като тази,да караш бмв не е конституционно право!
mitko11
Рейтинг: 1932 ВеселоДо коментар [#88] от "Юмрукчал":
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван ВазовДа помислят и за ГТП и данъци за велосипедите, че много са ги олабили......Що пари могат да се смъкнат оттам....
gembirdkz
Рейтинг: 501 НеутралноДо коментар [#13] от "EU defender":
Абсолютен факт,да имаш кола не се раждаш с това право.
asroma1927
Рейтинг: 700 НеутралноМоята кола е на 11г., на 320.000 км, като я притежавам от десет години. ДПФ филтър и катализатор са налични. За сведение на министъра, дори и на 11г. е в пъти повече кола от всякакви нови пластмасови кенефи като Дачия, Фиат, Рено, Пежо, Киа, Хюндай и други подобни полуфабрикати, които не могат да завиват и спират, а интериора им е направен от пластмаса, използвана за бъркалки на кафе.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
xcheffo
Рейтинг: 272 НеутралноАвтобус, от пътническа седалка. Може и прав.
Oggie Petkov
Рейтинг: 624 НеутралноАко имаше малко акъл министърът трябваше да лансира идеята за създаване и масово производство на български евтин електромобил, изграждане на зарядни станции и кардинално решаване на проблема със замърсяването на въздуха поне от леки автомобили. Подарявам идея: Създаване на акционерно дружество с помощта на държавата, което да осъществи идеята, като всеки желаещ да закупи електромобил закупува акции, с които после може да закупи автомобила с преференции. За съжаление липсва българския Илон Мъск.
alabalko
Рейтинг: 442 Неутралноколата е напуснала Германия по следната причина:
- поддържката под формата на ремонти е станала по-честа. Часовата ставка на немските майстори е доста по-висока от българската и така колата става скъпа за поддръжка, а не че данъците са зле и не е минала ГТП, който при немците е на 2г за старите и 3г за новите автомобили.
А иначе доста немци карат стари коли, защото не могат да си позволят нови. Масово колите от клас Пасат и нагоре се купуват от фирми, а не частни лица. Възрастта на купувачите на нови коли пък непрекъснато нараства. Младите не искат да си купуват коли (тези, които могат) или нямат възможност. Масово колите се купуват на лизинг, защото по-младия германец няма откъде да извади пари за да плати скъпата кола. Нови коли най-често си позволяват хората над 50 (вкл. пенсионерите, поне тези които имат високи пенсии, защото пенсия от 300-400е/месец не е рядкост в Германия).
Та, общо взето картината в Германия не е розова, но скъпи коли се карат, защото държавата има политика да стимулира закупуването им от фирми. А и най-често фирмите имат политика да купуват местно или поне на VAG.