Италия забранява старите дизелови коли

Италия забранява старите дизелови коли

© Анелия Николова



От 1 октомври Италия забранява движението на дизеловите превозни средства от по-стар модел. Ограничението ще обхване над три милиона превозни средства, информира "Нова телевизия". На първо време забраната влиза в сила за периода от октомври до април в областите Ломбардия, Пиемонт, Емилия-Романя и Венето, което практически е цялата северна част на Апенините.


Блокирани са всички превозни средства със стандарти за вредни емисии евро дизел 1, 2 и 3. В областта Емилия-Романя няма да могат да се движат и дизеловите превозни средства от категория евро 4.


Бензиновите автомобили категория евро 0 също са ограничени за движение в този период и тази част на Италия.




Строгите ограничения се въвеждат по програма "Ниски емисии". Целта е да се ограничи замърсяването на въздуха. Проверка за изпълнение на новите мерки ще се осъществява с видеокамери.


В столицата Рим се планира пълна забрана на дизеловите автомобили до 5 години.

Коментари (83)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  2. 2 Профил на Jesuit
    Jesuit
    Рейтинг: 379 Любопитно

    Да благославят Зелените за новите мерки.

  3. 3 Профил на tosho_toto
    tosho_toto
    Рейтинг: 820 Неутрално

    В задачата се пита Италия ще унищожи ли превозните средства не отговарящи на изискванията или ще ги шитнат на трети държави,но лицемерно на Германия ще тръбят колко ги е грижа за планетата.

  4. 4 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 4723 Любопитно

    И Италия взема мерки, а у нас кога.

  5. 5 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 366 Неутрално

    Урааа - забрани, безмилостни регулации, повсеместни държавни намеси в живота на хората - да живеят автентично десните дето изригват от радост при подобни новини.

  6. 6 Профил на Dark Avenger alias Дечо Пора
    Dark Avenger alias Дечо Пора
    Рейтинг: 815 Неутрално

    не казват, какво ще правят със старите дизели !
    за скрап- пресата май няма да има работа, оЧакавам дизелова миграция на Изток
    вклюЧително България !

    Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber bei dem Universum bin ich mir noch nicht ganz sicher. Albert Einstein
  7. 7 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1512 Весело

    Глей к'во ста'а по наш'ти автоморги, пардон - къщи😁 Айде на новия италЯнски внос, новичкиии дизеляциии....

  8. 8 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1244 Весело

    Наистина е забавна шизофренията на форумните "аФтентич десни" - бурна радост и одобрение на всяко наложено ограничение и регулация, най-вече ако са "зелени".
    Има ли такива, направо получават множествен оргазъм.......
    За тяхна мъка обаче тук болшевиките нямат такава власт да правят дивотии, няма и да имат.

    Знанието е сила, информацията - власт
  9. 9 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 3143 Неутрално

    Урааа - забрани, безмилостни регулации, повсеместни държавни намеси в живота на хората - да живеят автентично десните дето изригват от радост при подобни новини.
    —цитат от коментар 5 на lustmord


    В Италия не беха ли популистите, дет' обещаваха безусловен доход от н'ам колко си евра?

  10. 10 Профил на nwj49315903
    nwj49315903
    Рейтинг: 1333 Неутрално

    Те още преди да ги забранят вече са продадени в България и сродни страни. Една проста статистическа извадка може да покаже какъв процент автомобили ще останат в италианските гаражи.

  11. 11 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 3143 Неутрално

    Те още преди да ги забранят вече са продадени в България и сродни страни. Една проста статистическа извадка може да покаже какъв процент автомобили ще останат в италианските гаражи.
    —цитат от коментар 10 на nwj49315903


    В България, братушка, ще чакаме ИЖ. Една проста статистическа извадка показва обаче, че от записването до купуването му ще са необходими около стотина години. Така, че дерзайте!

  12. 12 Профил на tos_buratino
    tos_buratino
    Рейтинг: 757 Неутрално

    Моя 18 годишен трошляк, гори основно пропан-бутан. Масло не харчи.
    Интересно ми е, дали не отделя по-малко вредни емисии от един евро 5 дизел?

  13. 13 Профил на Black Hawk
    Black Hawk
    Рейтинг: 516 Неутрално

    До коментар [#8] от "pag":

    Твърдо против зелените съм, не се наемам и с оценка на тези мерки. Но да си десен не означава да позволяваш на някого да мърси и трови останалите. По тази логика може да не се забранява на някой да съхранява радиоктивни материали в двора си. Аз лично подкрепям ограничения за стари автомобили, включително и у нас, особено в София и големите градове. Трябва да се забрани, разбира се, и горенето на въглища.

  14. 14 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 653 Неутрално

    А София кога? С тия африканско-азиатски управляващи сме за никъде!

  15. 15 Профил на tos_buratino
    tos_buratino
    Рейтинг: 757 Неутрално

    Контролът за вредни емисии по време на ГТП и на пътя трябва да се затегне у нас. Иначе само с ограничаване по евро нищо няма да се промени освен да напълним нечии джобчета.

  16. 16 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 791 Любопитно

    Най-много на тази новина са се зарадвали Горубляне и Дупница...

  17. 17 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 940 Неутрално

    Моя 18 годишен трошляк, гори основно пропан-бутан. Масло не харчи. Интересно ми е, дали не отделя по-малко вредни емисии от един евро 5 дизел?
    —цитат от коментар 12 на tos_buratino

    Вашият "18 годишен прошляк", както галено наричате автомобила си, е с бензинов двигател, вероятно EURO 3 или EURO 2. Т.е. отговаря на изискванията за да бъде допускан в градовете на ЕС. Безспорно е, че при движение с пропан-бутан вредните емисии са много по-малко. Тук е ролята на съответните европейски институции.
    П.П. Би могло да се дискутира защо в България не се стимулира употребата на пропан-бутан за битови нужди.

  18. 18 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10023 Неутрално

    А евро 4 кога?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  19. 19 Профил на ПАСТОРА
    ПАСТОРА
    Рейтинг: 722 Неутрално

    Хубава статия! Чудесен хляб за форумното братство! Очаквам бисери!:)
    Вече започнаха с леви и десни и дори един извади дежурната краставичка за Русия!:)
    А някой да каже с какво ще се предвижваме?
    За сведение електромобилите не са по екологични! Просто при тях мръсотията е предварително изнесена предимно в трети страни!

  20. 20 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 883 Неутрално

    Стари, ама за Италия!
    Какъв "Нов внос" ще бъдат тук!😂😁🤣

    Да разлая троловете!!
  21. 21 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 940 Неутрално

    Хубава статия! Чудесен хляб за форумното братство! Очаквам бисери!:)Вече започнаха с леви и десни и дори един извади дежурната краставичка за Русия!:)А някой да каже с какво ще се предвижваме?За сведение електромобилите не са по екологични! Просто при тях мръсотията е предварително изнесена предимно в трети страни!
    —цитат от коментар 19 на ПАСТОРА

    Не само в трети страни. Електромобилите също трябва да се зареждат. Поне засега производството на електроенергия не е от най-екологичните. Увеличаването на броя на електромобилите ще предизвика сериозни промени в инфраструктурата.

  22. 22 Профил на ПАСТОРА
    ПАСТОРА
    Рейтинг: 722 Неутрално

    До коментар [#21] от "zhivko6461":

    И не става въпрос само за електроенергията с която се зареждат!
    Тя трябва да се съхранява в акумулатори, за които са нужни, олово, никел, манган, литий и други! За тяхното добиване се изразходва огромно количество енергия. Нейното производство е съпроводено с въглеродни емисии, които обаче не са в Германия.
    Някъде си записах линк към статия с подробен анализ! Ако го открия ще го постна!
    Извода обаче е, че совите не са това което са!

  23. 23 Профил на Black Hawk
    Black Hawk
    Рейтинг: 516 Неутрално

    Би могло да се дискутира защо в България не се стимулира употребата на пропан-бутан за битови нужди
    —цитат от коментар 17 на zhivko6461


    А къде се стимулира използването на пропан-бутан за битови нужди? Всичките инциденти в БГ са с пропан-бутан. Може би имаш предвид метан, който е доста по-безопасен от пропан-бутана и има широка употреба за битови нужди по света.

