Въгледобив край Сливница ще удари туризма, предупредиха природозащитници

Наскоро ремонтираният път, свързващ околните села, не може да поеме трафика от тежките камиони, натоварени с въглища, предупреждават екоактивистите.

© За Земята

Наскоро ремонтираният път, свързващ околните села, не може да поеме трафика от тежките камиони, натоварени с въглища, предупреждават екоактивистите.



Добивът на лигнитни въглища в община Сливница, за който правителството даде разрешение по-рано този месец, ще сложи край на развитието на селския туризъм в района, ще застраши спортна и пътна инфраструктура, изградена от местната власт с милиони левове. За това предупреждават сдруженията "За Земята" и "Грийнпийс България".


На 6 август в "Държавен вестник" беше публикувано решение, с което дружеството "Минна компания" ЕАД получава концесия за добив в участък "Радуловци" от находище Алдомировски въглищен басейн. Концесионерът, свързван със собственика на енергийни и добивни компании Христо Ковачки, има разрешение за добив в продължение на 30 г. Партия "Зелените" вече поиска оставката на министъра на околната среда Нено Димов с мотив, че тази и още една концесия - в Ямболско, се предоставят на бизнес група, в която се нарушават трудовите и екологичните норми.


Днес двете екосдружения акцентират върху това, че се подкопава дългосрочното развитие на селата
Бърложица, Радуловци и Братушково. Площта на концесията е 1891 декара и в нея попада АТВ писта, изградена от община Сливница. В непосредствена близост има екопътека и велоалея. На метри е водоемът на село Радуловци, който е единственият водоизточник за населеното място. Недалеч са и още два питейни водоизточника. На малко отстояние от мината се намира и язовир "Братушково", който е място за отдих и водни спортове, предупреждават природозащитниците. Според тях наскоро ремонтираният път, свързващ околните села, не може да поеме трафика от тежките камиони, натоварени с въглища.




Очакваните постъпления от концесията в общината възлизат на 18 хил. лв. на година — сума, крайно недостатъчна да компенсира екологичните и социални последствия за населението, пресмятат екоактивистите.


"Създаването на чисто нова мина означава, че държавата подлага на риск от заличаване един добре развит селски район в близост до столицата, в който хората се радват на възможности за отдих, градини, а напоследък и екотуризъм, и насажда един замиращ отрасъл, какъвто е въгледобивът", коментира Генади Кондарев от екологично сдружение "За Земята".


"Минната индустрия е напълно несъвместима с международните климатични политики и споразумения, от които България е част", добавя Меглена Антонова от "Грийнпийс - България".

Ключови думи към статията:

Коментари (58)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 2023 Любопитно

    "Очакваните постъпления от концесията в общината възлизат на 18 хил. лв. на година"

    Ъъъ, то наема на средно голям магазин в МОЛ е повече, НА МЕСЕЦ.

  2. 2 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1927 Неутрално

    Интересно, където се закриват или вече са закрити мини, местните силно жалят за тях, където има идея да се добиват някакви минерали, местните яростно протестират, даже да става въпрос за варовик.

  3. 3 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1606 Неутрално

    До коментар [#1] от "Котаракът на Шрьодингер":

    По левче на декар за година.

  4. 4 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1606 Неутрално

    Прочетох го хектари, 9 и 50

  5. 5 Профил на phuncky
    phuncky
    Рейтинг: 731 Неутрално

    По цял бял свят гледат как да се отърват от въглищата, само ние отваряме нови мини. Престъпление пред очите на всички, а даже и има хора, които защитават подобни дейности. Този министър не трябва да си ходи, а да влезе директно зад решетките.

    Късата памет е най-големият враг на българите.
  6. 6 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 2208 Неутрално

    "Добивът на лигнитни въглища в община Сливница, за който правителството даде разрешение по-рано този месец, ще сложи край на развитието на селския туризъм в района, ще застраши спортна и пътна инфраструктура, изградена от местната власт с милиони левове. За това предупреждават сдруженията "За Земята" и "Грийнпийс България".

    Едни от тия разправяха същото и за мангановата мина Оброчище над Албена.

  7. 7 Профил на Неизвестен Извършител
    Неизвестен Извършител
    Рейтинг: 828 Весело

    Туристите община Сливница сигурно си има на списък лист от тетрадка малък формат?

  8. 8 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 713 Неутрално

    По цял бял свят гледат как да се отърват от въглищата, само ние отваряме нови мини. Престъпление пред очите на всички, а даже и има хора, които защитават подобни дейности. Този министър не трябва да си ходи, а да влезе директно зад решетките.
    —цитат от коментар 5 на phuncky


    Чак пък по цял свят...
    Преди 2 дни в Дневник писаха за нова мина за въглища в Германия - https://bit.ly/2w1BTI4
    Имаше и други новини за въглищни мини в Германия - https://bit.ly/2PqHjEN
    Германски министър на икономиката досега не е влязъл в затвора.

  9. 9 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 2208 Любопитно

    "Минната индустрия е напълно несъвместима с международните климатични политики и споразумения, от които България е част", добавя Меглена Антонова от "Грийнпийс - България".

    Точка първа от манифеста на зеления талибан?
    Тая Миглена дали има кола, велосипед, телефон, компютър - тези благинки от дърветата ли мисли, че се събират? Дали пътува с автобус, влак самолет - тези неща без горива и смазки ли се движат? Дали живее в пещера или в колиба от клони? - понеже то арматура, цимент, вар, пясък...

  10. 10 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3427 Неутрално

    Правителството когато трябва да избира между развитието на селски туризъм, спортна и пътна инфраструктура от една страна и от друга мераците на олигархията винаги печели олигархията!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  11. 11 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 2208 Весело

    Туристите община Сливница сигурно си има на списък лист от тетрадка малък формат?
    —цитат от коментар 7 на Неизвестен Извършител


    Те понеже тия от прословутия "селски туризъм" малко се срамуват да не ги нарекат селяни и затова не се регистрират - иначе са по-многобройни от китайците и виетнамците взети заедно.

  12. 12 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 2138 Любопитно

    добре де статията е непълна ат концесията общината ще получава 18 000, колко е прихода и от туризма ???

  13. 13 Профил на tosho_toto
    tosho_toto
    Рейтинг: 694 Неутрално

    Освен,че са против добива и използването на въглища,тези хрантутници са против добива на всякакви руди и минерали,против всякакво индустриално производство,против АЕЦ,против ВЕЦ,против вятърни електроцентрали...или накратко всяко развитие на човешката цивилизация.

  14. 14 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 2208 Неутрално

    До коментар [#13] от "tosho_toto":

    Така е -защото се ръководят от принципа Кое е най добре за природата? - човека - за тях е вредител а идеалът е въобще да няма хора и природата да е непипната.

  15. 15 Профил на falkoneti
    falkoneti
    Рейтинг: 1182 Неутрално

    До коментар [#14] от "lustmord":

    Не мислиш ли, че прекалено даже е "пипната"?

  16. 16 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 792 Неутрално

    Тия зеленикавите май вече прекаляват. Какъв селски туризъм в Бърложица, Радуловци и Братушково бе?! А с пистата за АТВ май счупиха тъпомера, голяма спортна база - няма що. И 18000 лв били малко. Ако ми кажат, че общините в трите села сега взимат по-голяма сума от тази под формата на данъци от туризма и спортната дейност, тогава ще им повярвам, иначе да мълчат. Да не говорим, че всяка производствена дейност осигурява работни места и приходи в общините от местни данъци.

  17. 17 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10172 Весело

    До коментар [#7] от "Неизвестен Извършител":

    Не е така. Там има чудесни места за ходене. Може аз да съм един от малкото в "късия списък" туристи, но при траковете по платото и около блатото сррещах много хора и групи. :)
    Все пак е на хвърлей място от София...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  18. 18 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 2208 Неутрално

    До коментар [#15] от "falkoneti":

    По какви критерии съдиш колко е добре да е пипната природата и от какво си готов да жертваш в името на по-непипната природа ако това е заветната цел? Ей например в центално Конго биоразнообразието е топ, природата е почти непината - няма инфраструктура и индустрия...и средната продължителност на живота там е 40г; детската смърнтост 25% , живее се в колиби от кал без електричество, без течаща вода и т.н.

  19. 19 Профил на falkoneti
    falkoneti
    Рейтинг: 1182 Неутрално

    Сравнението ти изобщо не е коректно. Има предел за всичко и човека го е достигнал отдавна. А иначе в конкретния случай трима души ще ринат с багер - може изобщо и да не са местни. 18 хиляди лева концесионно възнаграждение, но само част от него е за общинските бюджети. В замяна на това пътищата се разбиват и никакви 18 000 лева не могат да ги поправят като в допълнение получават и една красива дупка.

  20. 20 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 1123 Весело

    То поне да бяха кафяви или черни въглища.
    Един професор беше писал че добруджанския чернозем е по-калоричен от нашите лигнитни въглища.
    52% пепел.
    Ами по-добре газови централи да правим отколкото да плащаме хиляди левове на Европата за въглищните ни централи.
    Една Марица изток стига. Да не осираме страната си

  21. 21 Профил на kopo
    kopo
    Рейтинг: 300 Неутрално

    До коментар [#20] от "ЙЕИ":

    С какъв газ ще работят?

  22. 22 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1887 Неутрално

    Пак не е посочено нищо за собствениците на така "загрижените" сдружения!

  23. 23 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 2208 Неутрално

    До коментар [#19] от "falkoneti":

    И кой пък си ти за да казваш кой предел бил достигнал човека и какво следвало да прави?!? Още един като цитираната горе Меглена дето иска да забрани всичките мини и цялата индустрия ама ако може по някакъв магичен начин да не се лиши от нито една от благинките на цивилацията.

    А относно конкретния случай - по цял свят концесионните такси са почти символични - данъците са начина, по който държавата прибира своето от всяка подобна операция.

  24. 24 Профил на Сахаров
    Сахаров
    Рейтинг: 482 Неутрално

    Единственото нещо, което държавата трябва да предостави на Ковачки, е карирана риза... с концесионна такса ест., една кирка, с която да чука за въглища по цял ден

    I shave with Occam's razor
  25. 25 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8549 Неутрално

    Докога този Ковачки. Вместо да е в затвора, той получава концесии. На кого е човек в същност.

  26. 26 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8549 Неутрално

    Докога този Ковачки. Вместо да е в затвора, той получава концесии. На кого е човек в същност.

  27. 27 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 2208 Любопитно

    До коментар [#7] от "Неизвестен Извършител":Не е така. Там има чудесни места за ходене. Може аз да съм един от малкото в "късия списък" туристи, но при траковете по платото и около блатото сррещах много хора и групи. :)Все пак е на хвърлей място от София...
    —цитат от коментар 17 на penetrating


    Хора от София дето са напълнили резервоара в София, отшли се разходили за половин ден и са си купили по бутилка вода от магазина в селото и са се пробрали в София - местната печалба от тоя вид туризъм се измерва в около 30ст.

  28. 28 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 2019 Любопитно

    Сливница - туризъм... ???

  29. 29 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1638 Весело

    Да бе, да! Туризъм? В Сливница? Грантоеди си изсмукват аргументи от пръстите.

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  30. 30 Профил на ivangabrovo
    ivangabrovo
    Рейтинг: 384 Неутрално

    Само фактът, че зад концесионера стои Ковачки е достатъчен прокуратурата да се самосезира. Така би станало в нормална държава.

  31. 31 Профил на patrokalche
    patrokalche
    Рейтинг: 649 Неутрално

    Туризъм, къде е? На 5 къщи ли викате туризъм? От кога ви дреме за туризъм?

  32. 32 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 1123 Неутрално

    До коментар [#21] от "kopo":

    С какъвто е най-евтин. Догодина ще има газ от Азербайджан по ТАНАП, като построят пристанището за сгъстен може да има от Египед, Катар, т.н.

    Ако е рекъл господ след споразумението за Каспийско море, може да се докопаме и до евтин туркменистански.

    Пък ако Газпром се осеферят, може и от тях да купуваме, стига цената им да е достатъчно ниска

  33. 33 Профил на Дедов'та Колюуа Унукя!
    Дедов'та Колюуа Унукя!
    Рейтинг: 2116 Неутрално

    добре де статията е непълна ат концесията общината ще получава 18 000, колко е прихода и от туризма ???
    —цитат от коментар 12 на 1001


    Е що за въпрос- Сливница е световно- известна туристическа дестинация, приходи от туризъм да искаш.

    Следва да се постави въпросът и с работните места- колко бачкат в "туризма", и колко ще трябват за мината.

    И в крайна сметка- ако природозащитниците победят- да не се чува после мрънкане от местните- че няма работа и т.н.

    БАСИ ТЪПИЯ САЙТ!
  34. 34 Профил на Дедов'та Колюуа Унукя!
    Дедов'та Колюуа Унукя!
    Рейтинг: 2116 Неутрално

    Интересно, където се закриват или вече са закрити мини, местните силно жалят за тях, където има идея да се добиват някакви минерали, местните яростно протестират, даже да става въпрос за варовик.
    —цитат от коментар 2 на usero


    Местните мрънкат, щото мините щели да окепазят природата. После мрънкат, че не се откривали работни места.

    Е кви работни места да се открият- само офиси ли? Кво ще правите в тези офиси?

    Или завод за Мерцедес? Ми вие можете ли да правите мерцедеси бе?

    БАСИ ТЪПИЯ САЙТ!
  35. 35 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4314 Неутрално

    За съжаление, Ковачки получава всичко, което си поиска..... Колко години, никой не говори как "приватизира" държавния монопол при портовият флот!?

  36. 36 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 1233 Неутрално

    НА ДВАДЕСЕТ КИЛОМЕТРА ОТ СОФИЯ И ТАЯ ГНЯЗ , ПРИНЦИПНО ВЕТРОВЕТЕ ВИНАГИ ИДАТ ОТТАМ , ОЩЕ ДА ПРОДЪЛЖАВАМ ЛИ

  37. 37 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2067 Любопитно

    То поне да бяха кафяви или черни въглища.
    —цитат от коментар 20 на ЙЕИ

    Лигнитните въглища са кафяви с малко калории. С две думи - пепеляв боклук.

  38. 38 Профил на Рахнева
    Рахнева
    Рейтинг: 98 Неутрално

    До коментар [#14] от "lustmord":Не мислиш ли, че прекалено даже е "пипната"?
    —цитат от коментар 15 на falkoneti


    Пипната? В България? Знаете ли, че - поради обезлюдяване, в резултат на липса на поминък, за последните 30 години от картата на България са изчезнали - тоест, превърнали са се в "природа", 571 села? Статистиката е към февруари 2017.

  39. 39 Профил на Онуфри
    Онуфри
    Рейтинг: 1471 Весело

    Знаете ли, че - поради обезлюдяване, в резултат на липса на поминък, за последните 30 години от картата на България са изчезнали - тоест, превърнали са се в "природа", 571 села? Статистиката е към февруари 2017.
    —цитат от коментар 38 на Рахнева


    А ТИ Рахневата какво направи това да не се случи?

    Отиде да живееш в такова село за да не се обезлюди и доведе поне 5-6 семейства да живеят около теб?

    п.п. КакъФ ли върховен рейтинг имаш в бегемамата?

    :)

    Имало едно време ссср!
  40. 40 Профил на falkoneti
    falkoneti
    Рейтинг: 1182 Неутрално

    До коментар [#38] от "Рахнева":

    Към всяко село - мина!

  41. 41 Профил на Рахнева
    Рахнева
    Рейтинг: 98 Неутрално

    [quote#39:"Онуфри"][/quote]

    Въпросът не е аз какво съм направила, а колко са нелепи твърденията ви. Споменатите села са съществували и по времето на Живков, имали са население - 200, 300, 500, 1000 души - които са работили нещо, обработвали са земя, рязали са дърва, произвеждали са я мебели, я консерви, я сирене... и природата не е загинала. Днес вие се опитвате да спрете всякаква цивилизована дейност, въпреки драстично по-големите изисквания за екологично съответствие наложени ни от Европа, и обричате стотици хиляди на глад и мизерия. Уж защитавайки природата. Всъщност, съсипвате страната и прогонвате хората, а след това театрално се оплаквате, че страната се обезлюдява.

  42. 42 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 847 Неутрално

    Районът от Сливница на запад и юг е непокътнат(засега) и би трябвало да бъде обявен за резерват и проблема ще е решен завинаги.
    Алчността и мераците на разни тъпи мутри, които са толкова прости, че не доумяват вредата и за собствените си деца, трябва да бъдат озаптени.

  43. 43 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1155 Неутрално

    за първи път чувам за въгледобив и за туризъм в Сливница :)

  44. 44 Профил на Рахнева
    Рахнева
    Рейтинг: 98 Неутрално

    Районът от Сливница на запад и юг е непокътнат(засега) и би трябвало да бъде обявен за резерват и проблема ще е решен завинаги.Алчността и мераците на разни тъпи мутри, които са толкова прости, че не доумяват вредата и за собствените си деца, трябва да бъдат озаптени.
    —цитат от коментар 42 на chert


    Ами то за да има деца, трябва да има кой да ги ражда. А когато няма поминък, хората хващат самолета и заминават в чужбина. Така че природата ще остане за лисици, вълци, зайци или каквото диво живее в този регион.

  45. 45 Профил на hhhuuunnnn
    hhhuuunnnn
    Рейтинг: 880 Неутрално

    приходите само от тая статия на група смели защитници на природата са десетократно повече от приходите на община Сливница да 1-2 петилетки

    нищо не прилича повече на Работническо Дело от Дневник
  46. 46 Профил на hhhuuunnnn
    hhhuuunnnn
    Рейтинг: 880 Неутрално

    приходите само от тая статия на група смели защитници на природата са десетократно повече от приходите на община Сливница да 1-2 петилетки
    —цитат от коментар 45 на hhhuuunnnn


    *от приходите на община Сливница от туризъм

    нищо не прилича повече на Работническо Дело от Дневник
  47. 47 Профил на Николай С
    Николай С
    Рейтинг: 919 Неутрално

    До коментар [#12] от "1001":
    А колко ще е разхода от потрошените пътища?
    По принцип е добре да има мини за манган, злато и т.н

    Ама не бяха ли лингнитните въглища, най-ниско калорични и най-мръсни за горене?
    Какъв е смисъла?

  48. 48 Профил на patrokalche
    patrokalche
    Рейтинг: 649 Неутрално

    До коментар [#42] от "chert":

    Да бе, направете цялата държава резерват, така и така хора не останаха! Зелените, заради подобно комунистическо мислене никога няма да имате шанса да управлявате или да сте в политиката.

  49. 49 Профил на Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП
    Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП
    Рейтинг: 2371 Неутрално

    Щом ще е за лигнитни въглища не си заслужава, Марица Изток е задръстено от такива. Само че те са с такова качество та да ти се доплаче, пръст с полуизгнили останки от някогашни гори, имаме световният рекорд по горене на толкова нискокалорична суровина. Единствените качествени въглища са в Добруджа на 1800м под земята, коксуващи се. На този етап не си заслужава да се развива въгледобива, поне докато има газ и нефт.

    Иначе "зелените" със стандартните си глупости, туризма ала бала. Хубаво, дайте някакви данни за този туризъм, колко се печели от него да ви повярват хората. Когато пък за развиване на туризма се предлагат ски писти пак са против. Когато се правят магистрали пак са против.

    Единствено не са против бургаският "Нефтохим" който е на руснаците и си мълчаха за "Южен поток" пак на руснаците. Което ме навежда на определени мисли. А, мълчат си и за Свилоза-Свищов която беше предвидена за дървесина от Коми а сега заради нея се секат десетки хиляди гора.

    Политкоректостта е Гестапо за Истината
  50. 50 Профил на t_tzanev
    t_tzanev
    Рейтинг: 776 Неутрално

    Освен,че са против добива и използването на въглища,тези хрантутници са против добива на всякакви руди и минерали,против всякакво индустриално производство,против АЕЦ,против ВЕЦ,против вятърни електроцентрали...или накратко всяко развитие на човешката цивилизация.
    —цитат от коментар 13 на tosho_toto


    Не сте прав - следва да се развиват бира, кебапчета и магистралки.

  51. 51 Профил на t_tzanev
    t_tzanev
    Рейтинг: 776 Неутрално

    Освен,че са против добива и използването на въглища,тези хрантутници са против добива на всякакви руди и минерали,против всякакво индустриално производство,против АЕЦ,против ВЕЦ,против вятърни електроцентрали...или накратко всяко развитие на човешката цивилизация.
    —цитат от коментар 13 на tosho_toto


    Не сте прав - следва да се развиват бира, кебапчета и магистралки.

  52. 52 Профил на ivangabrovo
    ivangabrovo
    Рейтинг: 384 Неутрално

    Като чета коментарите - този Ковачки има доста влияние, ми изглежда.

  53. 53 Профил на Станислав Генов
    Станислав Генов
    Рейтинг: 622 Неутрално
  54. 54 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1732 Неутрално

    Туризъм в този пущиняк звучи абсолютно несериозно, но пък мина и то за лигнитни въглища...напълно излишна и навява мисли за корупция...

  55. 55 Профил на orlin007
    orlin007
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Туризъм в Сливница. Хах
    Колко са туристите?

  56. 56 Профил на hcu36575763
    hcu36575763
    Рейтинг: 5 Неутрално

    Само да отбележа за неуките, че търизмът не се отбелязва само в данъци от туризъм. Някой замислял ли се е всичките хранителни магазини в Сливница или Алдомировци колко туристи спират за да си напазаруват и то не само минерална вода както казвате. А някой замислял ли се е само колко от заведенията в района са пълни от същите туристи е те според вас не дават ли работни места на сервитиори, готвачи и т.н. И ако ми говорите че нямало туризъм мога само да ви пратя на .......... си при положение че само тази събота бях на язовира на село Братушково където има заведение с 15 маси и нямаше къде да се седне и то не от извънземни а от туристи каращи водни ски, ловящи риба или просто на природа и имаше около 20 палатки разположени на язовире демек около и над 150 туристи само за събота говоря и то само там...където в това село между другото има и къщи за селски туризъм всяка събота и неделя пълни спо 20 човека.. е да не е Банско ама и по добре!!!

  57. 57 Профил на elibal
    elibal
    Рейтинг: 347 Неутрално

    Какво ще изкарате от тази мина? Ами то разработените мини едвам се държат и като правило не им плащат редовно заплатите. Глупости. 18 000 лв? - това грешка ли е?

  58. 58 Профил на elibal
    elibal
    Рейтинг: 347 Неутрално

    До коментар [#44] от "Рахнева": А когато няма поминък, хората хващат самолета и заминават в чужбина.

    Е, добре, сега ще има намерим поминък - ще отворим мина, която няма да работи, а само ще о*ере пейзажа, че да се родят по-здрави деца от бащите миньори





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK