"Кауфланд" също се включи в световната битка срещу пластмасата

"Кауфланд" също се включи в световната битка срещу пластмасата

© Юлия Лазарова



И германската верига супермаркети 'Кауфланд" се включи в нарастващата вълна бизнеси, които обявяват почти едновременно спешни мерки за ограничаване на пластмасата в продукциите и продажбите си. Редица големи вериги магазини, компании и ресторанти обявяват, че забраняват или спират от продажба пластмасови продукти за еднократна употреба в най-кратки срокове. Става дума за рестрикции срещу пластмасовите сламки, чинии, чаши, вилици, лъжици и клечки за уши, които имат много кратък живот на употреба и създават големи количества опасен боклук, който не може да се рециклира. Във вълната срещу пластмасата се включиха например супермаркети като "Лидл", германската верига Rewe и ресторанти за бързо хранене McDonald's .


Бизнесът заема важна ключова роля в този процес срещу прекомерното използване на пластмаса, отбелязват от компанията и така обясняват тяхната "обстойна 360-градусова стратегия за драстичното ограничение на пластмасата," мотивират днес решението си от "Кауфланд".


Стратегията е създадена и разработена от Schwarz Gruppe, част от която е компанията, и предвижда конкретни мерки и цели за предотвратяване използването на пластмаса, повече рециклиране и производство на по-устойчиви опаковки за продуктите.




'Кауфланд" ще намали с минимум 20% използването на пластмаса във всички държави до 2025 г., ще подсигури на 100% рециклируемостта на пластмасовите опаковки на собствените марки продукти, а до края на 2019 г. целенасочено ще изключи от асортимента си определени артикули от пластмаса.


Сред тях са и пластмасовите клечки за уши, сламки, както и за собствената марка пластмасови съдове за еднократна употреба. Във всички държави те ще бъдат заменени от устойчиви алтернативи. За сметка на това асортиментът на веригата ще бъде обогатен с продукти за многократна употреба от устойчиви материали като картон.


През 2013 г. компанията изключи твърдите пластмасови микрочастици при създаването и производството на собствените козметични, санитарни и хигиенни марки продукти.

Коментари (11)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1753 Неутрално
  2. 2 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 338 Неутрално

    Да започнат от пластмасовите домати

  3. 3 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 3536 Неутрално

    Наред с ограничаването на "еднодневките" пласмасови атрибути си е малко и "пи ар" акция. Няма лошо.

  4. 4 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1817 Весело

    Започнаха, като подаряват Топчовци.

  5. 5 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1817 Весело

    До коментар [#2] от "taratanki":

    E, от пластмасовата храна няма как да се откажат, това е все едно да закрият бизнеса.

  6. 6 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 990 Неутрално

    Клечките за уши за многократна употреба ще променят света!

  7. 7 Профил на redguy
    redguy
    Рейтинг: 1094 Неутрално

    "За сметка на това асортиментът на веригата ще бъде обогатен с продукти за многократна употреба от устойчиви материали като картон."

    Картонът е известен с устойчивостта си материал.

    Но все пак сериозно - трябва наистина да се сложи край (или поне началото на края) на това разточително използване на пластмаси, които не се разграждат и влияят пагубно на цели екосистеми. Рано или късно това ще се върне обратно към нас.

  8. 8 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1789 Весело

    До коментар [#2] от "taratanki":

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

    Предразсъдъците са за ограничените.
  9. 9 Профил на Драга
    Драга
    Рейтинг: 380 Любопитно

    Не зная що за алтернатива е, след като за картона се изсичат дървета.

    Ако животът ти поднесе лимон, се огледай на кого да го изцъркаш в очите.
  10. 10 Профил на rua52557724
    rua52557724
    Рейтинг: 177 Неутрално

    Платена публикация! Кауфланд е измамен и гаден магазин. Некачествена стока, китайски боклуци от битака и преуморени от бачкане служители.

  11. 11 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 1697 Неутрално

    Куфланд и Лидл са с едни и същи собственици , тоест е нормално и те да се включат.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK