По-евтин транспорт и спиране на коли при опасно мръсен въздух предлага Столичната община

По-евтин транспорт и спиране на коли при опасно мръсен въздух предлага Столичната община

© Николай Дойчинов



Билетът за градски транспорт да струва 1 лев и да важи за цял ден, синята зона за платено паркиране да бъде два пъти по-скъпа, а движението на автомобили в центъра на София да бъде ограничено.


Това предвижда аварийният план на Столичната община за дни, в които има вероятност за опасно високи нива на фини прахови частици във въздуха. Той беше представен днес от зам.-кмета по екологията Йоана Христова. След като бъде обсъден в няколко комисии, той ще бъде гласуван на заседанието на Столичния общински съвет на 21 декември. Вносители на доклада са Йоана Христова и общинските съветници Зафир Зарков, Лорита Радева (ГЕРБ), Радослав Абрашев (Реформаторски блок), Иван Таков (БСП) и Иван Велков (Зелените, Политическа група 5)


Планът ще бъде използван от общината в дните, в които системата й за ранно предупрепреждане съобщи, че в следващите 48 часа има възможност за високи нива на вредните емисии. Системата работи от повече от 3 месеца, но досега от общината не я бяха оповестявали, защото мерките й не били готови и не искали да им се задават въпроси.




В отговор на въпрос Йоана Христова посочи, че откакто системата работи, вредни емисии във въздуха в районите на "Павлово" и "Надежда" над нормите са били отчетени 20 пъти, в "Младост" - 6, а в "Дружба" - 9 пъти.


Мерките


Различните мерки в плана ще се прилагат постепенно, в зависимост от количеството на фини прахови частици и колко пъти над нормата са те. Най-опасната вероятност е за нива 4 пъти над нормата. Тогава обаче първо от общината ще продължат да прилагат по-леките мерки, ще изчакат два дни, за да проверят дали наистина е имало превишения, преди да приложат по-сериозните мерки в плана, като ограничаване на движението на автомобилите.


Когато превишенията на нормите са от 3 до 4 пъти, общината ще прилага по-леките мерки: ще отправя призиви към гражданите да използват градски транспорт вместо автомобили и да използват по-екологични горива за отопление, а паркирането в буферните паркинги ще бъде безплатно при използване на градски транспорт. При по-високи нива освен тези мерки общината ще въведе и двойното увеличаване на таксата за паркиране в синя зона до 4 лева на час.


Столичната община ще съобщава за опасността на своя сайт. Христова обясни, че се предвижда през следващата година общината да има мобилно приложение, което също ще съобщава за тези опасности.


Опасно е, но ще почакаме


Когато има опасност в следващите два дни въздухът в София да е изключително мръсен, тоест нивата на фини прахови частици да са 4 пъти над нормата, общината ще започне да прилага най-сериозните мерки, но поетапно.


В първия ден, за който системата извести, че има опасност от високо замърсяване, Столичната община ще прилага двойното увеличение в цената на синята зона, паркирането в буферните паркинги ще е безплатно при ползване на градски транспорт, за който билетът ще струва 1 лев и ще важи за цял ден.


След като преминат два дни, от общината ще отчетат данните, за да установят дали прогнозните данни са били факт. Ако все пак въпреки прилагането на мерките е имало високи нива на фини прахови частични, от общината ще забранят движението на автомобили 08:00 до 20:00 часа в центъра. Ще бъде въведено и стъпаловидно работно време на общинската администрация, за да се намали трафикът в пиковите часове. Също така от общината ще поискат от КАТ да засили проверките на автомобили, които отделят опасно високи нива на вредни емисии.


Зоната в центъра, в която ще бъде забранено движението на автомобили, е между булевардите "Тодор Александров", "Княз Александър Дондуков", "Васил Лески","Патриарх Евтимий", "Христо Ботев". То няма да важи за колите на живеещите в района, за хибридите, електромобилите, както и тези, които са екологично чисти (категории Евро 5 и 6).


За да може обаче общината да спира всички автомобили, ще е необходима промяна в националното законодателство, посочи Христова. Причината е, че имало опасност колите, които идват извън София, да не попадат в обхвата на забраната.


Трайни мерки


В плана са включени и мерки, които общината ще приложи за постоянно, с цел дългосрочно намаляване на вредните емисии. Така ще бъде въведена месечна такса от 60 лева за багери и булдозери, които влизат в центъра, а таксите за другата строителна техника ще бъдат 120 лева за до 4 тона и 150 лева за над 30 тона.


Автобусите от градския транспорт, които се движат в центъра, ще бъдат от категория Евро 6. Йоана Христова обясни, че това ще бъде напълно възможно, след като Столичната община купи 120-те газови автобуса, за които вече е обявена обществената поръчка.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (107)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на jalal_al_din
    jalal_al_din
    Рейтинг: 466 Весело

    поредната димка с намерения, мафията е свикнала да симулира дейност, след няколко месеца никой няма да си спомня какво е казала учителката, билета пак ще е на същата цена, циганите горят гуми и т.н.

  2. 2 Профил на Brad Mehldau
    Brad Mehldau
    Рейтинг: 329 Неутрално

    Нещо за тези, дето се топлят на гуми в сравнително централните квартали ще има ли?

  3. 3 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 994 Любопитно

    "Билетът за градски транспорт да струва 1 лев и да важи за цял ден, синята зона за платено паркиране да бъде два пъти по-скъпа, а движението на автомобили в центъра на София да бъде ограничено....
    ====================================
    Кои от Банкя и Самоков само преди година направиха билета от 1 лев на 1.60 само за еднократно пътуване? И го нналожиха силово въпреки всички протести и възмущения

    Тотален хаос е в главите на ГЕРБерята.
    Освен, че са на власт САМО за ЛИЧНО ОБЛАГОДЕТЕЛСТВАНЕ, техните постове отднава са много са надминали комтененностите им

  4. 4 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3644 Неутрално

    Според мен спешните мерки трябва да станат трайни.

    Само с призиви няма да се получат нещата. Трябва Общината да предложи бърз, редовен и комфортен обществен транспорт, на достъпна цена. Много хора карат личните си автомобили не толково защото им се карат, а защото им излиза по-евтино и по-удобно, предвид че маршрутната мрежа не обхваща напълно всички части на града, а и като изключим метрото, всички други наземни превозни средства чакат в същия трафик.

    Не разбирам съвсем какво ще рече, че билетът от 1,00 лв. ще важи за целия ден - сиреч с него ще може да се сменят неограничен брой превозни средства в рамките на деня, така ли? Ако е така, звучи отлично. Моето предложение е месечната карта за обществен транспорт за всички линии в София да бъде на цената на дневната в момента - 4,00 лв. Това ще стимулира доста хора да предпочетат този тип придвижване. Също и значително да се ограничи движението на автомобили в рамките на града, инак няма оправия с фините прахови частици.

    Цензурата не е страшна. Страшна е автоцензурата и манипулацията. (моя мисъл) | Най-лесно се управлява беден и прост народ. (управленски принцип у нас в годините на прехода, а може би и от по-рано)
  5. 5 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1781 Неутрално

    До коментар [#2] от "Brad Mehldau":

    Не!
    Те тея са основния електорат!

  6. 6 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3644 Неутрално

    До коментар [#3] от "stenli1":

    Така е.

    Цензурата не е страшна. Страшна е автоцензурата и манипулацията. (моя мисъл) | Най-лесно се управлява беден и прост народ. (управленски принцип у нас в годините на прехода, а може би и от по-рано)
  7. 7 Профил на clint_eastwood
    clint_eastwood
    Рейтинг: 852 Неутрално

    Много микроскопична крачка напред. Не видях, има ли освен това даден индикативен срок за въвеждане дори и на тези половинчати мерки или е "от догодина", както обикновено?

    Иначе, искам да видя мерки срещу битовото горене, което е основният източник на замърсяване, по-високи данъци за по-неекологични МПС и редовно миене на улиците.

    Хората, на които им липсва соцът, трябва много сериозно да се замислят как щеше да изглежда България днес, ако БКП не бе сдала политическата власт
  8. 8 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 521 Неутрално

    "Билетът за градски транспорт да струва 1 лев и да важи за цял ден, синята зона за платено паркиране да бъде два пъти по-скъпа, а движението на автомобили в центъра на София да бъде ограничено....====================================Кои от Банкя и Самоков само преди година направиха билета от 1 лев на 1.60 само за еднократно пътуване? И го нналожиха силово въпреки всички протести и възмущенияТотален хаос е в главите на ГЕРБерята.Освен, че са на власт САМО за ЛИЧНО ОБЛАГОДЕТЕЛСТВАНЕ, техните постове отднава са много са надминали комтененностите им
    —цитат от коментар 3 на stenli1


    Също и намалиха годишната карта и реално ползването на ГТ в момента излиза по левче на ден (на ден, не на возене). Но пак не съм забелязал софиянци да са си зарязали автомобилите...

  9. 9 Профил на Brad Mehldau
    Brad Mehldau
    Рейтинг: 329 Неутрално

    по-високи данъци за по-неекологични МПС
    —цитат от коментар 7 на clint_eastwood


    От много години мрънкам срещу това, че колкото по-нова е колата, толкова по-висок данък се плаща, противно на всякаква логика...

  10. 10 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3452 Неутрално

    До коментар [#9] от "Brad Mehldau":

    кои точно коли генерират прах че не се сещам ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  11. 11 Профил на gun
    gun
    Рейтинг: 608 Неутрално

    В доста страни билетът за метро е И БИЛЕТ за буферните паркинги - в тях не се плаща отделно. Затова се и ползват. Да не говорим, че има безплатни буферни паркинги и на последните спирки на трамваите. София, противно на общоприетото мнение, ИМА ДОСТАТЪЧНО ПАРКИНГИ в центъра - под НДК, Булбанк, откраднатият под бул. Витоша, под борсата до Позитано, под Сан Стефано плаза, под моловете, при гарата, при радиото и т.н. Повечето общински обаче или са заграбени от мутри, или не работят, или се използват от фирми. Време е общината да си ги вземе, да им сложи съвременни електронни бариери, да контролира приходите. Срамота е столица на ЕС с 2 милиона туристи годишно да има паркинги, но да не функционират нормално!

    За свободата на словото - форумът да е без регистрация!
  12. 12 Профил на Paris Hilton
    Paris Hilton
    Рейтинг: 363 Неутрално

    "Когато превишенията на нормите са от 3 до 4 пъти, общината ще прилага по-леките мерки: ще отправя призиви към гражданите да използват градски транспорт вместо автомобили и да използват по-екологични горива за отопление..." Смешници!

  13. 13 Профил на starlighter
    starlighter
    Рейтинг: 282 Неутрално

    Нещо пак ми е половинчато и кампанийно.

  14. 14 Профил на errata
    errata
    Рейтинг: 1150 Гневно

    В белите държави при опасно мръсен въздух градският траспорт моментално става безплатен (и често запускат дронове, за да се види кои се отопляват с твърдо гориво и да им се наложат глоби).

    В ГЕРБеристан - ще намаляват билетчето с някакъв минимален процент и ще се правят на гламави (общинарите).
    Смрад на парацали (дет се вика).

    "Да, България"
  15. 15 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 1604 Неутрално

    Нито една от тези мерки няма да подобрят въздуха точно в тези райони, където се отчитат високите нива на замърсеност. Синята зона няма връзка с районите Павлово, Красно село, Надежда, Дружба и онези "дупка" под Факултета, където с събират всички пушеци от общината. А който е свикнал да се вози на кола (или го прави по необходимост) и безплатен да му направят през тези дни транспорта, пак няма да слезе от колата!
    Трябва да се забрани използването на отопление с твърдо гориво за територията, оградена от околовръстния път и Северната тангента. И където бъде видяно да дими комин - 500 лв глоба първи път, 1000 лв втори път, 5000 всеки следващ път. И глобите на съдия-изпълнители, че те умеят да ги събират. Който иска да живее в София или ще използва централно парно (ако няма, ще инвестира да му се прокара), или природен газ, или електричество!

  16. 16 Профил на orchis
    orchis
    Рейтинг: 279 Неутрално

    Живея близо до Орлов мост. От няколко години следя замърсяването със специализиран уред. Мери 15 показателя. Проблеми има само зимата (най-вече декември и януари) и основно вечер. Повишават се нивата на фините прахови частици и въглеродния диоксид. В дни с мъгла е наистина лошо, в дни като днешния около нормата (в момента ПМ10 = 23, ПМ2.5 = 14 , но довечера със сигурност ще се вдигне). Имам и уред , който филтрира въздуха с хепа филтър и това опредено помага.
    Моят извод е че основното замърсяване идва от отоплението на твърдо гориво, което е по-интензивно вечер. Оттук, всякакви решения свързани с транспорта няма да доведат до съществено подобрение на ситуацията. Не че не трябва да се мисли за по-чист транспорт, но фокусът е другаде.

  17. 17 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 1604 Неутрално

    В белите държави при опасно мръсен въздух градският траспорт моментално става безплатен.
    —цитат от коментар 14 на errata
    И викаш, безплатния транспорт веднага ще ме накара да се кача с две малки деца в автобуса, да ги лашкам насам-натам половин час, после 1 час до работата, после 1 час наобратно и после пак с децата половин час в автобусите... И всичко това през зимата, при минус не знам колко си градуса на спирката и 20% кашлащи и кихащи в градския транспорт!
    Не знам как е в "белите държани", ама акъла ти на ниво за третия свят!

  18. 18 Профил на lo_ridah
    lo_ridah
    Рейтинг: 691 Весело

    Я, колко яко, в Младост било само 6 пъти над нормата. Че то си е санаториум направо. Я да ми вдигнат данъка за тая благина.

    Accelerates Under Demonic Influence
  19. 19 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3243 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Звучи добре, но кои коли ще бъдат спирани и кои не?
    Голяма и сложна операция.
    Некои ще гласуват "не".

    Освен това: въглища, гуми, пластмаси и пр. горивен материал.
    Какво става или е станало, ако газът е твърде скъп.
    Ни да спреш Топлофикациите, нито да не.

    "По-евтин транспорт и спиране на коли при опасно мръсен въздух предлага Столичната община"

  20. 20 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 1604 Неутрално

    До коментар [#16] от "orchis":

    Точно така!!! И едно затягане на контрола върху дизеляците без катализатори, поне в рамките на София (пък нека си ги карат по селата) и нещата ще заспят!

  21. 21 Профил на P_L
    P_L
    Рейтинг: 15 Гневно

    Никой не споменава слагането на още "официални" сензори. В някои квартали от общината не отчитат замърсяването. Няма сензори, няма проблем.

  22. 22 Профил на Мизийски ☦
    Мизийски ☦
    Рейтинг: 752 Неутрално

    Пак половинчати решения. Една проста мярка ще реши проблема, а именно въвеждане на винетка за зелена и синя зона. Колкото е по-мощен автомобилът, толкова по-скъпа да е винетката. Така е в Лондон и на други места по света.

    Спаси, Господи, люди Твоя и благослови достояние Твое, победи православному болгарскому народу на сопротивния даруя и Твое сохраняя крестом Твоим жительство. ☦
  23. 23 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3452 Гневно

    До коментар [#22] от "☦ Мизийски":

    и защо като колите не произвеждат прах ???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  24. 24 Профил на carpe_diem_
    carpe_diem_
    Рейтинг: 405 Неутрално

    До коментар [#9] от "Brad Mehldau":кои точно коли генерират прах че не се сещам ?
    —цитат от коментар 10 на КМЕТ В СЯНКА


    Основно тези, които паркират в калта (разбирай бивши паркове и градинки) и оттам и всички останали, които настъпят в калните следи на неправилно паркиращите и така всички дружно я разнасят въпросната прах из въздуха...

    Мерките не звучат зле, ама без повсеместно въвеждане на зона (ако щеш и жълта) и глобяване на абсолютно всички неправилно паркиращи из целия град, без изключения, нищо няма да се подобри.

    След това може да почнат да се мият и улиците (преди това няма никакъв смисъл - може би само за по-бързите булеварди, което си се прави и сега).

    И разбира се - отоплението на твърдо гориво с всякакъв произход трябва просто да спре.

    Ама тези неща ще отблъснат много избиратели и няма как да се предприемат като реални мерки...

  25. 25 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3452 Неутрално

    До коментар [#24] от "carpe_diem_":

    това е нещо съвсем друго - контрол по паркирането а не забрани за движение и НОВИ данъци и ИСТИНСКО МИЕНЕ !!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  26. 26 Профил на Kotarak
    Kotarak
    Рейтинг: 705 Неутрално

    В тези мерки виждам само поскъпвания, нищо реално. Оставка! Няма детето ми да е заложник на тази мафия!

  27. 27 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2583 Неутрално

    Аз знам, че каквото и да се предложи, незабавно ще бъде оплюто.

  28. 28 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3452 Неутрално

    До коментар [#27] от "stedim":

    хайде предлагай ти да те видим - само без опорки.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  29. 29 Профил на Ivan Krastinov
    Ivan Krastinov
    Рейтинг: 269 Неутрално

    Чудно решение. И тъй като Градският транспорт не е 100% алтернатива, ще ходим пеш, ще караме колела и ще дишаме на воля, точно когато въздухът е най-мръсен.

  30. 30 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2085 Неутрално

    Преди дда се санкционират тези, които са на твърдо гориво, трябва да им се осигури алтернатива. Сега цяла България дотира тези дето са на парно през цената на тока, а те мрънкат за цената на парното и замърсяването на въздуха.
    Трябва газификация на районите без парно и обратен процес -тези на парно да дотират тези на газ до изравняването на цената на получаваната топлина.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  31. 31 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4055 Неутрално

    Тия изтрещеха.
    1. Твърдят, че замърсяването идва от отоплението. Но ще се борят с него, спирайки транспорта.

    2. Твърдят, че замърсяването е основно в Надежда, Павлово и Дружба. Но ще се борят с него като вдигнат цената на Синята зона.

    3. Предлагат решение, което е технически твърде трудно (промяната на цената на СЗ).

    4. Ощетяват лоялните си, дългосрочни клиенти.

    Така става, когато тичаш след събитията и ги решаваш на парче.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  32. 32 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3452 Неутрално

    До коментар [#31] от "Darth Plagueis":

    искат да спечелят пари а не борба за чист въздух. къде отиде обещанието за редовно миене и машини за събиране на прах.
    Защо зимата се опесъчава ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  33. 33 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 770 Неутрално

    Столичната община да чисти и мие редовно улиците. За това и плащаме. А не да разчита на дъждовете и снега. Калта и мръсотията са навсякъде. Многогодишни.

  34. 34 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2085 Неутрално

    Н мога да повярвам! За пръв път се готвят да направят промяна в ущърб на имащите иот полза за нямащите!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  35. 35 Профил на leslin
    leslin
    Рейтинг: 509 Неутрално

    Всички мерки се въртят около центъра.Това е за да не се изложиме пред европредседателите,дето ще идват догодина,и ще ни видят резила.А бракмите,дето бълват дим като парни локомотиви,и ако си зад тях, не можеш да ги видиш от тоя дим,ще продължават да тровят хората.То всичко си има граници.Щели да помолят КАТ да увеличи проверките за такива коли.Ние се нарадвахве на проверки,без мерки.

  36. 36 Профил на noshtnik
    noshtnik
    Рейтинг: 242 Неутрално

    Общината "ще отправя призиви към гражданите да използват по-екологични горива за отопление" - да очакваме ли как след един такъв сърцераздирателен "призив" пристрастените към твърдото гориво ще се трогнат дълбоко и няма да посягат към гуми, дрехи втора употреба и крадени пернишки въглища?

    The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt
  37. 37 Профил на Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП
    Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП
    Рейтинг: 2527 Неутрално

    И все пак, има ли ТОЧЕН анализ за ИЗТОЧНИЦИТЕ на замърсяване? Кои, по колко? Защо в едни дни то е повече а в други по-малко, кои са факторите които влияят върху това? Цифрови моделиране за влиянието на факторите и прогнозиране.

    Ето поле за дейност на БАН, не политически поръчки и не псевдо наука за безцелни публикации с цел растеж в кариерата.

    Политкоректостта е Гестапо за Истината
  38. 38 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 830 Неутрално

    с такива нерегламентирани противозаконни мутросметища и разтоварища е опасана цялата ни столица, като подухне ветреца и стой па гледай,другото са пунтажи за дранье на стадото до кокал,АПРОПО ДА ПОПИТАМ ТИКВАТА ПО КОЛКО ПЛАЩА СИНЯ ЗОНА ДЕТО КОЛАТА МУ СЕДИ ПО ЦЕЛ ДЕН У ЦЕНТЪРО https://www.youtube.com/watch?v=JVFOV7_tdUI

  39. 39 Профил на dxk34536790
    dxk34536790
    Рейтинг: 19 Неутрално

    [quote#8:"tvr18355030"][/quote]

    Няма и да забележиш! Ако човек има гарантирано място за паркинг там, където отива, то разходите му за деня са около 1-2 лв. (ако кара на газ) и се придвижва много по-бързо от автобуса, дори от трамвая. За какво ти е годишна карта от 365 лв., след като няма начин да я ползваш всеки ден?! Най-малко имаш 52 уикенда, няколко пъти по 4-5 почивни дни, годишен отпуск от 20-30 дни, работни пътувания в страната и чужбина, където картата не ти трябва и т.н. Сметката въобще не е толкова проста. Затова и аз не си купувам карта, поне докато Висшия Административен съд не се произнесе окончателно за цената от 1.60 на билетче! Ако върне цената на 1 лв. ще се замисля, но ако остане сегашната 1.60, тогава си купувам кола на старо и ще се движа само с нея, да не съм луд да продължавам на градски транспорт?!

  40. 40 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2085 Неутрално

    До коментар [#31] от "Darth Plagueis":

    Като вдигнат цната в синята зона, хората от Дружба, Павлово и Надежда ще идат в центъра с метрото.
    В центъра на Лондон се паркира само на платени паркинги и цената достига до 25-30 паунда на час ако не си заявил 2,3 дена предварително, в колко часа ще паркираш и в колко ще си тръгнеш.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  41. 41 Профил на zslavov
    zslavov
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#16] от "orchis":
    Абе не е точно така с транспорта и отоплението. Замърсяване се отчита зимата, заради температурните инверсии в Софийската котловина. Лятото има възходящо движение на въздуха (заради топлото), и това отвежда въздуха нагоре, и на негово място идва друг - затова е по-чисто. Зимата с инверсиите няма никаква циркулация на въздух, затова се отчитат замърсявания. Вечер наистина отчита повече, защото тогава се палят и печките.

  42. 42 Профил на dxk34536790
    dxk34536790
    Рейтинг: 19 Неутрално

    Нито един от тези пакети няма да реши въпроса с един от най-мръсните райони на София - Хиподрума, където замърсяването е редовно 4-5 пъти над нормата. Оня ден си отворих прозореца и замириса на нещо страшно (никой в квартала не се отоплява на твърдо гориво)! Цялото движение от и за посоките Люлин, Бояна и Княжево/Овча Купел преминава през Хиподрума, затворени сме отвсякъде с трафик 2 пъти дневно при пиков час, това значи общо към 5-6 часа. Какво ме интересува, че в Синята зона няма да има коли?! Там така или иначе има най-малко коли в сравнение с целия град! Колите пак ще си преминаават през нас и ние пак ще дишаме мръсния въздух! Управлението на Общината придобива все по-уродливи и антихуманни черти!

  43. 43 Профил на noshtnik
    noshtnik
    Рейтинг: 242 Неутрално

    До коментар [#2] от "Brad Mehldau":

    Ще има "призив"... Поне призива да се направи от няколко хеликоптера с помощта на мощни тонколони, по възможност в съпровод на Вагнер...

    The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt
  44. 44 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 2476 Неутрално

    Основните причини за замърсяването остават, останалото са половинчати мерки

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  45. 45 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 1061 Весело

    До коментар [#22] от "☦ Мизийски":и защо като колите не произвеждат прах ???
    —цитат от коментар 23 на КМЕТ В СЯНКА


    О, да, хич не произвеждат, достатъчно е, че разкарват калта на всякъде където минат(вкл и пътищата без настилка, които стават все повече и повече), после правят калта на прах и накрая го вдигат във въздуха за всеобщо "удовлетворение".

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  46. 46 Профил на leslin
    leslin
    Рейтинг: 509 Неутрално

    Паркирането в зелените площи също допринася сериозно за изнасянето на кал на пътя,и от там източник на фин прах.Но за нея нищо,щото се опасяват че тая мярка ще повдигне въпроса за паркинги и паркоместа и за бездействието на общината и като цяло на властта. А има и тъпаци които са си внушили,че отопление на дърва и кюмур, е по-евтино от парното.И то в топлофицирани квартали.Да сядат и да смятат.Освен че е по-трудоемко,не е и по-евтино.За пластмасити, игумите горени в циганските квартали няма да коментирам.Там е ясно.

  47. 47 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4055 Неутрално

    До коментар [#40] от "tribiri":

    Да сравняваш София с Лондон е диагноза.

    Със синята гониш хората оттам и от никъде другаде. Тя е скъпа за целодневно паркиране и ограничена във времето. Затова, хората, които паркират целодневно в нея не им пука за никое от двете - те си имат абонаменти. Т.е., митологията, че хората от Павлово няча да си ползват колите в Павлово, щото в центъра има по-скъпа зона е нефелна. Напротив, ще отиде с колата до метрото, което ще мърси въздуха в Павлово пак толкова.
    Т.е., неадекватна мярка на целите, които иска да постигне.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  48. 48 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4055 Неутрално

    До коментар [#43] от "noshtnik":

    И после като във филма ли 😁

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  49. 49 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4055 Неутрално

    До коментар [#37] от "Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?":

    Има.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  50. 50 Профил на Чичо Ваньо
    Чичо Ваньо
    Рейтинг: 589 Любопитно

    Че е мръсен въздуха в София,мръсен е! Че трябва да се вземат мерки,също никой не оспорва. Само че, на базата на каква информация ще се вземат решенията ? Ще кажете : " Ами то нали има станции за измерване на качеството на въздуха? " Има ! Общо 50 стационарни станции за цялата страна. И 6 (шест) мобилни. По една за всеки по-голям град - София,Пловдив,Плевен,Варна,Русе и Стара Загора ! Информацията е от официалния сайт на ИАОС. За София по материали от пресата стационарните станции са 5 (пет) ! Я да позная къде се намират - Павлово,Младост,Дружба,Надежда ... ! Уф,последния най-замърсен квартал го забравих ! Единствената за София мобилна станция колко ли адекватна информация ще даде ?

    Не ме разбирайте погрешно! Мерки трябва да има! Но с така събраната откъслечна информация не може да се направи коректен анализ - кой,как и защо замърсява най-много ! Без такъв анализ всичко ще е "отбиване на номера" без реален ефект. А ние в това сме специалисти ! Който не вярва да погледне десетките километри изградени и неупотребени велосипедни алеи !

    "Проблемът на света е,че глупавите са самоуверени,а умните се колебаят."Бъртранд Ръсел
  51. 51 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4055 Неутрално

    До коментар [#30] от "tribiri":

    Спорно е кой кого дотира. Факт е, че софийските тецове не могат да съществуват без топлопреносните мрежи. Друг е въпросът доколко са нужни изобщо без тези мрежи.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  52. 52 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1477 Неутрално

    Значи, като спре да капе върху седалките на транспортните средства на общината, които обслужват района, в който живея, тогава ще започна да водя децата училище на крилете на градския транспорт. До тогава - да ме прощават.

  53. 53 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2085 Неутрално

    Британската столица въвежда от днес (23.10.2017) нова такса за най-старите и замърсяващи автомобили в опит да подобри качеството на въздуха в града, обяви кметът Садик Хан, цитиран от Ройтерс и ТАСС.

    Таксата от 10 британски лири (13,2 долара) ще обхване дизелови и бензинови автомобили, обикновено регистрирани преди 2006 година, които не покриват стандарта "Евро 4".

    Така наречената Ти-такса трябва да се плаща в часовете между 07:00 и 18:00 часа. За този период от деня лондонските шофьори плащат и "такса задръстване" от 11,5 бр. лири (15,2 долара), което означава, че движението в централен Лондон вече ще струва на собствениците на по-стари коли 21,50 бр. лири (28,3 долара) дневно.
    =========
    Да нормираме тази информация през минималната работна заплата тук и там. Нормирани по този начин тези 21.5 паунда в България са 6.60 в момента и ще станат 7.40 след 01.01.2018.

    А всеки с нов автомобил ще плаща за преминаване през центъра отделно от таксата за паркиране 3.50/4 лева.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  54. 54 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1380 Неутрално

    1,60 за билетче , а сега рИвем. Е, що ги ручахме жабетата?!

  55. 55 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2085 Неутрално

    До коментар [#47] от "Darth Plagueis":

    Да сравняваш София с Лондон е диагноза за тези, които не знаят как да го правят! Апропо за този тип хора почти всичко си е диагноза! Виж коментар #53!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  56. 56 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 687 Неутрално

    Герберска нефелност и управленска не мощ,първо увеличение на цената,после някакви общи приказки....важното е да сме стабилни в далаверата....

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  57. 57 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4055 Неутрално

    До коментар [#55] от "tribiri":

    Няма правилен начин за такова сравнение. Двата града имат коренно различна транспортна система, коренно различни бизнес и жилищни зони, коренно различни проблеми, инфраструктура, съответно и решенията са напълно различни и взаимно неприложими.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  58. 58 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2394 Любопитно

    Значи, когато се запалят старите печки в Дружба и Разсадника с мокри дърва и миризливи талашити от стари мебели събрани около кофите, общината ще намалява замърсяването с двойна такса за синя зона.
    Мъдро решение.
    ГЕРБ 2032!
    С Вас сме, госпожа Гугушева!

  59. 59 Профил на touchthis
    touchthis
    Рейтинг: 338 Неутрално

    2 години - им тряяше да се сетят кво да направят - пълни тъпанари. Македония го въведе това мин година - ние още се мотаем

  60. 60 Профил на noshtnik
    noshtnik
    Рейтинг: 242 Весело

    До коментар [#48] от "Darth Plagueis":

    Шшшт - модераторите ще ме баннат:)

    The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt
  61. 61 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1227 Неутрално

    Общината ще спира колите, а кога ще тръгне да посещава колибите на лилавите братя?

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  62. 62 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 770 Неутрално

    До коментар [#23] от "КМЕТ В СЯНКА":
    и защо като колите не произвеждат прах ???

    Столичната община или силно подценява столичани/които я издържат/, или не знае за какво става дума. И в двата случая има сериозен проблем. За гражданите на София. Управленска мъка. Вместо да си изрежеш ноктите, да си отрежеш пръстите.
    ФПЧ, се получават най - много от калта и мръсотията по улиците, където се трупат. Ако няма редовно почистване и миене на улиците/с вода от специални автомобили, имаше времена в София, когато улиците се миеха всяка нощ/, те просто се разнасят от вятъра, от наземния транспорт, който движейки се също прави вятър и отново падат на земята, като общото им количество се увеличава а не намалява с годините. Дори и през лятото. Да се разчита на дъждовете и снеговете да ги отмиват в канализацията е или утопия или тотална некомпететност. Някой/в случая общината в София/, както и услужливи медии с "журналисти усвоили добре темата" / упорито се опитва да внушава на софиянци, а и не само на тях, че те и техните автомобили са причината за мръсотията в града и като следствие от нея замърсеният с ФПЧ въздух. Когато няма адекватно/всекидневно/ почистване на целия град и миене на улици и тротоари, а се разчита на кампанийни действия 1 път най - много 2 пъти в годината и на дъждовете или снеговете,резултатите ще са такива. В автомобилните газове се отделят токсични вещества/те също не са безопасни/ , които са различни от т. нар. "фини прахови частици". Отработените газове от автомобилите/за тези с газови уредби да не говорим/, не са причината за ФПЧ. Причината за тях са многогодишната кал и физически осезаемата и очевадна улична мръсотия. Навсякъде. Същите ФПЧ ги има и в офисите и в домовете на хората. Виждат се на слънчева светлина. Без тях не може, няма ги в барокамера с чист кислород. Въпросът е в концентрацията им. Там където се почиства и се мие редовно са пренебрежимо малко. И обратно.
    Снегът през зимата поченрнява от калта/а не от отработените газове на автомобилите/. След като се стопи, калта остава, пътните платна изсъхват, заедно с калта по тях, транспортните средства я разбиват на прах/ФПЧ/, и така кръгът се затваря. За това обаче ни дума, ни вопъл, ни стон.
    Фандъкова и общинарите да застанат за половин час на която и да е софийска улица или булевард по която има движение и да видят какъв гъст облак от фини и груби прахови частици се вдига след коли, автобуси, тролейбуси и трамваи. Може и на "Дондуков"/близо е до тях/. Апропо, когато отидеш в която и да е европейска столица, дори и силно да искаш, няма как да си изкаляш обувките. Калта, като такава, при това многогодишна трябва да намери своето достойно място в герба на София.
    Целта на кампанията на общината е - насочване на фокуса в грешна посока - личните автомобили, насаждане на комплес за вина на собствениците им и отклоняване на вниманието, от факта че общината не си върши работата за която, данъкоплатците я издържат. Улици и тротоари, без кал и дупки/резервоари за кал и боклуци/, озеленяване, и непрекъснато чистене. Така както правят общините в Рим, Прага, Брюксел, ..................... Кишинев.
    Цяла България е мръсна/София два пъти повече/. Мръсотията/чисто физическата/ е навсякъде около нас. По - мръсна от БГ е единствено Индия. Данъците, които плащаме, отиват за извозването на боклука от кофите, но не и за ежедневното почистване и миене на улиците, поне в големите градове.

  63. 63 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 994 Неутрално

    До коментар [#8] от "tvr18355030":

    ГЕРБери спрете зя лъжете - не са намалявали карти

  64. 64 Профил на calc
    calc
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Шопите да свикват да носят маски и противогази. При гражданоселяните от герб ще е така. Колко пъти си избираха учительницата....

  65. 65 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 1342 Любопитно

    А саждите от печките кога?

  66. 66 Профил на shiriru
    shiriru
    Рейтинг: 513 Неутрално

    Всичко това е малка крачка в правилната посока, НО защо няма нищо за другия основен замърсител - ТВЪРДОТО ГОРИВО?

    Който иска да се топли на дърва, въглища, мазут и други ужасни, но евтини източници, трябва да бъде принуден да плати реалната цена за поведението си. В 90% от големите европейски градове е забранено ползването на тези горива и глобите са жестоки. Защо не отпаднат разните такси към тока и газа и да се добави солен акциз на дървата и въглищата? Направете въглищата неизгодни! Стимулирайте колите на газ и поставянето на нови катализатори на бензините и дизелите като им дадете безплатна зона през зимата!

    София заприлича на миньорски град от 30-те на миналия век!

  67. 67 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 1014 Неутрално

    Нали има някаква безмислена кметица по екологията с незнайно на брой звена и подчинени . И те трябва да пръдват чат-пат ,за да има какво да пишат в годишните отчети.

    "Счастье для всех, даром, и пусть никто не уйдет обиженным!"
  68. 68 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 1163 Неутрално

    Тия изтрещеха.1. Твърдят, че замърсяването идва от отоплението. Но ще се борят с него, спирайки транспорта.2. Твърдят, че замърсяването е основно в Надежда, Павлово и Дружба. Но ще се борят с него като вдигнат цената на Синята зона.3. Предлагат решение, което е технически твърде трудно (промяната на цената на СЗ).4. Ощетяват лоялните си, дългосрочни клиенти.Така става, когато тичаш след събитията и ги решаваш на парче.
    —цитат от коментар 31 на Darth Plagueis


    Доста точен коментар!!

  69. 69 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8227 Неутрално

    След като вдигнаха билета за градския транспорт, сега пък ще го намаляват. Явно нямат по-добри идеи, но и не мислят, преди да направят нещо.

  70. 70 Профил на gargamel
    gargamel
    Рейтинг: 610 Неутрално

    .2. Твърдят, че замърсяването е основно в Надежда, Павлово и Дружба.
    —цитат от коментар 31 на Darth Plagueis


    Ами то само в тия квартали има измервателни станции...... Има и една в Хиподрума , ама данните са подобни. Справка : http://airindex.eea.europa.eu/

    Dum Spiro, Spero
  71. 71 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 468 Неутрално

    [quote#9:"Brad Mehldau"][/quote]

    Аз също, но явно малко хора могат да схванат логиката.

  72. 72 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2343 Неутрално
  73. 73 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4055 Неутрално

    До коментар [#70] от "gargamel":

    Т.е., общината ще бори проблем, за който дори няма измервателни станции, съответно изобщо не знае кога, къде и защо го има, нито пък в каква степен?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  74. 74 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 994 Любопитно

    То верно, че оцелелите в България при ГЕРБ може да се смятат за равни на Терминатора, обаче все пак да напомня, че в "белите" страни ЗАБРАНЯВАТ дизеловите автомобили и автомобили над 3-4 години се смятат за стари.
    Дори в Англия, където дъджъдт настоява чисти въздуха, съдът наложи на правителството с изведе от движение всички дизели

  75. 75 Профил на Чичо Ваньо
    Чичо Ваньо
    Рейтинг: 589 Весело

    И чии коли ще спират?
    —цитат от коментар 72 на hope


    Е как кои ? Да не би да си мечтаеш да видиш депутат или министър в метрото ? За тях ще има силно редуциран трафик. Черните джипове също няма да намалеят. За обикновените хора ще стане по-трудно придвижването,но за тях на кой му пука?

    "Проблемът на света е,че глупавите са самоуверени,а умните се колебаят."Бъртранд Ръсел
  76. 76 Профил на nicks
    nicks
    Рейтинг: 249 Неутрално

    Миналата година нали каза че предлага безплатен транспорт или то всяка година се предлага нещо ама то докато се приеме и се предложи нещо ново ? Общо взето си го местим по крачолите и чакаме всички да почнат да карат електрички.

  77. 77 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1075 Неутрално

    С "призиви", временни забрани, скъпа "Синя зона" и т.н. никой няма да свали селяните от колите и да ги качи на градски транспорт. Селяните си мислят, че хем ще живеят в урбанизирана територия (демек ще серат във вътрешен нужник с казанче), хем ще си порят с кенефите "нов внос" и задължително трябва да имат 15 мин. път от изтривалката до работното място, като преди това оставят детето на училище/детска градина. Няма такъв филм.
    1. забрана на отоплението с твърдо гориво, ако нямаш филтрираща инсталация;
    2. перманентна забрана за свободно движение на коли в централната градска част, преминаването става само с винетка;
    3. плосък данък МПС от примерно 250 кинта за евро 6, за всяка по-ниска степен по "евро нормите" - дебели надбавки;
    4. пушляците без катализатори се спират от движение и се регистрират, само, ако покрият минимума на нормите за емисии (евро 3 примерно), като данъкът си им съответства на нормата, която покриват;
    5. забрана за паркиране по зелени площи, ефективен контрол;
    6. миене на улиците;
    7. абсолютно, ефективно предимство на градския транспорт на улицата.

  78. 78 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 994 Неутрално

    До коментар [#53] от "tribiri":

    Тази такса не се плаща от електичдки и хибридни автомобили

  79. 79 Профил на xali
    xali
    Рейтинг: 4980 Неутрално

    А ве дайте рикши нали има велопътечки :-)

  80. 80 Профил на Ridiculous Върнете стария сайт!
    Ridiculous Върнете стария сайт!
    Рейтинг: 747 Неутрално

    До коментар [#24] от "carpe_diem_":

    Тогава защо фините прахови частици са най-високи зимно време и в дни като последните няколко, когато снегът е покрил всичко и прах от асфалта няма?

    Виж какво е написал човекът в коментар 16, който очевидно се интересува по темата и има количествена информация. СОС са кретени. С мерки, свързани с автомобилите ще адресират проблеми, свързани с отоплението.

    Само търсят повод да се понакрадат още малко.

  81. 81 Профил на ...And justice for all
    ...And justice for all
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Не знам защо самоковската даскалица продължава да си пробутва крайно НЕЕФЕКТИВНО работещият ѝ градски транспорт. Включително и метрото. Аз ползвам втората линия на метрото, която е в ужасяващи интервали. Ако изпусна метрото за малко, както се е случвало на всеки, следващият влак е след 12 минути. В събота и неделя вечер, стават над 15. Как да чакам толкова време за метро, за да стигна до центъра, при положение, че живея съвсем близо до там и при такова чакане на метрото ми е в пъти по-изгодно и бързо да се кача на колата си? Не отричам метрото, напротив! Но просто разписанието му е малоумно! Не може да чакаш по 15 минути за влак, просто не може! Да ги направи на интервали от 2-3 минути и тогава ще има очи да каже на хората да слязат от колите си и да се качат на метрото. А за автобусите, тролеите и трамваите просто не ми се говори. Не стига, че маршрутите им са ужасни, а интервалите им са още по-зле. Вече огромен процент от хората приключват работа около 19:30-20:00 часа, а в този интервал тролеите и автобусите са на високосна година. Как да ползвам градски транспорт, а не собствен автомобил в този интервал? Нека Самоковската пача да промени разписанията и маршрутите, пък после ще си говорим с нея. Как иначе ще ме свали от колата?

    ГМО с Тире от Микре - Най-гнусното нещо, пръквало се някога в българския футбол. Даже ЦСКА ми липсва...
  82. 82 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2085 Неутрално

    До коментар [#57] от "Darth Plagueis":

    Има, има! Всичко може да се сравнява, когато се разлага по подходящи вектори за нормиране. Така например професор Иван Ангелов в една своя публикация сравнява имотните данъци във Великобритания и България, като ги нормира през БВП. В ЮК от имотни данъци се събират 4% от БВП, а в България 0.20%, т.е. нормираният данък е 20 пъти по малък. Заради това в България има строителни балони при милиони празни жилища и социално неравенство.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  83. 83 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2085 Неутрално

    До коментар [#80] от "Ridiculous Върнете стария сайт!":

    Истината не е в комента 16, а в коментар 41, или някъде по средата. През София преминава едно сравниелно постоянно въздушно течение по направление Владая -Витиня. Инверсията при която това течение отслабва, съчетано с преградите и завихрянията от високото строителство са големия проблем.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  84. 84 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3699 Любопитно

    Ситуацията в София е много тежка и само крути мерки могат да подобрят качеството на въздуха!В Атина например преди много години е намерено решение за намаляването на автомобилния трафик като един ден могат да се движат само колите с нечетни номера,а на следващия ден само колите с четни номера!Така автомобилния трафик се намалява драстично и единствено богатите могат да си позволят вески ден да ползват кола,защото имат няколко автомобила с различни номера!

  85. 85 Профил на objektivist96
    objektivist96
    Рейтинг: 1511 Неутрално

    До коментар [#2] от "Brad Mehldau":Ще има "призив"... Поне призива да се направи от няколко хеликоптера с помощта на мощни тонколони, по възможност в съпровод на Вагнер...
    —цитат от коментар 43 на noshtnik

    До коментар [#43] от "noshtnik":
    https://vimeo.com/85066050

  86. 86 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3699 Любопитно

    До коментар [#9] от "Brad Mehldau":

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Ама то у нас много често като неписано правили всичко е наопаки в сравнение с белите държави.

  87. 87 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2626 Весело

    Ха-ха-ха-ха-ха!
    Големи смешки от ГЕРБ.
    От ЦГМ посмъртно не могат да организират продажбата на билети по 1 лев. Мерките за замърсяване 4 пъти над нормите, които се цитират трябва да са постоянни. Само, че градският транспорт трябва да се закрие и разкрие наново с истински мениджъри. В момента единствено ентусиасти (които могат да си позволят закъснение за работа или нямат проблем да се приберат късно в къщи) могат да си позволят да ползват градски транспорт. Обаче ако от ЦГМ те разберат, че си такъв им ставаш враг. Когато се махнат хората с това мислене и дойдат тези с мисленето на "Спаси София" (не задължително от организацията), тогава ще може безпроблемно да се приложат подобни, а и по строги мерки. Само при истински денонощен градски транспорт.
    Що се отнася до администрацията на общината предложението за плаващо работно време е пълна глупост. Просто им се забранява на всички без никакво изключение ползването на автомобил.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  88. 88 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2085 Неутрално

    А може и да ни работят за да осигурят комфорт за председателството Му!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  89. 89 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4055 Неутрално

    До коментар [#82] от "tribiri":

    Ще мими обясниш ли с какъв вектор ще сравниш потока от Фулъм до Лутън с този от Люлин до Младост?
    Тръпна в очакване.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  90. 90 Профил на Miloslav Antonov
    Miloslav Antonov
    Рейтинг: 219 Неутрално

    Егати подигравката. Ако над 4 пъти, ще се ослушват няколко дена да паднат до 3.5, за да не направят нищо накрая...

  91. 91 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4055 Неутрално

    До коментар [#16] от "orchis":

    А как мислиш, ако занесеш този уред някъде на високо, какво ще стане с резултатите? Защото говорим за глобален проблем и локално измерване не върши работа.
    Да речем, да го занесеш някъде на Копитото. Всъщност, няма и нужда, там станция има. И нейните показания са огледални на твоите. Когато е студено и при теб показанията се увеличават, там намаляват, а в топлото са високи. Което иде да рече, че над града има една постоянна мизерия, която благодарение на физичните закони се мандахерца нагоре-надолу, в зависимост от температурата на въздуха. А щом говорим за постоянна мизерия, то тя няма как да е следствие от нещо периодично като битовото отопление, без да отричам сериозния му принос.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  92. 92 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3452 Неутрално

    До коментар [#83] от "tribiri":

    Сега започват небостъргачите на Борис III

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  93. 93 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1782 Любопитно

    А могат ли компетентните органи да ми кажат как ще ме компенсират, ако съм с месечна/годишна карта и има замърсяване - тоест въпросния ден съм си го платил.
    Иначе освен от трафика София се замърсява и от отопление - живея в близост до ромски квартал, а такива са взеизвестни с начините си на отопление. Отделно една вечер минавах през жк Сердика, който е до Баталовата Воденица - не можеше да се диша.
    Та който измисли как да се справим със това замърсяване, направо да предлагаме за Нобелова награда.

    Относно автомобилите, те също допринасят много за замърсяването. За съжаление ние сме много разглезени по отношение притежаването на автомобил - на Запад това излиза доста по-скъпо - данък, паркомясто и т.н., което отказва много хора от удобството.

  94. 94 Профил на pilgrim.epsylon
    pilgrim.epsylon
    Рейтинг: 246 Неутрално

    В някои страни е безплатен градският транспорт. Където им пука. На други места вдигат цените на билетите, че са им малко парите от останалите грабежи.

  95. 95 Профил на 65
    65
    Рейтинг: 420 Неутрално

    Чуди се учителката какво да забрани и какви нови такси да измисли.

    Крайно време е да пратим госпожа билетка заедно с гербавата ясла в общината в канала.

  96. 96 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3243 Неутрално

    секи 4ти км

    Абе пак отчети-оправдания с "обективни причини" :)
    Немало циркулация ; имало двигатели и отопление с мръсно горене.

    Решението се натрапва от само себе си:
    Ел. печки-духалки.

    До коментар [#41] от "zslavov":
    До коментар [#16] от "orchis":
    Абе не е точно така с транспорта и отоплението.

    Замърсяване се отчита зимата, заради температурните инверсии в Софийската котловина.
    Лятото има възходящо движение на въздуха (заради топлото), и това отвежда въздуха нагоре, и на негово място идва друг - затова е по-чисто.
    Зимата с инверсиите няма никаква циркулация на въздух, затова се отчитат замърсявания.
    Вечер наистина отчита повече, защото тогава се палят и печките.

  97. 97 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 260 Неутрално

    [quote#9:"Brad Mehldau"][/quote]

    Кой/Колко си купуват нови коли у нас?!?
    Който има пари за нова... има пари и да си плаща т.е. баровец е!
    Това е логиката на държавата и са прави. Данъка е социален, т.е. дава се възможност и на по бедните.

  98. 98 Профил на Мизийски ☦
    Мизийски ☦
    Рейтинг: 752 Неутрално

    До коментар [#22] от "☦ Мизийски":

    По-голяма глупост не бях чувал. Вие елементарна физика учили ли сте? Или не сте сигнали чак до осми клас? И у вас нямате прах нали, защото вие не произвеждате прах. България е на този хал, защото освен че има 900 хил. души които гласуват за БСП има и хора, които никога нищо не са чели през живота си. Да вземем вас например.

    Спаси, Господи, люди Твоя и благослови достояние Твое, победи православному болгарскому народу на сопротивния даруя и Твое сохраняя крестом Твоим жительство. ☦
  99. 99 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Тия с колите като си сметнат, че ще спестяват по 0.60 лева на возене, веднага ще се юрнат да ползват градския транспорт!

  100. 100 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#98] от "☦ Мизийски":

    Само дебил би си помислил, че ФПЧ е същото като праха вкъщи. Но неправилния превод в българския, в който присъства "прахови" предполагам е голяма пречка за необразованите. ФПЧ, особенно най-малките се образуват при изгаряне и са значителнио по-малки от "прахта" по улуцата или вкъщи....





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK