Слаб интерес към държавните субсидии за покупка на електромобили

Слаб интерес към държавните субсидии за покупка на електромобили

© Рено Нисан България



Интересът на министерства, държавни и общински структури към целевите субсидии за покупка на електромобили е слаб и Националният доверителен екофонд (НДЕФ) открива пета процедура в търсене на проекти. По информация от фонда, разпространена днес, от предвидените 2 млн. лева до момента са усвоени малко над половината.


Все още по програмата за насърчаване използването на електромобили има 920 хиляди лева. Набирането на нови проекти започна на 20 август и продължава до 1 октомври 2018 г.


Причината за слабия интерес вероятно се крие в това, че държавата отпуска фиксирана сума, независимо от цената на превозното средство. Така например за лек и лекотоварен автомобил на ток се дават 20 хиляди лева, при положение че най-евтините подобни струват поне 53 хиляди лева.




Фондът отпуска и субсидията за зареждащите се от контакта хибриди, като при тях помощта е 10 000 лева.


Националният доверителен екофонд (НДЕФ) дава също 20 000 лева за изцяло електрически превозни средства, които се използват в комуналните дейности, 30 000 лева за изцяло електрически ванове със 7+1 или 6+1 места и до 40 000 лева за електрически автобуси и микробуси.


Реализираните проекти


Досега по схемата за насърчаване използването на електрически превозни средства в рамките на Инвестиционна програма за климата са подадени 49 проекта. Към 21.08.2018 г. по схемата са усвоени и разплатени 380 хиляди лева по 15 проекта.


С тези средства са закупени 17 електромобила за 340 хиляди лева и 4 за хибридни електрически превозни средства на стойност 40 хиляди лева.


Отхвърлени са 3 били проекта, 17 кандидата са се отказали от участие в схемата, 13 проекта са в процес на изпълнение на различни етапи, а по 3 проекта са сключени договори и предстои плащане.


Кой вече си купи


До момента с пари по програмата екологични автомобили са купили Министерството на околната среда и водите, Министерството на икономиката, Министерството на труда и социалната политика, Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" и общините Пловдив, Асеновград, Самоков, Горна Оряховица, Бургас, Сливница, Смолян, Габрово, Враца и Гоце Делчев.


Проектите в процес на изпълнение са на Министерството на образованието и науката, на Столичната община, на инспектората към Столична община, както и общините Никола Козлево, Варна, Сливен, Иваново, Хасково, Казанлък, Елин Пелин, Козлодуй, Благоевград и Бургас.

Коментари (35)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8215 Любопитно

    Аз ако бях с малко пари и с малко връзки - щях да си купя няколко кирливи парцела за по 1000 лева и да направя електрозарядни !

    karabastun1@abv.bg
  2. 2 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 1382 Неутрално

    При пълна липса на инфраструктура и сервизна база, не е изненадващо. В комбинация с значително по ниските данъци за 20 годишни кочини у нас ...

    Ние сме малък, но изключително прост народ. Sapienti Sat
  3. 3 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8215 Неутрално

    После с малко повече връзки щях да им пусна по едно пътче от основните пътища към тях ......

    karabastun1@abv.bg
  4. 4 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 1382 Весело

    Ако се съди по постовете, едва ли има потенциал да води бизнес ... бастуна това

    Ние сме малък, но изключително прост народ. Sapienti Sat
  5. 5 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8215 Любопитно

    До коментар [#3] от "karabastun":

    И чак тогава - щях да взема дистрибутурство на електромобилчета
    +
    държавните субсидии за покупка на електромобили!

    karabastun1@abv.bg
  6. 6 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8215 Любопитно

    До коментар [#5] от "karabastun":

    Ама понеже не съм никакъв бизнесмен - че затова е слаб интереса!!!

    karabastun1@abv.bg
  7. 7 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8215 Любопитно

    Никаква здрава мисла - НИКВИ МАНГИЗИ!

    karabastun1@abv.bg
  8. 8 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2274 Неутрално

    то хубаво ,ама липсват зарядни станции , кво ще праим ,трябва да си носим резервни батерии , а скъпи .

  9. 9 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 1382 Весело

    Не го мъчи с тия въпроси, човекът работи с готови опорки само :)

    Ние сме малък, но изключително прост народ. Sapienti Sat
  10. 10 Профил на redguy
    redguy
    Рейтинг: 1000 Неутрално

    Значи този държавен фонд субсидира държавни и общински структури? Хитро. Държавата се самосубсидира с ... държавна пара.

    А интресът е слаб, понеже селски кметове и пичовете от горското служебни коли за по-малко от 200 бона не харесват.

  11. 11 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1325 Неутрално

    До коментар [#1] от "karabastun":

    ми не можеш има локален монопол на доставките на тока - 3 фирми имат само право да продават ток

  12. 12 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1325 Весело

    До коментар [#1] от "karabastun":

    първите платени засега не вземат пари за тока а за паркомястото

  13. 13 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 697 Неутрално

    Цените на електроавтомобилите са нереално високи.

  14. 14 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 687 Неутрално

    20,000 лева субсидия за електромобил е прекрасна сума! Просто някои хора не могат да си правят елементарни сметки. Аз си правя следната сметка - преди 6 години си купих нова дизелова кола като ѝ "навъртам" по около 28-30,000 км на година. Сега е на почти 180,000км. При 6.5/100 разход, това до днешна дата прави 11,7 тона нафта. По 2.30лв прави почти 27,000 лева. Ако сметнем и някои специфични разходи като масла, ангренажен ремък (на 120,000км), филтри и други такива, общите разходи за поддръжката на тази нова кола с ДВГ за 6 години са ми били над 30,000лв само и единствено свързани с типа на двигаеля. Самата кола струваше към 40,000 лева. Ако някой ми даде 20 бона изобщо няма да се двоумя дали да си купя електрическа кола с 8 години и 160,000км гаранция на батерията, защото моята кола вече ми струва над 70,000 за 6 години, а един Нисан да речем, ще ми струва 70-20 = 50,000. Изминаването на 180,000км на ток по сегашни цени на тока струва около 5000 лева.

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  15. 15 Профил на Г.Е.М.
    Г.Е.М.
    Рейтинг: 1201 Любопитно

    А за обикновения човек кога? Или к'во викате - вий сте си бедни и такива возила не ви трябват? Аман от псевдодействия в посока екология, резултатът ще е нула, естествено. Има само един начин да се случат нещата по правилния начин - спиране на всички стари возила и яко субсидиране за нови такива. Ма т'ва никога няма да стане, та остава само плямпането колко сме еко...

  16. 16 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 687 Неутрално

    До коментар [#11] от "1001":

    Това не е вярно. Има зарядни станции на частни фирми в България. На "Хемус" например има една близо до Каспичан. И на други места има. Има и безплатни на паркингите на някои магазини от веригата Кауфланд. И пред МЕТРО на Цариградско също.

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  17. 17 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4389 Весело

    До коментар [#1] от "karabastun":

    А колко струва една "зарядна", със най-слабия капацитет, знаеш ли?

    скоростен индекс "Y"
  18. 18 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4389 Весело

    До коментар [#14] от "Дразнител":

    "20,000 лева субсидия за електромобил е прекрасна сума!"


    Ти четеш ли внимателно, за кои е подобна субсидия?!

    скоростен индекс "Y"
  19. 19 Профил на tosho_toto
    tosho_toto
    Рейтинг: 749 Неутрално

    До коментар [#15] от "Г.Е.М.":
    Това по примера на коя държава е дрОгарю?

  20. 20 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 1293 Неутрално

    ТЕХНОЛОГИЯТА ОЩЕ НЕ Е УЗРЯЛА , ЩЕ И ДОЙДЕ ВРЕМЕТО НО НЕ СЕГА ПО НАТАТА , ТУКА ЗИМИТЕ СА ХЛАДНИ КАПАЦИТЕТА НА АКУМУЛАТОРИТЕ ЗА ОТОПЛЕНИЕТО НЕМА ДА СМОГНЕ , ПРЕДПОЛАГАМ ЧЕ В ПО ТОПЛИТЕ СТРАНИ ПЪРВО ЩЕ СЕ РЕАЛИЗИРА ТОЯ СЕГМЕНТ , ПОСЛЕ И ТУКА НО НАЙ ВЕЧЕ КАТО СИ РЕШАТ ПРОБЛЕМА С НЯКОЛКОТО ХИЛЯДИ ЕДНОВОЛТОВИ БАТЕРИЙКИ от които са изработени акумулаторите на ТЕСЛИТЕ и др, 3,7 волта по точно , батериите ще го спъват процеса не знам докога!!! оптимума ще е оеднакваване на акумулаторите и директната им подмяно в станции за зареждане , изтощини за заредени , тотгава щепселите по площадите ще са за зор заман , най вече да те отведе колата до.......... , а спокойно могат и да измислят резервен акумулатор който да е в колата и специално да е само за такива цели,да те отведе до депото със заредените батерии , КАТО УЗРЕЯТ ДО ИДЕЯТА ЩЕ СТАНАТ НЕЩАТА А ДОТОГАВА...............

  21. 21 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1106 Неутрално

    Ако някой ми даде 20 бона изобщо няма да се двоумя дали да си купя електрическа кола с 8 години и 160,000км гаранция на батерията, защото моята кола вече ми струва над 70,000 за 6 години, а един Нисан да речем, ще ми струва 70-20 = 50,000. Изминаването на 180,000км на ток по сегашни цени на тока струва около 5000 лева.
    —цитат от коментар 14 на Дразнител


    Мне, нищо не печелиш, даже и да са на една цена колите:
    - за да можеш изобщо да караш на извънградско, ти трябва поне 40 квч батерия. Пример с пробег с Хюндай Кона 42 квч батерия:
    - 120 км/ч = 197 км пробег
    - 80 км/ч = 313 км пробег
    Значи ако искаш да идеш от София до Пловдив и да се върнеш, трябва да караш с макс 80 кмч
    Една батерия 24 квч струва 5500$ без монтажа
    https://cleantechnica.com/2017/10/04/nissan-leaf-replacement-battery-will-cost-5499/
    Значи 42 квч отива на 10.000 $
    Харчът на ток го дават еквивалентен на 2,4 л /100 гориво
    http://www.ecars.bg/catalog/elektricheski-avtomobili/item/3347-nissan-leaf

    Имаш икономия 1600 * 4 * 2,30 = 15.000 лв, След това си купуваш нови батерии за 17.000 лв

    По примера София - Пловдив имаш загуба на време 1 час на ден (120 / 80 за 250 км). Ако броим хипотетичен софийски надник 1200 лв / 22 / 8 = 6,80 на час * 22 дни = 150 лв месечно = 1800 годишно. Вече ако си караш само за кеф за собствена сметка, загубеното време отпада.

  22. 22 Профил на Ох леле
    Ох леле
    Рейтинг: 800 Неутрално

    Аз си ходим със Спарка навсякъде: на Витоша, Боровец. Ама айде да не ви отварям, че не ми се чака на опашка по станциите.

  23. 23 Профил на Неизвестен Извършител
    Неизвестен Извършител
    Рейтинг: 940 Неутрално

    Преди доста лета гледах по алеите из Албена как момчурляците джиткат с едни китайски тротинетки на ток. Не знам къде им бяха скрили батерийките, но половин час (толкова им ги даваха под наем) изкарваха, при това доста пъргаво - 20 км/ч със сигурност. Това преди 15 години, когато китайските неща още бяха "боклуци". Искам да кажа, че май умишлено им държат цените високи, защото разните там правителства се намесват в пазара с протекционистични мерки.

  24. 24 Профил на Г.Е.М.
    Г.Е.М.
    Рейтинг: 1201 Любопитно

    До коментар [#19] от "tosho_toto":

    Що ти трябват примери? Казвам как трябва да стане, по принцип, дрОгарьо. Аз също карам кола с ДВГ, защото досега не съм имал възможността да си купя един хибрид примерно. Но следващата ми кола най-вероятно ще бъде такава и е редно, ако държавата иска да насърчи покупките на нови коли, с нови технологии, да помогне, а не само да се плямпа по темата. Иначе съм сигурен, че поне още 20 години по българските пътища ще търкаляме европейски барутници трета ръка...

  25. 25 Профил на paf
    paf
    Рейтинг: 1314 Неутрално

    Съдебната власт не ги харесва такива: иска с кожен салон, с отопляеми масажни седалки, парктроници, камери....

  26. 26 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 779 Неутрално

    Кражба на пари.

    If you are going through hell... Keep going!
  27. 27 Профил на tosho_toto
    tosho_toto
    Рейтинг: 749 Неутрално

    До коментар [#24] от "Г.Е.М.":
    ДрОгарю,спред вашите разбирания 80% от автомобилите са стари и трябва да се спрат.Тези 80% могат да си позволят 4-5000 лв. за покупка на автомобил.Та държавата като им бракува автомобилите от къде ще вземе пари за да ги субсидира да закупят електрически автомобил?Сигурен съм,че и за това имаш решение,да евтанизираме инвалидите,защото са в тежест на обществото.
    По-нагоре са ти направили сметки със изводите защо електрическите автомобили не са толкова популярни не само в България.Ако беше далавера,повярвай ми нямаше да пропуснем възможността.

  28. 28 Профил на Г.Е.М.
    Г.Е.М.
    Рейтинг: 1201 Любопитно

    До коментар [#27] от "tosho_toto":

    Аре стига с приказките за далаверата, а? За теб си може да си сигурен за много неща, за мен - едва ли. Имам си едно колело на ток в къщи от 6 години и да ти кажа на далавера си е, ако, че всички скептици като теб ми надуваха главата по онова време как видиш ли, т'ва чудо НЕ ставало. Е да, ама става, доказано в практиката, нито батериите са зле, нито има някаква поддръжка. Ама нали трябва да наливаме пари на Кремъл и на чалмите, още дълги години ще дишаме изгорелите газове на всички катраници по пътищата...

  29. 29 Профил на tosho_toto
    tosho_toto
    Рейтинг: 749 Неутрално

    До коментар [#28] от "Г.Е.М.":
    ДрОгарю,причината за слабия интерес към електро автомобилите в България е прекалено високата им цена.С други думи тези,които могат да си ги позволят,могат да си позволят луксозен автомобил с ДВГ.
    Технологията на този род автомобили покрива тичен градски автомобил.Отиваш на работа прибираш се в къщи и зареждаш в гаража или двора на къщата.По пътя на икономическата логика и според пробега това е лакмус за бъдещона развитие.
    Забрани и ограничения никога в историята не са водили до положителни резултати,запомни го.

  30. 30 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1325 Неутрално

    До коментар [#16] от "Дразнител":

    безплатно може, но ток се продава от ЕВН, Енергопро и Новото дружество което купи ЧЕЗ. Частни имат но както казах не продават ток е вземат такса за ползване на паркомясто

  31. 31 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 687 Неутрално

    До коментар [#21] от "dosetliv":

    Тая хипотеза с ежедневното пътуване София-Пловдив е добра, но аз не вижддам никакъв проблем да караш с максималната разрешена скорост и да си зареждаш колата в Пловдив като пристигнеш от София. Едва ли ще пътуваш всеки ден по 3 часа и по 280-300км, за да останеш 15 минути и да се върнеш. Но дори и за 15 минути на една бърза зарядна станция може да заредиш ток за поне 50км, което ще ти оправи баланса за връщането до София ако си с 42квтч батерия. Вероятно имаш редовна работа там, което значи, че може спокойно да си зареждаш колата на тази месторабота и да ти е заредена батерията за обратния път. Аз от повече от година имам един Лийф с 30квтч батерия. Реалният разход ако караш в града и по междуградски пътища е под 14/100. Ако караш предимно по магистрали става близо 19/100. Аз лично повече няма да си купя кола с ДВГ. Вярно, че тук във Франция мрежата от зарядни станции се развива много по-бързо, отколкото в БГ, но и България не изостава много. Може да отвориш chargemap.com, за да видиш колко зарядни има вече в България.

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  32. 32 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 687 Неутрално

    До коментар [#30] от "1001":

    По-скоро дерат "такса" за ползване на зарядната станция. Тия от Елдрайв искат 72 стотинки на минута за ползване на зарядната им станция на "Хемус" край Енево. Демек 43 лева на час. Не знам кой я ползва на тази цена, но дори и да дърпаш 50КВт, колкото е максиманата ѝ мощност, тока ти излиза близо 90 стотинки за киловатчас. Ако вдигнат цената още малко ще стане по-евтино да караш на бензин! Точно такива идиотщини възпрепятстват развитието на сектора с електромобилите.

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  33. 33 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 687 Неутрално

    До коментар [#30] от "1001":

    Впрочем, това че "безплатно може, но ток се продава от ЕВН, Енергопро и Новото дружество което купи ЧЕЗ" не е вярно!

    https://www.eldrive.eu/19367296.html

    48 стотинки на киловатчас от 22квт АС зарядна станция.

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  34. 34 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1239 Неутрално

    съдебната власт иска и да са с бежова кожа-да не личи осраното.

  35. 35 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1006 Неутрално

    Изминаването на 180,000км на ток по сегашни цени на тока струва около 5000 лева.
    —цитат от коментар 14 на Дразнител

    Това по какви цени - на нощна тарифа в къщи? Ама ако нямаш гараж, трябва да пускаш кабел през балкона. Пък и гараж да имаш, ако не е трифазен ток, за една нощ ще заредиш примерно 20-30кВч, няма да можеш 50-80, колкото ти трябват да идеш примерно до Бургас. Трябва да се подготвяш 2-3 нощи предварително, ако ще пътуваш по-далеч.
    Е, от бързите зарядни можеш за половин час да заредиш догоре, ама там цената излиза по-скъпа отколкото да си караш дизеловата кола. Цената на енергията говоря само. А цената на самия автомобил отделно.
    И последно - вярно, ДВГ има някои разходи за поддръжка, но тя поне става във всеки сервиз. А Теслата или Лийфа като светне червеничко на таблото "моля посетете сервиза" и не пали, къде отиваш - до Виена може би, където е най-близкия сервиз? Или вдигаш капака дето пише "Високо Напрежение 380 волта" и има нарисуван череп с кости, и почваш да човъркаш?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK