По "Раковска" може да има велоалея само ако няма автомобили, смята експерт

Велоалеята по улица "Г.С.Раковски"

© Николай Дойчинов

Велоалеята по улица "Г.С.Раковски"



За да има велоалея по улица "Раковска" е необходимо по нея да не се движат автомобили", това каза транспортният експерт Тодор Тодоров по време на конференцията "Форум Градът", която се проведе днес.


Коментарът на Тодоров е за обособената преди седмица велоалея по улица "Г. С. Раковски", която предизвика много критики от страна на шофьори, велосипедисти и пешеходци. По думите на Тодоров не е допустимо по толкова натоварена от автомобили улица като "Г.С.Раковски" да се правят велоалеи, защото те създават опасност от пътни произшествия.


Автомобилите по "Г.С.Раковски"

© Цветелина Белутова, Капитал

Автомобилите по "Г.С.Раковски"




Експертът критикува общината, че създава улична инфраструктура, която създава условия за движение на висока скорост, вместо да осигурява повече и по-безопасни условия за придвижване пеша или с велосипед.


Липсата на преброявания и анализи за трафика в София е друг проблем, на който Тодоров обърна внимание. По думите му Столичната община няма как успее да реши този проблем ако не започне да събира тази информация.

Ключови думи към статията:

Коментари (31)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5074 Неутрално

    Това е точно така . от няколко дни го обяснявам но тролетариятът дружно брани беззаконията на СО !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на J.J.
    J.J.
    Рейтинг: 865 Неутрално

    Ето една велоалея, проектирана от същия този "експерт" във Варна: http://i.imgur.com/mWwwuI4.jpg

    Малко повече за него:
    "5. Тодор Тодоров – член на Съвета на директорите

    Г-н Тодоров е преподавател в УАСГ, във факултета по транспортно строителство, катедра Пътища. Въпреки че изглежда, че е единственият компетентен в сферата на транспорта член на Съвета на директорите, един поглед върху работата му доказва противното. Той е проектант на абсурдните велоалеи във Варна, които обиколиха света със своята неизползваемост и нефункционалност. Как може да се очаква от човек проектирал такова недоразумение да управлява и подобрява градския транспорт и паркирането в София? Освен това, от назначаването му дружеството продължава да се управлява все по-лошо, а наземният градски транспорт е подложен на непрекъснато орязване. Поради това г-н Тодоров е изцяло компрометиран и няма как да запази мястото си в ЦГМ."

    http://spasisofia.org/bg/ %D0%B4%D0%B8%D1%80%D0%B5%D0%BA%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B8-%D1%86%D0%B3%D0%BC-%D1%83%D0%B2%D0%BE%D0%BB%D0%BD%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B5.html

  3. 3 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 757 Гневно

    Моля ви се не използвайте думата "експерт" само защото някой се е самонарекъл за такъв.
    ... Та по същата логика на този пишман-експерт да махнем и тротоарите по Раковска, защото пречат на автомобилите ??? Не е проблем велоалеята, а манталитетът, че правилата са за други ... че ходенето пеша е за будалите ... че разстояние от километър е "ужасТ" ... и т.н.
    ... Не използвам велосипед, ходя пеша до и от работа 2+ км. в едната посока ... и не виждам никаква смислена причина да използвам автомобил. ... И да, ежедневно се убеждавам, че София е град за автомобили - пешеходците са последна грижа на общината.

  4. 4 Профил на uej03527584
    uej03527584
    Рейтинг: 380 Неутрално

    тва раковска некъв пернишки-радомирски сленг ли е.раковски се казва улицата

  5. 5 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1136 Весело

    ......и най-вече - градски транспорт.
    Елементарно е,но тролеите имат малък толеранс за движение настрани.

  6. 6 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1212 Весело

    До коментар [#3] от "Булаир":

    Много добре казано, това е. А на мен ми костваше сума ти време да обяснявам на колеги, че почти всеки може да се откаже от колата, демек от личния си комфорт, в името на здравето си, ако не по друга причина. Ама не, има инати, които не признават друг транспорт, освен кола. Е, ще им дойде времето и на автоталибаните, няма все така да е...

  7. 7 Профил на alehandro77
    alehandro77
    Рейтинг: 597 Неутрално

    До коментар [#4] от "uej03527584":

    Подкрепям! Това и вчера го писах, все пак е име на велик българин!!! Иначе по тази логика, трябва да има Ботевска, Дондуковска, Кънчевска и т.н...все пак в текста е написана правилно!

    Корупцията е новия социализъм! Нямаш връзки, нямаш пари.
  8. 8 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4862 Неутрално

    Много "експерти" на тази малка територия, бре! "Ескперт" до "ескперта"!

  9. 9 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5074 Неутрално

    До коментар [#6] от "Г.Е.М.":

    на всеки му идва времето - такива са природните закони !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  10. 10 Профил на J.J.
    J.J.
    Рейтинг: 865 Неутрално

    До коментар [#4] от "uej03527584":Подкрепям! Това и вчера го писах, все пак е име на велик българин!!! Иначе по тази логика, трябва да има Ботевска, Дондуковска, Кънчевска и т.н...все пак в текста е написана правилно!
    —цитат от коментар 7 на alehandro77


    По принцип откъм днешната граматика сте прав, но ул. "Георги Раковски" се е казвала дори официално ул. "Раковска" в миналото. Вижте, например тази карта от 1928г.: http://stara-sofia.com/mapsf1928.jpg

    Оттам идва и днешната употреба на ул. "Раковска". Същото важи и за ул. "Витошка", между другото.

  11. 11 Профил на Handy
    Handy
    Рейтинг: 769 Неутрално

    До коментар [#4] от "uej03527584":

    Не, Раковска си е старият софийски сленг от едно време и идва от словосъчетанието с 'улица' и по тази причина може да чуете хора с произход от София да казват често 'Раковска', 'Бенковска' и т.н.

  12. 12 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 3553 Весело

    [quote#7:"alehandro77"][/quote]
    Съгласна съм, че Раковски е велик българин, но откакто се помня улицата все сме си я наричали Раковска и не виждам нищо обидно в това. И Витошка си е Витошка. Като кажа, че съм на Витоша, значи съм на планината. Ти на Витоша ли си правиш срещите или на Витошка?

  13. 13 Профил на VeLikoV
    VeLikoV
    Рейтинг: 401 Неутрално

    София - замърсен въздух и задръствания. За всичко са виновни наглите велосипедисти и техните велоалеи! Добре, че шофьорите си паркират свободно на тротоарите, че животът им съвсем ще заприлича на Ад! Пешеходците нямат право на мнение . . . и на зелен светофар.

  14. 14 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1368 Весело

    ние че си ѝ викаме раковска, па вие ако сте на зор и кавичките и точките мое си спелувате за по-граматически... :)

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  15. 15 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1368 Весело

    а, експерто е прав, ма донекаде... ето кво трее се напраи:
    напрао се изчушкват сички автомобили от периметъра патриарха-ботев-сливница-левски... сичко на четири колела аут и остава само публичен транспорт и доставки...
    ше стане център за чудо и приказ..!

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  16. 16 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 1038 Неутрално

    До коментар [#14] от "tucker case":

    Според последните изисквания на граматиката, имената на улици и площади не се пишат с кавички.

  17. 17 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 5844 Неутрално

    Разумна критика към общинарите

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  18. 18 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8498 Неутрално

    "може да има велоалея само ако няма автомобили" и велосипеди.

  19. 19 Профил на Sioux
    Sioux
    Рейтинг: 760 Неутрално

    "По думите на Тодоров не е допустимо по толкова натоварена от автомобили улица като "Г.С.Раковски" да се правят велоалеи..."

    Ако Раковска се направи с по 5 ленти ще стане още по-натоварена от автомобили... този господинчо явно има проблеми с причинно-следствените връзки. Хора, разберете, че единственият начин трафикът да намалее е улиците да бъдат именно стеснявани. Всичко друго е форма на промотиране на автомобилния транспорт.

  20. 20 Профил на posledno10
    posledno10
    Рейтинг: 393 Неутрално

    До коментар [#7] от "alehandro77":

    Не познавам софиянец, който да нарича улицата "Раковски", а не "Раковска". Баба ми, лека й пръст, живееше на ъгъла на "Раковска" и "Каравелов", стара софиянка, родена и отрасла както сега е модерно да се казва "в центъра на жълтите павета" - е, никога не съм я чувал да каже "Раковски", като имате предвид, че е родена през 1919 и няма как да е "попила" някакъв по-модерен жаргон. А, и между другото, цял Бургас нарича улица "Христо Ботев" просто "Ботева", това само за сведение :)

  21. 21 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1932 Неутрално

    До коментар [#6] от "Г.Е.М.":на всеки му идва времето - такива са природните закони !
    —цитат от коментар 9 на КМЕТ В СЯНКА


    Наборе, само ти си вечен. Гледам, че под всяка статия първият, третият, петият, седмият и деветият коментар са твои. И така до края. Да си жив и здрав!

  22. 22 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1932 Неутрално

    До коментар [#10] от "J.J.":

    Благодаря за линка с картата, много е поучителна.

  23. 23 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5074 Неутрално

    До коментар [#21] от "galapagas":

    все някой тряба да е .случайност някаква !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  24. 24 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 980 Неутрално

    Сега остава експертът да каже защо бул. "Витоша" между "Патриарх Евтимий и "Алабин" няма велоалея. Тъй като там няма автомобили.

  25. 25 Профил на koz
    koz
    Рейтинг: 437 Неутрално

    Тези преградки на велоалеята не са ли монтирани наобратно?
    Не би ли трябвало светлоотразителите да са от вътрешната страна на улицата, така че да се осветяват от фаровете на колите, сътветно шофьорите да виждат по-добре къде е демаркационната линия, която не трябва да пресичат?

  26. 26 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 980 Неутрално

    Но да оставим експерта. Самите велоентусиасти мълчат за велоалеята по пешеходната "Витоша" Нито гък, нито мък. Като стигнат до там безропотно се спешават и бутат колелетата през цялата "Витоша". Как не се намери някой да протестира. Това е загадъчно. Трепетното бдение на общината да не се мярне велосипедист там - също. Направиха велоалея по тесните алейки на градинката пред "Кристал", но на пешеходната улица - не. Някой да го обясни? Има конспиративна теория, че са наплашени от собствениците на заведения, заели почти цялата улица. Която заприлича на рестарнт-градина.

  27. 27 Профил на mikke
    mikke
    Рейтинг: 274 Разстроено

    Според транспортнияТ експерт велоалеята създаваТ опасност от пътни произшествия и...
    Кегел 72, огромен червен фон и пак никой не е видял че има грешкИ... това наистина дразни читателското око..

  28. 28 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    ЧЕ ИМА САКАТЛЪЦИ ПО ТОВА КОМПИРСКО ПОЛЕ, ПЛАСТМАСОВИТЕ ГНУСЪРЛЪЦИ ДЕТО СА ГИ НАРЕДИЛЕ СА С ЦВЕТА НА АСВАЛТА ДЕМЕК ИЗОБЩО НЕ СЕ ВИДАТ БАЯ СА ВИСОЧКИ С РЪБОВЕТЕ КЪМ ГУМИТЕ НА ХОРАТА СА А И ПИРОНИТЕ ИМ СЕ ВАДАЯТ И МНОГО ЧЕСТО СЕ НАБИВАТ НА ХОРАТА ПО ГУМИТЕ , ИМАМ ЧУВСТВОТО ЧЕ НЕКАКВИ ГНУСНИ ТЪПИ МАЗОХИСТИ Я УПРАВЛАВАТ ТАЯ ДЪРЖАВА , НЕМА ЗАКОНИ ЗА ДВИЖЕНИЕ ПО ПЪТИЩАТА ЗА ТЯХ !!! КАШПИ СЪС ЗНАЦИ ДИРЕКТНО НА ПЪТЯ ВСЯКАКВИ ТАМ КОЛОВЕ И ПРЕПЯТСТВИЯ , АБЕ СПРЕТЕ СЕ БЕ МАЛОУМНИЦИ ХОРА ГИНАТ ЗАРАДИ МУТРЕНСКАТА ВИ ТЪПОТА И ЗАРАДИ ЛАКОМИЯТА ВИ

  29. 29 Профил на poles
    poles
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Супер си е велоалеята. Дори може да се помисли да се забрани за коли и трасето да стане пешеходно

  30. 30 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1276 Неутрално

    ... сичко на четири колела аут и остава само публичен транспорт и доставки...ше стане център за чудо и приказ..!
    —цитат от коментар 15 на tucker case


    Е ся, ще трябва си взимам баничарка за доставки.

  31. 31 Профил на koz
    koz
    Рейтинг: 437 Неутрално

    Преградките на велоалеята по Раковска са монтирани наобратно. Светлоотразителите би трябвало да са от вътрешната страна на улицата, така че да се осветяват от фаровете на колите, сътветно шофьорите да виждат по-добре къде е демаркационната линия, която не трябва да пресичат.
    Това става ясно и от факта, че (месец и половина по-късно) същите са монтирани както трябва на бул. Дондуков.
    Кой ще отговаря за това?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK