Една проста мярка ще реши проблема, а именно въвеждане на винетка за зелена и синя зона. Колкото е по-мощен автомобилът, толкова по-скъпа да е винетката. Така е в Лондон и на други места по света.
Не участвувайте в безплодните дела на тъмнината; напротив, изобличавайте ги. Защото за онова, което нечестивците скришом вършат, срамно е и да се говори (Еф. 5:11-12).
Снимката над статията е некоректна. Въздуха в Дружба 2 е мръсен, защото в Горубляне се отопляват на твърдо гориво и течението донася дима точно в комплекса.
Замърсяване в Дружба идва основно от бившия Комбинат за обработка на цветни метали (КОЦМ), сега "София мед". Дали протестиращите ще поискат закриването му?
Точно от Дружба 2 съм. И затова съвсем сериозно попитах срещу какво протестираме и какво искаме. А иначе ако е за виждане по-добре да вземем да се видим на по нещо друго .
Има много запустели прекрасни кътчета на България!И на мен въздухът не ми харесва,защото не виждам какво ще се постигне с това!Нито Фандъкова,нито Паргов,нито Лилков ни замърсяват въздуха!Не само вие от Дружба сте се замисили за това !Проблемът е на всички големи градове,но ако направят платеното паркиране 10 лв.на час ще протестираме ли или ще се качим на градския транспорт или поне ще се возим по 4,а не по един !Добре си беше,когато за кола чакахме с парите си /без лихва/в ДСК - години !
Крайно време е софиянци да започнат да протестират редовно и активно,за да може СО/Държавата/ да спре само да говори небивалици/лъжи/, а да предприеме активно мерки за подобряването на ситуацията.
Сериозно? И срещу какво протестираме? Срещу твърдото гориво? Или срещу това, че в Горубляне имат нахалството да се отопляват? Или срещу течението? И какво предлагаме? В Горубляне да бъдат така добри да не се отопляват? Или да се газифицират? Или Фандъкова да обърне течението по посока Вакарел?
Доколкото зная след закупуването на КОЦМ от гръцка фирма цялото оборудване от времето на соца е било изпратено за скрап и заменено със съвсем ново. Досега не съм виждал някакво замърсяване оттам. Но има нещо друго, което съм забелязъл - безкрайна върволица от тежки камиони извозващи пръст по Горублянското шосе по посока гара Искър. Не зная откъде нито за къде.
Мисля, че градският транспорт в "Дружба 2" си е доста добър. Има тролейбус 4, автобуси 204, 304, 384, 404. С някой от тях човек може да се прехвърли на метрото на метростанция "Дружба", която си е насред нищото. Имаме си и трамвай 23. Той е малко като влакчето на ужасите и отива само до колелото в "Гео Милев", но иначе си е емоция. Майтапа в долапа - градският транспорт в "Дружба 2" наистина си е доста добър. Разписанията ги има в Интернет и за всеобщо учудване "като цяло", както казват плеймейтките, се спазват. Което си е право си е право.
Нека да излезем с обща конструктивна позиция по проблемите на София! Изграждаме общност, където като граждани да можем да постигнем консенсус и после да можем да упражним координиран натиск над общинарите да изпълнят задълженията си. https://yrpri.org/post/16053 Ако ние не го направим, никой няма да го направи за нас. В Исландия успяха именно с тази платформа. Нямаме какво да губим - да опитаме и ние.
Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
Ако погледнеш от високо в спокойно време се виждат източниците на замърсяване - Факултета, кварталите в якатана Витоша, както и всички села извън околовръстното. Най тежка е ситуацията при Факултета и кв.Западен парк, Красна поляна.
Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Ако погледнеш от високо в спокойно време се виждат източниците на замърсяване - Факултета, кварталите в якатана Витоша, както и всички села извън околовръстното.....
Сериозно? И като гледате така от високото какво долавяте от кръговото движение на Сточна гара, "Петте кьошета", кръстовището на бул. "България" и бул. "Иван Гешов", по бул. "Евлоги Георгиев" от НДК към "Орлов мост", на самия "Орлов мост" и нагоре по "Цариградско шосе"? Дъх на теменужки? (Извинявайте г-н Костов, ама няма как - и затова трябва Вие да сте виновен, всички други сме невинни).
Викаш, градският транспорт, който е основният замърсител в София няма отношение към замърсяването, и същевременно е толкова добър, че няма къде да бъде подобряван? Споко, ти имаш завидна мисловна дейност.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
Вярно е, от Горубляне към "Дружба" стават задръствания, ама те са бледа сянка на това, което става по ул. "Димитър Пешев" между бул. "Проф. Цветан Лазаров" и "Цариградско шосе". Но проблемът не е в градския транспорт. А в това, че движението се увеличава, а никой и не мисли да разшири ул. "Димитър Пешев и ул. "Павел Красов". Още по-малко на някой му е дошло наум при последния ремонт на "Цариградско шосе" да измисли нещо като детелина или поне подлез на това кръстовище. Вижте, това е нещо за което може да се настоява.
Ако има добър градски транспорт, няма да има такова движение. Самият факт от тези задръствания говори за нефелния градски транспорт. Виж, за детелината си прав, там е ад.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
До коментар [#19] от "skomina":Викаш, градският транспорт, който е основният замърсител в София няма отношение към замърсяването, и същевременно е толкова добър, че няма къде да бъде подобряван? Споко, ти имаш завидна мисловна дейност.
Стига ръсил простотии, хал хабер си нямаш от много неща, ма на всяка манджа си мерудия барабар със сенчестия кмет. Подушвам, че сте от една коммунистическа порода.
Прав сте по принцип, че ако има добър градски транспорт няма да има толкова автомобили. Виждал съм нещо такова в Братислава - места за паркиране трудно се намират, автомобили бол, ама през седмицата много-много не ги карат и движението - рехаво. Като се съберат пет-шест коли на светофара и казват, че станало задръстване. В София сутрин по "Цариградско шосе" и бул. "Александър Малинов" към Бизнес-парка и вечер в обратна посока си е Бейрут. Ако се вгледате в колите на пет ще видите една с двама души - другите висят в задръстването сам по сам. И е много съмнително, че през деня им се налага да вършат някаква работа с колите си. А по този маршрут има няколко автобуса и метро. Подобна е и картинката в тунела на бул. "Царица Йонна" към Люлин. Какво повече да се направи?
Ами когато отдолу в посока Младост, чак до Бизнес парка имаш метро, но въпреки това хората са в колите, значи си се справил адски зле. Първоначалните прогнози за първите два лъча без отклоненията към летището и БП бяха 450 000 човека на ден. Днес, при построени отклонения се превозват със 100 000 по-малко. Значи някой е адски некадърен.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
До коментар [#3] от "Един препатил": Виж [#5] Когато няма вятър, смогът от Горубляне е непоносим! Вдигането на цените на синята зона тук не помага! Вместо ББ да раздава пари за саниране, да беше направил програма за закупуване на климатици с голяма еко бонус. Но при санирането далаверата е огромна! За милиардите, пръснати за саниране можеше да се организира в БГ производство или най-малкото асемблиране на климатици.
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
Кръстовището на Горубляне наистина отдавна е за две нива. Павел Красов е уникално задръстена, добре че Копенхаген след като отлежа 50 години полуготов беше довършен и даде някаква алтернатива. Но кръстовището под надлеза е произведение на някой аматьор.
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
paf
Рейтинг: 572 НеутралноИ аз се присъединявам! Тук, в моя град е не по-различно!
Darth Plagueis
Рейтинг: 1613 НеутралноСпаси София са палили и там гуми.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКЕдин препатил
Рейтинг: 1741 ЛюбопитноДобре де, то всичко хубаво дотук. Ама срещу какво точно ще протестираме в "Дружба 2" и как искаме да ни стане по-чист въздухът точно пък на нас?
Мизийски
Рейтинг: 418 НеутралноЕдна проста мярка ще реши проблема, а именно въвеждане на винетка за зелена и синя зона. Колкото е по-мощен автомобилът, толкова по-скъпа да е винетката. Така е в Лондон и на други места по света.
Не участвувайте в безплодните дела на тъмнината; напротив, изобличавайте ги. Защото за онова, което нечестивците скришом вършат, срамно е и да се говори (Еф. 5:11-12).zsa11311975
Рейтинг: 8 НеутралноСнимката над статията е некоректна. Въздуха в Дружба 2 е мръсен, защото в Горубляне се отопляват на твърдо гориво и течението донася дима точно в комплекса.
nsa17624486
Рейтинг: 326 НеутралноДо коментар [#5] от "zsa11311975":
Ами, ако духа вятър от квартала на братята цигани към Гара Искър/Наречен от комунистите Дружба/?
пустиняк
Рейтинг: 602 ВеселоПрепатил, ако си от Дружба да се видим на по протест тия дни?
Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. Не съм ЗА пРезидента а ПРОТИВ мафията и беззаконието да управляват в България!aralambi
Рейтинг: 572 НеутралноЗамърсяване в Дружба идва основно от бившия Комбинат за обработка на цветни метали (КОЦМ), сега "София мед". Дали протестиращите ще поискат закриването му?
Един препатил
Рейтинг: 1741 НеутралноДо коментар [#7] от "пустиняк":
Точно от Дружба 2 съм. И затова съвсем сериозно попитах срещу какво протестираме и какво искаме. А иначе ако е за виждане по-добре да вземем да се видим на по нещо друго .
doroteus
Рейтинг: 1352 НеутралноИма много запустели прекрасни кътчета на България!И на мен въздухът не ми харесва,защото не виждам какво ще се постигне с това!Нито Фандъкова,нито Паргов,нито Лилков ни замърсяват въздуха!Не само вие от Дружба сте се замисили за това !Проблемът е на всички големи градове,но ако направят платеното паркиране 10 лв.на час ще протестираме ли или ще се качим на градския транспорт или поне ще се возим по 4,а не по един !Добре си беше,когато за кола чакахме с парите си /без лихва/в ДСК - години !
bat_plamen
Рейтинг: 4309 НеутралноКрайно време е софиянци да започнат да протестират редовно и активно,за да може СО/Държавата/ да спре само да говори небивалици/лъжи/, а да предприеме активно мерки за подобряването на ситуацията.
Един препатил
Рейтинг: 1741 ЛюбопитноДо коментар [#5] от "zsa11311975":
Сериозно? И срещу какво протестираме? Срещу твърдото гориво? Или срещу това, че в Горубляне имат нахалството да се отопляват? Или срещу течението? И какво предлагаме? В Горубляне да бъдат така добри да не се отопляват? Или да се газифицират? Или Фандъкова да обърне течението по посока Вакарел?
Darth Plagueis
Рейтинг: 1613 НеутралноДо коментар [#3] от "Един препатил":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКНапример с добър градски транспорт. Силно използван. Как мислиш?
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
Един препатил
Рейтинг: 1741 ЛюбопитноДо коментар [#8] от "aralambi":
Доколкото зная след закупуването на КОЦМ от гръцка фирма цялото оборудване от времето на соца е било изпратено за скрап и заменено със съвсем ново. Досега не съм виждал някакво замърсяване оттам.
Но има нещо друго, което съм забелязъл - безкрайна върволица от тежки камиони извозващи пръст по Горублянското шосе по посока гара Искър. Не зная откъде нито за къде.
Един препатил
Рейтинг: 1741 НеутралноДо коментар [#13] от "Darth Plagueis":
Мисля, че градският транспорт в "Дружба 2" си е доста добър. Има тролейбус 4, автобуси 204, 304, 384, 404. С някой от тях човек може да се прехвърли на метрото на метростанция "Дружба", която си е насред нищото. Имаме си и трамвай 23. Той е малко като влакчето на ужасите и отива само до колелото в "Гео Милев", но иначе си е емоция. Майтапа в долапа - градският транспорт в "Дружба 2" наистина си е доста добър. Разписанията ги има в Интернет и за всеобщо учудване "като цяло", както казват плеймейтките, се спазват. Което си е право си е право.
mapto
Рейтинг: 1248 НеутралноНека да излезем с обща конструктивна позиция по проблемите на София! Изграждаме общност, където като граждани да можем да постигнем консенсус и после да можем да упражним координиран натиск над общинарите да изпълнят задълженията си.
Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.nethttps://yrpri.org/post/16053
Ако ние не го направим, никой няма да го направи за нас. В Исландия успяха именно с тази платформа. Нямаме какво да губим - да опитаме и ние.
Корки
Рейтинг: 2811 НеутралноАко погледнеш от високо в спокойно време се виждат източниците на замърсяване - Факултета, кварталите в якатана Витоша, както и всички села извън околовръстното.
Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.Най тежка е ситуацията при Факултета и кв.Западен парк, Красна поляна.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Един препатил
Рейтинг: 1741 НеутралноДо коментар [#18] от "korc":
Сериозно? И като гледате така от високото какво долавяте от кръговото движение на Сточна гара, "Петте кьошета", кръстовището на бул. "България" и бул. "Иван Гешов", по бул. "Евлоги Георгиев" от НДК към "Орлов мост", на самия "Орлов мост" и нагоре по "Цариградско шосе"? Дъх на теменужки? (Извинявайте г-н Костов, ама няма как - и затова трябва Вие да сте виновен, всички други сме невинни).
Darth Plagueis
Рейтинг: 1613 НеутралноДо коментар [#16] от "Един препатил":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКДобър ще е градския, когато на слизането при Горубляне няма задръстване за към Дружба. Добър е, само на фона на Младост, иначе е ужасен.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1613 НеутралноДо коментар [#19] от "skomina":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКВикаш, градският транспорт, който е основният замърсител в София няма отношение към замърсяването, и същевременно е толкова добър, че няма къде да бъде подобряван? Споко, ти имаш завидна мисловна дейност.
Един препатил
Рейтинг: 1741 НеутралноДо коментар [#21] от "Darth Plagueis":
Вярно е, от Горубляне към "Дружба" стават задръствания, ама те са бледа сянка на това, което става по ул. "Димитър Пешев" между бул. "Проф. Цветан Лазаров" и "Цариградско шосе". Но проблемът не е в градския транспорт. А в това, че движението се увеличава, а никой и не мисли да разшири ул. "Димитър Пешев и ул. "Павел Красов". Още по-малко на някой му е дошло наум при последния ремонт на "Цариградско шосе" да измисли нещо като детелина или поне подлез на това кръстовище. Вижте, това е нещо за което може да се настоява.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1613 НеутралноДо коментар [#23] от "Един препатил":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКАко има добър градски транспорт, няма да има такова движение. Самият факт от тези задръствания говори за нефелния градски транспорт.
Виж, за детелината си прав, там е ад.
skomina
Рейтинг: 470 ВеселоСтига ръсил простотии, хал хабер си нямаш от много неща, ма на всяка манджа си мерудия барабар със сенчестия кмет. Подушвам, че сте от една коммунистическа порода.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1613 НеутралноДо коментар [#25] от "skomina":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКНещо конкретно имаш ли да кажеш бе, дебил? Не е ли транспортът най-големият замърсител? Да/не?
Един препатил
Рейтинг: 1741 НеутралноДо коментар [#24] от "Darth Plagueis":
Прав сте по принцип, че ако има добър градски транспорт няма да има толкова автомобили. Виждал съм нещо такова в Братислава - места за паркиране трудно се намират, автомобили бол, ама през седмицата много-много не ги карат и движението - рехаво. Като се съберат пет-шест коли на светофара и казват, че станало задръстване. В София сутрин по "Цариградско шосе" и бул. "Александър Малинов" към Бизнес-парка и вечер в обратна посока си е Бейрут. Ако се вгледате в колите на пет ще видите една с двама души - другите висят в задръстването сам по сам. И е много съмнително, че през деня им се налага да вършат някаква работа с колите си. А по този маршрут има няколко автобуса и метро. Подобна е и картинката в тунела на бул. "Царица Йонна" към Люлин. Какво повече да се направи?
Darth Plagueis
Рейтинг: 1613 НеутралноДо коментар [#27] от "Един препатил":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКАми когато отдолу в посока Младост, чак до Бизнес парка имаш метро, но въпреки това хората са в колите, значи си се справил адски зле.
Първоначалните прогнози за първите два лъча без отклоненията към летището и БП бяха 450 000 човека на ден. Днес, при построени отклонения се превозват със 100 000 по-малко. Значи някой е адски некадърен.
UJC4040
Рейтинг: 581 НеутралноДо коментар [#3] от "Един препатил":
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.Виж [#5]
Когато няма вятър, смогът от Горубляне е непоносим! Вдигането на цените на синята зона тук не помага!
Вместо ББ да раздава пари за саниране, да беше направил програма за закупуване на климатици с голяма еко бонус. Но при санирането далаверата е огромна!
За милиардите, пръснати за саниране можеше да се организира в БГ производство или най-малкото асемблиране на климатици.
UJC4040
Рейтинг: 581 НеутралноДо коментар [#17] от "mapto":
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.++++++++++++++++++++++
Нито плюс, нито минус!
Уникално!
Очевидно вълненията са главно да се оплюе опонента!
UJC4040
Рейтинг: 581 НеутралноДо коментар [#23] от "Един препатил":
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.Кръстовището на Горубляне наистина отдавна е за две нива. Павел Красов е уникално задръстена, добре че Копенхаген след като отлежа 50 години полуготов беше довършен и даде някаква алтернатива. Но кръстовището под надлеза е произведение на някой аматьор.
Тодор Пеев
Рейтинг: 394 НеутралноТочно тези на снимката не са замърсителите.
No Pain No Gain