
© Юлия Лазарова
Първа станция на лифт на Княжевския лифт
Столичната община ще възложи на собственика на лифтовете на Витоша - дружеството "Витоша ски", или да възстанови, или да премахне съоръженията. За целта обаче трябва да приключи проверката на състоянието им, която в момента се изпълнява от общинската дирекция "Контрол по строителството". Това се разбра от думите на кмета на София Йорданка Фандъкова на пресконференция днес, съобщава "Фокус".
Ремонтът или премахването на лифтовете ще бъде за сметка на дружеството собственик, увери тя.
От четирите лифта в планината, чиито начални станции са близо до града - Драгалевски, Симеоновски, Романски и Княжевски, работят само първите два и то само в събота и неделя, като кабинковият през ски сезона работи всеки ден. "Витоша ски" ги купи от Столичната община през 2007 г. заедно с всички други съоръжения в планината за 8.3 млн. лева.
В края на миналата година председателят на общинския съвет Елен Герджиков определи този договор като "смешен" заради липсата на каквито и да било клаузи за прекратяването му и условие съоръженията да работят.
"Очевидно има някакви обективни и субективни фактори, които пречат на собственика да обнови съоръженията", каза днес Герджиков, като посочи някои от оправданията на "Витоша ски" - "законови процедури, противоречия с неправителствени и екологични организации" и др. Той за пореден път каза, че общината неведнъж е водила разговори с "Витоша ски" да започне ремонти, но без успех.
Герджиков посочи и течащите процедури за приемане обновяване на плана за управление на природен парк "Витоша" и малките изменения по действащия, като възможности за обновяване на лифтовете. Той увери, че и двата проекта не предвиждат никакво ново строителство или удължаване на лифтовете.
Vassco
Рейтинг: 513 НеутралноЕ то само това чака собственика - да премахне старите и да си направи новите кабинкови лифтове. А софиянци да се стягат - цените за лифт картите ще станат златни! По-евтино ще им излезе да ги пускат с парашут отгоре.
koko65bg
Рейтинг: 880 Неутрално"Очевидно има някакви обективни и субективни фактори, които пречат на собственика да обнови съоръженията", каза днес Герджиков, като посочи някои от оправданията на "Витоша ски" - "законови процедури, противоречия с НПО-та (неправителствени организации) и екологични организации". Той за пореден път каза, че общината неведнъж е водила разговори с "Витоша ски" да започне ремонти, но без успех.
Ами собственикът не иска да влага средства - иска само да изтегля. А Столичната община е трогателна в своето безсилие - водила разговори без успех! А къде е техническият контрол на съоръженията? Кой ги е допуснал до употреба и кой ще носи отговорност ако стане нещастие? А след като се нуждаят от ремонт защо не са спрени от употреба? В тази община само калинки ли работят или има и професионалисти?
happymimi
Рейтинг: 479 НеутралноТая тема за смяната на лифтовете на Витоша май се дъвче доста отдавна, но някакакви административни пречки и пререкания пречат, за да са се случва въобще нещо. А то е ясно, че трябва да се сменят, защото са стари. Всички имаме нужда от модерна планина, такава каквато трябва да е през 2018 г., с работещи съоръжения. Дано се случи скоро, дано видим Витоша достъпна, модерна и още по-любима на всички.
rat
Рейтинг: 434 НеутралноСамо, че с искане не става. Трябва да му наложи, но явно няма как. И отново държавата на колене при частника и ще се моли.
hodounski
Рейтинг: 2908 ЛюбопитноОбщината се моли на Цеко? Нещо глоба? Разваляне на договора?
soldierism
Рейтинг: 469 Неутрално"Очевидно има някакви обективни и субективни фактори, които пречат на собственика да обнови съоръженията", каза днес Герджиков - ами не му ли е работата на господина точно да премахне тези фактори и помогне на собственика да развие притежанията си, все пак за Витоша говорим, планината на всички софианци, а не нивата на бай Добри
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
deviant
Рейтинг: 487 НеутралноВ материала пак липсва част от съдържанието - Фандъкова заплашва с нещо като национализация: http://focus-news.net/news/2018/08/29/2561137/yordanka-fandakova-kmet-na-sofiya-ako-sobstvenitsite-na-liftovi-saorazheniya-vav-vitosha-ne-gi-vazstanovyat-togava-obshtinata-shte-si-vleze-v-pravoto-da-se-pogrizhi-za-tova.html
Не отговарям на хейтъри.Добре ,че не може да възстанови и Народния съд на общинско ниво.
Колко са прави от Витоша ски е едната страна ,как процедира гербавото управление е другата.
tacheaux
Рейтинг: 3802 Неутрално"Витоша ски" ги купи от Столичната община през 2007 г. заедно с всички други съоръжения в планината за 8.3 млн. лева.
В края на миналата година председателят на общинския съвет Елен Герджиков определи този договор като "смешен" заради липсата на каквито и да било клаузи за прекратяването му и условие съоръженията да работят."
Кой е подписал този "смешен" договор? Защо не му се потърси сметка за това. Как така се продават съоръжения без изискване те да работят и се поддържат?
Абсолютно безхаберие и продажност на столичната община.
m17
Рейтинг: 2431 НеутралноДо коментар [#5] от "джендър дебне в храсталака":
Договор, закони, нещо такова ?
Filofob
Рейтинг: 678 НеутралноДо коментар [#6] от "soldierism":
Всъщност Витоша ски =Юлен=Цеко изобщо няма никакво намерение да развива Витоша.Още по-малко като ски курорт. Защото ако имат достъпна планина и условия за ски, и туризъм софиянци няма да има нужда да ходят до скъпоценното им Банско. Пък и доста чужденци че предпочетат да запиват по софийските кръчми и да се качват за пръв път на ски тук вместо да се дондуркат до Банско.
carebean
Рейтинг: 289 НеутралноЗащо бизнесът и държавата не могат да си подадат ръка в името на това софиянци да се радват на планината си? Без ултиматуми, а с партньорство. В Австрия по-голямата част от пистите са върху частни земи, но това не пречи на държавата да развива мощната ски индустрия и да си партнира с бизнеса.
mnogosamkrasiva
Рейтинг: 529 НеутралноТая теория сме я чували, но не ми е сериозна. За всеки влак си има пътници. Това, че много хора ходят в Гърция на море, не пречи и нашето Черноморие да е пълно. И за едното, и за другото място ще си има желаещи. Стига услугата, която им се предлага да е качествена. Винаги нося нож... в случай, че някой ми предложи торта
hhhuuunnnn
Рейтинг: 588 Неутралнопросто трябва човек да види каква е позицията на Зелените, за да знае, че обратното е полезно за хората и за природата - в този смисъл тяхното съществуване е богоугодно
нищо не прилича повече на Работническо Дело от Дневникtucker case
Рейтинг: 968 Веселоне съм ходил на ски в милата мамковина от 1995 година... ма ако реша некой ден да отида 100 пъти бих предпочел тих хотел и ски на витоша и денонощен лифт до софия за кръчми и купони...
Now what's a few miles between the beauty and the beast...Filofob
Рейтинг: 678 НеутралноДо коментар [#13] от "mnogosamkrasiva":
Точно де. Какво е качеството на услугите предоставяни от Витоша ски? Пропагандира ли се Витоша като ски дестинация. Има ли дори и на половина подобен натиск какъвто за Банско? Не. На юлен не им дреме. Не ремонтират и дори спират вече съществуваща инфраструктура като лифтове и влекове, и само се оправдават тихо, че статута на парка и законодателството ги ограничавало. Но не лобират както за Банско. А в случая говорим за вече съществуващи съоръжения. Каквото е отсечено вече е отсечено. Смяната с нови кабинки или на кабелите и генераторите на влековете не вредят на природата.
Само че от лифтовете и ски картите се печели в пъти по-малко отколкото от хотелите и недвижимите имоти. А нормалният софийски скиор няма да хвърли маса пари, за да пътува уикенда до тухленото гето Банско щом може да кара на минути от дома си.
myspam
Рейтинг: 450 НеутралноВсъщност Витоша ски иска да смени лифтовете с нови , но просеките трябва да се разшерят, да се поставят нови стълбове на нови места и да се изградят нови станции. Трасетата на някой от сегашните лифтове (Романски горната част и Лалето 2) трябва да се промени и да се измести. Общо взето не може да се сложи нов лифт в старите просеки и стълбове. А за да се направят нови просеки(да се разширят старите) и да се строят нови съоръжения нестава, защото противоречи на някой закони и най-вече зелените не дават . Как да стане ? А сега общината вместо да реши тези проблеми типично по ГЕРБ-ерски обвинява концисионера. А това е и най-лесно зад себе си има общественото мнение и хората незапознати с детайлите. Тази държава ще катастрофира, толкова много различния, противоречия и простотия.
penetrating
Рейтинг: 5559 НеутралноБорисов усеща, че ще го пометат и започва да се отказва полека от най-далечните си олигарси (ако е вярно) ...
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertsoldierism
Рейтинг: 469 НеутралноДо коментар [#11] от "anton83":
Който не му се дондурка няколко часа и има един ден свободен, ще се качи да кара на Витоша, но ще има и такива, които предпочитат да се насладят на цялостна курортна почивка няколко дни и ще отидат в Банско, за мен двете места не са си конкуренция
Oggie Petkov
Рейтинг: 390 НеутралноДо коментар [#17] от "myspam":
Мисля, че основната претенция на Цеко е да приватизира земята под лифта , т.н. сервитут и ако не му я дадат няма ремонти, няма реновации. Но тъй като Витоша е някакъв си парк това не може да стане и влизаме в параграф 22. А преди тази кметица кои бяха кметове на София: Янчулев, Софиянски, ББ. При един от тях вероятно е заровено кучето. Странно нещо е тази безсрочна и неразваляема концесия.
Тома Белев
Рейтинг: 605 НеутралноНикой и нищо не пречи на собственика на лифтовете да си ги смени. Така например в Боровец сега сменят изцяло Мартинови бараки. Ако иска да ги удължава променя трасета и т.н. ще трябва да се яви на търг, защото ще е ново строителство. Той така или иначе е купил само железата, станциите и три декара в Княжево при приватизацията на Въжени линии
gl_avatar
Рейтинг: 477 НеутралноцЕко мислеше , че и на Витоша ще лапне лесна , бърза и тлъста хапка , както на Банско , Но не му се получи.
Браво на зелените !
001
Рейтинг: 722 НеутралноТрябва да има 4 нови лифта на Витоша с кабинки за по 8 човека и да се забрани влизането в природния парк с автомобили.
Да се закупят двайсетина нови метанови автобуса с евро 6 и да стане достъпна планината за софиянци.
mihail_p
Рейтинг: 1482 Неутралноа къде е договора.
че нещо все не го виждам.
или там неустойките за
разваляне са 6 цифрени.
що не им връчат една нотариална покана,
да видиш цеко как ще си скъса бутонките от
тичане. прави се на велик, щото даде парата
за терените около южен поток, които незнайно
защо бяха изкупени от булгартрансгаз.
до там сме я докарали.
таковат ни отзад, а ние дъжд валяло.
mihail_p
Рейтинг: 1482 НеутралноДо коментар [#23] от "001":
стига с това какво трябва и какво не.
няма гражданска позиция и отпор,
това няма. тея те грабят ти ми разправяш
какво трябва в седемдесет и петата петилетка
да се направи. в демокрациите всеки граждадин е нащрек
всеки ден, това е в основата.
Roni
Рейтинг: 381 Неутрално6 ЦИФРЕНА сума за неустойка в случая е нулева сума! 999,999 лв?!? Бюджета на СО е над 1.3 млрд. лв. 1,300,000,000. Неустойката да се развалят договорите с онзи мошеник за под 0,1%. Всеки що годе свестен финансов директор би освободил 0.08% от бюджета си (отложени плащания например) за да предостави това милионче.
Проблемът е другаде: И неустойката е по голяма, и цеко със зелените е вкарал общината в "уловката 22": Не може да се поставят нови и модерни лифтове без разширяване на трасето (чрез сеч, не правиш омлет без да вчупиш яйца). Може да се засади същата площ на други места, АМА НЕ, НЕ МОЖЕ!
Крайният резултат: 2 от 4те лифта НЕ РАБОТЯТ! Въпрос на време е кога и Драгалевският лифт ще спре. И сичкото скиори софиянци или ще пътуват до цековото Банско, или ще се катерят до там с таралясниците си.
Гордо форумно Моше (според радиоточката де)
m17
Рейтинг: 2431 НеутралноДо коментар [#11] от "anton83":
Ех ако беше витоша 3000 метра поне, може и да имаше някаква перспектива за ски курорт. Според мен Цеко няма намерение да развива витоша защото е разбрал че първо е ниско и сезона ще е много кратък и второ че за съжаление българските зелени са върлу противници на зимните спортове. ( както и са противници на частната собстност въобще, както се видя от последните лозунги). Чесно казано не знам с какъв акъл въобще ги е купил ама ето, оказа се лоша сделка за него.
m17
Рейтинг: 2431 НеутралноДо коментар [#23] от "001":
И кой плаша всичко това ?. Сега няма желаещи да ползват старите лифтова за жълти стотинки, колко желаеши ще дойдат да плащат за нови лифтове ?!? Или общната да зареже детските градини, училища и инфратруктура и да се впусне в строителство на лифтове ?
m17
Рейтинг: 2431 НеутралноДо коментар [#20] от "Oggie Petkov":
Не е концесия, продажба на ски-съоражения е.
m17
Рейтинг: 2431 НеутралноДо коментар [#17] от "myspam":
А вие какво предлагате да напраив общината или държавата за да не е по герберски - да прати жандармерията да разгони стотината зелени талибани които пак ше блокират орлов мост ?
султана глаушева
Рейтинг: 328 НеутралноХитро. В банско няма втори лифт, на витоша ще гътнат, де що има лифт. Ликвидатори.
Мърфи е оптимист!m17
Рейтинг: 2431 НеутралноДо коментар [#7] от "Зелен контратерорист":
Убеден съм че точно там някои мастити еколог с размътен поглед от дългогодишна злоупотреба с трева, ще намери уникална тревичка или бръмбър който е с галактическа важност. И медиите на Прокопи ще изсипят тонове мастило ( образно, трафика е евтин) за да ни инфомират всекидневно за борбата на прогресивните зелени сили срешу злите шишковци, които искат да затрият това беззашщитни насекомо. Още помним борбата за запзване на уникалните блатни кокичета. Или борбата за съдбата на две лъвчета, трето поколение инцест. Или епичната борба за пясъчните дюни, които трабва редовно да се напояват с фекалии за да запазят биоразнообразието си.
strk
Рейтинг: 226 НеутралноНа Лалето си има опашки, ако пускаха и Лале 2 щеше да има още повече хора. А ако ремонтират Романски бих ходил на Витоша вместо да бия път до Боровец.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1448 НеутралноДо коментар [#28] от "m17":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕККви жълти стотинки бе, ненормалник? Ти знаеш ли колко струват лифтовете на Витоша?
Darth Plagueis
Рейтинг: 1448 НеутралноСтранна е герберастко-цековата мисъл. Цела зима врещяха, че искат лифт, макар че никой не им пречеше, като на гей парад. Сега изведнъж искат да закриват лифтове. Ма нали се оплаквахте, че нямало лифотве бе?
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКМизерници, сър...
boikodim
Рейтинг: 8 НеутралноИнтересно дали Герджиков е забравил, че договорът за приватизация е подписан от Борисов. Или си мисли, че ние сме го забравили. А иначе е прав, че договорът е смешен.
deviant
Рейтинг: 487 ГневноДо коментар [#21] от "Тома Белев":
Не отговарям на хейтъри.Вероятно ,вие ,зелените гъсеници си представяте ,че смяната е да се сменят седалките. Техническата ви грамотност стига максимум до смяна на въжения простор на балкона. Лифтовете са толкова стари и амортизирани ,че за тях никакъв ремонт или доработка няма да помогне. Новите съоръжения изискват нови стълбове и нови машинни станции. Само че тогава пак ще завиете на умряло на Орлов мост и Тиквата ще подвие опашка. Така че ,дори Фандъкова да национализира лифтовете ,нищо няма да може да направи.
Единствените хора ,които полза сега от ситуацията са зелените грантови НПО-та и затова ,докато ви търпят, Витошките съоръжения няма да проработят. Никога.
deviant
Рейтинг: 487 ГневноДо коментар [#32] от "m17":
Не отговарям на хейтъри.Забрави Корал и пътя за джипове и каравани.
milenmihailov
Рейтинг: 465 НеутралноСиемоновският лифт не е толкова стар. По-стар от него е този в Боровец - Ястребец, но там си го ползват и не говорят за смяна и сечи. Пък там на седалковият (Ястребец Експрес) му дигнаха капацитета просто като добавиха седалки.
Симеоновският лифт искат да го направят само за скиори като го скъсят до Витошко лале на горното шосе, по изцяло ново трасе спрямо сегашният (най-дългият в България). На горната, последна станция са предвидили ресторанти и триетажен паркинг.
Драгалевският също искат да го правят кабинков - но си представете къде ще му е паркинга, и как ще се качват 2000 души на час (колкото е капацитета) през уличките на Драгалевци...
Проблемът с Витоша ски, е че плановете са в ущърб на туристите които ползват планината цяла година за разлика от 3те месеца на скиорите.
stephan
Рейтинг: 443 НеутралноЕ, това не може ей така да се постулира в коментар под една статия.
Налага се доказване защо не може.
Аз лично не съм експерт по лифтове и не бих се произнесъл категорично дали и кое може или не може.
Но някак интуитивно ми се струва, че за "нови просеки" няма логично обяснение защо да трябват. Все пак, специалисти и то не какви да е - австрийки и японски (ако не се лъжа) , са чертали тези лифтови трасета. И са ги оптимизирали.
За нови стъпки - да, вероятно тук или там ще се наложат. Но Витоша ски използва това като претекст да не действа, измисляйки си законови пречки. Ако внесе конкретен проект , който бъде одобрен от съответните институции и не бъде оспорен пред съда - значи е законно. Но Витоша ски никога не е пробвала да го направи, нали?
Причината е далеч по-тривиална. ремонтирането/подмяната на старите лифтове просто не е рентабилно. От икономчиеска гледна точка, една такава значителна инвестиция като подмяна на Княжевския лифт например, просто не може да се оправдае само с евентуален пешеходен (или вело) туризъм. Защото на Копитото ски писти няма. То няма вече и сняаг през зимата - ниско е - дори да си помислим за северни дисциплини.
Въпреки че през соца хората се качваха страшно много оттам. Опашките събота и неделя бяха километрични . Чакаше се по 45 минути ,ч е и по час. За пешеходен туризъм.
Но и цените на билетите бяха евтини.
Ако този лифт се подмени и се сложат цени като на Симеоновския, а вероятно ще трябва и по-скъпи за да се изплати, едва ли ще са много хората, които да пътуват.
Всъщност, извън скиорското ползване на тези съоръжения, е трдуно да се постигне ретабилност.
Така че, моделът може да е само "социален" т.е. държавата/общината преценява, че е добре хората да имат достъп до планината , което е вид обществено образование - за възратсните и за децата - да обичат природата, да октриват удоволствието от ходенето пеша или с колело , да дишат чист въздух и т.н. И субсидира тази дейност.
Неслучайно, по соца лифтовете бяха част от компанията за градски транспорт. Т.е. субсидирани.
Но тук въпросът става труден - политически и дори идеологически.
Roni
Рейтинг: 381 НеутралноДо коментар [#28] от "m17":
Ти или не си от София, или никога не си ползвал лифтовете през последните години. Драгалевския (качване до горе и слизане обратно) е/беше лани 10 лв/калпак. Деца под 8 и пенсионери имат някакво намаление. В събота и неделя се чака на опашката за качване от Драгалевци към 1/2 час. По тази причина спрях да го ползвам-хваща ме съклет от опашки:) Гордо форумно Моше (според радиоточката де)
m17
Рейтинг: 2431 НеутралноДо коментар [#34] от "Darth Plagueis":
Знам щото редовно ползвам драгалевския и е жълти стотинки на фона на цените на нови лифтове, например седемте езера или мусала.
m17
Рейтинг: 2431 НеутралноДо коментар [#41] от "Roni":
А колко според вас ше струва когато го подменят и трябва да изплащат едни 5-6 милиона евро, колкото струва един нов лифт ?!?
m17
Рейтинг: 2431 НеутралноДо коментар [#36] от "boikodim":
Също не сме забравили че е подготвен от предишния общински съвет, доминиран от ДСБ и БСП, съшия дето се разпра от земенки. И е гласувам от него а Борисов го подписва като новоизбран кмет ама без общински съвет зад него.
m17
Рейтинг: 2431 НеутралноДо коментар [#40] от "stephan":
Айде без общински субсидии за хобитата на хиляда човека. Докато има недостиг на детски градини и училиша, докато има неасфалтирани улици, докато има квартали без канализация, докато има скапани автобуси и тролей. Като оправим всички тия неща и останат пари в обшинския бюджет, тогава може да си направим и общински лифтове.
borkar
Рейтинг: 300 НеутралноНе са само съоръженията на Витоша ски проблемите на Витоша:
Част от хижите на Витоша в площта на Столична община бяха приватизрани за жълти стотинки (2000-5000 лв около 2000 година) от БТС. Други са наследник на бивши държавни предприятия - сега частни или фалирали и техните хижи са частна собственост.
Много от тези хижи не са хижи, а са частни вили.
Държавата е изкупувала още от края на 20-те години на миналия век частни имоти за да имаме първия национален (народен) парк на Балканите през 1935 г.
В тази връзка Столична община или държавата трябва да одържави тези имоти и тогава въпросното публино-частно партьорство трябва да се осъществи.
m17
Рейтинг: 2431 НеутралноДо коментар [#21] от "Тома Белев":
И защо мислите че ще има много кандидати да закопаят много милиони, с кратък зимен сезон, неплатежоспособно търсене на лятна услуга и постоянния зелен рекет ?. Конкурса за централна баня вървят 8 години, накрая беше със смешна концесионна такса и пак не се намери желаещ просто щото няма икономически смисъл от спа център в тази сгрсда на това място.
m17
Рейтинг: 2431 НеутралноДо коментар [#46] от "borkar":
Одържавяването е с пари и след дългогодишнен съд излиза много, много скъпо, кой плаща ?
borkar
Рейтинг: 300 НеутралноДо коментар [#48] от "m17":
Веднъж вече е одържавявано със закон през 20-те и 30-те със златни левове. Сега пак по същия начин, с твойте и мойте пари - ако искаме да оставим нещо смислено след нас, както са го оставили на нас хората от 20-те и 30-те.
m17
Рейтинг: 2431 НеутралноДо коментар [#49] от "borkar":
А не, не съм съгласен да плашам за лифтове с данъците си. Първо искам детски градини и училища, улици и канализация, паркове и градинки и СЛЕД всичко това може и лифтове.
Roni
Рейтинг: 381 НеутралноДо коментар [#43] от "m17":
Ако според Вас сега лифта е "жълти стотинки" (Ваш предишен коментар), ами ще струва същите "жълти стотинки" ПЛЮС добавка за да се изплати инвестицията. Това ако частен инвеститор реши да се заеме с това.
Има и друг вариант. Ама , ама с тази корупция, "кеч 22" с тълкуването на сегашните закони, и подкупените " зелени"-няма да стане:
Общината инвестира в обновяване на лифтовете, и "си връща" инвестицията не за 3 години, а за 30 г. Междувременно софиянци (и гости) ползват лифтовете, и им се повишава стандарта на живота. Нещо като с "озеленяването/оцветяването" в софийските паркове и квартални градинки: Там се харчат бая пари без да се очаква "възвръщаемост на инвестицията", просто парковете стават по приятни за посетителите им.
Прочетох в другите Ви коментари че ползвате редовно Драгалевския лифт. Не считате ли че този лифт би имал немалко клиенти и през летните месеци, дори и с открити седалки (с кабинки-МНОГО повече). Витоша-ПРЕКРАСНА планина до столица е уникално съчетание. Но в сегашното положение си е жива мъка да ползваш лифтовете, и то само през уикенда. Гордо форумно Моше (според радиоточката де)
m17
Рейтинг: 2431 НеутралноДо коментар [#51] от "Roni":
А не, БЕЗ общински пари за екстри докато не порктием минимума.
А специално за драгалевския лифт, аз лично си го харесвам отворен и го предпочитам пред аквариумите на симеоновския. От много години не съм чакал повезе от 5-10 минути което е нищо сравнение с опашките по соца, виеха се отвъд чешмата.
deviant
Рейтинг: 487 НеутралноДо коментар [#40] от "stephan":
Не отговарям на хейтъри.Княжевският лифт на практика не е предмет на спор - възстановяването му за туризъм никога не е обсъждано ,единственият вариант е дублиране на част от трасето ,с продължение по съвсем друг път в посока ски зоната/има го на проектните карти на Витоша ски ,като последна част от плана за разширяване на зоната/.
Останалите трасета са непригодни по технически причини - новите съоръжения имат различни разстояния между стълбовете и нужда от разширени просеки ,защото са с по-големи габарити. Дали ще се правят по старите трасета или по нови ,не може да се мине без контролирана сеч. Паралелно с това е безмислено да се инвестира в лифтове ,ако не се изгради инсталация за изкуствен сняг ,съответно и ново водохранилище -зимата вече е достатъчно топла и Алеко е твърде ниско за естествен сняг. По всички тези причини ,никой инвеститор не би се заел след евентуално отнемане на концесията на Витоша ски да я вземе - протестите и обжалванията са му гарантирани. Ако общината се реши да го направи -същата история. Цената на лифтовете няма да е проблем - в момента се хвърлят много повече пари, за да се пътува ,спи и кара на Боровец или Банско. Лично на мен ми е жал ,главно за децата на София ,защото като ученик карах почти всеки уикенд и на Тинтява и на Ветровала ,на Заека ,Спас и Стената и съм наясно какво изпускат.
В тази държава зелените маниаци са единствените ,които не приемат разговори и компромис ,готови са да прецакат всеки и да злорадстват ,прибирайки междувременно милиони европейски пари за броене на птици. Ако някой в тази държава е осребрил истински природата -това са те. Затова ,колкото и да се дъвче казуса Витоша ,всички пътища водят към едно място. Ще се радвам наистина общината да вземе лифтовете ,за да проумеят накрая софиянци, къде се корени истинския проблем.
hodounski
Рейтинг: 2908 НеутралноДо коментар [#11] от "anton83":
Това е стара практика - купуваш конкурента и го фалираш. В това отношение Цеко е отличник , с помощта на бай Х.
m17
Рейтинг: 2431 НеутралноДо коментар [#53] от "deviant":
Е как ги радавате милионите. Един лифт излиза няколко милиона евро, дори само замяната на съществуващите ще излезе десетки милиони. А цялата ски зона може да стигне 30 милиона. Това е повече от отделените пари за строеж на детски градини и училища. Дали е по-важно според вас децата ви да учат само първа смяна в прилични сгради или евенетуално да карат ски 1 седмица в годината ?. Отделно подръжката на тези съоражение е много скъпа и цените на картите ще са като в банско и боровец. Верно е че няма да плашате нощувки ама колко хора са готови да платятя 80лв за целодневна карта или 18лв е в едната посока до пистите ?
m17
Рейтинг: 2431 НеутралноДо коментар [#54] от "джендър дебне в храсталака":
Сигурно бай Х накара ДСБ да гласуват продажбата на лифтовете в далечната 2007'ма.
deviant
Рейтинг: 487 НеутралноДо коментар [#55] от "m17":
Не отговарям на хейтъри.Ами ето за това ,такива проекти е по-добре да са на концесия и общината да не влага пари. От години карам само на Боровец заради идиотските опашки в Банско и в Австрия и чудесно знам колко пари отиват.
Но пак казвам - ще се радвам Община София да вземе лифтовете ,за да се види как 10 /десет/ брадати лумпени блокират Орлов мост и проекта ,който вече не е на Цеко Минев или на който и да било частник, отива в Перловската река.
hodounski
Рейтинг: 2908 НеутралноДо коментар [#56] от "m17":
До коментар [#56] от "m17":
Бай Х беше кмет.
m17
Рейтинг: 2431 НеутралноДо коментар [#58] от "джендър дебне в храсталака":
Ама общинския съвет дето го изработи и одобри тоя договор беше доминиран от ДСБ и БСП.
хм
Рейтинг: 952 Гневноами общината да си размърда дебелия дирник най-накрая и да прекрати тая корупционна сделка!
колко сигнала изпратиха за самоуправство в планината от цековите бандити?!?!?!?!
Gopeто
Рейтинг: 2251 НеутралноДо коментар [#3] от "happymimi":
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян ПетровМоля, уточнете какво разбирате под "модерна планина през 2018" г.
Защото много хора в България разбират растителността да е модерна - няма вековни дървета има само изкуствени полянки тук-таме. На запад хората под модерна планиа през 2018 разбират възможно най запазена планина, променяна само от природата, в която има изградени с разум хижи, ски съоръжения и транспортна инфраструктура, като всички са съобразени с планината, а не както искат българските престъпници планината да се съобразява с тях.