В края на ноември започват обсъжданията на екооценката на магистралата "Русе - Велико Търново"

В края на ноември започват обсъжданията на екооценката на магистралата "Русе - Велико Търново"

© Надежда Чипева, Капитал



Агенция "Пътна инфраструктура" публикува доклада с оценката за въздействието върху околната среда на проекта за автомагистрала между Русе и Велико Търново.


Обществените обсъждания в региона ще се проведат по график след малко повече от месец. На 28 ноември е дискусията в общините Павликени, Горна Оряховица и Велико Търново, а на 29 ноември в Полски Тръмбеш, Ценово и Бяла. На 30 ноември докладът ще бъде представен пред жителите на общините Борово, Две могили и Иваново. На 1 декември е обсъждането в община Русе.


Дължината на бъдещата магистрала е 133 км. Началото на проекта е на 3 км източно от съществуващия Дунав мост при Русе, а краят е след Дебелец, по посока на път II-55. В разработените варианти на трасе са проучени възможните технически решения за изграждане на автомагистралата по нов терен извън съществуващия път I-5. Проектът е разделен на три участъка: Русе – Бяла /от 0+400 до км 40+357/, обход на гр. Бяла /от км 40+357 до км 76+200/ и Бяла – Велико Търново /от км 76+200 до км 133+500/, информира пътната агенция.




Изграждането на автомагистралата е сред приоритетните обекти, тъй като направлението осигурява транзитния трафик по коридор №IX и международен път Е85, се казва в съобщението. С построяването й ще се подобри транспортното обслужване на международния и вътрешен трафик, ще се повиши безопасността на движението и транзитният трафик ще бъде изведен извън населените места. АМ "Русе - Велико Търново" ще бъде основна връзка, свързваща втория мост над река Дунав при Русе с Велико Търново, с път I-4 София - Велико Търново - Варна, път I-3 София - Плевен - Русе и бъдещия участък от АМ "Хемус".


Докладът за ОВОС на инвестиционното предложение, заедно с всички негови приложения, а също и Докладът за оценка на степента на въздействие, са на разположение на интересуващите се както на интернет страницата на Агенция "Пътна инфраструктура". Може да бъде открит в секция "Нормативна база", подсекция "Документи" или на следния линк http://www.api.bg/index.php/bg/normativna-baza/dokumenti/dovos-ruse-veliko-trnovo/. На хартиен носител е достъпен в администрацията на конкретната община всеки работен ден.


Според доклада трите варианта за алтернативно трасе на автомагистралата засягат седем защитени зони от мрежата на "Натура 2000" и, в зависимост от избора на трасе, между 7 и 11 археологически обекта.


Основните фактори, рискови за здравето на населението в районите на строителната дейност по трасето, са шумовият и праховият.


Хигиенният експертен анализ доказа, че строежът на трасето, съобразен с изискванията за такъв род съоръжения и при вземането на необходимите мерки за защита, няма да доведе до значима промяна в здравния статус на населението и здравния риск може да се прогнозира като нисък, се казва в доклада. Новите, по-добри технически параметри на посоченото трасе при сравнение с вече съществуващи пътища, пък ще допринесат за по-равномерен и ефективен ход на МПС, с което практически се избягва увеличаването на шумовите, праховите и токсикохимични емисии. Това ще се отрази благоприятно на санитарно-хигиенните условия на околната среда и жизнената среда на населението, е записано в доклада.

Коментари (8)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 399 Неутрално

    Т.е. проектите ще се разглеждат догодина!

  2. 2 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 2424 Неутрално

    Дано зелените талибани не ударят и тук контра за да стане най сетне така дълго очакваната магистрала...

  3. 3 Профил на praseta_mezeta
    praseta_mezeta
    Рейтинг: 363 Неутрално

    Дано да я направят по-бързо,колко народ се изтрепа по тоя прокажен път Бяла-Русе

  4. 4 Профил на dgerald
    dgerald
    Рейтинг: 577 Неутрално

    Беше проектирано четирилентово шосе, но заради бъдещите тол такси ще го обърнем на Магистрала.

  5. 5 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6817 Неутрално

    По-бързо с формалностите, за да се реализира основният проект

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  6. 6 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2472 Неутрално

    добър напредък последно време - 1 Декември приключват, след това да обявяват търговете и напред. Няма време за губене.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  7. 7 Профил на Мавродинов
    Мавродинов
    Рейтинг: 677 Неутрално

    Това че е магистрала с "кабинки" засяга ЗАСЕГА турските камиони. Но техническите параметри на магистрала, а и безумното решение да се заобиколи В.Търново от запад през силно пресечени местности в участъка с.Хотница Момин сбор и през каньона на Янтра около "Сини вир", поражда необходимостта от високи мостове /до 40 м/, няколко тунела! Страхотно оскъпяване! Много по-икономично е да се заобиколи само село Самоводене и магистралата да се влее в трасето под В.Търново. Има си и мостовете и тунелите! Само трябва да се изгради участъка през т.н. "Присовски завои". С икономисаните десетки милиона лева може да се направи рехабилитация на други лоши пътища! Това е моето мнение за В.Търновския участък. За трасето на север нямам наблюдения.

  8. 8 Профил на exit13
    exit13
    Рейтинг: 506 Неутрално

    С толкова много бюрокрация могат да направят път до луната. Кой болен мозък е измислили това, или разните чиновници имитират някаква дейност!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK