
© Юлия Лазарова
И германската верига супермаркети 'Кауфланд" се включи в нарастващата вълна бизнеси, които обявяват почти едновременно спешни мерки за ограничаване на пластмасата в продукциите и продажбите си. Редица големи вериги магазини, компании и ресторанти обявяват, че забраняват или спират от продажба пластмасови продукти за еднократна употреба в най-кратки срокове. Става дума за рестрикции срещу пластмасовите сламки, чинии, чаши, вилици, лъжици и клечки за уши, които имат много кратък живот на употреба и създават големи количества опасен боклук, който не може да се рециклира. Във вълната срещу пластмасата се включиха например супермаркети като "Лидл", германската верига Rewe и ресторанти за бързо хранене McDonald's .
Бизнесът заема важна ключова роля в този процес срещу прекомерното използване на пластмаса, отбелязват от компанията и така обясняват тяхната "обстойна 360-градусова стратегия за драстичното ограничение на пластмасата," мотивират днес решението си от "Кауфланд".
Стратегията е създадена и разработена от Schwarz Gruppe, част от която е компанията, и предвижда конкретни мерки и цели за предотвратяване използването на пластмаса, повече рециклиране и производство на по-устойчиви опаковки за продуктите.
'Кауфланд" ще намали с минимум 20% използването на пластмаса във всички държави до 2025 г., ще подсигури на 100% рециклируемостта на пластмасовите опаковки на собствените марки продукти, а до края на 2019 г. целенасочено ще изключи от асортимента си определени артикули от пластмаса.
Сред тях са и пластмасовите клечки за уши, сламки, както и за собствената марка пластмасови съдове за еднократна употреба. Във всички държави те ще бъдат заменени от устойчиви алтернативи. За сметка на това асортиментът на веригата ще бъде обогатен с продукти за многократна употреба от устойчиви материали като картон.
През 2013 г. компанията изключи твърдите пластмасови микрочастици при създаването и производството на собствените козметични, санитарни и хигиенни марки продукти.