Спирането на коли на база номера - четни-нечетни, е мярка, която е била ефективна преди 20 години, Сега има хора, които карат електрически автомобили или хибридни такива - с други думи, спираме от движение и 25-годишния таралясник на дизел и някой хибрид. Много е просто, но тези в общината нямат топки - спрете всички автомобили за всеки ден, които не отговарят на екологични стандарти.
"Днес някой седи на сянка, защото преди много време някой друг е посадил дърво"
Ще има рев. Не виждам как половин милион софиянци ще слязат от колите си, за да хванат трамвая. И таксита няма да има достатъчно, щото половината ще са аут за цял ден. И там протести. Но забележете - спиране на колите в центъра. Това е една шеста от цяла София. А останалите квартали? Там няма ли замърсяване на въздуха или само центъра трябва да пазим, пък останалите кучета ги яли? И какъв е прагът - четири пъти над нормата. Все едно някой наркоман да си вземе четири пъти над дозата и тогава да го водят в болницата. Направо е комично. Щом нормата е 50, значи трябва още при 51 да се действа. Затова е норма. За фъндъчката нормата явно е 200.
СССР - родина на всички безотечественици!
При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното!
Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две!
Всички комунисти - под земята!
25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР!
Който не познава Сибир, той не познава СССР!
Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт!
До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
на първо време трябва да се забрани на камиони и джипове изобщо за влизат в града ,от там нататък ,коли над 6 години , след което могат да се измислят всякакви рестрикции , на снимката се вижда как половината софиянци са пичове с джипове , е , София не е джунгла за да им трябва висока проходимост ,да си купят някаква кола ,отделяща малко СО , като не щат ,да стоят на село .
Събрало се куцо, кьораво и съкато в София. 1/3 от България се преместила в София. Навсякъде опустяват училища и ДГ, в София те не стигат. Време е всички да започнат да плащат за това със здравето си, щом парите са по-важни. Смешното е, че точно новите Софиянци мрънкат най-много, а именно те пораждат не малка част от проблема.
Абсолютно си прав ! И те последни ще слезнат от колите си ! Аз съм за д анаправят притежанието на кола поне 6К лева на година ! Да видим тогава !
Но не съм съгласен с колегата със старите коли. Аз съм на газ и С катализатор, замъсрсявам ПО МАЛКО от всеки един нов дизел, ако ще не да е ДПФ, ами незнам какво !
Това показва липса на анализ и на въображение. Оценихте ли ефекта от поскъпването на билета за градския транспорт на 1,60 лв.? Не финансовия, екологичния ефект?
Много е лесно да се въведат допълнителни административно-принудителни мерки, вместо да се работи върху прилагането на законодателството. Например, колко дизелови автомобила се движат с изключен филтър за твърди частици?
Апропо, новите дизелови автобуси на градския транспорт също ли ще се движат на четни-нечетни, или за тях имат по два комплекта регистрационни табели?
Това със зелената и синята соната трябва да го променят. Всеки билет трябва да бъде валиден за едно придвижване на автомобила в зелена зона. Хората които работят без да е нужно да преместват автомобила си няма нужда да заплащат същите таксите като за автомобилите, които постоянно са в движение. Даже ако направят засичане на придвижването на автомобила на градска територия и на база на изминатите километри трябва да се заплати такса "замърсяване на въздуха" би било най-добре.
Абе хора ..направете истински технически прегледи и СПРЕТЕ всички барутарници които не отговарят на поне Евро 3!!!Забранете вноса на коли и камиони с Евро 1,2,3,4!Започнете газификация на столицата..изкарайте селяците паркирали по градинките(глоби)....и тогава мислете за четни-нечетни....
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
Тази идея с четни/нечетни е тъпа и неработеща. В Гърция, а и на други места, я пробваха и резултатът е, че хората гледат да се снабдят с две коли - една с четен и една с нечетен номер. Лемурите да видят как са организирани подобни схеми в Германия и Франция - колите имат цветен стикер според нивото на замърсяване и при нужда се забранява движението на определен вид МПС. Колкото е по-замърсен въздухът, толкова по-сериозно и обхватно е ограничението. За сметка на това електрическите коли никога не са ограничени и това е още един стимул за живеещите в такива градове да си купуват по-екологични коли, а най-добре електромобили, а не стари дизелови трошки, които бълват купища сажди!
Човек си я поръчва по електронен път и я получава по пощата на адреса, който съответства на номера на колата. По номера също става ясно какъв модел и с какъв двигател е колата и винетката съответства на нивото вредни емисии за дадения автомобил. Издаването и изпращането до адрес във Франция е около 4€.
Заглавието е подвеждащо - знаем, че" София расте, но не старее", но нека да не я обременяваме и с "обмисляне", поради това че някакви чиновници със селски произход се напъват да открият топлата вода...
The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt
1.Четни и нечетни. Стар номер още от соца, ако не се лъжа и въведен не знам защо, май за икономия на бензин. Без никакъв ефект. 2. Всички се юрнали в София. Ами това е на бай ви Тодор идеята, да направи София милионна. 70-та служих в София, Обеля още беше село в покрайнините. Сега пак е село, но се води София град. И не само Обеля, и другите там околности.
Основното замърсяване в София се причинява от двете привилегировани прослойки, които са имунизирани срещу спазването на правила- новобогаташите парвенюта и циганите. Докато гореспоменатите се отопляват на твърдо гориво чист въздух няма да има.
Пълната забрана за паркиране в синя зона е добро като идея - подкрепям.
Проблем обаче има с разделянето на номерата на "четни" и "нечетни". Това е пробвано в други държави и резултатите са меко казано плачевни. Тази мярка просто води до увеличаване броя на колите в града, защото хората тогава масово си купуват още по една кола, която да е с "четен/нечетен" номер. Разбира се, втората кола е много евтина и силно замърсяваща. С други думи, решението "четни/нечетни" води до нови, по-големи, проблеми.
ГЕРБ: "напрайли сме над пулвин милиард километра магистрали БЕЗ АСФАЛТ!"
Поредните глупости. Да вземе да спираме и кюмбетата на четин и нечетни номера по улиците, така съвсем ще "спрем" замърсяването. А освен това не четни и нечетни дати да спират онези, които идват с колите си от Перник, Благоевград, Ботевград, Ихтиман и Дупница. Четни дати Дупница и Благоевград, нечетни - останалите. Тук му е мястото да кажа, че движението в София ще бъде далеч по облекчено и така нареченото замърсяване далеч по-малко, ако автомобилите с регистрация извън София не се допускат по улиците ей така, а примерно си плащат такса за да влязат в града. Защо такса ли? Ами защото си плащат данъците в тези градове, а ползват инфраструктурата на града. Да бъдат любезни да си пререгистрират колите в София и да карата колкото искат.
И какъв е прагът - четири пъти над нормата. Все едно някой наркоман да си вземе четири пъти над дозата и тогава да го водят в болницата. Направо е комично. Щом нормата е 50, значи трябва още при 51 да се действа. Затова е норма. За фъндъчката нормата явно е 200.
Мярката е съобразена с реалностите - през повече от 40% нормата е надвишена поне 4 пъти, така че към момента мерките ще се активират през ден. Като спадне замърсяването, догодина като референтна норма за активиране могат да ползват трикратно превишаване!
Цацата трябва да бъде изпържена!
А, дали новоизлюпените софиянци ще сте съгласни да плащате на входа на всеки един град в България, защото, нали се сещаш, че ако аз плащам на входа на София, то ти ще плащаш на входа на моя град.
Не съм съгласна! Карам хибрид, чисто нов. Не замърсявам, да спират кочините, които са основният замърсител, сред тях са и множество камиони и една немалка част от градския транспорт! А и защо само центъра? Ами в кварталите да не би да живеят хора? А горенето на дърва. Боклуци? Как ще го спрат? Тъпанари, искат да покажат, че правят нещо, но ефект от това няма да има, много некомпетентни хора ни управляват.
Ганьо Балкански винаги ще намери решение срещу всякакви подобни инициативи за да намери цаката на тия изедници от общината дето лапат милиони пък на него бедния искат да му скършат хатъра, опитът го е докзал. Я ще вземе втора талига, я някакви лепенки ще лепи по номерата за да направи осмицата девятка, въобще...
Само разширяването на зоните за платено паркиране има ефект върху трафика и върху собствеността на лични МПС. Цените към днешна дата трябва да са 2 лв/час Зелена зона, 4 лв/час Синя зона с настоящите времеви ограничения. Двойни цени на годишен стикер по адрес на живущи. Засилване на контрола в зоните, засилване на контрола по издаване на стикер за живущи. Общината има цялата база данни и сама да обявява кои МПС имат право на годишен стикер. Средставта от тази дейност - за градски транспорт, повече подвижен състав, повече водачи, по-големи заплати. И вдигане на данъците - минималният данък на МПС - 200лв/година.
Така е, в Париж и някои други градове изобщо е забранено движението на дизели преди 2001 и бензинови преди 1997 от понеделник до петък, от 8ч до 20ч. В Германия е забранено на движението на стари дизели в големите градове. Може да ти друснат една глоба, ако нямаш съответния стикер дори и да с чужд номер. Стикер могат да ти пратят по пощата, срещу талона на колата.
Аз лично не съм съгласен с тази проста мярка - няма как едновременно и електромобил или хибриден и 25 годишна таратайка да я спират. Просто това си е малоумие. Ако наистина имаха кураж да се вземат реални работещи мерки трябваше да ограничат възрастните автомобили и това е!!!
Кво праим ,градския (адския) транспорт ,все още има автобуси ,които бълват поне 1/3 от кремиковски комин. Ами по селата! Разходете се вечер към 5 часа зимно време. Е тия две неща кво ще ги праим.
Докато не се приеме работеща програма за ускорена газификация на София, положението с мръсния въздух няма да се оправи. Обаче тъй като този бизнес не е на Тримата шишковци, а на Сашо Дончев, който не слушка, ами пише някаква Бяла книга за свободата на медиите, то забравете нещо реално да се случи. Ще имитират дейност както винаги, а ние ще продължаваме да дишаме отрова..
Да купят на социално слабите по един модерен климатик за да спрат кюмбетата или глоба 10 бона. Боце стига е давал милиарди за купуване на електорат, некачествено саниране и безпрецедентна кражба.
Определено това е единствената работеща мярка, която ще има някакъв ефект. Всичко друго е или неработещо или неприложимо.
Синя зона - 3 лева на час Зелена зона - 2 лева на час Жълта зона - цяла София извън другите 2. Безплатна за всички живеещи със стикер, 1 лев на час за всички останали
Поредните глупости. Да вземе да спираме и кюмбетата на четин и нечетни номера по улиците, така съвсем ще "спрем" замърсяването. А освен това не четни и нечетни дати да спират онези, които идват с колите си от Перник, Благоевград, Ботевград, Ихтиман и Дупница. Четни дати Дупница и Благоевград, нечетни - останалите.Тук му е мястото да кажа, че движението в София ще бъде далеч по облекчено и така нареченото замърсяване далеч по-малко, ако автомобилите с регистрация извън София не се допускат по улиците ей така, а примерно си плащат такса за да влязат в града. Защо такса ли? Ами защото си плащат данъците в тези градове, а ползват инфраструктурата на града. Да бъдат любезни да си пререгистрират колите в София и да карата колкото искат.
Тази идея е дъвкана, предъвкана и т.н. Все едно бургазлии и варненци лятото да искат също такса. Трябва както много други форумци споменаха да стане както в Германия и Франция- стикер с определен цвят според замърсяването. Аз например карам дизел евро 6. Стикерът за този двигател в Германия е зелен.
искаш нов монитор? изтрий тук: ##############
Основното замърсяване в София се причинява от двете привилегировани прослойки, които са имунизирани срещу спазването на правила- новобогаташите парвенюта и циганите. Докато гореспоменатите се отопляват на твърдо гориво чист въздух няма да има.
+100 от мен, всеки обаче се хванал за колите, а защо лятото няма такова замърсяване на въздуха?!? Само зимата се вади скелета от гардероба?
Дела трябват, а не думи.
В София, безплатно паркиране НЕ трябва да има! Всички да си плащат. Който не може, да се вози с градския транспорт. Безплатното паркиране не е право по рождение. Особено в по-големите градове.
До коментар [#21] от "Дразнител":Така е, в Париж и някои други градове изобщо е забранено движението на дизели преди 2001 и бензинови преди 1997 от понеделник до петък, от 8ч до 20ч. В Германия е забранено на движението на стари дизели в големите градове. Може да ти друснат една глоба, ако нямаш съответния стикер дори и да с чужд номер. Стикер могат да ти пратят по пощата, срещу талона на колата.
Що сравняваш последната икономика в ЕС със първите две който са му двигател и целия ЕС буквално им е потребител? Мислиш ли, че ако хората могат да си позволят ще се возят на стари курници? А отоплението на въглища, гуми и кой каквото набара е мега екологично нали?
Дела трябват, а не думи.
Вгледайте се в колите когато вървите пеш и ще откриете, че в една кола се вози един човек. Това е до съзнание, после всички заедно дишаме тези изгорели газове. Като добавим и циганите които палят толкова много боклуци, че все едно са запалили сметища, тогава стигаме до отравяне.
Не участвувайте в безплодните дела на тъмнината; напротив, изобличавайте ги. Защото за онова, което нечестивците скришом вършат, срамно е и да се говори (Еф. 5:11-12).
Докато не се приеме работеща програма за ускорена газификация на София, положението с мръсния въздух няма да се оправи. Обаче тъй като този бизнес не е на Тримата шишковци, а на Сашо Дончев, който не слушка, ами пише някаква Бяла книга за свободата на медиите, то забравете нещо реално да се случи. Ще имитират дейност както винаги, а ние ще продължаваме да дишаме отрова..
Сашо Дончев лайкна вашият коментар с двете ръце. Питай колко струва в Драгалевци например да се отопляваш на газ, не е за простосмъртни бачкатори....
Дела трябват, а не думи.
Обобщавайки предложените по-долу мерки: 1. Зелена зона- 50лв/час 2. Синя зона - 150 лв/час 3. Автомобили до 6 месеца в центъра, до 9 месеца в широк център и до 1 година в рамките на табелите "София" - За Нарушителите на т.1 - отнемане на недвижим имот в София в полза на пътуващите с наземен градски транспорт. - За Нарушителите на т.2 - отнемане на всички недвижими имоти и автомобили и публично опозоряващо изпращане от Централна гара София за населеното място , където са родени (ако са родени в София - за Малко Търново) - За Нарушителите на т.3- пребиване с камъни. Камъни : 2лв парчето, като тези с месечна (и нагоре) карта за метрото имат право на безплатен допълнителен камък , които да си носят от тях си. Тези с карти за наземен транспорт могат безплатно да плюят и псуват.
Тръгнал СОС гол и бос, да се излага на въпрос... Е ли е възможно да се спре отоплението на твърдо гориво, лятото не видях протести за мръсния въздух? Който се вози соло с колата винаги може да се качи на велосипед при добре направени велоалей, лично аз си возя децата и не мисля скоро да ги качвам на закъсняващ рейс при -5 или на рамката на колелото в трафика. Като са толкова корави да забранят каквото и да било строителство в кръговото освен на училища, детски градини и болници. Ама от малоумни управленски решения в тая държава, всеки се изреди тука все едно е учебно поле за идеите му.
А какво ще стане, ако при замърсен въздух се приложат всички мерки, а състоянието въобще не се подобри (което си е много вероятно). Дали ще отменят мерките, или ще кажат "сори, направихме всичко възможно, но това е положението.." Хем мръсен въздух, хем затруднения в транспорта.
Аз пък ще си взема британска табелка само с букви. Да видим по какъв закон ще ме спрат. Шегата настрана - това е най-тъпата идея, която може да е осенила някоя селяндурска общинска чутура. Има толкова нормални решения на този въпрос в западноевропейските държави, където има много повече коли, а въздухът е няколко пъти по-чист.
Най-важното е да се спрат 250-годишните печки на колела още на технически преглед за регистрация, истинските печки на твърдо гориво / гуми и дунапрен и накрая горенето на боклуци. В студентски град и други цигански квартали (мнозинството от т. нар. столица) всяка зима горят по десетина контейнера ей така за разкош. Усещането за задушаване в собстен сос е неповторимо.
Разбира се, че съм съгласен. Трябва да има реципрочност. Само се запитай, колко пъти ще дойда в твоя град, един път, два пъти годишно, с готовност ще си платя. Няма да обеднея с 10 лева.
Климатика ще го продадат на битака, парите ще изпият, и пак ще горят боклуци в кюмбетата.
Иначе за четни-нечетни е очевидно, че нищо няма да стане. Кой ще контролира и кой ще глобява? Ще има ли "какво прайм сега"? Те ченгетата сега си дремят в будката докато на 5 метра от тях правят ляв завой от втора дясна лента, че ще слязат в снега и в студа да подгонят някой, който минал с четен номер в ден за нечетни? Ами те такива ще минат сто хиляди на ден - кой ще ги дебне и ще ги глоби всичките?
Около новогодишните празници ясно се видя, че основния проблем не е в автомобилите. Трафикът беше слаб, но смог имаше. По ред причини трябва да се мисли за оптимизирне на трафика, но проблемът със смога е следствие на ползването натвърдо гориво за отопление. (http://eea.government.bg/bg/soer/2015/air/emisii-na-vredni-veshtestva-vav-vazduha ) Направо е изумително как от общината направо отказват да проумеят проблема и всекидневно ни заливат с идеи за рестрикции за шофьорите
Обмислят, не значи че ще го приемат, а само че някой го е споменал, а Дневник потрива ръце и го публикува като заглавие. В СОС много добре знаят, че половината семейства са с по 2 коли на домакинство и като не могат да карат едната кола, ще се качат на другата. Ако и двете не могат да ги карат, ще идат да сменят единия номер. Може да се извият и малко опашки в КАТ за смяна на номера, като всеки ще си доплаща за избор на номер и това е.
Малоумници. Защо не решат главния проблем - горенето на кюмюр, гуми, дърва. Защо не мият улиците. Все са им виновни автомобилите. А защо не видят кои изкупуват катализатори и имат ли документи за произход.
Въпросът е дали общината наистина може да направи нещо спрямо ромеите, които горят боклуци. Да ги глобиш няма да си платят, в затвора ли ще ги вкарваме? Герберските пиявици не могат/не искат да се спряват с елементарни проблеми, камо ли с нещо, което наистина изисква мисъл.
Ако кметицата, СОС и други елементи си мислят, че ще успеят да спрат колите в София дълбоко се лъжат. Да свалиш перманентните гости на София от колите е абсолютно невъзможна мисия. Даже си е и опасна. По-лесно ще е с малцинствените групи дето горят дрехи и дограма. Всичко е празнословие.
Евалата за линк-а че тука ми писна от заспали тролове дето дъвчат едно и също. Не мога да разбера те ли ще ми платят заплатата и лекарствата на децата като умрем от студ на спирката...
За съжаление не опира само до пари!!! София газ ще дойдат да те газифицират на кукуво лято, ако тръбата им не минава пред твоята къща. При мен минава на 50 метра от къщата и искат да си платя целия разход за копаене, тръба и т.н. плюс такса присъединяване 500 кинтга. На всичко отгоре казаха, че няма да възстановят парите от месечните суми за отопление. Та по тази причина си на пролет си купувам котле на пелети. Нещо, което 4 от общо 10-ина къщи около мен направиха, вместо да плащат разходите на овъргаз, които те сигурно после отчитат като инвестиция!
"Промяната предвижда новите и по-строги мерки спрямо автомобилите да бъдат прилагани, ако в два последователни дни, две от станциите в София са отчели нива на фини прахови частици четири пъти над нормата."
"Вместо това при превишение на нормата над 4 пъти ще се въвеждат заедно или поотделно забрана за паркиране в части от синята зона или пълното и затваряне."
Скъпи съфорумци, учуден съм, че не забелязвате хумора в тези предложения. Значи четни-нечетни номера няма да се прилага по някакъв предварително известен график или схема, а ако "в два последователни дни...". А кога ще ни става известно дали "в два последователни дни...."? На третия ден сутринта? И как по-точно ще научаваме да тръгваме ли с кола или не? И кой да тръгва - четният или нечетният? С паркирането и то същата работа - кога и как ще научаваме, че се ограничава паркирането в синята зона или, че тя е напълно затворена? Когато стигнем до нея? И да започнем да се щураме насам-натам та съвсем да увеличим хаоса и задръстванията? Добре де, ами какво става ако един ден е отчетено замърсяване над нормата, а на другия - под нормата. И това ту така, ту така продължава дълго време? Мерките въобще не се прилагат - така излиза, не им идва редът. И черешката на тортата - добре, "в два последователни дни..." е отчетено замърсяване, въвеждат се мерките за четни-нечетни номера и за ограничаване на паркирането в синята зона, в следващите "два последователни дни" замърсяването спада под нормата и какво става? Е, как какво - мерките се отменят до следващите "два последователни дни..."!
Ето аз какво си мисля. Изграждане на метрото така че да обхваща голяма част от София. Изграждане на големи, безплатни паркинги по метростанциите извън центъра. Така хората ще предпочитат да карат 10 мин. до близката метростанция от колкото да стоят 30 мин в задръствания и по светофари.
Така е и в Пекин. Мнението и там е, че докато не се спрат печките с твърдо гориво и праховото замърсяване картината няма да се промени особено. Е, за факта че в България повечето от колите са стари дизели и горивото едва ли е на нивото на немските стандарти е ясно, просто не съм достатъчно добре информиран за това до каква степен са стриктни годишните проверки на изгорелите газове и издаването на сертификати на МПС-тата.
Като почнат да праскат глоби наред за всеки нарушител, ще проработи.
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
.... Е, за факта че в България повечето от колите са стари дизели и горивото едва ли е на нивото на немските стандарти е ясно, просто не съм достатъчно добре информиран за това до каква степен са стриктни годишните проверки на изгорелите газове и издаването на сертификати на МПС-тата.
Това с качеството на горивото ме навежда на мисълта, за качествата на продаваното по бензиностанциите! Това вече би било вина на Лукоил.
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
А аз как да познавам дали днес е имало мръсен въздух и кои коли се допускат в центъра? Всеки път преди да изляза да проверявам прекрасният и много добре направен сайт на Софийска Община ли?
Стига сте дъвкали дизелови, та дизелови двигатели. Бензиновите също отделят финни прахови частици, но в по-малък обем. Основният проблем е отоплението на твърдо гориво и мръсните улици! Ето пример (цитат от уикипедия): "Изследване от Милано[редактиране | редактиране на кода] Италиански учени от Националния институт за изследване на рака от Милано извършват през 2004 година сравнение на натоварването с фини прахови частици между лек автомобил с дизелов двигател с намалена емисия в режим на празен ход и пушенето на цигари.
При експеримента учените използват един гараж с обем 60 m³, в който първоначално работи в продължение на половин час при затворени врати и прозорци (с няколко малки вентилационни отвора) лек автомобил Форд Мондео турбодизел с екодвигател на празен ход. При това се измерва нивото на фини прахови частици в момента на работа и след това. След измерването гаража е вентилиран основно в продължение на четири часа и експеримента е повторен с три цигари, които са изгорени в продължение на 30 минути. Количеството измерени фини прахови частици при експериманта с лека кола са в границите на 36 (PM10), 28 (PM2.5), и 14 (PM1) µg/m³, а при експеримента с цигарите в границите на 343 (PM10), 319 (PM2.5), и 168 (PM1) µg/m³. Това изследване според заключението на учените доказва на първо място многократно по-голямото замърсяване в затворени помещения с фини прахови частици от пушенето на цигари, както и продължителното задържане на тези частици в помещението след спирането на пушенето (часове след спиране на експеримента). Авторите показват, че при друг двигател, който не е с намалена емисия, стойностите са сравними с експеримента с цигарите."
Обобщавайки предложените по-долу мерки:1. Зелена зона- 50лв/час2. Синя зона - 150 лв/час3. Автомобили до 6 месеца в центъра, до 9 месеца в широк център и до 1 година в рамките на табелите "София"- За Нарушителите на т.1 - отнемане на недвижим имот в София в полза на пътуващите с наземен градски транспорт.- За Нарушителите на т.2 - отнемане на всички недвижими имоти и автомобили и публично опозоряващо изпращане от Централна гара София за населеното място , където са родени (ако са родени в София - за Малко Търново)- За Нарушителите на т.3- пребиване с камъни. Камъни : 2лв парчето, като тези с месечна (и нагоре) карта за метрото имат право на безплатен допълнителен камък , които да си носят от тях си. Тези с карти за наземен транспорт могат безплатно да плюят и псуват.Айде да видим дали няма да се оправим тогава!
Естествено, че няма да се оправим при предложените мерки, просто защото това не е реалноят проблем!!! Истинският проблем са тези, които се отопляват на твърдо гориво и също така масовото строителство и непочистване на улиците. В кварталите на Спфия е някакъв ад просто. Вечер не може човек да си отвори прозореца, защото мирише на изгорели въглища, гуми и всякакви други горящи материали.. през деня из всички малки улички сноват кални камиони без никой да ги контролира.. заради масовото презастрояване всеки спира, където му видят очите, включително и в калните градинки и т.н... основните булеварди, по които е предвидено да се спуска свеж въздух от Витоша се презастрояват и то с огромни сгради... Та, ако още някой си мисли, че реално замърсяването идва от автомобилите, то явно е от 80те %.
Чудя се, колко ли трябва да си тъп, за да предлагаш мярка, с която се решава проблем в огромни мегаполиси, в градче с нЕма и милион и половина, при това бедняците на Европа..
Това се нарича управленска несъстоятелност.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
Обобщавайки предложените по-долу мерки:1. Зелена зона- 50лв/час2. Синя зона - 150 лв/час3. Автомобили до 6 месеца в центъра, до 9 месеца в широк център и до 1 година в рамките на табелите "София"- За Нарушителите на т.1 - отнемане на недвижим имот в София в полза на пътуващите с наземен градски транспорт.- За Нарушителите на т.2 - отнемане на всички недвижими имоти и автомобили и публично опозоряващо изпращане от Централна гара София за населеното място , където са родени (ако са родени в София - за Малко Търново)- За Нарушителите на т.3- пребиване с камъни. Камъни : 2лв парчето, като тези с месечна (и нагоре) карта за метрото имат право на безплатен допълнителен камък , които да си носят от тях си. Тези с карти за наземен транспорт могат безплатно да плюят и псуват.Айде да видим дали няма да се оправим тогава!
В цяла София да да бъдат набоцкани перки..... ветрогенератори. При вятър ще произвеждат електричество, а при безветрие/смог ще работят като вентилатори и ще издухват мръсния въздух... Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
Ето аз какво си мисля. Изграждане на метрото така че да обхваща голяма част от София. Изграждане на големи, безплатни паркинги по метростанциите извън центъра. Така хората ще предпочитат да карат 10 мин. до близката метростанция от колкото да стоят 30 мин в задръствания и по светофари.
Има буферни паркинги - на Цариградско, Джеймс Баучер и Ломско, но не са достатъчни - задължително трябва да има поне един близо до метростанция Сливница или Люлин, защото целият трафик от магистралата, както и населените места на запад от София идва оттам и в момента всички те паркират в междублоковите пространства близо до станциите, което прави паркирането за живущите непоносимо.
Иначе буферните паркинги са безплатни за тези, които имат карта за метро, в работното време на метрото, което е чудесен механизъм.
Кой ще контролира? Бус лентите вечер са препълнени, и няма сила която да спре тарикатие. Пускат се нарочно неработещи идеи, които е ясно че няма как да бъдат приети. С градски транспорт, който в час пик е на ръба, как ще отидат хората на работа? А тези което работят в периферията и пътуват по един час всеки ден с кола? А идващите да работят в София? Има ли изследване - колко процента е от мръсните улици, от колите, от отопление на твърдо гориво. Специално за колите, 20% от колите правят 80% от замърсяването, да спрат тях. Но не само в дни със силно замърсяване. В много градове влизането в голяма част от града става със специален еко стикер.
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
Единственият проблем е страхливото разширение, ниската цена и слабия контрол - заради страхливото разширение пострадаха граничните квартали. Около УАСГ вече ги няма хасковските беемвета и т.н. с които се ходеше на лекции ежедневно... Точно това е ефектът върху трафика.
"В София, безплатно паркиране НЕ трябва да има! Всички да си плащат."
И пейките в паркове и градинки ли ще делите на "синя", "зелена" или друга рекетьорска зона? Ако автомобилът не може да се паркира, как ще стане разтоварването на "охлювите"? Маршрутките и автобусите ще ги изсипват в движение!?
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
****
Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.
Deemer
Рейтинг: 442 НеутралноДо коментар [#1] от "aleks ivan":
Не всичко е това, което изглежда на пръв поглед.А какво правим с бензиновите автомобили, дето горят по 2 на 100 масло и димят като Икаруси?
Borislav Jordanov
Рейтинг: 225 НеутралноС интерес ще следя как дори една от тези мерки ще бъде приложена и ще заработи ако не за ден, поне за час.
zahariy
Рейтинг: 426 НеутралноДа започнат да правят нещо и на практика, а не само на теория и приказки!
batzdravo
Рейтинг: 2911 ВеселоДо коментар [#2] от "Deemer":
Абсолютно същото! Без право на "обжалване", докато не се впишат в еко нормите, поне Е3! С последващи проверки, само в КАТ!
gil
Рейтинг: 279 НеутралноСпирането на коли на база номера - четни-нечетни, е мярка, която е била ефективна преди 20 години, Сега има хора, които карат електрически автомобили или хибридни такива - с други думи, спираме от движение и 25-годишния таралясник на дизел и някой хибрид. Много е просто, но тези в общината нямат топки - спрете всички автомобили за всеки ден, които не отговарят на екологични стандарти.
"Днес някой седи на сянка, защото преди много време някой друг е посадил дърво"Cara Mia
Рейтинг: 334 НеутралноМного закъснели мерки!
m_todorov
Рейтинг: 479 НеутралноКакво правим с колите на живущите в сините зони? Те имат ли право да паркират там в тези дни?
Lou
Рейтинг: 1813 НеутралноЩе има рев. Не виждам как половин милион софиянци ще слязат от колите си, за да хванат трамвая. И таксита няма да има достатъчно, щото половината ще са аут за цял ден. И там протести. Но забележете - спиране на колите в центъра. Това е една шеста от цяла София. А останалите квартали? Там няма ли замърсяване на въздуха или само центъра трябва да пазим, пък останалите кучета ги яли? И какъв е прагът - четири пъти над нормата. Все едно някой наркоман да си вземе четири пъти над дозата и тогава да го водят в болницата. Направо е комично. Щом нормата е 50, значи трябва още при 51 да се действа. Затова е норма. За фъндъчката нормата явно е 200.
СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!niksun
Рейтинг: 225 НеутралноА Софийска община няма ли намерение да почне да мие улиците всеки ден от прахоляка?
Nikoi
Рейтинг: 779 Неутралнона първо време трябва да се забрани на камиони и джипове изобщо за влизат в града ,от там нататък ,коли над 6 години , след което могат да се измислят всякакви рестрикции , на снимката се вижда как половината софиянци са пичове с джипове , е , София не е джунгла за да им трябва висока проходимост ,да си купят някаква кола ,отделяща малко СО , като не щат ,да стоят на село .
BGman
Рейтинг: 4035 ВеселоТрябва да си купуваме по две коли...една с четен и една с нечетен номер...:)
Боже, Боже...от къде ги копаят тия бюрократи...
noshtnik
Рейтинг: 269 НеутралноНито дума за талибаните, поклонници на твърдото гориво - долнокачествен кюмюр, автомобилни гуми и дрехи втора употреба...
The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubtazs41314323
Рейтинг: 391 НеутралноА защо не помислят ,как повече хора да мога да си позволят отопление на газ ,вместо кюмур.
alexthemaina
Рейтинг: 225 НеутралноСъбрало се куцо, кьораво и съкато в София. 1/3 от България се преместила в София. Навсякъде опустяват училища и ДГ, в София те не стигат. Време е всички да започнат да плащат за това със здравето си, щом парите са по-важни.
Смешното е, че точно новите Софиянци мрънкат най-много, а именно те пораждат не малка част от проблема.
EU defender
Рейтинг: 660 НеутралноНе работи тази мярка. В Париж я прилагаха безуспешно. Трябва да се спират от движение таралясниците.
The best way to predict the future is to invent it.Matematiks
Рейтинг: 225 НеутралноДо коментар [#15] от "alexthemaina":
Абсолютно си прав !
И те последни ще слезнат от колите си !
Аз съм за д анаправят притежанието на кола поне 6К лева на година ! Да видим тогава !
Но не съм съгласен с колегата със старите коли. Аз съм на газ и С катализатор, замъсрсявам ПО МАЛКО от всеки един нов дизел, ако ще не да е ДПФ, ами незнам какво !
razor
Рейтинг: 932 НеутралноТова показва липса на анализ и на въображение. Оценихте ли ефекта от поскъпването на билета за градския транспорт на 1,60 лв.? Не финансовия, екологичния ефект?
Много е лесно да се въведат допълнителни административно-принудителни мерки, вместо да се работи върху прилагането на законодателството. Например, колко дизелови автомобила се движат с изключен филтър за твърди частици?
Апропо, новите дизелови автобуси на градския транспорт също ли ще се движат на четни-нечетни, или за тях имат по два комплекта регистрационни табели?
Iskren Stanislavov
Рейтинг: 8 НеутралноТова със зелената и синята соната трябва да го променят.
Всеки билет трябва да бъде валиден за едно придвижване на автомобила в зелена зона.
Хората които работят без да е нужно да преместват автомобила си няма нужда да заплащат същите таксите като за автомобилите, които постоянно са в движение.
Даже ако направят засичане на придвижването на автомобила на градска територия и на база на изминатите километри трябва да се заплати такса "замърсяване на въздуха" би било най-добре.
Willy Messerschmitt
Рейтинг: 1911 РазстроеноАбе хора ..направете истински технически прегледи и СПРЕТЕ всички барутарници които не отговарят на поне Евро 3!!!Забранете вноса на коли и камиони с Евро 1,2,3,4!Започнете газификация на столицата..изкарайте селяците паркирали по градинките(глоби)....и тогава мислете за четни-нечетни....
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...Дразнител
Рейтинг: 620 НеутралноТази идея с четни/нечетни е тъпа и неработеща. В Гърция, а и на други места, я пробваха и резултатът е, че хората гледат да се снабдят с две коли - една с четен и една с нечетен номер. Лемурите да видят как са организирани подобни схеми в Германия и Франция - колите имат цветен стикер според нивото на замърсяване и при нужда се забранява движението на определен вид МПС. Колкото е по-замърсен въздухът, толкова по-сериозно и обхватно е ограничението. За сметка на това електрическите коли никога не са ограничени и това е още един стимул за живеещите в такива градове да си купуват по-екологични коли, а най-добре електромобили, а не стари дизелови трошки, които бълват купища сажди!
Жизнь или Life - избор има.Във Франция са 6 категории за ниво на замърсяване.
https://www.francetvinfo.fr/image/75e0tqtte-f720/1200/450/11616567.jpg
https://certificat-air.gouv.fr/
Човек си я поръчва по електронен път и я получава по пощата на адреса, който съответства на номера на колата. По номера също става ясно какъв модел и с какъв двигател е колата и винетката съответства на нивото вредни емисии за дадения автомобил. Издаването и изпращането до адрес във Франция е около 4€.
noshtnik
Рейтинг: 269 НеутралноЗаглавието е подвеждащо - знаем, че" София расте, но не старее", но нека да не я обременяваме и с "обмисляне", поради това че някакви чиновници със селски произход се напъват да открият топлата вода...
The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubtСвинчуга
Рейтинг: 2209 НеутралноТъп, по-тъп, герберуга.
Обичам да грухтя и плюскам.man_un
Рейтинг: 497 Неутрално1.Четни и нечетни. Стар номер още от соца, ако не се лъжа и въведен не знам защо, май за икономия на бензин. Без никакъв ефект.
2. Всички се юрнали в София. Ами това е на бай ви Тодор идеята, да направи София милионна. 70-та служих в София, Обеля още беше село в покрайнините. Сега пак е село, но се води София град. И не само Обеля, и другите там околности.
penetrating
Рейтинг: 8688 НеутралноБез контрол няма смисъл...
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertOCTAVIAN
Рейтинг: 442 НеутралноОсновното замърсяване в София се причинява от двете привилегировани прослойки, които са имунизирани срещу спазването на правила- новобогаташите парвенюта и циганите. Докато гореспоменатите се отопляват на твърдо гориво чист въздух няма да има.
OCTAVIANkeen
Рейтинг: 1794 НеутралноПълната забрана за паркиране в синя зона е добро като идея - подкрепям.
ГЕРБ: "напрайли сме над пулвин милиард километра магистрали БЕЗ АСФАЛТ!"Проблем обаче има с разделянето на номерата на "четни" и "нечетни". Това е пробвано в други държави и резултатите са меко казано плачевни. Тази мярка просто води до увеличаване броя на колите в града, защото хората тогава масово си купуват още по една кола, която да е с "четен/нечетен" номер. Разбира се, втората кола е много евтина и силно замърсяваща.
С други думи, решението "четни/нечетни" води до нови, по-големи, проблеми.
barlog
Рейтинг: 324 НеутралноПоредните глупости. Да вземе да спираме и кюмбетата на четин и нечетни номера по улиците, така съвсем ще "спрем" замърсяването.
А освен това не четни и нечетни дати да спират онези, които идват с колите си от Перник, Благоевград, Ботевград, Ихтиман и Дупница. Четни дати Дупница и Благоевград, нечетни - останалите.
Тук му е мястото да кажа, че движението в София ще бъде далеч по облекчено и така нареченото замърсяване далеч по-малко, ако автомобилите с регистрация извън София не се допускат по улиците ей така, а примерно си плащат такса за да влязат в града. Защо такса ли? Ами защото си плащат данъците в тези градове, а ползват инфраструктурата на града. Да бъдат любезни да си пререгистрират колите в София и да карата колкото искат.
kamenvasilev
Рейтинг: 395 НеутралноКакво става, ако автомобилът ми е с неразрешен за деня номер, но тръгвам извън града или току-що влизам?
razor
Рейтинг: 932 Весело"Горубляне" гласува с две ръце и четири колела за четни-нечетни!
gianni
Рейтинг: 1514 НеутралноА не може ли да почне да спира коли с отчепени катализатори или филтри за фини частици.
Amot
Рейтинг: 456 НеутралноМярката е съобразена с реалностите - през повече от 40% нормата е надвишена поне 4 пъти, така че към момента мерките ще се активират през ден. Като спадне замърсяването, догодина като референтна норма за активиране могат да ползват трикратно превишаване! Цацата трябва да бъде изпържена!
zle_platen_trol
Рейтинг: 442 НеутралноДо коментар [#28] от "barlog":
А, дали новоизлюпените софиянци ще сте съгласни да плащате на входа на всеки един град в България, защото, нали се сещаш, че ако аз плащам на входа на София, то ти ще плащаш на входа на моя град.
Anelia Petrova
Рейтинг: 225 НеутралноНе съм съгласна! Карам хибрид, чисто нов. Не замърсявам, да спират кочините, които са основният замърсител, сред тях са и множество камиони и една немалка част от градския транспорт! А и защо само центъра? Ами в кварталите да не би да живеят хора? А горенето на дърва. Боклуци? Как ще го спрат? Тъпанари, искат да покажат, че правят нещо, но ефект от това няма да има, много некомпетентни хора ни управляват.
dc_ken
Рейтинг: 225 НеутралноГаньо Балкански винаги ще намери решение срещу всякакви подобни инициативи за да намери цаката на тия изедници от общината дето лапат милиони пък на него бедния искат да му скършат хатъра, опитът го е докзал. Я ще вземе втора талига, я някакви лепенки ще лепи по номерата за да направи осмицата девятка, въобще...
mi6ail1234
Рейтинг: 446 НеутралноА какво правят колите,които са на метан или течен газ?
Те не са замърсители защото изпаренията от ауспуха е вода?
borkar
Рейтинг: 279 НеутралноСамо разширяването на зоните за платено паркиране има ефект върху трафика и върху собствеността на лични МПС. Цените към днешна дата трябва да са 2 лв/час Зелена зона, 4 лв/час Синя зона с настоящите времеви ограничения. Двойни цени на годишен стикер по адрес на живущи. Засилване на контрола в зоните, засилване на контрола по издаване на стикер за живущи. Общината има цялата база данни и сама да обявява кои МПС имат право на годишен стикер. Средставта от тази дейност - за градски транспорт, повече подвижен състав, повече водачи, по-големи заплати.
И вдигане на данъците - минималният данък на МПС - 200лв/година.
gianni
Рейтинг: 1514 НеутралноДо коментар [#21] от "Дразнител":
Така е, в Париж и някои други градове изобщо е забранено движението на дизели преди 2001 и бензинови преди 1997 от понеделник до петък, от 8ч до 20ч. В Германия е забранено на движението на стари дизели в големите градове. Може да ти друснат една глоба, ако нямаш съответния стикер дори и да с чужд номер. Стикер могат да ти пратят по пощата, срещу талона на колата.
TM
Рейтинг: 588 ГневноАз лично не съм съгласен с тази проста мярка - няма как едновременно и електромобил или хибриден и 25 годишна таратайка да я спират. Просто това си е малоумие. Ако наистина имаха кураж да се вземат реални работещи мерки трябваше да ограничат възрастните автомобили и това е!!!
azs41314323
Рейтинг: 391 НеутралноКво праим ,градския (адския) транспорт ,все още има автобуси ,които бълват поне 1/3 от кремиковски комин.
Ами по селата! Разходете се вечер към 5 часа зимно време. Е тия две неща кво ще ги праим.
бабачко
Рейтинг: 449 НеутралноМежду Коледа и Нова Година, когато половин София беше празна, въздухът беше също толкова мръсен. Дали е проблемът е в автомобилите?
искаш нов монитор? изтрий тук: ##############deymus
Рейтинг: 1104 НеутралноТа кои автомобили произвеждат финни прахови частици?
tribiri
Рейтинг: 931 НеутралноДо коментар [#24] от "man_un":
Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!Глупости! При бай Тодор имаше жителство. Сега всеки от всякъде може да дойде да живее и работи в София.
asdas200
Рейтинг: 226 НеутралноДокато не се приеме работеща програма за ускорена газификация на София, положението с мръсния въздух няма да се оправи. Обаче тъй като този бизнес не е на Тримата шишковци, а на Сашо Дончев, който не слушка, ами пише някаква Бяла книга за свободата на медиите, то забравете нещо реално да се случи. Ще имитират дейност както винаги, а ние ще продължаваме да дишаме отрова..
ludiakolio
Рейтинг: 518 НеутралноДа купят на социално слабите по един модерен климатик за да спрат кюмбетата или глоба 10 бона. Боце стига е давал милиарди за купуване на електорат, некачествено саниране и безпрецедентна кражба.
sa6
Рейтинг: 1583 НеутралноДо коментар [#37] от "borkar":
ЕвроатлантидаОпределено това е единствената работеща мярка, която ще има някакъв ефект. Всичко друго е или неработещо или неприложимо.
Синя зона - 3 лева на час
Зелена зона - 2 лева на час
Жълта зона - цяла София извън другите 2. Безплатна за всички живеещи със стикер, 1 лев на час за всички останали
бабачко
Рейтинг: 449 НеутралноТази идея е дъвкана, предъвкана и т.н. Все едно бургазлии и варненци лятото да искат също такса. Трябва както много други форумци споменаха да стане както в Германия и Франция- стикер с определен цвят според замърсяването. Аз например карам дизел евро 6. Стикерът за този двигател в Германия е зелен. искаш нов монитор? изтрий тук: ##############
Infernus
Рейтинг: 444 НеутралноПак минаха между капките, а е 100 ясно че от тях идва целия проблем. Дела трябват, а не думи.
sameman
Рейтинг: 225 НеутралноКога ще видим билет за един час?
Infernus
Рейтинг: 444 Неутрално+100 от мен, всеки обаче се хванал за колите, а защо лятото няма такова замърсяване на въздуха?!? Само зимата се вади скелета от гардероба? Дела трябват, а не думи.
Petleshev
Рейтинг: 2808 НеутралноДо коментар [#46] от "sa6":
Бивш tww09306483.В София, безплатно паркиране НЕ трябва да има! Всички да си плащат. Който не може, да се вози с градския транспорт. Безплатното паркиране не е право по рождение. Особено в по-големите градове.
Infernus
Рейтинг: 444 НеутралноЩо сравняваш последната икономика в ЕС със първите две който са му двигател и целия ЕС буквално им е потребител? Мислиш ли, че ако хората могат да си позволят ще се возят на стари курници? А отоплението на въглища, гуми и кой каквото набара е мега екологично нали? Дела трябват, а не думи.
Infernus
Рейтинг: 444 НеутралноНяма как да обясниш на хората дето са си купили тука котли на въглища и са напълнили мазетата с твърдо гориво? Дела трябват, а не думи.
Мизийски
Рейтинг: 442 НеутралноВгледайте се в колите когато вървите пеш и ще откриете, че в една кола се вози един човек. Това е до съзнание, после всички заедно дишаме тези изгорели газове. Като добавим и циганите които палят толкова много боклуци, че все едно са запалили сметища, тогава стигаме до отравяне.
Не участвувайте в безплодните дела на тъмнината; напротив, изобличавайте ги. Защото за онова, което нечестивците скришом вършат, срамно е и да се говори (Еф. 5:11-12).Infernus
Рейтинг: 444 НеутралноСашо Дончев лайкна вашият коментар с двете ръце. Питай колко струва в Драгалевци например да се отопляваш на газ, не е за простосмъртни бачкатори.... Дела трябват, а не думи.
The Grimm Future
Рейтинг: 225 НеутралноПреливаме от пусто в празно.
There will be only warzyx
Рейтинг: 279 НеутралноОбобщавайки предложените по-долу мерки:
1. Зелена зона- 50лв/час
2. Синя зона - 150 лв/час
3. Автомобили до 6 месеца в центъра, до 9 месеца в широк център и до 1 година в рамките на табелите "София"
- За Нарушителите на т.1 - отнемане на недвижим имот в София в полза на пътуващите с наземен градски транспорт.
- За Нарушителите на т.2 - отнемане на всички недвижими имоти и автомобили и публично опозоряващо изпращане от Централна гара София за населеното място , където са родени (ако са родени в София - за Малко Търново)
- За Нарушителите на т.3- пребиване с камъни. Камъни : 2лв парчето, като тези с месечна (и нагоре) карта за метрото имат право на безплатен допълнителен камък , които да си носят от тях си. Тези с карти за наземен транспорт могат безплатно да плюят и псуват.
Айде да видим дали няма да се оправим тогава!
Infernus
Рейтинг: 444 НеутралноТръгнал СОС гол и бос,
Дела трябват, а не думи.да се излага на въпрос...
Е ли е възможно да се спре отоплението на твърдо гориво, лятото не видях протести за мръсния въздух?
Който се вози соло с колата винаги може да се качи на велосипед при добре направени велоалей, лично аз си возя децата и не мисля скоро да ги качвам на закъсняващ рейс при -5 или на рамката на колелото в трафика.
Като са толкова корави да забранят каквото и да било строителство в кръговото освен на училища, детски градини и болници.
Ама от малоумни управленски решения в тая държава, всеки се изреди тука все едно е учебно поле за идеите му.
marker
Рейтинг: 761 ВеселоА какво ще стане, ако при замърсен въздух се приложат всички мерки, а състоянието въобще не се подобри (което си е много вероятно). Дали ще отменят мерките, или ще кажат "сори, направихме всичко възможно, но това е положението.." Хем мръсен въздух, хем затруднения в транспорта.
sensini
Рейтинг: 468 ВеселоАз пък ще си взема британска табелка само с букви. Да видим по какъв закон ще ме спрат. Шегата настрана - това е най-тъпата идея, която може да е осенила някоя селяндурска общинска чутура. Има толкова нормални решения на този въпрос в западноевропейските държави, където има много повече коли, а въздухът е няколко пъти по-чист.
Най-важното е да се спрат 250-годишните печки на колела още на технически преглед за регистрация, истинските печки на твърдо гориво / гуми и дунапрен и накрая горенето на боклуци. В студентски град и други цигански квартали (мнозинството от т. нар. столица) всяка зима горят по десетина контейнера ей така за разкош. Усещането за задушаване в собстен сос е неповторимо.
barlog
Рейтинг: 324 НеутралноДо коментар [#33] от "zle_platen_trol":
Разбира се, че съм съгласен. Трябва да има реципрочност. Само се запитай, колко пъти ще дойда в твоя град, един път, два пъти годишно, с готовност ще си платя. Няма да обеднея с 10 лева.
Камен
Рейтинг: 904 НеутралноКлиматика ще го продадат на битака, парите ще изпият, и пак ще горят боклуци в кюмбетата.
Иначе за четни-нечетни е очевидно, че нищо няма да стане. Кой ще контролира и кой ще глобява? Ще има ли "какво прайм сега"? Те ченгетата сега си дремят в будката докато на 5 метра от тях правят ляв завой от втора дясна лента, че ще слязат в снега и в студа да подгонят някой, който минал с четен номер в ден за нечетни? Ами те такива ще минат сто хиляди на ден - кой ще ги дебне и ще ги глоби всичките?
happymimi
Рейтинг: 442 Неутралнотова хич не си го представям как ще стане:)
orchis
Рейтинг: 233 НеутралноОколо новогодишните празници ясно се видя, че основния проблем не е в автомобилите. Трафикът беше слаб, но смог имаше.
По ред причини трябва да се мисли за оптимизирне на трафика, но проблемът със смога е следствие на ползването натвърдо гориво за отопление. (http://eea.government.bg/bg/soer/2015/air/emisii-na-vredni-veshtestva-vav-vazduha )
Направо е изумително как от общината направо отказват да проумеят проблема и всекидневно ни заливат с идеи за рестрикции за шофьорите
qcd54535512
Рейтинг: 8 Неутралноха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха
cristo_n
Рейтинг: 497 ВеселоОбмислят, не значи че ще го приемат, а само че някой го е споменал, а Дневник потрива ръце и го публикува като заглавие.
В СОС много добре знаят, че половината семейства са с по 2 коли на домакинство и като не могат да карат едната кола, ще се качат на другата. Ако и двете не могат да ги карат, ще идат да сменят единия номер. Може да се извият и малко опашки в КАТ за смяна на номера, като всеки ще си доплаща за избор на номер и това е.
Софианец
Рейтинг: 643 НеутралноМалоумници. Защо не решат главния проблем - горенето на кюмюр, гуми, дърва. Защо не мият улиците. Все са им виновни автомобилите. А защо не видят кои изкупуват катализатори и имат ли документи за произход.
kapitan_laino
Рейтинг: 933 НеутралноВъпросът е дали общината наистина може да направи нещо спрямо ромеите, които горят боклуци. Да ги глобиш няма да си платят, в затвора ли ще ги вкарваме? Герберските пиявици не могат/не искат да се спряват с елементарни проблеми, камо ли с нещо, което наистина изисква мисъл.
taratanki
Рейтинг: 1212 НеутралноДо коментар [#6] от "gil":
Има хибридни автомобили, които замърсяват повече от чист бензин.
Хибридите не са това, което си мислите за тях.
hieros_logos
Рейтинг: 511 НеутралноАко кметицата, СОС и други елементи си мислят, че ще успеят да спрат колите в София дълбоко се лъжат. Да свалиш перманентните гости на София от колите е абсолютно невъзможна мисия. Даже си е и опасна. По-лесно ще е с малцинствените групи дето горят дрехи и дограма. Всичко е празнословие.
Infernus
Рейтинг: 444 НеутралноДо коментар [#64] от "orchis":
Дела трябват, а не думи.Евалата за линк-а че тука ми писна от заспали тролове дето дъвчат едно и също. Не мога да разбера те ли ще ми платят заплатата и лекарствата на децата като умрем от студ на спирката...
mrslv
Рейтинг: 232 НеутралноДо коментар [#14] от "azs41314323":
За съжаление не опира само до пари!!! София газ ще дойдат да те газифицират на кукуво лято, ако тръбата им не минава пред твоята къща. При мен минава на 50 метра от къщата и искат да си платя целия разход за копаене, тръба и т.н. плюс такса присъединяване 500 кинтга. На всичко отгоре казаха, че няма да възстановят парите от месечните суми за отопление. Та по тази причина си на пролет си купувам котле на пелети. Нещо, което 4 от общо 10-ина къщи около мен направиха, вместо да плащат разходите на овъргаз, които те сигурно после отчитат като инвестиция!
65
Рейтинг: 218 НеутралноБезспорно нещо трябва да се направи, но тази мярка няма да реши проблема!
Печките на твърдо гориво нямат номера. През лятото, когато почиват никой не говори за наднормено замърсяване на въздуха.
10 стинки
Рейтинг: 497 ВеселоТаман да си взема две коли и още две за работа. И на жената кат зема две, по-евтинички... четно/нечетно.
Една шепа хора останахме, колкото средно китайско градче, а не можем да се справим на тая богата земя... Колко да сме смотани!От ауспуха на колите прах не излиза...
Един препатил
Рейтинг: 2420 Весело"Промяната предвижда новите и по-строги мерки спрямо автомобилите да бъдат прилагани, ако в два последователни дни, две от станциите в София са отчели нива на фини прахови частици четири пъти над нормата."
"Вместо това при превишение на нормата над 4 пъти ще се въвеждат заедно или поотделно забрана за паркиране в части от синята зона или пълното и затваряне."
Скъпи съфорумци, учуден съм, че не забелязвате хумора в тези предложения. Значи четни-нечетни номера няма да се прилага по някакъв предварително известен график или схема, а ако "в два последователни дни...". А кога ще ни става известно дали "в два последователни дни...."? На третия ден сутринта? И как по-точно ще научаваме да тръгваме ли с кола или не? И кой да тръгва - четният или нечетният? С паркирането и то същата работа - кога и как ще научаваме, че се ограничава паркирането в синята зона или, че тя е напълно затворена? Когато стигнем до нея? И да започнем да се щураме насам-натам та съвсем да увеличим хаоса и задръстванията? Добре де, ами какво става ако един ден е отчетено замърсяване над нормата, а на другия - под нормата. И това ту така, ту така продължава дълго време? Мерките въобще не се прилагат - така излиза, не им идва редът. И черешката на тортата - добре, "в два последователни дни..." е отчетено замърсяване, въвеждат се мерките за четни-нечетни номера и за ограничаване на паркирането в синята зона, в следващите "два последователни дни" замърсяването спада под нормата и какво става? Е, как какво -
мерките се отменят до следващите "два последователни дни..."!
Infernus
Рейтинг: 444 ВеселоДо коментар [#72] от "mrslv":
Дела трябват, а не думи.Сашо Дончев и той човек бре, вържи газ че пак ще го вика Цацата да го подпитва разни нещица :)
boring pumpkin
Рейтинг: 225 НеутралноДо коментар [#1] от "aleks ivan":
По тази логика и 90% от адския транспорт.... бегай
Infernus
Рейтинг: 444 НеутралноДо коментар [#77] от "boring pumpkin":
Дела трябват, а не думи.И 50% от камионите, бусове и т.н. техника на "бизнеса".
Imeto mi
Рейтинг: 497 НеутралноДо коментар [#12] от "BiGman1":
Точно това стана в Атина
Playncooler
Рейтинг: 225 НеутралноЕто аз какво си мисля. Изграждане на метрото така че да обхваща голяма част от София. Изграждане на големи, безплатни паркинги по метростанциите извън центъра. Така хората ще предпочитат да карат 10 мин. до близката метростанция от колкото да стоят 30 мин в задръствания и по светофари.
daskal1
Рейтинг: 3824 НеутралноДо коментар [#21] от "Дразнител":
Така е и в Пекин. Мнението и там е, че докато не се спрат печките с твърдо гориво и праховото замърсяване картината няма да се промени особено. Е, за факта че в България повечето от колите са стари дизели и горивото едва ли е на нивото на немските стандарти е ясно, просто не съм достатъчно добре информиран за това до каква степен са стриктни годишните проверки на изгорелите газове и издаването на сертификати на МПС-тата.
Роси
Рейтинг: 7847 НеутралноМийте улиците и ползвайте градския транспорт.
Храбър
Рейтинг: 1543 НеутралноКато почнат да праскат глоби наред за всеки нарушител, ще проработи. "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
mrslv
Рейтинг: 232 НеутралноДо коментар [#76] от "Infernus":
:) 100% съгласен :)
Храбър
Рейтинг: 1543 НеутралноТова с качеството на горивото ме навежда на мисълта, за качествата на продаваното по бензиностанциите!
Това вече би било вина на Лукоил. "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
johnniewalker
Рейтинг: 729 НеутралноА аз как да познавам дали днес е имало мръсен въздух и кои коли се допускат в центъра? Всеки път преди да изляза да проверявам прекрасният и много добре направен сайт на Софийска Община ли?
бабачко
Рейтинг: 449 НеутралноСтига сте дъвкали дизелови, та дизелови двигатели. Бензиновите също отделят финни прахови частици, но в по-малък обем. Основният проблем е отоплението на твърдо гориво и мръсните улици! Ето пример (цитат от уикипедия):
искаш нов монитор? изтрий тук: ##############"Изследване от Милано[редактиране | редактиране на кода]
Италиански учени от Националния институт за изследване на рака от Милано извършват през 2004 година сравнение на натоварването с фини прахови частици между лек автомобил с дизелов двигател с намалена емисия в режим на празен ход и пушенето на цигари.
При експеримента учените използват един гараж с обем 60 m³, в който първоначално работи в продължение на половин час при затворени врати и прозорци (с няколко малки вентилационни отвора) лек автомобил Форд Мондео турбодизел с екодвигател на празен ход. При това се измерва нивото на фини прахови частици в момента на работа и след това. След измерването гаража е вентилиран основно в продължение на четири часа и експеримента е повторен с три цигари, които са изгорени в продължение на 30 минути. Количеството измерени фини прахови частици при експериманта с лека кола са в границите на 36 (PM10), 28 (PM2.5), и 14 (PM1) µg/m³, а при експеримента с цигарите в границите на 343 (PM10), 319 (PM2.5), и 168 (PM1) µg/m³. Това изследване според заключението на учените доказва на първо място многократно по-голямото замърсяване в затворени помещения с фини прахови частици от пушенето на цигари, както и продължителното задържане на тези частици в помещението след спирането на пушенето (часове след спиране на експеримента). Авторите показват, че при друг двигател, който не е с намалена емисия, стойностите са сравними с експеримента с цигарите."
sin mi
Рейтинг: 2998 ГневноЧудесно !
Значи Банго Васил да гори гуми , а моя милост дето колата ми е във всички еко норми , да лови трамваая ???????
TM
Рейтинг: 588 НеутралноЕстествено, че няма да се оправим при предложените мерки, просто защото това не е реалноят проблем!!! Истинският проблем са тези, които се отопляват на твърдо гориво и също така масовото строителство и непочистване на улиците. В кварталите на Спфия е някакъв ад просто. Вечер не може човек да си отвори прозореца, защото мирише на изгорели въглища, гуми и всякакви други горящи материали.. през деня из всички малки улички сноват кални камиони без никой да ги контролира.. заради масовото презастрояване всеки спира, където му видят очите, включително и в калните градинки и т.н... основните булеварди, по които е предвидено да се спуска свеж въздух от Витоша се презастрояват и то с огромни сгради... Та, ако още някой си мисли, че реално замърсяването идва от автомобилите, то явно е от 80те %.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1429 НеутралноЧудя се, колко ли трябва да си тъп, за да предлагаш мярка, с която се решава проблем в огромни мегаполиси, в градче с нЕма и милион и половина, при това бедняците на Европа..
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКТова се нарича управленска несъстоятелност.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1429 НеутралноДо коментар [#50] от "Infernus":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКПоредният, дето е бягал от час по физика...
Kaspar
Рейтинг: 849 НеутралноТия са тъпаци! Номерата ли замърсяват или газовете? Да спират автомобилите, които нямат поне Евро 4 стандарт. Особено дизелите!
"I put a dollar in a change machine - nothing changed." George CarlinDarth Plagueis
Рейтинг: 1429 НеутралноДо коментар [#46] от "sa6":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКРече и отсече.
Само дето до момента зоните не решиха нито един проблем, но създадоха нови.
solange
Рейтинг: 279 ЛюбопитноТурбосоц е това. Само се излагат.
А мутрите с буквени табели в стил МУЦИ, ЦУЦИ И ГОШКО в кои дни ще могат да карат?
The Grimm Future
Рейтинг: 225 НеутралноНяма да има мерки, не се плашете.
There will be only warthe_flea
Рейтинг: 1241 ВеселоВ цяла София да да бъдат набоцкани перки..... ветрогенератори. При вятър ще произвеждат електричество, а при безветрие/смог ще работят като вентилатори и ще издухват мръсния въздух...
Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
kapitan_laino
Рейтинг: 933 НеутралноИма буферни паркинги - на Цариградско, Джеймс Баучер и Ломско, но не са достатъчни - задължително трябва да има поне един близо до метростанция Сливница или Люлин, защото целият трафик от магистралата, както и населените места на запад от София идва оттам и в момента всички те паркират в междублоковите пространства близо до станциите, което прави паркирането за живущите непоносимо.
Иначе буферните паркинги са безплатни за тези, които имат карта за метро, в работното време на метрото, което е чудесен механизъм.
UJC4040
Рейтинг: 537 НеутралноКой ще контролира? Бус лентите вечер са препълнени, и няма сила която да спре тарикатие.
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.Пускат се нарочно неработещи идеи, които е ясно че няма как да бъдат приети. С градски транспорт, който в час пик е на ръба, как ще отидат хората на работа? А тези което работят в периферията и пътуват по един час всеки ден с кола? А идващите да работят в София?
Има ли изследване - колко процента е от мръсните улици, от колите, от отопление на твърдо гориво. Специално за колите, 20% от колите правят 80% от замърсяването, да спрат тях. Но не само в дни със силно замърсяване.
В много градове влизането в голяма част от града става със специален еко стикер.
borkar
Рейтинг: 279 НеутралноДо коментар [#93] от "Darth Plagueis":
Единственият проблем е страхливото разширение, ниската цена и слабия контрол - заради страхливото разширение пострадаха граничните квартали. Около УАСГ вече ги няма хасковските беемвета и т.н. с които се ходеше на лекции ежедневно... Точно това е ефектът върху трафика.
wanderer
Рейтинг: 2427 ЛюбопитноДо коментар [#51] от "tww09306483":
"В София, безплатно паркиране НЕ трябва да има! Всички да си плащат."
И пейките в паркове и градинки ли ще делите на "синя", "зелена" или друга рекетьорска зона?
Ако автомобилът не може да се паркира, как ще стане разтоварването на "охлювите"? Маршрутките и автобусите ще ги изсипват в движение!?