Автоталибаните се толерират ! Иначе даскалицата ще и изстине мястото. Нямаме топки, както в ГЕРБ за всичко! ТОПКИ НЯМА, само сладки приказки на килограм.
Преди месец пуснаха на мат'ряла няколко "спешни" мерки срещу мръсния въздух, една от които достъп до центъра на база номер на автомобил. И това...за да се потушава пожара.
Сега, след като вече темата се поразмина, разбира се, се оказа...че нито една от обявените мерки няма да се случи.
Да не говорим, че да се атакуват автомобилите срещу мръсния въздух от сажди, въглища и гуми, отново беше пълен цирк за пред "вярващите".
Автоталибаните се толерират ! Иначе даскалицата ще и изстине мястото.Нямаме топки, както в ГЕРБ за всичко! ТОПКИ НЯМА, само сладки приказки на килограм.
Тук си прав ! Имам и друг въпрос.... След като турците не ги искат в Европа, а ние купихме огромно количество автобуси МАН..защо по дяволите за тези пари не си направихме завод да си ги правим тук... Китайците с какво са повече от нас? Как ги правят тези Yutong?
Будката...колчетата, висящите парцали от веригата.... Много си прав ! Това е пъпа на София ! Уж... Орлов Мост. Като ще е паркинг, го направете паркинг, с тревичка, маркировка, разчертан, бариера и тнт.... Пак българската селяния и цигания за жълти стотинки.... опънали една верига и - Паркинг е :(
За да могат да затворят синя и зелена зона трябва да имат подвижнни знаци "забранено паркиране", не може със съобщение да отменят вертикалната маркировка. Кауза пердута.
Не е необходима забрана. Една винетка за зелена и синя зона ще свърши по-добра работа.
Не участвувайте в безплодните дела на тъмнината; напротив, изобличавайте ги. Защото за онова, което нечестивците скришом вършат, срамно е и да се говори (Еф. 5:11-12).
Замърсяването в София е комплексно - от автомобили, от горенето на твърди горива, от горенето на дрехи и гуми, от немиенето на улиците, от това, че София е котловина и през зимата се получава тапа над града от мръсен въздух. Затова трябват и комплексни мерки - ограничаване на транспорта, изселване на тия, които горят гуми, дрехи. Редовно миене на улиците. Стимулиране на ползването на алтернативни горива в целия град - електричество, газ и т.н.
Фильо и Фобьо са двама неграмотни, комплексирани и прости близнаци
До коментар [#8] от "Цецо":Тук си прав ! Имам и друг въпрос....След като турците не ги искат в Европа, а ние купихме огромно количество автобуси МАН..защо по дяволите за тези пари не си направихме завод да си ги правим тук... Китайците с какво са повече от нас? Как ги правят тези Yutong?
Мисля, че току що те обявиха за комунист! За реиндустриализация ли говориш, а, А, ААА!!?? П.П.: Малоумна нация сме и това е! Мислене с клишета и лозунги, обясняване на сложни процеси с прости думи (комунист, фашист), неспособност за правене на комплаксни причинно-следствени връзки, никаква воля за промяна (воля, не само желание), скатаване и спасяване по единично.... тичайки към горните палуби на Титаник.... и т.н.
За пореден път излагам мнението си, че реалните мерки, които могат да подобрят въздуха са толкова непопулярни, че и най-големите еколози ще изреват срещу тях, ако пряко ги засегнат. Това са мерки като вдигане на акцизите за твърдите горива до степен хората да предпочетат други източници (централно парно, газ, ток и подобни), глоби при пушлявещи яко комини, спиране от движение на древните дизели (представяте ли си подобна мярка - аз не),увеличаване на зоните и цената за престой в тях, ограничаване на движението не само в София, но и в другите градове, където въздуха е лош. Коя да е от тези мерки ще взриви по-голямата част от нас и поради тази причина, само ще си говорим и пишем и ще разчитаме климатините условия да не са в полза на смога.
За да се спре топленето на дърва, трябва първо да се върне разпределението на отоплението по площ, а не с някакви топломерчета върху радиаторите. Или да се подменят всички вертикални инсталации с хоризонтални. Докато не се върнат хората към централното отопление замърсяването ще си го има. А за колите решението е само в увеличаване на цената за синя и зелена зона и разширяване на зоните. Всичко друго са празни приказки.
(поне) за втора година се обсъжда какво ще се направи и още нищо конкретно, погледнете картата на http://www.eea.europa.eu/themes/air/air-quality-index , единствената Европейска столица сме с опасен въздух... да направят проба един ден със зелен билет или безплатен транспорт..да се види какъв ще е ефектът...опасенията са ми, че ако дори 20-30 % от хората слезнат от колите в часовете пик в градският транспорт, ще е ад, освен ако не се предвидят допълнителни коли, мотриси и трамваи...
Рано или късно проблема с многото коли трябва да бъде решен. Колкото и да се покриват от СО и държавата като цяло, защото това не е само софийски проблем, в един момент трябва да се вземат мерки. Високи данъци, премахване от улиците на всеки автомобил с неплатен данък и неизправни такива, ограничаване на броя регистрирани автомобили на човек, гарантиране че имаш подсигурен гараж за втори и трети автомобил и т.н. и т.н. Има какво да се направи, но за управляващите това са непопулярни мерки и ги е страх. Но няма как, предблоковите пространства и улиците приличат на автоморги, като погледнеш през прозореца виждаш една ламаринена джунгла и все по-зле става.
Ами нормално автоталибаните са значителната маса избиратели. Няма управник, който да рита срещу електората си, защото просто престава бързичко да е управник.
Проблема изконно е в Ганьо-Андрешковското кръвосмешение, Фандъкова е просто следствие.
Тъпаци! В крайна сметка какви са реалните мерки за борба с отровите във въздуха??? Направете НЕЩО! Нима във всички други градове, в които се взимат мерки, няма закони и нормативни уредби? Да, навсякъде е нужно да се промени закон, да се издаде нова наредба. Въпрос на стиковка и най-вече на професионализъм и добра воля. А тук волята е само да лапат...
Абсолютно безсмислено е да се забранява достъпът на автомобили до определени места. Какво ме грее мен, в Красно село или Овча купел, че няма да влизат коли в центъра?
Планираните мерки от СО са абсолютно безполезни. Никой, АМА НИКОЙ, няма да зареже колата си на булеварда, за да хване градски транспорт. Ни-кой!!!
Да си тъп, необразован, заблуден и лишен от критично мислене в XXI век е въпрос на избор.
Ха така! На "съвестта на шофьорите"! Те ако имаха такава, нямаше 90% от автомобилите да са със "самотни водачи" . Я да въведат правилото "четни - нечетни", да видим какво ще се случи със "съвестта на шофьорите". - Ще се ориентират набързо към градския транспорт, който понастоящем е полупразен (за сведение на безочливите защитници на "самотните водачи").
Стига с тия глупости за вдигане цените на зоните, това нищо не променя. Просто паркиралите коли се изместват в кварталите извън зоната, но броя на движещите се коли си е абсолютно същия, даже продължава да се увеличава. Имам приятел който живее в тази част на Лозенец която не е зона. Преди не е имал проблем да си паркира колата, но откакто направиха част от Лозенец зона каза че е ужас при тях, няма никакво място, някакви хора си докарват от някъде си колити и не мърдат от понеделник до петък щото от другата страна е зона.
До коментар [#31] от "Ashiata Shiemash": Точно затова зоните за платено паркиране трябва да обхванат целия град. Ела да видиш около ВИАС след като наоколо стана зона дали се изсипват всяка сутрин студентите с коли с всякакви регистрационни номера на лекции. Точно това е ефектът върху трафика на платеното паркиране с часово ограничение. Проблемът е страхливото разширение на зоните, ниската цена, слабия контрол и на улицата, и при издавенето на годишен стикер. И не е само замърсяването на въздуха, веднага на второ място идва шума като причинител на заболявания /Данни на СЗО/. А източник на шум с 90% тежест е трафика.
Това е което казвам, около ВИАС сега не се изсипват, но се изсипват на други места. Какво ще стане като се разширят зоните и обхванат целия град? Ще стане така че с колата си да можеш да паркираш само пред блока си и на практика да стане невъзможно ползването на кола за ходене където и да било, това ли искаме? Целта според мен не е да се спре напълно движението на коли в София ами да се ограничи така че да не създава задръствания и когато ти се налага да ползваш кола да можеш да го правиш без да се напрагаш в чудене къде ще я паркираш, по-горе съм споменал какви мерки според мен биха помогнали. Създаването на зони е калпаво решение на сериозен инфраструктурен проблем, който позволява много хора да се нагъчкат на малко пространство без да се мисли че няма да има къде тези хора да си паркират автомобилите. Модното напоследък решение да се правят зони за да могат живущите в района на зоните да си паркират автомобилите е абсурд, защото улицата пред блока не е частен двор, тя е колкото на този който живее в блока толкова и на човека от другия край на София, толкова и на всеки друг гост на София.
До коментар [#32] от "borkar":Ще стане така че с колата си да можеш да паркираш само пред блока си и на практика да стане невъзможно ползването на кола за ходене където и да било, това ли искаме?
До коментар [#33] от "Ashiata Shiemash": Това, което предлагаш е хубаво, но то не е достъчно защото е само срещу прекомерната СОБСТВЕНОСТ на МПС и срещу ИУМПС - безспорно това са абсолютно належащи мерки. А платените зони са мярка срещу ТРАФИКА на МПС.
Ако продължава да се вдига цената за платеното паркиране и стане платено навсякъде то на практика става невъзможно. Това не е решение, пак казвам, че целта не е София да стане неизползваема за автомобили, защото градския транспорт от някои места е в пъти по-бавен, заради ползването на кола в някои дни, които обикалям повечко из София аз спестявам 3 часа. Мерките освен все по-добър и бърз градски транспорт, трябва да са за намаляване на колите като цяло а не навсякъде да е платено да паркираш. В много от семействата, майката е с кола, бащата е с кола, една кола седи пред блока щото не е в движение и като направи 18 години детето взимат още една и за него, инфраструктурата ни не е такава която да позволи такова нещо, вдигането на данъците, особено за старите коли, ще накара много семейства да се замислят заслужава ли си да имат 3 коли на които данъка им е половината от цената или е по-добре да имат само една по-нова, която ще има по-нисък данък.
До коментар [#36] от "Ashiata Shiemash": Вдигането на данъците до ниво от минимум 250лв/год (по мое мнение толкова трябва де минимума, до миналата година плащах за 75 к.с. 18лв/год, което е абсурд) с колко в % ще намали собствеността на МПС? 10%, 20%? И с колко в % ще намали ТРАФИКА на МПС? 1%, 5%, 10%?
Откъде да знам вдигането до 250 лв с колко в % ще намали колите, да не съм социологическа агенция. Моето мнение е че за старите и най-силно замърсяващи коли данъкът трябва да над 1000 лв., само това би решило проблема. На мен само каското ми е 1500 лв, но като съм преценил че искам да се възползвам от удобството на колата си го плащам, така трябва да е и с данъка, бих ли плащал още толкова за втора кола, в никакъв случай. Намаляването на данъците за нови коли и значителното увеличаване на тези за старите със сигурност ще намали броя на колите и то предимно на старите. Имам приятели в Австрия, които нямат кола защото са преценили че им е прекалено скъпо удоволствие, защо при положение че австриец се замисля изгодно ли е да имаш кола или не, българина да трябва задължително да има няколко коли в семейството си.
Явно не си виждал знаците в зоните - най-отгоре има знак Б28. В случая просто слагат един чувал върху знака за синя зона за да го скрият и остава да важи само Б28. Пусни си google street view и виж знаците на някое кръстовище.
Ако се променят данъците така, че по-замърсяващите коли да плащат повече и тези средства отиват за буферни паркинги и подобряване на градския транспорт ще има резултат. Транспортът обаче не е единствения проблем. Горенето на дърва и въглища си остава най-евтиния начин за отопление и доста хора просто не моат да си позволят ток и парно.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Matematiks
Рейтинг: 213 РазстроеноАвтоталибаните се толерират !
Иначе даскалицата ще и изстине мястото.
Нямаме топки, както в ГЕРБ за всичко! ТОПКИ НЯМА, само сладки приказки на килограм.
foreverman77
Рейтинг: 308 Неутрално:) Каква изненада!
Преди месец пуснаха на мат'ряла няколко "спешни" мерки срещу мръсния въздух, една от които достъп до центъра на база номер на автомобил. И това...за да се потушава пожара.
Сега, след като вече темата се поразмина, разбира се, се оказа...че нито една от обявените мерки няма да се случи.
Да не говорим, че да се атакуват автомобилите срещу мръсния въздух от сажди, въглища и гуми, отново беше пълен цирк за пред "вярващите".
Индиана
Рейтинг: 470 НеутралноНие никога не сме си и помисляли друго. От СО не могат да ги свалят от тротоарите като за начало.
Matematiks
Рейтинг: 213 НеутралноДо коментар [#3] от "Индиана":
Точно ! Браво ! И заради това трябва да взимаме нещата в свой ръце със саморазправа.
Цецо
Рейтинг: 1369 НеутралноА може ли градския транспорт да поеме двойно повече пътници не се коментира.
Covid live matter. Stop the genocide.Matematiks
Рейтинг: 213 НеутралноДо коментар [#5] от "Цецо":
Ако се разкарат бричките в центъра, ще се увеличи и градският транспоер, много ясно !
Стига мантри вече, не може повече така...
Ivaylo Vasilev
Рейтинг: 231 ВеселоМдааааа.
Цецо
Рейтинг: 1369 НеутралноДо коментар [#6] от "Matematiks":
Covid live matter. Stop the genocide.Проблемът е в капацитета на транспорта. За сравнение. Прага е със същото население и два пъти повече превозни средства.
SV
Рейтинг: 8 ВеселоМярка: разчитаме на съвестта на гражданите. ✅
Хахахахахахахахаха....
Matematiks
Рейтинг: 213 НеутралноДо коментар [#8] от "Цецо":
Тук си прав !
Имам и друг въпрос....
След като турците не ги искат в Европа, а ние купихме огромно количество автобуси МАН..защо по дяволите за тези пари не си направихме завод да си ги правим тук... Китайците с какво са повече от нас? Как ги правят тези Yutong?
clint_eastwood
Рейтинг: 770 НеутралноГениална снимка. Все едно си в Чирпан.
galio
Рейтинг: 624 НеутралноПравим си вятър на устата просто.
https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQMMatematiks
Рейтинг: 213 РазстроеноДо коментар [#11] от "clint_eastwood":
Будката...колчетата, висящите парцали от веригата....
Много си прав !
Това е пъпа на София ! Уж... Орлов Мост.
Като ще е паркинг, го направете паркинг, с тревичка, маркировка, разчертан, бариера и тнт....
Пак българската селяния и цигания за жълти стотинки.... опънали една верига и - Паркинг е :(
Кортик
Рейтинг: 2583 НеутралноЗа да могат да затворят синя и зелена зона трябва да имат подвижнни знаци "забранено паркиране", не може със съобщение да отменят вертикалната маркировка. Кауза пердута.
Червена линия, червен картонМизийски
Рейтинг: 418 НеутралноНе е необходима забрана. Една винетка за зелена и синя зона ще свърши по-добра работа.
Не участвувайте в безплодните дела на тъмнината; напротив, изобличавайте ги. Защото за онова, което нечестивците скришом вършат, срамно е и да се говори (Еф. 5:11-12).deymus
Рейтинг: 1244 НеутралноДраън, дрън, Ну Погоди, я кажи кои автомобили замърсяват с финни частици?!
Matematiks
Рейтинг: 213 НеутралноДо коментар [#16] от "deymus":
Всичките бълват Палмолив и Акуа ди Джо ! Прав си.
Особено на селяндурите дъртите трошки, с които надойдоха ...
whitemare
Рейтинг: 776 НеутралноЗамърсяването в София е комплексно - от автомобили, от горенето на твърди горива, от горенето на дрехи и гуми, от немиенето на улиците, от това, че София е котловина и през зимата се получава тапа над града от мръсен въздух. Затова трябват и комплексни мерки - ограничаване на транспорта, изселване на тия, които горят гуми, дрехи. Редовно миене на улиците. Стимулиране на ползването на алтернативни горива в целия град - електричество, газ и т.н.
Фильо и Фобьо са двама неграмотни, комплексирани и прости близнациanarhochristian
Рейтинг: 572 ВеселоМисля, че току що те обявиха за комунист! За реиндустриализация ли говориш, а, А, ААА!!??
П.П.: Малоумна нация сме и това е! Мислене с клишета и лозунги, обясняване на сложни процеси с прости думи (комунист, фашист), неспособност за правене на комплаксни причинно-следствени връзки, никаква воля за промяна (воля, не само желание), скатаване и спасяване по единично.... тичайки към горните палуби на Титаник.... и т.н.
tsvetko_51
Рейтинг: 1429 НеутралноЗа пореден път излагам мнението си, че реалните мерки, които могат да подобрят въздуха са толкова непопулярни, че и най-големите еколози ще изреват срещу тях, ако пряко ги засегнат.
Това са мерки като вдигане на акцизите за твърдите горива до степен хората да предпочетат други източници (централно парно, газ, ток и подобни), глоби при пушлявещи яко комини, спиране от движение на древните дизели (представяте ли си подобна мярка - аз не),увеличаване на зоните и цената за престой в тях, ограничаване на движението не само в София, но и в другите градове, където въздуха е лош.
Коя да е от тези мерки ще взриви по-голямата част от нас и поради тази причина, само ще си говорим и пишем и ще разчитаме климатините условия да не са в полза на смога.
cases
Рейтинг: 213 НеутралноСпоред мен българите са едновременно комунисти и фашисти едновременно
kaka_lara
Рейтинг: 221 НеутралноЗа да се спре топленето на дърва, трябва първо да се върне разпределението на отоплението по площ, а не с някакви топломерчета върху радиаторите. Или да се подменят всички вертикални инсталации с хоризонтални. Докато не се върнат хората към централното отопление замърсяването ще си го има. А за колите решението е само в увеличаване на цената за синя и зелена зона и разширяване на зоните. Всичко друго са празни приказки.
Siriously
Рейтинг: 213 Неутрално(поне) за втора година се обсъжда какво ще се направи и още нищо конкретно, погледнете картата на http://www.eea.europa.eu/themes/air/air-quality-index , единствената Европейска столица сме с опасен въздух...
Sда направят проба един ден със зелен билет или безплатен транспорт..да се види какъв ще е ефектът...опасенията са ми, че ако дори 20-30 % от хората слезнат от колите в часовете пик в градският транспорт, ще е ад, освен ако не се предвидят допълнителни коли, мотриси и трамваи...
Billy Pilgrim
Рейтинг: 367 НеутралноРано или късно проблема с многото коли трябва да бъде решен. Колкото и да се покриват от СО и държавата като цяло, защото това не е само софийски проблем, в един момент трябва да се вземат мерки. Високи данъци, премахване от улиците на всеки автомобил с неплатен данък и неизправни такива, ограничаване на броя регистрирани автомобили на човек, гарантиране че имаш подсигурен гараж за втори и трети автомобил и т.н. и т.н. Има какво да се направи, но за управляващите това са непопулярни мерки и ги е страх. Но няма как, предблоковите пространства и улиците приличат на автоморги, като погледнеш през прозореца виждаш една ламаринена джунгла и все по-зле става.
niakoi_si
Рейтинг: 624 НеутралноДо коментар [#1] от "Matematiks":
Ами нормално автоталибаните са значителната маса избиратели. Няма управник, който да рита срещу електората си, защото просто престава бързичко да е управник.
Проблема изконно е в Ганьо-Андрешковското кръвосмешение, Фандъкова е просто следствие.
dim56
Рейтинг: 367 НеутралноТъпаци! В крайна сметка какви са реалните мерки за борба с отровите във въздуха??? Направете НЕЩО! Нима във всички други градове, в които се взимат мерки, няма закони и нормативни уредби? Да, навсякъде е нужно да се промени закон, да се издаде нова наредба. Въпрос на стиковка и най-вече на професионализъм и добра воля. А тук волята е само да лапат...
спейс мен
Рейтинг: 418 НеутралноАбсолютно безсмислено е да се забранява достъпът на автомобили до определени места. Какво ме грее мен, в Красно село или Овча купел, че няма да влизат коли в центъра?
Да си тъп, необразован, заблуден и лишен от критично мислене в XXI век е въпрос на избор.Планираните мерки от СО са абсолютно безполезни. Никой, АМА НИКОЙ, няма да зареже колата си на булеварда, за да хване градски транспорт. Ни-кой!!!
deymus
Рейтинг: 1244 НеутралноДо коментар [#17] от "Matematiks":
Колкото и глупости на бълваш, няма как да промениш фактите. А че си с компрометирано поведение ( за да не използвам епитети) ти личи от далече.
oii34567760
Рейтинг: 213 НеутралноХа така! На "съвестта на шофьорите"! Те ако имаха такава, нямаше 90% от автомобилите да са със "самотни водачи" . Я да въведат правилото "четни - нечетни", да видим какво ще се случи със "съвестта на шофьорите". - Ще се ориентират набързо към градския транспорт, който понастоящем е полупразен (за сведение на безочливите защитници на "самотните водачи").
niakoi_si
Рейтинг: 624 НеутралноДо коментар [#29] от "uti21519134":
Не просто ще си купят по още една трошка. За 1000лв. и са готови.
Billy Pilgrim
Рейтинг: 367 НеутралноДо коментар [#22] от "kaka_lara":
Стига с тия глупости за вдигане цените на зоните, това нищо не променя. Просто паркиралите коли се изместват в кварталите извън зоната, но броя на движещите се коли си е абсолютно същия, даже продължава да се увеличава.
Имам приятел който живее в тази част на Лозенец която не е зона. Преди не е имал проблем да си паркира колата, но откакто направиха част от Лозенец зона каза че е ужас при тях, няма никакво място, някакви хора си докарват от някъде си колити и не мърдат от понеделник до петък щото от другата страна е зона.
borkar
Рейтинг: 264 НеутралноДо коментар [#31] от "Ashiata Shiemash":
Точно затова зоните за платено паркиране трябва да обхванат целия град. Ела да видиш около ВИАС след като наоколо стана зона дали се изсипват всяка сутрин студентите с коли с всякакви регистрационни номера на лекции. Точно това е ефектът върху трафика на платеното паркиране с часово ограничение. Проблемът е страхливото разширение на зоните, ниската цена, слабия контрол и на улицата, и при издавенето на годишен стикер. И не е само замърсяването на въздуха, веднага на второ място идва шума като причинител на заболявания /Данни на СЗО/. А източник на шум с 90% тежест е трафика.
Billy Pilgrim
Рейтинг: 367 НеутралноДо коментар [#32] от "borkar":
Това е което казвам, около ВИАС сега не се изсипват, но се изсипват на други места. Какво ще стане като се разширят зоните и обхванат целия град? Ще стане така че с колата си да можеш да паркираш само пред блока си и на практика да стане невъзможно ползването на кола за ходене където и да било, това ли искаме? Целта според мен не е да се спре напълно движението на коли в София ами да се ограничи така че да не създава задръствания и когато ти се налага да ползваш кола да можеш да го правиш без да се напрагаш в чудене къде ще я паркираш, по-горе съм споменал какви мерки според мен биха помогнали. Създаването на зони е калпаво решение на сериозен инфраструктурен проблем, който позволява много хора да се нагъчкат на малко пространство без да се мисли че няма да има къде тези хора да си паркират автомобилите. Модното напоследък решение да се правят зони за да могат живущите в района на зоните да си паркират автомобилите е абсурд, защото улицата пред блока не е частен двор, тя е колкото на този който живее в блока толкова и на човека от другия край на София, толкова и на всеки друг гост на София.
clint_eastwood
Рейтинг: 770 НеутралноНяма да стане невъзможно, а платено :) Да, това искам - повече хора да се качват в градския, а не всеки сам в кошницата на 20 години.
borkar
Рейтинг: 264 НеутралноДо коментар [#33] от "Ashiata Shiemash":
Това, което предлагаш е хубаво, но то не е достъчно защото е само срещу прекомерната СОБСТВЕНОСТ на МПС и срещу ИУМПС - безспорно това са абсолютно належащи мерки. А платените зони са мярка срещу ТРАФИКА на МПС.
Billy Pilgrim
Рейтинг: 367 НеутралноДо коментар [#34] от "clint_eastwood":
Ако продължава да се вдига цената за платеното паркиране и стане платено навсякъде то на практика става невъзможно. Това не е решение, пак казвам, че целта не е София да стане неизползваема за автомобили, защото градския транспорт от някои места е в пъти по-бавен, заради ползването на кола в някои дни, които обикалям повечко из София аз спестявам 3 часа. Мерките освен все по-добър и бърз градски транспорт, трябва да са за намаляване на колите като цяло а не навсякъде да е платено да паркираш. В много от семействата, майката е с кола, бащата е с кола, една кола седи пред блока щото не е в движение и като направи 18 години детето взимат още една и за него, инфраструктурата ни не е такава която да позволи такова нещо, вдигането на данъците, особено за старите коли, ще накара много семейства да се замислят заслужава ли си да имат 3 коли на които данъка им е половината от цената или е по-добре да имат само една по-нова, която ще има по-нисък данък.
Роси
Рейтинг: 6787 НеутралноДокато в общината се страхуват да въведат, каквито и да е мерки, въздуха ще продължава да е мръсен.
borkar
Рейтинг: 264 НеутралноДо коментар [#36] от "Ashiata Shiemash":
Вдигането на данъците до ниво от минимум 250лв/год (по мое мнение толкова трябва де минимума, до миналата година плащах за 75 к.с. 18лв/год, което е абсурд) с колко в % ще намали собствеността на МПС? 10%, 20%?
И с колко в % ще намали ТРАФИКА на МПС? 1%, 5%, 10%?
Billy Pilgrim
Рейтинг: 367 НеутралноДо коментар [#38] от "borkar":
Откъде да знам вдигането до 250 лв с колко в % ще намали колите, да не съм социологическа агенция.
Моето мнение е че за старите и най-силно замърсяващи коли данъкът трябва да над 1000 лв., само това би решило проблема. На мен само каското ми е 1500 лв, но като съм преценил че искам да се възползвам от удобството на колата си го плащам, така трябва да е и с данъка, бих ли плащал още толкова за втора кола, в никакъв случай. Намаляването на данъците за нови коли и значителното увеличаване на тези за старите със сигурност ще намали броя на колите и то предимно на старите.
Имам приятели в Австрия, които нямат кола защото са преценили че им е прекалено скъпо удоволствие, защо при положение че австриец се замисля изгодно ли е да имаш кола или не, българина да трябва задължително да има няколко коли в семейството си.
Net Surfer
Рейтинг: 218 НеутралноДа разчиташ на съвестта на българина???
Едва 5% имат такава. Останалите паркират в градинки, тротоари, пешеходни пътеки ...
До коментар [#14] от "korc":
Явно не си виждал знаците в зоните - най-отгоре има знак Б28.
В случая просто слагат един чувал върху знака за синя зона за да го скрият и остава да важи само Б28.
Пусни си google street view и виж знаците на някое кръстовище.
Batezuzi
Рейтинг: 1335 НеутралноАко се променят данъците така, че по-замърсяващите коли да плащат повече и тези средства отиват за буферни паркинги и подобряване на градския транспорт ще има резултат. Транспортът обаче не е единствения проблем. Горенето на дърва и въглища си остава най-евтиния начин за отопление и доста хора просто не моат да си позволят ток и парно.