Впечатления и страсти около новата забележителност на улица "Раковска"

Впечатления и страсти около новата забележителност на улица "Раковска"

© Николай Дойчинов



Георги С. Раковски" – или "Раковска" както е по-известна сред софиянци, е емблематична централна улица по ред забележителни причини: тук са сградите на десетина столични театри, българският "Бродуей" преминава и покрай Централния военен клуб, храм-паметника "Свети Александър Невски", Националната опера и балет, две ключови министерства, НАТФИЗ, пресича площад "Славейков"...


Най-голямата забележителност на улица "Раковска" в последните дни обаче е новата двупосочна велоалея. Лентите от по 1,5 м широчина от двете страни на платната предизвикаха остри и крайни реакции, дълги коментари в социалните мрежи от шофьори, граждани и велосипедисти, станаха тема по време на обедната почивка в заведенията наоколо, причина за множество сигнали до КАТ.


Алеята за колоездачи е специално отделена от автомобилния трафик с по-високи пластмасови ленти, за да не бъде пресичана. Огражденията явно не са достатъчна пречка за шофьорите, които безпроблемно ги преминават, за да спират на аварийни светлини или да паркират автомобилите си. Наоколо не се виждат полицаи, които да следят за подобни нарушения и да ги санкционират.




Впечатления и страсти около новата забележителност на улица "Раковска"

© Николай Дойчинов


Много са и подадените сигнали за нарушения по велоалеята, но отстраняването на нарушители явно ще е трудно за контролиращите органи, се разбра от запитване на "Дневник". Единствената възможност да санкционират паркиралите върху велоалеята ще е принудително премахване на автомобилите с паяци, скоби нямало да бъдат поставяни. Паяците могат да вземат само по една кола, обясниха от пресцентъра на "Център за градска мобилност".


Впечатления и страсти около новата забележителност на улица "Раковска"

© Николай Дойчинов


Велоалеята се използва вече и като "находчив" нов начин колите да изпреварят колегите си на опашките на кръстовищата и светофарите, разказа Ана Благова, която работи в "Дневник" и редовно използва колелото си за придвижване в града. Тя се радва, че има нова велоалея по пътя й към работното място. За малкото време, в което е карала по нея, вече обаче е била засечена от автомобил, пресякъл колчетата, за да изпревари. Вчера по обяд по алеята не мина велосипедист, който да оцени новото трасе, .


Алеите отнемат пространството от улицата, което преди беше използвано предимно от колите, както и за престой на таксита, за паркиране и за разтоварващи стоката в магазините и заведенията по улицата. Основните недоволства са сред шофьорите, според които пътното платно е твърде стеснено след обособяването на велоалеята. С нея си обясняват и задръстванията по улицата, които ставаха редовно и преди да има велоалея.


От разходката по цялата дължина на алеята виждаме, че тя все още не е свързана с цялостна инфраструктура за колоездачите в града. В момента в двата края – градинката Кристал и светофара на бул. "Патриарх Евтимий" – тя свършва рязко и непредвидимо. На много места в градината "Кристал" тя не оставя никакво място за преминаване на пешеходците.


Общинският съветник Зафир Зарков (ГЕРБ) обясни, че велоалеята ще бъде продължена по ул. "Париж", където ще се свърже с велотрасето по бул. "Княз Александър Дондуков". Паркоместата по улица "Париж" ще бъдат премахнати, което по думите му няма да е голям проблем, защото повечето от тях са служебни абонаменти към Столичната община.


Впечатления и страсти около новата забележителност на улица "Раковска"

© Николай Дойчинов


"Хубаво е, че са направили велоалея на улицата, предполагам, че общината иска да стимулира хората да карат повече колела," казва Дафина Тончева, пенсионер и бивш лекар. Според нея проблемът на улицата са по-скоро множеството лични автомобили, които създават задръстванията и напрежение. Дава за пример внучка й, която учи в Хага: "Веднага й предложиха безплатно да ползва велосипед от студентското общежитие."


Две ученички в 10 клас на Френската гимназия обаче са по-резервирани. Намират алеята за "леко абсурдна", струва им се доста опасна, а пластмасовата маркировка – недостатъчна гаранция за сигурността на велосипедистите. Предпочитат да са пешеходци на тротоара.


Впечатления и страсти около новата забележителност на улица "Раковска"

© Николай Дойчинов


Александър Михайлов не кара колело, но пък често се придвижва с тротинетка и одобрява новата алея, както и факта, че е ограничена. Недоумява обаче защо тя преминава в градинката "Кристал", където редовно играят двете му деца, в момента смята, че за тях там е опасно. Докато си говорим, по алеята вървят пешеходци на групички и по-скоро не я забелязват.


Впечатления и страсти около новата забележителност на улица "Раковска"

© Николай Дойчинов


На двете кръстовища, пресичащи алеята, вече има добавени специални светофари за велосипедите, но все още не работят. Най-опасното и обсъждано място от новата велоалея е отсечката от ул."Иван Вазов" до "Ген. Гурко", където съществуващата регулация на движението създава сериозни предпоставки за катастрофи.


Докато оглеждаме опасното място, за десен завой към "Гурко" са се престроили върху самата велоалея около седем автомобила. Първият шофьор вижда, че снимаме и отваря прозореца си. Когато го питаме какво мисли за новата алея, я определя като "уникална простотия" и завива надясно.


"Да затвориш цяла лента за надясно, за да използваш само малка част от нея и да оставиш само едно влизане при светофара, е връх," коментира Бойко Благоев във "Фейсбук", който предлага поне да направят останалата неизползвана част пешеходна зона или паркинг за колела и да махнат десния завой, който създава опасност от катастрофи.


"Много тъпа работа", мнението е на снабдител, който всеки ден доставя кафе на три магазина по улицата, като един от тях е денонощен. За да върши работата си, му се налага да спира автомобил на платното, като блокира половината от трафика по него. По думите му алеята не му оставя избор, освен да затруднява движението на автомобилите и на тролеите, които минават по улицата.


"Имам магазин на улица " Раковски". Как да го зареждам със стока - с хеликоптер или с дрон?" – такъв сигнал е получил независимият общински съветник от "Политическа група 5" и член на комисията по транспорт Симеон Славчев. Пред "Дневник" той каза, че според него велоалеята по улицата застрашава велосипедистите и затруднява движението на автомобили.


