Следващата седмица Столичната община ще обяви поръчка за уреди за измерване на газове от колите

Следващата седмица Столичната община ще обяви поръчка за уреди за измерване на газове от колите

© Надежда Чипева, Капитал



През следващата седмица Столичната община ще обяви обществената поръчка за купуване на устройства за измерване на вредните емисии от автомобилите. Това казаха за "Дневник" от пресцентъра на Общината. От там отказаха да уточнят колко уреда ще бъдат купени и каква ще бъдат стойността на поръчката, защото документите все още се подготвят.


Устройствата ще бъдат купени и предоставени на КАТ, за да се използват в пунктовете за годишни технически прегледи. Ангажимент Столичната община да купи устройствата пое кметът на София Йорданка Фандъкова през юни. Причината е, че КАТ не разполага с достатъчно мобилни станции за измерване на вредните емисии, главно фините прахови частици.


Същевременно въздухът в София е един от най-мръсните от всички европейски столици и това е един от сериозните проблеми, които Столичната община се опитва да реши вече седем години. България също беше осъдена от съда на Европейския съюз през април заради мръсния въздух.




През май Столичният общински съвет прие със задна дата и две години закъснение програмата си за контрол на качеството на въздуха до 2020 г. В нея общината определя мерките, с които ще подобри качеството на въздуха - ограничаването на движението на автомобили, които отделят високи нива на вредни емисии, по-строг контрол на твърдите горива, които се използват за битово отопление.


В момента на 4 тайни места в София мобилни станции на испанска лаборатория измерват емисиите от автомобилите. Кампанията ще приключи на 15 септември, като след това собствениците на автомобилите, които отделят замърсители над нормата, ще получат уведомления.

Ключови думи към статията:

Коментари (27)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3785 Неутрално

    Ще мерят газовете и кампанията спира на 15ти септември, баш когато трафикът се увеличава. Гении...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  2. 2 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3930 Неутрално


    Ще мерят газовете и кампанията спира на 15ти септември, баш когато трафикът се увеличава. Гении...
    —цитат от коментар 1 на Darth Plagueis

    Нормално , другият им любим ден е на 1 януари след новогодишните фойерверки и празнична заря!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  3. 3 Профил на Green Day
    Green Day
    Рейтинг: 534 Гневно

    "Същевременно въздухът в София е един от най-мръсните от всички европейски столици и това е един от сериозните проблеми, които Столичната община се опитва да реши вече седем години."

    Как точно се опитва - ето това само не разбрахме, освен "поръчването" и "приемането" на планове и стратегии за по няколкостотин хилядарки-милионче всяка, друга мярка дотука не сме видели. За тия пари да бяха купили няколко камиона да мият улиците, ама не става, че от камиони трудно се краде, пък от "стратегии" що гуши се напълниха.

  4. 4 Профил на hahohehi
    hahohehi
    Рейтинг: 350 Неутрално

    Техническите прегледи са с много занижени критерии.. Колко бучащи (шумящи) и хвърлящи огън и жупел бараки има... В по-малките населени месна е ОК, но в големите градове трябва да ги забранят.
    Желание няма.

  5. 5 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 728 Неутрално

    ДЪ сЪ забранЪт.. старите коли направени преди 2020 година.. :-) Веднагически!

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  6. 6 Профил на venziko
    venziko
    Рейтинг: 457 Неутрално

    Поредния фойерверк от Столична община - https://www.youtube.com/watch?v=9rH5SAy8WAg

  7. 7 Профил на bgj49530769
    bgj49530769
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Каква файда от мерене, мерки и забрани са нужни - на стари автомобили, на печки на твърдо гориво и пр. Некадърници!

  8. 8 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 599 Неутрално

    Пункта за регистрация в София на КАТ е един и разполага със седем линии. Значи им трябват 7 газоанализатора и 7 димомери (всеки около 4000 лв.). А защо Фандъчката не вземе да им купи и спирачни стендове (всеки около 20 000 лв), защото при регистрацията в КАТ въобще на мерят спирачните качества. И МВР няма ли бюджет, за да си върши работата за която съществува?
    За какви мобилни станции на КАТ става дума? Има ли ги, колко са или ще бъдат? И по каква наредба КАТ ще мери на пътя?

  9. 9 Профил на zyx
    zyx
    Рейтинг: 294 Неутрално

    До коментар [#7] от "bgj49530769":

    Проблема на Управляващите е, че мерките и забраните ще оставят изключително много хора на студено и без транспорт. На практика 70-80 % от малкия и средния бизнес използва автомобили Евро3 и надолу, които трябва да се забранят за града.
    Положението с топлещите се на дърва и въглища, което е основния проблем всъщност, е още по-фрапиращо като проценти.

  10. 10 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2801 Неутрално

    време е трошките да се спрат от движение, или най-малкото всяка кола да трябва да минава инспекция веднъж годишно за изгорели газове. Ако е над-нормата - няма регистрация.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  11. 11 Профил на ivant88
    ivant88
    Рейтинг: 368 Неутрално

    От 29 април до ден днешен не е имало превишаване на среднодневните стойности на ФПЧ (по данни ИАОС), което означава, че не транспортът, а битово отопление носи вина за превишенията на ФПЧ.

  12. 12 Профил на bgj49530769
    bgj49530769
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#9] от "zyx":

    Поне в големите градове старите коли следва да се забранят. В малките и селата не оказват такова вредно въздействие, там може да им оставят по-дълъг гратисен период. За огрева с дърва и въглища е същото. Където има забрани следва да има и поощрения за използването на газ например, по-точно за газификацията на домовете, което е основния проблем. Бедните просто не могат да си го позволят. Нека нашите видят как е решен тоя проблем по белите страни и да се поучат.

  13. 13 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 526 Неутрално

    От 29 април до ден днешен не е имало превишаване на среднодневните стойности на ФПЧ (по данни ИАОС), което означава, че не транспортът, а битово отопление носи вина за превишенията на ФПЧ.
    —цитат от коментар 11 на ivant88


    проблемът не е само във ФПЧ, но и в азотния оксид от дизелите. София смърди здраво на дизеляци.

  14. 14 Профил на yellow_hater
    yellow_hater
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Поредните изманипулирани данни ще са тези.

  15. 15 Профил на zyx
    zyx
    Рейтинг: 294 Весело

    Аз съм съгласен , но по белите държави този проблем е решен много лесно - заплатата, хонорара, пенсията, социалната помощ е достатъчна за да може човек да има избор и съответно държавата прави единия избор много по-добър от другия чрез въвеждането на тежести върху по-неекологичния. В България избор няма - едва-едва достъпни за 70-80% от населението са много стари изтърбушени автомобили (над 10г) и отопляване на дърва и въглища (може дори да се разпише чисто математически със средна заплата 500-600 лв и пенсия 200-250лв), но ще се въведат тежести.
    В България е сбъркан алгоритъма на държавата, на ценообразуването, на заплащането и изобщо всичко е сбъркано. Най-добре за всички ни е Северна Корея да обърка координатите и някоя термоядрена бомба да ни изпляска във вторник(че в понеделник са оперативките) и оцелелите да почват наново. В рамките на ташака де!

  16. 16 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1426 Неутрално

    време е трошките да се спрат от движение, или най-малкото всяка кола да трябва да минава инспекция веднъж годишно за изгорели газове. Ако е над-нормата - няма регистрация.
    —цитат от коментар 10 на Пешката

    Поне веднъж годишно, когато се извършва ГТП на автомобила се измерват газовите емисии.

  17. 17 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1426 Неутрално

    До коментар [#9] от "zyx":Поне в големите градове старите коли следва да се забранят. В малките и селата не оказват такова вредно въздействие, там може да им оставят по-дълъг гратисен период...
    —цитат от коментар 12 на bgj49530769

    Бехте ли споделили как да се забрани на регистриран автомобил да влиза в големите градове?

  18. 18 Профил на ivant88
    ivant88
    Рейтинг: 368 Неутрално

    проблемът не е само във ФПЧ, но и в азотния оксид от дизелите. София смърди здраво на дизеляци.
    —цитат от коментар 13 на alabalko
    Азотният оксид е газ без миризма.

  19. 19 Профил на zyx
    zyx
    Рейтинг: 294 Неутрално

    До коментар [#17] от "zhivko6461":
    В Европа се случава в големи градове да е забранен достъпа на автомобили със стандарт под Евро 4. Предполагам, че в София също може да се направи, но социалния ефект ще е брутален. Все пак, в Европа Евро 3 и надолу се кара от много малък процент от населението , а тук - от квалифицираното мнозинство. Отделно остава въпроса за преработените Евро 4,5 ,6 които също не отговарят. Единствения изход е подобряване на благосъстоянието на българите и те сами ще се отърват от бракмите. Друг начин няма. Но при настоящето положени , с премиер тиква това няма да стане. Простата учителка знае това, затова минава директно на неестествени решения като репресии над населението.

  20. 20 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 526 Неутрално

    Аз съм съгласен , но по белите държави този проблем е решен много лесно - заплатата, хонорара, пенсията, социалната помощ е достатъчна за да може човек да има избор и съответно държавата прави единия избор много по-добър от другия чрез въвеждането на тежести върху по-неекологичния. В България избор няма - едва-едва достъпни за 70-80% от населението са много стари изтърбушени автомобили (над 10г) и отопляване на дърва и въглища (може дори да се разпише чисто математически със средна заплата 500-600 лв и пенсия 200-250лв), но ще се въведат тежести. В България е сбъркан алгоритъма на държавата, на ценообразуването, на заплащането и изобщо всичко е сбъркано. Най-добре за всички ни е Северна Корея да обърка координатите и някоя термоядрена бомба да ни изпляска във вторник(че в понеделник са оперативките) и оцелелите да почват наново. В рамките на ташака де!
    —цитат от коментар 15 на zyx


    да Ви кажа, в Германия социалните помощи не са достатъчни за покупка на нов, дори и на 5-6 годишен автомобил. Със социални помощи можеш да си купиш 15-годишна кола, обаче тя често ще е в сервиза където ще ти свалят кожата от ремонти. Т.е. хората, които са на социални помощи не шофират, а се возят с градския транспорт. В Германия шофирането на нови автомобили е по-скоро лукс. Новите автомобили се купуват основно от хора над 50-години. Колите от клас Пасат (и дори пасат) са около 90% фирмени автомобили - т.е. фирмите предоставят автомобилите като придобивка. Върху фирмен автомобил обаче се плащат данъци, личната ставка ДОД върху 1% върху цената в магазина всеки месец. Т.е за меджу 250 и 300 месеца плащаш за колата.
    ADAC специално в тестовете си пишат колко излиза на месец една нова кола. Една Микра е в рамките на 200 евро на месец, което включва консумативи, застраховки и т.н. Отделно се смята загубата на стойност. За 10 години един автомобил губи 80% от стойността си. 30% още в първата година

  21. 21 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 599 Неутрално

    Какво сте се наострили срещу автомобилите-стари, трошки, пушещи и т.н. Има и такива и те трябва да не се допускат в движение. НО!
    Многогодишната статистиката на замърсяванията в София показва, че в периода април -октомври няма превишаване на ПДК, а в зимните месеци - има многократно замърсяване. Защо ли - горене на въглища и дърва. Там е заровено кучето, а не в автомобилите.
    Защо не се изпълнява програмата на СО за чистота на въздуха, включваща миене на улиците, отоплението, строителните обекти и др., а се акцентира върху автомобилите. Да не би да има някой определени цели?

  22. 22 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 599 Неутрално

    Какво сте се наострили срещу автомобилите-стари, трошки, пушещи и т.н. Има и такива и те трябва да не се допускат в движение. НО!
    Многогодишната статистиката на замърсяванията в София показва, че в периода април -октомври няма превишаване на ПДК, а в зимните месеци - има многократно замърсяване. Защо ли - горене на въглища и дърва. Там е заровено кучето, а не в автомобилите.
    Защо не се изпълнява програмата на СО за чистота на въздуха, включваща миене на улиците, отоплението, строителните обекти и др., а се акцентира върху автомобилите. Да не би да има някой определени цели?

  23. 23 Профил на zyx
    zyx
    Рейтинг: 294 Неутрално

    До коментар [#20] от "alabalko":

    Извинете, но не съм писал обратното на това , което представяте. Последно бях в Германия през май, в област Хесен, колите пред къщите в селцата между Лимбург и Франкфурт масово бяха между 5 и 10 годишни, като според мен 50% бяха от високия среден клас - пасати, Е класи и 5-та серия. Това разбира се вероятно не са хора на социални помощ , които по презумпция нямат фрапантна нужда от автомобил поради ниската си активност и ниските си доходи - при тях по-скоро следва да изследваме положението с отоплението - сигурен съм, че социалната е достатъчна за газ, но вие ще кажете!

  24. 24 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3785 Неутрално

    До коментар [#11] от "ivant88":

    Глупости, как го направи този извод...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  25. 25 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 3563 Неутрално

    А Софийска община кога ще започне да мие улиците поне ежеседмично ???

  26. 26 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1001 Неутрално

    До коментар [#17] от "zhivko6461":В Европа се случава в големи градове да е забранен достъпа на автомобили със стандарт под Евро 4
    —цитат от коментар 19 на zyx


    Зависи и от това дали е дизел или не. В Германия зелен стикер имат дизели Евро 4 и бензинови с катализатор Евро 1.

    http://www.tuev-sued.de/auto_fahrzeuge/feinstaub-plakette/feinstaubplakette_ausland/england

    Това е така защото за един и същ клас Евро, нормите за дизели и бензин са различни.

  27. 27 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1001 Неутрално

    Бехте ли споделили как да се забрани на регистриран автомобил да влиза в големите градове?
    —цитат от коментар 17 на zhivko6461


    Много просто, със закон. Както на правиха в големите градове на Франция и Германия. В София не е зле поне на се забрани движението на автомобили с премахнати катализатори и филтри за твърди частици. Практически няма как автомобил на бензин или на нафта да влезе в съответната си норма Евро, ако е с отчепен или неработещ катализатор. Виж на газ може, освен ако не е гласен в гаража на някой самоук майстор.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK