Морското равнище се покачва по-бързо от очакваното и крайбрежните градове ще усетят това до края на века

Морското равнище се покачва по-бързо от очакваното и крайбрежните градове ще усетят това до края на века

© Reuters



През последните десетилетия глобалното морско равнище се покачва по-бързо от очакваното, а не нараства постепенно. Това показва 25-годишно проучвана на американската космическа агенция НАСА, като за целта са използвани данни и от редица европейски сателита.


Основна причина за ускорението е топенето на ледовете в Гренландия и Антарктида. Процесът може да удвои прогнозния ръст на морското равнище до 2100 г. Ако скоростта на покачване на нивото на океаните продължи с това темпо, до края на века морското равнище ще се увеличи с 66 см.


Според учените от НАСА подобно развитие може да предизвика големи проблеми за крайбрежните градове по целия свят. Според проф. Стийв Нерем, който е част от екипа на космическата агенция, отговарящ за морското ниво, трудно може да се забави процесът по топенето на ледовете и хората трябва да са готови за промените в природата.




"Нарастващите концентрации на парникови газове в земната атмосфера повишават температурата на въздуха и водата, което води до повишаване на морското равнище по два начина. Първо, по-топлата вода се разширява и това допринася за покачването със 7 сантиметра на морското равнище. Второ, разтопеният лед се влива в океана, което също помага за вдигането на морското ниво", уточни Нерем.


От НАСА дават за сравнение скоростта, с която се покачва морското равнище от началото на проучването през 1992 г. до наши дни. През 90-те години сателитите отчитат годишно повишение от 2.5 милиметра, докато през 2016 г. то е 3.4 милиметра.


В проучването се прави и едно важно уточнение. Точно преди да започне сателитното изследване на морското равнище вулканът Пинатубо, намиращ се на един от островите на Филипините, изригва, което пък води до значително намаляване на средното ниво на океаните. Освен това морското равнище може да се влияе и от големите урагани.


През 2018 г. НАСА ще осъществи две нови сателитни мисии, които ще бъдат от решаващо значение за подобряването на бъдещите прогнози за нивото на морското равнище. Едната, наречена Gravity Recovery and Climate Experiment Follow-On, която ще проследи как се променя масата на ледниците на Гренландия и Антарктика. Другата - Ice, Cloud и Land Elevation Satellite-2, пък ще изследва изчезващите ледници.

Ключови думи към статията:

Коментари (70)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Митев
    Митев
    Рейтинг: 1767 Неутрално

    Затоплистите се чудят с какво да плашат! Сега формулират заплахи от рода "Процесът може да удвои прогнозния ръст на морското равнище до 2100 г.", като ако това се случи, океана ще се вдигне с 66 см., а ако се сбъдне само прогнозата, то това ще е с 33 см. А всички знаем, че и прогнозата им няма да се сбъдне!

  2. 2 Профил на virtual brain
    virtual brain
    Рейтинг: 1728 Весело

    Затоплистите се чудят с какво да плашат! Сега формулират заплахи от рода "Процесът може да удвои прогнозния ръст на морското равнище до 2100 г.", като ако това се случи, океана ще се вдигне с 66 см., а ако се сбъдне само прогнозата, то това ще е с 33 см. А всички знаем, че и прогнозата им няма да се сбъдне!
    —цитат от коментар 1 на Митев

    Кои сте тия всички - ти и Нено ли?

    АФтентично десен екоталибан, гей, толераст, платен грантаджия и соросоид-жълтопаветник от кръга "агнешки главички".
  3. 3 Профил на cbk47545277
    cbk47545277
    Рейтинг: 0 Неутрално

    "Нарастващите концентрации на парникови газове в земната атмосфера повишават температурата на въздуха и водата“ – Статията
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Това са абсолютни глупости.
    Доказано е от бившия ДСБ-ар и още по-бивш СДС-ар Нено Димов.

  4. 4 Профил на rmc17552527
    rmc17552527
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Хайде сега 2100г.Нали ни плашехте,че вече трябвало да бъдат заляти крайбрежните градове.Ама това евентуално щяло да стане след 82 години.

  5. 5 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 2612 Весело

    Тангенциално свързано се чудя кой ще е Мъск типчето дето ще се усети да прави постоянни сапиенс хабитати в морето/океана. Технологиите вече са на необходимото ниво и един куп проблеми с живота на суша се избягват. Като понаправя некой и друг по-сериозен мелеон мое да се замисля силно по темата

    Use your Illusion
  6. 6 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1524 Неутрално

    А на южният полюс снегът и ледът се покачват с 50 см. на година, без въобще там да вали сняг, както при нас - от небето. Отделно, Земята на практика произвежда вода, заради магнитното си поле. Водорода се образува на полюсите, съединява се с кислорода и се образува вода.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  7. 7 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 3695 Неутрално

    Това са процеси през които планетата е минала хиляди пъти в миналото и ще мине още хиляди пъти в бъдещето.

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  8. 8 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 519 Любопитно

    Е какво значи по-бързо от очаваното? Ал Гор нали ни обеща още 2016 да се бил стопил леда на Северния полюс:

    https://www.youtube.com/watch?v=Pxq4PmFV6yg

  9. 9 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 519 Любопитно

    От НАСА дават за сравнение скоростта, с която се покачва морското равнище от началото на проучването през 1992 г. до наши дни. През 90-те години сателитите отчитат годишно повишение от 2.5 милиметра, докато през 2016 г. то е 3.4 милиметра

    Някой дали няма да вметне случайно, че 2016 беше годината с Ел Ниньо и температурен пик - съответно само от термичното разширение е нормално да очакваш малко-по висока стойност?
    А дали ви прави впечатление силно критичния научен подход - разделяш период от 27 години на 2 групи за сравнение - едната е 25 години с тренд 2.5мм/г а другата е 2 години(!!!) с новия "тревожен" тренд от 3.4мм.

  10. 10 Профил на blagoj
    blagoj
    Рейтинг: 782 Неутрално

    До коментар [#6] от "Георги":

    А на южният полюс снегът и ледът се покачват с 50 см. на година, без въобще там да вали сняг, както при нас - от небето. Отделно, Земята на практика произвежда вода, заради магнитното си поле. Водорода се образува на полюсите, съединява се с кислорода и се образува вода.
    —цитат от коментар 6 на Георги


    Това твоя шега ли е, или официалната позиция на Русия по въпроса?

  11. 11 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 859 Неутрално

    Тангенциално свързано се чудя кой ще е Мъск типчето дето ще се усети да прави постоянни сапиенс хабитати в морето/океана. Технологиите вече са на необходимото ниво и един куп проблеми с живота на суша се избягват. Като понаправя некой и друг по-сериозен мелеон мое да се замисля силно по темата
    —цитат от коментар 5 на saint evlampi


    Като всяко нещо - въпрос на цена. Цената е такава, че не си заслужава на сегашния етап.

  12. 12 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 519 Неутрално

    Да вкараме и малко перспектива в картинката (копирам си преден пост) - след края на вюрмското заледяване морското ниво се е покачило със 120 метра за с темпове 10-20 ПЪТИ над днешните:

    http://cdn.antarcticglaciers.org/wp-content/uploads/2012/06/Post-Glacial_Sea_Level_rise2.png

    И от около 6000 години насам е относително стабилно. След края на малката ледена епоха от 17-19 век сме в по-топъл период и да - ледниците отстъпват и морското ниво леко се покачва:

    http://www.climate4you.com/images/Holgate-9_Since1900-NEW.gif

    Къде е не оборимото доказателство, че без човешкото влияние нещо друго е щяло да се случи? Но и в същото време 2мм на година ли е апокалипсиса дето трябва да ни хвърли в паника? 2 метра след 1000 години ако всичко се развива линейно и не влезем нов хладен период както в предишно то хилядолетие се е случвало няколко пъти?!?

  13. 13 Профил на rmc17552527
    rmc17552527
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Да вкараме и малко перспектива в картинката (копирам си преден пост) - след края на вюрмското заледяване морското ниво се е покачило със 120 метра за с темпове 10-20 ПЪТИ над днешните:http://cdn.antarcticglaciers.org/wp-content/uploads/2012/06/Post-Glacial_Sea_Level_rise2.png И от около 6000 години насам е относително стабилно. След края на малката ледена епоха от 17-19 век сме в по-топъл период и да - ледниците отстъпват и морското ниво леко се покачва:http://www.climate4you.com/images/Holgate-9_Since1900-NEW.gif Къде е не оборимото доказателство, че без човешкото влияние нещо друго е щяло да се случи? Но и в същото време 2мм на година ли е апокалипсиса дето трябва да ни хвърли в паника? 2 метра след 1000 години ако всичко се развива линейно и не влезем нов хладен период както в предишно то хилядолетие се е случвало няколко пъти?!?
    —цитат от коментар 12 на lustmord


    Не само това-ами преди 9300 години водите на Средиземно море са се повишили и са залели Черно море,което тогава е било езеро.Сигурно тогавашните хора като са палели огньове са повишили нивото на Средиземно море.

  14. 14 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4627 Неутрално

    Ето ви един много силен аргумент в защита тезата на зелените.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  15. 15 Профил на Wornoxmaniak
    Wornoxmaniak
    Рейтинг: 1053 Неутрално
  16. 16 Профил на sow29372525
    sow29372525
    Рейтинг: 671 Неутрално

    Затоплистите се чудят с какво да плашат! Сега формулират заплахи от рода "Процесът може да удвои прогнозния ръст на морското равнище до 2100 г.", като ако това се случи, океана ще се вдигне с 66 см., а ако се сбъдне само прогнозата, то това ще е с 33 см. А всички знаем, че и прогнозата им няма да се сбъдне!
    —цитат от коментар 1 на Митев


    Вие, бетонистите, ми приличате на прословутата жаба в тенджера с бавно загряваща се вода. До последно ще разправяте как затоплистите са ви виновни...

  17. 17 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 519 Неутрално

    До коментар [#13] от "rmc17552527":

    Не знам - ама със сигурност е имало същите баячки, жреци и шамани дето са плашели народеца със суши, наводнения, бури и земетресения ако не правят това, което им се казва.

  18. 18 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4627 Неутрално

    Като всяко нещо - въпрос на цена. Цената е такава, че не си заслужава на сегашния етап.
    —цитат от коментар 11 на bobyb


    И сега вече съществуват много планове за строителство на къщи върху и малко над водната повърхност.

    https://www.google.at/search?q=floating +houses+sketches&sa=X&tbm=isch&tbo=u&source=univ&ved=0ahUKEwijurHQtK_ZAhXQGuwKHbvoAHMQsAQIKA&biw=1280&bih=615

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  19. 19 Профил на iget
    iget
    Рейтинг: 303 Неутрално

    До коментар [#7] от "'ΕΡΕΒΟΣ":

    Минала е, доколото е известно, веднъж през нещо от същия сорт, но в противоположна посока - ледниковия период. Не е ясно в момента какво го е причинило, но със сигурност не е било естествен процес. Така е и със затоплянето - това, което се знае със сигурност е, че не е естествен процес.

  20. 20 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 2612 Весело

    До коментар [#14] от "Храбър":

    "в защита тезата на зелените"

    Коя 'теза'? Бате, бате, дай биджет бате, ай не се стискай, бате, ай кой дава повече за 'протест' молим! Кой каза мелеоната? Имаме ли два?

    Дините дето отвън са зелени а отвътре червени и децата знаят че са врескала срещу сравнително скромно заплащане

    Use your Illusion
  21. 21 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4627 Весело

    ...А всички знаем, че и прогнозата им няма да се сбъдне!
    —цитат от коментар 1 на Митев


    Най-обичам когато лаици се опитват да докажат глупавите си твърдения с такава липса на аргументи!
    Като кажат "всички знаем" и веднага ме убеждават......в противното!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  22. 22 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4627 Весело

    Дините дето отвън са зелени а отвътре червени и децата знаят че са врескала срещу сравнително скромно заплащане
    —цитат от коментар 20 на saint evlampi


    "И децата знаят" е другият...."аргумент", който веднага ме убеждава......в противното!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  23. 23 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 2612 Весело

    До коментар [#11] от "bobyb":

    "Като всяко нещо - въпрос на цена. Цената е такава, че не си заслужава на сегашния етап"

    Прав си обаче не бива да пропускаме и момента с инерцията. Малко като при компютрите с клавиатура и мишка е, тъча има огромен неразвит потенциал обаче локалния максимум на който сме сега е достатъчно добър и сравнително малко ентусиасти копат настрани от течението. В такива ситуации трябва някой малко по-хахав мечтател да изригне с некъв пробив и после сичкото офца ше се юрне към новото ел дорадо

    Use your Illusion
  24. 24 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 519 Любопитно

    До коментар [#7] от "'ΕΡΕΒΟΣ":Минала е, доколото е известно, веднъж през нещо от същия сорт, но в противоположна посока - ледниковия период. Не е ясно в момента какво го е причинило, но със сигурност не е било естествен процес. Така е и със затоплянето - това, което се знае със сигурност е, че не е естествен процес.
    —цитат от коментар 19 на iget


    И откъде ЦЯЛАТА тая сигурност?

  25. 25 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 859 Неутрално

    [quote#18:"Храбър"][/quote]

    Тези стават само за малки и спокойни езера. Океанът е съвсем друга бира, огромни сили, вълни, течения, корозивна вода, миди, планктон...

  26. 26 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 859 Неутрално

    До коментар [#11] от "bobyb":"Като всяко нещо - въпрос на цена. Цената е такава, че не си заслужава на сегашния етап"Прав си обаче не бива да пропускаме и момента с инерцията. Малко като при компютрите с клавиатура и мишка е, тъча има огромен неразвит потенциал обаче локалния максимум на който сме сега е достатъчно добър и сравнително малко ентусиасти копат настрани от течението. В такива ситуации трябва някой малко по-хахав мечтател да изригне с некъв пробив и после сичкото офца ше се юрне към новото ел дорадо
    —цитат от коментар 23 на saint evlampi


    Стискам ти палци за тъча! ;)

  27. 27 Профил на sow29372525
    sow29372525
    Рейтинг: 671 Неутрално

    До коментар [#20] от "saint evlampi":

    Понякога се чудя каква е мотивацията на такива "джендъри" като вас. Хайде, за нас затоплистите знаем - ние сме грантаджии, които с широко отворени човчици гледат жадно чичко Сорос в очите. А вас какво ви кефи - софийския смог? Бетона на Слънчака? Изсечените гори? Кремиковци?

  28. 28 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2456 Неутрално

    не знам колко се вдига или пада морето , но тази година сняг не сме виждали в северна България .

  29. 29 Профил на rmc17552527
    rmc17552527
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#20] от "saint evlampi":Понякога се чудя каква е мотивацията на такива "джендъри" като вас. Хайде, за нас затоплистите знаем - ние сме грантаджии, които с широко отворени човчици гледат жадно чичко Сорос в очите. А вас какво ви кефи - софийския смог? Бетона на Слънчака? Изсечените гори? Кремиковци?
    —цитат от коментар 27 на sow29372525


    И какво оБщо има бетона на Слънчака с лъжата ,наречена глобално затопляне ,причинена от човешка дейност?Никой не отрича вредните дейности за природата,а само лъжите ,че повишеното ниво на СО2 следствие на човешка дейност,водело до глобално затопляне.
    УБеждават ни,че нивото на СО2 било най-високо за последните 800 хиляди години.Чудно защо температурите не са най-високите за последните 800 хиляди години?

  30. 30 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1540 Весело

    ":Минала е, доколото е известно, веднъж през нещо от същия сорт, но в противоположна посока - ледниковия период.
    —цитат от коментар 19 на iget


    Абе доколкото е известно на науката - таман ПЕТ пъти Земята е минала през ледникови периоди и затопляния, ама карай да върви.......

    Знанието е сила, информацията - власт
  31. 31 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1152 Неутрално

    Непрекъснато в едни участъци на сушата повърхността се издига, докато на други потъва с милиметри, че и сантиметри на година, поради движението на континенталните плочи. Същото непрекъснато се случва и с дъното на моретата и океаните, като , ако преобладава издигането, се повишава нивото на световния океан и обратното при преобладаващо потъване на дъното. При положение, че цялата повърхност на планетата, суша и океанско дъно, е в постоянно движение на едни участъци на горе, а други надолу и това пряко променя нивото на океана, много ми е интересно тия затоплисти спрямо какво определят това повишение с 3,5 сантиметра. Всяко измерване на височина или промяната ѝ е спрямо някаква друга точка.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  32. 32 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2327 Неутрално

    Глупости като с озоновата дупка...

  33. 33 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1152 Неутрално

    До коментар [#7] от "'ΕΡΕΒΟΣ":Минала е, доколото е известно, веднъж през нещо от същия сорт, но в противоположна посока - ледниковия период. Не е ясно в момента какво го е причинило, но със сигурност не е било естествен процес. Така е и със затоплянето - това, което се знае със сигурност е, че не е естествен процес.
    —цитат от коментар 19 на iget


    Точно това не се знае със сигурност, дали е естествен процес или причинен от хората. А ледниковият период, след като "със сигурност не е било естествен процес" според тебе, какъв точно неестествен или изкуствен процес е бил. Или хората са го причинили?????

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  34. 34 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3370 Неутрално

    До коментар [#31] от "quatro_4x3":
    " При положение, че цялата повърхност на планетата, суша и океанско дъно, е в постоянно движение на едни участъци на горе, а други надолу и това пряко променя нивото на океана, много ми е интересно тия затоплисти спрямо какво определят това повишение с 3,5 сантиметра. Всяко измерване на височина или промяната ѝ е спрямо някаква друга точка."

    Тези вертикални движения на земната повърхност се виждат много добре в археологията. Така например древните градове Ефес и Троя са били пристанищни , а сега морето е на километри от археологическите останки. Обратно , има древни градове по италианския бряг , които са потънали във водата и това много добре се вижда отново от археологическите останки на тези градове. Някъде земята потъва , другаде се качва спрямо нивото на световния океан.

  35. 35 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5135 Неутрално

    Ако земната атмосфера е физкултурен салон, то всички фосилни горива, които са изгорили хората, се равняват на една кибритена клечка. Факт.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  36. 36 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1264 Неутрално

    Че какво му е лошото, морето ще е по-близо.

  37. 37 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1152 Неутрално

    До коментар [#34] от "tacheaux":

    Точно това имам в предвид. Много ми е любопитно, как авторите на това "проучване" са отделили влиянието на вертикалното движение на земната повърхност, от влиянието на топенето на ледовете. Ако общото преобладаващо движение ха сушата и океанското дъно е със знак минус, това означава, че топенето е по-голямо и затоплистите са се минали. Трябвало е да посочат по-голямо повишение.
    Примерно Алпите са се образували в резултат на движението, което продължава, на африканската и европейската континентални плочи. Прогнозата е, че ако продължава така, Алпите ще станат по високи и Средиземно море ще изчезне. Няма да е по наше време. Зелено-червените дини пропускат да обвържат и тоя процес с вредите от човешката дейност. Изненадан съм от пропуска им!

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  38. 38 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 2612 Весело

    До коментар [#27] от "sow29372525":

    "Понякога се чудя каква е мотивацията на такива "джендъри" като вас"

    Аз съм по веселбата и забавлението, за другите не знам.

    Иначе не знам защо сънуваш че тебе некой те е ръкоположил за борец за чиста природа а тея дето ти се хилиме сме гадни замърсители. Що реши че аз примерно цапам повече от тебе а не ти от мене? Те приказките са ефтини и секи може да се пише на думи къвто си ще. Кола караш ли? Всички блага на Цивилизацията ползваш ли? Ми да. Айде като заживеете постоянно в землянки в гората да ми се правите на светци тоя тип образи

    Use your Illusion
  39. 39 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 519 Неутрално

    Ето тук данни от 3 станции за измерване на морското ниво през последните 120 години в различни части на света, където хората са дали и нивата на СО2 - да се сравни "невероятната" корелация. Новия ,"тревожен" тренд на покачване поне на мене нещо ми убягна:

    http://www.sealevel.info/MSL_graph.php?id=Wismar&c_date=1866/11-2019/12&boxcar=1&boxwidth=3

    http://www.sealevel.info/MSL_graph.php?id=Honolulu

    http://www.sealevel.info/MSL_graph.php?id=Sydney&c_date=1930/1-2019/12&thick&boxcar=1&boxwidth=3

  40. 40 Профил на virtual brain
    virtual brain
    Рейтинг: 1728 Неутрално

    Че какво му е лошото, морето ще е по-близо.
    —цитат от коментар 36 на Цайко

    Да, на някои даже и в хола.

    АФтентично десен екоталибан, гей, толераст, платен грантаджия и соросоид-жълтопаветник от кръга "агнешки главички".
  41. 41 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1152 Весело

    До коментар [#38] от "saint evlampi":

    Ще си пращат коментарите с пщенски гълъби, за да не замърсяват с употребата на компютри, ток ит.н.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  42. 42 Профил на ba4e_kolio
    ba4e_kolio
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#20] от "saint evlampi":

    Ами не всеки може да се уреди в трол ферма. Като хванете там позиция и не пускате. Хората се принуждават да излизат по площадите за по малко пари. :)

  43. 43 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1915 Неутрално

    Повишаването на морското равнище е проблем, който не трябва да подценяваме. На места, като Малдивите и Кирибати това вече се усеща, но ако продължаваме в същия дух проблема от локален лесно ще стане глобален и последиците ще са катастрофални.

  44. 44 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 579 Неутрално

    като се топи леда на полюсите се изменя центъра на тежестта на планетата, скоростта на въртене ,прецесията на остта т.н.
    има разлика между студена вода и лед на полюсите
    вземете пример с чаша лед замръзнала и с течна вода и ще видите разликите какво може да се прави с едната и другата чаша

  45. 45 Профил на kesh
    kesh
    Рейтинг: 3092 Разстроено

    ........това е притеснително........дано да се ВЗЕМАТ АДЕКВАТНИ МЕЛКИ от ГЛОБАЛНИТЕ ИГРАЧИ.......!!!!!????.....

    България .....!!!!!.... на ТРИ .....ПИТИЕТААА......!!!!...
  46. 46 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 1681 Неутрално

    Сутринта четох в една стара книга, че преди 6 милиона години Средиземно море е било пресъхнало. На негово място е имало долина с дълбочина до 2 км, била е суха и неплодородна територия. По-късно Атлантика почва да прелива на изток, а Гибралтар се превръща в гигантски водопад. Това продължило около 300 години. Така чрез Дарданелите и Босфора Черно море отново се напълнило със солена вода. Тая картина учените нарисували след подробно изследване на придънни утайки в шелфа по разказания маршрут.

  47. 47 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1744 Неутрално

    До коментар [#36] от "Цайко":

    Ако се вдигне с 30 метра, ще го виждам от прозореца си :)

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  48. 48 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2460 Неутрално

    Глупости!
    Обемът на кълбото е зависи от диаметъра на четвърта степен.
    Това означава, че за всеки следващ сантиметър повишаване на нивото на водата трябва няколко пъти повече вода, отколкото за предишният.

  49. 49 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 519 Неутрално

    Абе доколкото е известно на науката - таман ПЕТ пъти Земята е минала през ледникови периоди и затопляния, ама карай да върви...
    —цитат от коментар 30 на pag


    Значи ако трябва да сме и съвсем корекни - Земята и в момента е в ледников период - това сегашното си е просто временно отпускане а иначе в 90% от 4.5 милиардната история на планетата не е имало ледникови шапки по полюсите и температурите са били едното 4 до 8-10 градуса над сегашните.

  50. 50 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1744 Неутрално

    До коментар [#43] от "zle_platen_trol":

    Ако продължаваме в какъв дух?
    Какво предлагаш да направим?!
    Карл Сейгън и Йосиф Шкловски са го написали - ако днес спрем ВСЯКАКВА индустриална дейност.и се върнем към естествения начин на живот, нищо няма да се промени. Ще се измести "апокалипсиса" с 40-50 години, и то ако не се изядем едни други дотогава.
    Естествените ресурси на Земята не могат да изхранят сегашното ѝ население без индустрия. Не могат да изхранят и половината. Не могат да изхранят и 1/4..
    Без транспорт, без електричество...
    Та... какво предлагаш?!

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  51. 51 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1532 Неутрално

    До коментар [#19] от "iget":

    https://en.wikipedia.org/wiki/Timeline_of_glaciation
    Малко четене няма да навреди.Иначе олеквате с такива твърдения/личи си че не Ви се е учело в у-ще/

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  52. 52 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1532 Неутрално

    До коментар [#28] от "edin drug":

    Нищо за сметка на това,миналата имахте и студ и сняг.Ние пук нямахме много,но сега ми писна да копам сняг.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  53. 53 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 519 Любопитно

    До коментар [#43] от "zle_platen_trol":

    Повишаването на морското равнище е проблем, който не трябва да подценяваме. На места, като Малдивите и Кирибати това вече се усеща, но ако продължаваме в същия дух проблема от локален лесно ще стане глобален и последиците ще са катастрофални.
    —цитат от коментар 43 на zle_platen_trol


    Какво точно се забелязва в Кирибати? :

    https://tidesandcurrents.noaa.gov/sltrends/sltrends_global_station.htm?stnid=750-012


  54. 54 Профил на Bоlkоnskу
    Bоlkоnskу
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#5] от "saint evlampi": 66 см. не са чак такъв проблем, по-интересно е колко морски видове ще изчезнат поради невъзможност да се приспособят за толкова кратко време.

  55. 55 Профил на Bоlkоnskу
    Bоlkоnskу
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#5] от "saint evlampi": Ъъъ да, и теченията.

  56. 56 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11204 Неутрално

    Трудно е да се отчитат милиметри дори в езеро, какво остава за океан с вълни от десетки метри. Но свиването на полярните шапки е сериозно. Друг е въпросът за причините.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  57. 57 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 519 Любопитно

    ... Някъде земята потъва , другаде се качва спрямо нивото на световния океан.
    —цитат от коментар 34 на tacheaux


    Така е - една немалка част от промените в морското ниво се дължат на местни колебания на сушата а не на някакво безпрезедентно покачване на евстатичното морско ниво. Ама разбира се в ляво-"либералната" преса тия детайли няма да ги прочетем:

    https://tidesandcurrents.noaa.gov/sltrends/sltrends_station.shtml?stnid=9452210

    https://tidesandcurrents.noaa.gov/sltrends/sltrends_global_station.htm?stnid=050-141

    https://tidesandcurrents.noaa.gov/sltrends/sltrends_global_station.htm?stnid=040-081



  58. 58 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9253 Весело

    Каналите в Амстердам ще вземат да прелеят :).

  59. 59 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 519 Неутрално

    Каналите в Амстердам ще вземат да прелеят :).
    —цитат от коментар 58 на Peni Nikol


    Точно пък холандците да ги плашиш с някакви 20см за 100г. - те преди 500 години са се оправяли с повече с кирки, колички и лопати сега с булдозери, бетон и стомана няма да се оправят.

  60. 60 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3648 Неутрално

    До коментар [#4] от "rmc17552527":

    "Хайде сега 2100г.Нали ни плашехте,че вече трябвало да бъдат заляти крайбрежните градове.Ама това евентуално щяло да стане след 82 години"
    =================
    Предлагам на истеричните затоплисти това лято да идат на море с рулетка и нивелир и да си представят каква огромна част от любимите им курорти ще бъде залята, когато вече няма да ги има.
    Ако не знаят как да използват инструментите, ще обясня в платен курс.

    Еретик
  61. 61 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3284 Неутрално

    Цялото проучване се състои от извадка от едногодишно увеличение на средното покачване на морското равнище. Това не е наука. В науката трябва да проследиш минимум три години за да отчетеш тенденция. А иначе морското равнище се покачва от време оно.

  62. 62 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3284 Неутрално

    Непрекъснато в едни участъци на сушата повърхността се издига, докато на други потъва с милиметри, че и сантиметри на година, поради движението на континенталните плочи. Същото непрекъснато се случва и с дъното на моретата и океаните, като , ако преобладава издигането, се повишава нивото на световния океан и обратното при преобладаващо потъване на дъното. При положение, че цялата повърхност на планетата, суша и океанско дъно, е в постоянно движение на едни участъци на горе, а други надолу и това пряко променя нивото на океана, много ми е интересно тия затоплисти спрямо какво определят това повишение с 3,5 сантиметра. Всяко измерване на височина или промяната ѝ е спрямо някаква друга точка.
    —цитат от коментар 31 на quatro_4x3


    Не е 3,5 сантиметра, а 3,4 милиметра. При нормално /те го приемат за нормално/ 2,5 милиметра на година. Първо, 2,5 милиметра на година не е нормално за годината, а е средно за много дълъг период. Второ, разликата до 3,4 милиметра е в рамките на статистическата грешка. Едва ли има толкова точни измервателни уреди.
    В общи линии да се напише нещо, за да се подплашат малоумните.

  63. 63 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3648 Неутрално

    До коментар [#19] от "iget":
    "Минала е, доколото е известно, веднъж през нещо от същия сорт, но в противоположна посока - ледниковия период. Не е ясно в момента какво го е причинило, но със сигурност не е било естествен процес. "
    =========
    Динозаврите не са се вслушали в гласа на еколозите?

    Еретик
  64. 64 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3860 Неутрално

    Нищо му няма на равнището. Вчера ходих да го видя, на същото място е.

  65. 65 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 579 Неутрално

    когато се стопи леда на полюсите ще изригнат вулкани и ще има земетресения и понеже има парникови газове няма да настъпи отново ледников период

  66. 66 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 1259 Неутрално

    Ясно, скоро ще ходим на море в Сливен.
    Пак запалиха мотора платените малоумници.

  67. 67 Профил на Иван Гешев прокурор прокурор
    Иван Гешев прокурор прокурор
    Рейтинг: 1242 Неутрално

    Основния фактор които влияе на морското равнище и бреговата ивица са тектоничните промени. Топенето на ледовете е с пренебрежимо малко влияние.

    Свободен архитект, урбанист и еколог!
  68. 68 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 579 Неутрално

    морето ще е пълно с нефт

  69. 69 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9179 Неутрално

    Холандците да почват да се изнасят.

  70. 70 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 994 Неутрално

    Земята е претърпяла хиляди цикли на затопляне и заледяване със съпътстващите
    ги промени на нивото понякога и над 100м. Така че това е нещо нормално и незави
    сещо от човека колкото и да ни плашат със това, но варненци за всеки случай да
    навият крачолите !!!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK