това е най доброто решение за чистотата на въздуха ,може да спрат над 100000 автомобила ,представям си каква корупция ще бъде ,за да не се спре никой от движение ,трябва персонална и лична отговорност на всеки ,който направи фалшива експертиза на всеки димящ автомобил ,както и с фалшивите книжки на цигани и маргинали ,които не знаят какво е знак стоп ,а карат и ни трепят ,трябва като се залови такъв , затвор и то ефективен с години за всеки ,който е съдействал за фалшификацията на документите .
Хм , увеличихте цената на билтеите за градски транспорт и върнахте хората в автомбилите, покупка на 160 китайски дизелови автобуси с основен критерий ниска цена ,безумни ремонти на възлови кръстовища ... и...неам думи , но за капак ще спирате коли от движение...
Хм , увеличихте цената на билтеите за градски транспорт и върнахте хората в автомбилите, покупка на 160 китайски дизелови автобуси с основен критерий ниска цена ,безумни ремонти на възлови кръстовища ... и...неам думи , но за капак ще спирате коли от движение...
Ще спират, нека да спират! Ааа, това отдавна трябваше да стане. И да не се съобразяват от недоволството на хората. Не стига, че плащат най-ниските данъци тия с трошките, ами ще ми недоволстват сега. Върнете старата версия!
Нека, даже и още мерки за старите и замърсяващи коли трябва да има!
В България малко забравяме, че колата е екстра, а не вещ от първа необходимост. За съжаление за много хора колата е начин да покажат статус в обществото...
Не отлагай нищо за утре, ако можеш да го отложиш за вдругиден.Марк Твен
Не смяташ ли , че това е поредната корупционно популистка мярка. Работа ли е на общината да иземва функциите на пунктовете за ГТП, КАТ, ДАИ.... вместо да въведе работещи мерки за намаляане на замърсяването , чрез оптимизация на градския транспорт /без дизелови боклуци намаляване на цената за превоз/ , съществуващата инфраструктора... и т.н.
Проверките на автомобил за газове хич не са проста работа. Защото праговете са различни през годините. Има Евро норми от 2 та до 6. Тия с Евро 2 ще ги спират ли? Защото те си пушат яко, ама са в норми спрямо Евро 2...
Просто да проверят дали колата има действащ катализатор и/или ДПФ филтър. Това поне лесно се установява. И ще отпаднат половината автомобили :)
Нека. Притежаването и управлението на автомобил не е безусловно право и върви със съответните отговорности, една от които е експлоатацинните параметри да покриват определени стандарти. Като нямаш пари да караш изправен автомобил, ще си търсиш алтернатива.
Е значи трябва да спрете първо 60% от автобусите на градския транспорт и сигурно 70% от автопарка на България. А това направите ли го правителството колко часа ще издържи ? Сигурно до края на деня. С други думи замазване на очите на хората.
Подкрепям всяка мярка за намаляване на замърсяването на въздуха и в същото време облекчаване на трафика на автомобили, Ако тази мярка е успешна тя ще има двоен ефект - ще се намалят автомобилите, които замърсяват въздуха много, а също така това ще намали трафика като цяло и това също ще има благоприятен ефект върху замърсяването, а и други благоприятни ефекти. Дали мярката ще е успешна = времето ще покаже. Но самият факт, че се налага такава мярка още веднъж доказва, че държавата е вдигнала ръце и не прави никакви усилия да упраявлява контрол. Тази мярка е заложена в закона да се изпълнява от пунктовете за ГТП, където и камери сложиха и държавата сега си признава - ама ние не можем да ги контолираме и заради това се налага да правим допълнителни неща, които вероятно също няма да могат да контролират ... и така ...
"Днес някой седи на сянка, защото преди много време някой друг е посадил дърво"
Ако с тия 7 газ-анализатори не свалят поне 100 коли от движение дневно в София, значи нещо не е наред...! Другото, после тия трошки, кой ще ги прибира от улици и градинки, дето ще бъдат оставени да гният? И, защо само коли? Камиони и автобуси не замърсяват ли? МВР прави ли нещо по проблема, с масовите кражби на катализатори...?!!
Ето така се "отбива номера", на даскалицата и на куките някой трябва да им каже, че трябва да се спре корупцията, но кой да им го каже Тиквата или Цацата? Докато Столицата се презастроява чист въздух няма да има, докато прегледите на автомобилите стават по втория начин чист въздух няма да има.
Има няколко проблема с тази популистка мярка: 1. Никъде не се казва какви са допустимите норми, и дали са в съответсвие с Евро стандартите 2. С оглед на корупцията в България и нереформираното МВР, това е само предпоставка за още корупция 3. Данните, които госпожата по руски цитира - откъде са? Защото вечер като изляза и колите са се прибрали, мирише на въглища, не на бензин или дизел 4. Като знаем какви са уредите, които редовно не се калибрират и тоталната липса на доверие в която и да е институция, как ще гарантират точност на измерването, което ще ми спре колата от движение?
Ето че се изправяме пред ново предизвикателство, за което нашите хитри политици даже не са се сещали никога, а по Европа има парктики. Какво ще се прави със старите бракми, които са спряни от движение??? До сега беше лесно само да вкарваме трошките от Европа, ами сега накъде?
Ако има безплатен, чист, удобен и редовен градски транспорт и високи данъци и такси за влизане с кола в центъра на града, въздухът ще се изчисти много бързо. Миенето на улиците и изселването на шведите, горящи дрехи също е част от решението.
Фильо и Фобьо са двама неграмотни, комплексирани и прости близнаци
А, тези, които горят въглища, гуми и стари дрехи?? Кога???
Защото, все си мисля, че не колите са основния проблем на мръсния въздух. Сега, когато приключи зимния сезон и нивата на тежките частици се нормализира, какви ще са изводите?
Ще се похвалят, че са спрели от движение 50 коли и за това са подобрили въздуха в София???
Все едно да лекуваш пневмония със сироп за кашица.
Това правителстов зорлем иска само да си отиде.Ако е както го пише, трябва да се спрат от движение 60-70% от автомобилите в страната!Още повече, че не атомобилите замърсяват най-много, а начина на отопление.А на циганите, които се топлят с гуми, нищо не могат да им направят, пък и каруците им няма да ги спрат, заради замърсяване, нали? Това е нова корупция просто!
Нека, даже и още мерки за старите и замърсяващи коли трябва да има! В България малко забравяме, че колата е екстра, а не вещ от първа необходимост. За съжаление за много хора колата е начин да покажат статус в обществото...
Осъзнаваш ли какви глупости пишеш и си противоречиш?!! По твоята логика, в България всеки кара колата за да се фука с нея, особено пък тези с трошките, така ли? И автомобилът отдавна не е екстра, а необходимост, даже и у нас. Никой не иска да кара кола на 10 и повече години, но такива са ни заплатите тук.
Това никога няма да стане. Ако посегнат на 30 годишния мерцедес или фолксваген, сакрален предмет на мокрите сънища от младините и оставен на паша в калта между блоковете, мат'ряла ще скъса веригата!
Не може да се спре автомобил от движение с проверка от нетариран от метрологията газанализатор. На снимката не виждам никъде лепенка за проверка. така , че ако някой го спрат спокойно до си обжалва.
Отново отбиване на номер. Разбра се вече, че проблемът е най-вече с горенето на гуми и твърдо гориво. Но тъй като главните виновници са циганите и гъзарите в Бояна и околните квартали, тях няма да ги бараме. Дано поне се намали броят на трошките по улиците, макар че и това е много съмнително...
"Фандъкова цитира данни, според които около 60% от замърсяването на въздуха в столицата идва от трафика на автомобили, а около 40% от битовото горене. Така тя обясни и нуждата от строгия контрол."
Това категорично не е вярно. Няма проучване, което да доказва това твърдение, точно обратното. По време на празниците, докато трафикът в столицата на практика отсъстваше, нивата на замърсяване бяха извън нормата. В момента са от 3 до 5 пъти по-ниски, а трафикът доста по-интензивен. Причинно следствената връзка се губи. За останалото съм съгласен, неизправните мпс-та трябва да бъдат спирани от движение.
От абсурд- на абсурд; от идиотия на идиотия! Че кой автомобил не замърсява атмосферата- някои повече, други по- малко; ВСИЧКИ ДВИГАТЕЛИ С ВЪТРЕШНО ГОРЕНЕ ОТДЕЛЯТ СО2- ПАРНИКОВИ ГАЗОВЕ! НЯМА ГОРЕНЕ БЕЗ СО2! По-доброто решение е, както дават на циганите СКЪПИ печки за екологични горива, така и на нас да ни купят по едни нови автомобили; ИЛИ САНИРАНЕ НА АВТОМОБИЛИТЕ ЗА СМЕТКА НА ЕВРОПАТА- ЕВРОПЕЙСКИ ПРОЕКТ!
Дано тази малка (медийна) стъпка на администрацията се трансформира в скок за чистотата на въздуха. Дали скоро ще видим и 7 уреда, мерещи шума на автомобилите?
да ви допълня: т.5 Как точно ще ми откажат регистрация на автомобил в КАТ като това е административен акт? Отивам с редовни документи показващи изправен автомобил отговарящ на изискванията. Някой в КАТ прави нещо, което не е разписано в закон и на база на това нещо ми отказват регистрация?!?
Добре че хората във България не ходят често в съда, че Софийски градски съд ще трябва да затвори...
П.С. Не съм против мярката, просто ми се струва, че въобще не са го измисли коректно от към процедура...
Хаха, те като ти спрат колата от движение, ти обжалвай. Процеса по обратно пускане в движение (независимо дали си невинен) е достатъчен да докара по лабилните психики до изтрещяване. С обжалването, ако стигне и до съд - не ти мърда половин година колата на трупчета.
Къде в конституцията пише, че колата е гарантирано право?
За Датчаните колата не е ли необходимост? Сигурно е необходимост, ама данъците им са такива, че половината население няма собствени автомобили. Карат колелета и им пукат ушите.
Необходима му била колата... Ами отиваш на село, там нито газове ще ти мерят, нито винетки ще ти трябват, може и данъци да не и плащаш на скъпоцената ламарина.
Как ще се случват нещата, дали си представяте.... Двама- трима дебели милиционери, снабдени с новия уред-чудо, дебнат на пътя и спират, когото решат. После се започва замерване на газовете на пътя. Нито милиционерите, нито шофьорите знаят какво е замърсяване над допустимото ..... И какви са вариантите, когато милиционерът рече да спре даден автомобил:
А) Спират автомобила и той се зарязва на място. Пътищата се задръстват от спрени и изоставени авромобили. Б) Милиционерът пита: И ся к'во прайм? Ами ти к'во работиш? Да почерпиш, че нали знаеш - шефът знае, че съм взел газанализатораи трябва и на него да дам. В) Спират автомобила и шофьорът обжалва в съда. Г) Започват да спират доста автомобили, българите са лишени от най-милото си (преди жената и децата) - старите си трошки, отглеждани с толкова любов. Което довежда до масово и тежко обществено недоволство тип "Депутатите са прокарали закон да не си е..м жените, затова ще спазим закона и ще е..м техните жени"
Основната част от вредните емисии от автомобили в София се образува в безумните повсеместни задръствания, в които десетки и стотици натискания на газта за безброй тръгвания и спирания държат двигателите в най-неикономичните преходни режими и на старите и на най-новите автомобили. И този проблем няма изобщо да се реши с мерене на ауспуси, а със смислена организация на движението и разумни ремонти на инфраструктурата.
На 11.07. да изринем сикаджията и мутренската му шайка! Този път завинаги!
а бе пич, аз виждам голяма разлика във вида на моделите в КАТ и тези джобни модели, към които си дал линк... Сигурен ли си, че показаните от теб модели са сертифицирани и отклоненията им са в нормата? Съвсем сериозно питам, не се заяждам, понеже ако модела не е тестван и сертифициран от оторизирана фирма, разполагаща с далеч по-прецизна апаратура, то резултатите от тези джобни газ-анализатори веднага ще отпаднат в съда, колкото и да пуши видимо един автомобил. Ако пък са сертифицирани и "живота" им е също толкова дълъг, на мястото на фирмата вносител, веднага бих подел кампания да продам от тях на общината - сигурен съм, че медиите охотно ще повдигнат и те въпроса, и фирмата ще си направи оборота.
Вероятно ще останат. Преди няколко години минах преглед при един приятел, който има сервиз и прави и тази услуга. Знае, че колата ми бензин не е виждала, но ме помоли за куриоз да провери как са газовете и. И о чудо, оказа се в нормите. Вероятно, защото наистина не съм я карал на бензин никога.
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
Посегнеш ли на домашната ракия и на старата кола на българина в него се събужда Балканджи Йово и властта си отива скоропостижно. И никакви изисквания на ЕС няма да помогнат никому да се задържи на власт в България.
Може да стане това в България едва, когато колите започнат да струват 18 месечна заплата.
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
Поредните глупости... Подобни практики има единствено в градове, в които изискванията се различават от разрешените за държавата. Хванете най-накрая за гушите пунктовете за ГТП, там трябва да се осъществява контрола и спирането на разни пушляци... А не да се разкарват патрулки с газоанализатори... Какво следва, патрулки с мобилни стендове за проверка на спирачки?
"да не се допускат автомобили, които не отговарят на изискванията за замърсяването на въздуха" от КАТ. А тези без спирачки, без фарове, без окачване и т.н. ще ги регистрираме и пускаме в движение?
За вечно недоволните мрънкачи - всъщност основната идея е не да прекрати регистрацията на "нов-внос" коли, които не отговарят на нормите. И това е дори закъснял мярка! След като не е забранено да се карат коли с по-нисък стандарт от еди-кой-си, то е трудно, та почти невъзможно, да се спре от движение кола, проверена от мобилните екипи. Освен ако не бълва дим като стар Икарус... Друг въпрос е, ако някой се е изхитрил да плаща по-нисък данък за ЕВРО 5 автомобил, ама реално автомобилът му не отговаря на нормата. Тъй че, предполагам, мобилните екипи ще проверяват основно камиони и автобуси, защото за тях май имаше изискване за минимален стандарт за екологичност.
Всичко това може да бъде далеч по-просто и по-лесно при наличие на желание да се свърши нещо, а не да гърмим пиратки по медиите.
На лотариен принцип и по препоръка на уличните патрули на полицията се извикват на проверка автомобили в тунелите на КАТ. Ако се издънят, се късат номерата и се репатрират на наказателен паркинг 20 лева на ден. Непотърсените 1 година отиват за претопяване.
До коментар [#21] от "arcanum":да ви допълня:т.5 Как точно ще ми откажат регистрация на автомобил в КАТ като това е административен акт?Отивам с редовни документи показващи изправен автомобил отговарящ на изискванията.Някой в КАТ прави нещо, което не е разписано в закон и на база на това нещо ми отказват регистрация?!?Добре че хората във България не ходят често в съда, че Софийски градски съд ще трябва да затвори...П.С. Не съм против мярката, просто ми се струва, че въобще не са го измисли коректно от към процедура...
Абсолютно коректен коментар. Правната страна на въпросът, подозирам, не е домислена, като цяло, поредната мярка от типа "Юруш на маслините", за да запушим устата на тия "Зелените".
6. Какво точно се прави за ограничаване на трафика в посока стимулиране на екологично-удачни автомобили? 7. Какви са мерките за останалите, които използват не-еко горива за отопление? 8. Защо градския транспорт продължава да е неприемлив вариант за голям процент от хората?
Това правителстов зорлем иска само да си отиде.Ако е както го пише, трябва да се спрат от движение 60-70% от автомобилите в страната!Още повече, че не атомобилите замърсяват най-много, а начина на отопление.А на циганите, които се топлят с гуми, нищо не могат да им направят, пък и каруците им няма да ги спрат, заради замърсяване, нали? Това е нова корупция просто!
Според мен трябва да се спрат доста по-малко от 60-70% от автомобилите в страната. Автомобилите с уредби на метан или пропан-бутан ще издържат теста. Същото е валидно и за доста автомобили на бензин или дизел.
Не искам да правя реклама,просто ми се стори много висока цената.Това е възможно най-скъпия вариант който намерих.Иначе в описанието има следната информация:
Анализаторът е в съответствие с Директива 2004/108/EC относно електромагнитната съвместимост. предоставя при поискване на документи. Той също така е в съответствие с 2006/95/EC за ниско напрежение, както и с Директивите 2011/65/EU RoHS II и 2012/19/WEE. Освен това, анализаторът е в съответствие с EN 50379-1 и 50379-2 стандартите. (с изключение на NO2 и SO2 сензорите).
Иначе ако сравним снимките преносимия вариант изглежда доста по съвременен от този на КАТ:)
Не е нужно. Пунктовете за годишни прегледи трябва да носят отговорност. Не може кола да пуши повече от автобус "Икарус". И си говорим за "Мерседес" и "БМВ", не за разни "Пасати" и Голфове.
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
С интерес очаквам следващите 6 месеца и се надявам след това да се отчетат резултите от тази мярка. За момента ще направя една прогноза. Не могат да спрат от движение автомобил, ако той отговаря на евро стандарта му по талон, тоест всички с до евро 4 няма да имат проблеми. Защото при тях се допускат най-високи замърсявания по стандарт. Виж след последните скандали очаквам повечето автомобили с евро5 и евро6 да не успеят да покрият нормата си по талон. Интересно дали след два месеца дали ще спрат всички нови автомобили от движение, включително и тези на НСО или рязко ще се откажат от тази идея.
за съжаление тези пунктове се "хакват" с 50 лева. Но да, ако се установят множество нарушения на автомобили, минали в определен такъв, следва да се отнеме лиценза и да се друснат сериозни глоби, а защо не и затвор? Ако пускат автомобили с неизрядна ходова част, това си е опит за убийство на пътя!
Интересно е ако спрат автомобил , произведен през 1991 година (преди въвеждането на Евро 1) , които пуши като ТЕЦ на въглища как ще го спрат , като е произведен без норматив за газовете. Май излиза, че борбата не е да спрат онези 6,5 % стари замърсители , ами по-новите, дето ще извадят някой лев за корупция.
До коментар [#44] от "iceman_bg":Това ще стане, да.Посегнеш ли на домашната ракия и на старата кола на българина в него се събужда Балканджи Йово и властта си отива скоропостижно.И никакви изисквания на ЕС няма да помогнат никому да се задържи на власт в България.Може да стане това в България едва, когато колите започнат да струват 18 месечна заплата.
Много добре казано! Аз съм на мнение, че цената на колите няма толкова голямо значение. Ганьо дори и да има пари за нова кола. винаги ще смята тази придобивка типична за "балъците". А пък и да не забравяме, че винаги може да си каже "Абе всичкото мара втасала, до моята кола опряхте... я вижте тецовете какво хвърлят.. първо тях оправете".
Именно. Жесток режим. Не е трудно и е ПОЗВОЛЕНО от европравилата.
Едно време като станах частник от първите в разрешително пишеше така: При първо нарушение на цените отнемане на разрешителното за 6 месеца. При второ нарушение ЗАВИНАГИ. А аз съм занаятчия. Друг занаят не бих могъл да имам.
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
За съжаление ще е прав за ТЕЦовете. Но си мисля, че ще купува, ако му е по силите. Но не повече от 18 месечна заплата за кола. То и сега е така, но колата не е нова.
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
Не може кола да пуши повече от автобус "Икарус". --------------------------------- Оня ден гоних по Цариградско една Тойота Лендкруизър да я снимам, ама се оказа повратлива гадината. След нея беше такава димна завеса, каквато оставят само най-изтрещелите джогани. И досега не ми е ясно, как двигателят ѝ не гръмна в движение.
It is nice to be important, but it's more important to be nice!
Всичките мерки ще са ден до пладне, резултата е с предизвестен край (кръгла нула) . От тая трънка заек няма да изскочи, защото отоплението на домовете с дърва и въглища е по-големия проблем. Освен това не виждам защо ще ми мерят CO2 на автомобилите, като това, което виждаме да се носи из въздуха не е този газ - има сажди, които се виждат, азотни окиси и разни други дребни (прахови) частици, за които трябва да се държи сметка. Ма нейсе, ще се отчита дейност, явно пред Брюксел, че сега като пристигнат еврочиновниците да им покажем, че в София дишаме чист планински въздух, а не отрови...
Бих допълнил за 2 други основни проблема, които държавата би трябвало приоритетно да оправи: 1. Ставката на годишния данък за автомобил: не е нормално по-новите ( и съответно доста по-екологични коли) да имат 2 пъти по-висок данък. Сравнението е за автомобили до 5 години спрямо автомобили над 5 години! Тук проблема е дори дискриминационен спрямо собствениците на нови автомобили и едно добре подготвено дело може и да бъде спечелено. 2. Контрола над продаваните горива в БГ също е основно кампаниен и популистичен. Многократно ми се е случвало да заредя изключително некачествена нафта (в т.ч. и от по-високия клас на съответната верига бензинистанции).
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Nikoi
Рейтинг: 783 Неутралнотова е най доброто решение за чистотата на въздуха ,може да спрат над 100000 автомобила ,представям си каква корупция ще бъде ,за да не се спре никой от движение ,трябва персонална и лична отговорност на всеки ,който направи фалшива експертиза на всеки димящ автомобил ,както и с фалшивите книжки на цигани и маргинали ,които не знаят какво е знак стоп ,а карат и ни трепят ,трябва като се залови такъв , затвор и то ефективен с години за всеки ,който е съдействал за фалшификацията на документите .
РД
Рейтинг: 229 НеутралноНека започнат с колите на топлофикация, после с на тези за поддръжка на градския транспорт
442
Рейтинг: 1486 НеутралноПоредния повод за въпроса - Кво праЙм сЯ ???
boring pumpkin
Рейтинг: 229 НеутралноХм , увеличихте цената на билтеите за градски транспорт и върнахте хората в автомбилите, покупка на 160 китайски дизелови автобуси с основен критерий ниска цена ,безумни ремонти на възлови кръстовища ... и...неам думи , но за капак ще спирате коли от движение...
citoplast
Рейтинг: 672 НеутралноДоста хорица ще изгорат поради липса на средства и невъзможност да си купят нова или по "нова" кола. А куките съответно ще се облажат!
Имало едно време ссср...НеКой
Рейтинг: 785 НеутралноМа купете повече уреди, как така само два на терен. Купете поне 50 и който не отговаря, айде у лево.
futurama
Рейтинг: 277 НеутралноЕто, че и днес не мина без въвеждането на нова корупционна дейност.
Galina Kovachka
Рейтинг: 233 НеутралноЩе спират, нека да спират!
Ааа, това отдавна трябваше да стане. И да не се съобразяват от недоволството на хората. Не стига, че плащат най-ниските данъци тия с трошките, ами ще ми недоволстват сега.
Върнете старата версия!
Fifa
Рейтинг: 475 НеутралноНека, даже и още мерки за старите и замърсяващи коли трябва да има!
Не отлагай нищо за утре, ако можеш да го отложиш за вдругиден.Марк ТвенВ България малко забравяме, че колата е екстра, а не вещ от първа необходимост. За съжаление за много хора колата е начин да покажат статус в обществото...
boring pumpkin
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#8] от "galcho":
Не смяташ ли , че това е поредната корупционно популистка мярка. Работа ли е на общината да иземва функциите на пунктовете за ГТП, КАТ, ДАИ.... вместо да въведе работещи мерки за намаляане на замърсяването , чрез оптимизация на градския транспорт /без дизелови боклуци намаляване на цената за превоз/ , съществуващата инфраструктора... и т.н.
niakoi_si
Рейтинг: 672 НеутралноПроверките на автомобил за газове хич не са проста работа. Защото праговете са различни през годините. Има Евро норми от 2 та до 6. Тия с Евро 2 ще ги спират ли? Защото те си пушат яко, ама са в норми спрямо Евро 2...
Просто да проверят дали колата има действащ катализатор и/или ДПФ филтър. Това поне лесно се установява. И ще отпаднат половината автомобили :)
pppdaemon
Рейтинг: 665 НеутралноДо коментар [#4] от "boring pumpkin":
Нека. Притежаването и управлението на автомобил не е безусловно право и върви със съответните отговорности, една от които е експлоатацинните параметри да покриват определени стандарти. Като нямаш пари да караш изправен автомобил, ще си търсиш алтернатива.
bwy56537275
Рейтинг: 229 НеутралноЕ значи трябва да спрете първо 60% от автобусите на градския транспорт и сигурно 70% от автопарка на България. А това направите ли го правителството колко часа ще издържи ? Сигурно до края на деня. С други думи замазване на очите на хората.
spring_va
Рейтинг: 548 НеутралноРазгеле! Някой най-накрая показа признаци на мисловна дейност.
gkakov
Рейтинг: 237 ВеселоХа,най скъпия газ анализатор,който намерих в нета струва 3200 евро с ДДС.Тоест 7 броя не трябва да струват повече от 45000 лева?!70000>45000 :)
http://bioevibul.com/1821-analizator-na-dimni-gazove-kigaz-310-pro
subaru
Рейтинг: 697 Веселокат досега без газанализатори ли регистрираше автомобилите!?
gil
Рейтинг: 286 ГневноПодкрепям всяка мярка за намаляване на замърсяването на въздуха и в същото време облекчаване на трафика на автомобили, Ако тази мярка е успешна тя ще има двоен ефект - ще се намалят автомобилите, които замърсяват въздуха много, а също така това ще намали трафика като цяло и това също ще има благоприятен ефект върху замърсяването, а и други благоприятни ефекти. Дали мярката ще е успешна = времето ще покаже.
"Днес някой седи на сянка, защото преди много време някой друг е посадил дърво"Но самият факт, че се налага такава мярка още веднъж доказва, че държавата е вдигнала ръце и не прави никакви усилия да упраявлява контрол. Тази мярка е заложена в закона да се изпълнява от пунктовете за ГТП, където и камери сложиха и държавата сега си признава - ама ние не можем да ги контолираме и заради това се налага да правим допълнителни неща, които вероятно също няма да могат да контролират ... и така ...
Petleshev
Рейтинг: 2918 НеутралноАко с тия 7 газ-анализатори не свалят поне 100 коли от движение дневно в София, значи нещо не е наред...! Другото, после тия трошки, кой ще ги прибира от улици и градинки, дето ще бъдат оставени да гният?
Бивш tww09306483.И, защо само коли? Камиони и автобуси не замърсяват ли?
МВР прави ли нещо по проблема, с масовите кражби на катализатори...?!!
nwj49315903
Рейтинг: 284 НеутралноЕто така се "отбива номера", на даскалицата и на куките някой трябва да им каже, че трябва да се спре корупцията, но кой да им го каже Тиквата или Цацата? Докато Столицата се презастроява чист въздух няма да има, докато прегледите на автомобилите стават по втория начин чист въздух няма да има.
Petleshev
Рейтинг: 2918 НеутралноДо коментар [#13] от "bwy56537275":
Бивш tww09306483.Абе и аз много се съмнявам ГЕРБ да посегне на простоватия мат`рял дето гласува за него... Ама, може и такова чудо да доживеем...! :)
Slick
Рейтинг: 450 НеутралноИма няколко проблема с тази популистка мярка:
1. Никъде не се казва какви са допустимите норми, и дали са в съответсвие с Евро стандартите
2. С оглед на корупцията в България и нереформираното МВР, това е само предпоставка за още корупция
3. Данните, които госпожата по руски цитира - откъде са? Защото вечер като изляза и колите са се прибрали, мирише на въглища, не на бензин или дизел
4. Като знаем какви са уредите, които редовно не се калибрират и тоталната липса на доверие в която и да е институция, как ще гарантират точност на измерването, което ще ми спре колата от движение?
TM
Рейтинг: 465 ЛюбопитноЕто че се изправяме пред ново предизвикателство, за което нашите хитри политици даже не са се сещали никога, а по Европа има парктики. Какво ще се прави със старите бракми, които са спряни от движение??? До сега беше лесно само да вкарваме трошките от Европа, ами сега накъде?
wre501051215
Рейтинг: 3575 НеутралноДо коментар [#1] от "edin drug":
Проблемът не са автоюобилите,или поне те не саглавния проблем.
whitemare
Рейтинг: 1434 НеутралноАко има безплатен, чист, удобен и редовен градски транспорт и високи данъци и такси за влизане с кола в центъра на града, въздухът ще се изчисти много бързо. Миенето на улиците и изселването на шведите, горящи дрехи също е част от решението.
Фильо и Фобьо са двама неграмотни, комплексирани и прости близнациwre501051215
Рейтинг: 3575 НеутралноПроблемът нес автомобилите,а отоплението.Не е случайно,че проблемът с въздуха се появява в определени и то крайни квартали...
deep_water
Рейтинг: 229 НеутралноА тези, които оставят миризлива диря на пържоли и пържени картофи водят ли се такива?
foreverman77
Рейтинг: 335 НеутралноА, тези, които горят въглища, гуми и стари дрехи?? Кога???
Защото, все си мисля, че не колите са основния проблем на мръсния въздух.
Сега, когато приключи зимния сезон и нивата на тежките частици се нормализира, какви ще са изводите?
Ще се похвалят, че са спрели от движение 50 коли и за това са подобрили въздуха в София???
Все едно да лекуваш пневмония със сироп за кашица.
tribiri
Рейтинг: 948 НеутралноДо коментар [#22] от "T.M.":
Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!Накъде!? Към Надин, накъде!
chinaski
Рейтинг: 388 НеутралноТова правителстов зорлем иска само да си отиде.Ако е както го пише, трябва да се спрат от движение 60-70% от автомобилите в страната!Още повече, че не атомобилите замърсяват най-много, а начина на отопление.А на циганите, които се топлят с гуми, нищо не могат да им направят, пък и каруците им няма да ги спрат, заради замърсяване, нали?
Това е нова корупция просто!
chinaski
Рейтинг: 388 НеутралноОсъзнаваш ли какви глупости пишеш и си противоречиш?!!
По твоята логика, в България всеки кара колата за да се фука с нея, особено пък тези с трошките, така ли?
И автомобилът отдавна не е екстра, а необходимост, даже и у нас.
Никой не иска да кара кола на 10 и повече години, но такива са ни заплатите тук.
sa6
Рейтинг: 1678 НеутралноТова никога няма да стане. Ако посегнат на 30 годишния мерцедес или фолксваген, сакрален предмет на мокрите сънища от младините и оставен на паша в калта между блоковете, мат'ряла ще скъса веригата!
Евроатлантидаtaratanki
Рейтинг: 934 НеутралноДо коментар [#5] от "citoplast":
да се возят на градския транспорт, къде са тръгнали? А имат пари за бензин/нафта?
taratanki
Рейтинг: 934 НеутралноДо коментар [#30] от "chinaski":
В София колата не е необходимост, има добре уреден градски транспорт.
djb95
Рейтинг: 470 НеутралноНе може да се спре автомобил от движение с проверка от нетариран от метрологията газанализатор. На снимката не виждам никъде лепенка за проверка. така , че ако някой го спрат спокойно до си обжалва.
ppa01574002
Рейтинг: 229 НеутралноОтново отбиване на номер. Разбра се вече, че проблемът е най-вече с горенето на гуми и твърдо гориво. Но тъй като главните виновници са циганите и гъзарите в Бояна и околните квартали, тях няма да ги бараме. Дано поне се намали броят на трошките по улиците, макар че и това е много съмнително...
Ivan Krastinov
Рейтинг: 284 Неутрално"Фандъкова цитира данни, според които около 60% от замърсяването на въздуха в столицата идва от трафика на автомобили, а около 40% от битовото горене. Така тя обясни и нуждата от строгия контрол."
Това категорично не е вярно. Няма проучване, което да доказва това твърдение, точно обратното.
По време на празниците, докато трафикът в столицата на практика отсъстваше, нивата на замърсяване бяха извън нормата. В момента са от 3 до 5 пъти по-ниски, а трафикът доста по-интензивен. Причинно следствената връзка се губи.
За останалото съм съгласен, неизправните мпс-та трябва да бъдат спирани от движение.
bobhunter
Рейтинг: 593 НеутралноОт абсурд- на абсурд; от идиотия на идиотия! Че кой автомобил не замърсява атмосферата- някои повече, други по- малко; ВСИЧКИ ДВИГАТЕЛИ С ВЪТРЕШНО ГОРЕНЕ ОТДЕЛЯТ СО2- ПАРНИКОВИ ГАЗОВЕ! НЯМА ГОРЕНЕ БЕЗ СО2! По-доброто решение е, както дават на циганите СКЪПИ печки за екологични горива, така и на нас да ни купят по едни нови автомобили; ИЛИ САНИРАНЕ НА АВТОМОБИЛИТЕ ЗА СМЕТКА НА ЕВРОПАТА- ЕВРОПЕЙСКИ ПРОЕКТ!
sasoss
Рейтинг: 636 ВеселоДано тази малка (медийна) стъпка на администрацията се трансформира в скок за чистотата на въздуха.
Дали скоро ще видим и 7 уреда, мерещи шума на автомобилите?
Ivan_
Рейтинг: 498 ЛюбопитноДо коментар [#21] от "arcanum":
Модератора е неадекватен!да ви допълня:
т.5 Как точно ще ми откажат регистрация на автомобил в КАТ като това е административен акт?
Отивам с редовни документи показващи изправен автомобил отговарящ на изискванията.
Някой в КАТ прави нещо, което не е разписано в закон и на база на това нещо ми отказват регистрация?!?
Добре че хората във България не ходят често в съда, че Софийски градски съд ще трябва да затвори...
П.С. Не съм против мярката, просто ми се струва, че въобще не са го измисли коректно от към процедура...
niakoi_si
Рейтинг: 672 НеутралноДо коментар [#34] от "djb95":
Хаха, те като ти спрат колата от движение, ти обжалвай. Процеса по обратно пускане в движение (независимо дали си невинен) е достатъчен да докара по лабилните психики до изтрещяване. С обжалването, ако стигне и до съд - не ти мърда половин година колата на трупчета.
niakoi_si
Рейтинг: 672 НеутралноДо коментар [#30] от "chinaski":
Къде в конституцията пише, че колата е гарантирано право?
За Датчаните колата не е ли необходимост? Сигурно е необходимост, ама данъците им са такива, че половината население няма собствени автомобили. Карат колелета и им пукат ушите.
Необходима му била колата... Ами отиваш на село, там нито газове ще ти мерят, нито винетки ще ти трябват, може и данъци да не и плащаш на скъпоцената ламарина.
Росен съм аз а Путлер ще капитулира
Рейтинг: 1391 НеутралноА то догодина ще затварят ли пунктовете, където тия дараци са минали преглед?
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoЩото още по старият закон вредните емисии трябва да се видят колко са на техническият преглед.
И още нещо.
Ние дето караме на метан какво ще ни правят?
На бензин единствено паля, защо да купувам катализатор след като съм дал 1 500 кинта за метан уредбата?
stedim
Рейтинг: 1418 ЛюбопитноДали ще останат коли в движение?
iceman_bg
Рейтинг: 291 ВеселоКаква чудесна идея на управляващите!
Как ще се случват нещата, дали си представяте.... Двама- трима дебели милиционери, снабдени с новия уред-чудо, дебнат на пътя и спират, когото решат. После се започва замерване на газовете на пътя. Нито милиционерите, нито шофьорите знаят какво е замърсяване над допустимото ..... И какви са вариантите, когато милиционерът рече да спре даден автомобил:
А) Спират автомобила и той се зарязва на място. Пътищата се задръстват от спрени и изоставени авромобили.
Б) Милиционерът пита: И ся к'во прайм? Ами ти к'во работиш? Да почерпиш, че нали знаеш - шефът знае, че съм взел газанализатораи трябва и на него да дам.
В) Спират автомобила и шофьорът обжалва в съда.
Г) Започват да спират доста автомобили, българите са лишени от най-милото си (преди жената и децата) - старите си трошки, отглеждани с толкова любов. Което довежда до масово и тежко обществено недоволство тип "Депутатите са прокарали закон да не си е..м жените, затова ще спазим закона и ще е..м техните жени"
bgkurshum
Рейтинг: 787 Неутрално
На 11.07. да изринем сикаджията и мутренската му шайка! Този път завинаги!Основната част от вредните емисии от автомобили в София се образува в безумните повсеместни задръствания, в които десетки и стотици натискания на газта за безброй тръгвания и спирания държат двигателите в най-неикономичните преходни режими и на старите и на най-новите автомобили. И този проблем няма изобщо да се реши с мерене на ауспуси, а със смислена организация на движението и разумни ремонти на инфраструктурата.
dragokz
Рейтинг: 229 ВеселоСега колите ще станат и по-шумни след дупките по гърнетата, които ще се направят, за да няма проблеми.
cristo_n
Рейтинг: 506 Любопитноа бе пич, аз виждам голяма разлика във вида на моделите в КАТ и тези джобни модели, към които си дал линк... Сигурен ли си, че показаните от теб модели са сертифицирани и отклоненията им са в нормата? Съвсем сериозно питам, не се заяждам, понеже ако модела не е тестван и сертифициран от оторизирана фирма, разполагаща с далеч по-прецизна апаратура, то резултатите от тези джобни газ-анализатори веднага ще отпаднат в съда, колкото и да пуши видимо един автомобил.
Ако пък са сертифицирани и "живота" им е също толкова дълъг, на мястото на фирмата вносител, веднага бих подел кампания да продам от тях на общината - сигурен съм, че медиите охотно ще повдигнат и те въпроса, и фирмата ще си направи оборота.
ZEN
Рейтинг: 264 НеутралноМилиционерите имитират дейност.
По празниците нямаше жива кола в СФ, а въздуха беше все така мръсен.
Що бе Дондукова?
Росен съм аз а Путлер ще капитулира
Рейтинг: 1391 НеутралноДо коментар [#43] от "stedim":
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoВероятно ще останат. Преди няколко години минах преглед при един приятел, който има сервиз и прави и тази услуга.
Знае, че колата ми бензин не е виждала, но ме помоли за куриоз да провери как са газовете и. И о чудо, оказа се в нормите. Вероятно, защото наистина не съм я карал на бензин никога.
Росен съм аз а Путлер ще капитулира
Рейтинг: 1391 НеутралноДо коментар [#44] от "iceman_bg":
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoТова ще стане, да.
Посегнеш ли на домашната ракия и на старата кола на българина в него се събужда Балканджи Йово и властта си отива скоропостижно.
И никакви изисквания на ЕС няма да помогнат никому да се задържи на власт в България.
Може да стане това в България едва, когато колите започнат да струват 18 месечна заплата.
Yotce
Рейтинг: 1376 НеутралноПоредните глупости...
Подобни практики има единствено в градове, в които изискванията се различават от разрешените за държавата.
Хванете най-накрая за гушите пунктовете за ГТП, там трябва да се осъществява контрола и спирането на разни пушляци... А не да се разкарват патрулки с газоанализатори...
Какво следва, патрулки с мобилни стендове за проверка на спирачки?
Софианец
Рейтинг: 805 Неутрално"да не се допускат автомобили, които не отговарят на изискванията за замърсяването на въздуха" от КАТ. А тези без спирачки, без фарове, без окачване и т.н. ще ги регистрираме и пускаме в движение?
Софианец
Рейтинг: 805 НеутралноЩе трябва да почакат да се стопли времето за да мерят на улицата. Газоанализаторите изискват най-малка 5 градуса външна температура.
cristo_n
Рейтинг: 506 ЛюбопитноЗа вечно недоволните мрънкачи - всъщност основната идея е не да прекрати регистрацията на "нов-внос" коли, които не отговарят на нормите. И това е дори закъснял мярка!
След като не е забранено да се карат коли с по-нисък стандарт от еди-кой-си, то е трудно, та почти невъзможно, да се спре от движение кола, проверена от мобилните екипи. Освен ако не бълва дим като стар Икарус... Друг въпрос е, ако някой се е изхитрил да плаща по-нисък данък за ЕВРО 5 автомобил, ама реално автомобилът му не отговаря на нормата. Тъй че, предполагам, мобилните екипи ще проверяват основно камиони и автобуси, защото за тях май имаше изискване за минимален стандарт за екологичност.
sa6
Рейтинг: 1678 НеутралноВсичко това може да бъде далеч по-просто и по-лесно при наличие на желание да се свърши нещо, а не да гърмим пиратки по медиите.
ЕвроатлантидаНа лотариен принцип и по препоръка на уличните патрули на полицията се извикват на проверка автомобили в тунелите на КАТ. Ако се издънят, се късат номерата и се репатрират на наказателен паркинг 20 лева на ден. Непотърсените 1 година отиват за претопяване.
Slick
Рейтинг: 450 НеутралноДо коментар [#39] от "ivan_":
Абсолютно коректен коментар. Правната страна на въпросът, подозирам, не е домислена, като цяло, поредната мярка от типа "Юруш на маслините", за да запушим устата на тия "Зелените".
6. Какво точно се прави за ограничаване на трафика в посока стимулиране на екологично-удачни автомобили?
7. Какви са мерките за останалите, които използват не-еко горива за отопление?
8. Защо градския транспорт продължава да е неприемлив вариант за голям процент от хората?
hope
Рейтинг: 2599 НеутралноВчера ми се похвали един познат как си е правил едно "актче" в КАТ.
Любовта ще спаси света!!!zhivko6461
Рейтинг: 860 НеутралноСпоред мен трябва да се спрат доста по-малко от 60-70% от автомобилите в страната. Автомобилите с уредби на метан или пропан-бутан ще издържат теста. Същото е валидно и за доста автомобили на бензин или дизел.
Aldi Mitov
Рейтинг: 290 ГневноИскам резултати, а не обещания! След два месеца ще се окаже, че има 2-3 хванати и спрени от движение коли.
gkakov
Рейтинг: 237 НеутралноДо коментар [#47] от "cristo_n":
Не искам да правя реклама,просто ми се стори много висока цената.Това е възможно най-скъпия вариант който намерих.Иначе в описанието има следната информация:
Анализаторът е в съответствие с Директива 2004/108/EC относно електромагнитната съвместимост. предоставя при поискване на документи. Той също така е в съответствие с 2006/95/EC за ниско напрежение, както и с Директивите 2011/65/EU RoHS II и 2012/19/WEE. Освен това, анализаторът е в съответствие с EN 50379-1 и 50379-2 стандартите. (с изключение на NO2 и SO2 сензорите).
Иначе ако сравним снимките преносимия вариант изглежда доста по съвременен от този на КАТ:)
Росен съм аз а Путлер ще капитулира
Рейтинг: 1391 НеутралноДо коментар [#55] от "sa6":
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoНе е нужно.
Пунктовете за годишни прегледи трябва да носят отговорност.
Не може кола да пуши повече от автобус "Икарус".
И си говорим за "Мерседес" и "БМВ", не за разни "Пасати" и Голфове.
Роси
Рейтинг: 7941 НеутралноДа пуснат безплатен градски транспорт.
sashko1113
Рейтинг: 229 НеутралноС интерес очаквам следващите 6 месеца и се надявам след това да се отчетат резултите от тази мярка. За момента ще направя една прогноза. Не могат да спрат от движение автомобил, ако той отговаря на евро стандарта му по талон, тоест всички с до евро 4 няма да имат проблеми. Защото при тях се допускат най-високи замърсявания по стандарт. Виж след последните скандали очаквам повечето автомобили с евро5 и евро6 да не успеят да покрият нормата си по талон. Интересно дали след два месеца дали ще спрат всички нови автомобили от движение, включително и тези на НСО или рязко ще се откажат от тази идея.
sa6
Рейтинг: 1678 НеутралноДо коментар [#61] от "Росен (Путлер капут)":
Евроатлантидаза съжаление тези пунктове се "хакват" с 50 лева. Но да, ако се установят множество нарушения на автомобили, минали в определен такъв, следва да се отнеме лиценза и да се друснат сериозни глоби, а защо не и затвор? Ако пускат автомобили с неизрядна ходова част, това си е опит за убийство на пътя!
zyx
Рейтинг: 284 ВеселоИнтересно е ако спрат автомобил , произведен през 1991 година (преди въвеждането на Евро 1) , които пуши като ТЕЦ на въглища как ще го спрат , като е произведен без норматив за газовете. Май излиза, че борбата не е да спрат онези 6,5 % стари замърсители , ами по-новите, дето ще извадят някой лев за корупция.
sw51
Рейтинг: 265 ВеселоБравос за инициативата - така и трябва
.. само че трябва да спрат половината коли в София по мои груби сметки.. да видим.
dc_ken
Рейтинг: 229 НеутралноМного добре казано! Аз съм на мнение, че цената на колите няма толкова голямо значение. Ганьо дори и да има пари за нова кола. винаги ще смята тази придобивка типична за "балъците". А пък и да не забравяме, че винаги може да си каже "Абе всичкото мара втасала, до моята кола опряхте... я вижте тецовете какво хвърлят.. първо тях оправете".
Софианец
Рейтинг: 805 НеутралноДо коментар [#38] от "sasoss":
И да мерят шума на трамвайте също.
neut
Рейтинг: 506 НеутралноАко проверките се изпълняват съвестно, доста коли ще останат без регистрационни номера
In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the restРосен съм аз а Путлер ще капитулира
Рейтинг: 1391 НеутралноДо коментар [#64] от "sa6":
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoИменно.
Жесток режим. Не е трудно и е ПОЗВОЛЕНО от европравилата.
Едно време като станах частник от първите в разрешително пишеше така:
При първо нарушение на цените отнемане на разрешителното за 6 месеца.
При второ нарушение ЗАВИНАГИ.
А аз съм занаятчия. Друг занаят не бих могъл да имам.
Росен съм аз а Путлер ще капитулира
Рейтинг: 1391 НеутралноДо коментар [#67] от "dc_ken":
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoЗа съжаление ще е прав за ТЕЦовете.
Но си мисля, че ще купува, ако му е по силите.
Но не повече от 18 месечна заплата за кола.
То и сега е така, но колата не е нова.
rapidfire
Рейтинг: 1387 НеутралноДо коментар [#61] от "Росен (Путлер капут)":
It is nice to be important, but it's more important to be nice!Не може кола да пуши повече от автобус "Икарус".
---------------------------------
Оня ден гоних по Цариградско една Тойота Лендкруизър да я снимам, ама се оказа повратлива гадината.
След нея беше такава димна завеса, каквато оставят само най-изтрещелите джогани.
И досега не ми е ясно, как двигателят ѝ не гръмна в движение.
Batezuzi
Рейтинг: 1651 НеутралноВече виждам потенциал за бизнес с катализатори под наем за минаване на регистрация и техничесни преглед ;)
geordgeo
Рейтинг: 1003 ЛюбопитноВсичките мерки ще са ден до пладне, резултата е с предизвестен край (кръгла нула) . От тая трънка заек няма да изскочи, защото отоплението на домовете с дърва и въглища е по-големия проблем. Освен това не виждам защо ще ми мерят CO2 на автомобилите, като това, което виждаме да се носи из въздуха не е този газ - има сажди, които се виждат, азотни окиси и разни други дребни (прахови) частици, за които трябва да се държи сметка. Ма нейсе, ще се отчита дейност, явно пред Брюксел, че сега като пристигнат еврочиновниците да им покажем, че в София дишаме чист планински въздух, а не отрови...
Росен съм аз а Путлер ще капитулира
Рейтинг: 1391 НеутралноДо коментар [#72] от "rapidfire":
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoджУгани.
И те, двигателите няма да гръмнат, няма причина, но ще пушат до край.
И джугана "Газ 151" НЕ пушишее.
Един човек
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#21] от "arcanum":
Бих допълнил за 2 други основни проблема, които държавата би трябвало приоритетно да оправи:
1. Ставката на годишния данък за автомобил: не е нормално по-новите ( и съответно доста по-екологични коли) да имат 2 пъти по-висок данък. Сравнението е за автомобили до 5 години спрямо автомобили над 5 години! Тук проблема е дори дискриминационен спрямо собствениците на нови автомобили и едно добре подготвено дело може и да бъде спечелено.
2. Контрола над продаваните горива в БГ също е основно кампаниен и популистичен. Многократно ми се е случвало да заредя изключително некачествена нафта (в т.ч. и от по-високия клас на съответната верига бензинистанции).
eus47368223
Рейтинг: 284 НеутралноФините прахови частици, с които е замърсен въздухът в софия, НЕ СА от коли без катализатори.
psz58488391
Рейтинг: 840 ВеселоПредлагам да се изисква и филтър за твърди частици на всеки комин!
Росен съм аз а Путлер ще капитулира
Рейтинг: 1391 НеутралноДо коментар [#72] от "rapidfire":
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoПие масло и съчетано с издуханият двигател замърсява за десет СТАРИ коли, нов ред.
volarok
Рейтинг: 2699 НеутралноНа сайта на КАТ и съответната община може да се направят форми за подаване на сигнали за пушещи автомобили.
piper4o
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#2] от "РД":
Ето едно возило на СКГТ което е ЕВРО 8 ;)
https://scontent-sof1-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/16178846_10155765316871038_8799621916786419470_o.jpg?oh=110798f34da6c14fd86254e51e7914ee&oe=5AB8DF7E