  24. 24 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 743 Неутрално

    От статията човек остава с впечатлението, че забраната е пълна, а то не е така. Забраната е от 1 октомври до 31 март (а не до края на април!) и е само от понеделник до петък от 8:00 до 18:30 часа. От 1 април забраната ще се разшири целогодишно върху дизелите Евро 1 и 2, но пак само от понеделник до петък през деня. От 1 октомври 2020 г. забраната ще обхване дизелите Евро 4, а от 1 октомври 2025 г. и дизелите Евро 5.

  25. 25 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 883 Любопитно

    До коментар [#22] от "ПАСТОРА":

    +
    СО2- отпечатъка за производството на каквото и да е обикновено се пренебрегва от "форумното братство", а то никак не е за пренебрегване!
    А дали електрокарите се зареждат само от соларни и вятърни енерго източници?

    Да разлая троловете!!
  26. 26 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1505 Неутрално

    Урааа - забрани, безмилостни регулации, повсеместни държавни намеси в живота на хората - да живеят автентично десните дето изригват от радост при подобни новини.
    —цитат от коментар 5 на lustmord


    Това е грижа за твоя и на децета ти живот, гл-пако!
    Извинявай за грубостта, но чак пък толкова да не разбираш каква отрова ти шприцоват в дробовете, няма друго определение!

  27. 27 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 940 Неутрално

    До коментар [#21] от "zhivko6461":И не става въпрос само за електроенергията с която се зареждат!Тя трябва да се съхранява в акумулатори, за които са нужни, олово, никел, манган, литий и други! За тяхното добиване се изразходва огромно количество енергия. Нейното производство е съпроводено с въглеродни емисии, които обаче не са в Германия.Някъде си записах линк към статия с подробен анализ! Ако го открия ще го постна!Извода обаче е, че совите не са това което са!
    —цитат от коментар 22 на ПАСТОРА

    Аз също имам информация. Но Вие бяхте загатнали за третите страни, т.е. за производството на оборудването за електромобили. Валидно е и за производството на фотоволтаични системи (PVS).

  28. 28 Профил на tos_buratino
    tos_buratino
    Рейтинг: 757 Неутрално

    До коментар [#21] от "zhivko6461":

    Електромобилите имат и един друг голям кусур, особено когато се ползват извън града.
    Зареждането. Минимум за 30 мин и максимум за 3-4 часа.
    Т.е. една бензиностанция с осем колонки може да зареди спокойно 100 автомобила за един час, ама за да зареди сто електромобила ще й трябват поне 50 колонки.

  29. 29 Профил на Минувач
    Минувач
    Рейтинг: 625 Неутрално

    Мой съсед кара от няколко години старото си дизелово Рено (1.8) с отпаднало олио, което купува по 30 ст./л. Двигателят му работи меко, не отделя дим и гори 5.5-6/100. Има неудобствата, че се налага да го филтрува през дънки втора употреба, съхранява отделно и захранва с отделна помпа. Пенсионер, разполага с време, място и идеи...

  30. 30 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    "На първо време забраната влиза в сила за периода от октомври до април..."

    Какво първо време, като тази зимна забрана върви вече няколко години, поне от 2015 насам.
    И забраната въобще не е пълна, а е за делнични дни от 8:30 до 18:30 (или до 12:30 за някои категории Euro).
    И е за градове над 30 000 жители, а не за целите области (като някои области имат отделни изисквания за междуградските пътища).
    И ограниченията за бензиновите не са Euro 0, както лъжете, а Euro 1.

    Стига сте преписвали чужди фалшиви новини! За какво ви е този Интернет в редакцията, щом го ползвате само да четете Ройтерс и Нова телевизия?
    Трябваха ми само 5 минути за да се осведомя по-добре от вас.
    http://urbanaccessregulations.eu/countries-mainmenu-147/italy-mainmenu-81

  31. 31 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3571 Любопитно

    Хм, собственик съм на дизелово Волво Ес80 , произведено през 2003.
    Имам запазена почивка в Аоста през следващото лято.
    Вероятно ще трябва да проверя доста добре законодателството на Италия преди да тръгна, а може и да се откажа.

    Еретик
  32. 32 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 940 Неутрално

    До коментар [#21] от "zhivko6461":Електромобилите имат и един друг голям кусур, особено когато се ползват извън града. Зареждането. Минимум за 30 мин и максимум за 3-4 часа.Т.е. една бензиностанция с осем колонки може да зареди спокойно 100 автомобила за един час, ама за да зареди сто електромобила ще й трябват поне 50 колонки.
    —цитат от коментар 28 на tos_buratino

    В коментар [#21] споменах за необходимите промени в инфраструктурата.

  33. 33 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 8837 Неутрално

    Браво, и у нас има нужда от такъв закон.

  34. 34 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 755 Неутрално

    Мой съсед кара от няколко години старото си дизелово Рено (1.8) с отпаднало олио, което купува по 30 ст./л. Двигателят му работи меко, не отделя дим и гори 5.5-6/100. Има неудобствата, че се налага да го филтрува през дънки втора употреба, съхранява отделно и захранва с отделна помпа. Пенсионер, разполага с време, място и идеи...
    —цитат от коментар 29 на Минувач


    това си е биодизел, нищо ново не е измислил. :)

  35. 35 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1376 Неутрално

    Казват, че има доста голям внос на употребявани коли от Италия. Е, сега ще има нови възможности за тези, които купуват такива автомобили, въпреки, че аз не смятам италиянците за "добри" собственици.

  36. 36 Профил на patilanskomeze
    patilanskomeze
    Рейтинг: 645 Неутрално

    Наистина е забавна шизофренията на форумните "аФтентич десни" - бурна радост и одобрение на всяко наложено ограничение и регулация, най-вече ако са "зелени". Има ли такива, направо получават множествен оргазъм.......За тяхна мъка обаче тук болшевиките нямат такава власт да правят дивотии, няма и да имат.
    —цитат от коментар 8 на pag


    В западна Европа са болшевици и комуняги, а у нас са прагматични експерти.
    Диазепам?

  37. 37 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3816 Разстроено

    То и досега от Италия влизаше основно тотална "скрап".....е сега вече ще стане страшно!!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  38. 38 Профил на gavrilov
    gavrilov
    Рейтинг: 503 Неутрално

    Само да ви обърна внимание, че става дума за дизелови коли на по двайсет години.
    Естествено, че трябва да ги забранят, това не са коли а трактори.

    Информирайте се, преди да реагирате.
    А евтини дизелови коли на по 5-6 години се намират все по-лесно, това е далавера за Източна Европа.

  39. 39 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4924 Неутрално

    Интересно какво правим с дизеловите камиони и автобуси.

    Gunter glieben glauchen globen
  40. 40 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1585 Весело

    До коментар [#39] от "Alarmstufe: Rot":

    Сакън, за такива въпроси и за еретик могат да те обявят.
    :)
    !

  41. 41 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1244 Неутрално

    До коментар [#8] от "pag":Твърдо против зелените съм, не се наемам и с оценка на тези мерки. Но да си десен не означава да позволяваш на някого да мърси и трови останалите. По тази логика може да не се забранява на някой да съхранява радиоктивни материали в двора си. Аз лично подкрепям ограничения за стари автомобили, включително и у нас, особено в София и големите градове. Трябва да се забрани, разбира се, и горенето на въглища.
    —цитат от коментар 13 на Black Hawk


    Ми да забраним старите автомобили изцяло, що не? Една година и за рециклиране!
    Камионите, автобусите - също!
    Самолетите замърсяват много - долу! Конските впрягове са бавни, но екологични!
    Корабите замърсяват още повече, да се претопят на велосипеди! Платноходите са много по-добри!
    Абе направо "Обратно в пещерите", е, по тази система планетата ще изхрани стотина милиона, но характерно за всеки "зелен" е твърдата убеденост, че щом това, което предлага, лично него няма да го засегне, то няма никак да промени битието му, а на останалите жители на планетата - майната им.

    Знанието е сила, информацията - власт
  42. 42 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1535 Неутрално

    Без дизели и без имунизации -това са 'талянските зелени......

    http://www.flickr.com/photos/39768558@N04/3712408729/
  43. 43 Профил на ''zms15783''
    ''zms15783''
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Това е добре за Италия.

  44. 44 Профил на gavrilov
    gavrilov
    Рейтинг: 503 Неутрално

    [quote#41:"pag"][/quote]

    що не четеш ? Става дума за стари коли, на по 20 години и повече.
    Ти да не би да ходиш с кон на работа ? Освен това, какво се месиш на италианците?

  45. 45 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1324 Неутрално

    И Италия взема мерки, а у нас кога.
    —цитат от коментар 4 на pet_fire


    У нас ще ги купим. 3 милиона бараки.

    The best way to predict the future is to invent it.
  46. 46 Профил на gavrilov
    gavrilov
    Рейтинг: 503 Неутрално

    Интересно какво правим с дизеловите камиони и автобуси.
    —цитат от коментар 39 на Alarmstufe: Rot


    ами зависи, ако не минава технически преглед, спира се от движение.
    Ти нещо друго ли предлагаш ?

  47. 47 Профил на the_flea
    the_flea
    Рейтинг: 1082 Любопитно

    А евтини дизелови коли на по 5-6 години се намират все по-лесно, това е далавера за Източна Европа.
    —цитат от коментар 38 на gavrilov



    Бихте ли конкретизирали?
    Какво е "евтини дизелови коли на по 5-6 години" в абсолютни стойности? Мен не ме касае пряко, но евтиното за едни е непостижимо за други.... а, автопарка в България показва, че платежоспособността на голяма част от населението не е висока. Та, ако това стане в България СКОРО, и затрудни придвижването на работна ръка и стоки....как ще се отрази това на икономическите показатели и в часност на цените?

    Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
  48. 48 Профил на deutschland
    deutschland
    Рейтинг: 633 Неутрално

    Всичко е много хубаво, ама нали няма пак България да ставаме пример с голия си гъз пред цял свят? Те в западна Европа с по 3-4к евра заплати не си купуват нови коли, ние трябва по закон да сме последни след като го направят всички останали.

  49. 49 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1334 Неутрално

    Глей к'во ста'а по наш'ти автоморги, пардон - къщи😁 Айде на новия италЯнски внос, новичкиии дизеляциии....
    —цитат от коментар 7 на Г.Е.М.


    "превозни средства със стандарти за вредни емисии евро дизел 1, 2 и 3" НЕ СА нови, а таралясници.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  50. 50 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1334 Неутрално

    Моя 18 годишен трошляк, гори основно пропан-бутан. Масло не харчи. Интересно ми е, дали не отделя по-малко вредни емисии от един евро 5 дизел?
    —цитат от коментар 12 на tos_buratino


    Автомобилите на пропан бутан и метан не отделят отрови, но отделят голямо количество въглероден двуокис - газ причинител на парниковия ефект и глобалното затопляне. Няма автомобил с двигател с вътрешно горене, който да не е вреден! Такъв още не е създаден!

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  51. 51 Профил на tqh42306221
    tqh42306221
    Рейтинг: 487 Неутрално

    Аз лично подкрепям...
    —цитат от коментар 13 на Black Hawk

    Да се ерчиш че хем си десен,хем подкрепяш държавни намеси и ограничения в живота на хората и избора им-означава само едно-че просто си безумно ТЪП!!!

    Мама,льотчика люблю,я без льотчик не магу.Он летает на высока,набывает на дълбока!
  52. 52 Профил на tqh42306221
    tqh42306221
    Рейтинг: 487 Неутрално

    това не са коли а трактори.Информирайте се, преди да реагирате. А евтини дизелови коли на по 5-6 години се намират все по-лесно, това е далавера за Източна Европа.
    —цитат от коментар 38 на gavrilov

    Трактори има в празното ти междуушно пространство.Евро 3 стандарта бе въведен от 2005та,като повечето производители почнаха да го спазват след 2год.Което води значи-десетгодишен автомобил.

    Мама,льотчика люблю,я без льотчик не магу.Он летает на высока,набывает на дълбока!
  53. 53 Профил на tqh42306221
    tqh42306221
    Рейтинг: 487 Неутрално

    А със сигурност един мерцедес с двигател 611 е нещо което ще надживее корейския лизингов боклук(сглабян у Китай),който караш и за който си се заробил с 15годишен кредит. 611 е просто железен и ще надживее 10такива таратайки като твоята.Затова и трябва да има разни "пишман десни" и прочие "полезни идиоти" кат теб,които да проправят зорлем пътя на умишлените държавни регулации с цел да се разчистят старите здрави машини от пътя за да има място за новите таратайки и новия почин в икономиката "купи,чакай да изкара гаранцията и веднага след нея да се чупи,хвърли го и си купи ново".

    Мама,льотчика люблю,я без льотчик не магу.Он летает на высока,набывает на дълбока!
  54. 54 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Крайно време бе и в цла Европа да бъдат забранени.

  55. 55 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1427 Неутрално

    [quote#41:"pag"][/quote]

    Ха ха ха.
    А тези, които ползват автомобил, вместо градския транспорт, тези които ходят до другия край на света със самолет на екскурзии/почивки, те не казват ли на другите "майната ви"?
    Цялата тази мръсотия, която се генерира от автомобилите, самолетите, корабите, отива във въздуха, който го дишаме всички.
    Както и всички пласмасови боклуци отиват в земята и замърсяват всичко.

    И накрая за съжаление ако някой се обяви за някакви мерки, такива като вас го обвиняват, че е "зелен" и че иска да върне човечеството в каменната ера.

    Нищо, те климатичните промени настъпват неумолимо, и след някоя друга година/десетилетие накрая ще излезе някой смел и ще се види, че ако коренно не си променим веднага начина на живот, човечеството и живота са обречени на гибел.
    Кел файда, че си разхождате за***ците до Бали, след като след няколко поколения ще измрем заради егоизъм.

  56. 56 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5381 Неутрално

    До коментар [#55] от "rainbou1":

    Може и по-бързо с няколко бомби.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  57. 57 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2317 Неутрално

    До коментар [#55] от "rainbou1":

    и аз съм поддръжник ,че трябва да се намалят до минимум излишните пътувания , особено със самолети и камиони ,които замърсяват тотално средата , трябва да се въведе световен лимит на чове к,колкото и глупаво да е това , иначе земята ще гръмне ,особено като тръгнат туристите от Китай и Индия .

  58. 58 Профил на nwj49315903
    nwj49315903
    Рейтинг: 1333 Неутрално

    До коментар [#11] от "4ort":

    Има нещо сбъркано при индивиди като вас, ясно е че гладни не трябва да си лягате, но все пак ползвайте малко по- силни аргументи от "братушка".

  59. 59 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 543 Неутрално

    Технологиите са достатъчно напреднали за да се произвеждат автомобили, които имат разход от 3-4 литра и безпроблемна експлоатация поне 30 години.
    Но, тогава икономиката отива на кино.

  60. 60 Профил на Вятър
    Вятър
    Рейтинг: 588 Неутрално

    До коментар [#23] от "Black Hawk":

    Извинявай, би ли ми обяснил защо метана е по безопасен от пропан - бутана?

    Задачата е проста, за съжаление хората, които се залавят за нея, са като задачата - прости.
  61. 61 Профил на Вятър
    Вятър
    Рейтинг: 588 Неутрално

    До коментар [#12] от "tos_buratino":

    :) Това, че ауспуха ти е без нагар, не означава по-малко вредни емисии. Попитай работниците когато минаваш преглед на автомобила, кога показват уредите им по-малко. Когато си на бензин или когато си на пропан - бутан.

    Задачата е проста, за съжаление хората, които се залавят за нея, са като задачата - прости.
  62. 62 Профил на Вятър
    Вятър
    Рейтинг: 588 Неутрално

    До коментар [#29] от "Минувач":

    :) И откъдето мине мирише на баничарница, загоряла тенджера и се сещаш за лелките от соца по пеньоар с ролки от вестник в косата. :)

    Задачата е проста, за съжаление хората, които се залавят за нея, са като задачата - прости.
  63. 63 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2367 Неутрално

    Това е кампанийна реакция. Трябва генерално решение изобщо за колите в градовете. Не им е мястото там. Градовете са за хора, а не за ламарина. Това, че демонизираха дизела покрай последните събития, не е никакво решение! А бензиновите с какво вървят? С амброзия ли? И аромат на рози ли излъчват?

    Мърфи е оптимист!
  64. 64 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3403 Неутрално

    До коментар [#5] от "lustmord":

    Е,на автентично десни,които се кефят на държавни регулации,спонсорорани са от лявата пртия на САЩи от леви НПО-та,и радетели на левичарски идеологии,според всички са си автентични,ама леви...

  65. 65 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3403 Неутрално

    До коментар [#8] от "pag":

    Нашите авъентични са зелени,т.о.е. леви..

  66. 66 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3403 Неутрално

    До коментар [#9] от "4ort":

    Те,тези популисти ,кой е казал,че са десни?!

  67. 67 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 1963 Весело

    Много пъти съм пресмятал "себестойността" на експлоатацията на нов и стар автомобил, говоря за всички натрупвания на суми, които плащам, за да имам сигурен автомобил, през цялата година, независимо от времето! Всеки може да си направи "хесапа" и да реши, след като разбере, колко се заблуждава, че новият автомобил е много скъп за джоба му. Поради това се учудвам, на сиромахомилството на скорозрейките и недозрейките, тук, въртящи се като ветропоказатели, според както им е изгодно по техен "тертип"! Плюс това, има достатъчно евтини и подходящи за нуждите на семействата, модели. Всичко е въпрос на разумен избор.
    И най са ми готини, сладурите ревящи, че видите ли, производителите на новите автомобили, с внедрени нови технологии за постигане на по-високи екостандарти, също замърсявали, за туй, карайте си колите, с "пернишките печки" под капака и се радвайте колко сте големи пичове, ако и сиромахомили!
    Хубав и спорен ден!

  68. 68 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 824 Неутрално

    До коментар [#25] от "lone wolf":

    Понеже добивът и рафинирането на петрол е много чист...
    При рафинирането (производството) на 1 литър дизел се отделят 0,25 кг СО2.

  69. 69 Профил на Принц Серж
    Принц Серж
    Рейтинг: 254 Неутрално

    И човек като поразрови гугъл за подобна новина изненадващо открива, че... няма такава!

  70. 70 Профил на Тарасион
    Тарасион
    Рейтинг: 450 Весело

    До коментар [#67] от "batzdravo":

    Много лесно обобщавате. Трябва да се разглеждат конкретни случаи, а не само да се говори "по принцип". Ето Ви един пример: Аз имам един олдтаймер, който карам много рядко (под 3000 км годишно), пътувайки през повечето време с метро или влак. Поддръжката му струва в пъти повече от тази на нов автомобил, НО покупката на нов и "утилизацията" на стария (без да включваме емоционалната щета от подобно кощунство) би означавала, че трябва да се произведе един нов автомобил, което поглъща ресурси и замърсява околната среда. При моя годишен пробег би трябвало да карам новия автомобил поне 60 години, така че цялата операция да е екологично приемлива. Само че тогава сега новият автомобил също отдавна бече би бил олдтаймер... Това е апория, нали? Как ще ме убедите, че е смислено да си купя нов автомобил, освен с обещанието, разбира се, че той така или иначе не може да стане олдтаймер, понеже е "програмиран" да се разпадне след 15-20 години? ;-)

  71. 71 Профил на wak26352646
    wak26352646
    Рейтинг: 226 Неутрално

    До коментар [#28] от "tos_buratino":

    Ще трябват 100 паркоместа със зарядни станции. Изграждането на станциите става много бързо и не е скъпо. В Западна Европа по магистралите на местата за почивка спокойно могат са се зареждат и повече от 100 коли. В БГ обаче бензиностанциите нямат големи паркинги, ако въобще имат.

  72. 72 Профил на wak26352646
    wak26352646
    Рейтинг: 226 Неутрално

    До коментар [#28] от "tos_buratino":

    Ще трябват 100 паркоместа със зарядни станции. Изграждането на станциите става много бързо и не е скъпо. В Западна Европа по магистралите на местата за почивка спокойно могат са се зареждат и повече от 100 коли. В БГ обаче бензиностанциите нямат големи паркинги, ако въобще имат.

  73. 73 Профил на Black Hawk
    Black Hawk
    Рейтинг: 516 Весело

    До коментар [#51] от "tqh42306221":

    Жалката ти обида ще я пропусна - тя е израз на безсилие и липса на аргументи. А относно свободите, г-н десен, сподели моля те, имам ли свободата да те гръмна примерно? Тъжно е, че има хора, определящи се уж като десни, а не разбират, че свободите са до там, докъдето започват да нарушават правата на другите. Не мога да си представя каква каша е в главите на тези хора.

  74. 74 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1127 Неутрално

    До коментар [#73] от "Black Hawk":

    Колега, зарежи го този завалия. Я кажи по-добре какво е предимството на CNG пред LPG, че ми стана интересно.

  75. 75 Профил на Black Hawk
    Black Hawk
    Рейтинг: 516 Неутрално

    До коментар [#74] от "Цайко":

    Аз не съм специалист по тази тема, но знам няколко предимства на метана. Например метана е по-лек от пропан-бутана, съответно при изтичане в помещение по-лесно би се проветрил. Освен това метана се възпламенява при точна концентрация от-до, докато пропан-бутана се възпламенява след достигане на определена концентарция. Т.е. при метана имаш един момент, в който е възпламеним, а след него концентрацията става прекалено висока за да има възпламеняване (тук по-голямата опасност при много високата концентрация е, че кислородът е много малко и риска е по-скоро от задушаване отколкото от експлозия). Комбинацията от тези две разлики прави метана много по-безопасен. И на трето място бих сложил "еко" аспекта. При изгаряне на метан се отделя само вода и СО2, при пропан-бутан има и други вещества, т.е. метанът е и по-чист.

  76. 76 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 1963 Неутрално

    До коментар [#70] от "minusm":" Това е апория, нали? "

    Втака написаните ти съждения, видях по-скоро, елементи на антиномия и парадокс. Но това, какво е,всъщност, няма значение!;)
    По-важно е, че се опитваш да изведеш логическо съждение, от пример който е частен случай!
    Правилно си забелязал, че аз съм опитал да обобщя, тъй като става дума за много и различни интереси. Притежанието и ползването на автомобил си е личен проблем. Но Дишането, на замърсен, да не кажа отровен въздух, е обществен проблем и обществото, не аз, трябва да се изкаже, или направо да наложи норми, които ще осигурят здравословни условия за живот, дори и за тези, които за сега игнорират вредите. Не казвам, че само и единствено автомобилите са замърсители! Просто трябва да се тръгне от някъде! :)

  77. 77 Профил на georgi_ww
    georgi_ww
    Рейтинг: 656 Неутрално

    До коментар [#75] от "Black Hawk":

    Не сте специалист, но все пак сте написали много неща и неверни.
    Кривата на LEL (low explosion limit) започва от 2% за метана, за пропан-бутан е 3%. Метанът се съхранява под налягане в газообразно състояние на 240 атм, пропан-бутан в течно на 15 атм...Това стига засега...

  78. 78 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 725 Неутрално

    А къде се стимулира използването на пропан-бутан за битови нужди? Всичките инциденти в БГ са с пропан-бутан. Може би имаш предвид метан, който е доста по-безопасен от пропан-бутана и има широка употреба за битови нужди по света.
    —цитат от коментар 23 на Black Hawk


    Да, ама метанът е руски, а дървата за кюмбето са наши, родни.

  79. 79 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1127 Неутрално

    До коментар [#75] от "Black Hawk":

    Обаче, от друга страна, метанът се съхранява под много високо налягане, което е достатъчно да убие останалите му предимства, доколкото ги има.

  80. 80 Профил на Black Hawk
    Black Hawk
    Рейтинг: 516 Неутрално

    До коментар [#79] от "Цайко":

    Да, когато говорим за автомобили това е проблем. Но за битови нужди няма съхранение близо до потребителя. Имам газ вкъщи и доколкото си спомням налягането, под което пристига е 0.1 атм.

  81. 81 Профил на Black Hawk
    Black Hawk
    Рейтинг: 516 Неутрално

    До коментар [#77] от "georgi_ww":

    Аз не ангажирам никого с мнението си. За съхранението знам, но то не засяга битовите потребители, виж предишния ми коментар.

  82. 82 Профил на Содом и Гомор кРаят на джендъризма
    Содом и Гомор кРаят на джендъризма
    Рейтинг: 1024 Весело

    [quote#50:"quatro_4x3"][/quote]

    Интересно а за фотосинтезата какво трябва ммм? Стига с тези затоплистки леви тези. Комунизмът не води до нищо добро

    In a time of universal deceit telling the truth is a revolutionary act
  83. 83 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 841 Неутрално




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK