Държавата да направи вноса на стари коли неизгоден, предлага екоминистърът

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (208)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1294 Весело


    Държавата да направи вноса на стари коли неизгоден, предлага екоминистърът.Пробвайте.

  2. 2 Профил на outside
    outside
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Започнете с това да направите неизгодно ползването на коли над 20 години.
    Като съвет ви го давам.

  3. 3 Профил на gggeorgi77
    gggeorgi77
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Господин Министър, принципно българинЪ е гъзар, ако има пари ще си купи нова кола, има много идиоти които карат по-скъпи коли спрямо панелките в които живеят. Вие направте така че да може да гъзарее народа. Ама първо санирайте....

  4. 4 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Дневник, последната част на материала е изпъстрена с множество грешки

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  5. 5 Профил на Georgi Yordanov
    Georgi Yordanov
    Рейтинг: 692 Неутрално

    ... в държава, в която разни се правят на “държавници“, може всичко да се пробва - даже и абсолютни безумия и идиотии!!!
    Видно е!

    Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!
  6. 6 Профил на parcaleste
    parcaleste
    Рейтинг: 651 Неутрално

    Що пък да не се пробва? Положението е отвъд трагичното.

    За съжаление живеем в точно тази "държава" и всякакъв такъв вид начала, особено щом ще чакаме "съдът" да се произнесе, са обречени на гръмък (за около три дни) неуспех.

    А мерки е извън всякакво съмнение, че трябват. Въпреки, че "питомното" отдвана е изпуснато.

  7. 7 Профил на nickkal
    nickkal
    Рейтинг: 236 Неутрално

    Толкова ли е сложно? Не разбирам? Важно е колко 'цапа' автомобила, а не на колко години е! Въведете сериозен контрол върху 'газоотделянето'!

  8. 8 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 837 Неутрално

    "У нас предпочитаме германска мощна кола на 20 години пред друга на пет за същите пари".
    Ми то това е държавна и общинска соц. политика. Данъка на 20год. дизелово БМВ е в пъти по-нисък от този на нова бензинова малолитражка.

  9. 9 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5231 Неутрално

    Този човечец вместо да ни дава акъл,
    да уточни НА КОЛКО ПАРТИИ Е ?!?!?!
    Беше в СДС,
    после в ДСБ
    ИзбегА при ЯНЕТО ЯНЕВ
    После и той е забравил още КОЛКО ПАРТИИ е ИЗРЕДИЛ......
    И все в името на НЕПОРОЧНОСТТА ха-хаааааааа
    Сега се е подврял на ГЕРБ !!!!
    Щеше да е смешно,ако не беше ГНУСНО !!!

  10. 10 Профил на parcaleste
    parcaleste
    Рейтинг: 651 Неутрално

    ... Въведете сериозен контрол върху 'газоотделянето'!
    —цитат от коментар 7 на nickkal

    Те не могат да контролират собственото си (вербално и не само) газоотделяне, ти на няколко милиона коли ще искаш да следят.

    Нема шанс.

  11. 11 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 923 Неутрално

    А защо не направите ползването на лигнитни въглища, стари тецове и отоплението с твърдо гориво неизгодно? Или всяко кюмбе с поне с евро 3 сертификат?

  12. 12 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 428 Неутрално

    Държавата да не се занимава с глупости, а с това което се иска от нея - достоен живот, справедливост и сигурност за българските граждани.

  13. 13 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 734 Неутрално

    Трябва не само вноса да бъде неизгоден, а и шофирането на такива таралясници. Висок данък, а ако не го платиш - ти свалят номерата. Притежаването на автомобил не е задължително.

    The best way to predict the future is to invent it.
  14. 14 Профил на rotor
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  15. 15 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1734 Неутрално

    Няма стари, няма нови - има евростандарти. И сега има 15 годишни коли с Евро 4 които почти не замърсяват атмосферата и такива на 5 години които пушат като комини на печки.

  16. 16 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5231 Неутрално

    На този човечец бихме му препоръчали,
    вместо да мисли за това как да направи
    нещо да е НЕИЗГОДНО ?!?!?!
    да направи така,че ВНОСЪТ И ПРОДАЖБАТА
    НА НОВИ КОЛИ ДА Е ИЗГОДЕН ?!?!
    ГНУСНОТО мислене за това,
    как да направиш нещо ТЪПО И НЕИЗГОДНО
    за да пробуташ друго нещо -
    още ПО-ТЪПО и ПО-НЕИЗГОДНО !!!!!

  17. 17 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 2810 Неутрално

    Абсолютно задъжително е да се наложи данък(такса) на колите над 10 години.И да се стимулира покупката на нови или такива до 5 -8 годишни.

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  18. 18 Профил на Отец Сисой
    Отец Сисой
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Ето че лобистките поправки не закъсняват. То да имахме някакво производство на автомобили, да има смисъл, а сега? Ще стимулираме други икономики, като Румъния и Турция. Защотото тези, които вземат втора ръка, ще се насочат към Дачия, и турското Рено.

    over the under
  19. 19 Профил на Shkembechorba
    Shkembechorba
    Рейтинг: 459 Неутрално

    Не, държавата трябва да направи покупката на нова кола изгодна. Това е правилният път.

  20. 20 Профил на Flogger
    Flogger
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Отдавна е време да се ограничи вноса на таратайки. Публична тайна е, че 99% от старите коли са свалили катализаторите, на въпреки това плащат по 10 лв. данък.
    Трябва да се обърне и данъчната политика - по нов автомобил, по-нисък данък. Това е!

  21. 21 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Дневник, кой ви пише и кой ви редактира статиите бе! Даже и парцалите на Свинчо се списват от по-грамотни хора!

  22. 22 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 627 Весело

    Тоя е много зле.....макар, че е наглец.
    Това с колите няма да стане скоро, докато ЛУКОЙЛ е тук. Повече таратайки, повече коли , повече гориво се продава.

  23. 23 Профил на Stanko
    Stanko
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Още един "десен" министър.

  24. 24
    subsonic
    Рейтинг: 558 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  25. 25 Профил на 442
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  26. 26 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2505 Неутрално

    Да...! Ама, никой не се сеща да каже, че просто трябва да се затегне преминаването на ГТП и всичко ще си дойде на мястото...! Да минат няколко инспектори през пунктовете за ГТП и да проверят в какво състояние излизат повечето коли, тоест не отговарят на почти никакви изисквания...!
    Другия проблем... Кражбата на катализатори е масово явление! Да сте чули, МВР да е направило нещо по въпроса или да са хванали за вратовете фирмите, които изкупуват катализатори...?!
    Пак си говорим общи приказки, обилно посипани с добри намерения...!

    Бивш tww09306483.
  27. 27 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 685 Неутрално

    ТОЧНО ТАКА,САМО НОВИ И ЗА ВСЯКО НОВО ВОЗИЛО ЩЕ МУ КИХАТЕ ПРОЦЕНТ НА ТОЯ БОКООЛУК

  28. 28 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4238 Неутрално

    Стига празни приказки, а въведете като начало, стимули за покупка на нов автомобил - между 5 и 10 хиляди, рязко вдигане на данъците на старите 15+ год. автомобили...

    http://archives.bg/wars/SEARCH-f-2 Тук може да намерите данни за загинали във войните ваши близки
  29. 29 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 567 Неутрално

    Стари или не, българските бензинови автомобили се движат в над 90% от километража на пропан-бутан, и отделят в атмосферата пара!!!!
    —цитат от коментар 14 на rotor

    Нима?! Малко си пропуснал часовете по химия...

  30. 30 Профил на hanseatic
    hanseatic
    Рейтинг: 578 Неутрално

    Нещо като диктатура на свободния пазар, докато свършат еврофондовете. Нещо като лоби на вносителите на нови коли, Нещо като "въртим едни пари", а после, когато парите свършат - свободна пазарна демокрация! Нено, Нено и ти ли Бруте!?

  31. 31 Профил на gobay
    gobay
    Рейтинг: 711 Неутрално

    До коментар [#14] от "rotor":

    Това,което твърдите,не е вярно.Все пак се изгаря въглеводород и няма как в атмосферата да излиза само пара от двигателите работещи на газ.Друг въпрос е ако двигателите горят водород,но засега сме твърде далече от масовото внедряване на тази технология.

  32. 32 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1247 Неутрално

    "У нас предпочитаме германска мощна кола на 20 години пред друга на пет за същите пари", коментира Димов в интервю за БНТ."
    Чак 20 годишна - не, но 12-14 вероятно и това си има обяснение - германската мощна кола, че е мощна - мощна е - да приемем един мерцедес С или Е клас - по-добър комфорт ли предлага на пътника от новата кола (тя ще е в клас економи с двигател не по-голям от 1.2-1,4), която можеш да си позволиш за тези (или малко повече пари)?
    По-добро поведение на пътя ли има?
    По-здраво окачване ли ще има?
    По-голям багжник ли ще има?
    По-комфортна ли ще е за дълги разстояния?
    По-сигурна ли е?
    Каква е разликата в обслужването на автомобила?
    Как се амортизира във времето?
    Какво е качеството на материалите вложени в по-стария мерцедес и в по-новия фиат например или рено или .. пежо.
    Какви са лизинговите условия и какви предимства има /финансови и тн./ да караш нов мобил в клас економи от по-стария?

    След като се отговори на тези и други въпроси, вероятно ще се достигне до обяснението защо българинът предпочита по-стар автомобил, но в среден към премиум клас от по-нов автомобил в клас економи/компакт.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  33. 33 Профил на Martin Stoimenov
    Martin Stoimenov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Все още края на статията е като остатък от чернова.

    stoimenov
  34. 34 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1247 Неутрално

    До коментар [#20] от "Flogger":

    ако заставят застрахователите да застраховат и катализатори - много хора биха си купили катализатор. Но да дадеш 2 хил. лева, за да ти го смъкнат отново след седмица - сори, ама или имаш излишни пари за даване или имаш дефицит някъде другаде.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  35. 35 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 567 Неутрално

    Трябва да се обърне и данъчната политика - по нов автомобил, по-нисък данък. Това е!
    —цитат от коментар 20 на Flogger

    Най-справедливо би било според емисиите. Защто една сдухана бензинова малолитражка трови по-малко, отколкото няколкогодишен дизелов джип.
    Проблемът ще бъде контрола върху контрола на емисиите.

  36. 36 Профил на sandi_73
    sandi_73
    Рейтинг: 235 Неутрално

    95% от старите коли нямат действащ катализатор ,но общините им "слагат " такъв за да ползват собствениците 50% намаление на данъка който и без това е нищожен.Срамота е страна в ЕС данък на колата да е 10 -15 лв годишно,да не говорим че поне половината се водят на инвалиди и не плащат никакъв данък.

  37. 37 Профил на sparti
    sparti
    Рейтинг: 289 Неутрално

    Айде пак бъдеще време. Ще ми се след 2 години господин министъра пак да излезе по БНТ за да каже колко от добрите му намерения са се случили реално.
    Господин министър, много хубаво сте решили, ама дали не може да направите някои неща, които да имат незабавен ефект, а не след години. Щото дори още в този момент да спрете да внасяте стари автомобили, тези на наша територия са си тук и продължават да замърсяват.
    Понеже изпитвам съмнения, че погледът ви се рее в бъдещето, искам да ви шокирам с два въпроса в сегашно време:
    - Колко камаза се движат в градовете и колко от тях отговарят на каквито и да е норми?
    - Вие лично кога ще започнете да ходите пеш или с градски транспорт на работа и пеш до министерски съвет, който ви е на 300 метра от министерството?

    slivizasmet.blogspot.com
  38. 38 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Да забранят дизелите. Нови, стари - все са печки и убиват! Да свалят на нула данъка на тези, които си карат над 10 годишните коли на газ на нула, а за тези, които не са да е 500 лева годишно. Ако имаш доказано работещ катализатор - 250.

  39. 39 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3607 Неутрално

    Всяка сутрин някой шеф се събужда и представя сънищата си като план за благоденствие на страната.
    Ако хората имаха пари за нови коли и електромобили, кой ще кара стари? Опитват се да ни изкарат мазохисти - гъзета, а истината е в доходите. Затова и аз карам 13-годишно Волво, вместо нова Шкода.
    Еврозащитникът казва, че притежаването на автомобил не е задължително. Ами да пробва, аз не бих опитал. Не съветвам и правителството да докарва нещата дотам, че на следващите избори ще спечели този, който обещае кола на избирателите.

    Еретик
  40. 40 Профил на hanseatic
    hanseatic
    Рейтинг: 578 Неутрално

    До коментар [#26] от "tww09306483":

    Ами да върнем социализма по добре! Инспектори по граничните пунктове, означава мазна корупция от границата до министерствата, а за катализаторите, виновни са не купувачите, а тези, които правят прегледи на колите - пак бивши милиционири - бизнесмени, които си затварят очичките при проверка на изгорелите газове.

  41. 41 Профил на 952
    952
    Рейтинг: 627 Разстроено

    Дневник, последната част на материала е изпъстрена с множество грешки
    —цитат от коментар 4 на neut


    Айде сега и ти! Не бъди черноглед- важното е, че сме с нов "дизаин".

    Който също е пълна трагедия, но за сметка на това е направо отблъскващ.

    Карай де- на кой му пука за читателите- трафик пак има...

    Колко жалко, че всички, които знаят как трябва да се управлява България, са заети да пишат разни неща по форумите...
  42. 42 Профил на 952
    952
    Рейтинг: 627 Разстроено

    Пробвайте.
    —цитат от коментар 1 на chicago514


    Точно това правят. Засега опипват хавата.

    Колко жалко, че всички, които знаят как трябва да се управлява България, са заети да пишат разни неща по форумите...
  43. 43 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 428 Неутрално

    Поредният умен и красив - с най-мизерните заплати в Европа и с геноцидни пенсии,
    ще направят купуването на скъпи за българина нови коли изгодно.

  44. 44 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1134 Неутрално

    Ето, юни месец сме. Къде е смога и пушека вън? Няма го.
    Извод: основен замърсител са печките през зимата.

    Решение? Да се забрани продажбата на СУРОВИ дърва за огрев и ЛИГНИТНИ въглища. Просто се спира сечта от юни до март и толкоз. Да се сече от март до юни, за да има време дървата да изсъхнат през лятото. За лаиците, сухите дърва изпускат много по-малко вредни емисии от суровите.

    Старите коли няма да ги коментирам, това е неизпълнимо.

    Икономиката икономична, светът светски, апокалипсисът апокалиптичен
  45. 45 Профил на Явор Рг
    Явор Рг
    Рейтинг: 289 Неутрално

    Ако държавата направи министерската заплата близка до тази на обикновените хора,
    на този ще му стане неизгодно сегашното предложение.

    .
  46. 46 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 998 Неутрално

    Събудил се и си казал:"Трябва да започвам да министерствам нещо там.Иначе ще се чудят чий го крепя."

  47. 47 Профил на 952
    952
    Рейтинг: 627 Разстроено

    Дневник, кой ви пише и кой ви редактира статиите бе! Даже и парцалите на Свинчо се списват от по-грамотни хора!
    —цитат от коментар 21 на niakoi_si


    О да- скоро четох нещо там- извън всичко друго- в статията нямаше нито една правописна (печатна) грешка. Словоредът също беше спазен.

    И дизаинът работеше. Сигурно плащат на дизайнери и редактори.

    Така ще е...

    Колко жалко, че всички, които знаят как трябва да се управлява България, са заети да пишат разни неща по форумите...
  48. 48 Профил на topal
    topal
    Рейтинг: 308 Неутрално

    Вече три мандата ГЕРБ се опитва да направи живота на обикновения българин неизгоден. Що направо не го забраните, та да не се мъчим?!
    Като че на мен не ми се кара нова кола! Малоумници.

  49. 49 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 734 Неутрално

    Ами вдигнете стандарата на хората, така че българите да сме като германците
    —цитат от коментар 24 на subsonic


    Ти чакаш някой да ти вдигне стандарта ли? Ще има да чакаш.

    The best way to predict the future is to invent it.
  50. 50 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 1702 Неутрално

    Този май наистина си е купил дипломата. И трябва доста да се е изръсил. В противен случай този който му я е продал се минал здраво.
    Кой идиот ще предпочете 20 годишна кола, пред 5 годишна ако са в еднакво състояние и на една цена? Той вероятно е тези хора.
    За фирмите, които се рекламират със сваляне на катализатора, трябва да се предприемат действия, а не да прехвърлят топката другаде.
    Идеята трябва да е да се стимулира по-малкото ползване на кола и купуването на нова. За целта трябва да има с порядъци по-добре организиран обществен транспорт с огромен акцент на железопътния.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  51. 51 Профил на arctg
    arctg
    Рейтинг: 8 Разстроено

    Дневник, не е нужно да четем суровия материал (записките на журналистите).
    Моля, пускайте готови статии. Срамна работа.

  52. 52 Профил на 952
    952
    Рейтинг: 627 Неутрално

    ...ще направят купуването на скъпи за българина нови коли изгодно.
    —цитат от коментар 43 на pnt31522089


    А- за нови коли изгодно няма фъндък. Засега идеята е И старите да са неизгодни... 😂😂😂😂

    С други думи- пари няма, ма вие се дръжте! 😂😂😂😂😂😂😀😀😀😀

    Извън бъзиците- идеята ми се струва дори малко обидна.

    Г-н Министър- българинът не си купува стара кола, защото е чак толкова прост. Причината е другаде. Точно в този специфичен случай- причината е в портфейла, не в главата.

    Колко жалко, че всички, които знаят как трябва да се управлява България, са заети да пишат разни неща по форумите...
  53. 53 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4238 Весело

    До коментар [#34] от "bludniq_sin":

    Какви 2 000 за катализатор, "специалиста"!?

    http://auspusi-lazarov.com/NOVI-KATALIZATORI

    http://archives.bg/wars/SEARCH-f-2 Тук може да намерите данни за загинали във войните ваши близки
  54. 54 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Започнете с това да направите неизгодно ползването на коли над 20 години.Като съвет ви го давам.
    —цитат от коментар 2 на outside


    Сутринта, на път към работата, на два последователни светофара станах свидетел на разликата между +20 годишен дизелов микробус и един друг 7-8 годишен пак дизелов миниван. На първия светофар се възмутих на стария микробус, който избълва известно количество видим пушек при тръгването си, като отлепи едвам едвам и доста бавно набра скорост - микробса беше с характерните за времето си дизолеви двигатели с доста слаба можност (70-80 коня, но с висок въртящ момент) и без никакви катализатори.
    На втория светофар обаче стана по-интересно, понеже минивана пред мен беше със съвремените мощни дизелови двигатели от по 150-200 коня, които дърпат яко, но и съответено за това им трябва повече гориво, което после излиза през ауспуха. И тъй като всякакви катализатори на този миниван явно БЯХА ОТСТРАНЕНИ, при стремглавото си ускорение избълва такова количество черен дизелов пушек, че не разбрах след него аз на зелено ли преминавам или вече е станало червено...
    То толкова за +20 годишните и под 10-годишните дизели, и кои са по екологични!
    Докато не се създаде силен контрол новите коли дали не са "модифицирани", то старите коли със сигурнот ще са по-екологични от новите!

    Аз бих върнал техническите прегледи в КАТ, примерно на всеки 3 прегледа, единия да е в КАТ. Той като там опашките ще са големи и едно време човек си пускаше по един ден отпуска за да мине преглед, да видим тогава как някои хора ще имат по 3-4 таралясника на свое име и как с тях ще минават преглед.

  55. 55 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 1702 Неутрално

    А за Банско отново показва, че не може да чете. Спорът в съда за екооценката е за плана за управление на Национален парк Пирин. А ако сегашният лифт работи през лятото, едва ли ще има проблем с достъпа до Пирин. Още повече, че и сега няма такъв проблем.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  56. 56 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 4820 Любопитно

    До коментар [#9] от "Hawaii":

    Това какво общо има с темата?

    I настане час, коли один скаже: "Слава Украiнi!". I мiльйони вiдповiдатимуть: "Героям слава!". Степан Бандера
  57. 57 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1247 Неутрално

    До коментар [#53] от "hamiltonf1":

    има ли значение дали са 500,600 или 1000 лв. - цената в зависимост от катализатора варира. И пак - като ти го смъкнат след седмица ще извадиш ли нови 500 лв-600 лв. и до кога ще го правиш?> Имам едни познат - 3 пъти за 6 месеца му крадоха катализатора - за 5 мин с метално въже. Мислиш ли, че си купи за 4-ти път и трябваше ли?

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  58. 58 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 4820 Любопитно

    До коментар [#14] от "rotor":

    Пълни глупости. Старите автомобили, дори на метан, горят масло. На светофара, ако си зад тях, ще те отровят. Истината е яки данъци за старите таралясници и данъчни облекчения за новите коли.

    I настане час, коли один скаже: "Слава Украiнi!". I мiльйони вiдповiдатимуть: "Героям слава!". Степан Бандера
  59. 59 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 694 Неутрално


    Държавата да направи вноса на стари коли неизгоден, предлага екоминистърът"

    М медиите тече някаква кампания за рекламиране на някакми " Редки тъпанари " лансирани от един от представителите на фамилия Москов . Та направих случайна асоциация с предложението на един от РЪКОВОДИТЕЛИТЕ на държавата как същата държава да свърши нещо си . Та се запитах , дали подобни" държавни ръководители "не се бутат с лакти да се намърдат в това определение - " тъпанари ?. Министър , чието задължение е да свърши определена работа , за да заслужи заплатата си , да призовава някаква имагинерно понятие да свърши неговата работа . Ако не е тъпанарщина , то поне е гьонсуратлък , си мисля ...

  60. 60 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 4820 Любопитно

    Няма стари, няма нови - има евростандарти. И сега има 15 годишни коли с Евро 4 които почти не замърсяват атмосферата и такива на 5 години които пушат като комини на печки.
    —цитат от коментар 15 на dorn


    Пак пълни глупости. Сега евростандарта е Евро6, преди 5 г. да е бил Евро5, което няма как да е по-зле от Евро4.

    I настане час, коли один скаже: "Слава Украiнi!". I мiльйони вiдповiдатимуть: "Героям слава!". Степан Бандера
  61. 61 Профил на tribiri
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  62. 62 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 558 Неутрално

    До коментар [#44] от "БМЗ":

    Имаш предвид дизеловите печки ли?

    http://aqicn.org/city/sofia/

    Виж, че замърсяването с твърди частици (PM10) е най-голямо сутрин и около обяд.

    Това едва ли е от домашното отопление.

    Положението и сега не е розово. За щастие няма условия за Т инверсия която да задържа замърсителите близо до земната повърхност, както е през зимата.

  63. 63 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 4820 Любопитно

    До коментар [#18] от "Отец Сисой":

    Какъв лобизъм има в това да дишаме чист въздух? Аз пък не искам да плащам за лечението на твоите увредени бели дробове.

    I настане час, коли один скаже: "Слава Украiнi!". I мiльйони вiдповiдатимуть: "Героям слава!". Степан Бандера
  64. 64 Профил на Виктор Флоров
    Виктор Флоров
    Рейтинг: 1078 Неутрално

    До коментар [#7] от "nickkal":

    ДА ,но лобито и най-вече новите фирми дистрибутори са по-склонни да "инвестират' в министъра от онези тарикати с коли втора употреба.Аз не разбирам какво има е на колите втора употреба ,след като всички стават такива след само 1 година употреба.Огледано ли е това как ще се запуши пазара ,че този който иска да купи нова ... къде ще пласира вече използваното возило?? -отговор този министър не е получил чрез "пресмятане'' - макар и да е математик.Явно нещо друго го'подпира'.
    Фау Ве и Ренде много са мераклии...Да видим!
    Още един въпрос А защо ще купуваме самолети ВТОРА употреба???
    Държавна немощ ,като не могат да регулират и следят годишните прегледи намерили си начин хахах!
    Дългата скамейка на ГЕРБ развъжда все по уродливи нагаждачи.А някой от тях са прекосили целия,ЦЕЛИЯ-политически спектър до заветната цел !

  65. 65 Профил на Отец Сисой
    Отец Сисой
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#63] от "Alarmstufe: Rot":

    До коментар [#18] от "Отец Сисой":Какъв лобизъм има в това да дишаме чист въздух? Аз пък не искам да плащам за лечението на твоите увредени бели дробове.
    —цитат от коментар 63 на Alarmstufe: Rot


    Е :) Какъв аргумент е това? Като платя по-високия данък за стара кола дали ще отидат за лечението на моите бели дробове или ще потънат в обръчите фирми около общината? Хайде малко по-сериозно :)

    over the under
  66. 66 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 694 Неутрално

    До коментар [#12] от "pnt31522089"Държавата да не се занимава с глупости, а с това което се иска от нея - достоен живот, справедливост и сигурност за българските граждани.

    Ами че тези , дето се занимаватс ДЪРЖАВНИ глупости , вече са постигнали това , за което призоваваш - достоен живот , справедливост и сигурност . Малко са , ама първите стъпки вече са направени . Доще време и за останалите седем милиона българи .

  67. 67 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 571 Неутрално

    "У нас предпочитаме германска мощна кола на 20 години пред друга на пет за същите пари".Ми то това е държавна и общинска соц. политика. Данъка на 20год. дизелово БМВ е в пъти по-нисък от този на нова бензинова малолитражка.
    —цитат от коментар 8 на acarid


    Сега, без да съм се задъбочавал в темата, аз имам един Матиз на 7 години, баща ми Голф на 15, данъкът на Голфа е около 20 пъти повече от тоя на Матиза.

  68. 68 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 974 Неутрално

    Доста недомислици изръси тоя министър, да не кажа глупости !!!

  69. 69 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 4820 Неутрално

    До коментар [#65] от "Отец Сисой":

    Високият данък на старата кола ще те принуди да я махнеш и да търсиш начин да си купиш нова. Има Дачии с по 200 - 300 лв. вноска на месец. Такава кола буквално всеки работещ българин може да си позволи. Но не, ние сме гъзари и предпочитаме да се фукаме с изпърдели немски таралясници с много конски сили.

    I настане час, коли один скаже: "Слава Украiнi!". I мiльйони вiдповiдатимуть: "Героям слава!". Степан Бандера
  70. 70 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Не, държавата трябва да направи покупката на нова кола изгодна. Това е правилният път.
    —цитат от коментар 19 на Shkembechorba


    Държавата никога не мисли така. За нея е очевидно, че да се грижи за теб означава да ѝ плащаш, задето пушиш, или пиеш, или ядеш захар, или купуваш стара кола, а не тя да ти плаща задето спортуваш, ядеш зеленчуци или купуваш нова кола. Е, не никога, в повечето случаи, понякога плаща, хем изключително щедро - за зелен ток, за саниране, стига да е на подходящи фирми.

  71. 71 Профил на ivanchoLA
    ivanchoLA
    Рейтинг: 1416 Весело

    Просто да направят данъците за стари коли непоносими и така. Колата в Европа е лукс не необходимост, ще погне също с дебелотиятс в БГ също

    #notmypresidentAmericans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012
  72. 72 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1407 Неутрално

    До коментар [#24] от "subsonic":

    "българите да сме като германците - на всеки 5 години нов автомобил на лизинг."

    Колите в Германия са:
    1 - 5 години = 31%
    5 - 10 години = 29%
    10 - 20 години = 34%

    Средната възраст е 9,3 години и постоянно нараства
    http://www.kba.de/SharedDocs/Publikationen/DE/Statistik/Fahrzeuge/FZ/2017/fz15_2017_pdf

  73. 73 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 289 Неутрално

    До коментар [#2] от "outside":

    типичното мутренско и комунистическо решение на проблемите. ще бием и с пръчката и с моркова?!?

    вместо да предложим стимули, ние отново искаме да налагаме санкции...

    а фирмите, които свалят катализаторите и шофьорите, които карат без катализатори няма да санкционираме.

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  74. 74 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 694 Неутрално

    Друга идея на министъра е държавата да осигури на социално слабите семейства отоплителни уреди на пелети, вместо по-силно замърсяващите въглища и на дърва.

    Само че винистъра не смее да каже и една минимална цена , която трябва да се заплати САМО до оборудването за пелети . А то е поне три- четири хиляди лева . Като само автоматиката , изготвена от професионалист , е над 1500 лв . Без котела . Но не това е , което спира дори и майстори , можещи и сами да се справят с оборудването . Проблема е , че пелетите струват над
    300- 950 лв/т . Което означава , че ако се увеличи значително употребата им , ще станат над 400 лв . Да не говорим , че впоследствие може да се стигне до правене на пелети и от стари гуми . Явно и министрите имат нужда от мнооого мислене преди да отворят уста за бързи решения .

  75. 75 Профил на СърПичук
    СърПичук
    Рейтинг: 740 Разстроено

    Като няма хляб, яжте месо!

    Подпис - електронен ;)
  76. 76 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Аз пък предлагам да си вземате чукалата и да се махате. Вече 3-ти мандат ви слушаме глупавите идеи. Имам чувството, че се надпреварате кой по-голяма тъпотия ще изкаже пред журналистите. Поне Борисов си замълча напоследък, но гледам министрите и коалиционните партньори яко бълват "умнотии" последните месеци. Добре че идва лято та ще излезете в почивка и част от глупостите ще сте ги забравили като се върнете на есен. Не че няма да измислите нови. хахах

  77. 77 Профил на Отец Сисой
    Отец Сисой
    Рейтинг: 497 Весело

    До коментар [#69] от "Alarmstufe: Rot":

    Или живеш в София, или си някой гъзар. Средната заплата в България е 1,000 лв. Няма как да си позволиш 200 - 300 лв само за една кола на месец. Ако имаш и деца и живееш под наем, пък е напълно невъзможно. Хората по-горе са ти обяснили, че заплащането е ниско, ти пак си тръгнал да натискаш за румънските Дачии.

    over the under
  78. 78 Профил на ige_koyo
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  79. 79 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 694 Весело

    До коментар [#69] от "Alarmstufe: Rot":

    Ако поразвиеш темата още малко , може да се стигне и до извода , че ще бъде по- изгодно да ползваш кола под наем . За ден - два , седмица , месец ... Те това е ползата от лакърдиите - може някой министър да стигне до някое полезно решение . Ама надали ...

  80. 80 Профил на 16bit
    16bit
    Рейтинг: 569 Весело

    "У нас предпочитаме германска мощна кола на 20 години пред друга на пет за същите пари"

    Това е защото никой не прави коли по-добре от германците. ;)

  81. 81 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 4820 Неутрално

    До коментар [#77] от "Отец Сисой":
    Живея в София, но не съм гъзар. Ако бях гъзар, щях да карам пушещ дригел на 20 г., с гърмящ ауспух и минимум 200 к.с. И не, не натискам за румънски автомобили, а ти подсказвам решение как да караш нова, екологично приемлива кола. А колкото до заплатите, пропускаш факта, че в едно семейство най-често работят двамата съпрузи и живеят в собствено жилище.По този показател сме на едно от челните места в ЕС.

    I настане час, коли один скаже: "Слава Украiнi!". I мiльйони вiдповiдатимуть: "Героям слава!". Степан Бандера
  82. 82 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 564 Неутрално

    да се строят многоетажни гаражи на определено разстояние от курорта и туристите да се извозват с лифт от гаража до курорта както лифта до седемте рилски езера

  83. 83 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2717 Весело

    До коментар [#21] от "niakoi_si":

    Не им придиряй!!! Всичките си пари са ги дали за новия дизайн......

    "Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
  84. 84 Профил на Отец Сисой
    Отец Сисой
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#81] от "Alarmstufe: Rot":


    и живеят в собствено жилище.По този показател сме на едно от челните места в ЕС.
    —цитат от коментар 81 на Alarmstufe: Rot
    Ако са младо семейство най-вероятно с 20 годишна ипотека. От София нещата по-лесно изглеждат. Да те светна само, че в Дулово няма никакъв проблем с газовете от старите автомобили :)

    over the under
  85. 84 Профил на ali_ibn_isa
    ali_ibn_isa
    Рейтинг: 542 Неутрално

    1. Няма 20 год. стара масова кола, която да е за същите пари, като 'нова' 5 годишна.
    2. 'Цапането' от коли е нищожно в сравнение с цапането на ТЕЦ-овете на нашите хора, ама там подобни на този ... се правят на разсеяни.
    3. Ако изобщо ви пукаше за екологиата, то екологията е газ и метан, а не дране на кожи за такива автомобили.
    4. Българинът НЕ купува стари коли за кеф, а от МИЗЕРИЯ. Ще направите старите коли неизгодни, а доходите ще направители 'изгодни'?!
    5. Ако купите на някой бедняк котел на пелети, кой после ще му купува пелетите?! Дори и бедните биха спестили за котел или климатик, ако тока или пелетите бях а по-евтини от дървата и въглищата. Ама, явно някой дето ще внесе и продаде котлите ще си напълни гушата.
    6. За някаква смислена данъчна политика относно данък МПС дори не може да става дума. Тук принципът е някаква неграмотна смесица между идеята да има зависимост от това, колко е скъпа или луксозна колата, а не колко замърсява или троши пътищата.
    -------------
    Заключение:
    Това е поредният нагъл неграмотник, който 'пробва некви неща'.

  86. 86 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 694 Любопитно

    До коментар [#20] от "Flogger":

    Трябва да се обърне и данъчната политика - по нов автомобил, по-нисък данък. Това е!

    Категорично - това е !!! А иначе как мислиш - кола на 40 години , но на 100 /сто / хиляки километра /по- точно на 98 / , стара ли е или нова .
    П П Километража не е манипулиран, със сигурност 100%

  87. 87 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 505 Неутрално

    Поредната конгениална изцепка на обединения патриот, изследовател на дясната политика. На Борисов няма да му хареса.

  88. 88 Профил на Юмрукчал
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  89. 89 Профил на ivanko77
    ivanko77
    Рейтинг: 467 Неутрално

    "Друга идея на министъра е държавата да осигури на социално слабите семейства отоплителни уреди на пелети, вместо по-силно замърсяващите въглища и на дърва."

    Тук има много интересен момент, социално слаби ли са хората, които живеят в София? Стойността и на най-евтиния панел в София е по-висока от къща в някое от селата, там където, няма проблем с ФПЧ. Не говоря и за смисъла на избор на тип отопление - на пелети, а не на ток, примерно.

    "Балансът е не всички да са съгласни, а най-голяма група да е съгласна"

    И тук не съм съгласен - най-голямата група от кои, от изразилите мнение, от всички живеещи, от кое. Нормално хотелиерите са по-голяма група от еколозите, това означава ли, че трябва да слушаме само хотелиери?

  90. 90 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1583 Неутрално

    До коментар [#15] от "dorn":

    15 годинишната кола с евросертификат може би е била относително чиста преди 10-12 години, преди да се сдуха гарнитурата на двигателя, преди да изгори десетки литри маслко и най-вече преди да и махнат катализатора. Тази кола затова е продадена евтино - щото в германия евросертификата се проверява редовно и тази бракма очевидно не го е покрила.

  91. 91 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 4820 Неутрално

    До коментар [#84] от "Отец Сисой":

    В Дулово разходите за живот са в пъти по-ниски от тези в София.

    I настане час, коли один скаже: "Слава Украiнi!". I мiльйони вiдповiдатимуть: "Героям слава!". Степан Бандера
  92. 92 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 694 Весело

    До коментар [#50] от "Gopeто":Кой идиот ще предпочете 20 годишна кола, пред 5 годишна ако са в еднакво състояние и на една цена? Той вероятно е тези хора.

    Не е от тези . От другите е - тези , дето ще предпочетат , петгодишната , която е на същата цена , но в много по- лошо състояние от двадесетгодишната .

  93. 93 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Крайно време е да започнат да се взимат тежки мерки като тази,да караш бмв не е конституционно право!

  94. 94 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2717 Весело

    До коментар [#88] от "Юмрукчал":

    Да помислят и за ГТП и данъци за велосипедите, че много са ги олабили......Що пари могат да се смъкнат оттам....

    "Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
  95. 95 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#13] от "EU defender":

    Абсолютен факт,да имаш кола не се раждаш с това право.

  96. 96 Профил на asroma1927
    asroma1927
    Рейтинг: 1006 Неутрално

    Моята кола е на 11г., на 320.000 км, като я притежавам от десет години. ДПФ филтър и катализатор са налични. За сведение на министъра, дори и на 11г. е в пъти повече кола от всякакви нови пластмасови кенефи като Дачия, Фиат, Рено, Пежо, Киа, Хюндай и други подобни полуфабрикати, които не могат да завиват и спират, а интериора им е направен от пластмаса, използвана за бъркалки на кафе.

  97. 97 Профил на it4
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  98. 98 Профил на xcheffo
    xcheffo
    Рейтинг: 282 Неутрално

    И кво да караме бе, ***, като няма пари?
    —цитат от коментар 88 на Юмрукчал

    Автобус, от пътническа седалка. Може и прав.

  99. 99 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 567 Неутрално

    Ако имаше малко акъл министърът трябваше да лансира идеята за създаване и масово производство на български евтин електромобил, изграждане на зарядни станции и кардинално решаване на проблема със замърсяването на въздуха поне от леки автомобили. Подарявам идея: Създаване на акционерно дружество с помощта на държавата, което да осъществи идеята, като всеки желаещ да закупи електромобил закупува акции, с които после може да закупи автомобила с преференции. За съжаление липсва българския Илон Мъск.

  100. 100 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 590 Неутрално

    До коментар [#15] от "dorn":15 годинишната кола с евросертификат може би е била относително чиста преди 10-12 години, преди да се сдуха гарнитурата на двигателя, преди да изгори десетки литри маслко и най-вече преди да и махнат катализатора. Тази кола затова е продадена евтино - щото в германия евросертификата се проверява редовно и тази бракма очевидно не го е покрила.
    —цитат от коментар 90 на m17


    колата е напуснала Германия по следната причина:
    - поддържката под формата на ремонти е станала по-честа. Часовата ставка на немските майстори е доста по-висока от българската и така колата става скъпа за поддръжка, а не че данъците са зле и не е минала ГТП, който при немците е на 2г за старите и 3г за новите автомобили.

    А иначе доста немци карат стари коли, защото не могат да си позволят нови. Масово колите от клас Пасат и нагоре се купуват от фирми, а не частни лица. Възрастта на купувачите на нови коли пък непрекъснато нараства. Младите не искат да си купуват коли (тези, които могат) или нямат възможност. Масово колите се купуват на лизинг, защото по-младия германец няма откъде да извади пари за да плати скъпата кола. Нови коли най-често си позволяват хората над 50 (вкл. пенсионерите, поне тези които имат високи пенсии, защото пенсия от 300-400е/месец не е рядкост в Германия).
    Та, общо взето картината в Германия не е розова, но скъпи коли се карат, защото държавата има политика да стимулира закупуването им от фирми. А и най-често фирмите имат политика да купуват местно или поне на VAG.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK