Задължителната каска за колоездачи да отпадне, настояват от "Велоеволюция"

Задължителната каска за колоездачи да отпадне, настояват от "Велоеволюция"

© Красимир Юскеселиев



Изискването за задължителни каска и светлоотразителна жилетка да отпадне от новия проект за закон за движение по пътищата. Това е едно от редица искания за корекции, за които настояват от сдружение "Велоеволюция" в тяхно становище по проекта, поместил правилата и изискванията за велосипедисти. На 20 април 2018 г. МВР публикува три проектозакона, които да заместят действащия Закон за движение по пътищата.


Според сдружението, което от години консултира общинските съветници и работните групи в Столичната община, както и от МВР за по-добра градска инфраструктура, включваща и велосипеден транспорт, предложените нововъведения очевидно не са част от цялостна визия за подкрепа на велосипеден транспорт в населените места, нито за велосипеден спорт и туризъм.


Те определят новостите, свързани с велосипедите, в закона като "хаотични, непълни и неясни, не са подкрепени с аргументи и не съответстват по никакъв начин на европейска и световна практика".




Заради всички допуснати пропуски и липса на мотиви и аргументи към проектозакона


"Велоеволюция" настоява той да бъде оттеглен


и преработен, като в работните групи бъдат включени представители на велосипедни организации.


Според тях в проектозакона не са поставени определени високи цели за постигане на безопасност и подобряване на пътното движение въобще,а подходът към велосипедистите е по-скоро рестриктивен. "Нововъведенията с нищо не биха допринесли за развитие на велосипедния транспорт, спорт и туризъм, каквото е необходимо за постигане на по-добро здраве, по-качествена среда за живот и по-чиста околна среда за всички ни", смятат от "Велоеволюция".


Фалшива грижа и бягане от отговорност


В становището си "Велоеволюция" акцентират на новозалегнало задължение велосипедистите да носят каски и жилетки. От сдружението считат, че подобна "униформа винаги, по всяко време и във всякакви условия" не е достатъчна защита от злополуки. Те обясняват, че такова законово задължение е доказано неефективно от опита на други страни и тези задължения се премахват.


Подобно универсално правило не съществува в никоя страна по света, изтъкват от сдружението.


"Ползата от индивидуалната употреба на тези защитни средства е несъмнена и не я отричаме. Смятаме, че най-добрата защита е познаването и спазването на ясни правила за движение. Употребата на каски и светлоотразителни жилетки и елементи може и трябва да бъде активно насърчавана, но не и законово налагана", подчертават от сдружението.


Според информация на "Велоеволюция" Европейската федерация на велосипедистите (European Cyclists Federation, ECF) е отправила в дадения срок официална препоръка към МВР против изискването за задължителни каски и жилетки в проектозакона.


Основният съвет на европейската федерация към българските власти е вниманието да бъде насочвано към подходящо отделяне на велосипедното движение от автомобилното, както и към ефективни мерки за намаляване и спазване на скоростта на движение в населените места. (Обосновани препоръки с изследвания, доказващи неефективността на законови задължения за носене на каски и жилетки от велосипедисти, са публикувани на интернет сайта на федерацията.)


Други пропуски според каращите колела


Сред основните пропуски в проекта за закон, на които наблягат от сдружението, са:


липсата на дефиниции за велосипедна инфраструктура – проектозаконът не различава велосипедна алея от велосипедна лента, двупосочна от еднопосочна велоалея


– правилата за поведение на велосипедисти при конкретни ситуации продължават да не са изяснени. Оставено е, както досега, общини и проектанти да тълкуват каква е правилната организация на движение при кръстовища с различни типове велоинфраструктура. "Вече сме потърпевши от недомислени велоалеи и законът трябва да коригира това", напомнят от организацията


– пропуснато е наказание за водачи, които не осигуряват предимство на велосипедист на велосипедна пътека


– пропуснати са конкретни глоби за паркиране, престой или движение на автомобил по велосипедни пътеки, велоалеи и велоленти, макар тези действия да са забранени в проектозакона.

Коментари (69)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1735 Неутрално

    В интерес на истината, май само в Германия съм виждал поголовно да ползват каски. Жилетки - не.

    Иначе навсякъде другаде където съм бил е пожелателно.

  2. 2 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 1074 Неутрално

    До коментар [#1] от "niakoi_si":

    В Скандинавието се кара задължително с жилетка и каска

  3. 3 Профил на chinaski
    chinaski
    Рейтинг: 1317 Неутрално

    То си е за тях!Масово колоездачите минават на червено, сякаш не са част от пътното движение и мислещи се за неуязвими, а в същото време искат да ги пазят автомобилистите!

  4. 4 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 2281 Неутрално

    Абсолютно "Фалшива грижа и бягане от отговорност". Още един повод мюлюционерите да се правят на важни и да глобяват. Чудя се дали е свързано с участието на доста от велосипедистите в протести и граждански инициативи.

  5. 5 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1847 Неутрално

    Абе стига с тия глупости бе, целия закон променихте.
    Та дистанция 60-70 метра в извънградско, та отнемане на книжка за неплатени глоби, та точките всяка година ги променяте, хайде стига.

  6. 6 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 1861 Весело

    Те тия мрънкащите, на които и автомобили и пешеходци и въобще целият свят им пречи и без това масово не спазват това изискване. Нищо че много плачат как другите не спазвали нещо друго...

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  7. 7 Профил на NicK
    NicK
    Рейтинг: 482 Неутрално

    Каската според мен, би трябвало да е поне препоръчителна, ако не и задължителна, жилетката не - достатъчно е да са задължителни светлоотразителите на велосипедите и фар, за всеки който иска да кара по тъмно. С останалите искания и коментари на велоеволюция съм напълно съгласен!

    Да разкараме статуквото - ГЕРБ, АБВ, ДПС, БСП, ПФ, за да остане държава в България!
  8. 8 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4098 Неутрално

    Трябва да си завършен автоталибан, за да искаш ззадължителна каска за колело. За съжаление, страната се управлява точно от такива.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  9. 9 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2759 Неутрално

    Какво пречи жилетката, та дори и каската. Да не говорим, че велосипедистите си живеят в един собствен свят, в който всички други им пречат.

  10. 10 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 1573 Весело

    Още малко и задължителна застраховка злополука ще въведат :)))

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  11. 11 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 927 Неутрално

    Чудно как още не са предложили каска и жилетка и за пешеходците. Така ще се виждат по-добре, когато пресичат на пешеходна пътека. Ако някой ги помете, каската все нещо ще помогне. Държавата се управлява от прости милиционери.

  12. 12 Профил на Г.Е.М.
    Г.Е.М.
    Рейтинг: 1157 Любопитно

    Да бе, нали оправиха всичко друго в тая държава, та сега каски и жилетки трябвали задължително... Задължително - друг път, не слагам, ако не искам!

    Препоръчвам на дупетатите да си наложат носенето на каски, защото в най-скоро време може и да им притрябват наистина...

  13. 13 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1366 Гневно

    Аз предлагам велосипедисите да носят по едно звънче (или чан, по избор) , та да ги чуват по-добре пешеходците, че може да бутнат някой. Смятам, че тресчотката на велосипеда не е достатъчно чуваема и затова трябва да се инсталира допълнителна звукова сигнализация, за да се предотвратят инциденти.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  14. 14 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1366 Гневно

    До коментар [#8] от "Darth Plagueis":

    Еми ако всеки почне да кара колело, кой ще купува таратайки, винетки и бензин, та да пълни хазната с акцизи и ДДС??
    Всичко е точно!

    Апокалипсисът апокалиптичен
  15. 15 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 927 Неутрално

    То си е за тях!Масово колоездачите минават на червено, сякаш не са част от пътното движение и мислещи се за неуязвими, а в същото време искат да ги пазят автомобилистите!
    —цитат от коментар 3 на chinaski


    Днес случайно минах около НДК.
    По велоалеите паркирани автомобили, разтоварващи стока баничарки, пешеходци, които спокойно си вървят върху алеята (а тя с една купчина означения), даже майка с количка на велоалея на платното разминах. На никой не звънях, само натискаш спирачката,... просто знам как стоят нещата в милата ни родина.

  16. 16 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1048 Неутрално

    В Плевен кметът открадна 8км велоалеи, очертавайки ги с водоразтворими бои.
    За него някаква санкция? Поне 5лв?
    Казва се Георг Спартански.

  17. 17 Профил на Г.Е.М.
    Г.Е.М.
    Рейтинг: 1157 Разстроено

    До коментар [#15] от "Индиана":

    А аз колега живея в района и всеки Божи ден се сблъсквам с това, по няколко пъти. И също не звъня, защото знам, че ще изям боя от някой, някой ден. Та ние по правило сме си дебили като нация и вече претръпнах с тая мисъл. Иначе много се възхищаваме на западняците как било при тях, колко било изрядно организирано всичко и т.н. Ама стане ли въпрос за нашата си територия, сакън, освен автоталибан, друг не понасят да си... Жалка история...

  18. 18 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1278 Неутрално

    направи милиционера законодател, пък му гледай сеира.

    учудвам се как не са се опитали да ни задължат да носим пожарогасител и аптечка, щото на чичо му шурея бил видял веднъж по тАлАвизора горящ велосипед, примерно.

    ти му кажеш "липсват реформи като съдебна система, образователна, административна, дори законова!", а то фане та изплеска някакво безумно задължение като горецитираното.

  19. 19 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4098 Неутрално

    До коментар [#16] от "yavooor":

    Аматьор.. в София Фандъка и Баце са го задминали с неколко обиколки.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  20. 20 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1689 Неутрално

    Каски, жилетки и издържан изпит върху закона за движение по пътищата! Като са участници в движението заедно с автомобилите и мотоциклетите, ще спазват същите правила. Като не искат, да си карат колелетата по поляните.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  21. 21 Профил на Dark Avenger: който не ме харесва, не е БЪЛГАРИН !
    Dark Avenger: който не ме харесва, не е БЪЛГАРИН !
    Рейтинг: 496 Неутрално

    До коментар [#15] от "Индиана":

    виж тук дойЧовците как решават проблема:

    http://www.spiegel.de/sptv/spiegeltv/spiegel-tv-reportage-ueber-fahrradpolizei-koeln-a-1097554.html

    а нашите милиционери искат само на коли да се возят !

    Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber bei dem Universum bin ich mir noch nicht ganz sicher. Albert Einstein
  22. 22 Профил на Sir Humphrey
    Sir Humphrey
    Рейтинг: 595 Неутрално

    За каските им не ми дреме, ако щат да си получават комоцио при падане.
    Ама жилетката трябва да се въведе, че иначе трудно се забелязват след смрачаване.

  23. 23 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1366 Гневно

    До коментар [#22] от "Sir Humphrey":

    За смрачаване има задължителни фар и стоп. Няма нужда да се въвеждат нови безсмислени закони, трябва просто да се спазват вече приетите.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  24. 24 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 1923 Весело

    В следващите промени да се предвиди и миньорска лампа на каската която да свети непрекъснато за да се виждат от другите участници в движението!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  25. 25 Профил на Чоко и Боко
    Чоко и Боко
    Рейтинг: 492 Неутрално

    Аз лично карам колело през по-топлите сезони до работа. Иначе плащам застраховките и данъци на две коли. АКо това не отпадне и ме задължат директно оставям колелото и ще си карам колите. Маршрута ми е много удобен с колело (90% алеи), но ще се лиша. Ползвам защитно облекло и стоп.

    Левски до Каравелов: Дочувам, че сте решили да докарате миризливият казашки бутуш в Булгурско? Ако туй е тъй то аз с моите кунки ще ви отрежа чепките.“
  26. 26 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3856 Неутрално

    До коментар [#15] от "Индиана":

    И аз така правя, най-вече защото уважавам пешеходците дори когато са на велоалея. В крайна сметка всички сме такива в даден момент. Вярвам, че постепенно и у нас ще се изгради култура на движение както е на Запад, но е нужно време. Не става от днес за утре.

    Цензурата не е страшна. Страшна е автоцензурата и манипулацията. (моя мисъл) | Най-лесно се управлява беден и прост народ. (управленски принцип у нас в годините на прехода, а може би и от по-рано)
  27. 27 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1689 Неутрално

    Все по европейски искате да живеете, но някак по Ганьовски.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  28. 28 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    АКо това не отпадне и ме задължат директно оставям колелото и ще си карам колите.
    —цитат от коментар 25 на Чоко и Боко


    Ами нали това е целта! А поздрави.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  29. 29 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#27] от "quatro_4x3":

    В Холандия се карат най-много колела на глава от населението в света и няма каски и жилетки. Те ганьовци ли са?

    Апокалипсисът апокалиптичен
  30. 30 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1689 Неутрално

    В следващите промени да се предвиди и миньорска лампа на каската която да свети непрекъснато за да се виждат от другите участници в движението!
    —цитат от коментар 24 на Julian Mall


    В Лондон сами си слагат такива с мигаща светлина на каската и колелото, отпред и отзад, за да ги виждан, за собствената им безопасност. Но хората са умни, а не тъпанари, които не могат да вдянат кое е за тяхно добро. И в България ще започнат да го правят, но след 50 - 100 години, когато им уврат празните кратуни.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  31. 31 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 872 Весело

    А бе аз карам редовно колело. Използвам го като транспорт от дома до офиса. На ден минавам по 24 километра. Винаги съм каска и светлоотразителна жилетка, ама изобщо не съм спокоен....Имам и звънец и всякакви светлини.
    Просто София е град с враждебна окръжаваща среда.....Нито да си велосипедист, нито да си пешеходец, нито да си шофьор....
    За последният четвърт век градът беше съсипан тотално от прилив на провинциалисти и "инвеститори"....

  32. 32 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1689 Неутрално

    До коментар [#27] от "quatro_4x3":В Холандия се карат най-много колела на глава от населението в света и няма каски и жилетки. Те ганьовци ли са?
    —цитат от коментар 29 на БМЗ


    В Лондон си карат с каски, жилетки и светлини и не са ганьовци. В Холандия не съм бил, но съм убеден, че и там е така, защото също не са ганьовци. Имам в предвид градовете с интензивно движение, а не някое село. Не ти вярвам, защото няма да ти е сефте да лъжеш.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  33. 33 Профил на tedif
    tedif
    Рейтинг: 807 Любопитно

    В Пловдив масово карат *по тритуара*.Защо бре,говеда?

  34. 34 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9873 Неутрално

    Жълтото елече е добре, но каската ... да си ги ползват младите ако искат или е задължително.

  35. 35 Профил на korc
    korc
    Рейтинг: 2200 Неутрално

    Статистиката от посрадали велосипедисти може да хвърли светлина за каските.

  36. 36 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#32] от "quatro_4x3":

    За лъженето ще се направя, че не съм го прочел, но да ти е за последно. А ето какво разказва един англичанин за карането не колело в Холандия.

    https://www.youtube.com/watch?v=zq28fU2AuMU

    Апокалипсисът апокалиптичен
  37. 37 Профил на Г.Е.М.
    Г.Е.М.
    Рейтинг: 1157 Любопитно

    До коментар [#33] от "tedif":

    Защото ги е страх да карат по пътя, че там пък е касапница. Да не говорим за липсата на велоалеи, а ако ги има, са пълна недомислица - не можеш да стигнеш от т. А до точка Б, без да стигнеш до някое безумно кръстовище, през което минаване няма. Ама ще е така дотогава, докато не задължат цялата общинска администрация по големите градове да яхнат велосипедите и да покарат по алеите, които са сътворили...

  38. 38 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8546 Неутрално

    И защо, те често спасяват живот, особено каските.

  39. 39 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1268 Неутрално

    До коментар [#2] от "ЙЕИ":

    Аз живея в скандинавието.Твърдението Ви е невярно!

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  40. 40 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1268 Неутрално

    До коментар [#32] от "quatro_4x3":

    В Холандия и Фландреия/Белгия/светлините не са задължителни през светлата част.По тъмно ако те хванат да караш без светлини,свалят те от велосипеда.Каските и жилетките не са задължителни.Та във Фландрия имам доста "велосипедни" километри.По тъмно винаги с фар и задна светлина.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  41. 41 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1268 Неутрално

    Фландрия,разбира се.Грешка при писането.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  42. 42 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 394 Неутрално

    Миналата година едно момче на 25 години почина след падене от велосипед,когато се спускал по планински път.Ако имаше каска още щеше да е жив.

  43. 43 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 750 Неутрално

    До коментар [#2] от "ЙЕИ":

    ади ве? сигурен ли си?

  44. 44 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 394 Неутрално

    До коментар [#15] от "Индиана":А аз колега живея в района и всеки Божи ден се сблъсквам с това, по няколко пъти. И също не звъня, защото знам, че ще изям боя от някой, някой ден. Та ние по правило сме си дебили като нация и вече претръпнах с тая мисъл. Иначе много се възхищаваме на западняците как било при тях, колко било изрядно организирано всичко и т.н. Ама стане ли въпрос за нашата си територия, сакън, освен автоталибан, друг не понасят да си... Жалка история...
    —цитат от коментар 17 на Г.Е.М.


    А защо не посочиш и другата страна?Аз често разхождам децата си в един парк и там велосипедисти карат с някаква безумна скорост при условие,че е пълно с деца.Един беше ударил моя позната и й счупил крака.Ако такъв удари дете направо ще го убие.А най-жалкото е,че в този парк има колодрум,ама идиотите не карат там,а обикалят по алеите,където се разхождат хора.Поне да карат бавно,а те все едно са на състезание.

  45. 45 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1268 Неутрално

    До коментар [#42] от "Мусаши":

    Това няма как да се знае.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  46. 46 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 750 Неутрално

    В холандия ако караш с каска (и не е маунтин байк в планината или не си въобразяваш че си на ту де франс) краля ти взема гражданстовото.
    Сега сериозно, никой не забранява на никой да си облича каквито си иска жилетки и да си слага каска, ако ще и кашишка да е, просто не го правете задължително, ако искам ще слагам, ако не искам няма!

  47. 47 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 394 Неутрално

    До коментар [#42] от "Мусаши":Това няма как да се знае.
    —цитат от коментар 45 на sandman


    Кое не се знае?

  48. 48 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1165 Неутрално

    Ама стане ли въпрос за нашата си територия, сакън, освен автоталибан, друг не понасят да си... Жалка история...
    —цитат от коментар 17 на Г.Е.М.


    Стига с това разделение, както има автоталибани, така има и велоталибани, че и пешеходци-талибани. Нещата не опират до превозно средство, а до манталитет.

  49. 49 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1767 Неутрално

    Трябва да си завършен автоталибан, за да искаш ззадължителна каска за колело. За съжаление, страната се управлява точно от такива.
    —цитат от коментар 8 на Darth Plagueis


    Абсолютно! В Холандия преди години са се опитали да приемат подобна дивотия и населението буквално се е вдигнало на бунт. Там по велоалеите движат и скутерчета и тях също ги карат без каски.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  50. 50 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 797 Неутрално

    Задължителна каска в старни от ЕС за всички възрасти: Финл., Малта, Испания.
    Задължителна каска в старни от ЕС за деца и пдрастващи до 12-16 год: А, Чех, Литва, Хърв,Слов, Словак, Швеция.
    В Австралия и Н. Зеландия и У. Африка - задължителна.
    САЩ - 38 щата - задължителна , за деца до 16 год във всички щати.
    Това е списъка на глобите за велосипедистите в Швейцария: https://www.bussgeldkataloge.eu/fahrrad-schweiz.html

  51. 51 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2974 Неутрално

    Цялата мара втасала, сега и велосипедистите с каска :)

  52. 52 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1268 Неутрално

    До коментар [#47] от "Мусаши":

    Дали щеше да е бил жив.
    "Formula 1 legend Michael Schumacher hit his head while skiing in the French Alps resort of Meribel on December 29 2013. He was wearing a helmet when the accident happened just off piste,"
    Носенето на каска НЕ Е гаранция срещу фатален изход.Има много изследвания по темата в специализирани медицински издания.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  53. 53 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 797 Неутрално

    До коментар [#49] от "Viva la Evolution": Това не са скутерчета, а Mofa - моторизиран велосипед с двигател до 50ссм( моторче с педали ) и изисква лиценз. В Холандия е разрешено да се движеш с Mofa по велос. алеи без каска при скорост до 25км/ч. Иначе по улиците каската е задължителна и за возещият се. Скоростта им е ограничена до 50км/ч. Глобата е солидна и започва от 130Е. Някои младежи слагат чипове на двигателя за по висока мощност и скорост и затова ченгетата често правят контроли.

  54. 54 Профил на tedif
    tedif
    Рейтинг: 807 Неутрално

    До коментар [#37] от "Г.Е.М.":

    Като ги е страх да карат по *пътното платно*,да се организират пред общината на протест за ОЩЕ велоалеи!Тротоарът е за пешеходци,сър,не за Фелосипедисти,които карат като за световно!Ако такова говедо връхлети върху детенце и го потроши,а после аз потроша говедото - кой е виновен?И тъй като аз съм Велосипедист мога категорично да Ви кажа - мястото ми е НЕ на тротоара!И го спазвам.

  55. 55 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 394 Неутрално

    До коментар [#47] от "Мусаши":Дали щеше да е бил жив."Formula 1 legend Michael Schumacher hit his head while skiing in the French Alps resort of Meribel on December 29 2013. He was wearing a helmet when the accident happened just off piste,"Носенето на каска НЕ Е гаранция срещу фатален изход.Има много изследвания по темата в специализирани медицински издания.
    —цитат от коментар 52 на sandman


    И слагането на предпазни колани в автомобил не е гаранция,ама са задължитерни.Ти ако паднеш на главата си как предпочиташ да е -с каска или без каска?
    А Шумахер е имал камера на каската,която не е била добре закрепена.

  56. 56 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 797 Неутрално

    До коментар [#52] от "sandman": Мой, Шумахер пада върху изкл. остра гранитна скала и ако не е била каската е щял да загине на место. Каската е щяла да го спаси, ако монтираната върху нея екшънкамера не я е разцепила. Заради адвокатите му са проведени всякакви симулации и следствени експерименти. Все пак става дума са наследство от почти 1мил. евра. Ако имаш нещо в главата е хубаво да го пазиш, а ако нямаш нищо м/у ушите е все едно, карай както ти дойде.

  57. 57 Профил на Г.Е.М.
    Г.Е.М.
    Рейтинг: 1157 Любопитно

    До коментар [#44] от "Мусаши":

    Коя страна да посоча? Точно на същия тротоар се разхождам с 3 годишния си син, пеш, всеки ден. И от малък го уча как е правилно да се движиш по тротоар, който е маркиран с велоалея, на която междувпрочем не й е там мястото. Синът ми се научи за нула време къде може да ходи и къде не, а големите "говеда" и от двата пола, с телефоните - не. Извинявайте, ама няма защо да се извинявам за несъобразителността на хората, които определено са на нож с велосипедистите, а не на общината, която сътворява безумия...

  58. 58 Профил на bibi6ik
    bibi6ik
    Рейтинг: 8 Любопитно

    [/quote]


    [quote#17:"Г.Е.М."]До коментар [#15] от "Индиана":А аз колега живея в района и всеки Божи ден се сблъсквам с това, по няколко пъти. И също не звъня, защото знам, че ще изям боя от някой, някой ден. Та ние по правило сме си дебили като нация и вече претръпнах с тая мисъл. Иначе много се възхищаваме на западняците как било при тях, колко било изрядно организирано всичко и т.н. Ама стане ли въпрос за нашата си територия, сакън, освен автоталибан, друг не понасят да си... Жалка история...
    —цитат от коментар 15 на Индиана


    И аз минавам много често от там, а и не само. С колелото. Звъня на пешеходци и други, които са на велоалеята отдалеч, намалявам скоростта, усмихвам се и посочвам правилният им път. Винаги се извиняват и се преструктурират, с усмивка. Извинявам се и аз, с усмивка. Жена съм, спретната и модерна на колелото си, позитивна. Така ми и отговарят! Много хора дори не знаят какво значи велоалея, ние велосипедистите с усмивка можем да ги научим!

  59. 59 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1268 Неутрално

    До коментар [#56] от "Гарван":

    Добре де,трябва ли аз да ви търся линкове към мспециализирани медицински издания или,ще минем на аргументация "мой-твой" и пр.глупости.Чета Ви постовете с интерес и затова Ви отговарям,травмите в лицевата част,понякога "омекотяват'' удара.Така защитават мозъка от претоварване.Всеки случай е различен.Зависи от много променливи.Специално Шумахер наистина е имал малшанс,зашото при неговата физика/много здрави мускули и сухожилия на врата,нормално за всеки ф1 пилот/,е трябвало да не се нарани сериозно,но...Нетрениран човек,при силен удар може да му се прекъсне гръбначния мозък в областта на врата .И да е с каска,пак няма да оцелее.Изобщо въпрос на шанс.Понякога хора са си отивали просто от претоварване/смачкване/на мозъка в черепа,макар и черепа да е здрав/във здрав шлем/.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  60. 60
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  61. 61 Профил на unp44546507
    unp44546507
    Рейтинг: 319 Неутрално

    До коментар [#32] от "quatro_4x3":

    Ганьо, може ли да си толкова неук и ограничен. Не ми давай Лондон за пример по отношение на вело култура и популярен начин на пътуване. Холандия, Фландрия, Дания и прочие страни. И става въпрос за големите градове, а не села.

  62. 62 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 797 Весело

    До коментар [#59] от "sandman": Добре де, само щот си Мой човек: https://www.zukunft-mobilitaet.net/116906/analyse/wirksamkeit-radhelm-studie-thompson-rivara-kritik/
    факти, стат. данни + филмче.

  63. 63 Профил на buljubei
    buljubei
    Рейтинг: 315 Неутрално

    До коментар [#23] от "БМЗ":
    За смрачаване има задължителни фар и стоп. Няма нужда да се въвеждат нови безсмислени закони, трябва просто да се спазват вече приетите.
    ..................
    Има ама не се виждат, ако си между автомобилите. И ако внезапно ми изскочиш, как ще се спра , бе талибане смотан?
    Аман от недоклатеняци!
    Всички други са им длъжни за всичко, а за едни жилетки и каски оревават орталъка.
    Ай сиктир!

  64. 64 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 974 Неутрално

    До коментар [#2] от "ЙЕИ":

    Къде? Айде посмали малко!

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  65. 65 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 974 Неутрално

    До коментар [#25] от "Чоко и Боко":

    Застраховката и данъкът на мпс в Швеция може да се “паркира” за период избран от собственика. Много лесно и практично, същевремено иникономично. През периода в който мос- то не е в движение, данъкът и застраховката се отчисляват.
    Заявлението се подава по телефона или през ап към смартфона.
    Та кога не ползваш автомобил за период от няколко седмици или месеци, това е много удобно.

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  66. 66 Профил на t_tzanev
    t_tzanev
    Рейтинг: 1053 Неутрално

    До коментар [#11] от "Индиана":

    Абсолютно съм съгласен, особено ако в помитащите бъдат включени и мрънкащите велосипедисти.

  67. 67 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 394 Неутрално

    До коментар [#44] от "Мусаши":Коя страна да посоча? Точно на същия тротоар се разхождам с 3 годишния си син, пеш, всеки ден. И от малък го уча как е правилно да се движиш по тротоар, който е маркиран с велоалея, на която междувпрочем не й е там мястото. Синът ми се научи за нула време къде може да ходи и къде не, а големите "говеда" и от двата пола, с телефоните - не. Извинявайте, ама няма защо да се извинявам за несъобразителността на хората, които определено са на нож с велосипедистите, а не на общината, която сътворява безумия...
    —цитат от коментар 57 на Г.Е.М.


    Изобщо не говоря за София,нито пък за велоалеи,а за парк.В който се разхождат деца.И велосипедисти карат с безумни скорости по алеите,въпреки че в парка има колодрум.И всеки може спокойно да кара там.Но не го ползват,а застрашават живота и здравето на децата.

  68. 68 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1192 Неутрално

    До коментар [#52] от "sandman":

    Четете си Вашите медицински издания и следвайте съветите им но не правете евтина агитация за неща, чиято стойност е доказана от живота. Каска и наколенки за велосипедистите, особено за децата, - да, колани за водачите на МПС и в бусовете -да.

  69. 69 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 553 Неутрално

    И в коя хипотеза движещ се с 50км/ч автомобил е длъжен да дава предимство на велосипед с 15-45 км/ч летящ по тротоара? Нито може да го очква, нито да види, нито да реагира.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK