Само безплатен градски транспорт няма да реши проблема с въздуха, смята кметът на София

Само безплатен градски транспорт няма да реши проблема с въздуха, смята кметът на София

© Надежда Чипева, Капитал



Въвеждането на безплатен градски транспорт няма да намали високите нива на вредни емисии във въздуха в София, ако не е придружен и от други мерки. Това каза кметът на София Йорданка Фандъкова пред журналисти днес.


В Столичната община са правени проучвания какъв ефект за въздуха е имало пускането на градски транспорт в други градове. По думите на кмета резултатите не са впечатляващи, защото малко хора спирали да ползват личните си автомобили.


Фандъкова посочи, че по тази причина в аварийните мерки на общината за дни, в които нивата на вредни емисии са опасно високи, се предвижда ограничаване на движението на автомобили в центъра на града и безплатно паркиране в буферните паркинги.




След като мерките бяха обявени, жителите на 6 столични квартала протестираха, защото според тях те засягат само центъра на града, а мръсният въздух е в цяла София. Фандъкова коментира, че най-голямото движение на автомобили е към централната част и според общината, ако там движението им бъде забранено, ползването на коли ще се обезсмисли.


Кметът на София каза и че търси и обмисля всякакви идеи за справяне с проблема с въздуха, като за целта се среща с граждани и представители на неправителствени организации, които се интересуват от темата.

Ключови думи към статията:

Коментари (50)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1029 Неутрално

    И аз имам подобни подозрения.
    Но например кметът може да разпореди да се мият улиците по-често, таралясниците да изчезнат от зелените, пардон, калните площи и тротоарите и да въведе повечко платено паркиране... все неща във властта на кмета.

  2. 2 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4980 Неутрално

    Фандъкова, докато не приемете да е разрешено движение на дизелови автомобили само Евро 6, айде, изкл. и за Евро 5, проблема няма да бъде решен. Ще продължат да си минават годишните прегледи всички бараки, ще си "пафкат" по улиците...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  3. 3 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 593 Неутрално

    Аз плащам в Баден-Вюртемберг за месечна карта за 4 зони(от 7 възможни) след 3% увеличение на цената на 11 декември 99€, беше преди 96€. При 7 зони бих плащал 168€/месечно при старите цени.
    Посредническата фирма, към която работя, ми плаща цената на месечната карта, имам и дори коледни пари от 150€, които растат с времето на работа в предприятието.Което ще е до 28 февруари 2018, тогавя ще ни уволнят.

    Es muß Geld fließen!
  4. 4 Профил на Stoyan Kostov
    Stoyan Kostov
    Рейтинг: 302 Неутрално

    В кв. "Дружба" теца нощем минава на от газ на мазут.
    Проблема не е толкова в колите.

  5. 5 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1902 Неутрално

    До коментар [#1] от "Индиана":

    Платено паркиране да, ама това миене на улиците е като безплатен градски транспорт, не решава проблема. Нещо такса комин, такса ауспух и други такива са по-подходящи некак си.

  6. 6 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 796 Неутрално

    Фандъкова, докато не приемете да е разрешено движение на дизелови автомобили само Евро 6, айде, изкл. и за Евро 5, проблема няма да бъде решен. Ще продължат да си минават годишните прегледи всички бараки, ще си "пафкат" по улиците...
    —цитат от коментар 2 на hamiltonf1


    Проблемът със замърсяването е не толкова от автомобилите,колкото от отоплението с твърдо гориво.Аз живея в село и вечер не се движат много автомобили,но не мога да дишам спокойно заради саждите във въздуха.Лятото изобщо няма такъв проблем.

  7. 7 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4980 Неутрално

    До коментар [#6] от "mushashi":

    "Аз живея в село и вечер не се движат много автомобили..."

    Вечер може и въобще да не се движат, но въпреки всичко, това не е база за сравнение... Стотици хиляди постоянно движещи се автомобили прем по-голямата част на денонощието, срещу някакви в село?!

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  8. 8 Профил на maddrum
    maddrum
    Рейтинг: 681 Неутрално

    В празничните дни движението е значително по-малко, а замърсяването в проблемните райони остава. Не са автомобилите, а са цветните дето се топлят на гуми. Ама срещу тях Фандъчката няма да се изправи, защото това е избирател!

  9. 9 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#6] от "mushashi":"Аз живея в село и вечер не се движат много автомобили..."Вечер може и въобще да не се движат, но въпреки всичко, това не е база за сравнение... Стотици хиляди постоянно движещи се автомобили прем по-голямата част на денонощието, срещу някакви в село?!
    —цитат от коментар 7 на hamiltonf1


    Ами тогава отчитай нивата на замърсяване в София през зимата и лятото.Разликата е огромна.Или да не кажеш,че има по-малко автомобили лятото-сравни замърсяването през месец май и през януари.

  10. 10 Профил на nikidimi
    nikidimi
    Рейтинг: 705 Неутрално

    Е това може и да е така, но няма ли нещо, което да може да направят? Или да пробват да направят? Поне малко? Досега само оправдания чувам от Фандъкова.

  11. 11 Профил на Chubachubs
    Chubachubs
    Рейтинг: 919 Неутрално

    Ами слагате такса на тези, които ползват автомобилите си в дни на замърсяване, елементарно, нали има камери за тази цел?!
    Но какво правим с твърдото гориво, това е истинския въпрос?

  12. 12 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4980 Весело

    До коментар [#9] от "mushashi":

    Атмосферните циркулации през зимата и лятото мисля, че са различни? Или не са?

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  13. 13 Профил на nikidimi
    nikidimi
    Рейтинг: 705 Неутрално

    До коментар [#12] от "hamiltonf1":

    Да, през зимата въдухът много по-бавно се обновява. Така че много генерални заключения от това какво е зимата и лятото няма как да се вадят.

    Като цяло смятам този спор за изключително безсмислен, понеже най-вероятно разпределението между транспорт и отопление не е 80% и 10% (и 10% други), а по-скоро ще да е 30-40% за едно и другото.

    Та мерките трябва да обхванат всичко - стари таралясници, горене на боклуци. паркиране в калта, мръсни улици.

    И да избегнем типичната българска черта да гледаме другите - аз мога да карам дизелов таралясник на 30 години, но съседите са на дърва, тъй че нямам вина. То според мен това е основната причина за този спор - за оправдание. Най-големите обвинители на отоплението на въглищата сигурно ходят навсякъде с колата и обратното.

  14. 14 Профил на Христо Илиев
    Христо Илиев
    Рейтинг: 909 Неутрално

    "за целта се среща с граждани и представители на неправителствени организации, които се интересуват от темата."

    НИТО веднъж не се е срещнала общината със Спаси София по проблемите с мръсния въздух. А именно Спаси София заедно с още няколко организации съдят общината за критично лошото качество на въздуха...

    Viva EU
  15. 15 Профил на FvH
    FvH
    Рейтинг: 710 Любопитно

    Проблемът изобщо не е в автомобилите (въпреки че подкрепям с 2 ръце всяко ограничаване на таралясниците и движението на автомобилите в града като цяло). Във вторник вечерта минах през кв. Васил Левски (ака Циганската). Въздухът можеше да се пипне, толкова беше замърсено. Все едно влизаш в Мордор. Погледнете картата на Airbg, въздухът е замърсен не само в София, а в България като цяло... Сливен, Смолян, Асеновград, Благоевград, Своге са силно замърсени ... в момента въздухът е най-мръсен в Царацово - 14 пъти над нормата и Волуяк - 22 пъти над нормата (50 µg/m³)

    https://airbg.info/map/

    One should be free to do whatever he wants, as longs this does not interfere with the equal right of everybody else to do the same.
  16. 16 Профил на xlz18524590
    xlz18524590
    Рейтинг: 273 Неутрално

    При тая кметица нищо няма да проработи!
    Ако може да вдигне билета на 10 лв. за да откаже всички от градския транспорт. Може да спре и малкото автобуси за Витоша. И да направи от нейния вид велоалеи, които затрудняват всички - включително велосипедистите.

  17. 17 Профил на babalyuga
    babalyuga
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Все към безплатен превоз ги избива, вместо да се прицелят в генезиса на проблема - отоплението на твърди битови горива и не-горива.

  18. 18 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#15] от "FvH":

    Естествено, че отоплението с твърдо гориво е проблемът.В цяла България през зимата въздухът е ужасно замърсен.А и голяма част от старите автомобили са на пропан бутан и метан, така че замърсяват доста малко.

  19. 19 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1252 Весело

    Ами пробвайте бе кмете :) Пуснете безплатно поне в пиковите часове... българина си пада по авантата и тогава ще се изумите от резултата :)

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  20. 20 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2218 Весело

    Ами недейте прави нищо, тогава.

    Да твърдиш, че ГЕРБ е алтернатива на БСП е като да мислиш, че диарията е алтернатива на запека.
  21. 21 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8966 Неутрално

    Ами опитайте. Вече и македонците го направиха.

  22. 22 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1252 Весело

    До коментар [#2] от "hamiltonf1":
    Ще опустеят улиците ... а инак идеята ти е самонадеяно тъпа. Обиколих Европа тази година с моя таралясник - евро 3. Пълно е и там с такива като него :)

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  23. 23 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1416 Весело

    Само безплатен градски транспорт няма да реши проблема с въздуха, смята кметът на София

    Съгласен съм. Виж ако пуснат денонощно и безплатна бира-скара по заведенията, проблемът ще се реши. Българите ще спрат да ходят на работа и няма да се прибират вкъщи.

    /не се чете/
  24. 24 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1334 Неутрално

    До коментар [#18] от "mushashi":

    Това и с картинки да им го обясниш, пак не го разбират. Имаше тук едни човек, който доста аргументирано им обясняваше, че от коли дребни прахови частици няма, но те си лаят.

  25. 25 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 593 Неутрално

    Само безплатен градски транспорт няма да реши проблема с въздуха, смята кметът на СофияСъгласен съм. Виж ако пуснат денонощно и безплатна бира-скара по заведенията, проблемът ще се реши. Българите ще спрат да ходят на работа и няма да се прибират вкъщи.
    —цитат от коментар 23 на Тони Шнайдера


    В Германия е подобно. Като безработен ти плащат 409€ плюс студеният наем с разходите за парно. Градският транспорт за две зони струва 59€/месец, за безработни, получаващи пари за безработица 2, струва наполовина, тоест към 24€. Не съм купувал досега. с колело съм толкова бърз, както с трамвая. Живея обаче централно в голям град(над 200.000 жители) в Германия

    Es muß Geld fließen!
  26. 26 Профил на Ridiculous Върнете стария сайт!
    Ridiculous Върнете стария сайт!
    Рейтинг: 845 Гневно

    До коментар [#6] от "mushashi":

    Разбира се, че проблемът далеч не е толкова в автомобилите. Просто се използва, за да ни бръкнат още по-дълбоко в джоба. Че им е малко.
    А това, че циганите горели гуми, то не е от значение, щото на циганина не можеш му бръкна в джоба.

  27. 27 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#24] от "deymus":
    Такива дето искат по улиците да се движат автомобили само с Евро 6, нямат финансови проблеми и карат нови коли.Но масовият българин не може да си позволи нова кола и така много хора ще се лишат от автомобил.Който е необходимост, а не лукс.Заради някаква недоказана информация да лишим хората от коли. Какво правим със старите коли на АГУ, които замърсяват по- малко от дизел с Евро 6?

  28. 28 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4980 Неутрално

    До коментар [#24] от "deymus":

    Недей се излага, ами прочети кои са основните източници на замърсяване с ФПЦ?!

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  29. 29 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1252 Весело

    Кметица Фъндъкова с какво ходи на работа? Зарекъл съм се и аз да ходя с градския транспорт ако кмета Николов го прави редовно пет пъти седмично :)

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  30. 30 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 593 Неутрално

    Сестра ми в София, на път за работа, пътуваше все на черно, без платена карта за пътуване. И аз веднъж, на път към летище София в автобуса, съм имал свръхбагаж според контрольора(автобус 84, ако не ме лъже паметта) и е трябвало да купя допълнителен билет за багажа. Глобиха ме със солените 40 лева, които ги платих веднага.

    Es muß Geld fließen!
  31. 31 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 501 Разстроено

    Фандъкова, докато не приемете да е разрешено движение на дизелови автомобили само Евро 6, айде, изкл. и за Евро 5, проблема няма да бъде решен. Ще продължат да си минават годишните прегледи всички бараки, ще си "пафкат" по улиците...
    —цитат от коментар 2 на hamiltonf1


    Ей не разбрахте, че и Евро 666 да е - всичко е измама, що се отнася до силно токсичните азотни окиси. Разликата е само в твърдите частици и то ако си все още с катализатор... Колкото повече кислород, толкова повече окиси - а повече кислород трябва за новите дизели, а не за старите, за да понавървяват...

    Евро 6 не покрива нормите на Евро 3 дори за азотни окиси:
    http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/2/41/1829/14730864/2/poluare2.jpg

    Stef
  32. 32 Профил на mrvip
    mrvip
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Де го чукаш, де се пука:

    "80% от праховото замърсяване с ФПЧ 2.5 в страната се емитира от битово отопление. Други 9% от смога са от негоривни производствени процеси, едва 8% се дължат на пътния транспорт, а 2% – заради ТЕЦ-ве."

    из доклада за състояните на въздуха в България на Изпълнителната агенция по околна среда (ИАОС)

    Ако напълно забраним колите, замърсяването ще падне с 8%.

    "Защото много се оплакват от външен вид, ама никой, никога, не се е оплаквал от малко акъл."
  33. 33 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 417 Неутрално

    На всички ни е ясно, че първата мярка трябва да бъде пълна забрана на отоплението на дърва/въглища/гуми заедно със дебели данъци за старите дизели и таратайките без катализатори. Ограничаването на автомобилите в определени зони ще има смисъл само като последваща мярка ако има нужда от нея ....

  34. 34 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 417 Неутрално

    В кв. "Дружба" теца нощем минава на от газ на мазут. Проблема не е толкова в колите.
    —цитат от коментар 4 на Stoyan Kostov


    ТОВА СА ПЪЛНИ ГЛУПОСТИ!

  35. 35
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  36. 36 Профил на falkoneti
    falkoneti
    Рейтинг: 1503 Неутрално

    Само тъпи приказки също.

  37. 37 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 591 Неутрално

    Тази кметица защо ще се среща с граждани и представители на НПО (т.н. "експерти"- по жени и автомобили всеки разбира) за идей...., а не потърси специалисти по градоустройство, пътищари, транспорт, икономика и т.н. да и предложат обосновани решения. Аман от аматьори и изпълнения за хвърляне на прах в очите, че нещо се прави.
    Следващата главна задача на кметицата, граданите и "експертите" по околона среда да ограничат автомобилите е метана. Той разгражда озоновия слой и е 23 пъти по опасен от въглеродния диоксид, а газовете, отделяни от една крава, вредят на климата, колкото изгорелите газове на един автомобил, който изминава 18 000 километра на година. Да спрем автомобилите, за да могат говедата да пърдят на воля.

  38. 38 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 591 Неутрално

    Тази кметица защо ще се среща с граждани и представители на НПО (т.н. "експерти"- по жени и автомобили всеки разбира) за идей...., а не потърси специалисти по градоустройство, пътищари, транспорт, икономика и т.н. да и предложат обосновани решения. Аман от аматьори и изпълнения за хвърляне на прах в очите, че нещо се прави.
    Следващата главна задача на кметицата, граданите и "експертите" по околона среда да ограничат автомобилите е метана. Той разгражда озоновия слой и е 23 пъти по опасен от въглеродния диоксид, а газовете, отделяни от една крава, вредят на климата, колкото изгорелите газове на един автомобил, който изминава 18 000 километра на година. Да спрем автомобилите, за да могат говедата да пърдят на воля.

  39. 39 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 591 Неутрално
  40. 40 Профил на Emil Dimov
    Emil Dimov
    Рейтинг: 654 Любопитно

    Само безплатен адски транспорт няма да реши проблема с въздуха, смята кметът на София?! А проблем има и той "требе" да се реши, но този от когото зависи решението на проблема май не му свети да го вземе?

    До коментар [#11] от "Chubachubs":
    ...Но какво правим с твърдото гориво, това е истинския въпрос?

    Какво ли, ми "втечняваме" го!!! Ха-ха-ха!

  41. 41 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7252 Неутрално

    Не е само транспортът виновен за проблемите със софийския въздух

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  42. 42 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4319 Неутрално

    Това е ясно,но все пак безплатния градски транспорт може да облекчи значително положението

  43. 43 Профил на antikommunist
    antikommunist
    Рейтинг: 753 Любопитно

    Това би била добра мярка, но като цяло кметицата е права: за да има такъв ефект трябва преди всичко качеството на услугата градски транспорт да се подобри значително. Метрото е страхотна работа, но само то е недостатъчно, и дори и с третата линия покрива твърде малка част от града както трябва. А остналото е пълна трагедия: голяма част от трамвайните линии и всичките автобусни линии са под всякаква критика и като скорост и като комфорт и като маршрут, да не говорим за липсващата координация между различните видове градски транспорт.
    Трябва наистина жестоки такси за автоталибаните, и то не само в центъра, но и в целия град (или поне в граничещите с центъра квартали, защото родният ми квартал макар и да има славата на "тузарски" се е превърнал в паркинг), и силно подобряване на общественият транспорт. Добре е да се сравини какъв е градският транспорт в други европейски градове с подобен брой население (Мюнхен, Виена, Барселона) и да се стремим към подобно развитие. А ако го направят безплатен (тоест платен от данъци, защото безплатно няма), за да стимулира допълнително отказът от автомобил и да подобрят мобилността на гражданите, толкова по добре - но това е последната стъпка...

  44. 44 Профил на sxn49533317
    sxn49533317
    Рейтинг: 233 Неутрално

    В Париж метрото беше безплатно на 31 декември 1999 г. към 22 часа или 24 часа, не погледнах тогава часовника. Има метални триъгълни тръби, които се въртят след вкарване на билета, тогава се въртяха и без билет. Доведе до наплив на много хора в метрото и на площада над Лувъра. Бях подочул от приятните французойки, живеещи в Париж, че било така всяка година на 31 декември.
    Париж е замърсен от многото вредни газове, изхвърлени от моторните превозни средства. Това, което виждаме в Пекинг, хора вървят с маска срещу вредни газове. е нужно и в Париж.

  45. 45 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3664 Неутрално

    Блаблабла! Кой прави такава кретения, че да увеличи билетите за обществен транспорт от раз с 60 %? Даскалицата тиктака ли правилно? Тиктака ли изобщо? Вчера билетчето било левче, днес го правиш 1,60? Жалко. Имах я за читава, но след този ход не знам как такова можеш да сложиш за кмет на милионен град, дето от днес за утре вдига обществен транспорт с 60%! Колкото и да се правиш на читав, ако имаш такова за шеф, до там ще го докараш, нали, г.Фандъкова? Резил!

    Мърфи е оптимист!
  46. 46 Профил на sxn49533317
    sxn49533317
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Блаблабла! Кой прави такава кретения, че да увеличи билетите за обществен транспорт от раз с 60 %? Даскалицата тиктака ли правилно? Тиктака ли изобщо? Вчера билетчето било левче, днес го правиш 1,60? Жалко. Имах я за читава, но след този ход не знам как такова можеш да сложиш за кмет на милионен град, дето от днес за утре вдига обществен транспорт с 60%! Колкото и да се правиш на читав, ако имаш такова за шеф, до там ще го докараш, нали, г.Фандъкова? Резил!
    —цитат от коментар 45 на султана глаушева


    Спомням си билета за софийският градски транспорт от 1 лев. 1,60 плащах като бях последно в София. Г-жа Фандъкова не я знам, абсолютно нищо.
    При нас в провинцията струва билета 1 лев, но не толкова редовен транспорт, както в столицата.

  47. 47 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 787 Неутрално

    Мислех, че кметица Юрдечка е ударила дъното, но съм се излъгал. Преди няколко месеца, като на циганска сватба, тя щедро обещаваше безплатен градски транспорт при надхвърляне на нормите на замърсеност на въздуха. Обещаваше, за да залъже хората. И бореше замърсеността като купуваше прескъпи електроавтобуси. А за отоплението на твърдо гориво и горенето на всякакви лайна дума не искаше да обели. Сега, когато трябва да пусне безплатния градски транспорт, тя милата се сетила, че нямало смисъл да пуска безплатен градски транспорт, защото причината за проблемите не били автомобилите.

    Тази женица трябва вече да си ходи. 9 години я чакахме да направи нещо! Вижда се, че не става. Само с мишкуване и шикалкавене не става.

  48. 48 Профил на himler
    himler
    Рейтинг: 475 Неутрално

    Проблемът ще намалее ако се смъкнат цените на парното, но пък да се ловят крадците на топлоенергия и ако трябва им се взимат жилищата на такива! За старите коли - да се забранят! Освен това да се вдигнат глобите за паркиране на неразрешени места и на пътните нарушения! Например влиза ТИР с летни гуми през зимата в България - глоба 1000 евро, спиране от движение и задължителна смяна на гуми и т.н.т. от държавни фирми, които вземат 50% отгоре

  49. 49 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1252 Весело

    До коментар [#48] от "himler":

    Не знам тировете да имат зимни гуми ... знам, че са профилирани според мястото където се поставят ... гуми управляващи, задвижещи и ремарке. Предполагам визирате задължително наличие на вериги на задвижващите гуми на задния мост :)

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  50. 50 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    Вие го пуснете безплатния транспорт пък ще видим, не става само със
    предположения, ама не ви отърва защото няма да лапате от билети !!!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK