В защита на Пирин излизат да протестират днес природозащитници

В защита на Пирин излизат да протестират днес природозащитници

© Юлия Лазарова



Протестът в защитна на национален парк Пирин, организиран природозащитните организации от коалиция "За да остане природа в България", ще се проведе днес. Еколозите няма да отменят събитието след обявеното преди ден отлагане на гласуването от Министерски съвет на новата концесия за ски зона Банско за между коледните и новогодишните празници.


"Отлагането във времето не е решение на проблема, така че ние не променяме позицията си," коментира за "Дневник" Тома Белев от Асоциация на парковете в България. За да има разрешение, според нас, министърът трябва да подложи на екологична оценка предлагания план за управление на Пирин и да даде за обществено обсъждане проекта за подновяване на концесията с "Юлен".


Протестиращите ще се съберат в 18.30 ч. в началото на пешеходна част от бул. "Витоша" при метростанция НДК и ще шестват до сградите на Министерски съвет и Министерство на екологията.




Конкретната причина за гражданско недоволство са двете проекторешения, свързани с плана и концесията в Пирин, които според тях узаконяват нарушенията на концесионера "Юлен" през годините, увеличават площта на концесията, засяга обекта на ЮНЕСКО като излиза от буферната зона (в която е ски зона Банско) и залагат големи сечи и строителство в парка.


На кръгла маса по темата преди ден трима министри от кабинета дадоха категорична заявка, че ще действат решително по казуса, за да има нови ски писти, кабинков лифт и промяна в договора отново със същия концесионер. Всички на срещата в един глас обявиха, че няма никакви нередности и защитиха развитието на планинския туризъм във всички планини на страната, в които било редно да има развита ски инфраструктура и много лифтове.


Природозащитниците бойкотираха събитието с мотива, че не са получили още отговори на въпросите си от предишната кръгла маса на 20 ноември по темата, организирана от вицепремиера Валери Симеонов, който твърдо стои зад искането на община Банско за втора кабинка и нови ски писти. Вместо присъствие на втората среща еколозите публикуваха над 100 въпроса, свързани с проблемите, които те виждат по казуса, на страницата на коалицията с искане министърът да отговори на тях публично. Вчера министър Нено Димов каза, че не е разговарял с никого от бойкотиралите кръглата маса, но е прочел аргументите им.


"Правителство спешно придвижва две процедури, които ще позволят ново изсичане на старите гори в Пирин за ски писти и съоръжения," предупреждават еколозите и призовават гражданите да излязат на улицата да защитят националния парк, който е под егидата на ЮНЕСКО.


"Вместо наказания за нарушението, правителството предлага опрощение и награда – 10 пъти увеличаване на площта на концесията, като концесионната такса ще се завиши минимално" твърдят от екокоалицията.


Те предупреждават, че проектът за изменение на концесионния договор включва площи и извън т.нар. "буферна зона", която ЮНЕСКО определи като краен компромис, при който Пирин може да остане в обектите на световното наследство. Прекрачването е изрично забранено от ЮНЕСКО още през 2001 г. и неминуемо ще доведе до санкции от световната организация. Коалицията е срещу погазването на закона и унищожаването на обекта световното наследство на ЮНЕСКО и призовава граждани, институции и медии да се включат в протеста на коалицията от 18,30 ч. в София.


До 22 декември тече обществено обсъждане на промяна в сега действащия план за управление на националния парк. Промяната дава възможност за отпадане на ограниченията за строителство в зоната за туризъм, която заема 2,2% от парка. Така площта за застрояване ще нарасне от сегашните 0.6% до 2.8%, т.е, над четири пъти, изчисляват еколозите.


Наред с това екоминистерството продължава да защитава в съда проекта на нов план за управление на парка, който предвижда още по-голямо застрояване на площ от 7.5%.


"Всичко това е безпрецедентен коледен подарък за офшорната компания "Юлен", удар по правовата държава и нагло антиевропейско поведение в навечерието на европейското председателство," смятат еколозите.


"Пирин е световна ценност и емблема на България, управлението му трябва да гарантира ясно и недвусмислено, че пази уникалните му природни дадености от сечи и строежи." Природозащитниците подчертават, че спазването на закона и опазването на горите, водите, чистия въздух и редките видове никъде по света не пречи на бизнеса и на благосъстоянието, напротив, привлича инвестиции и повишава качеството на живота.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (101)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ''zms15783''
    ''zms15783''
    Рейтинг: 479 Весело

    А ве вие обиколете Витоша и разгонете бабетата че опскаха гората за борчета и елхички под носа ви :-)

  2. 2 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3297 Неутрално

    Фейсбук
    Владимир Каролев
    4 декември в 20:41 ·
    "Зимата на 2017 г. ще бъде посрещната като 15-та поредна зима, в която България не е успяла да изгради нито един нов ски лифт - проектиран на ново място, построен "на зелено". С това си антипостижение ние най-вероятно поставяме и антирекорд в рамките на целия Европейски съюз. Колкото и срамно да звучи, дори държави като Португалия, Белгия, Холандия и Кипър са успели да създадат нещо ново в областта на ски спортовете и туризма през изминалото десетилетие и половина."
    ....

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  3. 3 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4590 Неутрално

    До коментар [#2] от "hamiltonf1":

    Само за Владко не ми говори - питай го защо го е срам като ме срещне.
    Успех на честните протестиращи срещу МАФИЯТА !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  4. 4 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 956 Любопитно

    Протеистът е срещу ШАЙКАТА

    Шайка - Бойко, Цецо и другите
    от Антон Тодоров

    Бойко, Цецо, Лиляна, Цветелина, Аню...

    Четири години те управляваха България и я повлякоха към дъното.

    Говореха за морал, а самите тънеха в пороци и корупция.

    Работеха и живееха като „шайка” – персони, обединени от престъпна цел.

    В тази книга политологът Антон Тодоров вади мръсните им тайни. От първо лице. С документи и факти. Обективно, без да пести нищо. Връзките им с върхушката на БКП и Държавна сигурност, с банковия картел, с международни гангстери, с онази сенчеста част от обществото, която наричаме задкулисие. Рекет, доноси, контрабанда, трансфери на милиарди, източване на държавния резерв, показни арести, сливане на изпълнителна и съдебна власт... „Шайката ГЕРБ” е най-мрачната част от голямата измама, известна като „български преход”.

  5. 5 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1694 Неутрално

    Сега това “спонтанен” протест ли ще е или партиен.!? Сред говорещите пи темата видях, че “най-активния гражданин” всъщност е председател на партия.

  6. 6 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4590 Весело

    До коментар [#5] от "svoboden":

    Твърдиш че има по-активен от боцко ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  7. 7 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5614 Неутрално

    Концесията очевидно има:
    - силно лоби в правителството (подплатено финансово?)
    - много калпав договор (защо ли?)
    - силни частни интереси, противопоставяни на обществените
    - лош план за развитие още при старта си
    Въпреки това не виждам смисъл защитниците на Пирин да ни заблуждават с цитираните проценти. Това би било вярно ако площите се използват 100%, което няма как да стане.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  8. 8 Профил на bkstoja
    bkstoja
    Рейтинг: 374 Неутрално

    защо не отидат да протестират в Пирин? споко, въпроса е риторичен - спасителите ще бъдат изгонени с тояги от местното население, пренебрегвайки факта, че това са им освободителите :).

  9. 9 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 322 Неутрално

    До коментар [#5] от "svoboden":

    Какъвто искаш го наречи.
    Кажи си само твоето мнение по въпроса

  10. 10 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1484 Неутрално

    До коментар [#8] от "bkstoja":

    Глупости. Местното население няма нужда от втора кабинка.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  11. 11 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1484 Неутрално

    До коментар [#3] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Каролев миличкият отделя газ в момента.
    Позицията му е толкова нефелна, и се обуславя единствено от личния му интерес, че дори неговата известна приказливост не му помага я защити. Просто защото знае, че аргумент За кабинка няма.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  12. 12 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#10] от "Darth Plagueis":

    Мисля, че грешиш. В Банско вероятно ще е цирк, като в Несебър, където селяците крещяха, че не искат Юнеско, защото им пречи да строят. Тези пък в Банско вероятно ще крещят, че не искат парк, а кабинки и писти.

  13. 13 Профил на royal_sperm
    royal_sperm
    Рейтинг: 456 Неутрално

    защо не отидат да протестират в Пирин? споко, въпроса е риторичен - спасителите ще бъдат изгонени с тояги от местното население, пренебрегвайки факта, че това са им освободителите :).
    —цитат от коментар 8 на bkstoja


    Местните да не са собственици на Пирин?

    In real life it is always the anvil that breaks the hammer...” ― George Orwell
  14. 14 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Да бяха засадили преди 15 години 5-10-15 хиляди дръвчета, пък днес да кажат "искаме да сечем". Ама не, нали!
    Ми нагло е, много богати хора със съмнителна репутация да искат ей така да префасонират нещо, което не е точно тяхно - природата на България.
    Да бяха посадили преди 15 години, та сега да имат лице да поискат. Но те дори и едно дръвче през живота си не са засадили, могат само да режат и да леят бетон.

    Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  15. 15 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2073 Любопитно

    Интересно как тея "природозащитници" се заинтересуваха само инединствено от Пирин, а не и отбдесетки други проблеми?!

    В Русия съм! В Русия съм!
  16. 16 Профил на stonedridah1
    stonedridah1
    Рейтинг: 490 Неутрално

    уникални лицемери. по цяла България тече брутална сеч. кой квот му падне. горските са толкова нагли, че ше поискат ламборджинита, ще си ги купят и ще ни обяснят на всички, че тр да са с телевизори вътре и ние ще им повярваме.

    а за "зелените" само Банско е зелено и двете трънки под трасето лифта са важни.
    другото зелено - кучета го яли.

    Ти за мен си Мики Маус!
  17. 17 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2073 Любопитно

    До коментар [#12] от "zle_platen_trol":

    И какво ви дава Юнеско толкова??

    В Русия съм! В Русия съм!
  18. 18 Профил на smartforfour
    smartforfour
    Рейтинг: 269 Неутрално

    До коментар [#8] от "bkstoja":Глупости. Местното население няма нужда от втора кабинка.
    —цитат от коментар 10 на Darth Plagueis


    Верно, как никой не се е сетил. Нали красивите и умните знаят винаги по-добре от обикновените хорица. Милите толкоз прости, как да им увре главата, че втора кабинка им не требе. Само ще им развали рахатлъка.

  19. 19
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  20. 20 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1484 Неутрално

    До коментар [#18] от "smartforfour":

    Всеки дебил, който няма аргумент намира последен пристан в иронията. Но дори за нея е нужен акъл. А аз чакам ли чакам поне един аргумент ЗА втора кабинка.
    Впрочем, обикновените хорица не искат втора кабинка.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  21. 21 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1484 Неутрално

    До коментар [#12] от "zle_platen_trol":

    Не мисля. В Несебър, в стария град местните са и собственици на бизнеса. В Банско, банскалии са сервитьори. Изобщо не им дреме за втора кабинка.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  22. 22 Профил на vinetu
    vinetu
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Това не са "природозащитници", а "пиринозащитници", защото докато протестират само и единствено за Пирин, горите в останалата част от България се изсичат поголовно

    https://sites.google.com/site/demokraturailidictatura/
  23. 23 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 956 Неутрално

    До коментар [#21] от "Darth Plagueis":

    Дреме им, защото банскалии имат имоти, имат построени много жилищни сгради с паднали цени, коит никой не купува. И разчитат, че като построят нови писти и лифтове, ще си продадат имотите на добри цени

  24. 24 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 1521 Неутрално

    До коментар [#2] от "hamiltonf1":
    Това неграмотно плямпало агент Камен трябва да разбере, че държавата не е длъжна да се грижи за миризливия му зад*ик. Проблема, че няма построен нов лифт или ски съоржение е изцяло на господарите му мошеници, които владеят ски съоръженията и издевателстват над природата, скиорите и местните хора. Както и на едноклетъчния му господар от Банкя.
    А много по-голям проблем на България е, че няма построена нито една трамвайна линия и нито една жп линия.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  25. 25 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1484 Неутрално

    До коментар [#22] от "vinetu":

    Верно ли? А когато протестираха за мега курорта в Рила, а и за идиотския лифт за езерата, тогава рилозащитници ли бяха?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  26. 26 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1484 Неутрално

    До коментар [#23] от "stenli1":

    Техните жилищни сгради вече са тотално извън сметката. Хората са в хотелите, отдавна никой не посещава къща с пристройка, и табелка хотел отпред.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  27. 27 Профил на Наблюдател
    Наблюдател
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#22] от "vinetu":

    Този аргумент не важи. Като има сеч незаконна някъде другаде (включително от селяните на Разлог и Банско в района) няма за какв ода се простира, има държава и институции да си гледат работата и да се спазват законите. Протестира се когат осамата държава се мъчи да обслужва частни интереси както е в случая в разрез с общото благо. И спрете да ги наричате зелени и природозащитници, това са нормални хора, граждани.

    Умерен толераст
  28. 28 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 1678 Неутрално

    А защо все си говорим за олигарси? Цеко олигарх ли е или спасител на Банско. Вероятно противоречията излизат на повърхността. Има и зелени талибани има и корпоративен апетит към планината.

    SHADOWS of SOFIA
  29. 29 Профил на Flat Mars Society
    Flat Mars Society
    Рейтинг: 498 Неутрално

    До коментар [#2] от "hamiltonf1":Колкото и срамно да звучи, дори държави като Португалия, Белгия, Холандия и Кипър са успели да създадат нещо ново в областта на ски спортовете

    Да те помоля да питаш каролеф (не ползвам ФБ) да каже какво точно са направили в областта на ски туризма точно Холандия и Кипър. да се посмеем дружно.

    ЗАКОН ЗА ОБЯВЯВАНЕ НА КОМУНИСТИЧЕСКИЯ РЕЖИМ В БЪЛГАРИЯ ЗА ПРЕСТЪПЕН Обн. ДВ. бр.37 от 5 Май 2000г. - http://lex.bg/laws/ldoc/2134920192
  30. 30 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 2921 Неутрално

    С ВАС СЪМ!!!
    Заплюйте ми едно място на жълтите павета!

  31. 31 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 2867 Неутрално

    До коментар [#1] от "xali":

    Там пари няма.Какво ще правят "Зелените" там.Виж,ако има проект за милиони-веднага ще цъфнат.

  32. 32 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 2867 Неутрално

    До коментар [#5] от "svoboden":

    Ами онова с" 5 извънпарламентарни партии" не мина,и започнаха пак поотделно...

  33. 33 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 956 Неутрално

    До коментар [#26] от "Darth Plagueis":

    Имат много жилищни сгради, които отдавна ас построени, на които банскалии имат или обезшетение за терен или всякакви други схеми - и те разчитат на всичките тези нови писти да раздвижат пазара на имотите им

  34. 34 Профил на smartforfour
    smartforfour
    Рейтинг: 269 Неутрално

    До коментар [#18] от "smartforfour":Всеки дебил, който няма аргумент намира последен пристан в иронията. Но дори за нея е нужен акъл. А аз чакам ли чакам поне един аргумент ЗА втора кабинка.Впрочем, обикновените хорица не искат втора кабинка.
    —цитат от коментар 20 на Darth Plagueis


    Сериозен дефицит на последният етаж е нужен, за да наречеш някого, когото не познаваш, "дебил". Нейсе.
    Сега, като разгледах коментарите разбирам, че всъщност ти т'ва работиш. Добре се справяш по моему. Ако зависеше от мен щеше да получиш коледен бонус.
    Пък на мен хич не ми дреме за n-тата кабинка. Решили са, ще я построят, точно така, както беше взет "Каолин" например.

  35. 35 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 1678 Неутрално

    До коментар [#31] от "yanne":

    Как да няма пари? Ако твърдиш , че ските не са печеливш бизнес най-малкото ще е неразбиране.

    SHADOWS of SOFIA
  36. 36 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 2867 Неутрално

    До коментар [#10] от "Darth Plagueis":

    Тинчо,отиваш в Банско,на центъра,и им кажи на местните как нямат нужда от втори лифт.На мен ще мо е забавно-македонците са доста темпераментни и не си поплюват..

  37. 37 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 1454 Весело

    :Мисля, че грешиш. В Банско вероятно ще е цирк, като в Несебър, където селяците крещяха, че не искат Юнеско, защото им пречи да строят. Тези пък в Банско вероятно ще крещят, че не искат парк, а кабинки и писти.
    —цитат от коментар 12 на zle_platen_trol

    Местните банскалии си продадоха картофените ниви, закупиха апартаменти в построените кооперации, стигащи чак до култовото заведение "Мотиката" (култово едно време, сега не знам дали съществува, вече не ходя в новото Банско), синчетата им си накупиха от Горубляне коли, разбиваха ги и след месец-два – отново в Горубляне за нови. Може да са си поизхарчили вече париците. Така че и горублянските автопродавачи сигурно са ЗА втори кабинков лифт на Пирин.

  38. 38 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1484 Неутрално

    До коментар [#31] от "yanne":

    Наистина ли? В края на 2015та значи протестите за запазване на Витоша не са се случили. Ясно.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  39. 39 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 2867 Неутрално

    До коментар [#15] от "Веселин Дечев":

    В Пирин проекта е на вражески олигарх на Прокопиев.За това.Никъде другаде ги няма "еколозите" Дори в Добруджа(там ще копае реформирания Сашо Дончев) ,а.В София,където стотици хиляди се тровят от мръсен въздух,ги няма хич
    Е,аки се изкара някой проект с усяояване,веднага ще цъфнат..

  40. 40 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1484 Неутрално

    До коментар [#34] от "smartforfour":

    Разбира се, аргументите продължават с пълна сила 😂
    Впрочем, не съм те наричал никак. Ти сам се припознавал, а аз просто се съгласявам.

    Нещо по темата? Не, разбира се. Ае бегай.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  41. 41 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1484 Неутрално

    До коментар [#36] от "yanne":

    Няма нужда да им казвам. Те си знаят, говорил съм достатъчно по темата с местните.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  42. 42 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 2867 Неутрално

    До коментар [#28] от "ka2":

    Цеко е същото като Прокопиев,или Бориславова.Интересно-за Пампорово що няма протести?!

  43. 43 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 2867 Неутрално

    До коментар [#35] от "ka2":

    Пари няма във Витоша.Като изкочи проект ъам,ще цъфнат.

  44. 44 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 2867 Неутрално

    До коментар [#38] от "Darth Plagueis":

    Ясно е.кой беше шеф до 2012-та на парк Витоша?! Като не му минаха номерата, почна да протестира.

  45. 45 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 2867 Неутрално

    До коментар [#41] от "Darth Plagueis":

    Няма как да си говорил с местни и да твърдиш такива глупости!

  46. 46 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1484 Неутрално

    До коментар [#39] от "yanne":

    Няма протести за мръсния въздух в София?
    Затвърждаваш статуса си на много умен трол.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  47. 47 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1484 Неутрално

    До коментар [#44] от "yanne":

    Аха. Първо нямало било протести, после обаче имало, ама били номера. Ясен си...



    До коментар [#45] от "yanne":

    Наистина ли няма как? Що, ще ни светнеш ли какво благо е втората кабинка за местните? Някакъв аргумент за изграждането й?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  48. 48 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 1678 Неутрално

    До коментар [#42] от "yanne":

    Би ли уточнил.Какво е разбирането ти за олигарх. Колкото до Пампорово , то не е в Национален парк и под защита на Юнеско.

    SHADOWS of SOFIA
  49. 49 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 2867 Неутрално

    До коментар [#46] от "Darth Plagueis":

    Няма протести от 5 Файтона Партии.Иначе,все пак има истински еколози,които алармират.

  50. 50 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 2867 Неутрално

    До коментар [#48] от "ka2":

    Айде, пак отлконяване на темата.Много пъти сме се обяснявали що е то олигарх.Прокооиев е такъв,всеки го знае.

  51. 51 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 1845 Неутрално

    Това, че ще бъдат изсечени някакви дървета за кабинковия лифт, е несравнимо със смрадта на Лукойл-нефтохим край Бургас. Несравнимо е с ежедневната масова сеч от роми, а също и от легални, така да се каже, дърводобивници. Несравнимо е с побоите, отнасяни от проявилите чувство за професионален дълг служители на горската полиция. Ще се намери ли природозащитник да застане зад тях, да покаже някаква солидарност? Едва ли. Несравнимо е с бълващите серни и всякакви изпарения тецове на Ковачки. Какво се случи с неговата фабрика за брикети. Изрядна стана ли? Природозащитниците защо не питат? Ами АЕЦ-а? Там как са нещата? Протести срещу него ще има ли? И срещу бъдещето ядрено хранилище? Срещу шистовия газ - да. Имаше.

  52. 52 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 1678 Неутрално

    До коментар [#50] от "yanne":

    Аз съм един примитив и по тая причина ми се иска все пак да ми подскажеш , какво е олигарх

    SHADOWS of SOFIA
  53. 53 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1484 Неутрално

    До коментар [#49] от "yanne":

    Ама тук протестите са от 5те файтона ли бе, умен? 😁

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  54. 54 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1484 Неутрално

    До коментар [#50] от "yanne":

    Т.е., Прокопи е човек на Баце?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  55. 55 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 1678 Неутрално

    До коментар [#54] от "Darth Plagueis":

    хи хи

    SHADOWS of SOFIA
  56. 56 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 479 Гневно

    "10 пъти увеличаване на площта на концесията", значи 10 пъти повече писти и съоръжения, а такова нещо от Юлен не са сънували дори и в най-розовите си сънища!!!
    ...10 ПЪТИ...!!!
    Егати наглите лъжци!

  57. 57 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1296 Весело

    все пак има истински еколози,които алармират.
    —цитат от коментар 49 на yanne


    кой тва, Канариев от Малката Расия ли хахах... в Герб сте големи шегаджии, нали :)

  58. 58 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 479 Гневно

    До коментар [#51] от "nik_77.":
    - смрадта на Лукойл-нефтохим край Бургас
    - ежедневната масова сеч от роми
    - също и от легални дърводобивници
    - бълващите серни и всякакви изпарения тецове на Ковачки
    - срещу бъдещето ядрено хранилище

    Те викат, че това били задачи на държавата и не им било тяхна работа да им вършат работата на държавата...
    Ама то и това с Пирин пак е работа на държавата, по тази логика, но що ли тук проявяват по-различен ентусиазъм...

  59. 59 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 1521 Неутрално

    До коментар [#15] от "Веселин Дечев":
    Рила - десетки проблеми от същия порядък, Незаконни мини ВЕЦ, Незаконни сечи из цяла България, Деваташката пещера унищожена от нек-ви кинаджии, Станджа, Карадере, Корал, Яйлата, Калиакра, Камчия, Иракли, Централен Балкан, Витоша. На всички тези места има десетки проблеми подобни на Пирин - властта и най-вече МОСВ с всички сили искат да унищожат природата. И навсякъде ако имат неуспех се дължи на всички тези природозащитници.
    ЧЕТЕТЕ БРЕ ХОРА! АКО НЕ МОЖЕТЕ ДА ЧЕТЕТЕ - ОБРАЗОВАЙТЕ СЕ! НЕ Е СРАМНО!

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  60. 60 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 1521 Гневно

    До коментар [#16] от "stonedridah1":

    Природозащитниците не са полицаи. Бракониерството не се спира с протест, а с адекватни действия на властите. Двете "трънки" под лифта в Банско се оказа гора от 500 ГОДИШНИ Черни мури.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  61. 61 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 663 Неутрално

    До коментар [#1] от "xali":Там пари няма.Какво ще правят "Зелените" там.Виж,ако има проект за милиони-веднага ще цъфнат.
    —цитат от коментар 31 на yanne


    Обясни моля какво печелят "зелените" от това в Банско да не се изсича повече?

  62. 62 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 663 Любопитно

    До коментар [#58] от "cristo_n":

    Т.е. понеже има и други проблеми не трябва да се занимаваме с "малкия" проблем Банско?

  63. 63 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1484 Неутрално

    До коментар [#58] от "cristo_n":

    Ей го поредния гений дето пак не е разбрал...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  64. 64 Профил на vinetu
    vinetu
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#27] от "Наблюдател":

    Писал си съм "незаконна"? България се изсича съвсем законно и т.нар. "природозащитници" са наясно с това!

    https://sites.google.com/site/demokraturailidictatura/
  65. 65 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#21] от "Darth Plagueis":

    Да ама, хотелиера иска втора кабинка. А хотелиера плаща заплатата на сервитьора. Следователно сервитьора също иска втора кабинка. Или стои без заплата.

    Просто причинно следствени връзки, капитала винаги намира начин.

  66. 66 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#54] от "Darth Plagueis":

    Беше. До едно време. Сега са скарани. Утре пак ще се сдобрят.

    Прокопи не е случаен, Баце също. А както написах и преди малко - капитала винаги намира начин.

  67. 67
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  68. 68 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 636 Неутрално

    А втори лифт си трябва. Просто не трябва да е над Банско, а над Добринище. А програмата максимум е двата курорта да се свържат откъм планината.

    Или около Разлог. Да живнат малко и те, Банско е пренаситено.

  69. 69 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1484 Неутрално

    До коментар [#65] от "niakoi_si":

    На сервитьора не му дреме за втора кабинка. Впрочем, на хотелиера също. Втората кабинка няма отношение към броя туристи.

    Колкордо олигархията, ако си прав, значи Прокопиев не е олигарх. Ако пък е олигарх, значи не си прав. Нема как и двете да са факт.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  70. 70 Профил на Darkman
    Darkman
    Рейтинг: 1478 Неутрално

    Срещу Цветелинка протест кога? Протест за Рила, Витоша кога? Протест за изсичането на горите кога? Мое ли да сме "зелени", само когато става дума за Банско?
    И накрая половината зелени на грантова хранитлка от правителството, за да броят мухите по магистралите.

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  71. 71 Профил на smartforfour
    smartforfour
    Рейтинг: 269 Неутрално

    [quote#61:"kapitan_laino"][/quote]

    Зелените като такива нищо не печелят. Тия, дето ги кешират, рипат да спънат бизнеса на Цеко и Меко.
    За едни имоти иде реч. И много пари. Затова про-прокопиевите калмуци кълнат Юлен в един глас заедно със зелените. Щото от една цица бозат.

  72. 72 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 891 Неутрално

    Българската природа не е само жълтите павета и лифта на Банско
    защото аз на друго място не съм ги виждал еколозите, ако греша
    някой да ме подсети !!!

  73. 73 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 1521 Гневно

    До коментар [#36] от "yanne":

    К'ви темпераментни македонци в Банско бре? Тях вече ги няма. Там са едни софийски дришльов*и. Като агент Камен.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  74. 74 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1484 Неутрално

    До коментар [#72] от "valtoro":

    До коментар [#70] от "Darcas":

    Ей тая опорка бе... не помнят протестите за Витоша (тогава казваха - що не за Рила); не помнят протестите за Рила (тогава казваха - що не за морето); не помнят протестите заза морето (тогава казваха - що не за Банско).
    Ами ето, сега е за Банско. Сега, щото държавата СЕГА се готви да го съсипе.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  75. 75 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1484 Неутрално

    До коментар [#71] от "smartforfour":

    Верно ли? Т.е. некви странни хора ще печелят пари, ако едни гори си останат гори вместо да се изсекат?
    Мда...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  76. 76 Профил на Plamen  Shopov
    Plamen Shopov
    Рейтинг: 427 Неутрално

    А Паликрушева и ,,Че Гевара,, няма ли да са протеста!Просто питам.

  77. 77 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 1521 Неутрално

    До коментар [#70] от "Darcas":
    Хайде организирай!. Имаш всичко необходимо.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  78. 78 Профил на Plamen  Shopov
    Plamen Shopov
    Рейтинг: 427 Неутрално

    До коментар [#15] от "Веселин Дечев":Рила - десетки проблеми от същия порядък, Незаконни мини ВЕЦ, Незаконни сечи из цяла България, Деваташката пещера унищожена от нек-ви кинаджии, Станджа, Карадере, Корал, Яйлата, Калиакра, Камчия, Иракли, Централен Балкан, Витоша. На всички тези места има десетки проблеми подобни на Пирин - властта и най-вече МОСВ с всички сили искат да унищожат природата. И навсякъде ако имат неуспех се дължи на всички тези природозащитници.ЧЕТЕТЕ БРЕ ХОРА! АКО НЕ МОЖЕТЕ ДА ЧЕТЕТЕ - ОБРАЗОВАЙТЕ СЕ! НЕ Е СРАМНО!
    —цитат от коментар 59 на Gopeто


    Деветашката пещера товаришч,е унищожена от тъпите комунисти които го бяха ноправили ГСМ !Оше смърди на нафта и се виждат кръговете от цистерните!Кинаджиите направиха мост/безплатно/,за да могат глупаци като теб да отидат и да видят какво е било!

  79. 79 Профил на Flat Mars Society
    Flat Mars Society
    Рейтинг: 498 Неутрално

    До коментар [#41] от "Darth Plagueis":Няма как да си говорил с местни и да твърдиш такива глупости!
    —цитат от коментар 45 на yanne



    ти кога ги пита местните та знаеш.Имам роднини там и често ходя и много добре знам какво е мнението им и за втора кабинка и за цеко. ако гледаш само кмета по телевизора и си определяш мнението по това - ясно. иди на място да питаш.

    ЗАКОН ЗА ОБЯВЯВАНЕ НА КОМУНИСТИЧЕСКИЯ РЕЖИМ В БЪЛГАРИЯ ЗА ПРЕСТЪПЕН Обн. ДВ. бр.37 от 5 Май 2000г. - http://lex.bg/laws/ldoc/2134920192
  80. 80 Профил на grajdanin1
    grajdanin1
    Рейтинг: 702 Неутрално

    До коментар [#2] от "hamiltonf1":

    Владимир Каролев
    4 декември в 20:41 ·
    "Зимата на 2017 г. ще бъде посрещната като 15-та поредна зима, в която България не е успяла да изгради нито един нов ски лифт"

    Аз да попитам - за 15 години какво друго стана в Банско и околията? Да не би промишлеността в Банско да е процъфтяла? Или са изградени десетки екологични ферми? Или някакви млечни ферми? В София просперираха много магазини с фермерски стоки и най-вече с млечни и месни продукти. Някой от вас да е видял такава от Банско? Честно, виждал съм от Алфатар, от Годеч, от какви ли не екзотични и малко известни градчета. но от Банско, Добринище, Баня, Разлог - не.
    Банскалии си знаят едно - "искаме си пистата". Казват, че тя храни 60% от населението в града. Докато не си променят рентиерския стереотип няма да се оправят ако ще и да полират връх Вихрен, за по-удобна писта.
    Всички техни управници, ако бяха поне за малко, отвърнали поглед от пистата и бяха съсредоточили усилията си върху нещо друго може би животът на банскалии щеше да бъде друг сега.

  81. 81 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1484 Неутрално

    До коментар [#79] от "Психонавт":

    Ми редовно ги питам, та затова знам. Щото инте знаят, за тях полза няма. Кметът им е на страната на кабинката, не знам що го намесваш.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  82. 82 Профил на smartforfour
    smartforfour
    Рейтинг: 269 Неутрално

    До коментар [#71] от "smartforfour":Верно ли? Т.е. некви странни хора ще печелят пари, ако едни гори си останат гори вместо да се изсекат?Мда...
    —цитат от коментар 75 на Darth Plagueis


    Точно обратното твърдя, ако си останат горите едни хора няма да печелят пари...

  83. 83 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 654 Неутрално

    Ти да видиш?! "Добрата" мафия се бори за просперитета на местните хора и здравето на всички ни, а тия "зелени охтоподи" слагат прът в колелата на прогреса и развалят така трудно изградения от мафията ни имидж! Лоши хора, бреей... Лоши! Зли!

    Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. Не съм ЗА пРезидента а ПРОТИВ мафията и беззаконието да управляват в България!
  84. 84 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 1521 Неутрално

    До коментар [#78] от "Plamen Shopov":


    Кинаджиите направиха мост/безплатно/,за да могат глупаци като теб да отидат и да видят какво е било!
    —цитат от коментар 78 на Plamen Shopov


    И избиха прилепите в нея.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  85. 85 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1484 Неутрално

    До коментар [#82] от "smartforfour":

    Ми то протестът е да си останат горите.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  86. 86 Профил на atreu
    atreu
    Рейтинг: 455 Неутрално

    на мен ми писна от протестите на тези еколози, те протестират за всичко. в случая предложените промени са положителни и ще доведат до развитие на ски туризма. но те не искат да го разберат, защото са хейтъри и само хранят за щяло и нещяло

    Приказка без край
  87. 87 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 663 Неутрално

    [quote#61:"kapitan_laino"]
    —цитат от коментар 71 на smartforfour
    Зелените като такива нищо не печелят. Тия, дето ги кешират, рипат да спънат бизнеса на Цеко и Меко.За едни имоти иде реч. И много пари. Затова про-прокопиевите калмуци кълнат Юлен в един глас заедно със зелените. Щото от една цица бозат.[/quote]

    Пак не разбрах - тия "дето ги кешират" да се разбира олигарсите-врагове на Цеко - какво печелят от това? Защото ако се запази сегашната ситуация нито те печелят, нито Цеко. Или просто му правят сечено от злоба? И споменаваш "за едни имоти" - какви имоти? Между другото не се заяждам, просто искам някой да ми обясни кой и как печели от запазването на парка?

  88. 88 Профил на Flat Mars Society
    Flat Mars Society
    Рейтинг: 498 Неутрално

    До коментар [#79] от "Психонавт":Ми редовно ги питам, та затова знам. Щото инте знаят, за тях полза няма. Кметът им е на страната на кабинката, не знам що го намесваш.
    —цитат от коментар 81 на Darth Plagueis


    Въпроса ми беше към янето.

    ЗАКОН ЗА ОБЯВЯВАНЕ НА КОМУНИСТИЧЕСКИЯ РЕЖИМ В БЪЛГАРИЯ ЗА ПРЕСТЪПЕН Обн. ДВ. бр.37 от 5 Май 2000г. - http://lex.bg/laws/ldoc/2134920192
  89. 89 Профил на Darkman
    Darkman
    Рейтинг: 1478 Неутрално

    До коментар [#70] от "Darcas":Хайде организирай!. Имаш всичко необходимо.
    —цитат от коментар 77 на Gopeто


    Аз когато съм организирал, не са писали в Дневник и другите медии. Нямам "връзки" и грантове за съжаление.

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  90. 90 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 908 Неутрално

    Комунистите са толкова спортивни ,че са решили да качат всички на ски или може би искат да изпързалят всички .
    А като гледам аватарите на Нинова и Кутев как са се разпенили ,значи има ангажимент.М/у впрочем и Станишев и Орешарски се опитаха но и те май не бяха ,чак такъв гьон/сурат като малките БКП-та наречени за краткост -"патриоти".
    Мисля ,че всичко се подготвят да мине м/у Коледа и Нова година в дванайсет без пет ,както винаги.
    Настроение -ГАДНО!!

  91. 91 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 908 Весело

    ХЕхехе този ник УЙНЕТО яко мачка днес със мнение.
    Смрад от нетърпеливо уа-каване се носи.
    Ей тея които му плащат поне те не виждат ли ,че не става за тая работа.

  92. 92 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1484 Неутрално

    До коментар [#86] от "atreu":

    Верно ли са положителни? И как ще допринесат тези промени за някакво развитие?
    Да си беше останал в блатото на тъгата...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  93. 93 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#69] от "Darth Plagueis":

    Прокопиев не е олигарх. Има мераци да е такъв, ама засега не му се получава. Залага на куци коне в политиката.

  94. 94 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1484 Неутрално

    До коментар [#93] от "niakoi_si":

    А, добре. Щото гледам горе герберчетата така го наричат, та си уточнявам каква ви е опорката.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  95. 95 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 1521 Неутрално

    До коментар [#89] от "Darcas":
    Значи и тогава, като сега не си организирал нищо.
    Връзки и грантове не са нужни за това.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  96. 96 Профил на Darkman
    Darkman
    Рейтинг: 1478 Неутрално

    До коментар [#89] от "Darcas":Значи и тогава, като сега не си организирал нищо. Връзки и грантове не са нужни за това.
    —цитат от коментар 95 на Gopeто


    Ми хубаво, аз нищо не съм организирал. Сега е твой ред, сцената е твоя - дерзай.

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  97. 97 Профил на WALL-E
    WALL-E
    Рейтинг: 492 Разстроено

    няма да се уморя да повтарям, че има начин да има ски зона и природата да се опази в максимална степен. На това му се вика устойчиво развитие и по белия свят хората го учат, развиват и прилагат от две десетилетия поне.
    Тук едните нямат експертиза и капацитет да научат бизнеса как да го прави а бизнесът не му се дават едни 10-20% над стойността на проектите, та да бъде "уау".
    Държавата пък хич я няма и се прави на невинна девица попаднала на тупаница между квартални хулигани.
    Всяка от страните има вина за положението в което сме и за съжаление явно всички имат интерес нищо да не се промени - едните изпапкават всичкото кинти дето стигат до тях вместо да инвестират в образование, другите купуват по джип на всяка любовница, а третите седят в засада и дебнат да гушнат някой рушвет, че и те да си вземат жип и да се правятт на средна класа по халкидикитата...

    Умен и красив жълтопаветник.
  98. 98 Профил на smartforfour
    smartforfour
    Рейтинг: 269 Неутрално

    [quote#87:"kapitan_laino"][/quote]

    Питай на Дарт Вейдър малкото братче. Той много ги разбира нещата, па и за това си му плащат...

  99. 99 Профил на leslin
    leslin
    Рейтинг: 516 Неутрално

    "5-та поредна зима, в която България не е успяла да изгради нито един нов ски-лифт"


    защо трябва да се изгражда нов лифт там където не е необходим?Само заради идеята да бъде нов ли?А необходимостта се определя от компетентна експертна оценка ,а не от желанието за печалби на някои.А истинската причина за желанието за нов лифт е може би създаването на някакъв допълнителен изкуствен престиж на курорта,за да се раздвижи пазара на имоти в презастроения курорт и мутрите да си освободят пари ,блокирани с години в тях.Ззащо трябва да се уврежда излишно и непоправимо природата там.Още повече проблем с натовареността на сегашния лифт,ако има такъв проблем,може да се реши с оптимизация работата му,или с подходящо увеличаване капацитета на съществуващия.

  100. 100 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 1955 Неутрално

    Не са природозащитници. Теса грантозащитници!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK