Международни организации събират подписи в защита на Кресненското дефиле

Международни организации събират подписи в защита на Кресненското дефиле

© Мария Съботинова



Подписка в защита на Кресненското дефиле инициират от гражданска организация WeMove.EU – заедно с международната мрежа Bankwatch, "Приятели на Земята" - Европа, и екологично сдружение "За земята", съобщават от българската екоорганизация. Те е адресирана до европейските институции.


Новата кампания цели да се преразгледа плана, който предвижда в едната посока магистралата да премине през дефилето, а в другата - извън него. Проектът е част от коридор номер 4, с финансиране от Европейския съюз и ще доведе до екологична и социална криза в района, включен в "Натура 2000", защитен по европейското и българското право, смятат инициаторите на подписката. Заради противоречието да се финансира строеж с европейски средства в зона, защитена от самото европейско законодателство, WeMove.EU и партньорите им призовават и в двете посоки целият трафик освен местния да се премахне от дефилето, а магистралата да се изгради изцяло извън него.

Подписката е адресирана до Европейската комисия и комисар по околна среда, морско дело и рибарство Кармену Велла и комисар за регионалната политика Корина Крецу. В нея от петък, 15 март, са събрани 90 хиляди подписа.




Случаят за Кресненското дефиле вече е под наблюдение на Бернската конвенция, която в края на миналата година остави наблюдението върху случая. В момента граждани и представители на неправителствени организации обжалват решението по ОВОС, взето в края на миналата година. От Коалиция "Да спасим Кресненското дефиле", както и хора от региона, ясно заявяват, че алтернатива е възможна, необходима е воля от отговорните институции.


"Призоваваме ви да гарантирате, че европейските закони за опазване на природата ще бъдат зачитани и девствената долина на Кресненското дефиле в България ще бъде спасена от унищожение", се казва в сегашното послание на WeMove.EU.


Магистрала, която минава през Кресненското дефиле, не само ще разруши уникалната природна зона, но и ще прекрати всяка възможност за развитие на устойчив туризъм, предупреждават от организациите. Долината на Струма е едно от малкото места, подходящи за рафтинг в България, припомнят те.


Според тях се очаква и негативно въздействие върху околните села, като се намали качеството на продукцията и се прекъснат естествените обходи до нивите и градините, създавайки рискове от пътни злополуки. На срещи с местните хора от град Кресна те са изразили безпокойството си, че пътят им към ключовия за тях регионален център Благоевград ще бъде изключително затруднен по този начин.

Коментари (44)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 2011
    2011
    Рейтинг: 446 Весело

    По евтино ще ни е, ако преместим дифелето.

  2. 2 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 914 Неутрално

    Междунродни организации
    -------------------
    С общи донори.
    Грантоеди от всички страни, обединявайте се.

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  3. 3 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 495 Любопитно

    Някой публикува ли някъде проекто-разчет с колко би бил по-евтин и бърз за изграждане сегашния вариант спрямо този с изцяло изнесена отгоре магистрала?

  4. 4 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4729 Весело

    Тези от WeMove.EU интересни подписки/акцийки са имали:

    "Solidarity in crisis, justice for Greece"....

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  5. 5 Профил на cqo33546357
    cqo33546357
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Като се сетя че по начало беше планирано 1996 та да е готова тая магистрала и ми става тъжно

  6. 6 Профил на WC1
    WC1
    Рейтинг: 528 Неутрално

    колко хора още трябва да умрат?

    ATX
  7. 7 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3004 Неутрално

    Абсолютни комундета - искат да казват на хората как да живеят :)

  8. 8 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4729 Весело

    До коментар [#3] от "lustmord":

    Автомагистрала : 720 000 000 млн., което е относително, предвид "инфлацията":

    https://www.dnes.bg/stranata/2017/04/20/pytiat-prez-kresna-stroiat-sedem-tunela-i-edin-viadukt.338666

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  9. 9 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1688 Неутрално

    Моля, моля.
    Това решение си е българско.
    Тези организации не ни вълнуват.
    За дефилето имаше многогодишни обсъждания и се прие вариант, който устройваше всички.
    Според финансовите ни възможности естествено.
    Защото ЕС не заплаща безкрайно скъпи проекти.

  10. 10 Профил на 3аНиЗа
    3аНиЗа
    Рейтинг: 2037 Любопитно

    " магистралата да премине през дефилето, а в другата - извън него" - ТИЯ юнаци що не дежурят по маршрута, да се грижат за безопасността, да пренасят на ръце ако трябва пътуващите, да плащат за въздушен превоз над него ако трябва!? Много народ разбира от еко вече, много и от джендем дефилета - джендъри, сър.

    Коментиране на анализираното, вече...
  11. 11 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 495 Неутрално

    До коментар [#8] от "hamiltonf1":



    Това доколкото рабирам се отнася за варианта и 2-те платна да са в дефилето - 730 млн. лв без ДДС. Някой виждал ли е цифри за смесения и третия - изцяло отгоре?

  12. 12 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1636 Неутрално

    Тия пак ли...?!
    Е ако нищо не се направи, и останем без тоя участък на Струма, от къде ще минава теафикът бе, малоумници?!
    В двете посоки - през дефилето.
    Ако направим магистралата както е по план, половината трафик ще се изнесе. Няма как това да е по-лошия вариант отколкото ако нищо не направим.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  13. 13 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 1614 Разстроено

    До коментар [#5] от "cqo33546357":

    А аз като се сетя че Хемус е почнала да се строи преди 40 годинки и още не е довършена ме е срам да се нарека Българин. Сега чувам огромни трапища се отворили по пътищата из България. Ама хак да им не всички които ходят на избори и гласуват първосигнално. Всеки народ заслужава съдбата и участта си, която сам си избира.

    БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти!
  14. 14 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8497 Неутрално

    Тази магистрала дали ще види бял свят някога? Някакъв компромис да се направи.

  15. 15 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 520 Неутрално

    До коментар [#3] от "lustmord":

    Ако беше направена магистралата по оригиналния проект с 6-7 малки (1-2км) тунели и естакади през дефилето, щеше да е 2 пъти по-евтино. Някъде около 550-600 М лв

  16. 16 Профил на Tzariqt e Gol
    Tzariqt e Gol
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Тези органицазии въобще не ги интересуват човешките животи, които се погубват, заради опасния участък. Но пък ги е грижа за нивите, глистите, костенурките и пеперудите.

  17. 17 Профил на kesh
    kesh
    Рейтинг: 2852 Гневно

    колко хора още трябва да умрат?
    —цитат от коментар 6 на WC1


    .......+++++++++++++++++++++++...........!!!!!!!!!!...........тея организации требва да ги ЗАБРАНЯТ със ЗАКОН.........а лидерите им ПРЕСЛЕДВАНИ от същия ЗАКОН ....и ПРИСЪДИ ....да ЛЕЖАТ ЕФЕКТИВНО ДЪЛГО И ПРОДЪЛЖИТЕЛНО В ПАНДЕЛАТА.........!!!!!!!.......

    България .....!!!!!.... на ТРИ .....ПИТИЕТААА......!!!!...
  18. 18 Профил на objective
    objective
    Рейтинг: 737 Любопитно

    Ето на това му се вика "хибридна" война - да няма магистрала и ж.п. връзка нито до Солун и Атина, нито до Скопие, нито до Румъния, нито да получава от тях или да добива собствен газ ! Явно целта е на тази територия да не останат представители на вида "Булгарикус Хомо сапиенс", а на вида 'земноводни" !

  19. 19 Профил на objective
    objective
    Рейтинг: 737 Любопитно

    Ето на това му се вика "хибридна" война - да няма магистрала и ж.п. връзка нито до Солун и Атина, нито до Скопие, нито до Румъния, нито да се получава от тях или да добива собствен газ ! Явно целта е на тази територия да не останат представители на вида "Булгарикус Хомо сапиенс", а на вида 'земноводни" !

  20. 20 Профил на victortrt
    victortrt
    Рейтинг: 734 Неутрално

    Простете невежеството ми, но ако не може магистрала, не може ли поне непрекъснатите линии да бъдат изградени както тук там в София от високи бетонни блокове. това ще озапти малко джигитите, които изпреварват при липса на видимост

  21. 21 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 1614 Неутрално

    До коментар [#18] от "objective":

    Глупости, никаква хибридна война няма. И на мен не ми харесва позицията на тази организация, нито бих се подписал под подписката, но действията им нямат нищо общо с хибридната война. Те не са против магистралата, а против избраният маршрут. Прочети по-внимателно статията. Искат магистралата да се изнесе извън дефилето по друг, различен маршрут. БГ обаче няма парите, а и да си говорим честно, нито инженерния потенциал да се справи с подобна задача. До сега само една магистрала с труден терен се е започнала и то преди много годинки и все още не е довършена - Хемус.

    БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти!
  22. 22 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 520 Неутрално

    До коментар [#21] от "tsyrvulan":

    А това че за 50 години използване на магистралата от отделените от минаващите превозни средства газове, околната среда ще се замърси много повече, защо на тия еколози не им пука?

  23. 23 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 1614 Неутрално

    До коментар [#22] от "ЙЕИ":

    Не разбрах въпроса ви! Питайте еколозите, по тези проблеми. Аз лично смятам че до 20 годинки, превозни средства с ДВГ ще бъдат отживелица по пътищата.

    БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти!
  24. 24 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2825 Неутрално

    Събират-не събират, стига са тая сага! Магистралата ще се строи!!!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  25. 25 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 2079 Неутрално

    Вместо тези "Междунродни организации" да събират подписи, да бяха събрали парички и да бяха представили проект, който да ги удовлетвори.
    Иначе да плащат обезщетения на загиналите в дефилето.

    Panta rhei....
  26. 26 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2442 Гневно

    Няма ли край тази кампания? Дано да започнат скоро строежа и да се свършва.

  27. 27 Профил на ambros
    ambros
    Рейтинг: 629 Неутрално

    Аха, за да може някой ненормалник да слаломира между речните камъни, няма да строим магистрала. Или за да запазим неповторимата фауна от плъхове, ще пътуваме още десетилетия като по междуселски път. Както се казва - да, ама ... не. ;-)

  28. 28 Профил на oIo
    oIo
    Рейтинг: 448 Неутрално

    абсолютно малоумно е решението едното платно да е в дефилето, а другото - високо горе. при първото произшествие едната посока се затваря и цялото протежение на магистралата в дефилето изчезва, превръщайки се в двупосочен път. като се сетя колко кадърни са службите ни и колко време им трябва за действие в такива ситуации... не разбирам какъв е проблема и двете платна да за извън дефилето и да има нормална магистрала, а не някакво недоносче.

  29. 29 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3562 Неутрално

    Ма не не притеснявайте бе хора! На туй криво и тясно място и да се разчекнат не могат прекара магистрала. Ще си остане шосето такова, каквото е. Само че движението ще бъде само в едната посока. Горе на баира евентуално ще направят пак такова шосе за другата посока. И каква магистрала е това, то е шосето дето по него софиянци ходят на море. Магистралата от Солун за Европа минава през Македония - Сърбия - Унгария.

  30. 30 Профил на Plamen Petrov
    Plamen Petrov
    Рейтинг: 224 Неутрално

    Еколози-банкери.

    petrov.plamen
  31. 31 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1583 Неутрално

    Обичайното зелено-червено лицемерие. Девственото дефиле. С претоварен път в него. И куп юнаци по рекичката. А загрижеността за нивичките е повече от трогателна.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  32. 32 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1003 Весело

    Не с подписи, с пари! Изкупете земята, какот направиха евреите в Палестина-изкупиха земята, и направиха своя държава! Така и вие, еколози! Не с подписи, а с пари си решете провблемите, съобразно вашите виждания! Особено ако има КОЙ да ви продаде тази земя!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  33. 33 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 657 Неутрално

    До коментар [#16] от "VivaLaVida":

    ГЕРБ, само да ти кажа че решението за магистралата от 2008 (на която основа с договор ЕС отпусна парите) е за строителство ИЗВЪН дефилето с дълъг тунел и приоритетно да се действа в Кресненско дефиле за да не остане тапа каквато е сега която коства животи, катастрофи, време, пари и т.н

    хайде сега ти питай тия от ГЕРБ защо три техни правителства не изпълниха решението от 2008, а ни докараха до положението в което сме с реален риск да изпуснем европейското финансиране?

  34. 34 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 657 Неутрално

    До коментар [#32] от "Антикорупционен блок-Да Корупция!":

    земята е вече наша като български граждани и данъкоплатци! поради важността й за обществото и държавните интереси е обявена за защитена територия! ако екооценката не се манипулираше толкова евтино и прозрачно от тия подлоги в министерството наа околната среда подобен проект не би могъл да се случи там защото нарушава редица закони - не само тези по опазване на околната среда

  35. 35 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 657 Неутрално

    До коментар [#29] от "Judjuk":

    въпросът е че този трафик трябва да се извади от дефилето - има решение за строителството на цялата магистрала което го казва изрично!

  36. 36 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1544 Неутрално

    Мдааа, прекрасно, живописно е Кресненското дефиле. Браво на екото. Но знаете ли колко по-природосъобразно е да вкараме хората да живеят в пещери, да премахнем мръсните автомобили, влакове, самолети, да срутим градовете..... и да живеем в пещери, да няма химия, перилни препарати....

    Русия- проказата на планетата Земя.
  37. 37 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10480 Неутрално

    Май отиваме към преместване на хората :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  38. 38 Профил на WALL-E
    WALL-E
    Рейтинг: 513 Неутрално

    Нелепо е да се обвиняват екологични организации за изгубените в дефилето човешки животи. Всичко е от шофирането на Ганьовците и Ганките - половината се влачат като сополи "щот над 30 е екстремно", докато другата половина вярва, че за всичко с 200+ коня под капака физиката не важи.
    Ако никой не се тътри, спазват се правилата и има адекватно правоприлагане за пилотите тия десетина километра няма и да ги усети човек.

    Умен и красив жълтопаветник.
  39. 39 Профил на buljubei
    buljubei
    Рейтинг: 509 Неутрално

    До коментар [#13] от "tsyrvulan":

    Пак неподготвен!

    Вашите хора, бе умен, вашите бавят строежа.

    Борисов напъва да строи, вашите червено-зелени обжалват и не щат.
    Мъчно им е за рафтинга.

    И разбира се сметките изобщо не ги вълнуват - нали други ще ги плащат.


  40. 40 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 1614 Неутрално

    До коментар [#39] от "buljubei":

    Кои са нашите хора? Нещо ми приписвате членство или симпатизиране на организация/организации от които аз дори хал хабер си нямам. Това първо. И второ, кога бре герберче Борисов напира да строи Хемус? Бре късопаметний, за дунавска стратегия чувал ли си? Знаеш ли кой сложи кръст на тази стратегия? А знаеш ли кой пренасочи всички национални средства към няколко точки в Южна България? Щото да ти кажа Хемус се е строила и ще се строи без европейско финансиране. За Хемус парите идват от националния бюджет. Искаш да ми кажеш че някой е стопирал Бойка Банкянска през всичките години на управленията си да не харчи бюджетни пари за строежа на магистралата? Ходи се гръмни. Апропо, Румъния ще съди БГ за това че не си изпълнявала задълженията по Дунавската Конвенция. Щото на Бойка пак му се свидят парици да отпусне за дрежиране на фарватера по реката? Бойка Цицията ли да му викаме вече? Щом е с европейски средства може, ама станели дума за национални - не дава.

    БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти!
  41. 41 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3562 Неутрално

    До коментар [#29] от "Judjuk":въпросът е че този трафик трябва да се извади от дефилето - има решение за строителството на цялата магистрала което го казва изрично!
    —цитат от коментар 35 на dun


    Правилното решение е цялата магистрала да мине по баира. Организацията на строителството е сложна, трудна и скъпа работа и веднъж направена да се ползва и за двете платна. Но те казват, че ще спестят пари, ако едното мине през дефилето. Нищо няма да спестят, само ще го съсипят. Дефилето трябва да стане място за отдих, а пътят - резерва.

  42. 42 Профил на buljubei
    buljubei
    Рейтинг: 509 Неутрално

    До коментар [#40] от "tsyrvulan":
    скаш да ми кажеш че някой е стопирал Бойка Банкянска през всичките години на управленията си да не харчи бюджетни пари за строежа на магистралата? Ходи се гръмни.
    ................
    Да ти кажа, тамън бях решил да се гръмна и ..
    нещо се зачетох пак в статията.
    И глей кво пише там - вашите червено-зелните -избиващи на теменужено - събирали подписи да не се строи магистрала.
    И си викам аз - на теб ли уйче да вярвам или на международни организации?

    И реших,
    да не е на тебе.
    Сори!

  43. 43 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3562 Неутрално

    По евтино ще ни е, ако преместим дифелето.
    —цитат от коментар 1 на 2011


    То е много подходящо да се завири. Но не става, щото и ж п линията оттук минава.Правилното решение е да се остави както си е, двете платна на магистралата /или по-добре скоростни шосета/ да минават по баира, а съществуващото шосе да е резерва. Туй днеска го пиша за трети път, а съм го писал досега поне 30 пъти и се надявам някой да го е прочел.

  44. 44 Профил на K.
    K.
    Рейтинг: 381 Неутрално

    А като си помисля, че в Оперативна програма Транспорт още от миналия програмен период имаше пари за цялата магистрала Струма барабар с дългия тунел.

    Обаче нали шампанско на Куршевел... И сега тече пропаганда как едното платно трябва да остане в дефилето, а който се обажда срещу това - хейт и спам

    K.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK