Ама, мила Данче, как да станат нещата? Ганьо не иска обществен транспорт. Ганьо иска с колата. Ганьо не иска да се отоплява на парно или климатик. Той си е или със селския манталитет, или с голямата цел да събере пари за "Айфон". И това не е само в София.
Говорим за пускането на по-евтин транспорт. С 2 или 3 прекачвания, отнема същото време, както когато отиваш с колата. Един автобус превозва 40-50 човека наведнъж. Една кола - най-много 4-5. И масово работещите са сами в кола.
От уикипедия: ....През 1955 г. е изградена и въведена в експлоатация първата градска магистрала на топлопреносната мрежа. Първите абонати са 32 държавни и обществени сгради в центъра..... ----------------
Преди 1955 г не е имало зими?Не са живели хора? Ай стига с това твърдо гориво!
От уикипедия:....През 1955 г. е изградена и въведена в експлоатация първата градска магистрала на топлопреносната мрежа. Първите абонати са 32 държавни и обществени сгради в центъра.....----------------Преди 1955 г не е имало зими?Не са живели хора?Ай стига с това твърдо гориво!
Дам, имало е и са живеели в перманентна зимна мъгла. Аз съм роден 1968г, и имам спомени от ужасни мъгли през 70-те, при несравнимо по-малко трафик.
Така че, НЕ автомобилите са основния замърсител С ПРАХОВИ ЧАСТИЦИ. Няма как да няма такива, след като последното измиване на някои улици е през миналия век.
Да, и са имали подобни проблеми - слушала съм много от бабите си за мъгливите софийски зими - как не може и входа да си видиш и как са прибирали чаршафите черни от сажди...
До коментар [#2] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":
Със "здраве" да си я кара!Така подпомага петролните босове и в частност Марешки и Гришата Ловчански на първо време !А ние сме ГОРДИ и не щем МИЛОСТИ от Фандъкова !
СКГТ без реформа няма да се оправи. Не може за 2 и за 10 спирки цената на билета да е една и съща. Не може да е пълно с индивиди, които постоянно нарушават правилника за превоз на пътници. Не може да е пълно с гратисчии. Не може в превозните средства да не е чистено с месеци. Не може да властва анархията и да ти е противно да се возиш в обществения транспорт.
Хайде да престанете с това билетче от 1.60 - една карта за градския транспорт за цяла година е 365 лева. А проблема с транспорта е, че точно става едно перпетуум мобиле - човек ако се качи в автобус естествено стига по-бавно, и затова се качва на кола, което прави трафика по-тежък и съответно автобуса стига още по-бавно.
Що се отнася до замърсяването, аз смрадта я усещам само през зимата и затова я отдавам на горенето. А иначе преди 1955 също са живели хора, но едва ли са били милион и половина с увеличаваща се част малцинства. А и тази смрад аз лично не я чуствах преди няколо години.
На едните им се диша чист въздух, но не им се плащат по 300 лева/месец за парно. Другите се отопляват по-евтино, но мърсят въздуха. Въпросът е дали вторите да спрат да горят или първите да си се върнат на село, където хем въздухът е чист, хем парно няма, че да им е скъпо.
Интересно защо никой от градската управа , не каже , че основния замърсител са съдържащите много сяра горива. Първо замърсяват а скъсяват и живота на автомобилите. Ако заредиш в Германия се прибираш с много по-малко гориво , от колкото ако заредиш тук на път за Германия.
Щом билета за ГТ е 1,60лв кой ще си остави колата и да се бута в тази навалица с 2-3 прекачвания!
—цитат от коментар 2 на comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Никой, който пътува всеки ден с 1 или 2 прекачвания няма да си купува единични билети по 1.60. При средно 22 работни дни на месец, по 4 превозни средства отиване и връщане, плюс още някое пътуване, са около 100 пътувания, картата за 1 месец е 50 лв - по 50 стотинки на пътуване. Ако си купиш годишна карта е по левче на ден. Аз не пътувам всеки ден, купувам си пачки билети по 1.20. Ако трябва да сменя 3-4 превозни средства, еднодневна карта е 4 лв.
"Да, и са имали подобни проблеми - слушала съм много от бабите си за мъгливите софийски зими - как не може и входа да си видиш и как са прибирали чаршафите черни от сажди..." Аз живея цял живот в София, над 60 години, и си спомням мъглите, не се виждаше отсрещния тротоар. Всички се грееха на дърва и въглища, коли имаше малко. ТЕЦ бяха на въглища, Кремиковци, Зебра-Курило, КЦМ на гара Искър и т.н. ни опушваха яко. Улиците ги миеха веднъж седмично, но не помагаше много.
"Освен това всеки ден основните булеварди се метат механизирано." Това пък с какво допринася за намаляване на замърсяването. Обратно - вдига повече прах :)
Българите са малък, но изключително прост народ.
Шолц клекна. Путин - не само. Sapienti Sat
Точно така беше нямаше малко дете на улицата без шал на устата, Напълно безплатен градски транспорт. И прогресиращ данък върху възраста на колата. А който няма къде да паркира на работа и в къщи в кола да се не завира. Улиците и тротоарите са за движение а не да паркира туземното население.
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
Никога не сме имали такова безличие за кмет на София..Едно сламено човече, от което НИЩО не зависи - с основна задача- ПАРАВАН , да покрива вълците - групата на ГЕРБ - в общината ...Типична калинка - бокова ..Кукла на конци ... Едно недоразумение, учителка от Самоков, русофилка , отчайващо некомпетентна , амбициозна посредственост, учила се с години - как се управлява голям град , слуга на мафията ...
Цацарооовввв, какво стана с шефчето на Градския транспорт - с над 2,5 милиона лева - от заплати ???
Кого го е било грижа тогава за въглеродни емисии, ФПЧ, озонова дупка и т.н. По това време са детонирали ядрени бомби в атмосферата без никакви предпазни средства, цигарите са били неизменен атрибут в устата на почти всеки, хинина се е пиел за щяло и нещяло... и т.н. Каква е била гъстотата на населението по онова време, когато миризмата на кюмюр се е отъждествявала със зимата, а на 100 каруци са се падали по десетина МПС-ета... и комплексите бяха ниви :). простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
Общината не прави нищо за да стимулира използването на градския транспорт. Няма начин да дам 4лв. за карта, за да отида на 2км. с две превозни средства, като с кола ще ми струва под 1 лев. По същия начин стои въпросът с отоплението. Газ в топлофицирани райони не прекарват, независимо от това, че има много нетоплофицирани жилища, до които и топлофикацията никога няма да стигне. В нормалните държави правят отстъпки от данъците, ако си направиш по-енергоефективно жилището, а тук е точно обратното - ако декларираш че си сменил дограмата ти се увеличава данъка.
Крайно време е държавата да прекрати раздаване на скапани въглища под предлог, че това са енергийни помощи.
Медведев, Дмитрий Анатольевич, очевАдно е решил след време като го съди международния трибунал в Хага да се обяви за НЕВМЕНЯЕМ, и затова в момента дрънка такива безумици, подготвя си защитата.
'Най-голямо беше замърсяването на 1 януари, когато всъщност трафик и движение почти нямаше' Ами, да ви беше дошло на акъла да забраните пиротехниката, като е толкова мръсен въздуха! За една нощ от фойерверки се изсипаха прахови частици, колкото от коли и печки заедно за поне седмица!!! И за целта не беше нужно решение на общинския съвет, това и със заповед на кмета можеше да стане! Ама смее ли да забрани пуцаньето за празника!!!!
+++++ Съвсем спокойно в градовете с голямо замърсяване могат да ограничат енергийните помощи само за потребители на ток и парно!!!
Цацата трябва да бъде изпържена!
Всички медии и дупетати ревяха за кока-колата и шоколадите, но и дума не чувам за помиите на Лукойл-Нефтохим? И за китайските рейсове с нафтови печки евро6!
Един търси нещо на улицата пред къщата си. Питат го - Какво търсиш? - Загубих си пръстена. - А къде го згуби? - Вътре в къщи. - Тогава защо го търсиш вън? - Защото тука е по-светло. По подобен начин и Фандъкова се бори с мръсния въздух.
В управата на София никой не говори и не мисли как градът да се отпуши. Не може да построиш кръстовище на Семинарията, да забиеш хиляди коли на румънското посолство и да твърдиш, че нещо правиш. Същото е с околовръстното и т.н. Какъвто и транспорт да има, хората и колите няма да станат по-малко, още повече при данъци, които са по-малки, колкото по-стара е една кола
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
yellow_hater
Рейтинг: 294 НеутралноАма, мила Данче, как да станат нещата? Ганьо не иска обществен транспорт. Ганьо иска с колата. Ганьо не иска да се отоплява на парно или климатик. Той си е или със селския манталитет, или с голямата цел да събере пари за "Айфон".
И това не е само в София.
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 4660 НеутралноЩом билета за ГТ е 1,60лв кой ще си остави колата и да се бута в тази навалица с 2-3 прекачвания!
Libertarianism is just anarchy for rich peopleDarth Plagueis
Рейтинг: 1479 НеутралноСпоред Фандъкова:
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК1. Основният проблем е битовото горене.
2. Ще го лекуват със зелен билет.
Данче, ае да си ходиш на село вече?
yellow_hater
Рейтинг: 294 НеутралноГоворим за пускането на по-евтин транспорт. С 2 или 3 прекачвания, отнема същото време, както когато отиваш с колата.
Един автобус превозва 40-50 човека наведнъж. Една кола - най-много 4-5. И масово работещите са сами в кола.
xmm
Рейтинг: 1154 НеутралноОт уикипедия:
....През 1955 г. е изградена и въведена в експлоатация първата градска магистрала на топлопреносната мрежа. Първите абонати са 32 държавни и обществени сгради в центъра.....
----------------
Преди 1955 г не е имало зими?Не са живели хора?
Ай стига с това твърдо гориво!
zxp53317185
Рейтинг: 2678 НеутралноКолкото и да го умуват без забрани няма да стане!
Darth Plagueis
Рейтинг: 1479 НеутралноДо коментар [#4] от "yellow_hater":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКА един трамвай?
Боб
Рейтинг: 421 НеутралноДам, имало е и са живеели в перманентна зимна мъгла. Аз съм роден 1968г, и имам спомени от ужасни мъгли през 70-те, при несравнимо по-малко трафик.
Така че, НЕ автомобилите са основния замърсител С ПРАХОВИ ЧАСТИЦИ. Няма как да няма такива, след като последното измиване на някои улици е през миналия век.
ь
Рейтинг: 1328 НеутралноЗащо вдигнахте цената на градския транспорт?
простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!Cara Mia
Рейтинг: 352 НеутралноЗначи на замърсителите да дадем поощрения за безплатен транспорт?
А ние,дето си вадим карти за ГТ,дето плащаме трлъсти сметки на Топлофикация по 200 лв през зимата,дето готвим на газ и се мъчим като грешни дяволи?
sisitkova
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#5] от "xmm":
sisitkovaДа, и са имали подобни проблеми - слушала съм много от бабите си за мъгливите софийски зими - как не може и входа да си видиш и как са прибирали чаршафите черни от сажди...
boring pumpkin
Рейтинг: 237 НеутралноДанче, стига се излага ... аре ходи си
doroteus
Рейтинг: 1579 НеутралноДо коментар [#2] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":
Със "здраве" да си я кара!Така подпомага петролните босове и в частност Марешки и Гришата Ловчански на първо време !А ние сме ГОРДИ и не щем МИЛОСТИ от Фандъкова !
БМЗ
Рейтинг: 1403 НеутралноСКГТ без реформа няма да се оправи.
Икономиката икономична, светът светски, апокалипсисът апокалиптиченНе може за 2 и за 10 спирки цената на билета да е една и съща. Не може да е пълно с индивиди, които постоянно нарушават правилника за превоз на пътници. Не може да е пълно с гратисчии. Не може в превозните средства да не е чистено с месеци. Не може да властва анархията и да ти е противно да се возиш в обществения транспорт.
РЕФОРМА! 🎺
rainbou1
Рейтинг: 1349 РазстроеноХайде да престанете с това билетче от 1.60 - една карта за градския транспорт за цяла година е 365 лева. А проблема с транспорта е, че точно става едно перпетуум мобиле - човек ако се качи в автобус естествено стига по-бавно, и затова се качва на кола, което прави трафика по-тежък и съответно автобуса стига още по-бавно.
Що се отнася до замърсяването, аз смрадта я усещам само през зимата и затова я отдавам на горенето. А иначе преди 1955 също са живели хора, но едва ли са били милион и половина с увеличаваща се част малцинства. А и тази смрад аз лично не я чуствах преди няколо години.
Petleshev
Рейтинг: 2949 НеутралноДо коментар [#3] от "Darth Plagueis":
Бивш tww09306483.Тц...! Не може! Данчето е безалтернативна...! :)
john trivolta
Рейтинг: 897 НеутралноЗелен билет за левче? Данче, така както е тръгнало съдът ще направи (върне) обикновения билет за левче. Мисли повече преди да говориш!
john trivolta
Рейтинг: 897 ВеселоНа едните им се диша чист въздух, но не им се плащат по 300 лева/месец за парно. Другите се отопляват по-евтино, но мърсят въздуха. Въпросът е дали вторите да спрат да горят или първите да си се върнат на село, където хем въздухът е чист, хем парно няма, че да им е скъпо.
Martin Hristov
Рейтинг: 8 НеутралноИ как се мие улица без настилка?
К2
Рейтинг: 2904 НеутралноИнтересно защо никой от градската управа , не каже , че основния замърсител са съдържащите много сяра горива. Първо замърсяват а скъсяват и живота на автомобилите. Ако заредиш в Германия се прибираш с много по-малко гориво , от колкото ако заредиш тук на път за Германия.
SHADOWS of SOFIAaralambi
Рейтинг: 625 НеутралноНикой, който пътува всеки ден с 1 или 2 прекачвания няма да си купува единични билети по 1.60. При средно 22 работни дни на месец, по 4 превозни средства отиване и връщане, плюс още някое пътуване, са около 100 пътувания, картата за 1 месец е 50 лв - по 50 стотинки на пътуване. Ако си купиш годишна карта е по левче на ден.
Аз не пътувам всеки ден, купувам си пачки билети по 1.20. Ако трябва да сменя 3-4 превозни средства, еднодневна карта е 4 лв.
До коментар [#11] от "sisitkova":
"Да, и са имали подобни проблеми - слушала съм много от бабите си за мъгливите софийски зими - как не може и входа да си видиш и как са прибирали чаршафите черни от сажди..."
Аз живея цял живот в София, над 60 години, и си спомням мъглите, не се виждаше отсрещния тротоар. Всички се грееха на дърва и въглища, коли имаше малко. ТЕЦ бяха на въглища, Кремиковци, Зебра-Курило, КЦМ на гара Искър и т.н. ни опушваха яко. Улиците ги миеха веднъж седмично, но не помагаше много.
джендър NATO generals
Рейтинг: 1061 НеутралноСега за 6 месеца ще измият улиците повече, от колкото за 28 години демокрация не са ги мили на куп!
Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на токtucker case
Рейтинг: 1040 Веселопроблема не е от вчера и не е само софийски... https://en.wikipedia.org/wiki/Great_Smog_of_London
Now what's a few miles between the beauty and the beast...danvan
Рейтинг: 4717 Весело"Освен това всеки ден основните булеварди се метат механизирано." Това пък с какво допринася за намаляване на замърсяването. Обратно - вдига повече прах :)
Българите са малък, но изключително прост народ. Шолц клекна. Путин - не само. Sapienti Satneut
Рейтинг: 524 НеутралноОбщината е безсилна да се справи с проблема
In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the restdedoliben
Рейтинг: 3042 НеутралноДо коментар [#21] от "aralambi":
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис IIIТочно така беше нямаше малко дете на улицата без шал на устата,
Напълно безплатен градски транспорт.
И прогресиращ данък върху възраста на колата.
А който няма къде да паркира на работа и в къщи в кола да се не завира.
Улиците и тротоарите са за движение а не да паркира туземното население.
BIG AL
Рейтинг: 1441 НеутралноНикога не сме имали такова безличие за кмет на София..Едно сламено човече, от което НИЩО не зависи - с основна задача- ПАРАВАН , да покрива вълците - групата на ГЕРБ - в общината ...Типична калинка - бокова ..Кукла на конци ...
BIG ALЕдно недоразумение, учителка от Самоков, русофилка , отчайващо некомпетентна , амбициозна посредственост, учила се с години - как се управлява голям град , слуга на мафията ...
Цацарооовввв, какво стана с шефчето на Градския транспорт - с над 2,5 милиона лева - от заплати ???
ь
Рейтинг: 1328 ВеселоКого го е било грижа тогава за въглеродни емисии, ФПЧ, озонова дупка и т.н. По това време са детонирали ядрени бомби в атмосферата без никакви предпазни средства, цигарите са били неизменен атрибут в устата на почти всеки, хинина се е пиел за щяло и нещяло... и т.н. Каква е била гъстотата на населението по онова време, когато миризмата на кюмюр се е отъждествявала със зимата, а на 100 каруци са се падали по десетина МПС-ета... и комплексите бяха ниви :).
простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
xlz18524590
Рейтинг: 237 НеутралноОбщината не прави нищо за да стимулира използването на градския транспорт. Няма начин да дам 4лв. за карта, за да отида на 2км. с две превозни средства, като с кола ще ми струва под 1 лев.
По същия начин стои въпросът с отоплението. Газ в топлофицирани райони не прекарват, независимо от това, че има много нетоплофицирани жилища, до които и топлофикацията никога няма да стигне.
В нормалните държави правят отстъпки от данъците, ако си направиш по-енергоефективно жилището, а тук е точно обратното - ако декларираш че си сменил дограмата ти се увеличава данъка.
today
Рейтинг: 1297 НеутралноКрайно време е държавата да прекрати раздаване на скапани въглища под предлог, че това са енергийни помощи.
Медведев, Дмитрий Анатольевич, очевАдно е решил след време като го съди международния трибунал в Хага да се обяви за НЕВМЕНЯЕМ, и затова в момента дрънка такива безумици, подготвя си защитата.Darth Plagueis
Рейтинг: 1479 НеутралноДо коментар [#13] от "doroteus":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКА Вальо Златев не? Ех, тая гербава преданост... че и милост от Дондукова било..
atmanpg
Рейтинг: 2008 НеутралноХоди си ти.
Данчето е на този пост по волята на софиянци.
atmanpg
Рейтинг: 2008 НеутралноДо коментар [#27] от "BIG AL":
Ами кандидатирай се за кмет.
Цяла София с надежда гледа към теб.
Amot
Рейтинг: 482 Гневно'Най-голямо беше замърсяването на 1 януари, когато всъщност трафик и движение почти нямаше'
Цацата трябва да бъде изпържена!Ами, да ви беше дошло на акъла да забраните пиротехниката, като е толкова мръсен въздуха! За една нощ от фойерверки се изсипаха прахови частици, колкото от коли и печки заедно за поне седмица!!!
И за целта не беше нужно решение на общинския съвет, това и със заповед на кмета можеше да стане! Ама смее ли да забрани пуцаньето за празника!!!!
popi100
Рейтинг: 237 НеутралноДо коментар [#14] от "БМЗ":
А какво се разбира под думата реформа?
Kosta Delev
Рейтинг: 819 НеутралноДоколкото знам в някои бели страни е забранено продажбата на дърва за огрев, когато те са престоели по-малко от една година за съхнене...
Amot
Рейтинг: 482 Неутрално+++++
Съвсем спокойно в градовете с голямо замърсяване могат да ограничат енергийните помощи само за потребители на ток и парно!!! Цацата трябва да бъде изпържена!
historama
Рейтинг: 696 НеутралноВсички медии и дупетати ревяха за кока-колата и шоколадите, но и дума не чувам за помиите на Лукойл-Нефтохим?
И за китайските рейсове с нафтови печки евро6!
kesh
Рейтинг: 1758 Любопитнода се чуди човек..............
България .....!!!!!.... на ТРИ .....ПИТИЕТААА......!!!!...blagoj
Рейтинг: 603 НеутралноЕдин търси нещо на улицата пред къщата си. Питат го - Какво търсиш?
- Загубих си пръстена.
- А къде го згуби?
- Вътре в къщи.
- Тогава защо го търсиш вън?
- Защото тука е по-светло.
По подобен начин и Фандъкова се бори с мръсния въздух.
stam345
Рейтинг: 8 НеутралноВ управата на София никой не говори и не мисли как градът да се отпуши. Не може да построиш кръстовище на Семинарията, да забиеш хиляди коли на румънското посолство и да твърдиш, че нещо правиш. Същото е с околовръстното и т.н. Какъвто и транспорт да има, хората и колите няма да станат по-малко, още повече при данъци, които са по-малки, колкото по-стара е една кола
papinu
Рейтинг: 64 Неутрално"...Най-голямо беше замърсяването на 1 януари, когато всъщност трафик и движение почти нямаше", каза още кметът на София...
Очевидно е защо - трябва да се ограничат/забранят и фойерверките!!!