Според него, когато се правят велоалеи те трябва да бъдат обсъдени в комисиите към столичния общински съвет, както и в специална работна група, в която да има представители на граждани, сдружения и неправителствени организации, чието мнение да се взима предвид. "Това би трябвало да бъде задължително най-вече за велоалеи, които минават по толкова натоварени централни булеварди и улици, каквато е "Г. С.Раковски".


Велоалея "Раковска" провокира и други въпроси сред столичани. Като: Защо забраниха колелета по най-широката и пешеходна "Витошка", където вместо велоалеи в момента има прекалено много заведения, големи саксии и фонтани? Как ще минават линейките?


Други поставиха въпроса как ще се почиства на "Раковска" снегът през зимата. Представител на фирмата, която почиства центъра на столицата от сняг и смет, обясни, че това ще става с малък снегорин. "Този снегорин е точно с размерите на велоалеята, като изрива снега, който след това ще бъде откарван, така че няма да остава по пътното платно или тротоара. "


По думите му от фирмата не са били изненадани, защото са очаквали по улицата да бъде обособена велоалея, а през миналата година са имали подобна задача с велоалеята по бул. "Тодор Александров".

Ключови думи към статията:

Коментари (100)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на pm
    pm
    Рейтинг: 538 Неутрално

    Ще трябва да се цивилизоваме. Недоволните ще свикнат - колелото трябва да е приоритет!!

    "Лошото е, че [българите] оставиха истинските си политици вън от властта, вкарвайки в парламента само олигархичните корпорации."
  2. 2 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 952 Неутрално

    Зимата ще почистват с малкото снегоринче на л-т Грубер :). Наистина "уникална простотия".

    "Счастье для всех, даром, и пусть никто не уйдет обиженным!"
  3. 3 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 614 Неутрално

    Трябват многоетажни паркинзи за обществено свободно ползване.

  4. 4 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4162 Неутрално

    Определено екстремните любители на адреналина и големия риск за живота , могат да пробват ул. Раковска с велосипед, аз пробвах и ми хареса,но повече няма да го направя!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  5. 5 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 477 Неутрално

    Боже,пази велосипедистите на тази велоалея!

  6. 6 Профил на antikvarno
    antikvarno
    Рейтинг: 889 Неутрално

    Поредната идиотщина!
    Задръстиха града с тези псевдо вело алеи.

  7. 7 Профил на ot Bansko
    ot Bansko
    Рейтинг: 650 Любопитно

    Това някаква шега ли е?

  8. 8 Профил на Chubachubs
    Chubachubs
    Рейтинг: 730 Неутрално

    Фандъкова да се свърже с кмеството в Амстердам и да взима ноу хау от там как се правят вело алеи, мисля, че има доста хляб да изядем, докато се направи удобна велоалея за всички - велосипедисти, пешеходци и в по-малка степен автомобилисти.

  9. 9 Профил на vtl53383951
    vtl53383951
    Рейтинг: 370 Неутрално

    "Имам магазин на улица " Раковски". Как да го зареждам със стока - с хеликоптер или с дрон?" ...


    Еми както зареждат магазините по Витошка, спираш в най-близката улица и носиш или буташ!
    Или както Лидъл и Била зареждат обектите си на Раковска - след 12-1 вечерта когато няма трафик и не пречат на никой ...

  10. 10 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 1011 Неутрално

    Наистина тази велоалея е голямо недомислие. На една натоварена и тясна улица като Раковски са направени две платна за велосипедисти и по две за автомобили. Стават уникални задръствания. А по улицата върви и градски транспорт, който все още не е летящ.

  11. 11 Профил на antikvarno
    antikvarno
    Рейтинг: 889 Неутрално

    Ще трябва да се цивилизоваме. Недоволните ще свикнат - колелото трябва да е приоритет!!
    —цитат от коментар 1 на pm


    Ортопед ли си или пулмолог?
    Защото за всички е ясно, че вело алеите трябва да са далече от колите или поне оградени.

  12. 12 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4162 Неутрално

    Ще трябва да се цивилизоваме. Недоволните ще свикнат - колелото трябва да е приоритет!!
    —цитат от коментар 1 на pm

    В центъра на София въпреки либералната интервенция срещу инвалиди и пенсионери все още живеят много хора които са си и доста цивилизовани и имат нужда от достъпна градска среда, защото улицата беше нещо като българския "Бродуей" това ,че ГЕРБ направи от улицата рампа за разтоварване на немски бакалии, веригите за алкохол ,аптекарските картели и всякакви "джънк фууд", арабски дюнери и т.н. не значи ,че улицата не е цивилизована а даже обратното повече от век беше такава!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  13. 13 Профил на NMink
    NMink
    Рейтинг: 416 Неутрално

    Винаги ще има кой да мрънка, докато накрая не свикне. Това е положението. Свиквайте, ще има все повече велосипедисти, колкото и да не радва шофьорите тази новина.
    Успех на пионерите, които се борят да си проправят път с велосипед.

  14. 14 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4162 Неутрално

    Витошка", където вместо велоалеи в момента има прекалено много заведения, големи саксии и фонтани? Как ще минават линейките?
    _______________
    .... линейките ама ако стане някой пожар могат да го загасят само така:
    https://www.youtube.com/watch?v=-ZkV64GJihA

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  15. 15 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4162 Неутрално

    Фандъкова да се свърже с кмеството в Амстердам и да взима ноу хау от там как се правят вело алеи, мисля, че има доста хляб да изядем, докато се направи удобна велоалея за всички - велосипедисти, пешеходци и в по-малка степен автомобилисти.
    —цитат от коментар 8 на Chubachubs

    Явно някой хора са открили ,че има много хляб във велоалейте!


    Libertarianism is just anarchy for rich people
  16. 16 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 463 Неутрално

    Трябват многоетажни паркинзи за обществено свободно ползване.
    —цитат от коментар 3 на blaf


    Ти ли ще дадеш парите за въпросните паркинги?

  17. 17 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5537 Неутрално

    Поредното "гениално"постижение на ГЕРБ и на фандъкова.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  18. 18 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 463 Неутрално

    Поредната идиотщина!Задръстиха града с тези псевдо вело алеи.
    —цитат от коментар 6 на antikvarno


    Ехх, добре си беше София без велоалеи, въобще нямаше задртствания тогава....

  19. 19 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2512 Неутрално

    Решението е безкрайно просто - затваряне на улицата за автомобили. Градски транспорт, зареждащ транспорт - стига толкова за улица край жълтите павета. Графа и площада пред Невски като станат готови, ще стане идеално да ги свърже една улица без коли.

  20. 20 Профил на 13
    13
    Рейтинг: 255 Неутрално

    Струва ми се, че така изградени вело алеи на толкова натоварени от трафика места трябва да бъдат сезонни! Въпрос на елементарна статистика е колко хора се придвижват с велосипед през студените и топлите месеци!

  21. 21 Профил на ИванКар
    ИванКар
    Рейтинг: 279 Неутрално

    И на това му викат велоалея? Само една жълта маркировка не гарантира нито използваемост, нито безопасност, нито нерикосновеност. Живеех близо до кръстовището "Дондуков" - "Раковска" и зная колко итензивно е движението там, та тая "велоалея" е отбиване на номера или зорлен напъване без нужда... Би могла да се разположи в паралелните тихи улички около "Раковска".

  22. 22 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4466 Неутрално

    Ако има малко повече търпение и толерантност всичко ще бъде добре!
    Във Виена (примерно) как може?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  23. 23 Профил на pm
    pm
    Рейтинг: 538 Неутрално

    До коментар [#11] от "antikvarno":

    Не, просто използването на коли за ходене на кафенце в центъра или редовно ходене на работа трябва да намалее. Тогава и въздухът ще е по-чист, няма да има задръствания, хората ще са по-здрави и по-засмени :)

    "Лошото е, че [българите] оставиха истинските си политици вън от властта, вкарвайки в парламента само олигархичните корпорации."
  24. 24 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5537 Неутрално

    До коментар [#19] от "cinik":

    Точно - има достатъчно улици , подходящи за целта. Ама калинките мразят да мислят.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  25. 25 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5537 Неутрално

    До коментар [#20] от "13":

    и това е вярно.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  26. 26 Профил на yellow_hater
    yellow_hater
    Рейтинг: 932 Неутрално

    Колоездачите (някои) ще продължат да правят каквото си искат. И не само те. Мотористите са друг пример.
    Всичко е до личностен манталитет.

  27. 27 Профил на ZEN
    ZEN
    Рейтинг: 255 Неутрално

    За протокола.
    Не е ясно какво мозъчно увреждане е необходимо да има човек, за да кара колело по улиците в СФ.
    Аз също карам колело - предимно за кеф обаче в Борисовата, а ако слизам към центъра, винаги по тротоарите. Не съм се прежалил до степен на самоубийство, че да карам по улиците...
    Тия велоалеи са като един парапет в Деветашката пещара, който ти пречи да се удавиш в дълбоката 10см рекичка вътре - да усвоим едни пари, като резултата е милиционерски, както всички виждат.

  28. 28 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5537 Неутрално

    До коментар [#23] от "pm":

    Ами оправете градския транспорт - и това е елементарно.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  29. 29 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2780 Неутрално

    Всяка велоалея е крачка в правилната посока. София е за хората, а не за ламарината! Както първо да се махнат всички кочи, които паркират по тротоари и улични платна. Имаш ли гараж или платено паркомясто, караш кола, нямаш ли, не караш! Тези, които сме инвестирали в гаражи или си плащаме за паркоместа, глупаците ли сме? Е, като се разчисти от колите на тарикатите, велоалеите няма да са пречка!

    Мърфи е оптимист!
  30. 30 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5537 Неутрално

    До коментар [#29] от "султана глаушева":

    На тази улица не е мястото за велоалея. още по-малко в този ѝ вид. Скоро ще има жертви.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  31. 31 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4008 Неутрално

    Разкошна дебилщина е тази велоалея. Гербавите очевидно действат с омраза към гражданите си. Тук прозира и една друга цел обаче - понеже тази идиотщина никой няма да я ползва, както впрочем никой не ползва и останалите им идиотски велоалеи, в един момент ще ни кажат - ето, видяхте ли, опитахме, никой не кара колело, махаме велоалеите. Дотогава пък, ще могат да се похвалят за евро председателството, че градът ни има вело инфраструктура.
    Страшни измекяри са тия и достигат нови висини ежедневно.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  32. 32 Профил на legaltk
    legaltk
    Рейтинг: 413 Неутрално

    След една година бих желал да знам колко велосипедисти са минали оттам? Проста статистика моля .....?

  33. 33 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3355 Неутрално

    Приветствам всяка двулентова велоалея, които са доста оскъдни в София! Личният ми опит сочи, че единичните велоалеи са изключително неудобни, когато насреща идват други колеги на две колела или други се опитват да ме задминат, бързайки за някъде. В болшинството от тези ситуации аз съм този, който прави място и това непрекъснато накъсване на движението може да ме откаже да карам в София, въпреки огромното ми желание. Така че смятам, че тази велоалея е стъпка в правилната посока. Четох и аргументи "против" от спецове в колоезденето, но явно всеки разглежда нещата от личната си камбанария. Поздравявам Общината! Мрънкачи винаги ще има.

    И, да, още по-голямо предимство трябва да има за пешеходци, велосипедисти и обществен транспорт. Това е пътят към цивилизоването на градовете ни и съответно намаляването на шума и замърсяването на въздуха.

  34. 34 Профил на ZEN
    ZEN
    Рейтинг: 255 Неутрално

    След една година бих желал да знам колко велосипедисти са минали оттам? Проста статистика моля .....?
    —цитат от коментар 32 на legaltk


    В статистиката е добре да има графа "Оцелели".

  35. 35
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  36. 36 Профил на осмоъ
    осмоъ
    Рейтинг: 461 Неутрално

    както и преди съм казвал по повод подобни софийски "велоалеи": иска ми се да видя този който я е проектирал как ще мине по нея в някой по натоварен час от деня. следващия път да се консултират с някой който реално се придвижва с велосипед през центъра на софия в ежедневието си. смятам че така може да се получи далеч по практично и удобно за всички участници в движението.

  37. 37 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3355 Неутрално

    Колкото до "Витошка" - от бул. "Патриарх Евтимий" до Съдебната палата - и аз питам защо е затворена за колоездачи? На мен ми бе доста приятно да минавам оттам, разбира се, съобразявайки се с пешеходния трафик, но взимайки предвид забраната, престанах да го правя. Столична община има още много какво да направи, за да стимулира велодвижението в града и то целогодишно.

  38. 38 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3355 Неутрално

    До коментар [#35] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Нямам наивна герберастка теория, колега. Нещо сте се объркал.

    Колкото до бай Мангау и кюмбето му - този и другите проблеми, свързани с чистотата на въздуха могат да се решат, ако има политическа воля за това. За тези 28 години не съм видял нито една политическа сила, която иска да решава основните проблеми на народа и на отделните населени места, с някои изключения на личностно ниво.

  39. 39 Профил на koz
    koz
    Рейтинг: 451 Неутрално

    Тези малки пластмасови преградки са много красиви, но, след като през тях минат 100 маймуни, ще се счупят.
    Трябва да има бетонни, по-високи прегради като тази, за да се научим, че не се кара по велоалея.

    http://zapernik.com/wp-content/uploads/2017/07/02-68.jpg

  40. 40 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5537 Неутрално

    До коментар [#39] от "koz":

    и тогава какво правим с тролеите ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  41. 41 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1501 Неутрално

    Не знам колко е правилна тази алея, но движението в София е станало ад и аплодирам всяка мярка за намаляне на автомобилите. За съжаление мерките са много и ако бъдат приложени повечето, този който ги е приложил няма да бъде избран повече :) А аз бих осеял града с камери, щото не може всеки да пуска аварийки и да е решил, че има право да паркира някъде...

  42. 42 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1656 Гневно

    На мен ми изглежда пълно безумие.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  43. 43 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Най-добре автомобилите (заедно с водачите) да ги заровим под улиците - да си карат там. А отгоре, цветя, трева, пеперуди, коне и магарета. Пълна селска идилия......Бой по автомобилите....
    Я вижте как е в Европа (Евростат 2015г.) - от 31 големи градове, София е в първата четворка по пътуване с обществен транспорт и в последната десетка по използуване на лични автомобили.
    И прочетете какво е "споделено пространство", но за интелигентните градове и население, а не за селските управници и жители. Аматьори.

  44. 44 Профил на Dreadlord
    Dreadlord
    Рейтинг: 715 Неутрално

    "Селянин с колело" ли е героят на деня? Велосипедалистите стават много нагли, но имат още много да настигат мотористоидите.

    Who is General Failure and why is he reading my disk?
  45. 45 Профил на Napster
    Napster
    Рейтинг: 313 Неутрално

    До коментар [#16] от "tvr18355030": Само с последната вноска за онова желязо увито в найлони и сложено под навеси (да за БеляНе става дума) щяха да се изградят десетки паркинги... май сумата беше около 1.3млрд лв. За КТБ и десетина още подобни щуротии няма да пиша...

  46. 46 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 488 Неутрално

    И нещо извън темата - за този главен архитект: Щял да определя цвета на сградите. Всеки квартал в определен цвят. Предлагам, СО да му гласува и определя цвета на бельото и чорапите му.
    Я да каже в последните 10 години, колко километра нови улици са построени в София. Той - цвета му е проблема.... цвета на сградите (утре и цвета на килотите)...

  47. 47 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 488 Неутрално

    И нещо извън темата - за този главен архитект: Щял да определя цвета на сградите. Всеки квартал в определен цвят. Предлагам, СО да му гласува и определя цвета на бельото и чорапите му.
    Я да каже в последните 10 години, колко километра нови улици са построени в София. Той - цвета му е проблема.... цвета на сградите (утре и цвета на килотите)...

  48. 48 Профил на basilicum
    basilicum
    Рейтинг: 561 Неутрално

    "Наоколо не се виждат полицаи, които да следят за подобни нарушения и да ги санкционират."

    А къде въобще се виждат те, господата полицаи, къде кого глобяват, къде въдвориха ред в системата за транспорт, че и на всичко отгоре да искат увеличения на заплатите ? Имаме най-разплутия сектор вътрешна сигурност в цяло ЕС с най-плачевни резултати. По-скоро е време за масови уволнения -от горе до долу!

  49. 49 Профил на 10 стинки
    10 стинки
    Рейтинг: 543 Неутрално

    Няма оправия в тая Шопия... Трябва да се събаря на едро и да се проектира наново.

    Една шепа хора останахме, колкото средно китайско градче, а не можем да се справим на тая богата земя... Колко да сме смотани!
  50. 50 Профил на basilicum
    basilicum
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#49] от "10 стинки":

    особено ужасните панелки, колкото и добре да им е на обитаващите хлебарки

  51. 51 Профил на tiger
    tiger
    Рейтинг: 455 Неутрално

    Хубаво е да има велоалеи, но те не могат да съществуват навсякъде. Със сигурност не на улици, които и без това са много тесни. Не може да караш хората да се качат на колела, за да минат през "Раковски" и след това да се озоват в "нищото". Ако има завършена велосипедна инфраструктура, която да свързва града от край докра, тогава да дойдат и да затворят и "Раковски". Сега едиснтвено създават хаос и задръстване. Да не говорим, че през зимата тази велоалея ще се ползва от 20 човека, а сотици и хиляди, ще горят бензин в задръствания и ще замърсяват въздуха. Прогнозата ми за тази велоалея, е че няма да просъсществува дълго. Със сигурност тя е пример за пълната липса на цавършена идея за организацията на движението в София.

  52. 52 Профил на doxen
    doxen
    Рейтинг: 1149 Неутрално

    Поредното отчайващо малоумие на мозъчно скопените едноклетъчни организми паразитиращи в столична община.

  53. 53 Профил на doxen
    doxen
    Рейтинг: 1149 Неутрално

    До коментар [#48] от "basilicum":

    Не се виждат, затова са полицаи да се крият в храстите и да дебнат от засада.

  54. 54 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3348 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Айде да не се изфъргате.
    Невски е аутсайдер по отношение Раковски.
    При Невски се събират Оборище, Париж, Московска и т.д.

    Раковски минава/заминава встрани и нема нищо общо.

    "Георги С. Раковски" – или "Раковска" както е по-известна сред софиянци, е емблематична централна улица по ред забележителни причини:
    тук са сградите на десетина столични театри, българският "Бродуей" преминава и покрай Централния военен клуб, храм-паметника "Свети Александър Невски", Националната опера и балет, две ключови министерства, НАТФИЗ, пресича площад "Славейков"..."

  55. 55 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11786 Неутрално

    На други места по света боята е достатъчно възпиращо средство, но то е само защото работи полицията и съда...
    Да огледат още веднъж натовареността, могат частично да качат трафика на тротоара, алеята да бъде с различна ширина, да се смесва с автомобилите.... има толкова много решения за да може пътят да се използва ефективно и безопасно.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  56. 56 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 937 Неутрално

    Пълна безсмислица са тия велоалеи при това тъпо градоустройство. Най-належаща е нуждата от парко-места и от повече ленти за движение на автомобилите. Колелото е добро само за равнинни терени. Условията в София не са за колело. Тия тъпотии застрашават безопасността на движението за всички участници. Приоритет трябва да се дава на автомобила - личният превоз генерира много повече работни места, много по-голям паричен оборот и допринася за икономиката. Американците са го разбрали още преди 100 години. Уж модните вегански, велосипедни, еко и пр. тенденции носят негативи за икономиката и не е нужно да се подпомагат от държава и общини. Пълни глупости. Заради шепа бициклетисти се създават абсолютно ненормални условия за движение - бях в България наскоро и на свой гръб опитах безобразното движение и най-вече паркиране в София!

  57. 57 Профил на radost.petrova
    radost.petrova
    Рейтинг: 290 Неутрално

    Велоалеята по ул. Г.С.Раковски е прилична, с изключение на организацията на няколко кръстовища. На тези които им пречи точно велоалеята, нека си спомнят колко паркирали коли и импровизирани стоянки на таксита имаше на мястото на велоалеята само допреди десетина дни. Паркирането по тази улица винаги е било забранено, но мързеливата ни община го толерира. Излиза че проблема е в спазването на правилата. Има много още какво да се направи, за да подобри движението в центъра. Едни правила за часове за зареждане, сметоизвозване и обслужване на обекти в целия център ще решат донякъде нещата с масовото спиране на аварийки. Още малко работа по градския транспорт и ще може да се ползва с удоволствие. И още малко мозъчно усилие по избори, че да се избере правилният управник, който наистина може да свърши всичко качествено и достатъчно бързо. И то преди да сме се избили по улиците, щото не виждаме по далеч от носа на трошката, която ползваме за чадър.

  58. 58 Профил на Stanko
    Stanko
    Рейтинг: 225 Неутрално

    За протокола.Не е ясно какво мозъчно увреждане е необходимо да има човек, за да кара колело по улиците в СФ.Аз също карам колело - предимно за кеф обаче в Борисовата, а ако слизам към центъра, винаги по тротоарите. Не съм се прежалил до степен на самоубийство, че да карам по улиците...Тия велоалеи са като един парапет в Деветашката пещара, който ти пречи да се удавиш в дълбоката 10см рекичка вътре - да усвоим едни пари, като резултата е милиционерски, както всички виждат.
    —цитат от коментар 27 на ZEN


    Колелоте е преди всичко ПТС, а едва СЛЕД ТОВА за кеф. Да не говорим, че очевидно сте нагъл селяндур щом карате колело по тротоарите. Тротоарите са за пешеходци!!!

  59. 59 Профил на Stanko
    Stanko
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Аз лично съм принципно против велоалеи по малки и средни улици, където се кара с ниска скорост. Достатъчно е да се следи СТРОГО за спазване на ЗДП и особено за неправилно паркиране и карането на велосипед ще е напълно безпроблемно. Мястото на велоалеите е извън центъра, по скоростните трасета, особено където преминават тежкотоварни автомобили. Околовръстното например трябваше да има велоалея, на ул. "Раковски" такава не е необходима.

  60. 60 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6350 Неутрално

    Първи стъпки към пълната забрана на автомобилното движение в центъра

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  61. 61 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2732 Неутрално

    До коментар [#10] от "ikar_01":
    Велоалеята има за цел да намали автомобилния трафик. Ако хората започнат да ползват по-често градски транспорт, то по Раковска ще останат тролеите и по-малко автомобили. И по-малки проблеми с придвижването.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  62. 62 Профил на Stanko
    Stanko
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#10] от "ikar_01":Велоалеята има за цел да намали автомобилния трафик. Ако хората започнат да ползват по-често градски транспорт, то по Раковска ще останат тролеите и по-малко автомобили. И по-малки проблеми с придвижването.
    —цитат от коментар 61 на Gopeто


    В южна държава това е фантастика. Единствено пълна забрана на автомобили в центъра ще има ефект.

  63. 63 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4008 Неутрално

    До коментар [#59] от "Стоян":

    По околовръстното, вместо през центъра? Велоалея?
    Мдааа... наздраве!!!

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  64. 64 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4008 Неутрално

    До коментар [#33] от "Читател":

    Ама ти верно ли мислиш, че тая велоалея е стъпка в разширяването на велоинфраструктурата и намаляването на автомобилния трафик? Бе стига с тоя наивитет бе хора!

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  65. 65 Профил на ZEN
    ZEN
    Рейтинг: 255 Неутрално

    [quote#58:"Стоян"][/quote]

    Стояне, Стояне...
    Нека съм нагъл, нека съм селяндур, но жив такъв.
    Нека се разберем.
    Влезте първом в НС, предложете Закон в който се определя точно какво представлява велосипеда и определете в този закон къде точно може да се кара, като преди това създадете, пак в закона, безопасни условия за ползването на това превозно средство и чак ТОГАВА ми обяснявайте аз какъв съм и велосипеда какво е.
    До тогава си затваряй глупавата уста!

  66. 66 Профил на basilicum
    basilicum
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#58] от "Стоян":

    тя за тва полвин София паркира по тротоарите

  67. 67 Профил на todorus
    todorus
    Рейтинг: 279 Неутрално

    Подкрепям изграждането на велоалеи в София, но за съжаление тази на Г.С. Раковски е недомислена и то в много аспекти.

  68. 68 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 2189 Неутрално

    В Букурещ преградите за велоалеите са високи около метър, а тук някакви смешни преградки. На фона на ниската култура на движение, подобни имитации са направо смешни.

  69. 69 Профил на dxk34536790
    dxk34536790
    Рейтинг: 15 Неутрално

    Ще трябва да се цивилизоваме. Недоволните ще свикнат - колелото трябва да е приоритет!!
    —цитат от коментар 1 на pm


    Пешеходците по градинката Кристал и те ли трябва да се "цивилизоват"?! Като например да спрат разходките, понеже някой колоездач може да ги убие?

  70. 70 Профил на dxk34536790
    dxk34536790
    Рейтинг: 15 Неутрално

    Да няма велоалея по Витошка, за да направят такава по Раковски е връх на кретенизма!

  71. 71 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4008 Неутрално

    До коментар [#70] от "dxk34536790":

    Ъ... тук не. На Витошка не трябва да има велоалея. За останалото си прав.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  72. 72 Профил на 彼得。斯托亚诺夫
    彼得。斯托亚诺夫
    Рейтинг: 501 Неутрално

    айде фандъкова и тоз главен архитект от червен брег клекнаха пред велоталибаните. тези (велоталибаните) са като болшевиките през 1917 г - малко, но много арогантни и гласовити. цяла софия по мед и масло върви, та докараха един датчанин да даде акъл как да убием трафика и да пуснем велоталибаните масово. и ще цъфне софия и ще върже. аман от идиоти!

    -- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28
  73. 73 Профил на Stanko
    Stanko
    Рейтинг: 225 Неутрално

    [quote#58:"Стоян"]
    —цитат от коментар 65 на ZEN
    Стояне, Стояне...Нека съм нагъл, нека съм селяндур, но жив такъв.Нека се разберем.Влезте първом в НС, предложете Закон в който се определя точно какво представлява велосипеда и определете в този закон къде точно може да се кара, като преди това създадете, пак в закона, безопасни условия за ползването на това превозно средство и чак ТОГАВА ми обяснявайте аз какъв съм и велосипеда какво е.До тогава си затваряй глупавата уста![/quote]

    Първо да те поздравя с добре дошъл в нашия град!

    Второ ще те светна, че явно по тъмна доба съм отишъл в НС, предложил съм такъв закон и той е приет. Странния, непознат и енигматичен "Закон за движението по пътищата", който в частта си за велосипедите почти не е променян откакто си роден. Според него “Велосипед е пътно превозно средство най-малко с две колела, което се привежда в движение с мускулната сила на лицето, което го управлява, с изключение на инвалидните колички."

    Освен това категорично е отбелязано, че единствено ДЕЦА до 12 години могат да карат по тротоар!!! Да не говорим, че велосипеди без фар и звънец изобщо са ЗАБРАНЕНИ за движение в града. Много се съмнявам твоя велосипед да отговаря на тези условията.

    Най-вече заради такива като вас, а не толкова заради кмет, община или дори шофьори, карането на велосипед в София ще е проблематично още дълго време.

  74. 74 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5537 Весело

    До коментар [#68] от "antonio_vivaldi":

    като сложиш бетона къде ще минават тролеите , мамин ?Втори път питам.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  75. 75 Профил на grajdanin1
    grajdanin1
    Рейтинг: 682 Неутрално

    До коментар [#3] от "blaf":

    "Трябват многоетажни паркинзи за обществено свободно ползване."

    Мечтата на Андрешко - ако може малко келепирец. И съдейки по одобрението, на което се радвате андрешковците са преобладаващо мнозинство сред нас. Само че, както се казва, внимавайте какво си пожелавате, защото може да се сбъдне. Сега си предствете, че на площад Батемберг се изигне безплатен 10 етажен паркинг (някой филантроп е платил). Ами нали всички Андрешковци на 100 километра около София ще се втурнат натам с колите си и тогава днешните задръствания в София ще ви се сторят идилия.

  76. 76 Профил на kotyo
    kotyo
    Рейтинг: 25 Неутрално

    И като шофьори и като велосипедисти сме еднакво неуважителни към останалите в движението.Не съм видял велосипедист да спре на пешеходна пътека.Карат също като повечето шофьори.Да му мислят пешеходците, за тях място не остана, за тротоарите няма какво да говорим.Общо взето всеки се спасява както може.

  77. 77 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5537 Гневно

    До коментар [#76] от "kotyo":

    в нормалните държави пешеходците са на първо място. тук са на последно.
    Гарантирано от мутромилиционерите. Доказателство - "умните" светофари !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  78. 78 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 987 Неутрално

    Най-напред - нещо очевидно и необоримо: В София колело се кара около 5-6 месеца. Затова е логично предложението по спорни места като "Раковски" велоалеята да бъде сезонна. Примерно от април до края на октомври. През късната есен и зимата просто няма велосипедисти. Снощи видях един, пердашещ с колело, покрит с някакви найлони. Но един единствен. На други места - по широките тротоари, както например покрай "Гоце Делчев", няма проблем. Алеята си стои и зиме и лете. Макар през зимата да не се мяркат велосипедисти, естествено. Друго - общината иска да ни качи всички на колелета. Добре. Но всички ли? До към 60-годишните, става. Но по-възрастните? И те ли ще пердашат с велосипеди? И накрая, защо наистина велоалеята на "Витоша" прекъсва точно преди свободната от коли част? Колелетата са опасни за пешеходците? Ами обозначете велоалеята.

  79. 79 Профил на martinio
    martinio
    Рейтинг: 538 Неутрално

    На витошка където е чудесно за колело е забранено. На Раковска където е абсурдно за каране има велоалея. На около 500 метра са. Това трябва да е световен пример как не се прави.

  80. 80 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2203 Неутрално

    Трябват многоетажни паркинзи за обществено свободно ползване.
    —цитат от коментар 3 на blaf


    Не само че трябват етажни гаражи но и трябва малко мисъл и градоустройство. Защо не затворят някоя от паралелните улички на Раковска и да я направят 100% само за колездачи. Хората които живеят на тази улица ще има специални пропуски и ще могат само да паркират или да спират за разтоварване но не и да карат по улицата. Прави се с метални, подвижни бариери, които се отватят с карта пропуск. Клездачите могат да си крат и да ги заобикалят но живеещия на улицаъа шофьор трябва да слезне и да си отключи бариерата с карта и ще може да има достъм само в пряката на която живее. Така колездачите ще имат спокойствие и безопасност. Живущите там ще имат тишина. А Раковска която е оживена улица и се нуждае таксите и зареждащи камиони да спират често ще си е само за коли и велосипеди ще бъдат забранени там.
    Да ама Не, трябва да покажем че и ние сме Рвропейци и имаме велоалеи но къде са и как работят ..... не е важно. Важно е с малкия сбегорин напред.

    California Über Alles
  81. 81 Профил на Павел Вълев
    Павел Вълев
    Рейтинг: 227 Неутрално

    Аз вече минах с колело по въпросната велоалея. Чудесна си е, нищо ѝ няма! Стига сте мрънкали.

  82. 82 Профил на Крез
    Крез
    Рейтинг: 769 Любопитно

    Това на Раковска граничи с безумие.С нетърпение чакам зимата и снега .Да питам велоактивистите ,какво правим ако нещо се насметат и вземат та паднат на платното за автомобили на метър два пред движеща се кола,тролей и тн.Само питам щото вчера едни деца на видима възраст 10-12г караха скейтове и тротинетки по велоалеята.Досега не бях виждал такова нещо по Раковска.Помислиха ли за почистването на снега зимата ?Големият снегорин ще кара 50см поне в ляво за да не събере огражденията ,и всичко ще изсипе на велоалеята.да видим как ,ще изчистят самата велоалея от снега.Зимата аз лично като водач на МПС бих пъплил след колоездача от страх да не падне пред мен и да го сгазя /щото аз ще съм винонен/
    и изобщо няма да ми пука ,че колоната зад мен е половин километър.Ако ще спазваме стриктно закона ,не си поръчвайте такси на Раковска,не се качвате и не слизате от такси на Раковска.Камионите за смет не минават по Раковска /защото нарушават закона/има знаци и табели забранено спирането и престоя.

  83. 83 Профил на chinaski
    chinaski
    Рейтинг: 340 Неутрално

    Не карам колело в София, защото е повече от опасно, но като пешеходец, мога да кажа, че става все по-опасно за пешеходците по тротоари и градинки, заради велоалеите.В градинката Кристал, няма никакво място да се върви, след поредната безумна велоалея, да не говорим пък за детска количка, който бута.Освен да се минава през тревните площи, друго няма.
    В бързината си да създават "блага" за велосипедистите, столичните управници, градят абсурди.Нито за пешеходци, нито за автомобили, още по-малко пък, за колоездачите, е удобно.Само конфликти възникват!
    Гарантирано от посткомунистите от ГЕРБ!!!

  84. 84 Профил на falkoneti
    falkoneti
    Рейтинг: 953 Неутрално

    До коментар [#44] от "Dreadlord":

    Не, селяците без колела винаги са на почит. И булевард "Витоша" им го направиха селско стъргало без велоалея. Да си се чувстват като у дома "НА главната".

  85. 85 Профил на Yadada
    Yadada
    Рейтинг: 607 Гневно

    докато се направи удобна велоалея за всички - велосипедисти, пешеходци и в по-малка степен автомобилисти.
    —цитат от коментар 8 на Chubachubs


    И защо трябва нещо да е "в по-малка степен" удобно на някой? Що за простотия!

    БКП = БСП = СДС = ДПС = НДСВ = ГЕРБ = Мафия! The Revolution Will Not Be Televised
  86. 86 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1374 Неутрално

    фандъка доста свинщини насъбра за последните 2 седмици. да не са решили да клатят на тиквич 3 или просто толкова си могат?

    софия е срам. с такъв бюджет можеше да изглежда като средноевропейски град, а в момента всичките ремонти които се правят са с качество подхождащо за някоя бивша африканска колония в гражданска война...

  87. 87 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 798 Неутрално

    Трябват многоетажни паркинзи за обществено свободно ползване.
    —цитат от коментар 3 на blaf


    Точно тъй - дай да бутнем 2-3 от театрите и да направим паркинзи там, а? И без това театрите са 5-6 по Раковска, а паркинг нито един, пък свободно място другаде няма.

    А какво им пречи на всички, които имат работа по Раковска, да дойдат с тролея? Ако толкова им се вози в автомобил, има и таксита.
    Аз не знам друг град по света, в който всеки който иска тръгва за центъра с колата си и я паркира там безплатно. Особено в милионен град е ясно, че това е невъзможно - колкото повече места има за паркинг, толкова повече коли ще се трупат в центъра, докато съвсем се задръсти - както при нас. По света това отдавна са го разбрали и ограничават по всякакъв начин колите в центъра - паркинг няма, скъпо е, някъде и пари им вземат (Лондон), другаде им искат Евро-5 (Германия) - защото центъра е за пешеходци.

  88. 88 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1406 Неутрално

    До коментар [#83] от "chinaski":

    Не карам колело в София, защото е опасно но става опасно и за пешеходците... ми май просто си заплес или шубе

  89. 89 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1406 Неутрално

    На мен ми е чудно, колко от изходилите се по темата някога са минавали с колело по Раковска.
    Аз лично минавам редовно от там и с колело и с кола и пеша. Та... велоалеята е генерално ОК и има място за нея там и точно там и е мястото. Изработката обаче беше прибързана и недомислена. Първо я нарисуваха как дойде. Вдигна се рев, че е неудобна за всички ( и за коли и за велоспиедисти) и започнаха да я преправят, сложиха ограничители, очертаха ЕДНА лента по цялата дължина на улицата, което беше правилно и в момента като цяло е прилична. Остава да оправят кретенията с десния завой на Гурко, че е абсурдно в момента, както и да почнат да контролират да не се спира по алеята. Виж, това в градинката на Кристал не съм го виждал, та не мога да коментирам, но звучи като идиотщина да. Трябва да си е пешеходно там, не е мястото на колоездачите при пешеходците

  90. 90 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 987 Неутрално

    Защо не правят велоалея в частта на "Витоша" без автомобили? Защото май наистина няма място. Трябва да притеснят мутрите със заведения, заели почти всичко. Да ги поотместят. Но или кураж нямат, или играят рушвети.

  91. 91 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 369 Неутрално

    До коментар [#11] от "antikvarno":Не, просто използването на коли за ходене на кафенце в центъра или редовно ходене на работа трябва да намалее. Тогава и въздухът ще е по-чист, няма да има задръствания, хората ще са по-здрави и по-засмени :)
    —цитат от коментар 23 на pm


    А как предлагаш да стане редовното ходене на работа? Не всички имат да отделят час и половина, за да ходят с претъпкания и нередовен градски транспорт (тук изключвам тези, до които стига метро)?!

  92. 92 Профил на touchthis
    touchthis
    Рейтинг: 324 Неутрално

    чесно да ви каа отсечката преди Гурко е мн малоумна (архитекта одобрил проекта е за уволнение) за останалото съм ОК. Преди така и така сички се движеха по една кола в лента тук таме спираше някой на авариики и правеше проблем. Сега просто няма да спира на авариики - а и за тъпите коли грам не ми пука. Иам и кола иам и велосипед ходя и пеша - просот софиянци тряя се отучиме в центъра да висиме с коли

  93. 93 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1461 Неутрално

    Като идея е добре но като решение-едва ли. За многоетажните паркинги съм съгасен, Изключително ефикасен начин да се разтовари движението. Скоро ползвах услугите на такъв в една близка балканска столица. Ами какво да кажа-само суперлативи. Софийската община, обаче, предпочита да копае под земята. Със сигурност разполага с градски терени, върху които могат да се построят подобни конструкции но изглежда моловете са по- примамливи.

  94. 94 Профил на Дико
    Дико
    Рейтинг: 614 Неутрално

    Типично по Български:

    Трябва да има вело алеи за по-еко столица. И без деуго когато нямаше това половин-платно се ползваше за паркиране на коли.

    И хубаво сасе сетили, ама както обикновенно няма ксчествен контрол! За синя зона няма грижи. Защо? Защото са частно дружество, на което съда бетонира липсата на контрол на приходите и нужната прозрачност при все, че е е създадено от общината. Грозна история.

    Държавния апарат взе, че се научи как да е ефективен във взиманията и харчанията си, но все още умисъл как да се прилагат нови решения - няма!

    Относно зареждането на магазини на централната улица: мама му стара що няма проблеми в един Лондон или Париж? Що?!? Защото там си има табели: зареждане след вди колко си часа. Ама 23 часа е късно - еми няма да си доставчик. Ама няма кон да работи в магазина - ми правиш си го в Люлин - и там се печелят пари.

  95. 95 Профил на Дико
    Дико
    Рейтинг: 614 Неутрално

    Типично по Български:

    Трябва да има вело алеи за по-еко столица. И без деуго когато нямаше това половин-платно се ползваше за паркиране на коли.

    И хубаво сасе сетили, ама както обикновенно няма ксчествен контрол! За синя зона няма грижи. Защо? Защото са частно дружество, на което съда бетонира липсата на контрол на приходите и нужната прозрачност при все, че е е създадено от общината. Грозна история.

    Държавния апарат взе, че се научи как да е ефективен във взиманията и харчанията си, но все още умисъл как да се прилагат нови решения - няма!

    Относно зареждането на магазини на централната улица: мама му стара що няма проблеми в един Лондон или Париж? Що?!? Защото там си има табели: зареждане след вди колко си часа. Ама 23 часа е късно - еми няма да си доставчик. Ама няма кон да работи в магазина - ми правиш си го в Люлин - и там се печелят пари.

  96. 96 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1406 Неутрално

    До коментар [#92] от "touchthis":

    Ти си оптимист бе :) Никой нищо не е одобрявал. Първо там го бяха оставили без алея, щото явно не са могли да го измислят как. Добре ама им сипаха в нета че баш там дето е най-кофти са оставили хората да се опраат как могат и леля Данче брже реши проблема с това недоразумение

  97. 97 Профил на borkar
    borkar
    Рейтинг: 433 Неутрално

    И под тази тема борци ЗА многоетажни обществени паркинги:
    Това първо е мит и второ не решава никакви проблеми:
    1. Посочете парцел в кадастъра
    2. Стойност на парцела.
    3. Стойност на строежа.
    4. Стойност на поддръжката.
    5. Стойност на охраната.
    6. Какъв трябва да е капацитетът на тези съоръжения в София за да решат въпроса с половин милион коли?
    7. Дотук се вижда, че не може да е безплатно ползването му - а ако наоколо е безплатно паркирането, колко ще влязат. Колко ще струва ползването на паркинга -...лв/час, .../ден?
    8. Ако входно/изходната пътна инфраструктура към такъв паркинг е под прозореца ви т.е. денонощен шум и мръсен въздух, ще се съгласите ли? - Никога няма да мине обществено обсъждане.
    И ОСНОВНОТО:
    9. Не се решава проблема с трафика на лични МПС т.е. не се решава въпроса с висенето в задръствания на градския транспорт и той продължава да е непривлекателен.
    10. Не се решава проблема с трафика на лични МПС и продължаваш да се тровиш с мръсен въздух и да си жертва на шумово замърсяване - трафикът е основен източник на шум.

  98. 98 Профил на Usted
    Usted
    Рейтинг: 394 Неутрално

    Не е нужно да ходим до Лондон и Париж. По ул. Гурко също няма място за спиране и има задръствания, но там никой не пита: Как ще спрем за сандвич? Как ще заредим лафката? Откъде ще мине линейката? Когато искаш да спреш, просто завиваш в някоя уличка. и оттам пеша 20 метра или с количка (ако зареждаш).

  99. 99 Профил на Snejana Slavcheva
    Snejana Slavcheva
    Рейтинг: 10 Неутрално

    Уникална простотия е точното определение за поредната "приятна" изненада , която поднесе на шофьорите Столична община. На пешеходната "Витошка" нямало място /!?!/ за велоалеи ..... та трябваше Раковска да се направи непроходима за автомобили. Защото вече 3 км. по "Раковска" се минават за минимум 30 минути в час пик.

  100. 100 Профил на koz
    koz
    Рейтинг: 451 Неутрално

    Преградките на велоалеята по Раковска са монтирани наобратно. Светлоотразителите би трябвало да са от вътрешната страна на улицата, така че да се осветяват от фаровете на колите, сътветно шофьорите да виждат по-добре къде е демаркационната линия, която не трябва да пресичат.
    Това става ясно и от факта, че (месец и половина по-късно) същите са монтирани както трябва на бул. Дондуков.
    Кой ще отговаря за това?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK