Радостина Петрова, "Велоеволюция": Улица "Раковски" има нужда от велоалеята, но с подобрения

Радостина Петрова, "Велоеволюция": Улица "Раковски" има нужда от велоалеята, но с подобрения

© "Велоеволюция"



Новата велоалея на улица "Г.С. Раковски" беше посрещната с полярни мнения и остри критики от шофьори, велосипедисти и пешеходци. Някои столичани й се зарадваха, но повечето шофьори привидяха в нея обяснение за задръстванията по улицата, други установиха редица нередности и опасности по нея, а междувременно шофьорите бързо започнаха да не я зачитат без да бъдат санкционирани за това.


"Дневник" потърси мнението на Радостина Петрова от сдружение "Велоеволюция", което от години се бори за удобна и безопасна среда и инфраструктура за велосипедистите в градска среда. От организацията често участват в комисии за планиране на градската инфраструктура и се отворени да помагат с експертно мнение и опит на Столична община.


Сдружение "Велоеволюция" настоява и работи за удобна и практична велосипедна инфраструктура в столицата. Как ви се струва новата велоалея на улица "Г.С. Раковска"?




- Преди няколко години поканихме чужди експерти и проектанти на Столична община на работна среща и обучение за добри практики за велосипедна инфраструктура. Един от разглежданите казуси бе именно улица "Г.С.Раковски". Обсъждано беше решение за велосипедна лента с преоформяне на няколко кръстовища, подробно предложение сме отправяли и от името на сдружението.


Направеното в момента чрез ограничителите превръща лентата във велосипедна алея и вече не отговаря на нормативните стандарти за ширина - за велоалея е нужна по-голяма ширина. Разбираем е стремежа за физическо отделяне на инфраструктурата, защото и община и Пътна полиция трудно се справят с нерегламентираното паркиране. Според нас това отделяне трябва да е временна мярка.


Но тази велосипедна инфраструктура е нужна за улица "Раковски". Още подобрения по кръстовищата ще я направят по-удобна и по-безопасна за всички. Столична община, чрез зам.кмета Евгени Крусев и подопечната експертна комисия, са одобрили проект, в който велолентата продължава до улица "Московска".


Остават неясни съображенията, поради които велосипедистите се насочват през градинката "Кристал". Дори тази нужда да е оправдана, то маркировката може да е доста по-дискретна. От заявеното от г-н Зарков пред "Дневник" разбираме, че има идея велосипедистите да се насочат за връзка към алеята по бул. "Дондуков" през ул. "Париж", но няма такъв посочен проект в инвестиционната програма на общината. Това означава преминаване през антикварния пазар и алеята с художниците, както и през градинката пред базиликата "Св. София". Искрено се надяваме те да не осъмват опасани с пунктирани жълти линии.


Радостина Петрова, "Велоеволюция": Улица "Раковски" има нужда от велоалеята, но с подобрения

© Николай Дойчинов


Има ли, според вас, заложени опасни решения и недомислици по велоалеята?


– Има място за подобрение. Като цяло това е точното място на велосипедистите, а изпълнението е предвидено във всички планови документи на Столична община - по ул. "Г.С.Раковски" – от бул. "Евлоги Георгиев" до ул. "Московска".


Продължаваме да повтаряме - кръстовища, кръстовища, и пак кръстовища. Конфликтните точки там са най-много и продължава да има нужда те да се преосмислят на всички велоалеи в София.


Как могат да се решат и поправят тези недомислици?


– Възможно е в по-широката част на улицата велотрасето да премине чрез две еднопосочни велоалеи с ширина 2 м, отделени с ивица от платното - както е и според действащата наредба. В момента на места пътните ленти са оставени по 4.5 м, а това обърква шофьорите.


Коментирали сме и възможно по-безопасно решение за острия завой при ул. "Рачо Димчев" и ново оформление на основни кръстовища, така че да има място за всички участници в движението.


Създава ли велоалеята на "Раковски" проблем за автомобилите, както твърдят шофьорите?


– Практически и досега автомобилното движение се извършваше по една лента в посока заради паркиралите автомобили и то въпреки забраната за паркиране. Велоалеята в момента е още една причина тази забрана да не се нарушава.


Появата на успокоена централна зона с още велосипедни трасета и пешеходни пространства все повече ще е пречка за трафика в центъра. И така трябва да бъде - това се прави във всички европейски столици отдавна. Велосипедната инфраструктура обаче не може да покрие дефицитите в градския транспорт, инфраструктурата и цялостната транспортна политика на Столична община, заради които много съграждани предпочитат индивидуално придвижване с автомобил.


Радостина Петрова, "Велоеволюция": Улица "Раковски" има нужда от велоалеята, но с подобрения

© Анелия Николова


Как си обяснявате постоянно случващите се недомислици и абсурди по новосъздадените велоалеи в София?


– Всяка инфраструктура се одобрява от експерти на Столична община и на СДВР "Пътна полиция". Става все по-очевидно, че тези експерти трудно се справят с въвеждането на велосипедна инфраструктура според добрите практики и съществуващите нормативи.


Забелязваме пропуски още от начален етап на планиране, за което пък са отговорни прилагащите процедурите в направление "Архитектура и градоустройство". Когато те не са си свършили работата докрай, се оставя на проектанти и пътни полицаи да си блъскат главите чак при инвестиционното проектиране. Това са грешки и дори нарушения на закони и и нормативи, които са натрупани с годините. ("Велоеволюция" обяснява подробно за тези нарушения като посочва отговорните институции и лица в статия на официалния си сайт.


Велосипедните организации в София имат готовност да помагат за по-добри решения. Липсва обаче механизъм за диалог между велосипедните организации и Столична община по конкретните проекти. Общински съветници на 19 януари тази година обещаха и записаха в Програмата за велосипеден транспорт, че работна група трябва да бъде създадена и всички проекти за велоалеи да бъдат обсъждани преди да се реализират. Това и досега не е направено.

Ключови думи към статията:

Коментари (116)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6155 Неутрално

    Тааз активистка с улиците ли си говори та разбра коя какви нужди има ?
    Велоалеята не бива да е на тази улица. просто трябва да е в съседната успоредна.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на yellow_hater
    yellow_hater
    Рейтинг: 878 Неутрално

    Вегани - хулигани, чупещи барбекюра в "Лаута", велоеволюиращи индивиди и организации, говорещи за чувствата и нуждите на улиците...
    "Народе????"

  3. 3 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6155 Неутрално

    СнимкатА на активистката е доста показателна и говори много.КАТ ще се самосезира ли ???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  4. 4 Профил на Наблюдател
    Наблюдател
    Рейтинг: 239 Неутрално

    Противно на широкото прогресивно мение аз съм против масовото въвеждане на велоалеи в София. Колите бяха масово завзели тротоарите сега искат колоездачи и колелета. Човек вече няма къде да стъпи. Колоездачите дори и масово да тръгнат да карат пак ще са малцинство спрямо пешеходците. Трябва ни по-добре уреден градски транспорт и добре уредени веломагистрали и стоянки, а не разчертани велоалеи навсякъде, вече не знам къде да стъпя и къде да гледам като ми звънни някой отзад отпред. За 10 човека с колелета на тротора е отделено 50% от квадратурата а останалите 100 пешеходци се щураме навсякъде докато велоатлетите ни псуват и дрункат със звънеца.

    Умерен толераст
  5. 5 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 1244 Неутрално

    До коментар [#3] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Аха и защо трябва да се самосезира?

  6. 6 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2499 Неутрално

    До коментар [#4] от "Наблюдател":

    Интересно как в Холандия, държава с по-студен, сто пъти по-влажен климат велосипеда е масово превозно средство и сигурно 70% от хората се придвижват с него всеки ден. Там няма едно дете да го карта на училише с кола !!!. А само в България, дето вали или има (непроходим) сняг 2 месеца в година на Ганьо все не му е удобно да ползва велосипед или градски транспорт.

  7. 7 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1419 Неутрално

    До коментар [#4] от "Наблюдател":

    Още повече че велоталибаните са не по- малко агресивни от автобратята им когато се почувстват засегнати от някой пешеходец дръзнал да навлезе в свщената им тдфитория. Интернет е пълен с клишчета.

  8. 8 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11800 Неутрално

    Затова първо се мисли и после действа...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  9. 9 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6155 Неутрално

    До коментар [#5] от "Doge":

    ами сети се ! Нали имаш претенции да си запознат?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  10. 10 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6155 Неутрално

    До коментар [#6] от "m17":

    ти в Холандия ли живееш?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  11. 11 Профил на Наблюдател
    Наблюдател
    Рейтинг: 239 Неутрално

    До коментар [#6] от "m17":

    Интересно от 300+ държави в света да ми дадеш някой друг пример като държава? Дето вали не вали сняг дъжд облаци пък имат такова навлизане на велосипедите и подобна инфраструктура и култура на тази тема? Германия, Русия, балтийските държави нали има сняг, влажност? Дания, Канада? В нашия климатичен пояс - Словения, Хърватска, северна Италия да не би да са тъпи че не са подходили като холандците? Даваш ми за пример единствената държава в света където това явление е толкова явно изразено и работещо и ми говориш глупости за климата.

    Умерен толераст
  12. 12 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6155 Гневно

    До коментар [#4] от "Наблюдател":

    В цял свят пешеходецът е на първо място като предимство и удобство в качеството му на участник в движението.
    Тук е на ПОСЛЕДНО !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  14. 14 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3117 Неутрално

    Аз съм "ЗА" всички двулентови велосипедни алеи и твърде против еднолентовите такива, където движението се накъсва поради изчакване при насрещно идващ колега или задминаващ такъв.

    До коментар [#4] от "Наблюдател":
    До коментар [#7] от "lol":

    Това е въпрос на лична култура и възпитание, а не функция на средството за придвижване.

  15. 15 Профил на Forrest Gump
    Forrest Gump
    Рейтинг: 928 Неутрално

    До коментар [#4] от "Наблюдател":
    ++++++++

    към целия хаос в движението като се добавят и велосипедистите ще стане още по-зле. най-неоправдани сме пешеходците. повечето тротоари са в много лошо състояние (аз поне никъде в Европа не съм виждал толкова лоши).
    вместо да се инвестира в тротоари и пешеходни зони се инвестира в булеварди, кръгови кръстовища, велоалеи. главният архитект засега само говори.

    първото което трябва да се направи в центъра е да се ограничи значително трафика на автомобили, в центъра само градски транспорт, таксита и малко други коли срещу много висока такса. и половината улици в центъра да станат изцяло пешеходни.

    Истината ни прави свободни.
  16. 16 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3117 Неутрално

    До коментар [#12] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Съгласен съм. Градската инфраструктура трябва на първо място да е съобразена с пешеходците, на второ място - с велосипедистите, на трето - с обществения транспорт и на последно за всички останали. В момента в София, по ред причини, личният автомобил е масово средство за придвижване и градът е подчинен на него. Знаем приказката за рибата, така че решения има, въпрос на политическа воля е те да се реализират.

  17. 17 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 1244 Неутрално

    До коментар [#9] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Ами аз смятам, че няма за какво. Сега ти на просветли.

  18. 18 Профил на Наблюдател
    Наблюдател
    Рейтинг: 239 Неутрално

    До коментар [#12] от "КМЕТ В СЯНКА":

    В Холандия пешеходецът е на последно - по правилник колоездачите са с предимство ;)

    Умерен толераст
  19. 19 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6155 Неутрално

    До коментар [#17] от "Doge":

    Ами виж къде кара !!! и ти ли така караш по средата на платното.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  20. 20 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6155 Неутрално

    До коментар [#18] от "Наблюдател":

    и какво от това ? В Германия пък пешеходците са на 1-во. И НИКЪДЕ не са на последно, дори и в Холандия. ТИ в Холандия ли живееш ???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  21. 21 Профил на draziw
    draziw
    Рейтинг: 8 Неутрално

    А кога някой в управата на града ще се сети, че трябва да се изградят и няколко надземни или подземни паркинга в града, за да се облекчи мястото за паркиране. Това е толкова очевадно, ама не, а после неправомерно паркиране, трябва да се създадат условия и после ограничения.

  22. 22 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6155 Неутрално

    До коментар [#21] от "draziw":

    В цял свят първо изграждат общинските паркинги на достъпни цени или безплатни при определени условия. Тук ГЕРБ разрешиха ХИЛЯДИ строежи БЕЗ осигурени паркоместа. Да не говорим за душманските цени на Обществения транспорт в София !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  23. 23 Профил на mmiroshi
    mmiroshi
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Доста логично и лесно да се досетиш но не искаш ли прекалено много от СО? Не само искаш от тях да премахнат синята си зона от улица "6-ти септември" за да я пуснат велоалеята по съседната успоредна улица както предлагаш ами искаш да положат и от любимия им асфалт по цялата дължина на тази улица поради наличния паваж :)))
    Много болна тема е това напоследък - току виж МинКул се изказало да не пипат паважа :)))?

  24. 24 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 1244 Неутрално

    До коментар [#19] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Това ли измисли? Егати тъпия трол. Айде у лево.

  25. 25 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6155 Неутрално

    До коментар [#24] от "Doge":

    Това виждам на снимката - ти какво виждаш ???Май ти си отричащия фактите очеизвадни трол.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  26. 26 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1362 Неутрално

    До коментар [#11] от "Наблюдател":

    Наблюдател, нищо май не си видел. В Дания колела се карат даже може би повече отколкото в Холандия и имат ако не и по-добра велоинфраструктура. Скоро из нета се въртеше една снимка на датската принцеса, как кара двете си деца на училище с един карго байк и децата са с шалове, шапки, якета и прочие.
    Германия - в Мюнхен например ходили ли си? Финландия ( знаеш ли къде е Финландия) на гарата на метрото отвън не можеш се размина от колела, и ти говоря за началото април месец, когато във Финландия си провява сняг отвреме на време

  27. 27 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2499 Неутрално

    До коментар [#11] от "Наблюдател":

    Давам ви напреднали европейски държави за пример защото имат подобен или по-влажен климат, имат подобни по размер и плътност градове и съответно тяхните решение за лесни за копиране. И това че изостанали държави и в частност наши съседи не са го направили не значи че трябва да седим и да ги чакаме. А относно Италия и Испания, съжалявам че не снимах банкери с костюми на колела това лято в центъра на Милано. Щото дори тях ги болят 5 евро такса влизане в центъра с кола.
    Емиграцията ясно посочва че българите искаме да живеем като в западна европа. Значи е логично да копираме възможно по-голяма част от живота там, да го съобразим с местните особенности и да живеем по-добре.

  28. 28 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6155 Неутрално

    До коментар [#23] от "mmiroshi":

    В Холандия и Германия карат и по паваж. Освен това половината улица е свободна. Сега ако на раковска аварира кола или тролей ще стане страшно. А това е просто въпрос на време, особено в зимния сезон.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  29. 29 Профил на Боб
    Боб
    Рейтинг: 415 Неутрално

    До коментар [#15] от "Forrest Gump":

    Все пак, и в центъра живеем хора, нали? И трябва да се придвижваме някак си.

    И преди екоталибаните да ме награчат - ходя до работа с велосипед или пеш, колата ми седи на паркинг при офиса и рядко се прибирам с нея в къщи. Но все пак, има дни, в които го правя, и държа да имам тази възможност. Градския транспорт не ми е опция някак си - 2.5км за половин час е леко криво.

    Движението се ограничава със СЪЗДАВАНЕ НА АЛТЕРНАТИВА. След това може (и трябва) да има забрани и глоби. И все пак, както вече писах, в центъра ЖИВЕЯТ ХОРА. И за немалко от тях автомобилът е НЕОБХОДИМОСТ.

  30. 30 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2499 Неутрално

    До коментар [#22] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Никъде по света няма общински паркинги на достъпни цени !!!!. Дори обратно, имаограничаване на достъпните паркинги и вдигане на цените. Само кирливия Ганьо дето не си е подавал носи извън родното село си ги мисли такива глупости.

  31. 31 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2499 Неутрално

    До коментар [#21] от "draziw":

    Не е работа на общината да ви строи евтини паркинги с моите на всички други граждани на софия пари. Ако искате паркинг - купете си. Ако ви е скъпо, ходете пеш, карайте колело или позлвайте градки транспорт.

  32. 32 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2499 Неутрално

    До коментар [#15] от "Forrest Gump":

    Айде глупости, що не си направите труда да видите в какво се инвестира преди да дънкате глупости ?. Всяка година излиза отчет на СО и там всяк година има десетки милиони за тротоари. Миналата година бяха сложили над 15 хиляди колчета и хиляди квадрати тротоари. Има още много за оправяне разбира се ама не може наведнъж всичко.

  33. 33 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2499 Неутрално

    До коментар [#10] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Живея в Бългагия но искам да живея качествено както в Холандия. Както искат и огромна част от Българите както показва емиграцията !!!

  34. 34 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1362 Неутрално

    Мога само да поздравя Радост за дългогодишната и бора с вятърни мелници. Всички, които плюят по нея, мога да им кажа, че ако общината слушаше повече предложенията на Радост, алеите щяха да са доста по-добри и по-удобни и за автомобилите и за пешеходците, защото тя наистина от много време и с голямо желание се занимава с тези проблеми и наистина е наясно и с нормативите и с добрите европейски практтики

  35. 35 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1327 Неутрално

    До коментар [#22] от "КМЕТ В СЯНКА":

    В Лондон, ако искаш да си разшириш или надстроиш къщата по начин, при който да се обособи още едно жилище, първо трябва да получиш разрешение от общината, че на улицата ще има място, където новото семейство от новото жилище ще може да си паркира колата. Ако няма място за още една кола, няма да получиш разрешение да строиш!
    Един пример, колко България е по-близо до Афганистан и далече от Западна Европа.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  36. 36 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 559 Неутрално

    До коментар [#6] от "m17":
    Това не е вярно. Виж ЕВРОСТАТ

  37. 37 Профил на Forrest Gump
    Forrest Gump
    Рейтинг: 928 Неутрално

    До коментар [#15] от "Forrest Gump":Все пак, и в центъра живеем хора, нали? .
    —цитат от коментар 29 на Боб

    има градски транспорт, таксита, или си плати няколко хиляди лева за такса влизане и паркиране в центъра.
    като не ти отърва, отиваш да живееш в друг квартал. така е в нормалните страни. да не мислиш, че да живееш в центъра на Виена, Париж или Лондон е евтино. противно на мнението на повечето българи, притежанието и карането на кола НЕ е рожденно право.
    искаме да е като на запад, ама без техните правила и да е евтино или безплатно. ами няма как... или едното или другото... като не искате правила и искате да е безплатно, тогава ще си живеете в кочината...

    Истината ни прави свободни.
  38. 38 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6155 Неутрално

    До коментар [#30] от "m17":

    Има в Германия - мога да те заведа и освентова дори е безплатен за живущите в района а за клиентите с карти на ДБ е безплатен в работно време.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  39. 39 Профил на nevermindme
    nevermindme
    Рейтинг: 287 Неутрално

    като цяло много е "важно" мнението на Сдружението "Велополюция"!

  40. 40 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6155 Неутрално

    До коментар [#33] от "m17":

    Само те пробвах . знам и къде "работиш". По лъжливите ти писаници си личи. Дори и в софия има безплатни паркинги ако не ти е известно.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  41. 41 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 439 Неутрално

    Голямо безумие е тази т. нар. велоалея. На ден два пъти минавам по "Раковски". Уникална простотия. Генерира отчайващи задръствания и безброй предпоставки за ПТП. Да не говорим че в денонощието по нея не преминава нито един велосипед. Така е и с останалите "нарисувани" по тротоари/Борис, НДК - Витошка, Бъкстон/ "велоалеи", които започват от нищото и свършват в нищото. А пешеходците по тях и майките с колички ходят по бордюрите. Тази на Дондуков/също нова/ при английската гимназия е същото безумие. Велосипедистите/пълнолетни/ са участници в движението, които трябва да спазват правилата. И като такива трябва да бъдат пазени от шофьорите. Едва ли има родител, който ще пусне детето си с велосипед, по "велоалеята" на Раковски или тази на Дондуков. Както са почнали с рисуването, нещо чудно следващите "велоалеи", да се появят и на "Цариградско шосе". Това което прави общината е отчитане на дейност и демонстрация на загриженост за "екологията". В резултат от която ежедневно възникват конфликти между гражданите - пешеходци, шофьори, велосипедисти.

  42. 42 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 559 Неутрално

    От 31 града на ЕС, София е посочена в първата четворка на пътуващи с обществен транспорт и в последната десетка по пътуване с лични автомобили. Това е истината показана в ЕВРОСТАТ за 2015 г. Всичко друго са снимки, лични впечатления и недоказани твърдения на аматьори и "експерти".

  43. 43 Профил на Forrest Gump
    Forrest Gump
    Рейтинг: 928 Неутрално

    До коментар [#15] от "Forrest Gump":Айде глупости, що не си направите труда да видите в какво се инвестира преди да дънкате глупости ?. Всяка година излиза отчет на СО и там всяк година има десетки милиони за тротоари. Миналата година бяха сложили над 15 хиляди колчета и хиляди квадрати тротоари. Има още много за оправяне разбира се ама не може наведнъж всичко.
    —цитат от коментар 32 на m17


    ще ми пратиш ли линк към този доклад? колко милиона лв, колко квадрата за тротоари, и колко милиона за улици, булеварди и за велоалеи?
    освен на в някои места в центъра и по нови булеварди, тротоарите са в ужасно състояние. колчетата са абсурдни по принцип и ги няма в нито една западна страна, така че това не е добър пример.

    Истината ни прави свободни.
  44. 44 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1327 Неутрално

    Може ли някой от защитниците на придвижването с велосипеди да ми обясни как успява в дъжд или сняг да закара с велосипед едното си дете до детската градина, другото дете до училище и след това да отиде на работа, а след това по обратния път да си прибере децата?
    А някой велоталибан замислял ли се е как лятно време цял ден смърди на пот на колегите си, след като е карал велосипед до местоработата си? Колегите му трябва ли да му търпят смърдящата му пот?

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  45. 45 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6155 Неутрално

    До коментар [#34] от "uq":

    +++

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  46. 46 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6155 Неутрално

    До коментар [#35] от "quatro_4x3":

    +++. и в Германия е така. Дори и по селата от градски тип.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  47. 47 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 1445 Неутрално

    До коментар [#4] от "Наблюдател":Още повече че велоталибаните са не по- малко агресивни от автобратята им когато се почувстват засегнати от някой пешеходец дръзнал да навлезе в свщената им тдфитория. Интернет е пълен с клишчета.
    —цитат от коментар 7 на lol


    Даа Велоталибаните и Автоталибаните сме едни и същи хора ,даже понякога сме и пешеходци .
    Надявам се след това откритие да направите нещо извън клишето.
    М/у другото, повтарящите се истини не са клишета!!

  48. 48 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 1200 Неутрално

    Общината открито се опитва да ни убеди, че за да се направи велоалея някъде, някой трябва да страда - шофьори или пешеходци или градския транспорт. Т.е. правим нещо некадърно и после обвиняваме "велоталибаните", че видиш ли накарали са ни насила да им направим велоалея, те са виновни, че нямаме цялостна визия за велопридвижване в София, която да е в хармония с останалия транспорт.

  49. 49 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6155 Неутрално

    Да попитам ПАК - тролеят или колелата са с предимство по Раковска ???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  50. 50 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2945 Неутрално

    Аман от таралясници в този град, като хлебарките са... По Раковска трябва да има само градски транспорт, коли на специален режим и велоалея.

    "Нация на 1300 години - всички ли сте роби на един дебел, грозен?". Цялата реч на Вежди Рашидов в кулоарите на парламента, 30.07.2013: bit.ly/2MdSDEK
  51. 51 Профил на kman
    kman
    Рейтинг: 475 Неутрално

    До коментар [#11] от "Наблюдател":
    В Германия има уникални велоалеи, може да не слизаш от колелото целогодишно. В Дания също. В Русия няма. Аз викам да правим повече като Германия и по-малко като Русия :)

  52. 52 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6155 Неутрално

    До коментар [#50] от "cinik":

    Съгласен но е невъзможно.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  53. 53 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6155 Неутрално

    До коментар [#51] от "kman":

    имат велоалеи и между селищата.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  54. 54 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1362 Неутрално

    До коментар [#44] от "quatro_4x3":

    A някой автоталибан замисля ли се как дизеля му смърди и пуши в лицата не само на колегите му а на всички граждани наоколо, вкл. и в спалните им, когато зимата в студ и сняг го пали с псувни и ритници сред облаци от сажди?
    Не разбирам, какво ти пречат колоездачите и защо трябва да са велоталибани и защо мислиш че смърдят? Честно да ти кажа, аман от комплексирани "много заети и сериозни" мизерници с по две деца и 20 годишни гоуфове.
    Като искаш да си караш децата с кола, карай си ги и аз така правя, НО какво ти пречат колоездачите не разбирам. Радост ясно е обяснила, че и ПРЕДИ алеята по раковска пак реално автомобилите се движеха в ЕДНА лента, най-малкото защото при пресечката с "Граф Игнатиев" се стеснява а отсреща има спрели таксита ( на забранено) които не съм чул да псувате че ви пречат. Опитайте се да извадите глава малко над мизерията и омразата към всички останали и може би ще осъзнаете, че светът може да бъде и усмихнат, не само мрачен и смърдящ на евтин дизел

  55. 55 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6155 Неутрално

    До коментар [#54] от "uq":

    На никой не му пречат колоездачите. просто мястото на велоалеята не е на това място и по този начин.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  56. 56 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 1125 Неутрално

    До коментар [#12] от "КМЕТ В СЯНКА":

    1. Обществем транспорт
    2. Пешеходци
    3. Велосипеди
    4. Сичкото останало сиган

    С лека уговорка, че обществения транспорт е разделен от пешеходците навсякъде, така, че пак си е на първо място пешеходеца.
    Бичат се бус ленти и велоалеи, забрана тотална за паркиране по тротоари и зелени части и така!

  57. 57 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1362 Неутрално

    До коментар [#55] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Кой казва? Аз твърдя, че мястото и е точно там и с някои корекции ще стане много добре

  58. 58 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6155 Неутрално

    До коментар [#57] от "uq":

    Ти може да казваш но нямаш никакви доводи.
    Кажи кой е с предимство - тролеят или колелото ?
    Това изчерпва темата.
    Въобще пък да не говорим за правата на живеещите на тази улица, работещи и посетители на обекти хора в неравностойно положение, които са драстично нарушени !!!
    Всеки един от тях има право да осъди общината и да поиска премахването на алеята в този ѝ вид.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  59. 59 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2499 Неутрално

    До коментар [#36] от "Софианец2":

    Кое не е вчрно - че в холандия е студено и влажно или че масово се ползват велосипеди ?. И за двете съм се убедил ЛИЧНО така че не се нуждая от евростат да ми го потвърди.

  60. 60 Профил на Ivailo Ivanov
    Ivailo Ivanov
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Стига сте ревали за обществен транспорт, че и на него като му направят по една обособена лента и целия град ще стане облаци нафта и симфония от пибибкане.
    Обществения транспорт трябва да се прави под земята или над нея.
    Велосипедите не са за град, чиято транспортна инфраструктура е заложена от времето на каруците и магаретата. Ако искате велосипеди, натискайте кметицата да направи 1-2 вагона от метрото специализирани за велосипеди, както е в Берлин. И после - алеи ОТ метростанциите КЪМ кварталите.
    Да се стеснява една инфраструктура за сметка на друга е тъпо. Велоалеите не пренасят повече хора от едно място на друго. Капацитетът на една тръба е диаметър по скорост на пропускане.
    И стига сте ревали, че градът е презастроен. Благодарение на презастрояването имате такива заплати. Велинград и Пирдоп не са презастроени. Що не идете там?

  61. 61 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2499 Неутрално

    До коментар [#44] от "quatro_4x3":

    Поживейте 1 месец в Холандия/Германия/.../Италия/Испания и ще го видите наживо. Междо другото, децата се предполага сами да ходят на училише след някаква възраст, не е нормално да ги карате до университета. В Германия тази възраст е втория срок на първи клас. Аз също се страхувам да пусна моите толкова рано но след 12 си е напълно нормално за София.

  62. 62 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2499 Неутрално

    До коментар [#58] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Жиеенето на някаква улица не ви дава право да паркирате на общинската собственост а именно улицата. Препятстваита са малки, съгласувани с КАТ и не пречат на пожарна, бърза помощ и т.н. Инвалидните колички пресичат на пешеходна пътека така че не им пречат преградите. Така че , няма да успеете да осъдите общината колкото и да се стараете. Както виждате, Синята Зона, винетките за местоживеене са факт въпреки съпротивата. И с времето ще се вакарват все повече правила за да се цивилизоват твърдите глави на Ганьовци.

  63. 63 Профил на Nikolay Savov
    Nikolay Savov
    Рейтинг: 1569 Неутрално

    До коментар [#62] от "m17":

    ТРОЛЪТ КМЕТ е и тук!!!!!!!!!!!!!!!!

  64. 64 Профил на Александра
    Александра
    Рейтинг: 520 Неутрално

    Много преди да направят велолентата на "Раковски" съм висяла по 40 минути в задръстване в тролея. Така че, не ви е виновна тя. Интересно как не се пенехте, като едната лента беше вечно заета от спрели таратайки и бакшиши? Тях наричахте ли ги автоталибани? Половината улици в София вече са непроходими и за пешеходци, и за велосипедисти, и за автомобили от наспирали таратайки. Нищо няма да се загуби, ако направо ги затворят и направят вело-пешеходни - така и така по тях не може да се мине нормално в момента. А дано нескопосаните опити на СО доведат барем до някакъв положителен резултат и повече хора да се качат на колелета, на 10-ина процента да им насвиткат старите смръдливи таратайки и току-виж ви дойде акълът, че повече велосипедисти означава по-малко автомобилисти и по-малко задръствания. Щото задръстванията си ги правите вие, с колите и вие си висите в тях. велосипедист да кибичи в задръстване досега не съм видяла.

  65. 65 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1362 Неутрално

    До коментар [#58] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Ти си болен човек бе. Тролеят и велосипедите нямат конфликт там, какво предимство те гони? Тролея си кара по лентата, колоездача по алеята. Тролея като спре на спирка, много ясно, че колоездача ще спре зад него да го изчака.
    А какви хора в неравностойно положение те гонят, не мога да разбера. Там и преди алеята беше забранено спирането. Не са премахнати никакви инвалидни паркоместа. Да не говорим, че с излаз на Раковска има един единствен гараж ( вход към вътрешен двор) и той си се ползва, там няма заграждения.

  66. 66 Профил на Ivailo Ivanov
    Ivailo Ivanov
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#64] от "Александра":

    "Щото задръстванията си ги правите вие, с колите и вие си висите в тях. велосипедист да кибичи в задръстване досега не съм видяла."

    Така ли? :))) А минерална водичка от бутилка пием? Да? Не? Да мислиш, че има тръбопровод от Девин до Раковска? И се пакетира водата сама някак си, по пътя?

  67. 67 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1362 Неутрално

    До коментар [#61] от "m17":

    Извинявай ама.. добре ли чух, че ги водите на училише ДО 12 КЛАС? Дайте по-сериозно бе, те вече за женене стават :) Ако учи в квартала, в трети клас вече може. Ако учи някъде по-далече вече.. хайде 5ти или 6ти, ама да ги водите и чакате до 18 години ...

  68. 68 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1362 Неутрално

    До коментар [#66] от "Ivailo Ivanov":

    Загуедах се! И каква връзка има минералната водичка с велоалеята и задръстванията? Можеби става дума за камиончето ТОП ДРИНКС дето спира нагло пред мазето, преоборудвано на... магазин за алкохол (май не само минерална водичка пиеш)
    Абе що пишете глупости не мога да разбера. Или и сами виждате че нямате никакви аргументи или....

  69. 69 Профил на niakoia
    niakoia
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Аз не съм велосипедист, но съм пешеходец. Напоследък непрекъснато ми се налага да вися в почти напълно празен автобус в час пик в адските задръствания от коли с по един единствен човек вътре. Ама как ще иде той/тя на работа с рейс? Срам и позор!

  70. 70 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 1200 Неутрално

    Аз не съм велосипедист, но съм пешеходец. Напоследък непрекъснато ми се налага да вися в почти напълно празен автобус в час пик в адските задръствания от коли с по един единствен човек вътре. Ама как ще иде той/тя на работа с рейс? Срам и позор!
    —цитат от коментар 69 на niakoia


    Не съм съгласен. Пробвай 72 или някой от автобусите минаващи през Орлов мост по Цариградско в пиков час. Редовно се случва да не можеш да се качиш. Метрото в пиковите часове също е ад по централните станции.

  71. 71 Профил на Ivailo Ivanov
    Ivailo Ivanov
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#68] от "uq":

    Връзката е, че велосипедистите зависят също толкова от автомобилния транспорт, колкото и останалите хора. Ходенето на работа не е единствената причина да седнеш зад волана.
    Пишем глупости (обяснявам, понеже питаш) защото не мислим като теб. И слава богу.

  72. 72
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  73. 73 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2499 Неутрално

    До коментар [#67] от "uq":

    Точно обратното твърдя, че много хора ги водятедва ли не до 18. Аз твърдя че към 4 клас или приблизително 11-12 годинишни е ок да си ходят сами.

  74. 74 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2499 Неутрално

    До коментар [#63] от "Nikolay Hadjiminchev":

    Този е трол, обаче лошото е че много реални хора мислят като него. И затова се хабя да споря с него, барем някои от четящите му види и друга гледна точка.

  75. 75 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2499 Неутрално

    До коментар [#60] от "Ivailo Ivanov":

    Е как пък на запад е възможно хем града да е застроен и то по-плътно от София, хем да се живее добре. Значи е възможно да се съвместяват транспортните решения. И за да не се налага да измисляме топлата вода, сме тръгнали да копираме успешни модели като този с велосипедите. Отделно велоспедите се алтернатива на личния автомобил а не с градски транспорт. И спрямо автомобила, имат десетки пъти по-добра пропускателна способност.

  76. 76 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 1200 Разстроено

    Като чета коментарите ми става ясно, че общината си е постигнала целта - отбиване на номера и насъскване на пешеходци, шофьори и велосипедисти едни срещу други. С идеята да се анатемоса всякаква промяна в статуквото или по герберски "клатене на стабилността".

  77. 77 Профил на Imeto mi
    Imeto mi
    Рейтинг: 999 Неутрално

    До коментар [#70] от "kapitan_laino":

    И двамата сте прави. Има линий по които пътуват много хора, но обикновено рейса виси празен в задръстването.

  78. 78 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1362 Неутрално

    До коментар [#71] от "Ivailo Ivanov":

    Че кой е тръгнал да спира автомобилния транспорт? Иде реч за една велоалея по Раковска. Не съм забелязал да са спрели автомобилите

  79. 79 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6155 Неутрално

    До коментар [#62] от "m17":

    прочети малко за правата на инвалидите и отогава се изказвай. сега си неподготвен.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  80. 80
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  81. 81 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1419 Неутрално

    освен това сляпото вкарване на практики от други места без да се съобразим с реалностите в България е глупаво. София няма да стане Амстердам, дори и цялата община да се впрегне да препише всички правила и закони от там. Всичко трябва да се премисли и пригоди в съотвтствие с реалностите тук. От къде изобщо тази фиксация към Амстердам не е ясно..

  82. 82 Профил на Milko Stoyanov
    Milko Stoyanov
    Рейтинг: 523 Неутрално

    До коментар [#6] от "m17":

    Ми едно от простите обяснения е, че в Холандия е... равно. Аз в София - колкото и да искам и да съм трениран - ако тръгна на работа (от Римската стена до МОЛ Сердика), за да взема баира на телевизионната кула - трябва да имам стамината на Ланс Армстронг, ама като вземаше допинг. Отделно е опасността, дали ще стигнеш в офиса изпотен и мръсен, дали ще ти откраднат колелото и т.н.
    Та не е само до удобството на Ганьо - София е кофти град, който много пъти изисква кола, за да се придвижиш от А до Б и В. Едва ли 95% от шофьорите караме само за кеф, за да се любуваме на пейзажите, дупките и кривите павета.

  83. 83 Профил на Александра
    Александра
    Рейтинг: 520 Неутрално

    До коментар [#64] от "Александра":"Щото задръстванията си ги правите вие, с колите и вие си висите в тях. велосипедист да кибичи в задръстване досега не съм видяла."Така ли? :))) А минерална водичка от бутилка пием? Да? Не? Да мислиш, че има тръбопровод от Девин до Раковска? И се пакетира водата сама някак си, по пътя?
    —цитат от коментар 66 на Ivailo Ivanov


    Не, не пием. Чудно по пешеходните зони, съществуващи навсякъде по света как си зареждат магазините? Или пък където има велоленти по Европа? Освен това, по автомобилните булеварди бизнесът върви по-малко, отколкото по пешеходните и велосипедни зони - доказан факт. Така че доводът, че мястото за велолента ви трябва, за да си паркирате на аварийки, за да цъфти бизнесът, съвсем не е на място. И всъщност, какво излиза, че големият шум не е защото, както твърдите, са стеснени автоплатната (те и преди не можеха да се разгърнат, заради паркиралите) и това задръства улицата, а големият шум е, че сега има още един, много сериозен довод, който ви пречи да спирате в нарушение и може би някой най-сетне ще ви потърси сметка.

  84. 84 Профил на niakoia
    niakoia
    Рейтинг: 402 Неутрално

    [quote#70:"kapitan_laino"][/quote]


    До коментар [#70] от "kapitan_laino":

    Често се возя в метрото и то в 18:00 от Бизнес парка към центъра. Еми не съм се блъскала досега, но е факт, че е доста пълно. А е пълно, защото е бързо и не минава през задръстванията, през които минават автобусите. Автобусите от и за Бизнес парка са празни. Пълнят се много, само когато закъснеят с по 40 минути, защото са висяли вякъде в задръстване от автомобили с по един човек вътре.

  85. 85 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 559 Неутрално

    До коментар [#59] от "m17":
    Не е вярно, че 70% в Хага и Амстердам пътуват с велосипеди. (ЕВРОСТАТ).

  86. 86 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1362 Неутрално

    До коментар [#82] от "Milko Stoyanov":

    Типично изказване на човек, който никога не е опитвал. Хората са казали, който иска, търси начин, който не иска - търси оправдание. От Римската стена до МОЛ Сердика е едно приятно каране покрай реката на "Евлоги Георгиев" последвано от не дотам приятно (заради спрелите постоянно и отвратително в нарушение автоталибани) леко изкачване по "Оборище" . Растояние - около 4 км. Време - около 20 мин.

  87. 87 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2779 Неутрално

    До коментар [#4] от "Наблюдател":

    Напълно съгласен, +++++++

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  88. 88 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2779 Неутрално

    До коментар [#51] от "kman":

    В Германия има къде да ходиш пеша, дори има и къде да караш кола по нромален начин. А при нас е пълна ориенталщина. Някакви скапани велоалеи ти взимат 50% от тротоара и пресичат ту наляво, ту надясно, ту посредата. Останалата половина от тротоара понякога е заета от разни стълбове, заграбдения и други подобни. Трудно се разминават двама човека, а обикновено се ходи в по двама-трима в редица. Кво праим?

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  89. 89 Профил на Ivailo Ivanov
    Ivailo Ivanov
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#83] от "Александра":

    Как работи по света не мога да кажа, не съм бил в много европейски градове. Бил съм в няколко. Само Берлин ми направи впечатление на широк и просторен град. И като споделих това си впечатление с един берлинчанин, той само поклати глава и каза - да, това е заради бомбандировките.
    Сигурен съм, че навсякъде, където не е така, си има добро обяснение. Я бомбандировки, я много пари вложени в изкупуване на стари сгради, събаряне и строене наново. Което за една относително бедна страна като нашата няма как да стане.
    И ако виждаш в автомобилния трафик само шофьори тъпанари които паркират на аварийки за да им цъфти бизнеса, то представи си как гледат другите ( пешеходци и шофьори ) на велосипедистите - пасмина, която изобщо не спазва ЗДП, минава редовно на червено, кара по тротоара и по пешеходни пътеки и застрашава играещи в парка деца. Едно място да има където да се отпуснеш и да оставиш детето без 100% надзор и хоп - нова заплаха, този път на 2 колела. Знаците със задраскан велосипед се отнасят само за скейтбордисти...

  90. 90 Профил на Ivailo Ivanov
    Ivailo Ivanov
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#6] от "m17":Ми едно от простите обяснения е, че в Холандия е... равно. Аз в София ...
    —цитат от коментар 82 на Milko Stoyanov


    Абсолютно вярно - аз съм се пробвал от М1 до М4 - стигам изтощен и вир вода. Особено лятото когато още в 8.30 навън е 20 градуса. А зимата... не става. Решение - електровелосипед. Не е евтино, но поне можеш да си го държиш в хола. За цената която ще дам за такова чудо ще ходя на работа с кола... три години! И няма да преча на никой, защото имам осигурен паркинг.

  91. 91 Профил на kykyyy
    kykyyy
    Рейтинг: 493 Неутрално

    До коментар [#44] от "quatro_4x3":

    Ми аз в дъжд и сняг ги карам децата на колелото - едното в седалката отзад, другото в седалката отпред. 2 км от маршрута карам по една улица с подобна организация на Раковска. Повече такива алеи като на Раковска и това ще стане възможно и в София.

  92. 92 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1362 Неутрално

    До коментар [#90] от "Ivailo Ivanov":

    как се не умори да пишеш глупости бе. От М1 до М4 както казваш ти се ходи ПЕША без проблем. Аз съм се пробвал от М4 до Л5 и обратно вечерта и се ситига ЛЕКО изпотен. ЛЕКО.

  93. 93 Профил на kykyyy
    kykyyy
    Рейтинг: 493 Неутрално

    Може ли някой от защитниците на придвижването с велосипеди да ми обясни как успява в дъжд или сняг да закара с велосипед едното си дете до детската градина, другото дете до училище и след това да отиде на работа, а след това по обратния път да си прибере децата? А някой велоталибан замислял ли се е как лятно време цял ден смърди на пот на колегите си, след като е карал велосипед до местоработата си? Колегите му трябва ли да му търпят смърдящата му пот?
    —цитат от коментар 44 на quatro_4x3


    А на работа имаме душ. Понякога го ползвам и пестя водата вкъщи. Ама интересно, който е толкова чувствтелен на пот как ли търпи пишачите около себе си?

  94. 94 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1694 Неутрално

    До коментар [#6] от "m17":Интересно от 300+ държави в света да ми дадеш някой друг пример като държава? Дето вали не вали сняг дъжд облаци пък имат такова навлизане на велосипедите и подобна инфраструктура и култура на тази тема? Германия, Русия, балтийските държави нали има сняг, влажност? Дания, Канада? В нашия климатичен пояс - Словения, Хърватска, северна Италия да не би да са тъпи че не са подходили като холандците? Даваш ми за пример единствената държава в света където това явление е толкова явно изразено и работещо и ми говориш глупости за климата.
    —цитат от коментар 11 на Наблюдател


    Аз веднага ще ти дам пример с Дания. И с Швеция. Че и с Финландия. Особено Дания. Особено Копенхаген - там има задръствания от велосипеди в час пик по велоалеите. В тези държави с доста по-неприятен от нашия климат, има велоалеи и някои хора карат целогодишно, освен в най-големия сняг. Само че там велосипедната инфраструктура е измислена с акъл и така, че да не пречи на никого.

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  95. 95 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1362 Неутрално

    До коментар [#93] от "kykyyy":

    какво му е чувствителното, не виждаш ли че пише глупости просто за да се заяжда и да докаже на себе си най-вече, че пред гоуфо сичкьи са бавни

  96. 96 Профил на Imeto mi
    Imeto mi
    Рейтинг: 999 Неутрално

    До коментар [#82] от "Milko Stoyanov":

    Не си прав. Пътво "новите" велосипеди имат скорости :). Второ им а ел. велосипеди. И трето можеш просто да слезеш от колелот и да го буташ.

    Потен мръсен незнам си кво, повечето офиси вече имат бани. Също така не е трудно да си вземеш една тениска и толкова.

    А за крадането гадно е, но ако колегите ти са разбрани можеш да си вкараш колелото в офиса. или просто да ползваш очукано и стро колело.

    Има много варианти стига човек да има желание.
    Аз лично не карам колело в София заради автомобилния трафик - не се диша човек.

  97. 97 Профил на Imeto mi
    Imeto mi
    Рейтинг: 999 Неутрално

    До коментар [#94] от "Хриси":

    Точно така е , а и хората си слагат гуми с железни шипчета.

  98. 98 Профил на Ivailo Ivanov
    Ivailo Ivanov
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#90] от "Ivailo Ivanov":как се не умори да пишеш глупости бе. От М1 до М4 както казваш ти се ходи ПЕША без проблем. Аз съм се пробвал от М4 до Л5 и обратно вечерта и се ситига ЛЕКО изпотен. ЛЕКО.
    —цитат от коментар 92 на uq


    Ами ти като си такъв умник, ходи пеша. 4.2 км със средна скорост 4-5 км в час. И това - по две. Вместо да се прибера за 10 мин и да изведа децата на разходка, ще маам гащи по 2 часа на ден, при това ЛЕКО изпотен. Леко.

    МОже да пиша глупости, но смисъла на това упражнение ми се губи. Ти си умника дето леко се поти, ти ще кажеш.

  99. 99 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 439 Весело

    До коментар [#26] от "Kiril Kirilov":

    "И половината от участниците в задръстването да си размърдат задниците и се качат на колело, другият път задръстването ще е двойно по-малко. Ама естествено, това да караш велосипед е най-срамното нещо, което горделивият български Ганьо може да направи. Да не говорим пък за градският транспорт. Да пътуваш с него си е смъртоносен удар по достойнството."
    Къде го чукаш, къде се пука. Някъде да видяхте дума написана от мен срещу велосипедите. Аз самият карам бегач, съпругата ми и двете ми деца също карат велосипеди. Но не се прави така както го прави софийската община. На всички езици се нарича отбиване на номерТова не е решаване на проблем. Това е мултиплициране на проблемите засягащи всички вкл. и велосипедистите. Велоалеята на Раковски изведнаж започва след Чешкото посолство. движението от две ленти трябва да стане в една. "Велоалеята" стига до В. Левски и свършва. Междувременно прекъсва на спирката на тролейбусите. Няма нормален веласипедист, който да кара по такава велоалея. "Размърдайте се" качете се на колело и направете няколко обиколки по Раковски. После споделете преживяното. Същото е и но Дондуков и Кракра. велоалеята зарочва от английската гимназия, прави десен завой и свършва на Янко Сакйъзов. Няма и един километър. Но заради нея общинарите премахнаха зелената зона пред културния дом и майките с децата се чудят къде да спрат. Апропо, ако "половината от участниците в задръстването да си размърдат задниците и се качат на колело, другият път задръстването ще е двойно по-малко", велоалеите ще станат възтеснички и тогава ще наблюдаваме велосипедно задръстване. Такива преди време имаше във Виетнам.

  100. 100 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 881 Неутрално

    С ОГРОМНИТЕ ПАРИ КОИТО СЕ ХВЪРЛЯТ ЗА ТИЯ НЕДОМИСЛИЯ , ЗА МЕНЕ ДИРЕКТНО СИ ГИ КРАДАТ ОПРЕДЕРНИ МУТРОВЛАСТНИЦИ , МИ СПОКОЙНО МОЖЕХТЕ ДА АСВАЛТИРАТЕ НЕКОЯ ОТ ПАРАЛЕЛНИТЕ НА РАКОВСКИ МАЛКИ УЛИЧКИ И ДА Я НАПРАВИТЕ САМО ЗА ВЕЛОСИПЕДИСТИ,ШЕСТИ СЕПТЕМВРИ ДА КАЖЕМ , НЯМА КОНФЛИКТНИ ТОЧКИ НИКОЙ НА НИКОГО НЕ ПРЕЧИ , НЕМА ЗА ЦАПАТЕ И КРИСТАЛНАТА ГРАДИНКА СТИГА СЕ ДО АЛЕКСАНДЪР НЕВСКИ И НАТАТЪК , ТОВА СА ВИ РЕШЕНИЯТА АКО МИСЛИТЕ ЗА ХОРАТА МАЛКИ И НЕИСПОЛЗУВАЕМИ УЛИЧКИ ПРЕКРОЕНИ САМО ЗА ВЕЛОСИПЕДИСТИ , ДАЛЕЧ ОТ КОЛИТЕ ДАЛЕЧ ОТ САКАТЛЪЦИТЕ ,





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK