ЮНЕСКО промени решението си за Пирин и смекчи тона за екооценката

ЮНЕСКО промени решението си за Пирин и смекчи тона за екооценката

© Надежда Чипева, Капитал



Комитетът по световното наследство на ЮНЕСКО гласува редактирано решение за Национален парк Пирин, в което отпадат важни препоръки и искания на комитета към правителството от първоначалния проект за решение, а именно кабинетът да не прилага спорните изменения в настоящия план за управление на Пирин от декември 2017 г., докато не бъде направена пълна екологична оценка на проекта за новия план (корекциите в решението на ЮНЕСКО с нанесени в червено върху първоначалния проект и могат да бъдат намерени тук). Става дума за поправките, гласувани от Министерския съвет (МС) между коледните и новогодишните празници, които предизвикаха гражданско недоволство и протести, както и сериозни притеснения от презастрояване на парка.


Днешното решение вече е коригирано и смекчено на дипломатична препоръка правителството "да се въздържа" от прилагането на тези поправки преди да бъде направена екологична оценка на плана.


България изпрати за тазгодишното заседание на комитета в Бахрейн делегация от шест представителя на кабинета, начело с вицепремиера Валери Симеонов, която е лобирала за преразглеждането и промените в проекторешението за Пирин, с което да отпадане най-важната констатация - че планът за управление на парка трябва да мине през пълна екологична оценка.


Кои държави предложиха преразглеждане на казуса




В момента България не е член на комитета, в който на ротационен принцип участват около 20 държави. Затова и други държави са инициирали отваряне на решението, както и въпросните поправки, за да може то да бъде коригирано в рамките на днешната сесия. Страните, поискали промяна на текста за Пирин, са Азербайджан, Буркина Фасо, Куба, Босна и Херцеговина, Зимбабве, Китай, Танзания, Бразилия, Тунис, Кувейт и Ангола.


ЮНЕСКО: Спазвайте законите и решенията на съда


В гласувания вариант ЮНЕСКО изисква от държавата да изчака и да се съобрази с окончателното решение на Върховния административен съд. Сегашното решение на съда изисква пълна екологична оценка на новия план за управление на парка, но се обжалва от министъра на екологията Нено Димов. Във финално гласувания текст е премахната заявката, че "комитетът потвърждава решението на съда" .


Отпаднал е и коментарът, че ЮНЕСКО "изразява загриженост", че гласуваните изменения в сегашния план залагат увеличаване на ски инфраструктура в буферната зона. Вместо това се отбелязва, че това "не се забранява" и се добавя, че комитетът изисква гаранции от държавата, че това "развитие няма да повлияе на универсалната стойност на обекта.


В проекта си за решение от международната организация изразяваха директна загриженост и наблягаха на нуждата от екологична оценка за новия план, подкрепяна от решението на Върховния административен съд в тази посока и настояваха за конкретизиране на документа, както и на начина на използване на водите от планината с водохващания – само за питейни нужди, а не за изкуствен сняг.


Екокоалицията: Правителството е решено да сече в Пирин


Днешното решение на Комитета по световното наследство на ЮНЕСКО показва, че българското правителство е твърдо решено да допусне застрояване на Пирин и сечи на вековните му гори. Така коментират събитието от коалиция "За да остане природа в България".


По думите им залогът е голям щом българското правителство си е позволило "политическа игра на много високо дипломатическо ниво със страни извън Европейския съюз" .


Кабинетът: Искането за екооценка блокира развитието на региона


Според съобщение, разпространено от правителствената пресслужба, предложените от българска страна текстове са били гласувани с пълен консенсус от държавите-членки на Комитета днес.


Според кабинета, призивите в първия вариант на решение на ЮНЕСКО да не се изпълнява решението на Министерски съвет и изискването на комитета България да извърши екoлогична оценка на новия план за управление,


"не се изисква от европейското и българско законодателство


и би блокирало развитието на региона за десетилетия напред". В рамките на три дни българската делегация е провела редица срещи с Международния съюз за защита на природата и делегациите на всички останали държави-членки на Комитета, разказват от пресслужбата на МС и уточняват, че накрая те са гласували с единодушие предложените редакции, обясняват от пресцентъра на МС.


В своето изказване вицепремиерът Валери Симеонов е поканил представителите на Комитета да посетят град Банско и националния парк. Той е представил "целенасочената политика на българската държава за баланс между опазване на околната среда и развитие на туризма," посочват от МС.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (95)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 1_april
    1_april
    Рейтинг: 1493 Весело

    С оглед това гласуване в Унеско, Цеко Минев дава безплатни дневни лифтови карти идната зима за Цялата Пирин планина на заинтересованите скиори от Буркина Фасо, Куба, Зимбабве, Танзания, Тунис и Ангола.
    А за АнГолките , дава даже две.....

  2. 2 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 7285 Неутрално

    Томата загуби бая пари! И ДеБъ-също!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  3. 3 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1027 Весело

    пак са ги отсвирили разхождащите се до орлов мост.
    За кой ли път
    Очаквам декларация за корупцията в Юнеско

  4. 4 Профил на Александър
    Александър
    Рейтинг: 124 Неутрално

    Преди да наскачате всички мразещи природата в България, обърнете внимание, че Юнеско все пак е гласувал, че ТРЯБВА да се спази решението на съда - екологична оценка

  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  6. 6 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4043 Весело

    До коментар [#3] от "001":

    Е, то корупция в Юнеско не е тайна че има, както и при разни протестиращи лица...

  7. 7 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1538 Весело

    Не знам по чие "предложение" е гласуването
    —цитат от коментар 5 на dogwoman


    кво пак не знаеш е ухапаната... хората линк са ти сложили, отделно че ви пуснах обсъждането лайф

    на, да ги научиш:

    Angola, Azerbaijan, Bosnia and Herzegovina, Brazil, Burkina Faso, China, Cuba, Kuwait, Tunisia, United Republic of Tanzania, Zimbabwe

  8. 8 Профил на dogwoman
    dogwoman
    Рейтинг: 2085 Весело

    До коментар [#7] от "extraCACA":

    На и ти да ги научиш, щот си все много умен. Австралийците говореха последни по поправките.
    Angola, Australia, Azerbaijan, Bahrain, Bosnia and Herzegovina, Brazil, Burkina Faso, China, Cuba, Guatemala, Hungary, Indonesia, Kuwait, Kyrgyzstan, Norway, Saint Kitts and Nevis, Spain, Tunisia, Uganda, United Republic of Tanzania, Zimbabwe.

    Доброто е заразно
  9. 9 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1697 Неутрално

    Айде и Юнеско вече ще е враг на Тутраканската селищна система. На умно красивата секта де.

    Първо намразиха ЕНП, че припозна ГЕРБ и неглижира тях, после намразиха ЕС, щото не иска да спре фондовете на Баце, после намразиха Меркел и Папата, щото галят Баце по главата... мъка умно-красива...

  10. 10 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2631 Весело

    Цитат:" Държавите, поискали промяна на проекторешение за Пирин, са Азербайджан, Буркина Фасо, Куба, Босна и Херцеговина, Зимбабве, Китай, Танзания, Бразилия, Тунис, Кувейт и Ангола. "

    "Елитните", в опазването на екологията, държави!
    Ангелкова да заминава да рекламира зимния туризъм, особено в африканските страни!
    Или поне поедно селфи да си направи, за спомен! Да не чака Симеонов да свърши цялата работа! ;)

  11. 11 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1375 Неутрално

    Имало е сеири покрай седянката - https://bit.ly/2KxyN3C

  12. 12 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1538 Неутрално

    До коментар [#8] от "dogwoman":

    мдам, говориха :)... и какво казаха - "Доло Тома Белев" вервам?

    къв е тоя списък, що лъжеш пак

  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  14. 14 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1561 Неутрално

    Бокова направи Юнеско излишно.

  15. 15 Профил на dogwoman
    dogwoman
    Рейтинг: 2085 Весело

    Имало е сеири покрай седянката - https://bit.ly/2KxyN3C
    —цитат от коментар 11 на dosetliv


    Нямаше никакви сеири, ако се изключи "уърлд херитидж комиТЕТ" (това Симеонов, Господ знае защо говорейки на английски, сигурно нямат преводач в кабинката) и кахърната госпожа от Зелените, която с умрял тон съобщи, че така щели да бъдат разочаровани десетки хиляди хора, които при минусови температури протестирали в 50 града в България и чужбина.
    После чух как говори английски една от председателстващите сесията и прецених, че Симеонов е истински полиглот и кеймбриджски възпитаник.

    Доброто е заразно
  16. 16 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 1688 Неутрално

    Умнокрасивите нали даваха за пример правотата си, че юнеско ги подкрепяла , е сега и юнеско ги предаде....

  17. 17 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 1688 Неутрално

    Валерката отиде и ги обеди , затова и Тома Белев пуска фалшиви новини за Валери Симеонов. А умнокрасивите нямат ни най малка представа , че юнеско единствено, което могат да направят е да го махнат от един измислен списък.

  18. 18 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1538 Неутрално

    До коментар [#13] от "dogwoman":

    трудно ми е да схвана тезата ти, наистина :) предвид че самата буферна зона беше изключена от територията на парка отново и именно по настояване на правителството през 2010 г.?

    поради необратими увреждания, пишеше в онова решение

  19. 19
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  20. 20 Профил на dogwoman
    dogwoman
    Рейтинг: 2085 Весело

    До коментар [#13] от "dogwoman":трудно ми е да схвана тезата ти, наистина :)
    —цитат от коментар 18 на extraCACA


    Съжалявам, повече не мога да помогна.
    Всъщност мога - изцяло в тона на Тома Белев мога да се изцепя, че НП Пирин е приет в списъка на Юнеско през 1983 година от смешни държавици като Алжир, Кипър, Гвинея, Йордания, Ливан, Либия, Шри Ланка и Турция.
    А за останалите от тогавашния състав на комитета (Франция, ФРГ, Италия, Норвегия, Швейцария) просто да си замълча, щото съм много умна и умея да манипулирам.

    Доброто е заразно
  21. 21 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1538 Неутрално

    и понеже гербавата агитка не е оттук, да припомним 2010-та... пък после ще ни обясните надълго и нашироко, за какво точно "настоява" Юнеско с днешното си решение

    "...
    Комитетът за световното наследство към ЮНЕСКО даде последен шанс на България да докаже, че може да опази Пирин, като изрази своето разочарование: „Изключителното световно значение на обекта беше нееднократно и значително повлияно от развитието на ски съоръжения и ски писти до степен, при която обектът може да бъде разглеждан за включване в Списъка на световното наследство под заплаха. Всяко по-нататъшно развитие на ски съоръжения или ски писти е критично важна заплаха за изключителното световно значение на обекта”.

    С това решение ЮНЕСКО за първи път прие, че строителството на ски зона Банско сериозно е увредило световното природно наследство на Пирин, което неправителствените организации години наред се опитват да докажат чрез съдебни дела и сигнали до компетентните органи. Решението сочи, че изграждането на ски-зоната е осъществено в нарушение на одобрените планове и нарушенията трябва да бъдат преустановени чрез възстановяване и залесяване на незаконно унищожените площи. Заради това, че не отговарят вече на критериите на конвенцията за световното наследство, ски зоните Банско и Добринище са изключени от обекта на световното природно наследство и са получили статут на буферни зони.

    Решението на ЮНЕСКО включва изискване към България да няма по-нататъшно развитие на ски съоръжения както в самия обект, така и в буферните му зони. Всяко ново сторителство ще доведе до включване на Национален парк Пирин в списъка на световното наследство в опасност. Държавата трябва да осигури опазването – финансово, кадрово и чрез спиране на новото строителство, което да залегне и в следващия План за управление на Национален парк Пирин от 2013 до 2022 г...."


    https://dariknews.bg/regioni/blagoevgrad/yunesko-postavi-ultimatum-na-bylgariq-za-opazvaneto-na-np-pirin-575980

  22. 22 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2932 Неутрално

    Това е някъв асбурд :)

    Държавите, поискали промяна на проекторешение за Пирин, са Азербайджан, Буркина Фасо, Куба, Босна и Херцеговина, Зимбабве, Китай, Танзания, Бразилия, Тунис, Кувейт и Ангола.

    Бюрократи от тея държави да решават какво да се прави в Българска планина без дори да я знаят къде се намира на картата. :)

  23. 23 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1484 Неутрално

    Помооощ, няма да се трае, къде са ми антифоните, че утре зелените талибани ще ни проглушат! И обезателно ще обжалват решението на ЮНЕСКО пред Общото събрание на ООН, пред Марсианския съд, а ако не ги уважат ще обжалват и пред Бог!
    Всички на Орлов мост, веднага!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  24. 24 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3367 Любопитно

    и сега трябва да правим преоценка на проекта

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  25. 25 Профил на dogwoman
    dogwoman
    Рейтинг: 2085 Неутрално

    Това е някъв асбурд :)Държавите, поискали промяна на проекторешение за Пирин, са Азербайджан, Буркина Фасо, Куба, Босна и Херцеговина, Зимбабве, Китай, Танзания, Бразилия, Тунис, Кувейт и Ангола.Бюрократи от тея държави да решават какво да се прави в Българска планина без дори да я знаят къде се намира на картата. :)
    —цитат от коментар 22 на realguru


    Никакъв абсурд не е. В същата сесия Унгария е предложила решение, касаещо обект в Етиопия, а Бразилия - за обект в Узбекистан.

    Доброто е заразно
  26. 26 Профил на Stanislaw
    Stanislaw
    Рейтинг: 214 Неутрално

    Кметът на Симитли влиза в ЮНЕСКО Обекти световно наследство.

  27. 27 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1538 Неутрално

    не мога да помогна
    —цитат от коментар 20 на dogwoman


    разбира се че не... по отношение на Пирин Герб са тотална щета от самото си идване на власт

  28. 28 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4319 Любопитно

    Томата загуби бая пари! И ДеБъ-също!
    —цитат от коментар 2 на lz2


    Парите ли са ви главния критерий тук бе сметкаджии долни!?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  29. 29 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2932 Неутрално

    Никакъв абсурд не е. В същата сесия Унгария е предложила решение, касаещо обект в Етиопия, а Бразилия - за обект в Узбекистан.
    —цитат от коментар 25 на dogwoman


    Това показва колко е абсурдна цялата организация наречена ЮНЕСКО. :)

  30. 30 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2162 Неутрално

    Държавите, поискали промяна на проекторешение за Пирин, са Азербайджан, Буркина Фасо, Куба, Босна и Херцеговина, Зимбабве, Китай, Танзания, Бразилия, Тунис, Кувейт и Ангола.

    Съюз на основата на ценности

  31. 31 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 1211 Неутрално

    Айде и Юнеско вече ще е враг на Тутраканската селищна система. На умно красивата секта де.Първо намразиха ЕНП, че припозна ГЕРБ и неглижира тях, после намразиха ЕС, щото не иска да спре фондовете на Баце, после намразиха Меркел и Папата, щото галят Баце по главата... мъка умно-красива...
    —цитат от коментар 9 на niakoi_si


    Хахахха...много свеж коментар. Предлагам да спрем да коментираме подобни материали. Като и воплите на 3%-ви за оставка на правителството.
    Нищо лично, ни дали Прокопиев не се усеща как остава без почва под краката?

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  32. 32 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2559 Любопитно

    До коментар [#4] от "Александър":


    Преди да наскачате всички мразещи природата в България, обърнете внимание, че Юнеско все пак е гласувал, че ТРЯБВА да се спази решението на съда - екологична оценка
    —цитат от коментар 4 на Александър


    Да, но не на целия План !

    """".... В съгласие страните от Комитета гласуваха, че частичното изменение на Плана няма нужда от Екологична оценка (ЕО) – такава е необходима за устройствения план, в който ще се предвиди втората кабина. ....""""

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  33. 33 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1538 Любопитно

    така и не разбрах, какви са поводите за радост според жгерб?

  34. 34 Профил на dogwoman
    dogwoman
    Рейтинг: 2085 Неутрално

    [quote#29:"realguru"][/quote]

    Странни разсъждения. Че тя затова е световна организация, участват много държави. Ако Унгария иска да си вкарва разни обекти в свой си списък, както и да ги вади оттам, никой не я спира.

    Доброто е заразно
  35. 35 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 913 Неутрално

    И ко стана сега - зилиените еуглени пак се оказаха зад борда.. Никой не ги бръсне за слива вече.
    Затова и 2% са ви много..

  36. 36 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 913 Неутрално

    Юнеско са подкупени.. лично от Бойко .. ХАХАХАХАХХА Дал им е половин остров ХАХАХАХА

  37. 37 Профил на dogwoman
    dogwoman
    Рейтинг: 2085 Неутрално

    Преди да наскачате всички мразещи природата в България, обърнете внимание, че Юнеско все пак е гласувал, че ТРЯБВА да се спази решението на съда - екологична оценка
    —цитат от коментар 4 на Александър


    В Пирин съм всяко лято, с две изключения, от ... вече не помня кога, и го обожавам.
    Така че преди да обявиш всички обичащи природата за "зелени", с етикет, даден от разни Белевци, ти пък отново помисли.

    Доброто е заразно
  38. 38 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1561 Неутрално

    След Пирина се очертава втори фронт на 'патреотете' срещу 'зелените' на задаващите се избори: педофилията. Добре известен факт е, че основна точка в програмата на германските 'зелени' през 80-те години е легализирането на педофилията.

    'Зелени' срещу 'Патреоте' - основна интрига на изборите. И двете псевдопартии направиха така, че да се гнуся хем когато чуя за екология, хем когато видя да се развява български флаг от някоя тераса или кола. И в двата случая става дума за едни хитри сметкаджии и тарикати. За съжаление, все още има балъци, дето им се хващат.

  39. 39 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4319 Неутрално

    До коментар [#34] от "dogwoman":
    Нещо за самата Пирин няма ли да напишеш?
    За вековните и гори, за това, че цялата екосистема там, животни и растения е уникална и я няма никъде.
    За това как интересчиите в ГЕРБ и ужпатриотите смятат да запазят тези незаменими ценности?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  40. 40 Профил на falkoneti
    falkoneti
    Рейтинг: 1273 Неутрално

    До коментар [#17] от "Иван К.":

    „Обеди ги”

  41. 41 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2631 Весело

    "Притури се планината,
    та затрупа два овчеря....
    Колко "офчеря" има за затрупване?! Като начало тия от НС+Правителство!
    Освен ако не са обявени за "Световно" наследство с "гласовете на Глумча, Търнак и Тъбадъпкьово и да са под закрилата на св. Цеко и влкм мин. Ангелкова и Ненов!

  42. 42 Профил на dogwoman
    dogwoman
    Рейтинг: 2085 Неутрално

    До коментар [#34] от "dogwoman": Нещо за самата Пирин няма ли да напишеш? За вековните и гори, за това, че цялата екосистема там, животни и растения е уникална и я няма никъде. За това как интересчиите в ГЕРБ и ужпатриотите смятат да запазят тези незаменими ценности?
    —цитат от коментар 39 на Храбър


    Аз написах достатъчно. Обожавам Пирин. Там се чувствам жива и у дома. Какво повече желаеш?

    Доброто е заразно
  43. 43 Профил на dogwoman
    dogwoman
    Рейтинг: 2085 Неутрално

    До коментар [#34] от "dogwoman": Нещо за самата Пирин няма ли да напишеш? За вековните и гори, за това, че цялата екосистема там, животни и растения е уникална и я няма никъде. За това как интересчиите в ГЕРБ и ужпатриотите смятат да запазят тези незаменими ценности?
    —цитат от коментар 39 на Храбър


    Освен това Пирин е "самият", не самата. Мъжко име на мъжка планина.

    Доброто е заразно
  44. 44
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  45. 45 Профил на Antonio
    Antonio
    Рейтинг: 36 Неутрално

    Плашещо е количеството на дебили които оправдават нарушениятa и престъпленията в държавата, само за да оправдаят негативните си чувства към еко-организациите или отделни личности набедени в корупция. Нито еко-организациите, нито правителство (което и да е), нито който и да е друг, е по-важен от начина по който се управлява българската земя, особено когато става въпрос за паркове, резервати и защитени зони.
    Всеки един занимаващ се с тези проблеми трябва да е наясно, че всяко действие ще остави своя отпечатък в бъдещето. Историята винаги ще помни кой с какво е допринесъл. Да си наследник на някой, когото всички приемат, че e национален предател, би предопределило живота ти. Сега може да не си дават сметка, но рано или късно историята ще даде оценка.

    Кроасан ти купих, без хляб го изяде!
  46. 46 Профил на tenevski
    tenevski
    Рейтинг: 394 Неутрално

    Браво на Валерката . На некои взе да им припарва откъм краката .Общо взето добре се разбираха досега Управляющи и набедените зелени . Мачкай Валерка

  47. 47 Профил на Rex
    Rex
    Рейтинг: 902 Неутрално

    На Георги Лайното щерка му на тва ли беше предцедател ?

  48. 48 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4319 Неутрално

    ...Там се чувствам жива и у дома. Какво повече желаеш?
    —цитат от коментар 42 на dogwoman


    Ми аз съм го написал бе господжа!
    Как смятат да го опазят, след като не желаят екооценка на проектите си?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  49. 49 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 870 Неутрално

    До коментар [#45] от "Antonio":

    Взе ми го от устата. Партийните симпатизанти - коне с капаци са най-пътите копелета на света. За да защитят партията си дори в най-безумните и съмнителни действия, могат да оправдаят най-големите безумия и дори геноцид на природата в случая. От 100 кладенеца вода ще донесат, за да не видят, че това Е НАЦИОНАЛЕН ПАРК И НЕ ТРЯБВА ДА СЕ ПИПА ДОРИ КВАДРАТЕН МЕТЪР ОТ НЕГО. КЪВ Е ТОЯ ВЕЛИК ЛИФТ, ДАГОЕВА, колко пари е донесла тази концесия, колко данъци е платил Цеко, колко му е върнала държавата към ски федерацията и банката, къв е тоя невероятно важен за България спорт, дето точно само в тоя резерват може да се случи?

  50. 50 Профил на SaveBG
    SaveBG
    Рейтинг: 1213 Неутрално

    Вече не мога и да съжалявам низките, жалки клакьори на престъпниците, които ни управляват. Какво се радвате бе? Това е вашата земя, това са вашите природни богатства, това са вашите пари. Същата тази земя и природни дадености, която овчедушто дадохте на мутро-престъпния елит без борба и без бой, ръкопляскайки като малоумни мажоретки. Същите тези пари, взети от вашите данъци и мижитурните пенсии на родителите ви, за да могат лоби-проститутките Ненов, Ангелкова и Симеонов да изхарчат за лоби депеши до Париж, Америка и Бахрейн. И всичко това за да може да оправдаете комисионните от Цеко, който просто ще съсипе поредната национална ценност и да се ояде още повече. Преди няколко дни писах, че Юнеско може да се прекръсти на Юленско. Вече е факт, че успяхте да го постигнете частично и съм убеден, че Георгиус ще ви се отплати пребогато. Но празнувайки пировата си победа не забравяйте, че все някога ще има отплата. Защото предателите никой не ги обича...

  51. 51 Профил на artdaisy
    artdaisy
    Рейтинг: 260 Неутрално

    Не можем да победим природата, не можем да я опазим – ние просто сме част от нея!!! Можем само да живеем в хармония с нея!!! Който не го е разбрал, е безкрайно ТЪП !!!!!

  52. 52 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4319 Весело

    Освен това Пирин е "самият", не самата. Мъжко име на мъжка планина.
    —цитат от коментар 43 на dogwoman


    Леле!
    С този аргумент срещу екооценката на проектите на Цеко ме утрепа!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  53. 53
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  54. 54 Профил на hhhuuunnnn
    hhhuuunnnn
    Рейтинг: 1453 Неутрално

    Вече не мога и да съжалявам низките, жалки клакьори на престъпниците, които ни управляват. Какво се радвате бе? Това е вашата земя, това са вашите природни богатства, това са вашите пари. Същата тази земя и природни дадености, която овчедушто дадохте на мутро-престъпния елит без борба и без бой, ръкопляскайки като малоумни мажоретки. Същите тези пари, взети от вашите данъци и мижитурните пенсии на родителите ви, за да могат лоби-проститутките Ненов, Ангелкова и Симеонов да изхарчат за лоби депеши до Париж, Америка и Бахрейн. И всичко това за да може да оправдаете комисионните от Цеко, който просто ще съсипе поредната национална ценност и да се ояде още повече. Преди няколко дни писах, че Юнеско може да се прекръсти на Юленско. Вече е факт, че успяхте да го постигнете частично и съм убеден, че Георгиус ще ви се отплати пребогато. Но празнувайки пировата си победа не забравяйте, че все някога ще има отплата. Защото предателите никой не ги обича...
    —цитат от коментар 50 на SaveBG


    Дори Димитър Благоев-Дядото би завидял на революционния плам в тези огнени слова. Наистина никой не прилича повече на комунистите от Зелените.

    нищо не прилича повече на Работническо Дело от Дневник
  55. 55
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  56. 56 Профил на rossen4i4o
    rossen4i4o
    Рейтинг: 506 Неутрално

    мизерните душици живеещи от унищожението злорадстват , постигнали ;велика победа; в това да орежат и продадът гората , за сетен път се убеждавам че нема по гадно същество от човечетата докопали се до власт

  57. 57 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4319 Любопитно

    Дори Димитър Благоев-Дядото би завидял на революционния плам в тези огнени слова. Наистина никой не прилича повече на комунистите от Зелените.
    —цитат от коментар 54 на hhhuuunnnn


    В София ли живееш?
    А кашляш ли?
    Задушаваш ли се от изгорели газове, прах и пушеци?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  58. 58 Профил на SaveBG
    SaveBG
    Рейтинг: 1213 Неутрално

    До коментар [#54] от "hhhuuunnnn":

    Според теб някой трябва да е зелен, комунист или каквото там се сетиш като нарицателно, за да има активна гражданска позиция и да реагира като има явна неправда, предателство или престъпление извършено от държавни служители, назначени от народа? Именно поради този факт сме на този хал. Защото теми, от които зависят национални интереси не предизвикват обединение в туземците, в каквито са превърнали народа последните 30 години, а разделение. А факта, че ГЕРБ са еманация на амалгамата между комунета и мутробухалки съм го казвал неведнъж. Тази изродлива, престъпна органиация надмина по всички параграфи "успехите" на партията-майка. И да, зелен съм дотолкова, че да ме вълнуват теми с явна престъпна логика, когото се отнася до обекти, които са публична държавна собственост и такива, които са национално богатство. Защото искам детето ми да види тези места, без някой да е изакал корпулентостта си върху тях. Но вече се убеждавам, че с този претопен и полиран материал останал на територията и престъпната шайка обсебила всички канали, преследването на идеали с чест, достойнство и морал е мисия невъзможна.

  59. 59 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 2362 Неутрално

    До коментар [#28] от "Храбър":

    Парите са главния критерий на "зелените" .Как иначе да си обясним,че са само там,където има кинти,или проект на вражески на Прокопев или кръга Капитал!?За изсичане на горите от ромите гиняма,за мръсния въздух ги няма!Що ли?!И децата знаят!Утре, ако се пусне грант за проект за мръсния въздух,първи ше цъфнат!

  60. 60 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 2362 Неутрално

    До коментар [#31] от "Реми":

    Прокопиев няма за цел с некадърниците от ДеБъ да взима властта!Трябва да е доста заблуден дс вярва,че от тях става нещо.Ползва ги (като и цялата медийна бухалка,и мрежата от НПО-та) за натиск и удари по вражеските олигарси.Затова и лиляво-зелено-розово пембените стават и лягат с Пеевски на уста.

  61. 61 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4319 Неутрално

    До коментар [#28] от "Храбър":Парите са главния критерий на "зелените" .Как иначе да си обясним,че са само там,където има кинти,или проект на вражески на Прокопев или кръга Капитал!?За изсичане на горите от ромите гиняма,за мръсния въздух ги няма!Що ли?!И децата знаят!Утре, ако се пусне грант за проект за мръсния въздух,първи ше цъфнат!
    —цитат от коментар 59 на yanne


    Вие що не гоните ромите, че изсичат горите?
    Плащат ли ви, или предпочитате заедно с тях да унищожавате на воля?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  62. 62 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 2362 Неутрално

    До коментар [#37] от "dogwoman":

    Че то на повечето жълтопаветници представа за "пророда" стига до Южния Парк или Витоша.

  63. 63 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 2362 Неутрално

    До коментар [#54] от "hhhuuunnnn":

    Зелените са леви партии,По идеологии и методи,че и по избиратели.Тук се изкараха"десни" щото е куул.И лилявите са същите.

  64. 64 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 2362 Неутрално

    До коментар [#57] от "Храбър":

    Кога за Бога,накой"зелен" се е интересувал от въздуха в София?!Що се излагаш!Там кинти няма!И тома Белев го няма!

  65. 65 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 2362 Неутрално

    До коментар [#61] от "Храбър":

    Аь те питам що "продозащитниците" ги няма.И ти и аз знаем отговора.Щото няма грантове.

  66. 66 Профил на гражданин
    гражданин
    Рейтинг: 605 Неутрално

    До коментар [#42] от "dogwoman":

    Последно жена ли си или мъж, че като ти гледам разсъжденията и ми заприличаш на един фалирал царски "либертарианец"?

  67. 67 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 913 Неутрално

    На Георги Лайното щерка му на тва ли беше предцедател ?
    —цитат от коментар 47 на Rex


    Кой е този ?

  68. 68 Профил на Андрей Ковачев
    Андрей Ковачев
    Рейтинг: 494 Неутрално

    Предлагам да се прочете внимателно решението. Обобщавам максимално кратко възможно най-обобщените следствия от решенията на ЮНЕСКО днес (ако има някой "неверующ" и има желаещи - да четем заедно):

    Екологична оценка на промените в сегашния план от декември 2017 (а това ще значи и да не се прилага - екологичните оценки предшестват приемането и прилагането на всеки план) .

    Екологична оценка на новият план.

    Не знам дали не трябва Валери Симеонов да бъде черпен от всички природозащитници, а Цеко/Меко междувременно да го уволни.

    www.bulgariangreens.org
  69. 69 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 1211 Неутрално

    До коментар [#31] от "Реми":Прокопиев няма за цел с некадърниците от ДеБъ да взима властта!Трябва да е доста заблуден дс вярва,че от тях става нещо.Ползва ги (като и цялата медийна бухалка,и мрежата от НПО-та) за натиск и удари по вражеските олигарси.Затова и лиляво-зелено-розово пембените стават и лягат с Пеевски на уста.
    —цитат от коментар 60 на yanne


    И ти си прав. Не се бях замисляла за този вариант.

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  70. 70 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 2018 Неутрално

    До кога ще живеем с илюзията, че някой отвън трябва да размаха пръст на престъпните лобита у нас ?
    Ние живеем тук, ние познаваме по - добре от всеки друг и планините си, и природните си дадености и знаем как се съсипва националното ни природно богатство от ламтежа за бързо забогатяване - нека само да погледнем на Черноморието , харесва ли ни бетонното презастроено гето в което се е превърнало то ? Пране на пари в многомилиардни размери, престъпност, корупция - това е, което виждаме навсякъде. С какво това, което става в Банско и над Банско ще е по - различно ? Кого лъжим ? Себе си ?
    И всичко това заради кожата на няколко олигарси....

  71. 71 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 888 Весело

    пак са ги отсвирили разхождащите се до орлов мост.За кой ли пътОчаквам декларация за корупцията в Юнеско
    —цитат от коментар 3 на 001


    За какво пък са ти декларации“ Сякаш не знаеш.... Тези там за една едноседмична "проверка" в алБанско са готови да вдигнат ръка за развитие на региона....

  72. 72 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 888 Весело

    Уффф... mea culpa... ВалБанско...от Валери и Банско.... ;)

  73. 73 Профил на mastikata
    mastikata
    Рейтинг: 715 Неутрално

    Айде и Юнеско вече ще е враг на Тутраканската селищна система. На умно красивата секта де.Първо намразиха ЕНП, че припозна ГЕРБ и неглижира тях, после намразиха ЕС, щото не иска да спре фондовете на Баце, после намразиха Меркел и Папата, щото галят Баце по главата... мъка умно-красива...
    —цитат от коментар 9 на niakoi_si


    Напоследък обичан да обиждам на "българин" - българи, Сър!
    Оди виж по северните склонове на Стара планина как започва да няма вода за градовете и селата защото местните дерибеи са изсекли гоарата и изворите пресъхват. И с "елитния" курорт на алчните селяни Банско ще се случи същото - даже и в момента хотелиерите им се налага често-често да карат на водоноски... ама ко да праиш - българи - като теб и останалите кухи лейки с мозък на пуйка.

    Граждани бият ПРАСЕТА брат!
  74. 74 Профил на ntonev
    ntonev
    Рейтинг: 485 Неутрално

    Нищо лично, ни дали Прокопиев не се усеща как остава без почва под краката?
    —цитат от коментар 31 на Реми


    Нищо лично, но защо тогава не ходиш да се социализираш и да пускаш стотици коментари другаде - примерно в ПИК, Блиц, Труп и т.н.?

  75. 75 Профил на patrokalche
    patrokalche
    Рейтинг: 548 Неутрално

    До зелените! Има един парк в Австрия, национален под закрила на Юнеско, който може да разгледате. Няма да ви го показвам намерете си го сами. Приравнете процентно км ски писти, хотели, буферни зони, Юнеско зони и натура 2000 зони и елате да спорим.

  76. 76 Профил на idiotstavrev
    idiotstavrev
    Рейтинг: 1160 Неутрално

    За разбеснелите от кеф гербаво-патреотарски тролове. Прочетете пак Юнеско с нищо по същество не е променил позицията си, просто е редактиран изказа в малко по-смекчен тон, явно след много пазарлъци на Далаверката. Много се пени той, явно доста пари е взел от Цеко и трябва да ги отиграе някак.

  77. 77 Профил на idiotstavrev
    idiotstavrev
    Рейтинг: 1160 Неутрално

    До зелените! Има един парк в Австрия, национален под закрила на Юнеско, който може да разгледате. Няма да ви го показвам намерете си го сами. Приравнете процентно км ски писти, хотели, буферни зони, Юнеско зони и натура 2000 зони и елате да спорим.
    —цитат от коментар 75 на patrokalche


    Ти не ми говори за проценти площ, а за надморски височини. В Австрия вече никой не строи каквото и да е под 1600м, защото заради изменението на климата и липсата на сняг са изчислили, че няма да има възвръщаемост. А тук ще правим нови писти,
    защото Банско е презастроено и имало потенциал. После пак ще строят нови хотели и пак ще реват за нови писти, които ще се обработват само с изкуствен сняг, щото естествен вече се задържа малко и ще тровят всичко с химикали ежедневно.

  78. 78 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10018 Неутрално

    Азърбейджан (Боков съпруг) е помогнал :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  79. 79 Профил на patrokalche
    patrokalche
    Рейтинг: 548 Неутрално

    До коментар [#77] от "idiotstavrev":

    Е къде повече да строят в Австрия, къде?? Имат 7500км писти, над 1300 кабинкови лифта и над 3000 седалкови, къдееее? Те вече са построили и правят милиарди за сезон. Смешните сте вече!

  80. 80 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 2490 Неутрално

    Някой вече съмнява ли се че бургаския мошеник Симеонов е слугиня на мафията ? Тук някои го възхваляваха как се борел мафията и корупцията.
    А какво стана с прехваления му законопроект против рекламата на хазарта ? А как гласува за АЕЦ Белене в МС ?

  81. 81 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 2490 Неутрално

    До коментар [#60] от "yanne":

    А от Герб и патрЕотите си лягат с Пеевски и Цеко Минев, а вече започнаха и с Путин.

  82. 82 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 2490 Неутрално

    ЮНЕСКО е една от най-корумпираните международни организации. Не случайно САЩ спряха издръжката за нея.

  83. 83 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 2490 Неутрално

    До коментар [#6] от "hamiltonf":

    А особено и лица от Герб и патрЕотите,

  84. 84 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 974 Неутрално

    Още един пример, че Юнеско е не само безполезна, но и вредна организация. Командвана от представители на страни с комунистически и други диктаторски режими.
    Впрочем, някой да е видял някаква полза от ООН в последно време?
    Освен че дава трибуна на диктатурите, естествено.

  85. 85 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 1631 Неутрално

    До коментар [#29] от "realguru":
    "Това показва колко е абсурдна цялата организация наречена ЮНЕСКО. "
    ==========
    С това твърдение съм съгласен. Проблемът е, че подобни организации са потребни, когато казват каквото искаме, и излишни, когато са на мнение, различно от нашето.
    Такива проблеми трябва да се решават на национално, най-много на европейско равнище.

    Еретик
  86. 86
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  87. 87 Профил на Али Ибн Абдул Обстул Бей
    Али Ибн Абдул Обстул Бей
    Рейтинг: 1042 Неутрално

    Трябва по бързо да се построи втората кабинка в Банско! Нямаме време да чакаме!

    No pain, no gain! GHA Discovery програма за лоялност: Платинено Ниво
  88. 88 Профил на desen
    desen
    Рейтинг: 585 Неутрално

    'Добрите новини' за симпатизантите на ГЕРБ/БСП и ОП
    следват една след друга.
    А вчера две в едно.
    Белене и Пирин.
    Само не ми става ясно на какво се радват?
    На продължаването на разграбването на страната и гражданите и с корупционни проекти и разрушаване на природата и,
    или дотолкова са заслепени, че си мислят:
    'Начукахме' го на умнокрасивите.
    Не Дами и Господа.
    'Начукахте/начуквате' го и на самите Вас и на поколенията Ви.
    Заради печалбите на шепа олигарси и корумпирани политици.
    Негативите ще са за всички ни.
    Не вярвах, че мислещи хора могат да паднат толкова ниЗко.
    Омерзен съм.


  89. 89 Профил на hammurabi
    hammurabi
    Рейтинг: 1521 Неутрално

    До коментар [#30] от "cinik":

    Въпросът е, че ще имаме да връщаме, така че кой знае какви бъдещи абсурдни решения на някои от изброените държави ще ни се налага да подкрепяме.

  90. 90 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 1556 Весело

    Азербайджан, Буркина Фасо, Куба, Босна и Херцеговина, Зимбабве, Китай, Танзания, Бразилия, Тунис, Кувейт и Ангола.
    Всички тия с изключение на Китай са известни със управлението на прекрасните си зимни курорти. Затова завиждат!

    В България върви смазваща русификация! Чайка - вожд и учител на Цацаров.
  91. 91 Профил на Добромир Генов
    Добромир Генов
    Рейтинг: 249 Гневно

    Безкрайно тъпо правителство ни управлява. Писна ми!

  92. 92 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2614 Неутрално

    До коментар [#2] от "lz2":

    Пари сме загубили всички данъкоплатци. Две седмици национални предатели са хранили и поили подобния им боклук в най-скъпите заведения с пари от бюджета, а не с парите на Цеко Минев. А по-голямата и истинска загуба е на вековните гори и водите на Пирин.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  93. 93 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 1216 Неутрално

    Валерката отиде и ги обеди , затова и Тома Белев пуска фалшиви новини за Валери Симеонов. А умнокрасивите нямат ни най малка представа , че юнеско единствено, което могат да направят е да го махнат от един измислен списък.
    —цитат от коментар 17 на Иван К.


    След като сте решен да давате писменно становище, поне научете да пишете грамотно думите/поне/.
    Мнението Ви е от елементарно конспиративен вид, но и не би следвало да сте така фамилиарен с идола си. Ала може пък това да издава нещо?/ в термините на конспиративен дух/

  94. 94 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1195 Неутрално

    за мен е плашещо как за голяма част от феновете на управляващата шайка партийните пристрастия са по-силен аргумент от защитата на природата!

    поне да влизаха пари в бюджета (не че парите могат да покрият унищожаването на природните ресурси), а то дори се оказва че бюджетът губи пари (!!!!)

    явно престъпленията против природата ще продължат с пълна сила в услуга на тази или онази мутра, гарантирано от текущите политически отрепки на власт!

  95. 95 Профил на head_hunter
    head_hunter
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Плашещо си е как превърнаха тема за развитие на ски курорт и зимни спортове в проблем номер 1 на нацията и познайте за какво ще говорим на следващите избори..





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK