Екоминистърът иска държавите, които забраняват дизелите, да ограничат износа им

Екоминистърът иска държавите, които забраняват дизелите, да ограничат износа им

© Георги Кожухаров



Министърът на екологията Нено Димов търси съюзници сред своите колеги в ЕС за въвеждане на регламент на европейско ниво, който да задължи държавите, въвеждащи забрани за движение на дизелови автомобили, да не позволяват най-замърсяващите от тях да бъдат изнесени към други страни. Пред БНТ той обяви, че подобни забрани изкривяват пазара и е редно, който го предизвиква, да защити останалите.


България също ще опита да се защити от регистрацията на излизащи извън еконормите автомобили, като завиши критериите при техническите прегледи, припомни Димов. Той каза още, че се търси вариант МВР да стане бенефициент по оперативна програма "Околна среда" и със средства от нея да се купуват газ анализатори за проверка на пътя на превозните средства.


Екотаксата за стари коли ще скочи драстично


В отговор на въпрос министърът посочи, че се обмисля и промяна в екотаксата при регистрацията на автомобил, като за електромобилите такава няма да има, а за хибридите ще е по-ниска от тази за останалите коли. За автомобилите до 5 години размерът на екотаксата ще се запази, а за по-старите щяла да скочи драстично.




В момента за лек автомобил до пет години екотаксата е 190 лева, а ако той е произведен преди повече от пет години 275 лева.


По отношение на замърсяването на въздуха от битовото отопление Нено Димов посочи, че амбицията е още за следващия отоплителен сезон да има изисквания към съдържанието на сяра и пепел в брикетите и въглищата. Според него въвеждането на такива стандарти е лесната част, но по-труден ще е контролът.


Промяната на съзнанието била най-важна


До 2020 година държавата има намерение да въведе и изисквания към отоплителните уреди, използващи твърдо гориво, така че да имат по-голям коефициент на полезно действия. "Всяка от тези мерки ще даде ефект, комбинацията ще даде още по-голям", обобщи Нено Димов.


Той обаче допълни, че мерките, взимани от централната и местната власт, не могат да помогнат толкова, колкото самосъзнанието. Като пример той посочи паркирането в зелените площи, което генерира кал и прах, изсичането на дървета, хвърлянето на боклуци и т.н.


София е по-зелена и с по-чист въздух


Нено Димов посочи, че в момента България е в процес на промяна, като резултати се постигат, "но не така бързо, както ни се иска". Въздухът, който дишаме в София, е по-чист, отколкото преди шест години. София е доста по-зелена. Има прираст на гората, примерно в Пирин", завърши оптимистично екоминистърът.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (109)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  2. 2 Профил на maxwell
    maxwell
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Щото в България всеки си внася каквото и както си поиска. Вместо да се затегне контролът тук Нено пак иска някой друг да свърши нашата работа.

  3. 3 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 427 Неутрално

    На бат Нено явно са му доста малки топките, щом настоява други хора да му вършат неговата работа.

  4. 4 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2059 Неутрално

    Така нареченият "министър" да помисли/ако маже/ за Нашата защитна екологична политика, а не за износа на други страни!

  5. 5 Профил на 12345
    12345
    Рейтинг: 490 Неутрално

    Много разумно, да не повярваш че български министър мисли за националния интерес!

    Защото това е лицемерието на западните политици - клекват пред местните зелено-левичарски рекетьори, но и за да угодят на автомобилните производители искат да има износ. А че този износ може да замърсява чужд въздух, не им пука.

  6. 6 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1407 Неутрално

    Правилнооо:):):):)
    Германците като ще ни ограничават да не караме техните стари дизели, да си ги пратят на шрота, а не да ни ги продават на нас.

    Жената е покана за щастие
  7. 7 Профил на iliyapopov
    iliyapopov
    Рейтинг: 499 Неутрално

    Скоро имаше публикувано английско изследване, че говедата отглеждани за месо предизвикват отделяне на азотни окиси в пъти повече от дизелите. Не знам колко е вярно, но знам, че големите камиони, които са обикновено дизелови, замърсяват много повече от колите. А съвременните дизелови коли имат сериозни защитни системи, струващи милиони на купувачите.

  8. 8 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10215 Неутрално

    Пак някой друг да му свърши работата..

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  9. 9 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1078 Неутрално

    А камионите на газ ли ще минават или на ток?

  10. 10 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1078 Неутрално

    Правилнооо:):):):)Германците като ще ни ограничават да не караме техните стари дизели, да си ги пратят на шрота, а не да ни ги продават на нас.
    —цитат от коментар 6 на -7


    Те насила ли ти ги продават?

  11. 11 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3688 Неутрално

    Нено, Нено, не можеш да им нареждаш на немците. Що не забраниш вноса в България, че тука едни другаре да ни отърват от тебе?

  12. 12 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1371 Весело

    Този съвсем изтрещя..
    "Пред БНТ той обяви, че подобни забрани изкривяват пазара и е редно, който го предизвиква, да защити останалите."
    Какъв пазар е подгонил "екологичния" ни министър? Та в България средната възраст на автомобила е над 20 години. Днешните дизели са с пъти по-екологични от двадесетгодишните таратайки из българските пътища. Дизелът по дефиниция е по-екологичен, поне от гледна точка на количествата парников СО2. На 100 км. дизелът произвежда два пъти по-малко въглероден диоксид от бензиновия двигател.
    Димов, защитете местния пазар на труда, та доходите да растат на пазарен принцип... Белким средния български роб да може да си позволи поне петгодишен таралясник.
    Упссс...
    Вече изкривихме пазара, трудовия. Това - по логиката на преквалифицирания десебар-демократ. Ще внасяме безпрепятствено всякаква екологична сган, без ограничения, за целите на местните робовладелци, но ще забраняваме дизела... :)
    Сладури.

    Ecrasez l’infâme
  13. 13 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3943 Неутрално

    Министър, дето не иска да знае кой точно ще експлотира Банско следващите години се засилил да дава акъл на други държави каква да бъдела тяхната политика по отношение на дизеловите им автомобили и да им изисква налагали на забрани......

  14. 14 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 484 Неутрално

    "За автомобилите до 5 години размерът на екотаксата ще се запази, а за по-старите щяла да скочи драстично."
    Най - добре е екоданъкът какъвто е в действителност /а не екотакса/ да е равен на цената на автомобила обявена в договора за покупко продажба. Също така изцяло да се забранят дизеловите автомобили, производството на дизел в рафинериите, продажбата на дизел в бензиностанциите/от акциза на който държавата си пълни бюджета/, а МОСВ да заведе дела срещу Мерцедес, БМВ, Тойота и т.н. и т. н. които ги произвеждат.
    От "десен" еколог, при това станал "обединен патриот" толкова.

  15. 15 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1986 Неутрално

    До коментар [#2] от "maxwell":

    От ЕС всеки си внася каквото си иска, разбира се. Това е един стълбовете на съюза.
    Има логика в казаното.

    Доброто е заразно
  16. 16 Профил на tahion
    tahion
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Съвсем правилна, но ужасно наивна идея. Западняците са свикнали да изнасят проблемите си в по-бедните и слаби страни. Така действат вече с десетилетия. Те ще си почистят кочината, но ла.ната ще ги изхвърлят някъде на изток, както обикновено.

  17. 17 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 800 Неутрално

    До коментар [#5] от "12345":

    Клеквали пред левичари... а ние дишаме замърсен въздух. Дали пък просто не мислят за здравето на хората?

  18. 18 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2025 Неутрално

    До коментар [#3] от "tvr18355030":

    Не е проблема в Нено, на него никакъв проблем не му е да преведе и подпише мерките срещу стари коли каквито има в Германия. Примерно че данъка на стари автомобили е 2000 евро годишно . Проблема е че целокупното народонаселение, включително 99% от този форум ще ревне до небесата и ще излезе на бунт. И тогава какво - да викнем армията да спасява Нено от агресивни притежатели на дърти бракми ?!?

  19. 19 Профил на Destino is back
    Destino is back
    Рейтинг: 0 Разстроено

    Този ми е в топ 3 най-противен министър.
    Заедно с катъра, наречен министър на туризма.

    Винаги съм си мислил, че за еко-министър трябва да се назначава човек с някакво чувство към екологията ли да го нарека, към природата ли. Човек който да вярва в делото си.

    Както всички гербери, този вярва само в парата.

  20. 20 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1312 Любопитно

    Проблемът на давещите се е в ръцете на самите давещи се.

    Мачкай климатичния чейндж!
  21. 21 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 945 Неутрално

    Както казваше неговия шеф едно време - тоя и за управител на вход няма да го изберат, той министър станал.
    Всеки ден на тая длъжност за Нено, е загуба за България.

  22. 22 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 800 Неутрално

    До коментар [#7] от "iliyapopov":

    Тези милиони вагините ги дадоха на американците за обезщетения. Че са им много чисти печките.

  23. 23 Профил на Matematiks
    Matematiks
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#6] от "-7":

    Браво , Благовеста :)

  24. 24 Профил на poet.ot.parka
    poet.ot.parka
    Рейтинг: 221 Неутрално

    "А че този износ може да замърсява чужд въздух, не им пука."

    Ми като замърсява нашия българския въздух защо ги допускаме тези автомобили?

    Не е ли работа точно на Ненчо да направи българския регламент такъв, че замърсяващи автомобили да не се допускат?

    Но виновни са лошия ЕС, чужденците, ЦРУ и Мосад.

  25. 25 Профил на poet.ot.parka
    poet.ot.parka
    Рейтинг: 221 Неутрално

    От ЕС всеки си внася каквото си иска, разбира се.
    —цитат от коментар 15 на dogwoman


    Може ли да си внеса малко канабис от Холандия?

  26. 26 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1734 Неутрално

    Нено е супер джендър, демек безполово, абе нещо като гол охл.в... Никой "началник' в таа проста дръжава не е определил Що е замърсяващ автомобил. Абе определете критериите, сложете срок за подобрение и срокове за промяна на такси, данъци и т.н. Нооо, Не. Супер джендърът иска ЕС да каже, а той само да си изтрие мазните ръчички "ми то има директива". Ако чекаме ЕС да ни свърши работата, по-добре да си стояхме в ссср, а може и в турско....

  27. 27 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 267 Неутрално

    Мамка му, толкова ли е сложно?
    Нарича се еко такса. За автомобилите с Евро стандарт под 3 - например 2000лв такса при регистрация.
    Евро 3 - примерно 1500лв, Евро 4 - 500
    за Евро 5 и 6 - няма.
    Това ще направи безсмислено покупката на стар автомобил.

  28. 28 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4665 Неутрално

    Димов, нещо за данъците на новите и стари автомобили?! Кога?! По този въпрос екоактивистите с със запушени усти, няма стимули!?

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, вследстие на което, на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  29. 29 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2577 Гневно

    Не може човек, който си изхвърла боклука от балкона и на улицата, паркира в зелените площи, сече безогледно вековни дървета да изисква от другите да имат самосъзнание да не правят всичко това.
    А проблемът с дизеловите автомобили си е наш, не на западна Европа. Както и опазването на Пирин.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  30. 30 Профил на poet.ot.parka
    poet.ot.parka
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Нещо се обърках. Ненчо иска друга страна да наложи забрана на собствения си износ???

    Примерно, Ненчо иска Франция да наложи забрана за износ на вино произведено във Франция?

  31. 31 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4665 Весело

    До коментар [#27] от "taratanki":

    Наистина е много просто, само където варианта, който си показал, е обърнат наобратно...

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, вследстие на което, на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  32. 32 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1849 Неутрално

    До коментар [#12] от "Graf":

    Само дето за здравето въглеродния диоксид не е пряко вреден. Парников газ е.

    Докато дизела дефинитивно изпуска повече прахови частици и азотни окиси. Чак при евро 6 нещата са горе долу в норми, ако производителя не скатава нещо.

  33. 33 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2577 Гневно

    До коментар [#5] от "12345":

    Много разумно, да не повярваш че български министър мисли за националния интерес!Защото това е лицемерието на западните политици - клекват пред местните зелено-левичарски рекетьори, но и за да угодят на автомобилните производители искат да има износ. А че този износ може да замърсява чужд въздух, не им пука.
    —цитат от коментар 5 на 12345

    Бихте ли ми обяснили как се подпомагат западните автомобилопроизводители с продажба на стари автомобили от източноевропейци.
    Грижата за чистотата на въздуха в България е преди всичко задължение на България.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  34. 34 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1159 Неутрално

    До коментар [#32] от "niakoi_si":

    Ти като ги пишеш тези глупости вярваш ли си или какво?

  35. 35 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1849 Неутрално

    До коментар [#16] от "tahion":

    Идеята е наивна и глупава и като цяло още при изказването си - неработеща.

    Ако Димов толкова се е загрижил за прииждащите дизели, просто да забрани ВНОСА на по стари от евро 5(6), примерно.

    Ама Димов е силен на приказките, не на действията.

  36. 36 Профил на Big Muzzy
    Big Muzzy
    Рейтинг: 1466 Неутрално

    Ако заменим сегашните дизели които са попътищата ни с тези които се канят да изнесат, положението тук драстично ще се подобри.

  37. 37 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1849 Неутрално

    До коментар [#15] от "dogwoman":

    Но никоя евронорма не ти пречи да забраниш на национално ниво първа регистрация на автомобил над 5 години. Пък те нека си ги внасят.

  38. 38 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3632 Неутрално

    До коментар [#1] от "dun":

    Ама, само Нено ли е дебил...? Нещо, за правителството и началника на правителството...? :)

    Бивш tww09306483.
  39. 39 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1849 Неутрално

    До коментар [#7] от "iliyapopov":

    Всъщност не си прав. Съвременните камиони и автобуси (не таралясниците от БГ пътищата), са доста чисти. Но системите струват много пари и са икономически неизгодни за влагане в нормални автомобили. Влагат се но в премиум марки дизели (основно немски). Затова и франсетата се отказват поетапно от производството на дизелови автомобили, защото тяхната сила беше в евтиния сегмент, а там няма кой да плати за екологичността.

  40. 40 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 961 Неутрално

    На бат Нено явно са му доста малки топките, щом настоява други хора да му вършат неговата работа.
    —цитат от коментар 3 на tvr18355030


    И пряко защитава 'вносителите 'на отделните марки 'нови ' коли.Те обикновенно са минали ''сериозни'' тестове и се продават `чисти като моимини сълзици.
    Много плоско това математиче. Е то и математиката му ще да не била силната му страст.
    ДиСи дистрикт ...хаха :-0 му нашепват верните дела и най-вече думи,а той е просто един аватар.

  41. 41 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3632 Неутрално

    До коментар [#6] от "-7":

    Ама, те германците, насила ли ни ги продават старите си коли...? И германците ли ни пишат калпавите закони? Германци ли ни пускат счупените коли през фиктивни ГТП?
    Или искаш да попиташ, кой ни оцапа гащите с кафяво отзад...?! :)

    Бивш tww09306483.
  42. 42 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2025 Неутрално

    До коментар [#19] от "Destino is back":

    Винаги съм се впечатлявал как умнокрасивите жълтовапетници можете да плюете без грам да се информирате. Освен че има съответното образование, цялата кариера на Нено е минала в екологичен мениджмънт. Отделно, Нено е дисидент и е протестирал преди 10 ноевмри срещу замърсяването на Русе. А тогава протеста си беше доста опасна дейност - бой и затвор се случваха доста лесно.

  43. 43 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 2791 Неутрално

    Правилнооо:):):):)Германците като ще ни ограничават да не караме техните стари дизели, да си ги пратят на шрота, а не да ни ги продават на нас.
    —цитат от коментар 6 на -7



    А кой те бие с прът по ушите да ги купуваш ? Винги други са ни виновни !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  44. 44 Профил на dim5717
    dim5717
    Рейтинг: 240 Неутрално

    До коментар [#21] от "dorn":

    Тъп, по-тъп, най-тъп и накрая "министър" Нено Димов!

  45. 45 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2025 Неутрално

    До коментар [#27] от "taratanki":

    Чудесна идея, ако я сложим на референдум според вас подкрепящите я дали ще бъдат повече от 1%, точно колкото е прогресивната, западно ориентирана градска интелигенция ?. И дали пък няма да е крайно недемократично да наложим със сила такива решения без голяма част от хората да са убедение в справедливостта им.

  46. 46 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 2791 Неутрално

    А камионите на газ ли ще минават или на ток?
    —цитат от коментар 9 на galapagas



    Тежкотоварните камиони и автобусите са дизелаци и замърсяват околната среда, много повече от леките автомобили, но по този въпрос се мълчи, защото тези камиони са на бизнесмени и никой не смее да ги спре, или ограничи !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  47. 47 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 539 Неутрално

    дизела от петрола къде ще се складира

  48. 48 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 647 Неутрално

    я какви гений е събрал ГЕРБ :)

    Birds of a feather flock together.
  49. 49 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1045 Неутрално

    Нено, главо чугунена, ти що не забраниш вноса на дизели, като си толкова загрижен????

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  50. 50 Профил на Paris Hilton
    Paris Hilton
    Рейтинг: 283 Гневно

    А не е ли по-логично да се ограничи вноса им, особено на старите, неотговарящи на никакви стандарти? Този счупи тъпомера!!!

  51. 51 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 562 Неутрално

    Този верва ли си:
    "Въздухът, който дишаме в София, е по-чист, отколкото преди шест години.". Не защото си свършил нещо, а защото спря Кремиковци.
    "...още за следващия отоплителен сезон да има изисквания към съдържанието на сяра и пепел в брикетите и въглищата...". Само серен двуокис ли се отделя, а финни прахови, а СО, СО2 и т.н. А с дървата какво правим?
    КПД на котлите, а на кюмбетата...?

  52. 52 Профил на Мондиана
    Мондиана
    Рейтинг: 1869 Неутрално

    Ха! Този ме нокаутира. Хем смешно, хем цинично. Държавите да забраняват износа, защото има нещастници, които търсят да купят най-евтиното. Ами Нено, дай своя принос нещастниците да станат по-малко бедни, за да купуват по-качествени стоки.
    И още нещо: като чуя "Европа ще ни натресе сега дизеловите си боклуци" направо пощурявам. Като че ли Европа ни държи бедни и ни набутва насила боклука си.

  53. 53 Профил на astra_explorer
    astra_explorer
    Рейтинг: 314 Неутрално

    [quote#40:"!D !калпав е новия вид Дневник!"][/quote]

    И #КОЙ внася тези автомобили, че и спечели огромна поръчка за продажба на неизползваеми автомобили за родната милиция? Като жокер мога да добавя, че няма нито един работен ден на разботното си място и живее в Дубай за наша сметка! ;)

  54. 54 Профил на 06210311
    06210311
    Рейтинг: 545 Весело

    Това изказване на Нено е за "Предозиране"

  55. 55 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 699 Неутрално

    До коментар [#19] от "Destino is back":Винаги съм се впечатлявал как умнокрасивите жълтовапетници можете да плюете без грам да се информирате. Освен че има съответното образование, цялата кариера на Нено е минала в екологичен мениджмънт. Отделно, Нено е дисидент и е протестирал преди 10 ноевмри срещу замърсяването на Русе. А тогава протеста си беше доста опасна дейност - бой и затвор се случваха доста лесно.
    —цитат от коментар 42 на m17


    Така е, но писачите тук, които са наследници на партийци и ченгета, не го знаят. Те са по-компетентни за околната среда от човек, защитил докторска дисертация. В правителството на Костов беше главен секретар на МОСВ и заместник-министър на околната среда и водите. Значи тогава е бил компетентен, а сега не е.
    И още нещо за всезнайковците - употребявани коли в Германия се продават след като са напълно ремонтирани и са минали TÜV. А на този тест изискванията са в пъти по-високи от нашите т.н. "технически прегледи". 90% от бензиновите таралясници на 20 години няма да го минат.

  56. 56
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  57. 57
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  58. 58 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1616 Неутрално

    Този "министър" що се прави на улав и малоумен? Ти си министър, ти определяш правилата в БГ!!!! Я вкарай и регистрирай 10 г кола в Австрия, Турция..... не може, забранено е по техните закони!!!! Забраняваш вноса и регистрацията на 10 г дизелаци и въпроса е решен! Що се прави на олигофрен?

    Русия- проказата на планетата Земя.
  59. 59 Профил на kdesen
    kdesen
    Рейтинг: 319 Неутрално
  60. 60
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  61. 61
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  62. 62 Профил на tedif
    tedif
    Рейтинг: 1241 Весело

    До коментар [#55] от "aralambi":

    Прав сте,прав сте,ама ненов е типичен пример за приказката* Никога не е късно да станеш за резил*.Впрочем,там,в Русе,протестираха и много от изявили се после като *червени шамани* люде.Да им изброявам ли имената?*По делата им ще ги съдим* - нали така беше казано.

  63. 63
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  64. 64
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  65. 65 Профил на Другарката Михайловна
    Другарката Михайловна
    Рейтинг: 742 Неутрално

    Да, и тези държави веднага ще послушат какво им казва нашият министЕр.

    Алооуу... гледайте да вършите неща, които са във вашите компетенции, а не да казвате на другите те какво да правят!

    Във форумите на Икономедиа е пълно с хленчещи конформисти. В много голям процент от случаите изразите, ЗАПОЧВАЩИ с: "Аз мисля..."; "Аз считам..."; "По мое мнение..."; "Според мен.." - ЗАВЪРШВАТ с някакви чутовни глупости, резултат от "мисловния" процес.
  66. 66 Профил на the_axel
    the_axel
    Рейтинг: 297 Неутрално

    Тежките камиони са дизелови и такива ще си останат , защото са по - икономични и това има значение за предназначението им – да превозват товари с по-малко разходи на километър ! От друга страна те се движат извън населени места и замърсяването с прахови частици не е такъв проблем , като в градовете . И разбира се ,както се спомена от други , дизеловото гориво трябва да се изразходва по някакъв начин , не можем да го пренебрегнем , докато ползваме нефта като енергиен източник !

  67. 67 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 961 Неутрално

    До коментар [#19] от "Destino is back":Винаги съм се впечатлявал как умнокрасивите жълтовапетници можете да плюете без грам да се информирате. Освен че има съответното образование, цялата кариера на Нено е минала в екологичен мениджмънт. Отделно, Нено е дисидент и е протестирал преди 10 ноевмри срещу замърсяването на Русе. А тогава протеста си беше доста опасна дейност - бой и затвор се случваха доста лесно.
    —цитат от коментар 42 на m17


    ХА добър опит да му измиете очите ,такава ли е заръката на библиотекарския.
    Момчето въобще не е рискувало ,внедрено е било и сега вече когато се видя ,че няма как го използват за парцал,но това му е последната роля.после доволно ще се "пенсионира'' на синекурна длъжност,най-вероятно като 'ДИПЛОМАТ" и така...

  68. 68 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1744 Весело

    брей, яки мозъчни протуберанси днес... кво става тука е, нещо пак Меркурият ли, що ли

  69. 69 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1744 Весело

    Забраняваш вноса и регистрацията на 10 г дизелаци и въпроса е решен!
    —цитат от коментар 58 на chichka


    абе ма*та му на въпроса, то и бездруго сички ше омрем в третата световна

  70. 70
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  71. 71
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  72. 72 Профил на tahion
    tahion
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Абсолютно смешно е някой да си мисли, че можем да забраним вноса на стари коли. Албанците го направиха, но не са в ЕС. Германия и Франция ще ни бият такъв як шут ако опитаме нещо такова, че свят ще ни се завие.

  73. 73
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  74. 74 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 599 Неутрално

    А не е ли по-логично България да до ограничи като вдигне данъците?

  75. 75 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1431 Неутрално

    Аз не съм чул да идват тук германци да си продават колите.
    Знам за българи, ходещи в Германия да купуват евтини стари коли.
    Иначе не разбирам този вой срещу дизеловите автомобили.
    Като ще вием срещу дизела, нека забраним тогава и камионите, и влаковете, и корабите, всички вървящи на дизел.
    Нека забраним ТЕЦ-овете, които тровят цели области с каквото се сетите.

    Един 10 годишен дизелов автомобил не замърсява повече от един 20-годишен бензинов.
    Да не говорим, че ако е от висок клас и не са му изтръгнати ДПФ, катализатор и ЕГР, замърсява по-малко и от чисто нова бензинова неуДачия или Лада (с двигател от 80-те).
    Аман от политици-лобисти!

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  76. 76 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1431 Неутрално

    Абсолютно смешно е някой да си мисли, че можем да забраним вноса на стари коли. Албанците го направиха, но не са в ЕС. Германия и Франция ще ни бият такъв як шут ако опитаме нещо такова, че свят ще ни се завие.
    —цитат от коментар 72 на tahion


    В Румъния проблемът е решен по подобен на предложения начин (не, че го одобрявам).
    Еко-таксата на автомобил без евро4 е хиляди левове. Затова масово карат с български номера там.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  77. 77
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  78. 78
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  79. 79 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1407 Неутрално

    До коментар [#41] от "tww09306483":

    Аз нямам нищо против нищо.
    Един германец миналата година ми се скара, че те в германия трилитровите дизели ги изхвърляли от употреба, а ние тука в България ги караме. И аз го питах - ми вие като ги махате, защо не ги давате директно за скраб, а ги пускате за продажба? Тук не е забранено, ние си ги търкаляме.

    Жената е покана за щастие
  80. 80 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1371 Неутрално

    До коментар [#32] от "niakoi_si":


    До коментар [#12] от "Graf":Само дето за здравето въглеродния диоксид не е пряко вреден. Парников газ е.Докато дизела дефинитивно изпуска повече прахови частици и азотни окиси. Чак при евро 6 нещата са горе долу в норми, ако производителя не скатава нещо.
    —цитат от коментар 32 на niakoi_si


    Автомобилите с изправни катализатори и нормална бутално-цилиндрова група не пускат повече прахови частици(недогорял в горивния цикъл въглерод). Единственият истински проблем са азотните оксиди, но те са проблем на турбираните дизели. И на турбираните бензинови двигатели обаче проблемът е същия.

    Ecrasez l’infâme
  81. 81
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  82. 82 Профил на amh21579466
    amh21579466
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Употребяваните дизели от Европа си идват в що-годе приличен технически вид, дори и да са на много километри, но Ганьо докопа ли се до тях се почва рязане на филтри, селски чип-тунинги, каране с корабна нафта, разбъзикване пред блока и т.н. Да не говорим, че Ганьо настъпва 1.9 дизел със 130 коня все едно се е качил в спортно Порше или Лотус.

    Истината е в строг технически контрол, тогава 80% от сегашните бангии или ще се поддържат както трябва, или ще изчезнат.

  83. 83 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2071 Неутрално

    Герберастката страхливост придобива отчайващо жалки размери.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  84. 84 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1119 Неутрално

    ама какви са тея игри на дребно - направо да пратят немски държавници и администрация, че на тея тукашните от далавери и обслужване на цеко не им остава време за други проблеми!

  85. 85 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Не мога да разбера напълно как още търпим този нещастливец и шефовете му...

    Хора, не позволявайте да ни вдигат данъците под никаква форма. Днес потърпевша ще е една група от нас, но утре ще ви ударят и вас. Такси и данъци може да се измислят и за притежаване на колелета и за дишане на въздух. Не си давайте свободата на някакви мошенници, които искат да харчат нашите пари за техните схеми.

  86. 86 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5491 Неутрално

    До коментар [#74] от "bpcorp":

    кои данъци ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  87. 87 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5491 Неутрално

    До коментар [#80] от "Graf":

    кажи и за качеството на горивата как влияе.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  88. 88 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2577 Неутрално

    До коментар [#42] от "m17":
    И в какво се състои плюването? Нено Димов предполагам е толкова добър мениджър, колкото е екологичен. Навремето имаше "инжинери" (синове на партийни толупи или "активни борци"), които ако знаеха каква им е квалификацията, нямаше да ходят на лекар. Такъв е и Нено Димов. Директор на водопад. Ако трябва наистина да ръководи и да носи отговорност или да се пребори в конкурс за подобна длъжност, ще е вечно безработен. Сега с удовлствие робува и слугинства и поради това е министър.
    А за онзи прословут протест срещу обгазяването на Русе почвам да си мисля, че е организиран от БКП. Като гледам какви боклуци се оказаха най-крещящите участници в него.

    Декларирам, че не съм нито умен, нито красив. Жълтопаветник не знам какво означава, но предполагам, че и такъв не съм.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  89. 89 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1383 Неутрално

    До коментар [#16] от "tahion":

    Ако екоминистъра има смелостта да забрани влизането на дизели в София и другите по-големи градове, много бързо и при нас ще се изчистят боклуците. Само че се иска да си мъж а не да припяваш другите да ти вършат работата, щото да го направиш ти не е популярно сред масите.

  90. 90 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 736 Неутрално

    Мамка му, толкова ли е сложно? Нарича се еко такса. За автомобилите с Евро стандарт под 3 - например 2000лв такса при регистрация.Евро 3 - примерно 1500лв, Евро 4 - 500за Евро 5 и 6 - няма.Това ще направи безсмислено покупката на стар автомобил.
    —цитат от коментар 27 на taratanki


    За нов внос - да. Но и сега имаме 4 милиона баракуди, които пушат по пътищата. Сега като му се счупи на някой Голфа Тройка, си купува Голф Четворка. Ако му сложиш 2000 лева еко-такса, просто ще закърпи Голфа Тройка и ще продължи да го търкаля.
    Така че това не е ефективно решение. Ефективното би било годишния данък да се вдигне, така че всяка година да те удря по джоба ако замърсяваш. Естествено обаче, подобна мярка няма да се съведе, щото нали да не сърдим електората, хората бедни...

  91. 91 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1849 Неутрално

    И ко праим с автобусите? А камионите?

  92. 92 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1849 Неутрално

    До коментар [#16] от "tahion":Ако екоминистъра има смелостта да забрани влизането на дизели в София и другите по-големи градове, много бързо и при нас ще се изчистят боклуците. Само че се иска да си мъж а не да припяваш другите да ти вършат работата, щото да го направиш ти не е популярно сред масите.
    —цитат от коментар 89 на Ashiata Shiemash


    И ко праим с автобусите? А камионите?

  93. 93 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2025 Неутрално

    До коментар [#67] от "!D !калпав е новия вид Дневник!":

    Интертесно, като беше министър при Костов не беше "внедрен" и беше супер специалист. Сега при Борисов се оказа че не струва ?

  94. 94 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1849 Неутрално

    До коментар [#90] от "Камен":

    Това което предлагаш също е неефективно. Защото българина в момента масово купува автомобили с Евро 4,5,6. След това понеже катализатора/ДПФ филтъра са консуматив, а колата като правило идва на много километри отвън - се налага да ги смени. Ама те струват по 2000лв. И той взима флекса и решава проблема.

    И така имаш автомобил, който е Евро 4,5,6, който обаче дими като автомобил отпреди Евро сертификацията. Пък ти си облагай с данъци....

    Отделно, че една 30 годишна Жигулка на пропан бутан, е по-екологична от едно БМВ с Евро 6 и демонтиран ДПФ/катализатор.

    Истината е в читав ГТП - пушиш на газ анализатора - няма лепенка. Като те спрат без лепенка, няма книжка, а колата на трупчета. Така поне правят в нормалните държави.

  95. 95 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2577 Неутрално

    До коментар [#93] от "m17":
    Когато Костов управляваше, за този никой не знаеше. Поразиите в Пирин почват от тогавшния министър СРЕЩУ околната среда леля Дочка Манева.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  96. 96 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 562 Неутрално

    До коментар [#90] от "Камен":
    До коментар [#27] от "taratanki":
    Такви такси и данъци ви тресат.
    Защо не предложете да се сложи данък и екотакса на кюмбетата, които горят дърва и кюмюр. Също и на говедата, които отделят дневно по 300 литра метан. На тях може и да изисквате и по един катализатор да им сложите.

  97. 97 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2025 Неутрално

    До коментар [#95] от "Gopeто":

    Е да бе, Нено и беше заместник и дясна ръка. Беше и шеф на агенцията по околна среда по едно време.

  98. 98 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2577 Неутрално

    До коментар [#97] от "m17":
    Сигурно и той е помогнал в съсипията на Пирин, след като е бил дясна ръка. И преди и сега все същия отпадък е.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  99. 99 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 736 Неутрално

    До коментар [#96] от "Софианец2":

    За кюмбетата съм много ЗА, само че те не се регистрират в общината или в КАТ така че как ще се събира данъка или еко-таксата? Нямам против да ходят по кварталите да гледат кой му пуши комина, и глоба с констативен прокотол (защото в тях не могат да влязат без прокурор).

    А до колегата "някой си" - ако се минава един път в годината на преглед, Бай Ганьо сигурно ще намери начин, я с рушвети, я с наливане на временни добавки... ако обаче по документи колата ти е Евро 1/2/3, хич няма какво да чакаш прегледа - слагай му един данък 500 лева на година и готово.
    Приходите от този данък обаче трябва да се използват за градски транспорт, велоалеи, и т.н. - а не да потънат в общата каца, както вероятно ще стане.

  100. 100 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8548 Неутрално

    А ние защо не ограничим вноса?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK