
© Юлия Лазарова
И германската верига супермаркети 'Кауфланд" се включи в нарастващата вълна бизнеси, които обявяват почти едновременно спешни мерки за ограничаване на пластмасата в продукциите и продажбите си. Редица големи вериги магазини, компании и ресторанти обявяват, че забраняват или спират от продажба пластмасови продукти за еднократна употреба в най-кратки срокове. Става дума за рестрикции срещу пластмасовите сламки, чинии, чаши, вилици, лъжици и клечки за уши, които имат много кратък живот на употреба и създават големи количества опасен боклук, който не може да се рециклира. Във вълната срещу пластмасата се включиха например супермаркети като "Лидл", германската верига Rewe и ресторанти за бързо хранене McDonald's .
Бизнесът заема важна ключова роля в този процес срещу прекомерното използване на пластмаса, отбелязват от компанията и така обясняват тяхната "обстойна 360-градусова стратегия за драстичното ограничение на пластмасата," мотивират днес решението си от "Кауфланд".
Стратегията е създадена и разработена от Schwarz Gruppe, част от която е компанията, и предвижда конкретни мерки и цели за предотвратяване използването на пластмаса, повече рециклиране и производство на по-устойчиви опаковки за продуктите.
'Кауфланд" ще намали с минимум 20% използването на пластмаса във всички държави до 2025 г., ще подсигури на 100% рециклируемостта на пластмасовите опаковки на собствените марки продукти, а до края на 2019 г. целенасочено ще изключи от асортимента си определени артикули от пластмаса.
Сред тях са и пластмасовите клечки за уши, сламки, както и за собствената марка пластмасови съдове за еднократна употреба. Във всички държави те ще бъдат заменени от устойчиви алтернативи. За сметка на това асортиментът на веригата ще бъде обогатен с продукти за многократна употреба от устойчиви материали като картон.
През 2013 г. компанията изключи твърдите пластмасови микрочастици при създаването и производството на собствените козметични, санитарни и хигиенни марки продукти.
deymus
Рейтинг: 793 НеутралноБраво!
taratanki
Рейтинг: 566 НеутралноДа започнат от пластмасовите домати
pet_fire
Рейтинг: 5222 НеутралноНаред с ограничаването на "еднодневките" пласмасови атрибути си е малко и "пи ар" акция. Няма лошо.
usero
Рейтинг: 531 ВеселоЗапочнаха, като подаряват Топчовци.
usero
Рейтинг: 531 ВеселоДо коментар [#2] от "taratanki":
E, от пластмасовата храна няма как да се откажат, това е все едно да закрият бизнеса.
yavooor
Рейтинг: 1232 НеутралноКлечките за уши за многократна употреба ще променят света!
redguy
Рейтинг: 917 Неутрално"За сметка на това асортиментът на веригата ще бъде обогатен с продукти за многократна употреба от устойчиви материали като картон."
Картонът е известен с устойчивостта си материал.
Но все пак сериозно - трябва наистина да се сложи край (или поне началото на края) на това разточително използване на пластмаси, които не се разграждат и влияят пагубно на цели екосистеми. Рано или късно това ще се върне обратно към нас.
Нефертити
Рейтинг: 1542 ВеселоДо коментар [#2] от "taratanki":
Предразсъдъците са за ограничените.+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Драга
Рейтинг: 322 ЛюбопитноНе зная що за алтернатива е, след като за картона се изсичат дървета.
Ако животът ти поднесе лимон, се огледай на кого да го изцъркаш в очите.rua52557724
Рейтинг: 217 НеутралноПлатена публикация! Кауфланд е измамен и гаден магазин. Некачествена стока, китайски боклуци от битака и преуморени от бачкане служители.
Иван К.
Рейтинг: 269 НеутралноКуфланд и Лидл са с едни и същи собственици , тоест е нормално и те да се включат.
Николов
Рейтинг: 537 НеутралноА бе никой ли не си спомня едно време как всички обясняваха да се ограничи ползването на хартия. И започнахме производство на пластмаса. Сега - да спрем да ползваме пластмаса и да почнем хартия....Колко ли ще изтраем - 2-3 години преход и 2-3 години да се заринем в хартия. Единственото решение - намаляваме производството на всичко. Намаляваме потреблението. Цените скачат до небето. Хората обедняват и измират от глад. Положението се оправя.