София обмисля да дели колите на четни и нечетни номера при мръсен въздух (допълнена)

София обмисля да дели колите на четни и нечетни номера при мръсен въздух (допълнена)

© Юлия Лазарова



Спиране от движение на автомобили според номерата им, като за един ден това ще се прилага за колите с четни, а в друг - с нечетни номера. Частична, а след това и пълна забрана за паркиране в синята зона в София. Това са част от мерките, които ще бъдат включени в аварийния план на Столичната община за дни, в които въздухът в града е силно замърсен. Тя бяха предложени от зам.-кмета по екологията Йоана Христова по време на днешното заседание на ресорната комисия. Окончателно планът ще бъде гласуван на заседанието на Столичния общински съвет на 25 януари.


Сред другите мерки отпада двойното увеличение на цената за паркиране на 4 лева на час, но остава зеления билет от 1 лев за целия градски транспорт.


Промяната предвижда новите и по-строги мерки спрямо автомобилите да бъдат прилагани, ако в два последователни дни, две от станциите в София са отчели нива на фини прахови частици четири пъти над нормата. Така отпада изискването мерките да се прилагат при прогноза за високи нива на вредни емисии от системата за ранно известяване за 4 станции в София, каквото предвиждаше планът при обявяването му през декември.




В последните седмици системата беше подложена на сериозни критики, защото не прогнозираше замърсяване. Същевременно в първата седмица от годината въздухът в цялата страна, и най-вече в София, беше силно замърсен.


Какво ново


От мерките отпада възможността за безплатно ползване на буферни паркинги при купуване на билет за градски транспорт и двойното увеличение на синята зона за платено паркиране.


Вместо това при превишение на нормата над 4 пъти ще се въвеждат заедно или поотделно забрана за паркиране в части от синята зона или пълното и затваряне. Столичната община ще сезира КАТ, които ще трябва да засилят проверките на автомобили.


Ако това не даде ефект общината ще забрани влизането на автомобили в центъра, с редуване на четни и нечетни номера, освен тези на живеещите и на колите със специален режим на движение. Тогава ще бъде въвеждан и зеленият билет за градски транспорт.


Какво ще кажат хората


В началото на заседанието председателката на комисията по екология Лорита Радева (ГЕРБ) беше на мнение, че плнаът трябва да бъде окончателно приет днес. Аргументът й за това беше, че в противен случай гражданите ще останат с убеждението, че общината никога няма да приеме документа.


Това обаче щеше да означава, че нямаше да има възможност да се вземат предвид становища и предложения на граждански и екооргинизации, които тепърва ще внасят предложения.


По предложение на общинският съветник Иван Велков (Политическа група 5, Зелените), комисията прие да остане отворена за предложения до гласуването на плана на 25 януари. Освен това дори след окончалното приемане на документа, със свое решение Столичният общински съвет ще може да добавя нови мерки или да премахнва други, за които е установено, че не работят.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (131)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 1817 Неутрално

    Браво! Да започнат да спират първо нафтените печки на колела.

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  2. 2 Профил на Deemer
    Deemer
    Рейтинг: 422 Неутрално

    До коментар [#1] от "aleks ivan":

    А какво правим с бензиновите автомобили, дето горят по 2 на 100 масло и димят като Икаруси?

    Не всичко е това, което изглежда на пръв поглед.
  3. 3 Профил на Borislav Jordanov
    Borislav Jordanov
    Рейтинг: 328 Неутрално

    С интерес ще следя как дори една от тези мерки ще бъде приложена и ще заработи ако не за ден, поне за час.

  4. 4 Профил на zahariy
    zahariy
    Рейтинг: 273 Неутрално

    Да започнат да правят нещо и на практика, а не само на теория и приказки!

  5. 5 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2609 Весело

    До коментар [#2] от "Deemer":

    До коментар [#1] от "aleks ivan":А какво правим с бензиновите автомобили, дето горят по 2 на 100 масло и димят като Икаруси?
    —цитат от коментар 2 на Deemer


    Абсолютно същото! Без право на "обжалване", докато не се впишат в еко нормите, поне Е3! С последващи проверки, само в КАТ!

  6. 6 Профил на gil
    gil
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Спирането на коли на база номера - четни-нечетни, е мярка, която е била ефективна преди 20 години, Сега има хора, които карат електрически автомобили или хибридни такива - с други думи, спираме от движение и 25-годишния таралясник на дизел и някой хибрид. Много е просто, но тези в общината нямат топки - спрете всички автомобили за всеки ден, които не отговарят на екологични стандарти.

    "Днес някой седи на сянка, защото преди много време някой друг е посадил дърво"
  7. 7 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 499 Неутрално

    Много закъснели мерки!

  8. 8 Профил на m_todorov
    m_todorov
    Рейтинг: 528 Неутрално

    Какво правим с колите на живущите в сините зони? Те имат ли право да паркират там в тези дни?

  9. 9 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1893 Неутрално

    Ще има рев. Не виждам как половин милион софиянци ще слязат от колите си, за да хванат трамвая. И таксита няма да има достатъчно, щото половината ще са аут за цял ден. И там протести. Но забележете - спиране на колите в центъра. Това е една шеста от цяла София. А останалите квартали? Там няма ли замърсяване на въздуха или само центъра трябва да пазим, пък останалите кучета ги яли? И какъв е прагът - четири пъти над нормата. Все едно някой наркоман да си вземе четири пъти над дозата и тогава да го водят в болницата. Направо е комично. Щом нормата е 50, значи трябва още при 51 да се действа. Затова е норма. За фъндъчката нормата явно е 200.

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  10. 10 Профил на niksun
    niksun
    Рейтинг: 225 Неутрално

    А Софийска община няма ли намерение да почне да мие улиците всеки ден от прахоляка?

  11. 11 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2303 Неутрално

    на първо време трябва да се забрани на камиони и джипове изобщо за влизат в града ,от там нататък ,коли над 6 години , след което могат да се измислят всякакви рестрикции , на снимката се вижда как половината софиянци са пичове с джипове , е , София не е джунгла за да им трябва висока проходимост ,да си купят някаква кола ,отделяща малко СО , като не щат ,да стоят на село .

  12. 12 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 2849 Весело

    Трябва да си купуваме по две коли...една с четен и една с нечетен номер...:)
    Боже, Боже...от къде ги копаят тия бюрократи...

  13. 13 Профил на noshtnik
    noshtnik
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Нито дума за талибаните, поклонници на твърдото гориво - долнокачествен кюмюр, автомобилни гуми и дрехи втора употреба...

    The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt
  14. 14 Профил на azs41314323
    azs41314323
    Рейтинг: 376 Неутрално

    А защо не помислят ,как повече хора да мога да си позволят отопление на газ ,вместо кюмур.

  15. 15 Профил на alexthemaina
    alexthemaina
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Събрало се куцо, кьораво и съкато в София. 1/3 от България се преместила в София. Навсякъде опустяват училища и ДГ, в София те не стигат. Време е всички да започнат да плащат за това със здравето си, щом парите са по-важни.
    Смешното е, че точно новите Софиянци мрънкат най-много, а именно те пораждат не малка част от проблема.

  16. 16 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2144 Неутрално

    Не работи тази мярка. В Париж я прилагаха безуспешно. Трябва да се спират от движение таралясниците.

    The best way to predict the future is to invent it.
  17. 17 Профил на Matematiks
    Matematiks
    Рейтинг: 348 Неутрално

    До коментар [#15] от "alexthemaina":

    Абсолютно си прав !
    И те последни ще слезнат от колите си !
    Аз съм за д анаправят притежанието на кола поне 6К лева на година ! Да видим тогава !

    Но не съм съгласен с колегата със старите коли. Аз съм на газ и С катализатор, замъсрсявам ПО МАЛКО от всеки един нов дизел, ако ще не да е ДПФ, ами незнам какво !

  18. 18 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 787 Неутрално

    Това показва липса на анализ и на въображение. Оценихте ли ефекта от поскъпването на билета за градския транспорт на 1,60 лв.? Не финансовия, екологичния ефект?

    Много е лесно да се въведат допълнителни административно-принудителни мерки, вместо да се работи върху прилагането на законодателството. Например, колко дизелови автомобила се движат с изключен филтър за твърди частици?

    Апропо, новите дизелови автобуси на градския транспорт също ли ще се движат на четни-нечетни, или за тях имат по два комплекта регистрационни табели?

  19. 19 Профил на Iskren Stanislavov
    Iskren Stanislavov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Това със зелената и синята соната трябва да го променят.
    Всеки билет трябва да бъде валиден за едно придвижване на автомобила в зелена зона.
    Хората които работят без да е нужно да преместват автомобила си няма нужда да заплащат същите таксите като за автомобилите, които постоянно са в движение.
    Даже ако направят засичане на придвижването на автомобила на градска територия и на база на изминатите километри трябва да се заплати такса "замърсяване на въздуха" би било най-добре.

  20. 20 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3369 Разстроено

    Абе хора ..направете истински технически прегледи и СПРЕТЕ всички барутарници които не отговарят на поне Евро 3!!!Забранете вноса на коли и камиони с Евро 1,2,3,4!Започнете газификация на столицата..изкарайте селяците паркирали по градинките(глоби)....и тогава мислете за четни-нечетни....

    До истината се достига с познание!
  21. 21 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 603 Неутрално

    Тази идея с четни/нечетни е тъпа и неработеща. В Гърция, а и на други места, я пробваха и резултатът е, че хората гледат да се снабдят с две коли - една с четен и една с нечетен номер. Лемурите да видят как са организирани подобни схеми в Германия и Франция - колите имат цветен стикер според нивото на замърсяване и при нужда се забранява движението на определен вид МПС. Колкото е по-замърсен въздухът, толкова по-сериозно и обхватно е ограничението. За сметка на това електрическите коли никога не са ограничени и това е още един стимул за живеещите в такива градове да си купуват по-екологични коли, а най-добре електромобили, а не стари дизелови трошки, които бълват купища сажди!

    Във Франция са 6 категории за ниво на замърсяване.
    https://www.francetvinfo.fr/image/75e0tqtte-f720/1200/450/11616567.jpg
    https://certificat-air.gouv.fr/

    Човек си я поръчва по електронен път и я получава по пощата на адреса, който съответства на номера на колата. По номера също става ясно какъв модел и с какъв двигател е колата и винетката съответства на нивото вредни емисии за дадения автомобил. Издаването и изпращането до адрес във Франция е около 4€.

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  22. 22 Профил на noshtnik
    noshtnik
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Заглавието е подвеждащо - знаем, че" София расте, но не старее", но нека да не я обременяваме и с "обмисляне", поради това че някакви чиновници със селски произход се напъват да открият топлата вода...

    The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt
  23. 23 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2026 Неутрално

    Тъп, по-тъп, герберуга.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  24. 24 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 3205 Неутрално

    1.Четни и нечетни. Стар номер още от соца, ако не се лъжа и въведен не знам защо, май за икономия на бензин. Без никакъв ефект.
    2. Всички се юрнали в София. Ами това е на бай ви Тодор идеята, да направи София милионна. 70-та служих в София, Обеля още беше село в покрайнините. Сега пак е село, но се води София град. И не само Обеля, и другите там околности.

  25. 25 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12122 Неутрално

    Без контрол няма смисъл...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  26. 26 Профил на OCTAVIAN
    OCTAVIAN
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Основното замърсяване в София се причинява от двете привилегировани прослойки, които са имунизирани срещу спазването на правила- новобогаташите парвенюта и циганите. Докато гореспоменатите се отопляват на твърдо гориво чист въздух няма да има.

    OCTAVIAN
  27. 27 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 837 Неутрално

    Пълната забрана за паркиране в синя зона е добро като идея - подкрепям.

    Проблем обаче има с разделянето на номерата на "четни" и "нечетни". Това е пробвано в други държави и резултатите са меко казано плачевни. Тази мярка просто води до увеличаване броя на колите в града, защото хората тогава масово си купуват още по една кола, която да е с "четен/нечетен" номер. Разбира се, втората кола е много евтина и силно замърсяваща.
    С други думи, решението "четни/нечетни" води до нови, по-големи, проблеми.

    ЦАЦАта се вмирисва откъм главата
  28. 28 Профил на barlog
    barlog
    Рейтинг: 220 Неутрално

    Поредните глупости. Да вземе да спираме и кюмбетата на четин и нечетни номера по улиците, така съвсем ще "спрем" замърсяването.
    А освен това не четни и нечетни дати да спират онези, които идват с колите си от Перник, Благоевград, Ботевград, Ихтиман и Дупница. Четни дати Дупница и Благоевград, нечетни - останалите.
    Тук му е мястото да кажа, че движението в София ще бъде далеч по облекчено и така нареченото замърсяване далеч по-малко, ако автомобилите с регистрация извън София не се допускат по улиците ей така, а примерно си плащат такса за да влязат в града. Защо такса ли? Ами защото си плащат данъците в тези градове, а ползват инфраструктурата на града. Да бъдат любезни да си пререгистрират колите в София и да карата колкото искат.

  29. 29 Профил на kamenvasilev
    kamenvasilev
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Какво става, ако автомобилът ми е с неразрешен за деня номер, но тръгвам извън града или току-що влизам?

  30. 30 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 787 Весело

    "Горубляне" гласува с две ръце и четири колела за четни-нечетни!

  31. 31 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1012 Неутрално

    А не може ли да почне да спира коли с отчепени катализатори или филтри за фини частици.

  32. 32 Профил на Amot
    Amot
    Рейтинг: 475 Неутрално

    И какъв е прагът - четири пъти над нормата. Все едно някой наркоман да си вземе четири пъти над дозата и тогава да го водят в болницата. Направо е комично. Щом нормата е 50, значи трябва още при 51 да се действа. Затова е норма. За фъндъчката нормата явно е 200.
    —цитат от коментар 9 на Lou


    Мярката е съобразена с реалностите - през повече от 40% нормата е надвишена поне 4 пъти, така че към момента мерките ще се активират през ден. Като спадне замърсяването, догодина като референтна норма за активиране могат да ползват трикратно превишаване!

    Цацата трябва да бъде изпържена!
  33. 33 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1834 Неутрално

    До коментар [#28] от "barlog":

    А, дали новоизлюпените софиянци ще сте съгласни да плащате на входа на всеки един град в България, защото, нали се сещаш, че ако аз плащам на входа на София, то ти ще плащаш на входа на моя град.

  34. 34 Профил на Anelia Petrova
    Anelia Petrova
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Не съм съгласна! Карам хибрид, чисто нов. Не замърсявам, да спират кочините, които са основният замърсител, сред тях са и множество камиони и една немалка част от градския транспорт! А и защо само центъра? Ами в кварталите да не би да живеят хора? А горенето на дърва. Боклуци? Как ще го спрат? Тъпанари, искат да покажат, че правят нещо, но ефект от това няма да има, много некомпетентни хора ни управляват.

  35. 35 Профил на dc_ken
    dc_ken
    Рейтинг: 264 Неутрално

    Ганьо Балкански винаги ще намери решение срещу всякакви подобни инициативи за да намери цаката на тия изедници от общината дето лапат милиони пък на него бедния искат да му скършат хатъра, опитът го е докзал. Я ще вземе втора талига, я някакви лепенки ще лепи по номерата за да направи осмицата девятка, въобще...

  36. 36 Профил на mi6ail1234
    mi6ail1234
    Рейтинг: 452 Неутрално

    А какво правят колите,които са на метан или течен газ?
    Те не са замърсители защото изпаренията от ауспуха е вода?

  37. 37 Профил на borkar
    borkar
    Рейтинг: 455 Неутрално

    Само разширяването на зоните за платено паркиране има ефект върху трафика и върху собствеността на лични МПС. Цените към днешна дата трябва да са 2 лв/час Зелена зона, 4 лв/час Синя зона с настоящите времеви ограничения. Двойни цени на годишен стикер по адрес на живущи. Засилване на контрола в зоните, засилване на контрола по издаване на стикер за живущи. Общината има цялата база данни и сама да обявява кои МПС имат право на годишен стикер. Средставта от тази дейност - за градски транспорт, повече подвижен състав, повече водачи, по-големи заплати.
    И вдигане на данъците - минималният данък на МПС - 200лв/година.

  38. 38 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1012 Неутрално

    До коментар [#21] от "Дразнител":

    Така е, в Париж и някои други градове изобщо е забранено движението на дизели преди 2001 и бензинови преди 1997 от понеделник до петък, от 8ч до 20ч. В Германия е забранено на движението на стари дизели в големите градове. Може да ти друснат една глоба, ако нямаш съответния стикер дори и да с чужд номер. Стикер могат да ти пратят по пощата, срещу талона на колата.

  39. 39 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 338 Гневно

    Аз лично не съм съгласен с тази проста мярка - няма как едновременно и електромобил или хибриден и 25 годишна таратайка да я спират. Просто това си е малоумие. Ако наистина имаха кураж да се вземат реални работещи мерки трябваше да ограничат възрастните автомобили и това е!!!

  40. 40 Профил на azs41314323
    azs41314323
    Рейтинг: 376 Неутрално

    Кво праим ,градския (адския) транспорт ,все още има автобуси ,които бълват поне 1/3 от кремиковски комин.
    Ами по селата! Разходете се вечер към 5 часа зимно време. Е тия две неща кво ще ги праим.

  41. 41 Профил на бабачко
    бабачко
    Рейтинг: 478 Неутрално

    Между Коледа и Нова Година, когато половин София беше празна, въздухът беше също толкова мръсен. Дали е проблемът е в автомобилите?

    искаш нов монитор? изтрий тук: ##############
  42. 42 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1738 Неутрално

    Та кои автомобили произвеждат финни прахови частици?

  43. 43 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3450 Неутрално

    До коментар [#24] от "man_un":

    Глупости! При бай Тодор имаше жителство. Сега всеки от всякъде може да дойде да живее и работи в София.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  44. 44 Профил на asdas200
    asdas200
    Рейтинг: 310 Неутрално

    Докато не се приеме работеща програма за ускорена газификация на София, положението с мръсния въздух няма да се оправи. Обаче тъй като този бизнес не е на Тримата шишковци, а на Сашо Дончев, който не слушка, ами пише някаква Бяла книга за свободата на медиите, то забравете нещо реално да се случи. Ще имитират дейност както винаги, а ние ще продължаваме да дишаме отрова..

  45. 45 Профил на ludiakolio
    ludiakolio
    Рейтинг: 425 Неутрално

    Да купят на социално слабите по един модерен климатик за да спрат кюмбетата или глоба 10 бона. Боце стига е давал милиарди за купуване на електорат, некачествено саниране и безпрецедентна кражба.

  46. 46 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 762 Неутрално

    До коментар [#37] от "borkar":

    Определено това е единствената работеща мярка, която ще има някакъв ефект. Всичко друго е или неработещо или неприложимо.

    Синя зона - 3 лева на час
    Зелена зона - 2 лева на час
    Жълта зона - цяла София извън другите 2. Безплатна за всички живеещи със стикер, 1 лев на час за всички останали

    Евроатлантида
  47. 47 Профил на бабачко
    бабачко
    Рейтинг: 478 Неутрално

    Поредните глупости. Да вземе да спираме и кюмбетата на четин и нечетни номера по улиците, така съвсем ще "спрем" замърсяването. А освен това не четни и нечетни дати да спират онези, които идват с колите си от Перник, Благоевград, Ботевград, Ихтиман и Дупница. Четни дати Дупница и Благоевград, нечетни - останалите.Тук му е мястото да кажа, че движението в София ще бъде далеч по облекчено и така нареченото замърсяване далеч по-малко, ако автомобилите с регистрация извън София не се допускат по улиците ей така, а примерно си плащат такса за да влязат в града. Защо такса ли? Ами защото си плащат данъците в тези градове, а ползват инфраструктурата на града. Да бъдат любезни да си пререгистрират колите в София и да карата колкото искат.
    —цитат от коментар 28 на barlog


    Тази идея е дъвкана, предъвкана и т.н. Все едно бургазлии и варненци лятото да искат също такса. Трябва както много други форумци споменаха да стане както в Германия и Франция- стикер с определен цвят според замърсяването. Аз например карам дизел евро 6. Стикерът за този двигател в Германия е зелен.

    искаш нов монитор? изтрий тук: ##############
  48. 48 Профил на Infernus
    Infernus
    Рейтинг: 438 Неутрално

    Нито дума за талибаните, поклонници на твърдото гориво - долнокачествен кюмюр, автомобилни гуми и дрехи втора употреба...
    —цитат от коментар 13 на noshtnik


    Пак минаха между капките, а е 100 ясно че от тях идва целия проблем.

    Дела трябват, а не думи.
  49. 49 Профил на sameman
    sameman
    Рейтинг: 231 Неутрално

    Кога ще видим билет за един час?

  50. 50 Профил на Infernus
    Infernus
    Рейтинг: 438 Неутрално

    Основното замърсяване в София се причинява от двете привилегировани прослойки, които са имунизирани срещу спазването на правила- новобогаташите парвенюта и циганите. Докато гореспоменатите се отопляват на твърдо гориво чист въздух няма да има.
    —цитат от коментар 26 на OCTAVIAN


    +100 от мен, всеки обаче се хванал за колите, а защо лятото няма такова замърсяване на въздуха?!? Само зимата се вади скелета от гардероба?

    Дела трябват, а не думи.
  51. 51 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3711 Неутрално

    До коментар [#46] от "sa6":

    В София, безплатно паркиране НЕ трябва да има! Всички да си плащат. Който не може, да се вози с градския транспорт. Безплатното паркиране не е право по рождение. Особено в по-големите градове.

    Бивш tww09306483.
  52. 52 Профил на Infernus
    Infernus
    Рейтинг: 438 Неутрално

    До коментар [#21] от "Дразнител":Така е, в Париж и някои други градове изобщо е забранено движението на дизели преди 2001 и бензинови преди 1997 от понеделник до петък, от 8ч до 20ч. В Германия е забранено на движението на стари дизели в големите градове. Може да ти друснат една глоба, ако нямаш съответния стикер дори и да с чужд номер. Стикер могат да ти пратят по пощата, срещу талона на колата.
    —цитат от коментар 38 на gianni


    Що сравняваш последната икономика в ЕС със първите две който са му двигател и целия ЕС буквално им е потребител? Мислиш ли, че ако хората могат да си позволят ще се возят на стари курници? А отоплението на въглища, гуми и кой каквото набара е мега екологично нали?

    Дела трябват, а не думи.
  53. 53 Профил на Infernus
    Infernus
    Рейтинг: 438 Неутрално

    Между Коледа и Нова Година, когато половин София беше празна, въздухът беше също толкова мръсен. Дали е проблемът е в автомобилите?
    —цитат от коментар 41 на бабачко


    Няма как да обясниш на хората дето са си купили тука котли на въглища и са напълнили мазетата с твърдо гориво?

    Дела трябват, а не думи.
  54. 54 Профил на Мизийски
    Мизийски
    Рейтинг: 1321 Неутрално

    Вгледайте се в колите когато вървите пеш и ще откриете, че в една кола се вози един човек. Това е до съзнание, после всички заедно дишаме тези изгорели газове. Като добавим и циганите които палят толкова много боклуци, че все едно са запалили сметища, тогава стигаме до отравяне.

    Спаси, Господи, Твоите чеда и благослови наследството си, като даряваш на православния български народ победа над враговете му и го запазваш с Твоя кръст. ☦
  55. 55 Профил на Infernus
    Infernus
    Рейтинг: 438 Неутрално

    Докато не се приеме работеща програма за ускорена газификация на София, положението с мръсния въздух няма да се оправи. Обаче тъй като този бизнес не е на Тримата шишковци, а на Сашо Дончев, който не слушка, ами пише някаква Бяла книга за свободата на медиите, то забравете нещо реално да се случи. Ще имитират дейност както винаги, а ние ще продължаваме да дишаме отрова..
    —цитат от коментар 44 на asdas200


    Сашо Дончев лайкна вашият коментар с двете ръце. Питай колко струва в Драгалевци например да се отопляваш на газ, не е за простосмъртни бачкатори....

    Дела трябват, а не думи.
  56. 56 Профил на The Grimm Future
    The Grimm Future
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Преливаме от пусто в празно.

    There will be only war
  57. 57 Профил на zyx
    zyx
    Рейтинг: 264 Неутрално

    Обобщавайки предложените по-долу мерки:
    1. Зелена зона- 50лв/час
    2. Синя зона - 150 лв/час
    3. Автомобили до 6 месеца в центъра, до 9 месеца в широк център и до 1 година в рамките на табелите "София"
    - За Нарушителите на т.1 - отнемане на недвижим имот в София в полза на пътуващите с наземен градски транспорт.
    - За Нарушителите на т.2 - отнемане на всички недвижими имоти и автомобили и публично опозоряващо изпращане от Централна гара София за населеното място , където са родени (ако са родени в София - за Малко Търново)
    - За Нарушителите на т.3- пребиване с камъни. Камъни : 2лв парчето, като тези с месечна (и нагоре) карта за метрото имат право на безплатен допълнителен камък , които да си носят от тях си. Тези с карти за наземен транспорт могат безплатно да плюят и псуват.

    Айде да видим дали няма да се оправим тогава!

  58. 58 Профил на Infernus
    Infernus
    Рейтинг: 438 Неутрално

    Тръгнал СОС гол и бос,
    да се излага на въпрос...
    Е ли е възможно да се спре отоплението на твърдо гориво, лятото не видях протести за мръсния въздух?
    Който се вози соло с колата винаги може да се качи на велосипед при добре направени велоалей, лично аз си возя децата и не мисля скоро да ги качвам на закъсняващ рейс при -5 или на рамката на колелото в трафика.
    Като са толкова корави да забранят каквото и да било строителство в кръговото освен на училища, детски градини и болници.
    Ама от малоумни управленски решения в тая държава, всеки се изреди тука все едно е учебно поле за идеите му.

    Дела трябват, а не думи.
  59. 59 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 661 Весело

    А какво ще стане, ако при замърсен въздух се приложат всички мерки, а състоянието въобще не се подобри (което си е много вероятно). Дали ще отменят мерките, или ще кажат "сори, направихме всичко възможно, но това е положението.." Хем мръсен въздух, хем затруднения в транспорта.

  60. 60 Профил на sensini
    sensini
    Рейтинг: 446 Весело

    Аз пък ще си взема британска табелка само с букви. Да видим по какъв закон ще ме спрат. Шегата настрана - това е най-тъпата идея, която може да е осенила някоя селяндурска общинска чутура. Има толкова нормални решения на този въпрос в западноевропейските държави, където има много повече коли, а въздухът е няколко пъти по-чист.

    Най-важното е да се спрат 250-годишните печки на колела още на технически преглед за регистрация, истинските печки на твърдо гориво / гуми и дунапрен и накрая горенето на боклуци. В студентски град и други цигански квартали (мнозинството от т. нар. столица) всяка зима горят по десетина контейнера ей така за разкош. Усещането за задушаване в собстен сос е неповторимо.

  61. 61 Профил на barlog
    barlog
    Рейтинг: 220 Неутрално

    До коментар [#33] от "zle_platen_trol":

    Разбира се, че съм съгласен. Трябва да има реципрочност. Само се запитай, колко пъти ще дойда в твоя град, един път, два пъти годишно, с готовност ще си платя. Няма да обеднея с 10 лева.

  62. 62 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Да купят на социално слабите по един модерен климатик за да спрат кюмбетата
    —цитат от коментар 45 на ludiakolio

    Климатика ще го продадат на битака, парите ще изпият, и пак ще горят боклуци в кюмбетата.

    Иначе за четни-нечетни е очевидно, че нищо няма да стане. Кой ще контролира и кой ще глобява? Ще има ли "какво прайм сега"? Те ченгетата сега си дремят в будката докато на 5 метра от тях правят ляв завой от втора дясна лента, че ще слязат в снега и в студа да подгонят някой, който минал с четен номер в ден за нечетни? Ами те такива ще минат сто хиляди на ден - кой ще ги дебне и ще ги глоби всичките?

  63. 63 Профил на happymimi
    happymimi
    Рейтинг: 383 Неутрално

    това хич не си го представям как ще стане:)

  64. 64 Профил на orchis
    orchis
    Рейтинг: 285 Неутрално

    Около новогодишните празници ясно се видя, че основния проблем не е в автомобилите. Трафикът беше слаб, но смог имаше.
    По ред причини трябва да се мисли за оптимизирне на трафика, но проблемът със смога е следствие на ползването натвърдо гориво за отопление. (http://eea.government.bg/bg/soer/2015/air/emisii-na-vredni-veshtestva-vav-vazduha )
    Направо е изумително как от общината направо отказват да проумеят проблема и всекидневно ни заливат с идеи за рестрикции за шофьорите

  65. 65 Профил на qcd54535512
    qcd54535512
    Рейтинг: 8 Неутрално

    ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха

  66. 66 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 873 Весело

    Обмислят, не значи че ще го приемат, а само че някой го е споменал, а Дневник потрива ръце и го публикува като заглавие.
    В СОС много добре знаят, че половината семейства са с по 2 коли на домакинство и като не могат да карат едната кола, ще се качат на другата. Ако и двете не могат да ги карат, ще идат да сменят единия номер. Може да се извият и малко опашки в КАТ за смяна на номера, като всеки ще си доплаща за избор на номер и това е.

  67. 67 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 468 Неутрално

    Малоумници. Защо не решат главния проблем - горенето на кюмюр, гуми, дърва. Защо не мият улиците. Все са им виновни автомобилите. А защо не видят кои изкупуват катализатори и имат ли документи за произход.

  68. 68 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 811 Неутрално

    Въпросът е дали общината наистина може да направи нещо спрямо ромеите, които горят боклуци. Да ги глобиш няма да си платят, в затвора ли ще ги вкарваме? Герберските пиявици не могат/не искат да се спряват с елементарни проблеми, камо ли с нещо, което наистина изисква мисъл.

  69. 69 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 292 Неутрално

    До коментар [#6] от "gil":

    Има хибридни автомобили, които замърсяват повече от чист бензин.
    Хибридите не са това, което си мислите за тях.

  70. 70 Профил на hieros_logos
    hieros_logos
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Ако кметицата, СОС и други елементи си мислят, че ще успеят да спрат колите в София дълбоко се лъжат. Да свалиш перманентните гости на София от колите е абсолютно невъзможна мисия. Даже си е и опасна. По-лесно ще е с малцинствените групи дето горят дрехи и дограма. Всичко е празнословие.

  71. 71 Профил на Infernus
    Infernus
    Рейтинг: 438 Неутрално

    До коментар [#64] от "orchis":

    Евалата за линк-а че тука ми писна от заспали тролове дето дъвчат едно и също. Не мога да разбера те ли ще ми платят заплатата и лекарствата на децата като умрем от студ на спирката...

    Дела трябват, а не думи.
  72. 72 Профил на mrslv
    mrslv
    Рейтинг: 214 Неутрално

    До коментар [#14] от "azs41314323":

    За съжаление не опира само до пари!!! София газ ще дойдат да те газифицират на кукуво лято, ако тръбата им не минава пред твоята къща. При мен минава на 50 метра от къщата и искат да си платя целия разход за копаене, тръба и т.н. плюс такса присъединяване 500 кинтга. На всичко отгоре казаха, че няма да възстановят парите от месечните суми за отопление. Та по тази причина си на пролет си купувам котле на пелети. Нещо, което 4 от общо 10-ина къщи около мен направиха, вместо да плащат разходите на овъргаз, които те сигурно после отчитат като инвестиция!

  73. 73 Профил на 65
    65
    Рейтинг: 346 Неутрално

    Безспорно нещо трябва да се направи, но тази мярка няма да реши проблема!

    Печките на твърдо гориво нямат номера. През лятото, когато почиват никой не говори за наднормено замърсяване на въздуха.

  74. 74 Профил на 10 стинки
    10 стинки
    Рейтинг: 523 Весело

    Таман да си взема две коли и още две за работа. И на жената кат зема две, по-евтинички... четно/нечетно.

    От ауспуха на колите прах не излиза...

    Една шепа хора останахме, колкото средно китайско градче, а не можем да се справим на тая богата земя... Колко да сме смотани!
  75. 75 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2748 Весело

    "Промяната предвижда новите и по-строги мерки спрямо автомобилите да бъдат прилагани, ако в два последователни дни, две от станциите в София са отчели нива на фини прахови частици четири пъти над нормата."

    "Вместо това при превишение на нормата над 4 пъти ще се въвеждат заедно или поотделно забрана за паркиране в части от синята зона или пълното и затваряне."

    Скъпи съфорумци, учуден съм, че не забелязвате хумора в тези предложения. Значи четни-нечетни номера няма да се прилага по някакъв предварително известен график или схема, а ако "в два последователни дни...". А кога ще ни става известно дали "в два последователни дни...."? На третия ден сутринта? И как по-точно ще научаваме да тръгваме ли с кола или не? И кой да тръгва - четният или нечетният? С паркирането и то същата работа - кога и как ще научаваме, че се ограничава паркирането в синята зона или, че тя е напълно затворена? Когато стигнем до нея? И да започнем да се щураме насам-натам та съвсем да увеличим хаоса и задръстванията? Добре де, ами какво става ако един ден е отчетено замърсяване над нормата, а на другия - под нормата. И това ту така, ту така продължава дълго време? Мерките въобще не се прилагат - така излиза, не им идва редът. И черешката на тортата - добре, "в два последователни дни..." е отчетено замърсяване, въвеждат се мерките за четни-нечетни номера и за ограничаване на паркирането в синята зона, в следващите "два последователни дни" замърсяването спада под нормата и какво става? Е, как какво -
    мерките се отменят до следващите "два последователни дни..."!

  76. 76 Профил на Infernus
    Infernus
    Рейтинг: 438 Весело

    До коментар [#72] от "mrslv":

    Сашо Дончев и той човек бре, вържи газ че пак ще го вика Цацата да го подпитва разни нещица :)

    Дела трябват, а не думи.
  77. 77 Профил на boring pumpkin
    boring pumpkin
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#1] от "aleks ivan":

    По тази логика и 90% от адския транспорт.... бегай

  78. 78 Профил на Infernus
    Infernus
    Рейтинг: 438 Неутрално

    До коментар [#77] от "boring pumpkin":

    И 50% от камионите, бусове и т.н. техника на "бизнеса".

    Дела трябват, а не думи.
  79. 79 Профил на Imeto mi
    Imeto mi
    Рейтинг: 782 Неутрално

    До коментар [#12] от "BiGman1":

    Точно това стана в Атина

  80. 80 Профил на Playncooler
    Playncooler
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Ето аз какво си мисля. Изграждане на метрото така че да обхваща голяма част от София. Изграждане на големи, безплатни паркинги по метростанциите извън центъра. Така хората ще предпочитат да карат 10 мин. до близката метростанция от колкото да стоят 30 мин в задръствания и по светофари.

  81. 81 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3792 Неутрално

    До коментар [#21] от "Дразнител":

    Така е и в Пекин. Мнението и там е, че докато не се спрат печките с твърдо гориво и праховото замърсяване картината няма да се промени особено. Е, за факта че в България повечето от колите са стари дизели и горивото едва ли е на нивото на немските стандарти е ясно, просто не съм достатъчно добре информиран за това до каква степен са стриктни годишните проверки на изгорелите газове и издаването на сертификати на МПС-тата.

  82. 82 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8162 Неутрално

    Мийте улиците и ползвайте градския транспорт.

  83. 83 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3988 Неутрално

    С интерес ще следя как дори една от тези мерки ще бъде приложена и ще заработи ако не за ден, поне за час.
    —цитат от коментар 3 на Borislav Jordanov


    Като почнат да праскат глоби наред за всеки нарушител, ще проработи.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  84. 84 Профил на mrslv
    mrslv
    Рейтинг: 214 Неутрално

    До коментар [#76] от "Infernus":

    :) 100% съгласен :)

  85. 85 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3988 Неутрално

    .... Е, за факта че в България повечето от колите са стари дизели и горивото едва ли е на нивото на немските стандарти е ясно, просто не съм достатъчно добре информиран за това до каква степен са стриктни годишните проверки на изгорелите газове и издаването на сертификати на МПС-тата.
    —цитат от коментар 81 на daskal1


    Това с качеството на горивото ме навежда на мисълта, за качествата на продаваното по бензиностанциите!
    Това вече би било вина на Лукоил.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  86. 86 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 911 Неутрално

    А аз как да познавам дали днес е имало мръсен въздух и кои коли се допускат в центъра? Всеки път преди да изляза да проверявам прекрасният и много добре направен сайт на Софийска Община ли?

  87. 87 Профил на бабачко
    бабачко
    Рейтинг: 478 Неутрално

    Стига сте дъвкали дизелови, та дизелови двигатели. Бензиновите също отделят финни прахови частици, но в по-малък обем. Основният проблем е отоплението на твърдо гориво и мръсните улици! Ето пример (цитат от уикипедия):
    "Изследване от Милано[редактиране | редактиране на кода]
    Италиански учени от Националния институт за изследване на рака от Милано извършват през 2004 година сравнение на натоварването с фини прахови частици между лек автомобил с дизелов двигател с намалена емисия в режим на празен ход и пушенето на цигари.

    При експеримента учените използват един гараж с обем 60 m³, в който първоначално работи в продължение на половин час при затворени врати и прозорци (с няколко малки вентилационни отвора) лек автомобил Форд Мондео турбодизел с екодвигател на празен ход. При това се измерва нивото на фини прахови частици в момента на работа и след това. След измерването гаража е вентилиран основно в продължение на четири часа и експеримента е повторен с три цигари, които са изгорени в продължение на 30 минути. Количеството измерени фини прахови частици при експериманта с лека кола са в границите на 36 (PM10), 28 (PM2.5), и 14 (PM1) µg/m³, а при експеримента с цигарите в границите на 343 (PM10), 319 (PM2.5), и 168 (PM1) µg/m³. Това изследване според заключението на учените доказва на първо място многократно по-голямото замърсяване в затворени помещения с фини прахови частици от пушенето на цигари, както и продължителното задържане на тези частици в помещението след спирането на пушенето (часове след спиране на експеримента). Авторите показват, че при друг двигател, който не е с намалена емисия, стойностите са сравними с експеримента с цигарите."

    искаш нов монитор? изтрий тук: ##############
  88. 88 Профил на stenlyaka
    stenlyaka
    Рейтинг: 851 Гневно

    Чудесно !
    Значи Банго Васил да гори гуми , а моя милост дето колата ми е във всички еко норми , да лови трамваая ???????

  89. 89 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 338 Неутрално

    Обобщавайки предложените по-долу мерки:1. Зелена зона- 50лв/час2. Синя зона - 150 лв/час3. Автомобили до 6 месеца в центъра, до 9 месеца в широк център и до 1 година в рамките на табелите "София"- За Нарушителите на т.1 - отнемане на недвижим имот в София в полза на пътуващите с наземен градски транспорт.- За Нарушителите на т.2 - отнемане на всички недвижими имоти и автомобили и публично опозоряващо изпращане от Централна гара София за населеното място , където са родени (ако са родени в София - за Малко Търново)- За Нарушителите на т.3- пребиване с камъни. Камъни : 2лв парчето, като тези с месечна (и нагоре) карта за метрото имат право на безплатен допълнителен камък , които да си носят от тях си. Тези с карти за наземен транспорт могат безплатно да плюят и псуват.Айде да видим дали няма да се оправим тогава!
    —цитат от коментар 57 на zyx


    Естествено, че няма да се оправим при предложените мерки, просто защото това не е реалноят проблем!!! Истинският проблем са тези, които се отопляват на твърдо гориво и също така масовото строителство и непочистване на улиците. В кварталите на Спфия е някакъв ад просто. Вечер не може човек да си отвори прозореца, защото мирише на изгорели въглища, гуми и всякакви други горящи материали.. през деня из всички малки улички сноват кални камиони без никой да ги контролира.. заради масовото презастрояване всеки спира, където му видят очите, включително и в калните градинки и т.н... основните булеварди, по които е предвидено да се спуска свеж въздух от Витоша се презастрояват и то с огромни сгради... Та, ако още някой си мисли, че реално замърсяването идва от автомобилите, то явно е от 80те %.

  90. 90 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3601 Неутрално

    Чудя се, колко ли трябва да си тъп, за да предлагаш мярка, с която се решава проблем в огромни мегаполиси, в градче с нЕма и милион и половина, при това бедняците на Европа..

    Това се нарича управленска несъстоятелност.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  91. 91 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3601 Неутрално

    До коментар [#50] от "Infernus":

    Поредният, дето е бягал от час по физика...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  92. 92 Профил на Kaspar
    Kaspar
    Рейтинг: 724 Неутрално

    Тия са тъпаци! Номерата ли замърсяват или газовете? Да спират автомобилите, които нямат поне Евро 4 стандарт. Особено дизелите!

    "I put a dollar in a change machine - nothing changed." George Carlin
  93. 93 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3601 Неутрално

    До коментар [#46] от "sa6":

    Рече и отсече.
    Само дето до момента зоните не решиха нито един проблем, но създадоха нови.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  94. 94 Профил на solange
    solange
    Рейтинг: 316 Любопитно

    Турбосоц е това. Само се излагат.
    А мутрите с буквени табели в стил МУЦИ, ЦУЦИ И ГОШКО в кои дни ще могат да карат?

  95. 95 Профил на The Grimm Future
    The Grimm Future
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Няма да има мерки, не се плашете.

    There will be only war
  96. 96 Профил на the_flea
    the_flea
    Рейтинг: 1024 Весело

    Обобщавайки предложените по-долу мерки:1. Зелена зона- 50лв/час2. Синя зона - 150 лв/час3. Автомобили до 6 месеца в центъра, до 9 месеца в широк център и до 1 година в рамките на табелите "София"- За Нарушителите на т.1 - отнемане на недвижим имот в София в полза на пътуващите с наземен градски транспорт.- За Нарушителите на т.2 - отнемане на всички недвижими имоти и автомобили и публично опозоряващо изпращане от Централна гара София за населеното място , където са родени (ако са родени в София - за Малко Търново)- За Нарушителите на т.3- пребиване с камъни. Камъни : 2лв парчето, като тези с месечна (и нагоре) карта за метрото имат право на безплатен допълнителен камък , които да си носят от тях си. Тези с карти за наземен транспорт могат безплатно да плюят и псуват.Айде да видим дали няма да се оправим тогава!
    —цитат от коментар 57 на zyx


    В цяла София да да бъдат набоцкани перки..... ветрогенератори. При вятър ще произвеждат електричество, а при безветрие/смог ще работят като вентилатори и ще издухват мръсния въздух...

    Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
  97. 97 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 811 Неутрално

    Ето аз какво си мисля. Изграждане на метрото така че да обхваща голяма част от София. Изграждане на големи, безплатни паркинги по метростанциите извън центъра. Така хората ще предпочитат да карат 10 мин. до близката метростанция от колкото да стоят 30 мин в задръствания и по светофари.
    —цитат от коментар 80 на Playncooler


    Има буферни паркинги - на Цариградско, Джеймс Баучер и Ломско, но не са достатъчни - задължително трябва да има поне един близо до метростанция Сливница или Люлин, защото целият трафик от магистралата, както и населените места на запад от София идва оттам и в момента всички те паркират в междублоковите пространства близо до станциите, което прави паркирането за живущите непоносимо.

    Иначе буферните паркинги са безплатни за тези, които имат карта за метро, в работното време на метрото, което е чудесен механизъм.

  98. 98 Профил на UJC4040
    UJC4040
    Рейтинг: 550 Неутрално

    Кой ще контролира? Бус лентите вечер са препълнени, и няма сила която да спре тарикатие.
    Пускат се нарочно неработещи идеи, които е ясно че няма как да бъдат приети. С градски транспорт, който в час пик е на ръба, как ще отидат хората на работа? А тези което работят в периферията и пътуват по един час всеки ден с кола? А идващите да работят в София?
    Има ли изследване - колко процента е от мръсните улици, от колите, от отопление на твърдо гориво. Специално за колите, 20% от колите правят 80% от замърсяването, да спрат тях. Но не само в дни със силно замърсяване.
    В много градове влизането в голяма част от града става със специален еко стикер.

    По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
  99. 99 Профил на borkar
    borkar
    Рейтинг: 455 Неутрално

    До коментар [#93] от "Darth Plagueis":

    Единственият проблем е страхливото разширение, ниската цена и слабия контрол - заради страхливото разширение пострадаха граничните квартали. Около УАСГ вече ги няма хасковските беемвета и т.н. с които се ходеше на лекции ежедневно... Точно това е ефектът върху трафика.

  100. 100 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2697 Любопитно

    До коментар [#51] от "tww09306483":

    "В София, безплатно паркиране НЕ трябва да има! Всички да си плащат."

    И пейките в паркове и градинки ли ще делите на "синя", "зелена" или друга рекетьорска зона?
    Ако автомобилът не може да се паркира, как ще стане разтоварването на "охлювите"? Маршрутките и автобусите ще ги изсипват в движение!?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK