България и още 4 държави ще поискат Западът да поеме отговорност за старите дизели

Нено Димов, министър на околната среда

© Георги Кожухаров

Нено Димов, министър на околната среда



България, Полша, Унгария, Словакия и Румъния ще внесат нота пред Съвета на министрите на екологията на ЕС с искането държавите, в които се забранява движението на коли с дизелови двигатели, да поемат отговорност за това си решение. Това заяви през БНТ министърът на околната среда Нено Димов.


"Имах една идея, която е на път вече да се реализира, като получих подкрепата от Полша и Словакия, Румъния и Унгария. Те ще подкрепят една нота, която България ще представи на Съвета на министрите. Идеята е, когато цената на един продукт, както са дизеловите автомобили например, падне изкуствено, този, който изкривява пазара, да носи отговорността за това. И искаме това за всички държави", каза Димов. По думите му се водят разговори с Чехия и Люксембург за присъединяване към инициативата.


"Който изкривява, трябва да понесе отговорността за това изкривяване. Искаме да се направи съответният регламент и всяка държава, която води до изкривяване на пазара, да носи отговорността затова. За да не стане Източна Европа депо за стари автомобили", заяви българският министър като допълни, че това може да се разшири и за други уреди.




Щом не е пригодно там, не трябва да е пригодно никъде, когато го направят пригодно, тогава могат да го изнасят", заяви Димов и повтори, че тази практика трябва да бъде пресечена в зародиш. Той допълни, че освен че замърсяват въздуха, старите коли бързо се превръщат в отпадък, който отново е в тежест на страната - вносител.


Димов сравни ситуацията с двойния стандарт при храните - практика на големите компании производителки да влагат в продуктите за Източна Европа по-евтини съставки, отколкото в същите стоки, предлагани в западните държави.


Смятам, че като седем държави го заявим, Европейската комисия ще погледне сериозно", прогнозира министърът.

Коментари (136)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ironhorse
    ironhorse
    Рейтинг: 1301 Неутрално

    Ееее една инициатива на Димов, която има смисъл

    Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.
  2. 2 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1074 Неутрално

    А не е ли по-нормално нашата държава да поеме отговорност и да забрани регистрацията и движението на пушливите кенефи? Ако държавите, които "изкривяват пазара" забранят износа на кенефи, вносът на кенефи, идващи от други страни ОК ли ще е? То бива да си тъп, ама не бива в същото време и да си министър...

  3. 3 Профил на plamenss
    plamenss
    Рейтинг: 573 Неутрално

    Димов, никой не ти изкривява пазара, просто въвеждате съответните мерки и коли които не отговарят на определени критерии не се внасят. Още малко и ще ги съдиш! Брей ербап, това не ти е раята в територията!

  4. 4 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4657 Весело

    Бреййй, Димов ще отреже мераците на средностатистическия българин за 5-10 год. дизел на прилична цена...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  5. 5 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2373 Неутрално



    ами променете и вие данъчното облагане и въведете съштветните забрани и всичко е шест.

  6. 6 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5018 Неутрално

    "България и още 4 държави ще поискат Западът да поеме отговорност за старите дизели"

    Много удобно, но...

  7. 7 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1830 Неутрално

    Гениално! Щом Ное не можем да ги забраним, нека накажем този който все пак има топки.

  8. 8 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1189 Неутрално

    До коментар [#2] от "Николай Николов":


    А не е ли по-нормално нашата държава да поеме отговорност и да забрани регистрацията и движението на пушливите кенефи? Ако държавите, които "изкривяват пазара" забранят износа на кенефи, вносът на кенефи, идващи от други страни ОК ли ще е? То бива да си тъп, ама не бива в същото време и да си министър...
    —цитат от коментар 2 на Николай Николов



    То това където сте го написали е хубаво като идея!
    Обаче,
    "като ще е гарга, да е рошава"1
    Да се забрани ползването на цигари, пури, тютюн
    и други упойващи наркотични средства!
    Да се забрани използването на подсладители,
    подобрители, овкусители и други отрови
    в храните защото са вредни и канцерогенни!
    Да не се допуска производство на всякакви видове
    химикали в пределите ни, защото ни тровят!
    Мислите ли, че това е възможно в глобалния свят, където компаниите разполагат с повече пари отколкото цели държави

  9. 9 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2080 Неутрално

    ТЪПАК! Забрани вноса бе! Не само на дизели, на всичко по дърто от 5 години, с изключение на ретро возила.

  10. 10 Профил на Georgi Georgiev
    Georgi Georgiev
    Рейтинг: 106 Неутрално

    Молодец, Димов! И ако може парите да отиват директно в Москва.

  11. 11 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1628 Неутрално

    А не е ли по-просто да се променят вътрешните разпоредби? Ама това може да разтревожи матрияло. А и иска работа. За туй да дрънкаме глупости.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  12. 12
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  13. 13 Профил на ironhorse
    ironhorse
    Рейтинг: 1301 Неутрално

    Виждам, че много колеги във форума не чаткат нещата …
    Идеята за забрани не води до нищо положително, защото ще започне бизнес със натъкмяване на данни и прочие.

    България и другите от Източна Европа започват да играят по правилата на играта … щом Запада, като производител на тез дизелаци, счита, че те не са годни за движение при тях, значи не са годни и при нас.
    Изводът е, че щом са ни продали негодни за движение дизелаци, идва ред за компенсации … а това са милиарди евро.
    Крайно време е Източна Европа да почне да цака Западна, както те нас, чрез закона и с пиниз.
    Не знам какво са платили дойчовците на САЩ, но на Източна Европа ще платят и то доооста

    Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.
  14. 14 Профил на dobri_i
    dobri_i
    Рейтинг: 297 Неутрално

    ТЪПАК! Забрани вноса бе! Не само на дизели, на всичко по дърто от 5 години, с изключение на ретро возила.
    —цитат от коментар 9 на niakoi_si


    Да забрани вноса от ЕС? Ти си луд.

    Може да се повишат еко изискванията, но това би засегнало поне милион регистрирани автомобила и ще доведе до революция (в буквалния смисъл) и отмяната на еко изискванията.
    В подобна ситуация са и Полша, Унгария, Словакия и Румъния (затова и сме с обща позиция).

  15. 15 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 1882 Неутрално

    Тази идея или инициатива е чисто и просто тъпа. Ако не искаш държавата ти да се превърнеш в гробница за стари дизели тогава просто си променяш собствените закони за да предотвратиш такава ситуация. Боли ги дедовия в Германия или Франция или Швейцария къде отиват дизеловите им комини...

    Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  16. 16 Профил на ironhorse
    ironhorse
    Рейтинг: 1301 Неутрално

    До коментар [#15] от "Суджук Герберите":

    Не ги чаткаш нещата …
    щом забраняват движението поради негодност, значи продават негодни за ползване коли, ерго ще плащат компенсации.
    Този път браво на Димов, мисля че още държави ще се присъединят.
    Тепърва дойчовците ще плащат за мурафетите с дизелите

    Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.
  17. 17 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2373 Неутрално

    До коментар [#13] от "ironhorse":

    забраните за старите дизели на Запад важат само за определени населени места.

    Иначе в голямата част от територията, където живее населението, може да се ползват без проблем.

  18. 18 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10370 Неутрално

    А това може да се реши самостоятелно. България да забрани регистрацията ма стари дизели. Така собствениците ще си хи карат до изхвърляне...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  19. 19 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2373 Неутрално

    До коментар [#16] от "ironhorse":

    а какво трябва да стане с досега регистрираните в Б-я 20 годишни дизели?

    И за тях ли трябва да се търси сметка от Запада?

  20. 20
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  21. 21 Профил на Nick F
    Nick F
    Рейтинг: 558 Неутрално

    Тоя не е министър, тоя е виц. Некомпетентен, неосведомен, необразован, но отворил уста като хипопотам.

  22. 22 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 564 Гневно

    ТЪПАК! Забрани вноса бе! Не само на дизели, на всичко по дърто от 5 години, с изключение на ретро возила.
    —цитат от коментар 9 на niakoi_si


    Е ги о тия - тъпчо, след тъпчо! То само тробене не стига, трябва и акъл! Трябва четене!!!!!

  23. 23 Профил на Nick F
    Nick F
    Рейтинг: 558 Неутрално

    До коментар [#20] от "cristo_n":

    Да се забрани регистрацията на нови автомобили под евро 4 ?
    Македонците вече го направиха.

  24. 24 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3987 Неутрално

    Пак Западът ни е крив.

    Некои кадри не всуе са разтривали ушите на бае Тодар.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  25. 25 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3550 Неутрално

    До коментар [#9] от "niakoi_si":

    Брей, да не повярваш!

    Нинов, какво са ти виновни другите държави бе? Забраняваш вноса!

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  26. 26 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1925 Неутрално

    А не е ли по-нормално нашата държава да поеме отговорност и да забрани регистрацията и движението на пушливите кенефи? Ако държавите, които "изкривяват пазара" забранят износа на кенефи, вносът на кенефи, идващи от други страни ОК ли ще е? То бива да си тъп, ама не бива в същото време и да си министър...
    —цитат от коментар 2 на Николай Николов


    Като не можем ние да си свършим работата дай сега да караме другите да са отговорни.
    Дизелова кола или камион който не отговаря на последния ЕС стандарт се таксува тройно. Ако не попада в стандарта повече от 50% се спира от движение и се бракува за сметка на собственика.

    California Über Alles
  27. 27 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2373 Неутрално

    До коментар [#20] от "cristo_n":

    вноса не може да се ограничи, но данъците.

    Както и някои бълг. градове може да забранят движението на дизели нов внос, правейки изключение за досега регистрираните стари коли със срязаните катализатори като заварено положение.

  28. 28 Профил на dlagnikov
    dlagnikov
    Рейтинг: 534 Неутрално

    Никой не натрапва старите дизели.Въвеждат се високи еко-такси и високи данъци за тези автомобили и толкоз.Вместо да предлага ялови идеи да не бяга от отговорност и да вземе някакви мерки против замърсения въздух в големите градове.

  29. 29 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3024 Любопитно

    Тая война с дизелите не я разбирам. Емисиите от въглероден двуокис при тях са по-ниски,отколкото при бензиновите двигатели. Просто дизелите са по-икономични, а въглеродния двуокис е пряко свързан с разхода на гориво. Освен това, какво правим с камионите, при които дизелите са 100%?

    Gunter glieben glauchen globen
  30. 30 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 688 Неутрално

    До коментар [#16] от "ironhorse":


    щом забраняват движението поради негодност, значи продават негодни за ползване коли, ерго ще плащат компенсации
    —цитат от коментар 16 на ironhorse


    Кои са тия "те"? Забраняват общините, а произвеждат производителите. И двете могат да са различни националности, което и без това няма значение в ЕС. Кой да плаща и защо?

    (Засега плащат производителите - с намалени продажби и западните собственици на дизели - с обезценка на колите им. Ако трябва още някой да се включва към плащащите, това са българските собственици на дизели. )

  31. 31 Профил на eus47368223
    eus47368223
    Рейтинг: 264 Неутрално

    ТЪПАК! Забрани вноса бе! Не само на дизели, на всичко по дърто от 5 години, с изключение на ретро возила.
    —цитат от коментар 9 на niakoi_si


    И какво си мислиш, че ще стане - хората ще почнат да си купуват масово нови коли със средна заплата 800 лв? Или идеята е хората да останат без коли?

  32. 32 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2373 Неутрално



    От Унгария също требе да се търси отговорност за пушещите икаруси, а от СССР за газките.


  33. 33 Профил на dobri_i
    dobri_i
    Рейтинг: 297 Неутрално

    Никой не натрапва старите дизели.Въвеждат се високи еко-такси и високи данъци за тези автомобили и толкоз.Вместо да предлага ялови идеи да не бяга от отговорност и да вземе някакви мерки против замърсения въздух в големите градове.
    —цитат от коментар 28 на dlagnikov


    При сегашните условия това ще бъде политическо самоубийство. Партия която въведе от раз такива еко норми рискува предсрочни избори (на 90%) и не повече от 10% подкрепа.
    Еко нормите трябва да се затягат бавно, постепенно и съобразно икономическото развитие за да няма социални бунтове.

  34. 34
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  35. 35 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1127 Неутрално

    Нека не забравяме, че лобиста Нено Димов е бил в правителството на Иван Костов - главен секретар на МОСВ и заместник-министър на околната среда и водите. Още един "десен" напазаруван от Баце и обслужващ интереси на олигархията. А по темата - ако наистина му пука на Нено за екологията, ще инициира законопроект за постепенна забрана на дизелите и останалите замърсяващи двигатели в страната. Като започне първо с градския и междуградския транспорт и след това гражданите.

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  36. 36 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 943 Неутрално

    До коментар [#31] от "eus47368223":

    Със средна заплата 800 лева последното за което трябва да мислиш е закупуването на личен автомобил. По-добре е да мислиш как може да повишиш доходите си и как да възпиташ децста си така, че да не работят и те някой ден за 800 лева!

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  37. 37 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 688 Весело

    До коментар [#26] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Виж сега,
    - таратайка
    - парно
    - ток
    - хлеп
    са тема-политикум в България и не подлежат на рационален подход.

  38. 38 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3550 Неутрално

    До коментар [#13] от "ironhorse":

    Ми не. Западът счита, че са негодни и ги забранява. Изтокът също може да ги счита за негодни и си ги забранява. Забраната не касае вече продадените.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  39. 39 Профил на gargamel
    gargamel
    Рейтинг: 502 Неутрално

    И какво си мислиш, че ще стане - хората ще почнат да си купуват масово нови коли със средна заплата 800 лв? Или идеята е хората да останат без коли?
    —цитат от коментар 31 на eus47368223


    Някои хора не могат да разберат ,че този път води към разярена тълпа , клони и въжета. Аз не мога да разбера тази яростна кампания срещу автомобилите. Подмяната им с по екологични така или иначе е естествен процес , който просто по икономически причини е забавен с 7-8 години спрямо Западна Европа.

    Dum Spiro, Spero
  40. 40 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3836 Весело

    Вместо няколко прости и ефективни мерки, с които се пресича вносът на такива актомобили от наша страна, гледаме поредния резил, показваш какви хора представляват страната ни пред Ервопа..........

  41. 41 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1074 Неутрално

    До коментар [#37] от "iazdakaja":

    Отделно, на огромна част от мат'ряла свитетелството за правоуправление на МПС е върхово постижение в живота, а възможността да "заповядват на могъщия автомобил" е повод за гордост и самочувствие.

  42. 42 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1628 Неутрално

    До коментар [#13] от "ironhorse":

    Щом не са годни за движение у нас се забраняват. Поради каква причина някой трябва да плаща? А ако има проблем у нас с контрола как да го решат швабите? А проблема е огромен

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  43. 43 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3400 Неутрално

    За да не стане Източна Европа депо за стари автомобили", заяви българският министър като допълни, че това може да се разшири и за други уреди.
    _________________
    Е то цяла западна Европа от 20-30г. конструкционно се залага в проекта на всеки един автомобил ,че ще бъде утилизиран в периферните колонии на Източна Европа!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  44. 44 Профил на Умнокрасив
    Умнокрасив
    Рейтинг: 1047 Неутрално

    Интересно кога нашите власти и администрация ще поемат отговорност за отказа да изпълняват българското законодателство и как смятат да го направят? Защото в момента съм сигурен, че поне 20% от автомобилите, които съвсем легално са минали технически преглед в лицензиран пункт за такива, не отговарят на никакви изисквания, записани в нашите нормативни документи. Нено, нещо по темата? Или ти си се наакал и смяташ, че лошия чичко ЕС трябва да ти обърше дупето за негова сметка?
    Как са нароихте такава орда хрантутници без никаква реална представа за функцията на държавата и администрацията? Кога забравихте, че сте на заплата към данъкоплатците и работите за тях и техните интереси?

    No Pain No Gain
  45. 45 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 732 Весело

    До коментар [#13] от "ironhorse":

    Не знам какво са платили дойчовците на САЩ, но на Източна Европа ще платят и то доооста
    —цитат от коментар 13 на ironhorse


    Ще платят, да, малко след като омекне камъка на зелето :D Те в германия нищо няма да платят, че в източна европа?!

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  46. 46 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3550 Неутрално

    До коментар [#35] от "Darcas":

    С тая разлика, че тогава забележки към него нямаше и си вършеше добре работата. Това е достатъчно ясна оценка за Герб.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  47. 47 Профил на Пешу
    Пешу
    Рейтинг: 299 Весело

    Нено, направо им обяви война, бе... Ама-ха, как така си позволяват... Кат' им завладеем таралясниците, ще ги правим каквото си искаме.

  48. 48 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2061 Неутрално

    Това човече май не е много добре? Но от Европата са си виновни също, с наливане на еврофондове им напълниха мафиотско-комсомолските сметки, и се самозабравиха.

  49. 49 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 280 Неутрално

    и аз искам да поемеш отговорност
    за на цеко услугите. ще напиша
    една нота. ама само една.

  50. 50 Профил на The Island
    The Island
    Рейтинг: 284 Неутрално

    Боклуците ще дойдат в БГ. Това е повече от ясно.

  51. 51 Профил на gargamel
    gargamel
    Рейтинг: 502 Неутрално

    Има един въпрос , който ме гложди отдавна - горе долу на какъв евростандарт отговаря 20 годишен автомобил с газова или метанова уредба? Попадали са ми тестове в които на автомобили евро 5 се монтира газова и метанова уредба. На теста отделените вредни емисии са 50-70% от нормите за евро 6. Какъв ли е резултата при по-стари двигатели ?

    Dum Spiro, Spero
  52. 52 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 280 Неутрално

    До коментар [#35] от "Darcas":

    е то и други бяхя от сдс, но
    за съжаление станаха клиентелисти
    още през 97ма. като христо бисеров,
    наколенката йордан цонев, стефан софиянски,
    антоан николов, евгений бакърджиев и т.н. и т.н.

  53. 53 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3836 Неутрално

    Това, че някой се отказва от дизела не значи, че те задължава да му го изкупиш ! Тия коли идват в по- бедните страни в ЕС просто защото у нас всичко е устроено да работи за една шайка, близка до властта - тя отдавна е в Европа, че даже е задминала тяхните средни доходи, а повечето хора са потънали в кредити и се борят за оцеляване....Почетният председател на ДПС, " добрият инвеститор" в ТЕЦ Варна, дето срещу няколко хиляди лева придобил дялове за десетки милиони, определено няма да кара старите дизели на Европа, нито Цеко, дето му подарявате Пирин......

  54. 54 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 280 Неутрално

    До коментар [#32] от "Нинов":

    ааа от ссср трябва да се търси
    отговорност за заразяване
    с червената едра комунистическа шарка.

  55. 55 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4309 Весело

    Запада е виновен за нещастията на Изтока тогава е отдавна известно!
    Северът е пък виновен за нещастията на Юга!

    klimentm
  56. 56 Профил на foxhd
    foxhd
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Много ли е трудно под евро 5 да се забрани вноса , и да не се занимават с глупости.

  57. 57 Профил на gargamel
    gargamel
    Рейтинг: 502 Неутрално

    Много ли е трудно под евро 5 да се забрани вноса , и да не се занимават с глупости.
    —цитат от коментар 56 на foxhd


    Гениално ! И евро 0 , 1 да се търлалят още 5-10 години вместо да се заменят с евро 4 ?

    Dum Spiro, Spero
  58. 58 Профил на Georgi Georgiev
    Georgi Georgiev
    Рейтинг: 106 Неутрално

    А КОЙ ще плаща заради Брикел? Или национал отговорният бизнес може през просото!

  59. 59 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1342 Неутрално

    Министър Димов е заявил пред БНТ: "Имах една идея, която е на път вече да се реализира, като получих подкрепата от Полша и Словакия, Румъния и Унгария. Те ще подкрепят една нота, която България ще представи на Съвета на министрите. Идеята е, когато цената на един продукт, както са дизеловите автомобили например, падне изкуствено, този, който изкривява пазара, да носи отговорността за това. И искаме това за всички държави.". Още по-убедителен би бил, ако в кварталната кръчма след като допие втората ракия удари с юмрук по масата и повтори казаното. С допълнение "Нихната мама, сега ще видят те!". След което поръча "Нещо по-хубаво от фонотеката и най-вече Доницети две ракии!"

  60. 60 Профил на happystory
    happystory
    Рейтинг: 649 Неутрално

    БГ не е ли част от Западът? Защо непрекъснато използвате думата Западът когато говорите за Германия или Франция?

  61. 61 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1342 Неутрално

    До коментар [#15] от "Суджук Герберите":Не ги чаткаш нещата …щом забраняват движението поради негодност, значи продават негодни за ползване коли, ерго ще плащат компенсации.Този път браво на Димов, мисля че още държави ще се присъединят.Тепърва дойчовците ще плащат за мурафетите с дизелите
    —цитат от коментар 16 на ironhorse

    Ако чаткате нещата малко по-съсредоточено бихте могли да разберете какви забрани се въвеждат в някои страни от Западна Европа и дали априори определени автомобили се обявяват за негодни.
    Като чаткащ бихте ли обяснили на нечаткащите кои автомобили са негодни за употреба?

  62. 62 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 564 Неутрално

    До коментар [#20] от "cristo_n":вноса не може да се ограничи, но данъците.Както и някои бълг. градове може да забранят движението на дизели нов внос, правейки изключение за досега регистрираните стари коли със срязаните катализатори като заварено положение.
    —цитат от коментар 27 на Нинов


    Не става и с данъците, защото ще бъдат засегнати много хора, а много от тях не могат да си позволят по-нови коли - не че не искат, просто не могат - а от време на врем им трябва автомобил. Освен това местните данъци могат да се изменят в определени граници с решение на общинските съвети, така че малките общини ще избират по-малък данък, за да привлекат хората там да си плащат данъците, а автомобилите, плащащи данък там, после свободно могат да се карат навсякъде!
    Тъй като много уважавам адекватните ти мнения по много теми (понякога дори съм си мислел със съжаление "Ех, що не го познавам този"), ще ти спомена моето мнение, как според мен би се решил въпроса. Или поне как би се започнало разрешаването на проблема.

    Като цяло вноса на двота ръка дизели не е проблем, ако те са поне евро 5. Проблема са старите коли, които вече не отговарят на изискванията. Цаката е с въвеждането на "еко винетки" в големите градове. Тези винетка стурва примерно 200-300 лв, но се издава ЗАДЪЛЖИТЕЛНО само на автомобили, ПРЕМИНАЛИ ПРЕДИ ТОВА ПРЕГЛЕД В КАТ (а не в частните пунктове, където няма никакъв контрол) и на които там са измерени отработени газове, отговарящи поне на ЕВРО 5 (може и ЕВРО 4 на първо време). И такъв преглед се минава всяка година от всяка кола, искаща да си закупи "еко винетка"! Тази "еко винетка" дава възможност за движение в рамките на града в РАБОТНИТЕ ДНИ ОТ СЕДМИЦАТА! Останалите автомобили, които нямат такава винетка, да могат да пътуват в рамките на града от петък, примерно 17 часа, до неделя. По този начин хората, които имат стари автомобили и не могат да си позволят нови (вниманието ми е насочено най-вече към пенсионерите, които с нищо не са виновни, че с пенсиите си не могат да си купят по-нова кола), ще могат да си идат с колата на вилата и да се приберат от там, ще могат през уикенда да идат на пазар, да ходят да си напълнят минералва вода, да си натоварят багажника със зимнина и т.н и т.н. Така старите автомобили не стават напълно излишни и собствениците им не биват тотално ощетени. Обаче който иска да кара през седмицата в пиковете часове, иска да обслужва някакъв малък бизнес, да не говорим за всички автомобили на куриерски компании, използваните автомобили и бусове за зареждане на магазини и за разни доставки - всички те трябва да отговарят на еко изискванията, и да си платят тази такса, защото с тези 10-15 лв, които точно фирмените автомобили сега плащат, понеже се регистрират като товарни, не може да се финасира поддръжката на пътната мрежа на градовете! Освен това така ще бъдат обложени и автомобилите, регистрирани в малки населени места, но използвани на територията на големите градове, където сега те нищо не плащат!
    Разбира се, най-добре би било горното да се приложи поетапно - първо товарните и лекотоварните автомобили, после всички фирмените автомобили и чак после всички останали.

  63. 63 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3979 Неутрално

    До коментар [#5] от "Нинов":

    И аз си помислих че идеята е доста странна. Стоки закупени в ЕС не се обмитяват допълнително в България, нали? Ако обаче имат смелостта да забранят дизели по-стари от 10 години в България ще настане един политически панаир.

  64. 64 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 686 Разстроено

    Тия дни, покрай уникалните ремонтни дейности по и около “Графа” в София, стана известно, че Durex официално са се извинили на родителите на кметицата Фандъкова.
    Като го чета тоя герберски министър, си мисля, че цялата партида на Durex е била дефектна.
    Наложително е ГЕРБ да извадят от абревиатурата си Б-то за не да се асоциира държава на над 1300 години с шепа слабоумни...

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  65. 65 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1342 Неутрално

    Някои сериозно са се загрижили да не оправят обвинения към Запада. Успокойте се! Нищо страшно няма. Ние 75 години този Запад си го обвиняваме за какво ли не и нищо не му станало. Няма и да разбере за заканата на министър Димов.

  66. 66 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 564 Неутрално

    До коментар [#20] от "cristo_n":Да се забрани регистрацията на нови автомобили под евро 4 ? Македонците вече го направиха.
    —цитат от коментар 23 на Nick F


    СЪГЛАСЕН! Обаче това вече няма да е достатъчно - нали всеки ден гледам какъв е пушек над по-големите булеварди и всеки ден попадам на поне 2 автомобила, които бълват адски дим!

  67. 67 Профил на deutscher._
    deutscher._
    Рейтинг: 1237 Неутрално

    Към пост 50 от The Island :
    Налло къде си? Старите боклуци от Зап. Европа няма да дойдат , просто те отдавна са тук.
    Помисли си каде и как ще се премахнат (подменят) огромните количества стари, ръждиви и отровни тенекии и пластмаси ?

  68. 68 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1342 Неутрално

    ... Проблема са старите коли, които вече не отговарят на изискванията. Цаката е с въвеждането на "еко винетки" в големите градове. Тези винетка стурва примерно 200-300 лв, но се издава ЗАДЪЛЖИТЕЛНО само на автомобили, ПРЕМИНАЛИ ПРЕДИ ТОВА ПРЕГЛЕД В КАТ (а не в частните пунктове, където няма никакъв контрол) и на които там са измерени отработени газове, отговарящи поне на ЕВРО 5 (може и ЕВРО 4 на първо време)....
    [quote#62:"cristo_n"][/quote]
    Според мен не е било необходимо да използвате главни букви. Самото споменаване на институцията КАТ като символ на честност, справедливост, коректност, ..., некорумпираност е достатъчно смешно.

  69. 69 Профил на disorg
    disorg
    Рейтинг: 599 Неутрално

    БГ не е ли част от Западът? Защо непрекъснато използвате думата Западът когато говорите за Германия или Франция?
    —цитат от коментар 60 на happystory


    Не, не е. Огледай се. Спадаме към категорията "страни от Централна и Източна Европа".

  70. 70 Профил на ilegal
    ilegal
    Рейтинг: 214 Неутрално
  71. 71 Профил на deutscher._
    deutscher._
    Рейтинг: 1237 Неутрално

    Щом не ни приемат в Шенген вече толкова години значи наистина сме в някаква друга Европа ! !

  72. 72 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 812 Неутрално

    ако не ние - хохлите ше го убият тоя...
    ъкълия, аз па искам дизел за бмв х5 за 20 хилки. как ше ми спираш вноса ти бе?

  73. 73 Профил на Содом и Гомор кРаят на джендъризма
    Содом и Гомор кРаят на джендъризма
    Рейтинг: 1626 Весело

    ами променете и вие данъчното облагане и въведете съштветните забрани и всичко е шест.
    —цитат от коментар 5 на Нинов


    Това е политическо самоубийство.

    In a time of universal deceit telling the truth is a revolutionary act
  74. 74 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1769 Весело

    До коментар [#64] от "Торбалан":

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++.............
    !

  75. 75 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 8607 Неутрално

    А не е ли по добре старите таралясници на дизел да бъдат спрени и ще се приключи. Какви са тия на по 30-40 години дрънкат отвсякъде и пушат като комини, някои ги преправили да горят старо олио и като минат по улицата оставят аромат на пържени картофи.

  76. 76 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 564 Неутрално

    До коментар [#68] от "zhivko6461":

    А бе ти да си ходил едно време на годишен технически преглед в КАТ? Който е ходил, много добре знае как се минаваше - трудно, доста трудно. Поне в София, за провинцията не знам.
    А сега какви таралясници минават преглед, не ми се говори. Камера слагаха по пунктовете, минимално време за преглед им въведоха и нищо - в каквото и състояние да е колата, вътре, в стаичката, на компютъра резултатите на всички стават ОК. Плащаш и минаваш!
    Е, и в КАТ някои плащаха, ама не всеки можеше да мине така, а и сумите сигурно са били доста по-големи от таксата за преглед.

  77. 77 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 3681 Неутрално

    България просто да забрани вноса на стари дизели.Другото е чист популизъм.

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  78. 78 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1672 Неутрално

    Димов е най-неадекватният министър на екологията в историята на България. Като е толкова загрижен за старите дизелаци, да забрани регистрацията на коли 'нов внос', по-стари от Х години.

  79. 79 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1672 Неутрално

    А не е ли по добре старите таралясници на дизел да бъдат спрени и ще се приключи. Какви са тия на по 30-40 години дрънкат отвсякъде и пушат като комини, някои ги преправили да горят старо олио и като минат по улицата оставят аромат на пържени картофи.
    —цитат от коментар 75 на Peni Nikol


    Не само дизелаците, но и бензиновите на 30-40 години нямат място на улицата.

  80. 80 Профил на virtual brain
    virtual brain
    Рейтинг: 1239 Любопитно

    Щом не ни приемат в Шенген вече толкова години значи наистина сме в някаква друга Европа ! !
    —цитат от коментар 71 на deutscher._

    Тоя толуп случайно да има нещо, минимално нещичко общо с някой еврпопейски екоминистър?

    АФтентично десен екоталибан, гей, толераст, платен грантаджия и соросоид-жълтопаветник от кръга "агнешки главички".
  81. 81 Профил на virtual brain
    virtual brain
    Рейтинг: 1239 Любопитно


    Не само дизелаците, но и бензиновите на 30-40 години нямат място на улицата.
    —цитат от коментар 79 на galapagas

    У нас по улиците се търкалят допотопни таралясници, които в Европа са немислими от десетилетия! На нашия "еко"-министър екологията му е най- най-последната грижа в живота, ама виж - малко евтин популизъм - защо не.

    АФтентично десен екоталибан, гей, толераст, платен грантаджия и соросоид-жълтопаветник от кръга "агнешки главички".
  82. 82 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3447 Неутрално

    Истерията с дизеловите автомобили е политическа. Такова становище е глупаво. Кое е лошото, ако в бг влязат нови дизели на половин цена? Строшляците, дето бълват по 10000000 мегасмрада на секунда, по-добри ли са? Косата ми настръхва от начина на немислене на това, що се нарича министър!

    Мърфи е оптимист!
  83. 83 Профил на patrokalche
    patrokalche
    Рейтинг: 612 Неутрално

    До коментар [#2] от "Николай Николов":

    Тъп си ти, Ганьо! Това са непопулярни мерки и който ги въведе ще издаде народното дърво! Стани ти министър и го направи! Дали ще ти издържи гърба на българската тояга? Не мисля. Браво на Димов за хитрия ход. Така отговорността, че пешо не може да си купи дърта печка пада на друга държава! Кепиш?

  84. 84 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#9] от "niakoi_si":

    "ТЪПАК! Забрани вноса бе! Не само на дизели, на всичко по дърто от 5 години, с изключение на ретро возила."

    Дали моята десетгодишна кола на метан, с миналогодишен пълен сервиз на уредбата, цапа повече от един чисто нов дизел?
    Айде мислете малко преди да пишете!

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  85. 85 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1342 Неутрално

    До коментар [#68] от "zhivko6461":А бе ти да си ходил едно време на годишен технически преглед в КАТ? Който е ходил, много добре знае как се минаваше - трудно, доста трудно. Поне в София, за провинцията не знам. А сега какви таралясници минават преглед, не ми се говори. Камера слагаха по пунктовете, минимално време за преглед им въведоха и нищо - в каквото и състояние да е колата, вътре, в стаичката, на компютъра резултатите на всички стават ОК. Плащаш и минаваш!Е, и в КАТ някои плащаха, ама не всеки можеше да мине така, а и сумите сигурно са били доста по-големи от таксата за преглед.
    —цитат от коментар 76 на cristo_n

    Какво значение има дали аз съм ходил на ГТП едно време? И то в КАТ София. Където според Вас всичко е било строго по правилата, честно, без корупция, без връзки, ... Струва ми се, че доста хора на възраст над 50 години ще се усмихнат иронично като го прочетат.
    Но сега сме 2018 година. България. Където според Вас КАТ е символ на "честност, справедливост, коректност, ..., некорумпираност". Повтарям, че твърдението е достатъчно смешно. Без значение дали се отнася за София или и за други градове.

  86. 86 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1342 Неутрално

    [quote#79:"galapagas"][/quote]
    Вредните емисии от автомобили произведени преди повече от 30 години са пренебрежимо малко. Още по-малко са от автомобили произведени преди повече от 40 години.

  87. 87 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3550 Неутрално

    До коментар [#83] от "patrokalche":

    Страхотно, няма да променяме нищо, че ще ни отече политическото бъдеще. Па страната нека затъва.
    Да ви се и безродниците жалки..

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  88. 88 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4309 Весело

    До коментар [#87] от "Darth Plagueis":

    Андрешковци,сър!

    klimentm
  89. 89 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 726 Неутрално

    Тоя е пълен идиот. В България най-големият замърсител е топленето на дърва ама за тях нищо не се казва. И щом старите коли са били "отпадък" защо тогава не ми дадете 1000 коли безплатно и аз ще се оправя с тях.

    If you are going through hell... Keep going!
  90. 90 Профил на eus47368223
    eus47368223
    Рейтинг: 264 Неутрално

    До коментар [#31] от "eus47368223":Със средна заплата 800 лева последното за което трябва да мислиш е закупуването на личен автомобил. По-добре е да мислиш как може да повишиш доходите си и как да възпиташ децста си така, че да не работят и те някой ден за 800 лева!
    —цитат от коментар 36 на aleks ivan


    Да, да, естествено. Мантрата, поддържана от малко по-успелите, гледащи отвисоко, понеже примерно са успели да емигрират и да изкарват примерно средния за там доход, примерно 1500-2000 евро, без да се замислят, че това е същото като тукашните 800 лв.
    Мантрата е че българинът е некадърен, нищо не работи, нищо не произвежда, и затова заслужено получава толкова. Само че не. В Швеция същата работа, която българинът върши за 800 лв, се оценява примерно на 3000 евро, като работното време е много по-малко, условията са много по-добри, работещият е много по-защитен и осигурен и законово, и всякак, и определено българинът не е по-некадърен. А мантрата е просто продукт на типично българската черта да говорим лошо едни за други и да се натискаме в казана.

  91. 91 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 726 Неутрално

    До коментар [#36] от "aleks ivan":


    До коментар [#36] от "aleks ivan":

    Де да можех и аз да си намеря работници за 800 лева на месец... Извинявай ама какво разбираш?

    If you are going through hell... Keep going!
  92. 92 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 726 Неутрално

    *какво работиш

    If you are going through hell... Keep going!
  93. 93 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3089 Неутрално

    Ееее една инициатива на Димов, която има смисъл
    —цитат от коментар 1 на ironhorse



    Има смисъл, ли ???
    Абсолютна простотия !!!
    Никой, никого не бие с прът по ушите да купува стари дизели .
    Тъпанара Нено щял да налага волята си на Европа и сигурно си мисли, че Нвропа е Банско и, че Европа слугува на мафията .
    Баси отврата !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  94. 94 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3089 Неутрално

    Нвропа
    Европа, разбира се .

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  95. 95 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3089 Неутрално

    ТЪПАК! Забрани вноса бе! Не само на дизели, на всичко по дърто от 5 години, с изключение на ретро возила.
    —цитат от коментар 9 на niakoi_si



    Ей, много си остър, бе !
    Имаш ли представа, колко возила в богата Германия са на 8-10 години и на никой и през ум не му минава да ги забранява, но бедна България и бедните българи, трябва да се задължат да карат само нови коли, а ?
    Май, че трябва да се мисли, преди да се троли .

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  96. 96
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  97. 97 Профил на rossen4i4o
    rossen4i4o
    Рейтинг: 407 Неутрално

    забраната е за стари автомобили в центъра на големи градове ?? колко големи 5 000 000 ? а тука започнаха да въвеждат и ;еко винетки; по 200 лв за всички , защото мутрите нямало какво да крадът ? та на другаря им министър и през ум не му минава да забранява вноса , това просто няма как да се случи , а да изкрънка ;еко винетки; за всеки автомобил , това е чист приход , без отчет, без контрол

  98. 98 Профил на rossen4i4o
    rossen4i4o
    Рейтинг: 407 Неутрално

    забраната е за стари автомобили в центъра на големи градове ?? колко големи 5 000 000 ? а тука започнаха да въвеждат и ;еко винетки; по 200 лв за всички , защото мутрите нямало какво да крадът ? та на другаря им министър и през ум не му минава да забранява вноса , това просто няма как да се случи , а да изкрънка ;еко винетки; за всеки автомобил , това е чист приход , без отчет, без контрол

  99. 99 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 884 Неутрално

    Тоя съвсем изтрещя! Още малко ще вменят вина в ебробюрократите ако в София не се извозват навреме битовите боклуци.
    Не, министър на ГЕРБ = тъп като бантустанец (или като шебек)

  100. 100 Профил на mtsvetanov
    mtsvetanov
    Рейтинг: 423 Неутрално

    До коментар [#3] от "plamenss":

    Не да не се внасят - да не се движат по улиците! Има едни пущат като танк с димна завеса и си се карат...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK