Безопасността за велосипедистите на "Дондуков" не е гарантирана, напомнят от "Велоеволюция"

Ремонтираният бул. "Дондуков"

© Анелия Николова

Ремонтираният бул. "Дондуков"



Безопасността на велосипедистите на бул. "Дондуков" не е гарантирана в момента, защото проектантите на велоалеята там не са приложили правилното решение. Това каза Радост Маринова от "Велоеволюция" пред онлайн предаването "100лица за столицата".


Тя подчерта, че резултатът от ремонта на тази улица всъщност е част от един много дълъг процес на неправилно планиране в столицата.


Организацията и гражданско сдружение "Спаси София" са подали сигнал до Дирекцията за национален строителен контрол преди една година и все още нямат отговор правомерно ли е изградена тази инфраструктура, отговаря ли на плановете и гарантира ли безопасността на велосипедистите.




В момента в София има изградени 55 км велоалеи, като намерението на Столичната община е общата дължина на велосипедната инфраструктура да достигне 146 км. Според Радост Маринова съществуващите велосипедни алеи трудно могат да бъдат наречени веломрежа, тъй като липсва свързаност помежду им. Както предходната, така и настоящата инвестиционна програма на Столичната община за велотранспорта не се изпълняват в пълнота и липсва анализ на свършеното.


Пълен анализ на велосипедната мрежа в града


Необходимо е, смятат от "Велоеволюция", Столичната община да извърши цялостен анализ на съществуващата велосипедна мрежа в града, да се прегледат абсолютно всички кръстовища и да се прецени дали те осигуряват необходимата проходимост за велосипедното движение. "Ако не е гарантирана безопасността на човек, той няма да тръгне с колело", каза Маринова.


Радостина Маринова на колело в центъра на столицата

© "Велоеволюция"

Радостина Маринова на колело в центъра на столицата


Важно е да се проучи има ли достатъчно място за преминаване на пешеходци и какви са конфликтните точки с останалите участници в движението, смятат още от организацията. Допълнителна пречка за велосипедното движение е преминаването им през подлези на редица места в столицата.


Преработка на проекта за "успокоена зона"


От "Велоеволюция" настояват за цялостната преработка на проекта за създаване на успокоена зона в централната градска част. Той следва да бъде изпълнен с всички необходими елементи на съвременната градска среда: повдигнати кръстовища, тротоарите да бъдат достъпни за пешеходците и с изнесени ъгли, които да не позволяват на автомобилите да паркират на кръстовищата.


Велоалеята на ул. "Раковска"

© Николай Дойчинов

Велоалеята на ул. "Раковска"


Маринова коментира строящия се комплекс от сгради при кръстовището на булевардите "Цар Борис III" и "Гешов". В случая в транспортното проучване изобщо не се предвиждат велосипедисти, които да обслужват тези сгради, а цялото транспортно моделиране се прави единствено за автомобилния трафик.


"Ефектът ще бъде, че алеята по "Цар Борис III" трябва да бъде прекъсната за трети път и идеята за бързо придвижване с велосипед по дългата алея на булеварда се нарушава."

Коментари (37)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на venci4
    venci4
    Рейтинг: 1973 Весело

    Да си спретнат един парад, па може и да привлекат внимание😂😂😂

    Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpg
  2. 2 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 604 Неутрално

    В повечето български градове общинарите мразят велосипедистите и майките с колички.
    Не мога да си обясня защо е така.
    Изобщо не е трудно да се направят преходи от тротоара към пътната настилка.

  3. 3 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3691 Неутрално

    Безопасността на пешеходците по българските улици също не е гарантирана. Особено на тези на автобусните спирки. Колко случая имаше на връхлитане на автомобили на тротоари и автобусни спирки.
    По принцип , ако законите на страната се спазваха , такива въпроси и обвинения не трябва да има , защото един проект , за да се одобри , минава през безброй инстанции за одобрение и съгласуване , през експертни съвети и прочее.
    Това не пречи да се изпълняват абсурдни проекти. Във Варна една велоалея беше насочена директно към стълбището на пешеходен подлез.

  4. 4 Профил на джендър  дебне  в храсталака
    джендър дебне в храсталака
    Рейтинг: 2779 Весело

    Данчето Дондукова ,да ремонтира още веднъж бул ,,Дондуков"?

  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  6. 6 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1610 Неутрално

    В последните години любителите на колелета се очертават като най-големите наглеци - навсякъде трябвало да им направят отделни алеи!!!
    Като ще правим за тях, тогава да направим по всяка улица отделни алеи за всички - ленти за автомобили, автобуси, мотоциклети, велосипеди, за циганските каруци(с нищо не са по-лоши от велосипедистите и имат същите права), за скейтбод, за сноуборд и ски с изкуствен сняг, за ролкови кънки, за кънки на лед с изкуствен лед, плавателна за плувци, лодки и яхти, за яздещи коне, за разхождащи кучета и още много и много ленти за всеки каприз!!! Ще покрием цяла българия с алеи, за да угодим на всички. Никой от изброените не е с по-малко права от който и да бил колоездач. Просто колоездачите са най нагли. Приказките им за екология са само за маскиране на наглостта им!

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  7. 7 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 3552 Неутрално

    "...ремонта на тази улица всъщност е част от един много дълъг процес на неправилно планиране в столицата"

    Но правилно планирани средства в джобовете на "правилните" хора

  8. 8 Профил на Софианец2
    Софианец2
    Рейтинг: 620 Неутрално

    "Необходимо е, смятат от "Велоеволюция", Столичната община да извърши цялостен анализ на съществуващата велосипедна мрежа в града, да се прегледат абсолютно всички кръстовища и да се прецени дали те осигуряват необходимата проходимост за велосипедното движение....."
    А защо не и така:
    Необходимо е, смятат от "Автоеволюция", Столичната община да извърши цялостен анализ на съществуващата автомобилна мрежа в града, да се прегледат абсолютно всички кръстовища и да се прецени дали те осигуряват необходимата проходимост за автомобилното движение. Не е ли така?

  9. 9 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1610 Неутрално

    "Велоеволюция" - абсолютна глупост! Каква еволюция има в едно колело?! Еволюция са електрическите автомобили, а колелетата са регрес.
    Цялата работа е в това, че се отпускат пари от фондовете и за велоалеи. Като дават, защо да не се краде и от тях??? А велоталибаните си въобразяват, че някой се е хванал да им задоволява капризите! Наивници!

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  10. 10 Профил на babyroo
    babyroo
    Рейтинг: 746 Неутрално

    Отдавна се каня да питам всички велоактивисти:
    Ко ша стани, ако на поредния тлъст и зачервен шопар, дето кара велосипед по тротоара, му барна един бодичек??? Като примерен пешеходец, збийш ли?

    roo
  11. 11 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 879 Неутрално

    ЦЕНТЪРА Е ПЪЛЕН С МАЛКИ УЛИЧКИ , ДА БЕХА ЗАТВОРИЛИ НЯКОЛКО САМО ЗА ВЕЛОСИПЕДИСТИ И ДА БЯФА ГИ АСВАЛТИРАЛИ , НЯМАШЕ ДА СЕ СТИГА В ТАЯ БОЗА КАКВАТО Е В МОМЕНТА ,

  12. 12 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1753 Неутрално

    До коментар [#2] от "jmf29537805":

    Те и шофьорите ги мразят. Поне държанието им е такова.

  13. 13 Профил на Handy
    Handy
    Рейтинг: 825 Неутрално

    Повечето, които мразят колоездачите или ги гледат с презрение, не са били на колело от детстките си години (ако изобщо могат да карат). Ако бяха, щяха да знаят за каква мъка и каскадьорство става дума в София. Включвам и общинските съветници и гл.арх. в това число.

  14. 14 Профил на babyroo
    babyroo
    Рейтинг: 746 Неутрално

    Минусират ме, ама пак питам, КО ПРАЙМ С ПЕДАЛИРАЩИТЕ ПО ТРОТОАРА???

    roo
  15. 15 Профил на falkoneti
    falkoneti
    Рейтинг: 1178 Неутрално

    До коментар [#10] от "babyroo":

    С "КО-то" си бягай на село.

  16. 16 Профил на rat
    rat
    Рейтинг: 451 Неутрално

    Искам да вметна само, че "велоалеята" по бул. "Н. Мушанов" се изтри. Така, че реално там вече няма такава.

  17. 17 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2120 Любопитно

    А къде е гарантирана?
    Твърдя същото и за пешеходците. В кварталните улици тротоарите са окупирани от паркирали автомобили и пешеходците, в огромната си част възрастни хора, майки с колички и деца, нямат друг избор, освен да използват платното.

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  18. 18 Профил на gwa59354694
    gwa59354694
    Рейтинг: 441 Неутрално

    Така ще е докато стопанин на града е човек с висше "филология", вместо инженер завъшил "Градско планиране".

  19. 19 Профил на gwa59354694
    gwa59354694
    Рейтинг: 441 Неутрално

    До коментар [#6] от "quatro_4x3":

    Коментарът ти отразява умственото състояние на "ония 80 процента" от народа.
    (За референция вж.: "оня Доцент".)

  20. 20 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1845 Неутрално

    До коментар [#18] от "gwa59354694":

    Ех колко лесно би било образованието да беше гаранция за успех. Само ще ви напомня че Янчулев, кмета на София известен с режима на водата беше ВиК инжинер по образование.

  21. 21 Профил на gwa59354694
    gwa59354694
    Рейтинг: 441 Неутрално

    До коментар [#20] от "m17":

    Разбира се, че наличието на образование не е гаранция за успех, но липсата на такова е сериозна предпоставка за провал.
    Апропо: моите уважения към Госпожата Кмет, но тя нама никаква визия за това какво трябва да представлява един модерен европейски град като София и как да се постигне това. Както виждаме екипът под нейно ръководство трудно се справя дори с проектиранто и изпълнението дори на нормален тротоар.

  22. 22 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 639 Неутрално

    Оня ден бях в Пловдив. Моите уважения към кметицата, но София не може да стъпи на малкия пръст на Фелибето откъм централна градска част. Паркчета, фонтани, пешаходни зони, капанчета, заведенийца, римски театър, стадион и т.н. и всичкото това навързано като едно цяло. У Софето работата е тотал щета. Вместо да експонираме перфектно запазената арена на град Сердика, ние я изрихме. Точно така, изринахме я с булдозери и там където беше има хотел, банка и бизнес сграда. В стил мутренски барок. Туй то!

  23. 23 Профил на babyroo
    babyroo
    Рейтинг: 746 Неутрално

    Ми аз съм си оттук, без село, и обичам тротоарите. Ходя повече отколкото пишман шкембетата педалират... Та като се засрещнем челно, ко, кво, какво? Да има ли фул контакт?

    roo
  24. 24 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 921 Неутрално

    На кой му пука?Велосипедистите са най-наглото и нахално племе на пътя !!!
    —цитат от коментар 5 на eyd13372645


    Току що ги надмина.
    Евала.

  25. 25 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 921 Неутрално

    Няколко изтървани индивида са си дали воля на гнева. Следващият път като видите някого на колело, слезте от колата и направо му строшете главата. Няма как да не е виновен.

  26. 26 Профил на babyroo
    babyroo
    Рейтинг: 746 Неутрално

    Инди, аз съм ПЕШЕХОДЕЦ!!! Кретенчета от всички възрасти и социални полове ме връхлитат на тотоара!!! В центъра на София? Може ли да се защитя??? Ако потроша някое активистче??? Пак ще го пишем на герберастите...

    roo
  27. 27 Профил на babyroo
    babyroo
    Рейтинг: 746 Неутрално

    Тротоара, киборд, баси...

    roo
  28. 28 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2621 Неутрално

    Едни искат трамваи вместо тролейбуси, други искат велоалеи навсякъде, някои искат автомобилите да се движат където си поискат и т.н. Изобщо всеки иска.

  29. 29 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4055 Неутрално

    Атаката на автоталибаните😁😁😁
    Дебилизмът "велосипедистите са нагли" се изравни с "Костов е виновен"
    То и авторите са им сходни.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  30. 30 Профил на babyroo
    babyroo
    Рейтинг: 746 Неутрално

    Когато хептен нямаме доводи, вадим Костов???
    Засрамете се... С ръка на сърцето, ако живеете в голям град, не дай си Боже София, не сте ли срещали велосипедист срещу вас на ТРОТОАРА???

    roo
  31. 31 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4055 Неутрално

    До коментар [#30] от "babyroo":

    Това явно беше за мен. Само дето не разбрах връзката с темата за безопасността по велоалеите. Ти разбра ли си я?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  32. 32 Профил на babyroo
    babyroo
    Рейтинг: 746 Неутрално

    Да, няма безопасност по велоалея, без безопасност по тротоар!!! И когато екстремни велоактивисти ме връхлитат на тротоара, дето съм ПЕШЕХОДЕЦ, реагирам бурно. И скоро някой ще пострада - не аз...

    roo
  33. 33 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4055 Неутрално

    До коментар [#32] от "babyroo":

    И връзката със статията е....?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  34. 34 Профил на t_tzanev
    t_tzanev
    Рейтинг: 991 Неутрално

    До коментар [#18] от "gwa59354694":Ех колко лесно би било образованието да беше гаранция за успех. Само ще ви напомня че Янчулев, кмета на София известен с режима на водата беше ВиК инжинер по образование.
    —цитат от коментар 20 на m17


    Доколкото същият бе от СДС, то огледално ще припомня арх. Г. Стоилов, който май направи само сградата на БНР - "саксията".

  35. 35 Профил на t_tzanev
    t_tzanev
    Рейтинг: 991 Неутрално

    До коментар [#20] от "m17":Разбира се, че наличието на образование не е гаранция за успех, но липсата на такова е сериозна предпоставка за провал.Апропо: моите уважения към Госпожата Кмет, но тя нама никаква визия за това какво трябва да представлява един модерен европейски град като София и как да се постигне това. Както виждаме екипът под нейно ръководство трудно се справя дори с проектиранто и изпълнението дори на нормален тротоар.
    —цитат от коментар 21 на gwa59354694


    Не й върви на София и така ще бъде докато не се въведе в местната власт критерий за уседналост. Имам предвид:
    - кмет - самоковлия
    - гл. архитект - от Ч.бряг

    Просто хората не могат да обхванат и се справят с мащаба.

  36. 36 Профил на t_tzanev
    t_tzanev
    Рейтинг: 991 Неутрално

    Инди, аз съм ПЕШЕХОДЕЦ!!! Кретенчета от всички възрасти и социални полове ме връхлитат на тотоара!!! В центъра на София? Може ли да се защитя??? Ако потроша някое активистче??? Пак ще го пишем на герберастите...
    —цитат от коментар 26 на babyroo


    Справка: около НДК има велоалеи по всичките четири тротоара - бул. "България", бул. "Витоша", бул. "П. Евтимий" и ул. "Фр. Нансен". А ми кажете чий в градинката го дървят велосипедистите, че и нагло звънят и псуват пешеходците?

  37. 37 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1516 Неутрално

    Ъхъ, правим анализ, при което се оказва, че схемата е пообъркана, демек милионите са дадени ей така. После мислим нова схема и усвояваме нови кинти - и та-каааааа, до края на света.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK