Няма да има забрана за преминаването на колите през центъра на София при мръсен въздух

Логиката на общината е, че като няма къде да се паркира, хората ще излязат без колите си.

© Дневник

Логиката на общината е, че като няма къде да се паркира, хората ще излязат без колите си.



Не се обмисля вариант за пълна забрана на преминаването на автомобили през определени части на София, при замърсяване над нормите на въздуха в тях, каза днес по Нова телевизия заместник-кмета по транспорта в Столична община Евгени Крусев. Той поясни, че приетите вчера от комисията по екология спешни мерки при лош въздух, предвиждат закриване на зоните за платено паркиране в тези райони, като по този начин се разчита, че столичани ще предпочетат градския транспорт.


Всяко решения щяло да се взима отделно, според конкретната ситуация. Паркиралите във временно закритите синя и зелена зони пък щели да бъде глобени по Закона за движение по пътищата. Крусев уточни, че ограниченията няма да важат за живеещите в съответните зони, като те ще могат да спрат до домовете си.


Заместник-кметът по транспорта даде да се разбере, че водеща няма да е репресията, а ще се разчита на съвестта на столичани и гостите на града.


Евгени Крусев посочи като най-голяма мярка за подобряване на въздуха разширяването на мрежата на метрото, следвана от обновяването на превозните средства на градския транспорт.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (41)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Matematiks
    Matematiks
    Рейтинг: 221 Разстроено

    Автоталибаните се толерират !
    Иначе даскалицата ще и изстине мястото.
    Нямаме топки, както в ГЕРБ за всичко! ТОПКИ НЯМА, само сладки приказки на килограм.

  2. 2 Профил на foreverman77
    foreverman77
    Рейтинг: 448 Неутрално

    :) Каква изненада!

    Преди месец пуснаха на мат'ряла няколко "спешни" мерки срещу мръсния въздух, една от които достъп до центъра на база номер на автомобил. И това...за да се потушава пожара.

    Сега, след като вече темата се поразмина, разбира се, се оказа...че нито една от обявените мерки няма да се случи.

    Да не говорим, че да се атакуват автомобилите срещу мръсния въздух от сажди, въглища и гуми, отново беше пълен цирк за пред "вярващите".

  3. 3 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1132 Неутрално

    Ние никога не сме си и помисляли друго. От СО не могат да ги свалят от тротоарите като за начало.

  4. 4 Профил на Matematiks
    Matematiks
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#3] от "Индиана":

    Точно ! Браво ! И заради това трябва да взимаме нещата в свой ръце със саморазправа.

  5. 5 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1506 Неутрално

    А може ли градския транспорт да поеме двойно повече пътници не се коментира.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  6. 6 Профил на Matematiks
    Matematiks
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#5] от "Цецо":

    Ако се разкарат бричките в центъра, ще се увеличи и градският транспоер, много ясно !
    Стига мантри вече, не може повече така...

  7. 7 Профил на Ivaylo Vasilev
    Ivaylo Vasilev
    Рейтинг: 221 Весело

    Автоталибаните се толерират ! Иначе даскалицата ще и изстине мястото.Нямаме топки, както в ГЕРБ за всичко! ТОПКИ НЯМА, само сладки приказки на килограм.
    —цитат от коментар 1 на Matematiks


    Мдааааа.

  8. 8 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1506 Неутрално

    До коментар [#6] от "Matematiks":

    Проблемът е в капацитета на транспорта. За сравнение. Прага е със същото население и два пъти повече превозни средства.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  9. 9 Профил на SV
    SV
    Рейтинг: 8 Весело

    Мярка: разчитаме на съвестта на гражданите. ✅
    Хахахахахахахахаха....

  10. 10 Профил на Matematiks
    Matematiks
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#8] от "Цецо":

    Тук си прав !
    Имам и друг въпрос....
    След като турците не ги искат в Европа, а ние купихме огромно количество автобуси МАН..защо по дяволите за тези пари не си направихме завод да си ги правим тук... Китайците с какво са повече от нас? Как ги правят тези Yutong?

  11. 11 Профил на Clint_Eastwood
    Clint_Eastwood
    Рейтинг: 888 Неутрално

    Гениална снимка. Все едно си в Чирпан.

    Според модератора "клоун" е обидна квалификация, която налага изтриването на коментари.
  12. 12 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 659 Неутрално

    Правим си вятър на устата просто.

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  13. 13 Профил на Matematiks
    Matematiks
    Рейтинг: 221 Разстроено

    До коментар [#11] от "clint_eastwood":

    Будката...колчетата, висящите парцали от веригата....
    Много си прав !
    Това е пъпа на София ! Уж... Орлов Мост.
    Като ще е паркинг, го направете паркинг, с тревичка, маркировка, разчертан, бариера и тнт....
    Пак българската селяния и цигания за жълти стотинки.... опънали една верига и - Паркинг е :(

  14. 14 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2591 Неутрално

    За да могат да затворят синя и зелена зона трябва да имат подвижнни знаци "забранено паркиране", не може със съобщение да отменят вертикалната маркировка. Кауза пердута.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  15. 15 Профил на Мизийски
    Мизийски
    Рейтинг: 866 Неутрално

    Не е необходима забрана. Една винетка за зелена и синя зона ще свърши по-добра работа.

    Спаси, Господи, Твоите чеда и благослови наследството си, като даряваш на православния български народ победа над враговете му и го запазваш с Твоя кръст. ☦
  16. 16 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 766 Неутрално

    Драън, дрън, Ну Погоди, я кажи кои автомобили замърсяват с финни частици?!

  17. 17 Профил на Matematiks
    Matematiks
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#16] от "deymus":

    Всичките бълват Палмолив и Акуа ди Джо ! Прав си.
    Особено на селяндурите дъртите трошки, с които надойдоха ...

  18. 18 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1298 Неутрално

    Замърсяването в София е комплексно - от автомобили, от горенето на твърди горива, от горенето на дрехи и гуми, от немиенето на улиците, от това, че София е котловина и през зимата се получава тапа над града от мръсен въздух. Затова трябват и комплексни мерки - ограничаване на транспорта, изселване на тия, които горят гуми, дрехи. Редовно миене на улиците. Стимулиране на ползването на алтернативни горива в целия град - електричество, газ и т.н.

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  19. 19 Профил на anarhochristian
    anarhochristian
    Рейтинг: 594 Весело

    До коментар [#8] от "Цецо":Тук си прав ! Имам и друг въпрос....След като турците не ги искат в Европа, а ние купихме огромно количество автобуси МАН..защо по дяволите за тези пари не си направихме завод да си ги правим тук... Китайците с какво са повече от нас? Как ги правят тези Yutong?
    —цитат от коментар 10 на Matematiks


    Мисля, че току що те обявиха за комунист! За реиндустриализация ли говориш, а, А, ААА!!??
    П.П.: Малоумна нация сме и това е! Мислене с клишета и лозунги, обясняване на сложни процеси с прости думи (комунист, фашист), неспособност за правене на комплаксни причинно-следствени връзки, никаква воля за промяна (воля, не само желание), скатаване и спасяване по единично.... тичайки към горните палуби на Титаник.... и т.н.

  20. 20 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1768 Неутрално

    За пореден път излагам мнението си, че реалните мерки, които могат да подобрят въздуха са толкова непопулярни, че и най-големите еколози ще изреват срещу тях, ако пряко ги засегнат.
    Това са мерки като вдигане на акцизите за твърдите горива до степен хората да предпочетат други източници (централно парно, газ, ток и подобни), глоби при пушлявещи яко комини, спиране от движение на древните дизели (представяте ли си подобна мярка - аз не),увеличаване на зоните и цената за престой в тях, ограничаване на движението не само в София, но и в другите градове, където въздуха е лош.
    Коя да е от тези мерки ще взриви по-голямата част от нас и поради тази причина, само ще си говорим и пишем и ще разчитаме климатините условия да не са в полза на смога.

  21. 21 Профил на cases
    cases
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Според мен българите са едновременно комунисти и фашисти едновременно

  22. 22 Профил на kaka_lara
    kaka_lara
    Рейтинг: 241 Неутрално

    За да се спре топленето на дърва, трябва първо да се върне разпределението на отоплението по площ, а не с някакви топломерчета върху радиаторите. Или да се подменят всички вертикални инсталации с хоризонтални. Докато не се върнат хората към централното отопление замърсяването ще си го има. А за колите решението е само в увеличаване на цената за синя и зелена зона и разширяване на зоните. Всичко друго са празни приказки.

  23. 23 Профил на Siriously
    Siriously
    Рейтинг: 221 Неутрално

    (поне) за втора година се обсъжда какво ще се направи и още нищо конкретно, погледнете картата на http://www.eea.europa.eu/themes/air/air-quality-index , единствената Европейска столица сме с опасен въздух...
    да направят проба един ден със зелен билет или безплатен транспорт..да се види какъв ще е ефектът...опасенията са ми, че ако дори 20-30 % от хората слезнат от колите в часовете пик в градският транспорт, ще е ад, освен ако не се предвидят допълнителни коли, мотриси и трамваи...

    S
  24. 24 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2035 Неутрално

    Рано или късно проблема с многото коли трябва да бъде решен. Колкото и да се покриват от СО и държавата като цяло, защото това не е само софийски проблем, в един момент трябва да се вземат мерки. Високи данъци, премахване от улиците на всеки автомобил с неплатен данък и неизправни такива, ограничаване на броя регистрирани автомобили на човек, гарантиране че имаш подсигурен гараж за втори и трети автомобил и т.н. и т.н. Има какво да се направи, но за управляващите това са непопулярни мерки и ги е страх. Но няма как, предблоковите пространства и улиците приличат на автоморги, като погледнеш през прозореца виждаш една ламаринена джунгла и все по-зле става.

  25. 25 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 662 Неутрално

    До коментар [#1] от "Matematiks":

    Ами нормално автоталибаните са значителната маса избиратели. Няма управник, който да рита срещу електората си, защото просто престава бързичко да е управник.

    Проблема изконно е в Ганьо-Андрешковското кръвосмешение, Фандъкова е просто следствие.

  26. 26 Профил на drevnata
    drevnata
    Рейтинг: 397 Неутрално

    Тъпаци! В крайна сметка какви са реалните мерки за борба с отровите във въздуха??? Направете НЕЩО! Нима във всички други градове, в които се взимат мерки, няма закони и нормативни уредби? Да, навсякъде е нужно да се промени закон, да се издаде нова наредба. Въпрос на стиковка и най-вече на професионализъм и добра воля. А тук волята е само да лапат...

  27. 27 Профил на спейс мен
    спейс мен
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Абсолютно безсмислено е да се забранява достъпът на автомобили до определени места. Какво ме грее мен, в Красно село или Овча купел, че няма да влизат коли в центъра?

    Планираните мерки от СО са абсолютно безполезни. Никой, АМА НИКОЙ, няма да зареже колата си на булеварда, за да хване градски транспорт. Ни-кой!!!

    Да си тъп, необразован, заблуден и лишен от критично мислене в XXI век е въпрос на избор.
  28. 28 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 766 Неутрално

    До коментар [#17] от "Matematiks":

    Колкото и глупости на бълваш, няма как да промениш фактите. А че си с компрометирано поведение ( за да не използвам епитети) ти личи от далече.

  29. 29 Профил на oii34567760
    oii34567760
    Рейтинг: 249 Неутрално

    Ха така! На "съвестта на шофьорите"! Те ако имаха такава, нямаше 90% от автомобилите да са със "самотни водачи" . Я да въведат правилото "четни - нечетни", да видим какво ще се случи със "съвестта на шофьорите". - Ще се ориентират набързо към градския транспорт, който понастоящем е полупразен (за сведение на безочливите защитници на "самотните водачи").

  30. 30 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 662 Неутрално

    До коментар [#29] от "uti21519134":

    Не просто ще си купят по още една трошка. За 1000лв. и са готови.

  31. 31 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2035 Неутрално

    До коментар [#22] от "kaka_lara":

    Стига с тия глупости за вдигане цените на зоните, това нищо не променя. Просто паркиралите коли се изместват в кварталите извън зоната, но броя на движещите се коли си е абсолютно същия, даже продължава да се увеличава.
    Имам приятел който живее в тази част на Лозенец която не е зона. Преди не е имал проблем да си паркира колата, но откакто направиха част от Лозенец зона каза че е ужас при тях, няма никакво място, някакви хора си докарват от някъде си колити и не мърдат от понеделник до петък щото от другата страна е зона.

  32. 32 Профил на borkar
    borkar
    Рейтинг: 348 Неутрално

    До коментар [#31] от "Ashiata Shiemash":
    Точно затова зоните за платено паркиране трябва да обхванат целия град. Ела да видиш около ВИАС след като наоколо стана зона дали се изсипват всяка сутрин студентите с коли с всякакви регистрационни номера на лекции. Точно това е ефектът върху трафика на платеното паркиране с часово ограничение. Проблемът е страхливото разширение на зоните, ниската цена, слабия контрол и на улицата, и при издавенето на годишен стикер. И не е само замърсяването на въздуха, веднага на второ място идва шума като причинител на заболявания /Данни на СЗО/. А източник на шум с 90% тежест е трафика.

  33. 33 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2035 Неутрално

    До коментар [#32] от "borkar":

    Това е което казвам, около ВИАС сега не се изсипват, но се изсипват на други места. Какво ще стане като се разширят зоните и обхванат целия град? Ще стане така че с колата си да можеш да паркираш само пред блока си и на практика да стане невъзможно ползването на кола за ходене където и да било, това ли искаме? Целта според мен не е да се спре напълно движението на коли в София ами да се ограничи така че да не създава задръствания и когато ти се налага да ползваш кола да можеш да го правиш без да се напрагаш в чудене къде ще я паркираш, по-горе съм споменал какви мерки според мен биха помогнали. Създаването на зони е калпаво решение на сериозен инфраструктурен проблем, който позволява много хора да се нагъчкат на малко пространство без да се мисли че няма да има къде тези хора да си паркират автомобилите. Модното напоследък решение да се правят зони за да могат живущите в района на зоните да си паркират автомобилите е абсурд, защото улицата пред блока не е частен двор, тя е колкото на този който живее в блока толкова и на човека от другия край на София, толкова и на всеки друг гост на София.

  34. 34 Профил на Clint_Eastwood
    Clint_Eastwood
    Рейтинг: 888 Неутрално

    До коментар [#32] от "borkar":Ще стане така че с колата си да можеш да паркираш само пред блока си и на практика да стане невъзможно ползването на кола за ходене където и да било, това ли искаме?
    —цитат от коментар 33 на Ashiata Shiemash


    Няма да стане невъзможно, а платено :) Да, това искам - повече хора да се качват в градския, а не всеки сам в кошницата на 20 години.

    Според модератора "клоун" е обидна квалификация, която налага изтриването на коментари.
  35. 35 Профил на borkar
    borkar
    Рейтинг: 348 Неутрално

    До коментар [#33] от "Ashiata Shiemash":
    Това, което предлагаш е хубаво, но то не е достъчно защото е само срещу прекомерната СОБСТВЕНОСТ на МПС и срещу ИУМПС - безспорно това са абсолютно належащи мерки. А платените зони са мярка срещу ТРАФИКА на МПС.

  36. 36 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2035 Неутрално

    До коментар [#34] от "clint_eastwood":

    Ако продължава да се вдига цената за платеното паркиране и стане платено навсякъде то на практика става невъзможно. Това не е решение, пак казвам, че целта не е София да стане неизползваема за автомобили, защото градския транспорт от някои места е в пъти по-бавен, заради ползването на кола в някои дни, които обикалям повечко из София аз спестявам 3 часа. Мерките освен все по-добър и бърз градски транспорт, трябва да са за намаляване на колите като цяло а не навсякъде да е платено да паркираш. В много от семействата, майката е с кола, бащата е с кола, една кола седи пред блока щото не е в движение и като направи 18 години детето взимат още една и за него, инфраструктурата ни не е такава която да позволи такова нещо, вдигането на данъците, особено за старите коли, ще накара много семейства да се замислят заслужава ли си да имат 3 коли на които данъка им е половината от цената или е по-добре да имат само една по-нова, която ще има по-нисък данък.

  37. 37 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7753 Неутрално

    Докато в общината се страхуват да въведат, каквито и да е мерки, въздуха ще продължава да е мръсен.

  38. 38 Профил на borkar
    borkar
    Рейтинг: 348 Неутрално

    До коментар [#36] от "Ashiata Shiemash":
    Вдигането на данъците до ниво от минимум 250лв/год (по мое мнение толкова трябва де минимума, до миналата година плащах за 75 к.с. 18лв/год, което е абсурд) с колко в % ще намали собствеността на МПС? 10%, 20%?
    И с колко в % ще намали ТРАФИКА на МПС? 1%, 5%, 10%?

  39. 39 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2035 Неутрално

    До коментар [#38] от "borkar":

    Откъде да знам вдигането до 250 лв с колко в % ще намали колите, да не съм социологическа агенция.
    Моето мнение е че за старите и най-силно замърсяващи коли данъкът трябва да над 1000 лв., само това би решило проблема. На мен само каското ми е 1500 лв, но като съм преценил че искам да се възползвам от удобството на колата си го плащам, така трябва да е и с данъка, бих ли плащал още толкова за втора кола, в никакъв случай. Намаляването на данъците за нови коли и значителното увеличаване на тези за старите със сигурност ще намали броя на колите и то предимно на старите.
    Имам приятели в Австрия, които нямат кола защото са преценили че им е прекалено скъпо удоволствие, защо при положение че австриец се замисля изгодно ли е да имаш кола или не, българина да трябва задължително да има няколко коли в семейството си.

  40. 40 Профил на vtl53383951
    vtl53383951
    Рейтинг: 323 Неутрално

    Да разчиташ на съвестта на българина???
    Едва 5% имат такава. Останалите паркират в градинки, тротоари, пешеходни пътеки ...

    До коментар [#14] от "korc":

    Явно не си виждал знаците в зоните - най-отгоре има знак Б28.
    В случая просто слагат един чувал върху знака за синя зона за да го скрият и остава да важи само Б28.
    Пусни си google street view и виж знаците на някое кръстовище.

  41. 41 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 566 Неутрално

    Ако се променят данъците така, че по-замърсяващите коли да плащат повече и тези средства отиват за буферни паркинги и подобряване на градския транспорт ще има резултат. Транспортът обаче не е единствения проблем. Горенето на дърва и въглища си остава най-евтиния начин за отопление и доста хора просто не моат да си позволят ток и парно.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK