Зимата ще почистват с малкото снегоринче на л-т Грубер :). Наистина "уникална простотия".
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
Определено екстремните любители на адреналина и големия риск за живота , могат да пробват ул. Раковска с велосипед, аз пробвах и ми хареса,но повече няма да го направя!
Фандъкова да се свърже с кмеството в Амстердам и да взима ноу хау от там как се правят вело алеи, мисля, че има доста хляб да изядем, докато се направи удобна велоалея за всички - велосипедисти, пешеходци и в по-малка степен автомобилисти.
"Имам магазин на улица " Раковски". Как да го зареждам със стока - с хеликоптер или с дрон?" ...
Еми както зареждат магазините по Витошка, спираш в най-близката улица и носиш или буташ! Или както Лидъл и Била зареждат обектите си на Раковска - след 12-1 вечерта когато няма трафик и не пречат на никой ...
Наистина тази велоалея е голямо недомислие. На една натоварена и тясна улица като Раковски са направени две платна за велосипедисти и по две за автомобили. Стават уникални задръствания. А по улицата върви и градски транспорт, който все още не е летящ.
В центъра на София въпреки либералната интервенция срещу инвалиди и пенсионери все още живеят много хора които са си и доста цивилизовани и имат нужда от достъпна градска среда, защото улицата беше нещо като българския "Бродуей" това ,че ГЕРБ направи от улицата рампа за разтоварване на немски бакалии, веригите за алкохол ,аптекарските картели и всякакви "джънк фууд", арабски дюнери и т.н. не значи ,че улицата не е цивилизована а даже обратното повече от век беше такава!
Винаги ще има кой да мрънка, докато накрая не свикне. Това е положението. Свиквайте, ще има все повече велосипедисти, колкото и да не радва шофьорите тази новина. Успех на пионерите, които се борят да си проправят път с велосипед.
Витошка", където вместо велоалеи в момента има прекалено много заведения, големи саксии и фонтани? Как ще минават линейките? _______________ .... линейките ама ако стане някой пожар могат да го загасят само така: https://www.youtube.com/watch?v=-ZkV64GJihA
Фандъкова да се свърже с кмеството в Амстердам и да взима ноу хау от там как се правят вело алеи, мисля, че има доста хляб да изядем, докато се направи удобна велоалея за всички - велосипедисти, пешеходци и в по-малка степен автомобилисти.
Решението е безкрайно просто - затваряне на улицата за автомобили. Градски транспорт, зареждащ транспорт - стига толкова за улица край жълтите павета. Графа и площада пред Невски като станат готови, ще стане идеално да ги свърже една улица без коли.
По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупция
Струва ми се, че така изградени вело алеи на толкова натоварени от трафика места трябва да бъдат сезонни! Въпрос на елементарна статистика е колко хора се придвижват с велосипед през студените и топлите месеци!
И на това му викат велоалея? Само една жълта маркировка не гарантира нито използваемост, нито безопасност, нито нерикосновеност. Живеех близо до кръстовището "Дондуков" - "Раковска" и зная колко итензивно е движението там, та тая "велоалея" е отбиване на номера или зорлен напъване без нужда... Би могла да се разположи в паралелните тихи улички около "Раковска".
Ако има малко повече търпение и толерантност всичко ще бъде добре! Във Виена (примерно) как може?
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
Не, просто използването на коли за ходене на кафенце в центъра или редовно ходене на работа трябва да намалее. Тогава и въздухът ще е по-чист, няма да има задръствания, хората ще са по-здрави и по-засмени :)
"Лошото е, че [българите] оставиха истинските си политици вън от властта, вкарвайки в парламента само олигархичните корпорации."
За протокола. Не е ясно какво мозъчно увреждане е необходимо да има човек, за да кара колело по улиците в СФ. Аз също карам колело - предимно за кеф обаче в Борисовата, а ако слизам към центъра, винаги по тротоарите. Не съм се прежалил до степен на самоубийство, че да карам по улиците... Тия велоалеи са като един парапет в Деветашката пещара, който ти пречи да се удавиш в дълбоката 10см рекичка вътре - да усвоим едни пари, като резултата е милиционерски, както всички виждат.
Всяка велоалея е крачка в правилната посока. София е за хората, а не за ламарината! Както първо да се махнат всички кочи, които паркират по тротоари и улични платна. Имаш ли гараж или платено паркомясто, караш кола, нямаш ли, не караш! Тези, които сме инвестирали в гаражи или си плащаме за паркоместа, глупаците ли сме? Е, като се разчисти от колите на тарикатите, велоалеите няма да са пречка!
Разкошна дебилщина е тази велоалея. Гербавите очевидно действат с омраза към гражданите си. Тук прозира и една друга цел обаче - понеже тази идиотщина никой няма да я ползва, както впрочем никой не ползва и останалите им идиотски велоалеи, в един момент ще ни кажат - ето, видяхте ли, опитахме, никой не кара колело, махаме велоалеите. Дотогава пък, ще могат да се похвалят за евро председателството, че градът ни има вело инфраструктура. Страшни измекяри са тия и достигат нови висини ежедневно.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
Приветствам всяка двулентова велоалея, които са доста оскъдни в София! Личният ми опит сочи, че единичните велоалеи са изключително неудобни, когато насреща идват други колеги на две колела или други се опитват да ме задминат, бързайки за някъде. В болшинството от тези ситуации аз съм този, който прави място и това непрекъснато накъсване на движението може да ме откаже да карам в София, въпреки огромното ми желание. Така че смятам, че тази велоалея е стъпка в правилната посока. Четох и аргументи "против" от спецове в колоезденето, но явно всеки разглежда нещата от личната си камбанария. Поздравявам Общината! Мрънкачи винаги ще има.
И, да, още по-голямо предимство трябва да има за пешеходци, велосипедисти и обществен транспорт. Това е пътят към цивилизоването на градовете ни и съответно намаляването на шума и замърсяването на въздуха.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
както и преди съм казвал по повод подобни софийски "велоалеи": иска ми се да видя този който я е проектирал как ще мине по нея в някой по натоварен час от деня. следващия път да се консултират с някой който реално се придвижва с велосипед през центъра на софия в ежедневието си. смятам че така може да се получи далеч по практично и удобно за всички участници в движението.
Колкото до "Витошка" - от бул. "Патриарх Евтимий" до Съдебната палата - и аз питам защо е затворена за колоездачи? На мен ми бе доста приятно да минавам оттам, разбира се, съобразявайки се с пешеходния трафик, но взимайки предвид забраната, престанах да го правя. Столична община има още много какво да направи, за да стимулира велодвижението в града и то целогодишно.
Нямам наивна герберастка теория, колега. Нещо сте се объркал.
Колкото до бай Мангау и кюмбето му - този и другите проблеми, свързани с чистотата на въздуха могат да се решат, ако има политическа воля за това. За тези 28 години не съм видял нито една политическа сила, която иска да решава основните проблеми на народа и на отделните населени места, с някои изключения на личностно ниво.
Тези малки пластмасови преградки са много красиви, но, след като през тях минат 100 маймуни, ще се счупят. Трябва да има бетонни, по-високи прегради като тази, за да се научим, че не се кара по велоалея.
Не знам колко е правилна тази алея, но движението в София е станало ад и аплодирам всяка мярка за намаляне на автомобилите. За съжаление мерките са много и ако бъдат приложени повечето, този който ги е приложил няма да бъде избран повече :) А аз бих осеял града с камери, щото не може всеки да пуска аварийки и да е решил, че има право да паркира някъде...
Най-добре автомобилите (заедно с водачите) да ги заровим под улиците - да си карат там. А отгоре, цветя, трева, пеперуди, коне и магарета. Пълна селска идилия......Бой по автомобилите.... Я вижте как е в Европа (Евростат 2015г.) - от 31 големи градове, София е в първата четворка по пътуване с обществен транспорт и в последната десетка по използуване на лични автомобили. И прочетете какво е "споделено пространство", но за интелигентните градове и население, а не за селските управници и жители. Аматьори.
До коментар [#16] от "tvr18355030": Само с последната вноска за онова желязо увито в найлони и сложено под навеси (да за БеляНе става дума) щяха да се изградят десетки паркинги... май сумата беше около 1.3млрд лв. За КТБ и десетина още подобни щуротии няма да пиша...
И нещо извън темата - за този главен архитект: Щял да определя цвета на сградите. Всеки квартал в определен цвят. Предлагам, СО да му гласува и определя цвета на бельото и чорапите му. Я да каже в последните 10 години, колко километра нови улици са построени в София. Той - цвета му е проблема.... цвета на сградите (утре и цвета на килотите)...
И нещо извън темата - за този главен архитект: Щял да определя цвета на сградите. Всеки квартал в определен цвят. Предлагам, СО да му гласува и определя цвета на бельото и чорапите му. Я да каже в последните 10 години, колко километра нови улици са построени в София. Той - цвета му е проблема.... цвета на сградите (утре и цвета на килотите)...
"Наоколо не се виждат полицаи, които да следят за подобни нарушения и да ги санкционират."
А къде въобще се виждат те, господата полицаи, къде кого глобяват, къде въдвориха ред в системата за транспорт, че и на всичко отгоре да искат увеличения на заплатите ? Имаме най-разплутия сектор вътрешна сигурност в цяло ЕС с най-плачевни резултати. По-скоро е време за масови уволнения -от горе до долу!
Хубаво е да има велоалеи, но те не могат да съществуват навсякъде. Със сигурност не на улици, които и без това са много тесни. Не може да караш хората да се качат на колела, за да минат през "Раковски" и след това да се озоват в "нищото". Ако има завършена велосипедна инфраструктура, която да свързва града от край докра, тогава да дойдат и да затворят и "Раковски". Сега едиснтвено създават хаос и задръстване. Да не говорим, че през зимата тази велоалея ще се ползва от 20 човека, а сотици и хиляди, ще горят бензин в задръствания и ще замърсяват въздуха. Прогнозата ми за тази велоалея, е че няма да просъсществува дълго. Със сигурност тя е пример за пълната липса на цавършена идея за организацията на движението в София.
Айде да не се изфъргате. Невски е аутсайдер по отношение Раковски. При Невски се събират Оборище, Париж, Московска и т.д.
Раковски минава/заминава встрани и нема нищо общо.
"Георги С. Раковски" – или "Раковска" както е по-известна сред софиянци, е емблематична централна улица по ред забележителни причини: тук са сградите на десетина столични театри, българският "Бродуей" преминава и покрай Централния военен клуб, храм-паметника "Свети Александър Невски", Националната опера и балет, две ключови министерства, НАТФИЗ, пресича площад "Славейков"..."
На други места по света боята е достатъчно възпиращо средство, но то е само защото работи полицията и съда... Да огледат още веднъж натовареността, могат частично да качат трафика на тротоара, алеята да бъде с различна ширина, да се смесва с автомобилите.... има толкова много решения за да може пътят да се използва ефективно и безопасно.
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
Пълна безсмислица са тия велоалеи при това тъпо градоустройство. Най-належаща е нуждата от парко-места и от повече ленти за движение на автомобилите. Колелото е добро само за равнинни терени. Условията в София не са за колело. Тия тъпотии застрашават безопасността на движението за всички участници. Приоритет трябва да се дава на автомобила - личният превоз генерира много повече работни места, много по-голям паричен оборот и допринася за икономиката. Американците са го разбрали още преди 100 години. Уж модните вегански, велосипедни, еко и пр. тенденции носят негативи за икономиката и не е нужно да се подпомагат от държава и общини. Пълни глупости. Заради шепа бициклетисти се създават абсолютно ненормални условия за движение - бях в България наскоро и на свой гръб опитах безобразното движение и най-вече паркиране в София!
Велоалеята по ул. Г.С.Раковски е прилична, с изключение на организацията на няколко кръстовища. На тези които им пречи точно велоалеята, нека си спомнят колко паркирали коли и импровизирани стоянки на таксита имаше на мястото на велоалеята само допреди десетина дни. Паркирането по тази улица винаги е било забранено, но мързеливата ни община го толерира. Излиза че проблема е в спазването на правилата. Има много още какво да се направи, за да подобри движението в центъра. Едни правила за часове за зареждане, сметоизвозване и обслужване на обекти в целия център ще решат донякъде нещата с масовото спиране на аварийки. Още малко работа по градския транспорт и ще може да се ползва с удоволствие. И още малко мозъчно усилие по избори, че да се избере правилният управник, който наистина може да свърши всичко качествено и достатъчно бързо. И то преди да сме се избили по улиците, щото не виждаме по далеч от носа на трошката, която ползваме за чадър.
За протокола.Не е ясно какво мозъчно увреждане е необходимо да има човек, за да кара колело по улиците в СФ.Аз също карам колело - предимно за кеф обаче в Борисовата, а ако слизам към центъра, винаги по тротоарите. Не съм се прежалил до степен на самоубийство, че да карам по улиците...Тия велоалеи са като един парапет в Деветашката пещара, който ти пречи да се удавиш в дълбоката 10см рекичка вътре - да усвоим едни пари, като резултата е милиционерски, както всички виждат.
Колелоте е преди всичко ПТС, а едва СЛЕД ТОВА за кеф. Да не говорим, че очевидно сте нагъл селяндур щом карате колело по тротоарите. Тротоарите са за пешеходци!!!
Аз лично съм принципно против велоалеи по малки и средни улици, където се кара с ниска скорост. Достатъчно е да се следи СТРОГО за спазване на ЗДП и особено за неправилно паркиране и карането на велосипед ще е напълно безпроблемно. Мястото на велоалеите е извън центъра, по скоростните трасета, особено където преминават тежкотоварни автомобили. Околовръстното например трябваше да има велоалея, на ул. "Раковски" такава не е необходима.
До коментар [#10] от "ikar_01": Велоалеята има за цел да намали автомобилния трафик. Ако хората започнат да ползват по-често градски транспорт, то по Раковска ще останат тролеите и по-малко автомобили. И по-малки проблеми с придвижването.
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
До коментар [#10] от "ikar_01":Велоалеята има за цел да намали автомобилния трафик. Ако хората започнат да ползват по-често градски транспорт, то по Раковска ще останат тролеите и по-малко автомобили. И по-малки проблеми с придвижването.
Ама ти верно ли мислиш, че тая велоалея е стъпка в разширяването на велоинфраструктурата и намаляването на автомобилния трафик? Бе стига с тоя наивитет бе хора!
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
Стояне, Стояне... Нека съм нагъл, нека съм селяндур, но жив такъв. Нека се разберем. Влезте първом в НС, предложете Закон в който се определя точно какво представлява велосипеда и определете в този закон къде точно може да се кара, като преди това създадете, пак в закона, безопасни условия за ползването на това превозно средство и чак ТОГАВА ми обяснявайте аз какъв съм и велосипеда какво е. До тогава си затваряй глупавата уста!
В Букурещ преградите за велоалеите са високи около метър, а тук някакви смешни преградки. На фона на ниската култура на движение, подобни имитации са направо смешни.
айде фандъкова и тоз главен архитект от червен брег клекнаха пред велоталибаните. тези (велоталибаните) са като болшевиките през 1917 г - малко, но много арогантни и гласовити. цяла софия по мед и масло върви, та докараха един датчанин да даде акъл как да убием трафика и да пуснем велоталибаните масово. и ще цъфне софия и ще върже. аман от идиоти!
Стояне, Стояне...Нека съм нагъл, нека съм селяндур, но жив такъв.Нека се разберем.Влезте първом в НС, предложете Закон в който се определя точно какво представлява велосипеда и определете в този закон къде точно може да се кара, като преди това създадете, пак в закона, безопасни условия за ползването на това превозно средство и чак ТОГАВА ми обяснявайте аз какъв съм и велосипеда какво е.До тогава си затваряй глупавата уста![/quote]
Първо да те поздравя с добре дошъл в нашия град!
Второ ще те светна, че явно по тъмна доба съм отишъл в НС, предложил съм такъв закон и той е приет. Странния, непознат и енигматичен "Закон за движението по пътищата", който в частта си за велосипедите почти не е променян откакто си роден. Според него “Велосипед е пътно превозно средство най-малко с две колела, което се привежда в движение с мускулната сила на лицето, което го управлява, с изключение на инвалидните колички."
Освен това категорично е отбелязано, че единствено ДЕЦА до 12 години могат да карат по тротоар!!! Да не говорим, че велосипеди без фар и звънец изобщо са ЗАБРАНЕНИ за движение в града. Много се съмнявам твоя велосипед да отговаря на тези условията.
Най-вече заради такива като вас, а не толкова заради кмет, община или дори шофьори, карането на велосипед в София ще е проблематично още дълго време.
"Трябват многоетажни паркинзи за обществено свободно ползване."
Мечтата на Андрешко - ако може малко келепирец. И съдейки по одобрението, на което се радвате андрешковците са преобладаващо мнозинство сред нас. Само че, както се казва, внимавайте какво си пожелавате, защото може да се сбъдне. Сега си предствете, че на площад Батемберг се изигне безплатен 10 етажен паркинг (някой филантроп е платил). Ами нали всички Андрешковци на 100 километра около София ще се втурнат натам с колите си и тогава днешните задръствания в София ще ви се сторят идилия.
И като шофьори и като велосипедисти сме еднакво неуважителни към останалите в движението.Не съм видял велосипедист да спре на пешеходна пътека.Карат също като повечето шофьори.Да му мислят пешеходците, за тях място не остана, за тротоарите няма какво да говорим.Общо взето всеки се спасява както може.
Най-напред - нещо очевидно и необоримо: В София колело се кара около 5-6 месеца. Затова е логично предложението по спорни места като "Раковски" велоалеята да бъде сезонна. Примерно от април до края на октомври. През късната есен и зимата просто няма велосипедисти. Снощи видях един, пердашещ с колело, покрит с някакви найлони. Но един единствен. На други места - по широките тротоари, както например покрай "Гоце Делчев", няма проблем. Алеята си стои и зиме и лете. Макар през зимата да не се мяркат велосипедисти, естествено. Друго - общината иска да ни качи всички на колелета. Добре. Но всички ли? До към 60-годишните, става. Но по-възрастните? И те ли ще пердашат с велосипеди? И накрая, защо наистина велоалеята на "Витоша" прекъсва точно преди свободната от коли част? Колелетата са опасни за пешеходците? Ами обозначете велоалеята.
На витошка където е чудесно за колело е забранено. На Раковска където е абсурдно за каране има велоалея. На около 500 метра са. Това трябва да е световен пример как не се прави.
Не само че трябват етажни гаражи но и трябва малко мисъл и градоустройство. Защо не затворят някоя от паралелните улички на Раковска и да я направят 100% само за колездачи. Хората които живеят на тази улица ще има специални пропуски и ще могат само да паркират или да спират за разтоварване но не и да карат по улицата. Прави се с метални, подвижни бариери, които се отватят с карта пропуск. Клездачите могат да си крат и да ги заобикалят но живеещия на улицаъа шофьор трябва да слезне и да си отключи бариерата с карта и ще може да има достъм само в пряката на която живее. Така колездачите ще имат спокойствие и безопасност. Живущите там ще имат тишина. А Раковска която е оживена улица и се нуждае таксите и зареждащи камиони да спират често ще си е само за коли и велосипеди ще бъдат забранени там. Да ама Не, трябва да покажем че и ние сме Рвропейци и имаме велоалеи но къде са и как работят ..... не е важно. Важно е с малкия сбегорин напред.
California Über Alles
Това на Раковска граничи с безумие.С нетърпение чакам зимата и снега .Да питам велоактивистите ,какво правим ако нещо се насметат и вземат та паднат на платното за автомобили на метър два пред движеща се кола,тролей и тн.Само питам щото вчера едни деца на видима възраст 10-12г караха скейтове и тротинетки по велоалеята.Досега не бях виждал такова нещо по Раковска.Помислиха ли за почистването на снега зимата ?Големият снегорин ще кара 50см поне в ляво за да не събере огражденията ,и всичко ще изсипе на велоалеята.да видим как ,ще изчистят самата велоалея от снега.Зимата аз лично като водач на МПС бих пъплил след колоездача от страх да не падне пред мен и да го сгазя /щото аз ще съм винонен/ и изобщо няма да ми пука ,че колоната зад мен е половин километър.Ако ще спазваме стриктно закона ,не си поръчвайте такси на Раковска,не се качвате и не слизате от такси на Раковска.Камионите за смет не минават по Раковска /защото нарушават закона/има знаци и табели забранено спирането и престоя.
Не карам колело в София, защото е повече от опасно, но като пешеходец, мога да кажа, че става все по-опасно за пешеходците по тротоари и градинки, заради велоалеите.В градинката Кристал, няма никакво място да се върви, след поредната безумна велоалея, да не говорим пък за детска количка, който бута.Освен да се минава през тревните площи, друго няма. В бързината си да създават "блага" за велосипедистите, столичните управници, градят абсурди.Нито за пешеходци, нито за автомобили, още по-малко пък, за колоездачите, е удобно.Само конфликти възникват! Гарантирано от посткомунистите от ГЕРБ!!!
Не, селяците без колела винаги са на почит. И булевард "Витоша" им го направиха селско стъргало без велоалея. Да си се чувстват като у дома "НА главната".
И защо трябва нещо да е "в по-малка степен" удобно на някой? Що за простотия!
БКП = БСП = СДС = ДПС = НДСВ = ГЕРБ = Мафия! The Revolution Will Not Be Televised
фандъка доста свинщини насъбра за последните 2 седмици. да не са решили да клатят на тиквич 3 или просто толкова си могат?
софия е срам. с такъв бюджет можеше да изглежда като средноевропейски град, а в момента всичките ремонти които се правят са с качество подхождащо за някоя бивша африканска колония в гражданска война...
Точно тъй - дай да бутнем 2-3 от театрите и да направим паркинзи там, а? И без това театрите са 5-6 по Раковска, а паркинг нито един, пък свободно място другаде няма.
А какво им пречи на всички, които имат работа по Раковска, да дойдат с тролея? Ако толкова им се вози в автомобил, има и таксита. Аз не знам друг град по света, в който всеки който иска тръгва за центъра с колата си и я паркира там безплатно. Особено в милионен град е ясно, че това е невъзможно - колкото повече места има за паркинг, толкова повече коли ще се трупат в центъра, докато съвсем се задръсти - както при нас. По света това отдавна са го разбрали и ограничават по всякакъв начин колите в центъра - паркинг няма, скъпо е, някъде и пари им вземат (Лондон), другаде им искат Евро-5 (Германия) - защото центъра е за пешеходци.
На мен ми е чудно, колко от изходилите се по темата някога са минавали с колело по Раковска. Аз лично минавам редовно от там и с колело и с кола и пеша. Та... велоалеята е генерално ОК и има място за нея там и точно там и е мястото. Изработката обаче беше прибързана и недомислена. Първо я нарисуваха как дойде. Вдигна се рев, че е неудобна за всички ( и за коли и за велоспиедисти) и започнаха да я преправят, сложиха ограничители, очертаха ЕДНА лента по цялата дължина на улицата, което беше правилно и в момента като цяло е прилична. Остава да оправят кретенията с десния завой на Гурко, че е абсурдно в момента, както и да почнат да контролират да не се спира по алеята. Виж, това в градинката на Кристал не съм го виждал, та не мога да коментирам, но звучи като идиотщина да. Трябва да си е пешеходно там, не е мястото на колоездачите при пешеходците
Защо не правят велоалея в частта на "Витоша" без автомобили? Защото май наистина няма място. Трябва да притеснят мутрите със заведения, заели почти всичко. Да ги поотместят. Но или кураж нямат, или играят рушвети.
До коментар [#11] от "antikvarno":Не, просто използването на коли за ходене на кафенце в центъра или редовно ходене на работа трябва да намалее. Тогава и въздухът ще е по-чист, няма да има задръствания, хората ще са по-здрави и по-засмени :)
А как предлагаш да стане редовното ходене на работа? Не всички имат да отделят час и половина, за да ходят с претъпкания и нередовен градски транспорт (тук изключвам тези, до които стига метро)?!
чесно да ви каа отсечката преди Гурко е мн малоумна (архитекта одобрил проекта е за уволнение) за останалото съм ОК. Преди така и така сички се движеха по една кола в лента тук таме спираше някой на авариики и правеше проблем. Сега просто няма да спира на авариики - а и за тъпите коли грам не ми пука. Иам и кола иам и велосипед ходя и пеша - просот софиянци тряя се отучиме в центъра да висиме с коли
Като идея е добре но като решение-едва ли. За многоетажните паркинги съм съгасен, Изключително ефикасен начин да се разтовари движението. Скоро ползвах услугите на такъв в една близка балканска столица. Ами какво да кажа-само суперлативи. Софийската община, обаче, предпочита да копае под земята. Със сигурност разполага с градски терени, върху които могат да се построят подобни конструкции но изглежда моловете са по- примамливи.
Трябва да има вело алеи за по-еко столица. И без деуго когато нямаше това половин-платно се ползваше за паркиране на коли.
И хубаво сасе сетили, ама както обикновенно няма ксчествен контрол! За синя зона няма грижи. Защо? Защото са частно дружество, на което съда бетонира липсата на контрол на приходите и нужната прозрачност при все, че е е създадено от общината. Грозна история.
Държавния апарат взе, че се научи как да е ефективен във взиманията и харчанията си, но все още умисъл как да се прилагат нови решения - няма!
Относно зареждането на магазини на централната улица: мама му стара що няма проблеми в един Лондон или Париж? Що?!? Защото там си има табели: зареждане след вди колко си часа. Ама 23 часа е късно - еми няма да си доставчик. Ама няма кон да работи в магазина - ми правиш си го в Люлин - и там се печелят пари.
Трябва да има вело алеи за по-еко столица. И без деуго когато нямаше това половин-платно се ползваше за паркиране на коли.
И хубаво сасе сетили, ама както обикновенно няма ксчествен контрол! За синя зона няма грижи. Защо? Защото са частно дружество, на което съда бетонира липсата на контрол на приходите и нужната прозрачност при все, че е е създадено от общината. Грозна история.
Държавния апарат взе, че се научи как да е ефективен във взиманията и харчанията си, но все още умисъл как да се прилагат нови решения - няма!
Относно зареждането на магазини на централната улица: мама му стара що няма проблеми в един Лондон или Париж? Що?!? Защото там си има табели: зареждане след вди колко си часа. Ама 23 часа е късно - еми няма да си доставчик. Ама няма кон да работи в магазина - ми правиш си го в Люлин - и там се печелят пари.
Ти си оптимист бе :) Никой нищо не е одобрявал. Първо там го бяха оставили без алея, щото явно не са могли да го измислят как. Добре ама им сипаха в нета че баш там дето е най-кофти са оставили хората да се опраат как могат и леля Данче брже реши проблема с това недоразумение
И под тази тема борци ЗА многоетажни обществени паркинги: Това първо е мит и второ не решава никакви проблеми: 1. Посочете парцел в кадастъра 2. Стойност на парцела. 3. Стойност на строежа. 4. Стойност на поддръжката. 5. Стойност на охраната. 6. Какъв трябва да е капацитетът на тези съоръжения в София за да решат въпроса с половин милион коли? 7. Дотук се вижда, че не може да е безплатно ползването му - а ако наоколо е безплатно паркирането, колко ще влязат. Колко ще струва ползването на паркинга -...лв/час, .../ден? 8. Ако входно/изходната пътна инфраструктура към такъв паркинг е под прозореца ви т.е. денонощен шум и мръсен въздух, ще се съгласите ли? - Никога няма да мине обществено обсъждане. И ОСНОВНОТО: 9. Не се решава проблема с трафика на лични МПС т.е. не се решава въпроса с висенето в задръствания на градския транспорт и той продължава да е непривлекателен. 10. Не се решава проблема с трафика на лични МПС и продължаваш да се тровиш с мръсен въздух и да си жертва на шумово замърсяване - трафикът е основен източник на шум.
Не е нужно да ходим до Лондон и Париж. По ул. Гурко също няма място за спиране и има задръствания, но там никой не пита: Как ще спрем за сандвич? Как ще заредим лафката? Откъде ще мине линейката? Когато искаш да спреш, просто завиваш в някоя уличка. и оттам пеша 20 метра или с количка (ако зареждаш).
Уникална простотия е точното определение за поредната "приятна" изненада , която поднесе на шофьорите Столична община. На пешеходната "Витошка" нямало място /!?!/ за велоалеи ..... та трябваше Раковска да се направи непроходима за автомобили. Защото вече 3 км. по "Раковска" се минават за минимум 30 минути в час пик.
Преградките на велоалеята по Раковска са монтирани наобратно. Светлоотразителите би трябвало да са от вътрешната страна на улицата, така че да се осветяват от фаровете на колите, сътветно шофьорите да виждат по-добре къде е демаркационната линия, която не трябва да пресичат. Това става ясно и от факта, че (месец и половина по-късно) същите са монтирани както трябва на бул. Дондуков. Кой ще отговаря за това?
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
pm
Рейтинг: 479 НеутралноЩе трябва да се цивилизоваме. Недоволните ще свикнат - колелото трябва да е приоритет!!
"Лошото е, че [българите] оставиха истинските си политици вън от властта, вкарвайки в парламента само олигархичните корпорации."schwimmwagen
Рейтинг: 1758 НеутралноЗимата ще почистват с малкото снегоринче на л-т Грубер :). Наистина "уникална простотия".
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."blaf
Рейтинг: 671 НеутралноТрябват многоетажни паркинзи за обществено свободно ползване.
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2661 НеутралноОпределено екстремните любители на адреналина и големия риск за живота , могат да пробват ул. Раковска с велосипед, аз пробвах и ми хареса,но повече няма да го направя!
Libertarianism is just anarchy for rich peopleCara Mia
Рейтинг: 340 НеутралноБоже,пази велосипедистите на тази велоалея!
antikvarno
Рейтинг: 789 НеутралноПоредната идиотщина!
Задръстиха града с тези псевдо вело алеи.
ot Bansko
Рейтинг: 582 ЛюбопитноТова някаква шега ли е?
Chubachubs
Рейтинг: 653 НеутралноФандъкова да се свърже с кмеството в Амстердам и да взима ноу хау от там как се правят вело алеи, мисля, че има доста хляб да изядем, докато се направи удобна велоалея за всички - велосипедисти, пешеходци и в по-малка степен автомобилисти.
vtl53383951
Рейтинг: 273 Неутрално"Имам магазин на улица " Раковски". Как да го зареждам със стока - с хеликоптер или с дрон?" ...
Еми както зареждат магазините по Витошка, спираш в най-близката улица и носиш или буташ!
Или както Лидъл и Била зареждат обектите си на Раковска - след 12-1 вечерта когато няма трафик и не пречат на никой ...
ikar_01
Рейтинг: 512 НеутралноНаистина тази велоалея е голямо недомислие. На една натоварена и тясна улица като Раковски са направени две платна за велосипедисти и по две за автомобили. Стават уникални задръствания. А по улицата върви и градски транспорт, който все още не е летящ.
antikvarno
Рейтинг: 789 НеутралноОртопед ли си или пулмолог?
Защото за всички е ясно, че вело алеите трябва да са далече от колите или поне оградени.
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2661 НеутралноВ центъра на София въпреки либералната интервенция срещу инвалиди и пенсионери все още живеят много хора които са си и доста цивилизовани и имат нужда от достъпна градска среда, защото улицата беше нещо като българския "Бродуей" това ,че ГЕРБ направи от улицата рампа за разтоварване на немски бакалии, веригите за алкохол ,аптекарските картели и всякакви "джънк фууд", арабски дюнери и т.н. не значи ,че улицата не е цивилизована а даже обратното повече от век беше такава!
Libertarianism is just anarchy for rich people
NMink
Рейтинг: 395 НеутралноВинаги ще има кой да мрънка, докато накрая не свикне. Това е положението. Свиквайте, ще има все повече велосипедисти, колкото и да не радва шофьорите тази новина.
Успех на пионерите, които се борят да си проправят път с велосипед.
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2661 НеутралноВитошка", където вместо велоалеи в момента има прекалено много заведения, големи саксии и фонтани? Как ще минават линейките?
Libertarianism is just anarchy for rich people_______________
.... линейките ама ако стане някой пожар могат да го загасят само така:
https://www.youtube.com/watch?v=-ZkV64GJihA
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2661 НеутралноЯвно някой хора са открили ,че има много хляб във велоалейте!
Libertarianism is just anarchy for rich people
tvr18355030
Рейтинг: 462 НеутралноТи ли ще дадеш парите за въпросните паркинги?
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 3865 НеутралноПоредното "гениално"постижение на ГЕРБ и на фандъкова.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!tvr18355030
Рейтинг: 462 НеутралноЕхх, добре си беше София без велоалеи, въобще нямаше задртствания тогава....
cinik
Рейтинг: 2263 НеутралноРешението е безкрайно просто - затваряне на улицата за автомобили. Градски транспорт, зареждащ транспорт - стига толкова за улица край жълтите павета. Графа и площада пред Невски като станат готови, ще стане идеално да ги свърже една улица без коли.
По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупция13
Рейтинг: 284 НеутралноСтрува ми се, че така изградени вело алеи на толкова натоварени от трафика места трябва да бъдат сезонни! Въпрос на елементарна статистика е колко хора се придвижват с велосипед през студените и топлите месеци!
ИванКар
Рейтинг: 284 НеутралноИ на това му викат велоалея? Само една жълта маркировка не гарантира нито използваемост, нито безопасност, нито нерикосновеност. Живеех близо до кръстовището "Дондуков" - "Раковска" и зная колко итензивно е движението там, та тая "велоалея" е отбиване на номера или зорлен напъване без нужда... Би могла да се разположи в паралелните тихи улички около "Раковска".
Храбър
Рейтинг: 2836 НеутралноАко има малко повече търпение и толерантност всичко ще бъде добре!
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"Във Виена (примерно) как може?
pm
Рейтинг: 479 НеутралноДо коментар [#11] от "antikvarno":
"Лошото е, че [българите] оставиха истинските си политици вън от властта, вкарвайки в парламента само олигархичните корпорации."Не, просто използването на коли за ходене на кафенце в центъра или редовно ходене на работа трябва да намалее. Тогава и въздухът ще е по-чист, няма да има задръствания, хората ще са по-здрави и по-засмени :)
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 3865 НеутралноДо коментар [#19] от "cinik":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Точно - има достатъчно улици , подходящи за целта. Ама калинките мразят да мислят.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 3865 НеутралноДо коментар [#20] от "13":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!и това е вярно.
yellow_hater
Рейтинг: 284 НеутралноКолоездачите (някои) ще продължат да правят каквото си искат. И не само те. Мотористите са друг пример.
Всичко е до личностен манталитет.
ZEN
Рейтинг: 320 НеутралноЗа протокола.
Не е ясно какво мозъчно увреждане е необходимо да има човек, за да кара колело по улиците в СФ.
Аз също карам колело - предимно за кеф обаче в Борисовата, а ако слизам към центъра, винаги по тротоарите. Не съм се прежалил до степен на самоубийство, че да карам по улиците...
Тия велоалеи са като един парапет в Деветашката пещара, който ти пречи да се удавиш в дълбоката 10см рекичка вътре - да усвоим едни пари, като резултата е милиционерски, както всички виждат.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 3865 НеутралноДо коментар [#23] от "pm":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Ами оправете градския транспорт - и това е елементарно.
султана глаушева
Рейтинг: 340 НеутралноВсяка велоалея е крачка в правилната посока. София е за хората, а не за ламарината! Както първо да се махнат всички кочи, които паркират по тротоари и улични платна. Имаш ли гараж или платено паркомясто, караш кола, нямаш ли, не караш! Тези, които сме инвестирали в гаражи или си плащаме за паркоместа, глупаците ли сме? Е, като се разчисти от колите на тарикатите, велоалеите няма да са пречка!
Мърфи е оптимист!КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 3865 НеутралноДо коментар [#29] от "султана глаушева":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!На тази улица не е мястото за велоалея. още по-малко в този ѝ вид. Скоро ще има жертви.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1734 НеутралноРазкошна дебилщина е тази велоалея. Гербавите очевидно действат с омраза към гражданите си. Тук прозира и една друга цел обаче - понеже тази идиотщина никой няма да я ползва, както впрочем никой не ползва и останалите им идиотски велоалеи, в един момент ще ни кажат - ето, видяхте ли, опитахме, никой не кара колело, махаме велоалеите. Дотогава пък, ще могат да се похвалят за евро председателството, че градът ни има вело инфраструктура.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКСтрашни измекяри са тия и достигат нови висини ежедневно.
legaltk
Рейтинг: 395 НеутралноСлед една година бих желал да знам колко велосипедисти са минали оттам? Проста статистика моля .....?
Читател
Рейтинг: 1459 НеутралноПриветствам всяка двулентова велоалея, които са доста оскъдни в София! Личният ми опит сочи, че единичните велоалеи са изключително неудобни, когато насреща идват други колеги на две колела или други се опитват да ме задминат, бързайки за някъде. В болшинството от тези ситуации аз съм този, който прави място и това непрекъснато накъсване на движението може да ме откаже да карам в София, въпреки огромното ми желание. Така че смятам, че тази велоалея е стъпка в правилната посока. Четох и аргументи "против" от спецове в колоезденето, но явно всеки разглежда нещата от личната си камбанария. Поздравявам Общината! Мрънкачи винаги ще има.
И, да, още по-голямо предимство трябва да има за пешеходци, велосипедисти и обществен транспорт. Това е пътят към цивилизоването на градовете ни и съответно намаляването на шума и замърсяването на въздуха.
ZEN
Рейтинг: 320 НеутралноВ статистиката е добре да има графа "Оцелели".
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
осмоъ
Рейтинг: 423 Неутралнокакто и преди съм казвал по повод подобни софийски "велоалеи": иска ми се да видя този който я е проектирал как ще мине по нея в някой по натоварен час от деня. следващия път да се консултират с някой който реално се придвижва с велосипед през центъра на софия в ежедневието си. смятам че така може да се получи далеч по практично и удобно за всички участници в движението.
Читател
Рейтинг: 1459 НеутралноКолкото до "Витошка" - от бул. "Патриарх Евтимий" до Съдебната палата - и аз питам защо е затворена за колоездачи? На мен ми бе доста приятно да минавам оттам, разбира се, съобразявайки се с пешеходния трафик, но взимайки предвид забраната, престанах да го правя. Столична община има още много какво да направи, за да стимулира велодвижението в града и то целогодишно.
Читател
Рейтинг: 1459 НеутралноДо коментар [#35] от "КМЕТ В СЯНКА":
Нямам наивна герберастка теория, колега. Нещо сте се объркал.
Колкото до бай Мангау и кюмбето му - този и другите проблеми, свързани с чистотата на въздуха могат да се решат, ако има политическа воля за това. За тези 28 години не съм видял нито една политическа сила, която иска да решава основните проблеми на народа и на отделните населени места, с някои изключения на личностно ниво.
koz
Рейтинг: 442 НеутралноТези малки пластмасови преградки са много красиви, но, след като през тях минат 100 маймуни, ще се счупят.
Трябва да има бетонни, по-високи прегради като тази, за да се научим, че не се кара по велоалея.
http://zapernik.com/wp-content/uploads/2017/07/02-68.jpg
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 3865 НеутралноДо коментар [#39] от "koz":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!и тогава какво правим с тролеите ?
rainbou1
Рейтинг: 1100 НеутралноНе знам колко е правилна тази алея, но движението в София е станало ад и аплодирам всяка мярка за намаляне на автомобилите. За съжаление мерките са много и ако бъдат приложени повечето, този който ги е приложил няма да бъде избран повече :) А аз бих осеял града с камери, щото не може всеки да пуска аварийки и да е решил, че има право да паркира някъде...
Jessika
Рейтинг: 1557 ГневноНа мен ми изглежда пълно безумие.
Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”Софианец
Рейтинг: 615 НеутралноНай-добре автомобилите (заедно с водачите) да ги заровим под улиците - да си карат там. А отгоре, цветя, трева, пеперуди, коне и магарета. Пълна селска идилия......Бой по автомобилите....
Я вижте как е в Европа (Евростат 2015г.) - от 31 големи градове, София е в първата четворка по пътуване с обществен транспорт и в последната десетка по използуване на лични автомобили.
И прочетете какво е "споделено пространство", но за интелигентните градове и население, а не за селските управници и жители. Аматьори.
Dreadlord
Рейтинг: 727 Неутрално"Селянин с колело" ли е героят на деня? Велосипедалистите стават много нагли, но имат още много да настигат мотористоидите.
Who is General Failure and why is he reading my disk?Napster
Рейтинг: 284 НеутралноДо коментар [#16] от "tvr18355030": Само с последната вноска за онова желязо увито в найлони и сложено под навеси (да за БеляНе става дума) щяха да се изградят десетки паркинги... май сумата беше около 1.3млрд лв. За КТБ и десетина още подобни щуротии няма да пиша...
Софианец
Рейтинг: 615 НеутралноИ нещо извън темата - за този главен архитект: Щял да определя цвета на сградите. Всеки квартал в определен цвят. Предлагам, СО да му гласува и определя цвета на бельото и чорапите му.
Я да каже в последните 10 години, колко километра нови улици са построени в София. Той - цвета му е проблема.... цвета на сградите (утре и цвета на килотите)...
Софианец
Рейтинг: 615 НеутралноИ нещо извън темата - за този главен архитект: Щял да определя цвета на сградите. Всеки квартал в определен цвят. Предлагам, СО да му гласува и определя цвета на бельото и чорапите му.
Я да каже в последните 10 години, колко километра нови улици са построени в София. Той - цвета му е проблема.... цвета на сградите (утре и цвета на килотите)...
basilicum
Рейтинг: 775 Неутрално"Наоколо не се виждат полицаи, които да следят за подобни нарушения и да ги санкционират."
А къде въобще се виждат те, господата полицаи, къде кого глобяват, къде въдвориха ред в системата за транспорт, че и на всичко отгоре да искат увеличения на заплатите ? Имаме най-разплутия сектор вътрешна сигурност в цяло ЕС с най-плачевни резултати. По-скоро е време за масови уволнения -от горе до долу!
10 стинки
Рейтинг: 506 НеутралноНяма оправия в тая Шопия... Трябва да се събаря на едро и да се проектира наново.
Една шепа хора останахме, колкото средно китайско градче, а не можем да се справим на тая богата земя... Колко да сме смотани!basilicum
Рейтинг: 775 НеутралноДо коментар [#49] от "10 стинки":
особено ужасните панелки, колкото и добре да им е на обитаващите хлебарки
tiger
Рейтинг: 461 НеутралноХубаво е да има велоалеи, но те не могат да съществуват навсякъде. Със сигурност не на улици, които и без това са много тесни. Не може да караш хората да се качат на колела, за да минат през "Раковски" и след това да се озоват в "нищото". Ако има завършена велосипедна инфраструктура, която да свързва града от край докра, тогава да дойдат и да затворят и "Раковски". Сега едиснтвено създават хаос и задръстване. Да не говорим, че през зимата тази велоалея ще се ползва от 20 човека, а сотици и хиляди, ще горят бензин в задръствания и ще замърсяват въздуха. Прогнозата ми за тази велоалея, е че няма да просъсществува дълго. Със сигурност тя е пример за пълната липса на цавършена идея за организацията на движението в София.
doxen
Рейтинг: 610 НеутралноПоредното отчайващо малоумие на мозъчно скопените едноклетъчни организми паразитиращи в столична община.
doxen
Рейтинг: 610 НеутралноДо коментар [#48] от "basilicum":
Не се виждат, затова са полицаи да се крият в храстите и да дебнат от засада.
dnevnikar
Рейтинг: 4124 НеутралноUNITED EU UNION
Айде да не се изфъргате.
Невски е аутсайдер по отношение Раковски.
При Невски се събират Оборище, Париж, Московска и т.д.
Раковски минава/заминава встрани и нема нищо общо.
"Георги С. Раковски" – или "Раковска" както е по-известна сред софиянци, е емблематична централна улица по ред забележителни причини:
тук са сградите на десетина столични театри, българският "Бродуей" преминава и покрай Централния военен клуб, храм-паметника "Свети Александър Невски", Националната опера и балет, две ключови министерства, НАТФИЗ, пресича площад "Славейков"..."
penetrating
Рейтинг: 8598 НеутралноНа други места по света боята е достатъчно възпиращо средство, но то е само защото работи полицията и съда...
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertДа огледат още веднъж натовареността, могат частично да качат трафика на тротоара, алеята да бъде с различна ширина, да се смесва с автомобилите.... има толкова много решения за да може пътят да се използва ефективно и безопасно.
transvaal
Рейтинг: 617 НеутралноПълна безсмислица са тия велоалеи при това тъпо градоустройство. Най-належаща е нуждата от парко-места и от повече ленти за движение на автомобилите. Колелото е добро само за равнинни терени. Условията в София не са за колело. Тия тъпотии застрашават безопасността на движението за всички участници. Приоритет трябва да се дава на автомобила - личният превоз генерира много повече работни места, много по-голям паричен оборот и допринася за икономиката. Американците са го разбрали още преди 100 години. Уж модните вегански, велосипедни, еко и пр. тенденции носят негативи за икономиката и не е нужно да се подпомагат от държава и общини. Пълни глупости. Заради шепа бициклетисти се създават абсолютно ненормални условия за движение - бях в България наскоро и на свой гръб опитах безобразното движение и най-вече паркиране в София!
radost.petrova
Рейтинг: 278 НеутралноВелоалеята по ул. Г.С.Раковски е прилична, с изключение на организацията на няколко кръстовища. На тези които им пречи точно велоалеята, нека си спомнят колко паркирали коли и импровизирани стоянки на таксита имаше на мястото на велоалеята само допреди десетина дни. Паркирането по тази улица винаги е било забранено, но мързеливата ни община го толерира. Излиза че проблема е в спазването на правилата. Има много още какво да се направи, за да подобри движението в центъра. Едни правила за часове за зареждане, сметоизвозване и обслужване на обекти в целия център ще решат донякъде нещата с масовото спиране на аварийки. Още малко работа по градския транспорт и ще може да се ползва с удоволствие. И още малко мозъчно усилие по избори, че да се избере правилният управник, който наистина може да свърши всичко качествено и достатъчно бързо. И то преди да сме се избили по улиците, щото не виждаме по далеч от носа на трошката, която ползваме за чадър.
Stanko
Рейтинг: 229 НеутралноКолелоте е преди всичко ПТС, а едва СЛЕД ТОВА за кеф. Да не говорим, че очевидно сте нагъл селяндур щом карате колело по тротоарите. Тротоарите са за пешеходци!!!
Stanko
Рейтинг: 229 НеутралноАз лично съм принципно против велоалеи по малки и средни улици, където се кара с ниска скорост. Достатъчно е да се следи СТРОГО за спазване на ЗДП и особено за неправилно паркиране и карането на велосипед ще е напълно безпроблемно. Мястото на велоалеите е извън центъра, по скоростните трасета, особено където преминават тежкотоварни автомобили. Околовръстното например трябваше да има велоалея, на ул. "Раковски" такава не е необходима.
neut
Рейтинг: 506 НеутралноПърви стъпки към пълната забрана на автомобилното движение в центъра
In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the restGopeто
Рейтинг: 1682 НеутралноДо коментар [#10] от "ikar_01":
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян ПетровВелоалеята има за цел да намали автомобилния трафик. Ако хората започнат да ползват по-често градски транспорт, то по Раковска ще останат тролеите и по-малко автомобили. И по-малки проблеми с придвижването.
Stanko
Рейтинг: 229 НеутралноВ южна държава това е фантастика. Единствено пълна забрана на автомобили в центъра ще има ефект.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1734 НеутралноДо коментар [#59] от "Стоян":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКПо околовръстното, вместо през центъра? Велоалея?
Мдааа... наздраве!!!
Darth Plagueis
Рейтинг: 1734 НеутралноДо коментар [#33] от "Читател":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКАма ти верно ли мислиш, че тая велоалея е стъпка в разширяването на велоинфраструктурата и намаляването на автомобилния трафик? Бе стига с тоя наивитет бе хора!
ZEN
Рейтинг: 320 Неутрално[quote#58:"Стоян"][/quote]
Стояне, Стояне...
Нека съм нагъл, нека съм селяндур, но жив такъв.
Нека се разберем.
Влезте първом в НС, предложете Закон в който се определя точно какво представлява велосипеда и определете в този закон къде точно може да се кара, като преди това създадете, пак в закона, безопасни условия за ползването на това превозно средство и чак ТОГАВА ми обяснявайте аз какъв съм и велосипеда какво е.
До тогава си затваряй глупавата уста!
basilicum
Рейтинг: 775 НеутралноДо коментар [#58] от "Стоян":
тя за тва полвин София паркира по тротоарите
todorus
Рейтинг: 284 НеутралноПодкрепям изграждането на велоалеи в София, но за съжаление тази на Г.С. Раковски е недомислена и то в много аспекти.
antonio_vivaldi
Рейтинг: 1168 НеутралноВ Букурещ преградите за велоалеите са високи около метър, а тук някакви смешни преградки. На фона на ниската култура на движение, подобни имитации са направо смешни.
dxk34536790
Рейтинг: 8 НеутралноПешеходците по градинката Кристал и те ли трябва да се "цивилизоват"?! Като например да спрат разходките, понеже някой колоездач може да ги убие?
dxk34536790
Рейтинг: 8 НеутралноДа няма велоалея по Витошка, за да направят такава по Раковски е връх на кретенизма!
Darth Plagueis
Рейтинг: 1734 НеутралноДо коментар [#70] от "dxk34536790":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКЪ... тук не. На Витошка не трябва да има велоалея. За останалото си прав.
彼得。斯托亚诺夫
Рейтинг: 463 Неутралноайде фандъкова и тоз главен архитект от червен брег клекнаха пред велоталибаните. тези (велоталибаните) са като болшевиките през 1917 г - малко, но много арогантни и гласовити. цяла софия по мед и масло върви, та докараха един датчанин да даде акъл как да убием трафика и да пуснем велоталибаните масово. и ще цъфне софия и ще върже. аман от идиоти!
-- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28Stanko
Рейтинг: 229 НеутралноПърво да те поздравя с добре дошъл в нашия град!
Второ ще те светна, че явно по тъмна доба съм отишъл в НС, предложил съм такъв закон и той е приет. Странния, непознат и енигматичен "Закон за движението по пътищата", който в частта си за велосипедите почти не е променян откакто си роден. Според него “Велосипед е пътно превозно средство най-малко с две колела, което се привежда в движение с мускулната сила на лицето, което го управлява, с изключение на инвалидните колички."
Освен това категорично е отбелязано, че единствено ДЕЦА до 12 години могат да карат по тротоар!!! Да не говорим, че велосипеди без фар и звънец изобщо са ЗАБРАНЕНИ за движение в града. Много се съмнявам твоя велосипед да отговаря на тези условията.
Най-вече заради такива като вас, а не толкова заради кмет, община или дори шофьори, карането на велосипед в София ще е проблематично още дълго време.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 3865 ВеселоДо коментар [#68] от "antonio_vivaldi":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!като сложиш бетона къде ще минават тролеите , мамин ?Втори път питам.
grajdanin1
Рейтинг: 820 НеутралноДо коментар [#3] от "blaf":
"Трябват многоетажни паркинзи за обществено свободно ползване."
Мечтата на Андрешко - ако може малко келепирец. И съдейки по одобрението, на което се радвате андрешковците са преобладаващо мнозинство сред нас. Само че, както се казва, внимавайте какво си пожелавате, защото може да се сбъдне. Сега си предствете, че на площад Батемберг се изигне безплатен 10 етажен паркинг (някой филантроп е платил). Ами нали всички Андрешковци на 100 километра около София ще се втурнат натам с колите си и тогава днешните задръствания в София ще ви се сторят идилия.
kotyo
Рейтинг: 8 НеутралноИ като шофьори и като велосипедисти сме еднакво неуважителни към останалите в движението.Не съм видял велосипедист да спре на пешеходна пътека.Карат също като повечето шофьори.Да му мислят пешеходците, за тях място не остана, за тротоарите няма какво да говорим.Общо взето всеки се спасява както може.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 3865 ГневноДо коментар [#76] от "kotyo":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!в нормалните държави пешеходците са на първо място. тук са на последно.
Гарантирано от мутромилиционерите. Доказателство - "умните" светофари !!!
nik_77.
Рейтинг: 1860 НеутралноНай-напред - нещо очевидно и необоримо: В София колело се кара около 5-6 месеца. Затова е логично предложението по спорни места като "Раковски" велоалеята да бъде сезонна. Примерно от април до края на октомври. През късната есен и зимата просто няма велосипедисти. Снощи видях един, пердашещ с колело, покрит с някакви найлони. Но един единствен. На други места - по широките тротоари, както например покрай "Гоце Делчев", няма проблем. Алеята си стои и зиме и лете. Макар през зимата да не се мяркат велосипедисти, естествено. Друго - общината иска да ни качи всички на колелета. Добре. Но всички ли? До към 60-годишните, става. Но по-възрастните? И те ли ще пердашат с велосипеди? И накрая, защо наистина велоалеята на "Витоша" прекъсва точно преди свободната от коли част? Колелетата са опасни за пешеходците? Ами обозначете велоалеята.
martinio
Рейтинг: 507 НеутралноНа витошка където е чудесно за колело е забранено. На Раковска където е абсурдно за каране има велоалея. На около 500 метра са. Това трябва да е световен пример как не се прави.
Pontif New Dnevnik SUCK
Рейтинг: 1869 НеутралноНе само че трябват етажни гаражи но и трябва малко мисъл и градоустройство. Защо не затворят някоя от паралелните улички на Раковска и да я направят 100% само за колездачи. Хората които живеят на тази улица ще има специални пропуски и ще могат само да паркират или да спират за разтоварване но не и да карат по улицата. Прави се с метални, подвижни бариери, които се отватят с карта пропуск. Клездачите могат да си крат и да ги заобикалят но живеещия на улицаъа шофьор трябва да слезне и да си отключи бариерата с карта и ще може да има достъм само в пряката на която живее. Така колездачите ще имат спокойствие и безопасност. Живущите там ще имат тишина. А Раковска която е оживена улица и се нуждае таксите и зареждащи камиони да спират често ще си е само за коли и велосипеди ще бъдат забранени там.
Да ама Не, трябва да покажем че и ние сме Рвропейци и имаме велоалеи но къде са и как работят ..... не е важно. Важно е с малкия сбегорин напред. California Über Alles
Павел Вълев
Рейтинг: 232 НеутралноАз вече минах с колело по въпросната велоалея. Чудесна си е, нищо ѝ няма! Стига сте мрънкали.
Крез
Рейтинг: 775 ЛюбопитноТова на Раковска граничи с безумие.С нетърпение чакам зимата и снега .Да питам велоактивистите ,какво правим ако нещо се насметат и вземат та паднат на платното за автомобили на метър два пред движеща се кола,тролей и тн.Само питам щото вчера едни деца на видима възраст 10-12г караха скейтове и тротинетки по велоалеята.Досега не бях виждал такова нещо по Раковска.Помислиха ли за почистването на снега зимата ?Големият снегорин ще кара 50см поне в ляво за да не събере огражденията ,и всичко ще изсипе на велоалеята.да видим как ,ще изчистят самата велоалея от снега.Зимата аз лично като водач на МПС бих пъплил след колоездача от страх да не падне пред мен и да го сгазя /щото аз ще съм винонен/
и изобщо няма да ми пука ,че колоната зад мен е половин километър.Ако ще спазваме стриктно закона ,не си поръчвайте такси на Раковска,не се качвате и не слизате от такси на Раковска.Камионите за смет не минават по Раковска /защото нарушават закона/има знаци и табели забранено спирането и престоя.
chinaski
Рейтинг: 388 НеутралноНе карам колело в София, защото е повече от опасно, но като пешеходец, мога да кажа, че става все по-опасно за пешеходците по тротоари и градинки, заради велоалеите.В градинката Кристал, няма никакво място да се върви, след поредната безумна велоалея, да не говорим пък за детска количка, който бута.Освен да се минава през тревните площи, друго няма.
В бързината си да създават "блага" за велосипедистите, столичните управници, градят абсурди.Нито за пешеходци, нито за автомобили, още по-малко пък, за колоездачите, е удобно.Само конфликти възникват!
Гарантирано от посткомунистите от ГЕРБ!!!
falcone
Рейтинг: 605 НеутралноДо коментар [#44] от "Dreadlord":
Не, селяците без колела винаги са на почит. И булевард "Витоша" им го направиха селско стъргало без велоалея. Да си се чувстват като у дома "НА главната".
Yadada
Рейтинг: 628 ГневноИ защо трябва нещо да е "в по-малка степен" удобно на някой? Що за простотия! БКП = БСП = СДС = ДПС = НДСВ = ГЕРБ = Мафия! The Revolution Will Not Be Televised
lol
Рейтинг: 1391 Неутралнофандъка доста свинщини насъбра за последните 2 седмици. да не са решили да клатят на тиквич 3 или просто толкова си могат?
софия е срам. с такъв бюджет можеше да изглежда като средноевропейски град, а в момента всичките ремонти които се правят са с качество подхождащо за някоя бивша африканска колония в гражданска война...
Камен
Рейтинг: 1098 НеутралноТочно тъй - дай да бутнем 2-3 от театрите и да направим паркинзи там, а? И без това театрите са 5-6 по Раковска, а паркинг нито един, пък свободно място другаде няма.
А какво им пречи на всички, които имат работа по Раковска, да дойдат с тролея? Ако толкова им се вози в автомобил, има и таксита.
Аз не знам друг град по света, в който всеки който иска тръгва за центъра с колата си и я паркира там безплатно. Особено в милионен град е ясно, че това е невъзможно - колкото повече места има за паркинг, толкова повече коли ще се трупат в центъра, докато съвсем се задръсти - както при нас. По света това отдавна са го разбрали и ограничават по всякакъв начин колите в центъра - паркинг няма, скъпо е, някъде и пари им вземат (Лондон), другаде им искат Евро-5 (Германия) - защото центъра е за пешеходци.
uq
Рейтинг: 1029 НеутралноДо коментар [#83] от "chinaski":
Не карам колело в София, защото е опасно но става опасно и за пешеходците... ми май просто си заплес или шубе
uq
Рейтинг: 1029 НеутралноНа мен ми е чудно, колко от изходилите се по темата някога са минавали с колело по Раковска.
Аз лично минавам редовно от там и с колело и с кола и пеша. Та... велоалеята е генерално ОК и има място за нея там и точно там и е мястото. Изработката обаче беше прибързана и недомислена. Първо я нарисуваха как дойде. Вдигна се рев, че е неудобна за всички ( и за коли и за велоспиедисти) и започнаха да я преправят, сложиха ограничители, очертаха ЕДНА лента по цялата дължина на улицата, което беше правилно и в момента като цяло е прилична. Остава да оправят кретенията с десния завой на Гурко, че е абсурдно в момента, както и да почнат да контролират да не се спира по алеята. Виж, това в градинката на Кристал не съм го виждал, та не мога да коментирам, но звучи като идиотщина да. Трябва да си е пешеходно там, не е мястото на колоездачите при пешеходците
nik_77.
Рейтинг: 1860 НеутралноЗащо не правят велоалея в частта на "Витоша" без автомобили? Защото май наистина няма място. Трябва да притеснят мутрите със заведения, заели почти всичко. Да ги поотместят. Но или кураж нямат, или играят рушвети.
T.M.
Рейтинг: 515 НеутралноА как предлагаш да стане редовното ходене на работа? Не всички имат да отделят час и половина, за да ходят с претъпкания и нередовен градски транспорт (тук изключвам тези, до които стига метро)?!
touchthis
Рейтинг: 300 Неутралночесно да ви каа отсечката преди Гурко е мн малоумна (архитекта одобрил проекта е за уволнение) за останалото съм ОК. Преди така и така сички се движеха по една кола в лента тук таме спираше някой на авариики и правеше проблем. Сега просто няма да спира на авариики - а и за тъпите коли грам не ми пука. Иам и кола иам и велосипед ходя и пеша - просот софиянци тряя се отучиме в центъра да висиме с коли
citoyen
Рейтинг: 1128 НеутралноКато идея е добре но като решение-едва ли. За многоетажните паркинги съм съгасен, Изключително ефикасен начин да се разтовари движението. Скоро ползвах услугите на такъв в една близка балканска столица. Ами какво да кажа-само суперлативи. Софийската община, обаче, предпочита да копае под земята. Със сигурност разполага с градски терени, върху които могат да се построят подобни конструкции но изглежда моловете са по- примамливи.
Дико
Рейтинг: 616 НеутралноТипично по Български:
Трябва да има вело алеи за по-еко столица. И без деуго когато нямаше това половин-платно се ползваше за паркиране на коли.
И хубаво сасе сетили, ама както обикновенно няма ксчествен контрол! За синя зона няма грижи. Защо? Защото са частно дружество, на което съда бетонира липсата на контрол на приходите и нужната прозрачност при все, че е е създадено от общината. Грозна история.
Държавния апарат взе, че се научи как да е ефективен във взиманията и харчанията си, но все още умисъл как да се прилагат нови решения - няма!
Относно зареждането на магазини на централната улица: мама му стара що няма проблеми в един Лондон или Париж? Що?!? Защото там си има табели: зареждане след вди колко си часа. Ама 23 часа е късно - еми няма да си доставчик. Ама няма кон да работи в магазина - ми правиш си го в Люлин - и там се печелят пари.
Дико
Рейтинг: 616 НеутралноТипично по Български:
Трябва да има вело алеи за по-еко столица. И без деуго когато нямаше това половин-платно се ползваше за паркиране на коли.
И хубаво сасе сетили, ама както обикновенно няма ксчествен контрол! За синя зона няма грижи. Защо? Защото са частно дружество, на което съда бетонира липсата на контрол на приходите и нужната прозрачност при все, че е е създадено от общината. Грозна история.
Държавния апарат взе, че се научи как да е ефективен във взиманията и харчанията си, но все още умисъл как да се прилагат нови решения - няма!
Относно зареждането на магазини на централната улица: мама му стара що няма проблеми в един Лондон или Париж? Що?!? Защото там си има табели: зареждане след вди колко си часа. Ама 23 часа е късно - еми няма да си доставчик. Ама няма кон да работи в магазина - ми правиш си го в Люлин - и там се печелят пари.
uq
Рейтинг: 1029 НеутралноДо коментар [#92] от "touchthis":
Ти си оптимист бе :) Никой нищо не е одобрявал. Първо там го бяха оставили без алея, щото явно не са могли да го измислят как. Добре ама им сипаха в нета че баш там дето е най-кофти са оставили хората да се опраат как могат и леля Данче брже реши проблема с това недоразумение
borkar
Рейтинг: 284 НеутралноИ под тази тема борци ЗА многоетажни обществени паркинги:
Това първо е мит и второ не решава никакви проблеми:
1. Посочете парцел в кадастъра
2. Стойност на парцела.
3. Стойност на строежа.
4. Стойност на поддръжката.
5. Стойност на охраната.
6. Какъв трябва да е капацитетът на тези съоръжения в София за да решат въпроса с половин милион коли?
7. Дотук се вижда, че не може да е безплатно ползването му - а ако наоколо е безплатно паркирането, колко ще влязат. Колко ще струва ползването на паркинга -...лв/час, .../ден?
8. Ако входно/изходната пътна инфраструктура към такъв паркинг е под прозореца ви т.е. денонощен шум и мръсен въздух, ще се съгласите ли? - Никога няма да мине обществено обсъждане.
И ОСНОВНОТО:
9. Не се решава проблема с трафика на лични МПС т.е. не се решава въпроса с висенето в задръствания на градския транспорт и той продължава да е непривлекателен.
10. Не се решава проблема с трафика на лични МПС и продължаваш да се тровиш с мръсен въздух и да си жертва на шумово замърсяване - трафикът е основен източник на шум.
Usted
Рейтинг: 395 НеутралноНе е нужно да ходим до Лондон и Париж. По ул. Гурко също няма място за спиране и има задръствания, но там никой не пита: Как ще спрем за сандвич? Как ще заредим лафката? Откъде ще мине линейката? Когато искаш да спреш, просто завиваш в някоя уличка. и оттам пеша 20 метра или с количка (ако зареждаш).
Snejana Slavcheva
Рейтинг: 8 НеутралноУникална простотия е точното определение за поредната "приятна" изненада , която поднесе на шофьорите Столична община. На пешеходната "Витошка" нямало място /!?!/ за велоалеи ..... та трябваше Раковска да се направи непроходима за автомобили. Защото вече 3 км. по "Раковска" се минават за минимум 30 минути в час пик.
koz
Рейтинг: 442 НеутралноПреградките на велоалеята по Раковска са монтирани наобратно. Светлоотразителите би трябвало да са от вътрешната страна на улицата, така че да се осветяват от фаровете на колите, сътветно шофьорите да виждат по-добре къде е демаркационната линия, която не трябва да пресичат.
Това става ясно и от факта, че (месец и половина по-късно) същите са монтирани както трябва на бул. Дондуков.
Кой ще отговаря за това?